هدایت شده از تبیان
🔴بعد از انتشار این تصویر از طرح گرافیکی شهرداری تهران، فعالان فضای مجازی واکنشهای مختلفی داشتند که در نهایت منجر به موضعگیری مدیرکل اموربانوان شهرداری شد.
فاطمه راکعی گفت: «رنگی که شهرداری تهران روی آن ضربدر کشیده است خاکستری است نه مشکی!»
در ادامه واکنش فعالان توئیتری را به این اقدام شهردار میخوانید:
mohamadamin mirzaee:
شما چی کار به رنگ پوشش ملت داری آخه؛ یِ فکری برای آسفالت کوچه خیابونا بکن که دیگه چیزی از جلوبندی ماشینمون باقی نمونده!
#شهرداری_تهران
zahrahb:
آیا زنها وظیفه دارن شهر رو زیبا کنند؟! اونهم فقط با پوشش رنگی؟ #شهرداری_تهران وظیفه ای نداره که سرنوشتش با این شورای شهر بی برنامه معلوم نیست؟!
استفاده ابزاری از زن نیست؟ وظیفه زیبا کردن شهر به عهده شهرداری و شورای شهره که با آلودگی هوا رو کم کنن و محیط سبز رو زیاد نه زنان!
علیرضا پورمسعود:
دقیقا نگاهی که #عرب_جاهلی و #غرب_مدرن به زن داشتند و دارند تحت عنوان #جاهلیت_اولی و #جاهلیت_مدرن در مدیریت فرهنگی شهرداری تهران موج میزند
زن انسان است و تربیت کننده نسل های یک جامعه، نه ابزار
#شهرداری_تهران #زن_ابزار_نیست
Shayanfar:
اینی که دارم میبینم رو باورم نمیشه...
فکر نمیکردم یه روز رد پای کثیف #مسیح_علینژاد رو توی #شهرداری_تهران ببینم
از غصه اگر بمیریم جا داره...
#حجاب
Omid Ramez:
#زن را از مقام والا و متعالی #کوثر به ابزار زیبایی شهر فروکاستند و مدعی دفاع از #حقوق_زنان میشوند!
معصومه فراهانی:
آقای شهردار
زن اگر زن باشد، یک روز مانده به محرم بقچه لباس های مشکی را می آورد. وسط اتاق باز می کند. یکی یکی برمی دارد، می بوسد زمزمه می کند اشک می ریزد تا از سوز صدایش و اشک های روی گونه اش مرد خانه روزنامه را بالاتر بیاورد و شانه هایش بلرزد.
#شهرداری_تهران
Hagh65:
جناب شهردار برای زیبایی شهر از مغزتان استفاده کنید یا مدیر دلسوز انتخاب کنید که بتواند آبروی مدیریت برباد رفته ی اصلاح طلبان را بخرد فقط یک بی ناموس میتواند با ناموس وطن خود مثل کالا برخورد کند
Elahe.a:
در هر شهرداری واحد #زیباسازی_شهری وجود داره و طبق اصول جهانی باید به وسیله المان ها، فضای سبز و دیگر عوامل چهره شهر را تغییر داد نه استفاده ابزاری از زنان.
فمنیست های نسبتا محترم چرا ساکتید؟
محمد حسین امین:
بی عرضگی وکج فهمی و اوج تنبلی #شهرداری_تهران را ازهمین تابلوی کثیف تبلیغاتی میتوان فهمید
اگر در زیباسازی شهرتان کاملا بی عرضه اید،برای پوشش این همه حقارت،از زنان وطنم استفاده ابزاری نکنید
Vahediiiii:
من به عنوان یک زن اجازه نمیدم از پوششم به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف پلیدتون استفاده کنید.
#منافقین
سوگند زهرایی:
الان داشتم تبلیغارو نگاه میکردم, فرش کویر یزد یه تبلیغ داره, کلا ۴تا خانمن با لباس محلی, هی میرن ومیان و ناز میان یه فرشیم پشت سرشون آویزونه.
ازنظر روشنفکرا این حقوقه زنه.
🆔 @Tebyanonline
💠آداب عزاداری
(بخش اول)
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
برخی از آداب عزاداری و سیره اهلبیت علیهم السلام در این زمینه را مرور می کنیم.
