1_11932132648 (1).pdf
111.3K
آرای وحدت رویه ۸۴۶ و ۸۴۷ دیوان عالی کشور به همراه توضیح و نمونه تست
#وحدت_رویه
#مهم
🟣 زمان برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ (کانونهای وکلای دادگستری) ۱۷ آبان ماه سال جاری است
روابط عمومی اسکودا اعلام کرد:
🔻 بر اساس توافق انجام شده میان این اتحادیه و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و در راستای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب سال ۱۴۰۱، آزمون پذیرش کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۳ روز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه سال جاری به صورت سراسری در کشور برگزار میشود
@LAAWw70
4_6010120729985552935.pdf
367.6K
🟢مهم و آزمونی
🔻اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات به همراه توضیح و نمونه تست
#جزا
🟢نتایج ازمون مرکز وکلا ۱۸ اسفند اعلام شد
✔️جهت مشاهده فیلتر شکن را خاموش کرده و به لینک زیر مراجعه کنید
https://result2.sanjesh.org/RSEmp/NOETRSKanoonVokala_ghaza140303/140303
☑️چند نکته که ((اصول فقه)) با من به این شکل مرور کن😍👇
🟣نکته اول⇦ الفاظ در یک صورت تقسیم می شوند به : نص ، مُجمَل ، ظاهر ، مؤول
🔴نکته دوم⇦ نَص لفظی است که یک معنا دارد ، مانند دلالت لفظ بیع بر معنای تملیک عین به عوض معلوم
🟡نکته سوم⇦مُجمل لفظی است که چند معنا دارد و چند معنایش با هم برابر است ، مانند دلالت لفظ زوج بر معانی شوهر و جُفت
☆شناسایی آزمونی :اگر لفظی دو معنا داشت و هر دو معنا را مردم قبول داشته باشند به این لفظ مجمل می گوییم
🟣نکته چهارم⇦اگر لفظی چند معنا داشت به گونه ای که یکی از معانی اش احتمالش بیشتر باشد و معنای دیگرش احتمالش کمتر باشد معنایی که احتمالش بیشتر است را ظاهر و معنایی
که احتمالش کمتر است را موول می نامیم.
🔴برگزاری آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف در نیمه دوم سال
🔸 رئیس مرکز حل اختلاف قوه قضاییه: آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.
🔸10 هزار نفر امسال از طریق این آزمون جذب قوه قضاییه خواهند شد.
@LAAWw70
🔵 قبولی بیش از ۱۰ هزار نفر در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ۱۴۰۲
🔸رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه از قبولی ۱۰۸۴۱ نفر در آزمون وکالت این مرکز خبر داد و گفت: ۴۳۰۰ نفر از پذیرفته شدگان بانوان و ۶۵۴۱ نفر آقایان هستند.
🔸 آقای عبدلیان پور افزود: پذیرفته شدگان این آزمون باید از دوم تیر برای اقدامات بعدی از جمله تشکیل پرونده به سایت مرکز وکلای قوه قضائیه مراجعه کنند. پذیرفته شدگان پس از تشکیل پرونده برای طی سایر مراحل پذیرش دعوت میشوند.
@LAAWw70
☑️دو نکته ضروری آیین دادرسی کیفری را با ما این شکلی یاد بگیر
🟡نکته اول:
قطع مرور زمان ، مطلق است و نسبت به کلیه شرکا و معاونان اعم از آنکه تعقیب شده یا نشده باشند ، اعمال می شود هر چند تعقیب فقط درباره یکی از آن ها شروع شده باشد
🟢نکته دوم:
شروع به اجرای حکم در مورد برخی از شرکا یا معاونان جرم قاطع مرور زمان نسبت به دیگر محکومان است.
@LAAWw70
🟣کارنامه قبولی جناب علی پایدار از اعضای کانال
به نکته نویسی های کانال توجه کنید کلی کمکتون میکنه دوستان ❤️🌱
@LAAWw70
🟢 ۲ تیر، زمان ثبتنام اینترنتی قبولشدگان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه
▫️پذیرفتهشدگان آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ۱۴۰۲ از روز شنبه ۲ تیرماه میبایست برای ثبتنام اینترنتی و تشکیل پرونده به وبسایت این مرکز مراجعه کنند.
▫️در این آزمون بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر پذیرفته شدهاند.
