◻️ بخش 3
🔸 آیتالله کمرهای افزود:
مدرک ما «بر امور ما» کارهای اختیاری ما و افعال بیداری ما است و مناط «مقامات انسان» (اگر کسی مقامی دارد) کارهای اختیاری و افعال بیداری او است و در بیداری آنقدر مدارک مثبته هست و آنقدر «کار مثبت» وجود دارد که نوبت به خواب و خوابنامه نمیرسد و احتیاج هم به خواب نمیماند.
خوابنامهها کسان را «مجتهد» نمیکند و مجتهدین را هم از مقام رفیع اجتهاد واجب الاطلاعه باز نمیدارد و نمیاندازد. آنان به بیداری و تیقّظ هوش و بیداریشان منصوب شدهاند نه به خواب و غفلتشان.
از طرف امام علیهالسلام در بیداری فرمان واجب الاذعان صادر شده که هر کس «مجتهد» را ردّ کند، ردّ حکم امام علیهالسلام را کرده و ردّ بر امام علیهالسلام هم ردّ فرمان خدا و حکم خدا و در حکم شرک به خدا است. این فرمان واجب الاذعان و حکم کلی امام زمان علیه السلام درباره مجتهدین به طور کلی و در بیداری است. درس خواندگی و تحصیلات مجتهد هم در بیداری است و کلام و حکم او و رأی او هم در بیداری است و در بیداری حجت است.
و به طور کلی: معیار هر «اثبات» و هر «نفی» در امور هر کس کارهای بیداری آنکس است.
——————————-
🟨 @ksedaghat
🟫 https://eitaa.com/ksedaghat
◻️ بخش 4
🔶 معظمله تصریح کرد:
من به خود حق نمیدهم و حق ندارم در این قبیل مشاهدات منامی (یعنی خواب و رؤیای دیگران) مداخله کنم. ... دیگران را هم تکذیب نمیکنم که خواب دیده یا ندیدهاند و آنان را متهم نمیدانم که جعل کرده باشند یا نباشند. ... بلی من این را تکذیب میکنم که کسی نایب خاص امام علیه السلام در بیداری باشد اما در خواب حساب دیگر داردو کسی مدعی نشده که کسی نایب خاص است تا تکذیب او لازم باشد؛ البته پس از غیبت کبری نایب خاصی در کار نیست که امام علیهالسلام را ببیند و مرجع مسائل شیعیان باشد نه من و نه دیگری...
——————————-
آیتالله حاج میرزا خلیل کمرهای. خوابدیدن ائمه اطهار علیهمالسلام، چاپخانه اسلامیه، بههمت محمدحسین صدریه، ص 5 و 6 و 12
——————————-
🟨 @ksedaghat
🟫 https://eitaa.com/ksedaghat
36.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 بزرگداشت کاتب قرآن؛ شیخ زین العابدین محلاتی
💠 با همکاری و مشارکت موزه آستانه قم؛ همایش بزرگداشت شیخ زین العابدین محلاتی با حضور فرهیختگان، شخصیتهای کشوری و خوشنویسان شاخص کشور، در فرهنگ سرای اندیشه این شهرستان برگزار شد.
🎥 گزارش خبرگزاری صدا و سیما (علی فیروزی؛ شبکه استانی اراک)
https://www.iribnews.ir/00GXhe
🔷🔸💠
#کاتبان_قرآن
#شیخ_زین_العابدین_محلاتی
#گنجینه_قرآنی
🔹🔸💠🔸🔹
#موزه_فاطمی
#موزه_محتواگرا
#نخستین_موزه_ایران
ــــــــــــــــــ
📲 تخفیف ویژه در بلیط مجازی به نشانی سایت قم تیکت👇
http://qomticket.com/26
----
📲نذورات آنلاین به موزه فاطمی 👈 nazr.amfm.ir
◽️◽️◽️
☎ بازدیدگروهی:👇
۰۲۵-۳۷۱۷۵۲۴۱
📲 شناسه فضای مجازی👇
@haramqom_museum
🔶 ... این سخن مجاز دارد و مراد از آن تعبیر، این است که همه دین به وسیله نماز شناخته میشود؛ همانگونه که انسان به وسیله روی شناخته می شود؛ زیرا نماز، آشکارترین عبادتها به شمار میرود و از مشهورترین تمامی واجبات است.
