eitaa logo
آموزشگاه طب
141 دنبال‌کننده
6 عکس
2 ویدیو
2 فایل
دوره رایگان آموزش اصلاح تغذیه و مزاج شناسی شناخت امزجه و طبایع شناخت غلبه مزاج همراه با درمان اصلاح تغذیه واکسن های طبیعی حجامت ... فروش جزوه آناتومی و زبان شناسی برگزاری دوره های مختلف طبی آدرس کانال @lamerdteb124 ارتباط با ادمین @Tabibadmin124
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5886489636808689213.mp3
8.23M
دوره رایگان آموزش اصلاح تغذیه و مزاج شناسی سر فصل های تدریس : شناخت امزجه و طبایع شناخت غلبه مزاج مزاج فصول مزاج سنین مزاج مکان ها همراه با درمان آدرس کانال @lamerdteb124 ارتباط با ادمین @Tabibadmin124
4_5886489636808689215.mp3
7.4M
دوره رایگان آموزش اصلاح تغذیه و مزاج شناسی سر فصل های تدریس : شناخت امزجه و طبایع شناخت غلبه مزاج مزاج فصول مزاج سنین مزاج مکان ها همراه با درمان آدرس کانال @lamerdteb124 ارتباط با ادمین @Tabibadmin124
4_5886489636808689233.mp3
12.32M
دوره رایگان آموزش اصلاح تغذیه و مزاج شناسی سر فصل های تدریس : شناخت امزجه و طبایع شناخت غلبه مزاج مزاج فصول مزاج سنین مزاج مکان ها همراه با درمان آدرس کانال @lamerdteb124 ارتباط با ادمین @Tabibadmin124
4_5886489636808689235.mp3
17.56M
دوره رایگان آموزش اصلاح تغذیه و مزاج شناسی مهمترین مرحله هضم 👈 هضم دهانی... راهکارهای بهتر شدن هضم راه های دفع سموم سر فصل های تدریس : شناخت امزجه و طبایع شناخت غلبه مزاج مزاج فصول مزاج سنین مزاج مکان ها همراه با درمان آدرس کانال @lamerdteb124 ارتباط با ادمین @Tabibadmin124
4_5886489636808689238.mp3
7.05M
دوره رایگان آموزش اصلاح تغذیه و مزاج شناسی سر فصل های تدریس : شناخت امزجه و طبایع شناخت غلبه مزاج مزاج فصول مزاج سنین مزاج مکان ها مزاج مزه ها همراه با درمان آدرس کانال @lamerdteb124 ارتباط با ادمین @Tabibadmin124
4_5886489636808689239.mp3
13.37M
دوره رایگان آموزش اصلاح تغذیه و مزاج شناسی سر فصل های تدریس : شناخت امزجه و طبایع شناخت غلبه مزاج مزاج فصول مزاج سنین مزاج مکان ها مزاج مزه ها همراه با درمان آدرس کانال @lamerdteb124 ارتباط با ادمین @Tabibadmin124
💠 بیانیه مجمع عالی طب اسلامی ایرانی حوزه‌های علمیه درمورد بیماری ناشی از ویروس کرونا هو الشافی سلام و رحمت الهی بر شما مردم شریف ایران 🔹 ضمن تشکر از جامعه پزشکان انقلابی و دلسوز، به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند با توجه به اعلام شیوع بیماری موسوم به «کرونا» و با عنایت به توانمندی تشخیص در طب اسلامی ایرانی؛ بر خلاف نگرانی‌های موجود، پیشگیری و حتی درمان این بیماری آسان بوده و با عمل به موارد ذیل به راحتی قابل مهار خواهد بود. 🔹 شایان ذکر است علائم این بیماری؛ تب شدید همراه با سرفه شدید و بعضاً اسهال و آب‌ریزش بینی می‌باشد، و افرادی که بیشترین تاثیرپذیری را در این بیماری دارند اغلب؛ سالخوردگان، جانبازان شیمیایی، بیماران cf، افراد دارای یبوست‌های مزمن و بیماران تنفسی می‌باشند. 🔸 لذا می‌توان با رعایت موارد زیر از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کرد: 1. محیط استراحت‌‌ معتدل و مرطوب باشد. 2. بدن را معتدل نگه‌داشته و از سرما و گرمای شدید پرهیز کنیم. 3. برای جلوگیری از خشک شدن بدن غذاهایی نظیر؛ آش آلو، آش کدو، خورشت به و ... مصرف نمائیم. 4. مجاری تنفسی را پاک و تمیز نگه‌داشته و تنفسی کامل و صحیح داشته باشیم. 5. دود کردن اسفند و کندر برای محیط پیرامونی بسیار لازم و ضروری است. 