@LAAWw70
🟢کارنامه قبولی خانم فائزه ولی زاده
یادداشت برداری تقریبا یک ساله از نکات کانال و اعلام رضایت از نکات.
هرروز نکات یادداشت کنید قبول میشید ان شالله❤️🌱
@LAAWw70
☑️15نکته کاملا آزمونی جذاب را با من به این شکل خلاصه نویسی کن 😍👇
🔴درمعامله ی فضولی اگرمالک یا اصیل قبل از اجازه یا رد فوت کند، خللی به عقد وارد نمی آید و وراث مالک به عنوان مالکین جدید باید اجازه یا رد نمایند.
🟡چون وراث به عنوان مالک حق تجویز یا رد دارند، کسی که مالک مورد معامله نمی شودمثل زوجه در مورد زمین، حق تجویز یا رد ندارد.
🔵هرگاه کسی مال خود و مال دیگری را ضمن یک عقد منتقل نماید، تصرف حقوقی درمال غیربوده ومعامله نسبت به مال خود صحیح و نسبت به مال غیر، فضولی وغیرنافذ میباشد.
🟢همانطورکه پیش ترگفتیم در مورد معاملهی فضولی و معاملهی اکراه ی، "نظریه ی کشف حکمی " را میپذیریم که مطابق آن تمام آثارعقد از روز اجازه یا رد به وجودمی آید به غیرازمنافع مال که از روز عقد محاسبه میگردد.
🟣درصورت ردمعامله ی فضولی توسط مالک، خریدار و ایادی مابعد وی درحکم غاصب بوده و ضامن عین و منافع مال حتی اگر استفاده نکرده باشند نیز میباشند، خواه عالم به فضولی بودن معامله باشند خواه جاهل.
🟠درصورت عالم بودن خریدار به فضولی بودن معامله و رد مالک، وی مطابق قاعدهی اقدام فقط حق رجوع به فضول برای اخذ ثمن پرداختی را خواهد داشت ولی اگرجاهل به فضولی بودن عقد بوده باشد میتواند علاوه برثمن، خسارات رانیز مطالبه نماید.
🟤اسباب یا وسایل سقوط تعهدات عبارتند از: ۱-وفای به عهد ۲ -اقاله ۳-ابراء ۴-تبدیل تعهد ۵ -تهاتر ۶ -مالکیت ما فی الذمه
⚫️هرکس مالی به دیگری بدهد، اصل وظاهر عدم تبرع میباشد یعنی پرداخت اماره مدیونیت شخص پرداخت کننده است ومطابق اصاله الظهور میگوییم اصل عدم تبرع است والابد پرداخت کننده مدیون بوده و این پرداخت بابت وفای به عهدش بوده است لذا کسی که چیزی داده نمی تواند آنرا مسترد دارد مگراینکه خالف اصل و مفاهیمی ازقبیل هبه یا قرض را اثبات کند.
⚪️برخی تعهدها هستند که وجوددارند وایفا نشده اند اما به دلایلی مثلاً شمول مرور زمان، دیگر قابل مطالبه نیستند که به آنها تعهدات طبیعی گویند که درمقابل تعهدات قانونی که متعهدش همچنان مسؤول است قرار میگیرند.
🔴اگر متعهد تعهد طبیعی که دیگر قانوناً مسؤول نیست، به میل خود تعهد را ایفا نماید، دعوای استرداد او مسموع نخواهد بود حتی اگر جاهل به مسؤول نبودن خود باشد.
🟢ایفاء دین ازجانب ثالث(غیرمدیون)جایز میباشد اما برای اینکه وی حق رجوع به مدیون اصلی را داشته باشد باید دو شرط ذیل جمع باشند:
🔻الف.پرداخت کننده به قصد تبرع ایفاء دین نکرده باشد.
🔻ب.پرداخت کننده اذن درپرداخت داشته باشد ویا ضامن مدیون باشد.
🟡درمواردی که برای انجام تعهد، مباشرت متعهد شرط باشد، انجام عمل به وسیله ی دیگری ممکن نمی باشد مگر به رضایت متعدله که خود نوعی تبدیل تعهد و تراضی جدید میباشد.
🟣وفای به عهد زمانی که تعهد، انجام عمل یا عدم انجام عمل باشد نیاز به اهلیت ندارد ولی اگر وفای به عهد ناظر بر تملیک مال باشد، طبیعتاً متعهد باید مالک مال و یا مأذون ازطرف وی بوده و اهلیت نیزداشته باشد.پس اگر محجور با وجود مدیونیت به طلبکار،دینش را به وی پرداخت نماید وفای به عهد صورت نگرفته است.