پیامبر صلی الله علیه و آله تکبیر را بینی نماز قرار داده، زیرا تکبیر، نخستين چیزی است که نماز، بدان دیده میشود و نخستین مشخصه ای است که از ذکرها و رکن ها شنیده میشود.
📚 مجازات الآثار النبوية - مرحوم سید رضی قدس سره
——————————-
🟨 @ksedaghat
🟫 https://eitaa.com/ksedaghat
🔳 منهج الوهابية من كتابات مؤرخيها ( وشهدوا على أنفسهم )
عنوان کتاب جالبتوجه است.
البته خود کتاب را ندیدهام و نویسنده را نمیشناسم.
——————————-
🟨 @ksedaghat
🟫 https://eitaa.com/ksedaghat
المشاهد المشرفه و الوهابیون الشیخ محمدعلی الحائری.pdf
9.17M
◾️المشاهد المشرفه و الوهابیون الشیخ محمدعلی الحائری
چاپ: المطبعة العلویة: 1345 قمری
——————————-
🟨 @ksedaghat
🟫 https://eitaa.com/ksedaghat
کاميار صداقت ثمرحسيني
◾️المشاهد المشرفه و الوهابیون الشیخ محمدعلی الحائری چاپ: المطبعة العلویة: 1345 قمری ——————————- 🟨
🔶 معرفی اجمالی نویسنده اینجا را کلیک فرمایید
◾️آیتالله شیخ محمدعلى بن حسن همدانى سنقرى حائری کردستانى (1293 - 1378ق) نویسنده کتاب «المشاهد المشرفه و الوهابیون»
رحمة الله علیه
——————————-
🟨 @ksedaghat
🟫 https://eitaa.com/ksedaghat
🔳 امروز کتابهای جدید الانتشار درباره داعش را در کتابخانه ملی ایران مرور میکردم؛ به کتاب "داعش از آغاز تا انجام " رسیدم که مراحل مجوز آن کامل شده است و گویا هنوز منتشر نشده است.
🔸 بحمد لله این بنده خدا نیز در معیت نویسندگان و استادان گرامی توفیق نگارش چند صفحهای از آن را داشتم.
http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/9267796
——————————-
🟨 @ksedaghat
🟫 https://eitaa.com/ksedaghat
🟨 مدتی است در حال انجام تحقیقی برای معرفی پایگاههای شیعی غیر ایرانی برای مجمع جهانی اهل بیت علیهمالسلام هستم.
ان شاء الله تدریجاً تا پایان سال به سرانجام برسد.
🔸دانستههایمان در اینگونه موارد بسیار اندک است.
——————————-
🔷 @ksedaghat
🟦 https://eitaa.com/ksedaghat
الجزائر المجاهده - الرابطة الادبیة النجف الاشرف مکتبة النعمان.pdf
9.64M
🟫 الجزائر المجاهده
الرابطة الادبیة النجف الاشرف
مکتبة النعمان: 1960
🟠 مکتبة النعمان در پشت جلد کتاب در دو بیت به نقش فرهنگی خود چنین اشاره کرده است:
(و مطبعة النعمان) ترجو بدورها
نجاح کفاح الأسد اسد الجزائر
کما ترتجی للعرب شرقاً و مغرباً
نجاتهم من کل عات و جائر
——————————-
🔶 @ksedaghat
🟫 https://eitaa.com/ksedaghat
الخمس على المذاهب الخمسة.pdf
21.16M
🟩 الخمس على المذاهب الخمسة PDF
تالیف شیخ فرج العُمران القطيفي (متوفی 1398 قمری)
——————————-
🔷 @ksedaghat
🟦 https://eitaa.com/ksedaghat
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنْ حُسین بن علیّ إلی مُحمّد بن عَلیّ وَ مَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِی هاشِم: أمّا بَعْد:
فکأنَّ الدُّنیا لَمْ تَکُن و کأنَّ الآخِرَةَ لَمْ تَزَل، وَالسَّلام.