پوشیدن لباس سیاه
⚫️ سابقه لباس مشکی در تاریخ معصومین علیهم السلام
شواهدی در تاریخ اسلام وجود دارد که پوشیدن لباس مشکی را به عنوان عزا نشان می دهد.
ذیلا به مواردی از آنها اشاره میکنیم.
در شهادت شهدای اُحد، زن ها لباس مشکی پوشیدند. 1
امام حسن علیه السلام پس از شهادت امیرالمومنین علیه السلام بر منبر مسجد کوفه برای مردم خطبه خواندند در حالیکه لباس سیاه بلندی بر تن داشتند و عمامه مشکی بر سر داشت و در عزای پدرش امیر المومنین علیه السلام می گریست. 2
⚫️سابقه لباس مشکی برای عاشورا
اولین سیاه پوشان عزای امام حسین سلام الله علیه در محضر امام سجاد سلام الله علیه
اولین سیاه پوشان در عزای امام حسین علیه السلام اهل بیت حضرت بودند.
وقتی یزید در شام مفتضح شد و پس از آن همه جسارت، مجبور شد به ایشان اجازه عزاداری دهد.
در کنار اهل بیت امام حسین علیه السلام که در خواست لباس عزا کردند، همه بانوان بنی هاشم و زنان قریش ساکن شام نیز به یاری ایشان آمدند و برای آن حضرت لباس مشکی پوشیدند و هفت روز عزاداری نمودند. 3
انجام این کار در حضور امام سجاد علیه السلام دلیل صحت و مقبول بودن آن است.
⚫️ اقامه عزا با پوشش سیاه
هنگامی که خبر شهادت امام حسین علیه السلام به ام المومنین حضرت ام سلمه سلام الله علیها رسید، در مسجد پیامبر صلی الله علیه و آله قبه و خیمه ای سیاه بر پا نمود و جامه سیاه پوشید و مشغول عزاداری شد. 4
📚منابع
1.سیاهپوشی در سوگ ائمه نور علیهم السلام ص202
2.شرح نهج البلاغه ج16 ص22
3.بحارالانوار ج45ص196
4.شرح الاخبار ج 3ص171
پیام حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم
ميآورد، اين داعيه اسلام دارد، داعيه خلافت مسلمين دارد، داعيه حقانيت دارد.
اين است که وجود مبارک حسين بن علي فرمود مگر نميبينيد که به حق عمل نميشود؟ بنابراين دستگاه شام اوّلين کاري که کرد يک شبيخون فرهنگي يا تهاجم فرهنگي در جوانها و مانند آنها ايجاد کرد که حق را باطل و باطل را حق نشان دادند و حکومت انسان فريبکار فاسد را به عنوان دين ارائه کردند و اگر کسي مخالف حکومت يزيد بود، او را به عنوان مرتد معرفي ميکردند و مهدورالدّم. وجود مبارک حسين بن علي(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْه) آمد، حق را تبيين کرد، سخنراني روشنگر و فرهنگي و ديني و الهي را در مکه ايراد کرد، هدف خود را، راه خود را مشخص کرد، دودمان ننگين اموي را رسوا کرد. علي بن الحسين زين العابدين(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْه) در شام وقتي از حضرتش پرسيدند در اين صحنه مبارزه چه کسي پيروز شد؟ فرمود اگر خواستيد ببينيد چه کسي پيروز شد: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِم»؛[3] اگر خواستيد بفهميد در جريان کربلا چه کسي پيروز شد؟ هنگام نماز اذان و اقامه بگو! ببين در اذان و اقامه نام چه کسي را زنده کردي؟ ما توحيد را زنده کرديم، ما نبوت را زنده کرديم، خلافت را، رسالت را زنده کرديم و برگشتيم آنها درصدد محو توحيد، محو خلافت، محو رسالت بودند.
بنابراين آنچه از اين حسينيه و هيأتِ مسئول اين حسينيه و عزاداران اين حسينيه و عباسيه که به نام مبارک سيّد حسن ولي(رِضْوَانِ اللَّهِ تَعَالَي عَلَيْه) متوقّع است آن است که اينها حسيني فکر کنند، عباسي بينديشند، زينبي قيام بکنند و به هر حال اهل بيتي باشند. علم اينها و عمل اينها همه حسينيهها و همه ابوالفضليها و همه مراکز مذهب البته موظّف هستند، چنين باشند.
