🔼 فايل pdf بالا کتاب برهان المسلمین تالیف جدیدالاسلام میرزا محمد صادق فخرالاسلام ارومی (متوفی 1330ق) است.
او قبلا کشیش آشوری بود که به دین اسلام درآمد و از طرف ناصرالدین شاه ملقب به «فخر الاسلام » شد. کتاب مناظره با نصارا در اثبات حقانیت دین اسلام است.
کتاب آیات منتخبه از کلامالله مجید
پنجم و ششم دبستانها سال 1316شمسی است. [گردآورنده و مترجم] ذوالمجدین؛ بدیعالزمان؛ و به خط محمدتقی کمال و علیاکبر کاوه بوده است.
از دید خوشنویسان بزرگ، خوشنویسی کتابهای درسی بخشی از آموزش به کودکان بوده است ، نه در حاشیه آن
علی اکبر تشید در کتاب قیام سادات علوی برای خلافت از زیارت بقیع در سال ۱۳۵۴ قمری سخن میگوید
مرحوم آیت الله حاج میرزا خلیل کمره ای قدس سره بر کتاب مرحوم تشید تقریظی توشته است
مشق خط آیت الله العظمی بروجردی قدس سره - در ایامی که آیت الله فقید، بروجرد تشریف داشتند روزی برای عیادت یکی از پیرمردان اهل منبر میروند و در مراجعت دست چارپایی که ایشان سوار بودند به سوراخی فرورفته آقا زمین میخورند و انگشت شست دست راست ایشان از جا در میرود و کسی که متصدی شکسته بندی بوده است بی احتیاطی کرده بود و در نتیجه انگشت دست راست ایشان از کار افتاده بودو به همین علت با اینکه قبل از این حادثه بسیار خوش خط مینوشتند ولی بعدا دستشان مرتعش و مسلط به نوشتن نبودند و چون بعضی مطالب را باید خودشان مینوشتند لذا با دست چپ شروع به تمرین کرده و متجاوز از یکصد صفحه بزرگ را با قلم نی و مرکب نوشته و تمرین کرده بودند و مطالبی را هم که تمرین کرده بودند بسیار جالب بود: انا الدنیا فناء لیس للدنیا بقاء؛ لدو للموت وابنوللخراب و دهها مطالب اینگونه موضوعات سرمشق ایشان بود. خواننده عزیز مردی نود ساله با آنهمه اشتغال برای اینکه بتواند مطالبی را که گاه و بیگاه بنظرش میرسد تحریر کند در این سن این اندازه کوشش میکند یعنی مانند اطفال تمرین نوشتن با دست چپ میکند مبادا موضوعی بنظرشان برسد و در اثر ضبط نشدن از خاطر ایشان برود آنوقت در جوانی چه میکرده ... (از خاطرات آیت الله سید محمدحسین طباطبایی علوی بروجردی قدس سره)
استقبال تاریخی مردم اصفهان از مرحوم آیت الله علامه حاج شیخ عبدالحسین امینی قدس سره - ماه صفر المظفر ۱۳۷۶ قمری
هدایت شده از آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
💠 قدرت تفکر میرزای شیرازی
❖ از بیانات آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی: 🔻
ایشان از نظر فکری، فکرِ سیّالِ فوقالعاده و جولان ذهنی عجیبی داشته است. اصلاً بحثهای «سامرائی» و بحثهای «نجفی» دو سبک مختلف دارند. «قطعی حرف زدن» سبک بحثهای نجفیهاست و «مطالب تشکیکی و با تردید گفتن» سبک سامرائیهاست. به تعبیر آقای میرزا عبدالله مجتهدی، ممثّل فکر نجفیها «اِنّما» است و ممثّل فکر سامرائیها «لعلّ» است.
به هر حال، میرزا در اثر اینکه فکرش خیلی جوّال بوده، زیاد تجدیدنظر میکرده. فرد متّقی و خداترسی هم بوده. اگر میخواسته همینطوری فتوا بدهد، دچار اشکال شرعی میشده؛ لذا میگفته احتیاط کنید و خیلی کم فتوا داده است. یکی از چیزهایی که بعضیها به وسیله آن حرجی بودن احتیاط و غیرقابل عمل بودن آن را نقض میکنند، همین است که میگویند: «میرزا مدّت طولانی مرجع تقلید بوده و مقلّدین را به احتیاط ارجاع میکرده و هیچ اختلال نظامی هم واقع نشده است».
هم از نظر علمی و هم از نظر تقوایی، تمام شاگردهای درجه اولی که از جهت تقوا و جهات اختلافی در رتبة اوّل بودند، میرزا را پذیرفته بودند؛ مثل آقا میرزا محمّد تقی شیرازی.
فاضل اردکانی که همطبقه شیخ بوده و بعد با میرزای شیرازی همتراز شده، دیگران را از نظر تقلیدی به میرزا ارجاع میداده و به رسالهنویسی بعضی دیگر انتقاد میکرده و میگفته: «مگر قرار است که شروع کنند برای هر چند نفر یک رساله بنویسند! میرزا عالم بزرگواری است و متقّی هم هست».
📚 جرعهای از دریا، ج1، ص149
@zanjnai_net
گزارش تکان دهنده دکتر فرامرز رفیع پور از استعمال مواد مخدر و ... در خوابگاه های دانشگاههای دولتی . ( مربوط به سال ۱۳۷۹ شمسی) است