◾️ ماجرای تلاش صهیونیستها برای تخریب مزار شهید عزالدین القسام میتواند در قالب یک کتاب یا مستند سینمایی روایت شود. ریختن زباله ... گذاشتن سر خوک ... برنامه احداث پل هوایی و جاده بر آن ... تبدیل آن به انبار ... بارها تخریب لوح مزار ... شعارنویسی و ترسیم علایم آلمان نازی بر آن و ... نمونههایی از حقد و کینه صهیونیستها به مزارات شهیدان فلسطین است. در طول دهههای گذشته، صدها خبر مستقل درباره این وقایع در جراید فلسطینی و عربی منعکس شده است.
در عین حال از زمان دفن پیکر شهید القسام، مزار ایشان مورد توجه فلسطینها بوده است و هر بار که مردم فلسطین بر حق حفظ مزارات خود ایستادگی کردند، رژیم صهیونیستی ناچار به عقبنشینی شده است.
🔸 ماجرای مزار شهید القسام به خوبی قدرت مزارات صالحان و شهیدان را نشان میدهد که چقدر میتوانند عامل اتحاد مسلمانان بر ضد صهیونیستها و در نتیجه وحشت آنان باشند.
◾️ صهیونیستها با تخریب مزارات میخواهند تاریخ جهاد علیه استعمار بریتانیا و غاصبان صهیونیست خوانده نشود و تدریجاً نسل جوان فلسطین در بیخبری از مشاهیر جهادی خود بماند.
#طوفان_الأقصی #القسام #فلسطین #قدس
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat
◾️برگی دیگر از دفاع علمای شیعه از فلسطین
📚 منبع: جريده فلسطین: 25 مه 1933 ص 4
به استقبال بزرگ از هیئت اسلامی به ریاست محمدعلی پاشا در شهرهای "نجف، کوفه رجيبية و طويريج" اختصاص دارد.
🔸سخنرانی آیتالله شیخ محمدحسین کاشف الغطاء و نیز محمدعلی پاشا بسیار جالبتوجه است.
با جمعآوری همة اخبار تقریبی از جراید نیمه اول سده پیشین، تفاصیل بیشتری از تاریخ تقریب و وحدت اسلامی آشکار میشود که فلسطین در محوریت آن است.
#وحدت_اسلامی #کاشف_الغطاء #فلسطین #طوفان_الأقصی
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat
📚 کووید - 19 در فلسطین - زمینه استعمار شهرکنشینان
Covid-19 in Palestine The Settler Colonial Context
اثر: دکتر نادیا ناصر نجیب
ژانویه 2024م وارد بازار خواهد شد.
◾️ کتاب درصدد بیان این واقعیت است که اسرائیل چگونه از ویروس کووید - 19 بعنوان سلاحی برای تشدید کنترل و نظارت بر فلسطینیها استفاده کرد و از خلال نظریه های استعمار شهرک نشینان و مفهوم سیاست "نکروپولیتیک" Necropolitics میکوشد تا پروژه استعماری شهرک نشینان اسرائیلی امروزین را تبیین کند.
📖 فهرست مطالب آن چنین است:
مقدمه
فصل اول: زمینه استعماری ویروس کووید-19
فصل دوم: زندگی قبل و بعد از همهگیری: نمایی از نوار غزه
فصل سوم: پیامدهای تقسیم الخلیل و مبارزه با کووید-19
فصل چهارم: بیت المقدس آن سوی دیوار در برابر کووید-19: پرونده کفر عقب Kafr 'Aqab
فصل پنجم: پناهندگان فلسطینی در مواجهه با کووید-19: پرونده کمپ الجلزون Jalzoon Camp
نتیجهگیری
🟥 تدریجاً زوایای مختلفی از پروژه ویروس کووید_19 در جوامع بشری مورد توجه قرار میگیرد که ما باید در چارجوب حل مسائل ایران و جبهه مقاومت بدان توجه کنیم.
#کووید_19 #غزّه #فلسطین #طوفان_الأقصی
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat
🔶 گر عشق نمیبود چه میکرد دل ما
گر درد نبودی به چه پرورده شدی جان
یاد تو نمی بود چه می کرد دل ما
گر آرزوی دولت وصل تو نبودی
خاطر به چه خوش داشتی از خویش دل ما
📚 فیض کاشانی قدس سره
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat
Avaye-Hamdeli.mp3
4.66M
📚 در یکی از آثار مرحوم آیتالله خالصی دیدهام که ایشان در فتوایی، کاربرد موسیقی حماسی را برای تهییج مردمان به جهاد در راه خدا جایز دانسته است. فرصتی دست دهد تصویر آن تقدیم خواهد شد.
🔸 جالبتوجه است که در سرود کودکانهای به نام "آوای همدلی"⬆️، از ابیاتی از شاعر معروف سوری، نزار قبّانی (متوفی 1998م) که برغم برخی مولفه های غرب زدگی در پاره ای از اشعارش، درباره مقاومت فلسطین به نیکی و زیبایی میسرود، بهره گرفته شده است و مخاطب عرب سریعاً با آن رابطه برقرار میکند.
یا قدس یا مدینتی
یا قدس یا حبیبتی
غداً غداً سَیزهر اللیمون
یا بَلدی یا بَلَد السَّلام و الزَّیتون
🔸شاید کمکم سرودهای مقاومت در ایران با انتخاب از میراث نامآشنای ادبی کشورهای مختلف، میکوشد تا مضامین جدیدی را مطرح کند؛ البته باید به آسیبهای آن نیز توجه کرد.