اميدواريم ذات اقدس الهي از بنيانگذار، واقف مؤسس و همه کساني که در اين عباسيه، در اين ابوالفضلي، در اين حسينيه که به نام مبارک سيد ولي(رِضْوَانِ اللَّهِ تَعَالَي عَلَيْه) است در احياي مآثر و آثار دين کامياب و موفق باشند، در دنيا و آخرت پيروز باشند و حق مسلّم اينهاست که پرچم حسيني را براي هميشه زنده نگه بدارند!
اميدواريم ذات أقدس الهي نظام ما، رهبر ما، مراجع ما، دولت و ملّت و مملکت ما را در سايه وليّ عصر، حفظ بفرمايد!
روح مطهّر امام راحل و شهدا را با اولياي الهي، محشور بفرمايد!
خطرات بيگانگان را به استکبار و صهيونيسم برگرداند!
مشکلات اقتصاد و ازدواج جوانها را در سايه لطف وليّ خود به بهترين وجه، حلّ بفرمايد!
«غَفَرَ اللَّهُ لَنَا وَ لَكُمْ وَ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه»
[1]. اللهوف علی قتلی الطفوف(ترجمه فهری)، ص23.
[2]. الكافي(ط ـ الإسلامية)، ج1، ص11.
[3]. الامالي(للطوسي)، ص677.
به گزارش خبرگزاری«حوزه»، همزمان با آغاز ماه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، عباسیه روستای نیاک با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی فعالیت خود را آغاز کرد.
حضرت آیت الله جوادی آملی در این پیام به تبیین رسالت حسينيهها، عباسيهها، اباالفضليهها و هر مکاني که به نام مقدس و منزه ائمه(ع) بنيانگذاري ميشود، پرداختند و توصیه هایی به هیات مذهبی در خصوص مسئولیت آنها در احیاء تفکر حسين بن علي(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْه) از نظر علمي و عملي ایراد نمودند.
ایشان اظهار داشتند: حسينيهها، عباسيهها، اباالفضليهها و هر مکاني که به نام مقدس و منزه اينها بنيانگذاري ميشود، مسئوليت اساسي آن تبيين حق و آثار پُر برکت عدل، تبيين باطل و آثار مشئوم ظلم است و کساني که در عباسيهها، اباالفضليهها، حسينيهها تلاش و کوشش ميکنند، بايد نموداري از حق و نموداري از عدل باشد.
متن کامل پیام معظم له به شرح زیر است:
أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی جَمِيعِ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِين وَ الْأَئِمَّةِ الْهُدَاةِ الْمَهْدِيِّين سِيَّمَا خَاتَمُ الْأَنْبِيَاءِ وَ خَاتَمُ الْأَوْصِيَاء عَلَيْهِما آلَافُ التَّحِيَّةِ وَ الثَّنَاء بِهِمْ نَتَوَلَّی وَ مِنْ أَعْدَائِهِم نَتَبَرَّءُ إِلَی اللَّه».
محرم 1440 فرا رسيد. اين جريان سالار شهيدان(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْه) نه اختصاصي به زمان معين دارد و نه محصور در زمين خاص است، زيرا جريان کربلا، جريان مبارزه حق و باطل و ظلم و عدل است و اين جريان «الي يوم القيامة» دوام دارد.
وجود مبارک حسين بن علي(عَلَيْهِ أَفْضَل صَلَوَاتِ الْمُصَلِّين) در برابر پيشنهاد بيعت که از طرف شام به مدينه مخابره شد و گزارش داده شد، اين چنين اعلام موضع کرد که «إِنَّا أَهْلُ بَيْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ ... وَ مِثْلِي لَا يُبَايِعُ بِمِثْلِهِ»؛[1] مثل يزيد. دودمان خود را، خاندان وحي و امامت و رسالت را معرفي کرد، دودمان ننگين اموي را تشريح کرد، بعد فرمود: «مِثْلِي لَا يُبَايِعُ لِمِثْلِهِ»؛ کسي که مثل من فکر ميکند با کسي که مثل يزيد ميانديشد، بيعت نميکند؛ يعني جريان شخص مطرح نيست، قضيه شخصيه نيست، قضيه خارجيه نيست، قضيه حقيقيه است. جريان سيّدالشُهداء، جريان مبارزه حق عليه باطل و عدل عليه ظلم بود، اوّلاً.