⚫️صرف امتناع متعهد له ازقبول مورد تعهد، باعث برائت متعهد نمی شود و وی باید مورد تعهد را به حاکم یاقائم مقام حاکم ردکند تا برائت حاصل شود.
🟠البته امتناع متعهد له باید به اثبات برسدوالا متعهد نمی تواند مستقیماً پیش از امتناع متعهد له، مال رابه حاکم ردکند.
یادگرفتی بفرست برای رفیقات👍❤️
🟢سوالات مصاحبه اعضای کانال در آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه:
♡♡♡
🟣سوالایی که پرسیدن :
خودتو معرفی کن؟
فعالیت فرهنگی اجتماعی؟
نماز آیات؟
نجسات؟
خمس؟
مرجع تقلیدت کیه؟
مبطلات روزه؟
با چه ابی میشه وضو گرفت؟
با کر میشه وضو گرفت؟
فرق اصول دین وفروع دین؟
تشهد و سلام و تسبیحات اربعه؟
آرزوت چیه؟
نظرت در مورد ارایش زنان؟
نظرت در مورد نخبگان؟
اگر همسرت بخواد بره خارم از کشور برای همیشه چیکار میکنی؟
چرا نخبگان باید بمونن و نرن خارج؟
نظرت در مورد فضای مجازی؟
نظرت در مورد روابط دختر و پسر؟
نگاه مالی داری؟
چرا اومدی وکالت؟پیشرفت تو وکالت چیه؟
اگر واسه خلاف بیان پیشت راهنماییشون میکنی؟
فرق مالیات و خمس؟
کسی که مالیات میده خمس هم باید بده یانه؟
در صورت زخم بودن دست چگونه باید وضو گرفت؟
🟡سوال دوستان در مصاحبه اراک هستم
سوالات...
رابطت با فضای مجازی چطوریه؟
التزام عملی به دین یعنی چه؟
نماز آیات؟
رابطه با مسجد چطوریه؟
سجده سهو؟
احکام روزه و نماز مسافر؟
مبطلات روزه؟
اصول و فروع دین؟
چرا از غزه حمایت میکنیم؟
حکم مرجع تقلید و ولی فقیه؟
تیمم رو چطور انجام میدی؟
سلام من الان مصاحبمو دادم ؟
🔴نوع مصاحبه در تهران:
اولش مسئول مصاحبه کشوری گفت سوالات عوض شده ولی بنظرم تغییر اساسی نداشت کلا ۲۰ دقیقه داخل بودم
خیلی راحته اصلا استرس نداشته باشید
☑️☑️سوالات
خودتو معرفی کن بیوگرافیتو بگو؟
کار فرهنگی و اجتماعی داشتی؟
شغلت چی بود؟
چیکار دیگه ای بلدی ؟
اصول دین؟
نماز ایات رو بلدی چطوریه گفتم اره گفت؟ بخون ؟
اصول مذهب؟
نطرت در مورد سلول بنیادی و انرژی هسته ای؟
نظرت در مورد اینکه یکی بهت مراجعه کنه و پول نداره وکالتش رو انجام میدی اگه میدی چرا دلیلش چیه؟
ارزوت چیه؟
خمس و ذکات؟
تسبیحات اربعه رو بخون و کجا استفاده میشه؟
تفاوت نظر شیعه و سنی در اصول دین کجاست؟
مجتهد عادل باشه یعنی چی؟
سجده سهو و ذکر اونو نحوه انجامش رو بگو؟
اگه یه مصیبت و بلا یا اتفاقی بی افته تو زندگی خودت و بستگانت چطور مدیریت میکنی؟
چرا ایران از حوثی های یمن حمایت میکنه؟
🔴سوالات مصاحبه استان قم
۱_معرفی اجمالی؟
۲_اگر کسی قبل از ظهر به وطنش برسه روزه اش چه جوری هست؟
۳_اگر کسی نتواند روزه بگیرد آیا فطریه بر او واجب است یا نه؟
۴_اگر طمآنینه در نماز که واجب هست انجام ندهید چه میشود؟
۵_اگر کسی شک کند که الان وقت گذشته ادا هست یا قضا نماز بخواند نمازش چه حکمی دارد و چه جوری باید بخونه؟
۶_اگر کسی بعدا بفهمد که نمازش در وقت قضا خونده شده ولی به نیت ادا خونده نماز چی میشه؟
