🔴 نمونههایی از جنایات اسرائیل در جنگ 33 روزه سال 2006م در تصاویر ماهوارهای کتاب اطلس فضایی لبنان
👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/5995
▪️نیز ببینید:
👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/4276
👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/5719
#مقاومت_اسلامی #لبنان #جنگ_33_روزه
━━━🔹✥🔸✥🔹━━━
🆔 @ksedaghat
▪️دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی
📖 ... تا با چشم خودم ندیدم، باور نکردم. شما نیز حق دارید که باور نکنید: یک حماسه منظوم پارسی، در مناقب و مغازی امام علی بن ابیطالب (علیهالسلام) ، از قرن پنجم، یعنی حدود نیم قرن بعد از نشر «شاهنامه» فردوسی و در حجم حدود دوازده هزار بیت، با اسلوبی کهن و نوادری از لغات و ترکیبات که گاه در فرهنگها، شواهد آن را به دشواری میتوان یافت. ...
📖... پیش از اینها، تصور مورخان ادب فارسی بر این بود که حماسههای شیعی، خاص تحولات فرهنگ ایران بعد از مغول و حتی بعد از عصر تیموری است و شعری شیعی که در آن مجموعه عقاید شیعیان اثنیعشری انعکاس داشته باشد و شبهه اعتقادات دیگر مذاهب اسلامی در آن نباشد، بعد از سنایی متوفای 529، وارد ادب فارسی شده است؛ اگرچه در آن شعرهای سنایی، جای تردید باقی است ... اما منظومه مورد نظر ما که در بحر متقارب سروده شده و به گفته سرایندهاش، «به لفظ عجم در عروض عرب»، سراسر آن در مناقب و مغازی امام علی بن ابیطالب با «ناکثین» و «قاسطین» است و یکسره در خدمت اعتقادات شیعی. گوینده آن، که به تصریح متن کتاب، متولد 420 هجری است این منظومه را در سن 62 سالگی و در سال 482 هجری ... منظوم کرده است. ... [در آن] میتوان حدود دو سه هزار بیت قابل نقل و حتی گاه ستایشبرانگیز یافت. ... لحن سراینده، در باب خلفای راشدین، مؤدب است و نشاندهنده طرز برخورد شیعیان قرون نخستین، با این یاران رسول.
📚 محمدرضا شفیعی کدکنی ( پاییز و زمستان 1379ش) حماسهای شیعی از قرن پنجم، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی، شماره 3-4، سال 35.
━━━🔹✥🔸✥🔹━━━
🆔 @ksedaghat
حماسه_ای_شیعی_از_قرن_پنجم دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی.pdf
3.36M
◼️ بهگمانم مقاله پیوستی هم در شیعهشناسی و هم در وهابیتپژوهی (شبهات وهابیان) حاوی نکات مهمی است؛ خصوصاً تطبیق آن با کتاب نقض عبدالجلیل رازی قزوینی
📚 محمدرضا شفیعی کدکنی ( پاییز و زمستان 1379ش) حماسهای شیعی از قرن پنجم، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی، شماره 3-4، سال 35.
━━━🔹✥🔸✥🔹━━━
🆔 @ksedaghat
کاميار صداقت ثمرحسيني
▪️دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی 📖 ... تا با چشم خودم ندیدم، باور نکردم. شما نیز حق دارید که باور نکنید: ی
چو جنگ دهم مجلس آمد به سر
شود طبع صافی به باغ دگر
بهاری دگر هم برین بوستان
برومند گردد برِ دوستان
همه بیخ و بارش ز فضل و ادب
همه بوی و رنگش چو طیب و طرب
گَرَم زندگانی دهد روزگار
بود این نگارین ز ما یادگار
سخندان نزیبد که خامش بود
که خامش ز مردم فرامُش بود
چون مجنون و لیلی من اندر وفا
همی جویم آثار آل عبا
شب و روز در باغ کردارشان
گُلِ مهر جویم ز آثارشان
بر اومید دیدارشان جان من
پر از مدحشان کرده دیوانِ من
━━━🔹✥🔸✥🔹━━━
🆔 @ksedaghat
◾️دله دزدی از کتابخانه دانشگاه تهران!
🔺 این بنده خدا بارها با فروش کتابها ممهور به مهر کتابخانههای عمومی در بساط دستفروشان مواجه شدهام، گاه بنا بر نیاز، برخی از آنها را مشروط به فروش قانونی (با فروشنده) خریدهام؛ اما به نیت آنکه پس از پایان نیازم آنها را به یکی از کتابخانههای عمومی تحویل دهم.
◾️خاطره مرحوم ایرج افشار بیانگر یکی از راههای غیرقانونی ورود کتابهای مذکور به بازار کتاب است. کتابهای کتابخانه دانشگاه تهران توسط نظافت گر خاطی، در کیسههای زباله از کتابخانه خارج و در برخی بساطی های کنار خیابان فروخته میشد.
📖 ... نگاهبانان شبانه موظف شدند که میباید همه گونی های زباله را به دقت ببینند که در آنها کتاب مخفی نشده باشد. (ص418 - 419)
📚 منبع: این دفتر بی معنی یادگارنمای فرهنگی از ایرج افشار
👉 http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/8787937
🔴 اینجا را نیز ببینید. ماجرای فروش بخشی از کتابهای کتابخانه آیتالله سید محمود طالقانی مایه تأسف است.
👉🏻 isna.ir/xdS3Wv 👉🏻 isna.ir/xdS3cJ
━━━🔹✥🔸✥🔹━━━
🆔 @ksedaghat