حسينيهها، عباسيهها، اباالفضليهها و هر مکاني که به نام مقدس و منزه اينها بنيانگذاري ميشود، مسئوليت اساسي آن تبيين حق و آثار پُر برکت عدل، تبيين باطل و آثار مشئوم ظلم است و کساني که در عباسيهها، اباالفضليهها، حسينيهها تلاش و کوشش ميکنند، بايد نموداري از حق و نموداري از عدل باشد.
اين حسينيه بابرکت که به نام مبارک قمر بنيهاشم عباس بن علي(عَلَيْهِما آلَافُ التَّحِيَّةِ وَ الثَّنَاء) ساخته شد به نام مبارک سيد حسن ولي(رِضْوَانِ اللَّهِ تَعَالَي عَلَيْه) است که اين سيد بزرگوار با هجرت خود از حجاز به ايران برکت ولايت، امامت و تشيّع را به همراه خود آورد. اين سادات که از حجاز به ايران آمدند، نورانيت امامت و خلافت را و علاقه به دودمان وحي و رسالت را تبليغ کردند.
عصاره حکومت اموي بر اساس جاهليت بود. در جاهليت دو عنصر سهم تعيينکننده داشت: يکي اينکه در بخش انديشه با گمان زندگي ميکردند؛ ديگر اينکه در بخش انگيزه با هوس به سر ميبردند؛ اما دودمان نبوت و رسالت در بخش انديشه فرمود علم و برهان، و در بخش انگيزه حق و «مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ»[2] و عقل. آنچه جامعه را نگه ميدارد؛ حق است و عدل است و خير است و حَسَن و آنچه جامعه را ويران ميکند؛ باطل است و ظلم است و شرّ است و قبيح.
شما بزرگواران و عزيزان، مخصوصاً هيأت خاصي که اکثريت آنها را جوانها تشکيل ميدهند، در اين عباسيه که خدا از بنيانگذارش و از مديرانش و از مؤسسانش و از برنامهريزان و طرّاحانش به أحسن وجه بپذيرد، مسئوليت داريد که تفکر حسين بن علي(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْه) را از نظر علمي و عملي احيا کنيد.
جامعه اگر جامعه جاهل باشد ميشود باطل را به صورت حق نشان داد. کاري که معاويه کرد، طبق نقل ابوريحان بيروني و ديگر بزرگان اين بود؛ بعد از موفقيت ظاهري جنگ صفين و مانند آن و شهادت علي بن ابيطالب(صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْه) و استقرار حکومت باطل شام، کاري که معاويه کرد، اين بود پيروزيهايي که در غرب ديار اسلامي نصيب اينها ميشد، آنها بتپرست بودند، بتهاي زرّين آن قسمت را مرصّع ميکرد و مزيّن ميکرد و با کشتي به هند ميفرستاد و از راه فروش بت و انتشار تفکر بتفروشي درآمد سنگيني را به دست آورد. کسي که با بتفروشي در انتشار اين تفکر، درآمد فراواني به دست
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد :
تهذیب و خودسازی باید از اولویت های طلاب باشد
روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان یزد، از اردوی فرهنگی- توجیهی طلاب جدید الورد مدرسه علمیه زینب کبری(س) یزد، با حضور »حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی» ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خبر داد .
https://goo.gl/ckgVN9
قم المقدسه :مراسم عزاداری روز اول ماه محرم در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران http://kowsarnews.ir/news/view/63801/kowsarnews.ir/
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببينيد| مضامين نوحهها بسيار اثرگذارست
➕ خاطره رهبر انقلاب از شنیدن نوار نوحههای جهرمی كه اوایل دوران انقلاب به دست ايشان رسيده بود
🏴 @Khamenei_ir