۷_اگر کسی نماز شکسته بخونه قضایش چه میشود؟
۸_پرسید وضو گرفتی نماز خوندی بعدش میبینی مانعی روی دستت بوده چیکار میکنی؟
۹-خمس رو پرسید از مالی که قرض گرفتی یا وام گرفتی؟
۱۰_بیشتر اهل کدوم عبادتی ؟ چرا؟
۱۱_نمازهات قضا میشن یا خیر و کدوم بیشتر؟
۱۲_بیدار کردن افراد برای نماز صبح واجب است یا خیر؟
۱۳_شرایط رهبر
۱۴_اگر حرف رهبری با سایر مراجع تفاوت داشته باشد چیکار میکنید
۱۵_اگر تصادف کنید و عجله داشته باشید چه عکس العملی دارید
۱۶_اگر کسی به شما فحش دهد چیکار می کنید
۱۷_در مورد مشکلات جامعه و راهکار،مشکل اصلی چی هست
۱۸_در مورد برخوردتون با موارد وکالت،اگر با آدم ناتویی بیفتی چون این کار نیاز به لابی گری داره،بعضا نیاز به کارهایی داره که به فضای شما نخورد یا اخلاقی مشکل داشته باشد دقیقا چه برخوردی نشون میدید
🟡سوالات مصاحبه در شهر دیگر ایران عزیز
نماز؟؟
روزه؟
خمس؟
ذکات؟
اصول دین؟
فروع دین؟
اذان و اقامه؟
گندم خمس دارد یا ذکات؟
طلا ی خانمها خمس دارد یا خیر؟
سجده سهو؟
کفاره روزه؟
سفر در رمضان؟
انواع غسل؟
اصول دین به ترتیب؟
فروع دین به ترتیب؟
تولی و تبری؟
رابطه با آمریکا؟
کشور اسرائیل ؟
دوست صمیمی؟
وکالت از شخص گناهکار؟
آرزوت برای ایران؟
@LAAWw70
مختصر و مفید.pdf
873.7K
مصاحبه مختصر و مفید مرکز وکلا
https://eitaa.com/LAAWW70
4_5798758478747011472.pdf
873.7K
سوالات احکام مرکز وکلا و استخدامی های دیگر
https://eitaa.com/LAAWW70
☑️خلاصه نویسی جذاب از تبدیل تعهد و تهاتر 😍👇
🔴تبدیل تعهد عبارتست از تراضی طرفین برای ازبین بردن تعهد سابق وایجاد تعهد جدید.
🟢ماهیت حقوقی تبدیل تعهد، عقد است و باید بدانیم درتبدیل تعهد، تضمینات دین سابق به دین الحق تعلق نمی گیرد.
🟡تبدیل تعهد مستنبط از قانون مدنی به چهار قسم تقسیم میشود:
🔻الف.تبدیل تعهد ازطریق تبدیل موضوع دین باشد.
🔻ب. تبدیل تعهد ازطریق تبدیل متعهد(دکترکاتوزیان این نوع ازتبدیل تعهدراهمان عقدضمان میدانند.)
🔻ج.تبدیل تعهد ازطریق تبدیل مسبب یا منشاء دین
🔻د. تبدیل تعهدازطریق تبدیل داین یا متعهد له(دکترکاتوزیان این نوع تبدیل تعهدرا همان عقدحواله میدانند.)
🟣تغییر وسیله ی پرداخت مثلاً چک به جای پول، تبدیل تعهد ازطریق تبدیل موضوع نمی باشدولی تغییر واحد پولی، مثلاً دلار به جای ریال تبدیل تعهد میباشد چون نوع دین تغییر کرده است.
🔴تهاتر عبارتست از وحدت عناوین طلبکار و بدهکار درآن واحد در دو شخص یعنی هر دو هم، ازهم طلبکارند هم به یکدیگربدهکار.
🟡تهاتر، مطلقاً قهری است و ماهیت حقوقی آن واقعه ی حقوقی قهری میباشد و اراده ی طرفین فقط برای آماده سازی مقدمات برای وقوع تهاتر مؤثر است.پس چه در تهاتر قضایی و چه تهاتر قراردادی و ایقاعی، تهاتر مطلقاً قهری میباشد و فقط طرفین به وسیله ی تبدیل تعهد یا ابراء و یا حکم دادگاه، شرایط وقوع آن را فراهم میآورند.