#طوفان_الأقصی #فلسطین
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat
📚 ادوارد سعید در کتاب فراتر از واپسین آسمان :
🔳 ... هر ساختمان فلسطینی ویرانه احتمالی آینده است. ... ص 61
🔺 دلیل اصلی سازش با دشمن صهیونیستی از دید ادوارد سعید:
🔳 ... عرفات بی تابانه حاضر بود در برابر اسرائیل و آمریکا کوتاه بیاید: فقط و فقط برای آنکه در قدرت بماند... (ص 11)
🔶 ادوارد سعید در مقدمه کتاب به انتقاد شدید از رویه سازشکاران فلسطینی به رهبری یاسر عرفات (پس از 1990م) می پردازد که سرانجام رؤیایشان با روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو فرو ریخت.
--------------
📚 https://eitaa.com/ksedaghat
🔳 جدول دوره های تاریخ زندگی مردم فلسطین نوشته الیا زورَيخ (به نقل از ادوارد سعید در 1990م)
🔺 روند حرکت آینده (مرحله پنجم) امروزه با سیاست تروریستی نتانیاهو دنبال میشود
🔶 https://eitaa.com/ksedaghat
آراء المستبصرين العرب في العقائد الوهابية في القرن العشرين.pdf
325.6K
از مقالات جدید دانشگاهی عراق است:
📚 آراء المستبصرين العرب في العقائد الوهابية في القرن العشرين
◾️ علي عبد المطلب علي خان المدني، زينب عبد الجبار عبد الرزاق - 🔸 مجلة مركز دراسات الكوفة 2023, المجلد 1, العدد 68 (par1), الصفحات 229-258
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat
📚 مصورات إنتشار دعوة الشيخ محمد بن عبد الوهاب في العالم
🟫 کتاب را ندیدهام اما برایم جالب است که نقشههای حضور ادعایی دعوت محمد بن عبدالوهاب را با نقشههای تجمع کنونی جریانهای افراطی و تکفیری در جهان اسلام مقایسه شود.
🔺 کتاب مذکور در 32 صفحه و 24 برگ نقشه حاوی تصاویری از گسترش دعوت شیخ محمد بن عبدالوهاب در جهان است.
آن کتاب در سال 1400ق (1980م) توسط جمعی از استادان دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود و به مناسبت برگزاری هفته شیخ محمد بن عبدالوهاب تهیه و منتشر شد. [در دو مجلد دیگر هم مجموعه مقالاتی را با عنوان: «بحوث أسبوع الشيخ محمد بن عبد الوهاب... 2/1» منتشر کردند.]
#وهابیت #داعش #تکفیر
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat
📚 قربان قطرة الماء : (حكاية قريتي يوم هجوم داعش) از سهيلة حسن صعب
دمشق: دار العوّام (ژانویه ۲۰۲۳) 144 صفحه
🔹 روایتی از حمله تروریستهای داعش به روستای الشریحی در استان السویدای سوریه است که بر اساس پنجاه ساعت مصاحبه با اهالی روستا، خاطرات روز حمله داعش را (25 ژوئن سال 2018 میلادی) بازسازی میکند.
🔺 انواع برنامههای تحقیقاتی تاریخ شفاهی و مستند سازی خاطرات درباره داعش و جریانهای افراطی و تکفیری در کشورهای مختلف را باید جدی گرفت. مصادر و منابع تحقیقات آینده حاصل تصمیمات کنونی ماست.
#داعش #تکفیر #سوریه
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat
📚 دانلود روزنامه القدس: PDF
اطلاعات بسیاری از فلسطین و جهان اسلام در دورة حکومت عثمانی در آن موجود است:
https://digitalprojects.palestine-studies.org/ar/resources/Jaraed/al-quds
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat
◾️ يكي از قدیمیترین سیاستهای استعماری سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" است و چنانکه قرآن میفرماید از زمان فرعون رایج بوده است: « ... وَجَعَلَ أَهلَهَا شِيَعٗا ...« (القصص: 4)
حضور استعمار در سرزمینهای اسلامی و به طور خاص سازمان تروریستی صهیونیستی در فلسطین با همین سیاست همراه و لازمه آن استفاده از عوامل داخلی و تقسیم فلسطینیها به اعراب خوب و بد بود.
🔺 اگر تحقیقی درباره کاربرد واژه خوارج در اواخر دهه 1920 و دهه 1930م در نشریات فلسطینی شود، زوایای پنهانی از سیاست تفرقه افکنی استعمار مشاهده میشود
خرید روزنامه های فلسطینی مانند لسان العرب یا اجیر کردن نویسندگان مانند شیخ اسعد الشقیری و یا تاسیس انجمنهای مختلف به اسم فلسطین برای دستهدسته کردن فلسطینیها از جمله فعالیتهای ناملموس صهیونیستها بود.
مثلاً وقتی الحسینی شخصیتهای اسلامی را به کنفرانس اسلامی (دسامبر 1931م) دعوت کرد، برخی برای خنثی کردن آن کنفرانس دیگری را با عنوان کنفرانس ملت اسلامی فلسطین علم کردند و طبیعی بود که نتیجه چنین اختلافاتی به نفع صهیونیستها شود.
📖 از آنجایی که اینگونه سیاستها همچنان به کار گرفته میشوند، مطالعه درباره آن بصیرت بخش است.
📚 تصویر پیوستی از روزنامه "الجامعة العربية 17 دسامبر 1931" نمونهای از دهها خبر مندرج در روزنامههای فلسطینی آن دوره است. جالب توجه است که احمد الشقیری اولین رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین فرزند اسعد الشقیری بود.
——————————-
🔹 @ksedaghat
🟥 https://eitaa.com/ksedaghat