به نام خداوند رحمان و رحیم از حسین بن علی بهسوی محمد بن علی و سایر بنیهاشم که در نزد اویند. امّا بعد:
گویی دنیا هرگز نبوده و گویی آخرت همیشه بوده، والسلام.
——————
نکاتی از آیت الله حاج میرزا خلیل کمره ای قدس سره :
1) محتوا میرساند که در زمان نگارش حضرت (علیه السلام ) خود را در عتبه و آستانه ابدیت میدیده
2) مضمون نامه حاکی از آن است که پس از تصمیم نوشته شده باشد.
3) نامه برای انتشار پس از شهادت حضرت نوشته است.
4) چون روز عاشورا فرصت نبوده قطعاً نامه شبهنگام نوشته شده است.
5) به دلیل موقع تنگ و نبودن فرصت برای امام علیهالسلام، امکان نگارش بیش از یک سطر نبوده است.
——————————-
🔵 @ksedaghat
🟠 https://eitaa.com/ksedaghat
الكوكب المضي في زيارة سيدنا محمد النبي العربي.pdf
9.94M
🟩 الكوكب المضي في زيارة سيدنا محمد النبي العربي (صلی الله علیه وآله)
شیخ عبدالقادر بن محمد الحواری المدنی (متوفی 1355 قمری)
چاپ : 1345 قمری / 1927 میلادی
صفحه 73 فصلی دارد با عنوان: (فصل فی زیارة اهل البقیع)
🔷 کتاب سال مصادف با جنایت تخریب قبرستان بقیع به دست عبدالعزیز ال سعود نگاشته شده و یک سال بعد از آن منتشر شده است.
——————————-
🔶 @ksedaghat
🟨 https://eitaa.com/ksedaghat
🔳 ترویج فرهنگ عاشورایی ادای حق الناس: (در فاصله عاشوراء تا اربعین)
◻️ جدا از همه احادیث وارده از حضرت امام حسین علیه السلام درباره حق الناس، طبق مضمون حدیثی (از موسی بن عمیر)، حضرت سیدالشهداء (علیهالسلام) جواز حضور در سپاه خویش در "روز عاشورای سال 61 قمری" را منوط به نداشتن حق الناس کرده بودند (ملحقات احقاق الحق، ج 19، ص 429)
پس چه بسا «ادای حق الناس و ردّ مظالم مقدمه ای لازم برای زیارت مقدس اربعین باشد.»
برخی در این حدیث تردید کردهاند؛ اما حتی اگر برای آنان هم درصد کمی احتمال صحت باشد، مطلب خیلی عظیم و جای تأمل جدّی است.
شاید بهترین زمان برای رواج چنین فرهنگی، میانه عاشوراء تا اربعین باشد. ...
🔷 متن حدیث از پایگاه اطلاعرسانی حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی مد ظله العالی
——————————-
🔘 @ksedaghat
🔳 https://eitaa.com/ksedaghat
#اطلاعیه_مراسم
مراسم بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله محمدعلی تسخیری (رحمة الله علیه) در دفتر مقام معظم رهبری- قم برگزار میگردد.
#زمان: شنبه ۲۸ مرداد، بعد از نماز مغرب و عشا
#مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، حسینیه امام خمینی (رحمةاللهعلیه)
💯 #ما_صدای_رسای_حوزهایم
🆔 @rasanewsagency
کاميار صداقت ثمرحسيني
🟩 مجله العرفان لبناني با صاحب امتیازی احمد عارف الزین از مجلات قدیمی شیعیان لبنان است که در سال 1909
🟩 پیشتر اشاره به نهضت فکری شیعیان جبل عامل در دهه 1930م شد. فایل PDF بعدی اساسنامه آن است.
——————————-
🔷 @ksedaghat
🟦 https://eitaa.com/ksedaghat