🟣شرایط تهاتر عبارتست از:
🔻الف.وحدت جنس دینین
🔻ب.وحدت زمان تأدیه دینین
🔻ج.وحدت مکان تأدیه دینین
🟠باید توجه داشته باشیم که وحدت سبب و منشأدین و وحدت میزان دین به هیچ وجه ازشرایط وقوع تهاترنمی باشد.
🟢چون به موجب قانون مدنی اصل برضمان نقل ذمه به ذمه میباشد و باوقوع عقدضمان اصولاً مضمون عنه بری میشود و فقط ضامن درمقابل مضمون له مسئول میشود.اگر بعد از عقد ضمان، مضمون له به مضمون عنه مدیون شود، ضامن بری نمی شود وشرایط تهاترفراهم نیست.
🔵برای وقوع تهاترباید هردو دین آمادهی مطالبه و گرفتن باشند.بنابراین دینی که مثلاً بازداشت شده ومتعلق حق ثالث قرارگرفته، قابل تهاتر نمی باشد.
🟤وحدت عناوین طلبکار و بدهکار درآن واحددریک شخص را مالکیت مافی الذمه گویند.به عبارتی شخصی که بدهکاربوده است الان مالک آن چیزی میشود که برذمه اش بوده وبایدپرداخت میکرده است.
⚫️ماهیت حقوقی مالکیت مافی الذمه مانند تهاتر واقعه ی حقوقی قهری میباشد و به دو سبب به وجودمی آید:
🔻الف.قراردادی، که مطابق آن داین طلب خودرا به مدیون هبه یاصلح مینماید.
🔻ب.قهری، که ویژهی جایی است که وارث به مورث مدیون باشد و مورث فوت کند که دراینصورت وارث نسبت به سهم الارث ش مالک مافی الذمه میشود.
🔘کسی که عمداً یا اشتباهاً چیزی را که مستحق آن نبوده است، دریافت کند ملزم است آن را به صاحبش تسلیم کند و ضامن عین و منافع آن مال میباشد اعم ازاینکه به عدم استحقاق خود عالم باشد یا جاهل.
اگر یادگرفتی لایک کن❤️👍
4_6037262221761844161.pdf
128.9K
🟢اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص اعلام اسامی معرفیشدگان چند برابر ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
🔹️فایل فوق شامل اطلاعیه برای آن دسته از كد رشتههای امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۶، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲، ۱۳۶۴ و ۱۳۶۵ دارای شرایط خاص و بورسیه به همراه برنامه زمانی انجام مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش میباشد.
@LAAWw70
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚«أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولیَّالله»
❤️«أشهَدُأَنّ عَلیاً حُجة الله»
شکر خدا که نام امیرالمومنین علی(ع)در اذان ماست ✨🌱
آغاز ولایتعهدی امیرالمومنین علی علیه السلام و عید غدیر خم مبارک🌹
#عید_غدیر
☑️یک خلاصه جذاب و نکات آزمونی درمورد اقاله😎👇🏾
🟣اقاله، تفاسخ یا تقایل، عبارتست از تراضی برای انحلال یک قرارداد و ماهیت حقوقی آن مثل عقد است.
🟢اقاله ی عقدی که درآن حقی برای ثالث وجود دارد امکانپذیر میباشد اما اقاله ی آن خللی به حق ثالث وارد نمی آورد.
🟠اقاله ی نکاح و وقف باطل است و قابل اقاله نیستند و اقاله ی ضمان نیزغیرنافذمی باشد.
🔴تلف یکی ازعوضین یا هردوی آنها مانع اقاله نمی باشد و اگرمثلی باشند باید مثل آن را و اگر قیمی باشند، باید قیمت روز اقاله را پرداخت نمود.
🟡اقاله قابل اقاله نمی باشد و همچنین درایقاعات راه ندارد.
@LAAWw70
گزارش تصویری از اطعام عید غدیر و شادباشی ولایتعهدی امیر المومنین علی علیه السلام
نذرتون قبول باشه دوستان ❤️🌱
اجرتون با خدای زیبای امیرالمومنین❣
#پویش_به_عشق_علی