🔸 مواردی که بدن را در برابر ویروس کرونا آسیب پذیر می‌کند: 6. خوردن غذاهای چرب و سرخ کردنی. 7. مصرف شیرینی‌های قنادی و صنعتی به ویژه شیرینی‌های تر و خامه‌ای. 8. غذاهای‌سرد مثل؛ دوغ، ماست و پنیر، غذاهای شب‌مانده، فست‌فودها، کنسروها و غذاهای‌صنعتیِ آماده. 9. دمنوش‌های مُدِر مثل؛ چای سیاه ، قهوه و نسکافه. 10. پُرخوری! 🔸 توصیه می‌شود، افرادی که مشکوک به ابتلاء هستند، از موارد زیر استفاده نمایند: 11. از درمان بی‌اشتهایی و اسهال پرهیز شود. 12. برای جبرانِ رطوبت از دست رفته‌ی بدن از مایعاتی مانند؛ آب سیب، شربت عسل و نمک، ترکیب جوشانده دارچین با عسل و دمنوش زنجبیل با نبات داغ استفاده کنند. 13. هر روز سیاه دانه با عسل مصرف کنند. 14. میوه‌جاتی مانند؛ سیب، انار و رب انار شیرین و به استفاده کنند. 15. سیر و پیاز زیاد مصرف کنند. 16. غذاهایی مانند؛ آش جو، کباب و شیر و گوشت مصرف نمایند. 17. خوردن را با کمی نمک شروع کرده و غذا را با مصرف یک قاشق سرکه طبیعی خاتمه دهند. 18. استنشاق و قرقره با آب نمک را فراموش نکنند. 🗓 اسفندماه 1398 آدرس کانال @lamerdteb124 🍀🌺🌼🦋☘🌸🌺🌹🌻🌼 ارتباط با ادمین @Tabibadmin124
دروس مزاجشناسی رایگان لینک درخواست مدرک👇 https://idpay.ir/009904354386/shop/156393 لینک درس اول👇 https://t.me/lamerdteb124/11 لینک درس دوم 👇 https://t.me/lamerdteb124/12 لینک درس سوم👇 https://t.me/lamerdteb124/20 لینک درس چهارم👇 https://t.me/lamerdteb124/21 لینک درس پنجم👇 https://t.me/lamerdteb124/22 لینک درس ششم👇 https://t.me/lamerdteb124/23 لینک درس هفتم👇 https://t.me/lamerdteb124/24 لینک درس هشتم👇 https://t.me/lamerdteb124/25 لینک درس نهم👇 https://t.me/lamerdteb124/26 لینک درس دهم👇 https://t.me/lamerdteb124/27 لینک درس یازدهم👇 https://t.me/lamerdteb124/28 لینک درس دوازدهم👇 https://t.me/lamerdteb124/29 لینک درس سیزدهم👇 https://t.me/lamerdteb124/30 لینک درس چهاردهم👇 https://t.me/lamerdteb124/31 لینک درس پانزدهم👇 https://t.me/lamerdteb124/35 لینک درس شانزدهم👇 https://t.me/lamerdteb124/36 لینک درس هفدهم👇 https://t.me/lamerdteb124/37 لینک درس هجدهم👇 https://t.me/lamerdteb124/39 لینک درس نوزدهم👇 https://t.me/lamerdteb124/40 لینک درس بیستم👇 https://t.me/lamerdteb124/41 لینک درس بیست و یکم👇 https://t.me/lamerdteb124/42 لینک درس بیست و دوم👇 https://t.me/lamerdteb124/43 لینک درس بیست و سوم👇 https://t.me/lamerdteb124/45 لینک درس بیست و چهارم👇 https://t.me/lamerdteb124/46 عزیزان بعد از گوش دادن صدا ها آماده پاسخ به پرسشنامه انلاین مزاجشناسی باشند بعد از قبولی کسانی که مدرک مزاجشناسی میخواهند بعد ارسال عکش پرسنلی و کارت ملی به ادمین کانال @Tabibadmin124 لینک مربوط به پرداخت مدرک معتبر از موسسه بین المللی پردیس را تکمیل نمایند . با تشکر مدیر آموزش کانال لینک درخواست مدرک مزاجشناسی 30 ساعته 👇 https://idpay.ir/009904354386/shop/156393 لینک کانال آموزش طب👇 @lamerdteb124
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ُ يَا مَنِ اسْمُهُ دَوَاءٌ وَ ذِكْرُهُ شِفَاءٌ اي آن كه نامش دوا و يادش شفا ☘🌺🌷🍂🌺☘🍃🌺🌱🍂🌾🌿🍁🌷
مباحث مزاج شناسی مقدماتی 👇👇👇👇👇
✅✅✅✅✅ خلاصه مقدمه_ مزاج شناسی ما در طب راه های تشخیص زیادی داریم که بفهمیم « ریشه ی بیماری از کجاست » . امروزه راه های تشخیص زیادی وجود دارد . یکی از این راه ها « آزمایشگاه » است . طب مدرن برای تشخیص راهی جز « آزمایش » ندارد البته از روی آزمایش هم چیز زیادی فهمیده نمی شود چون طب غربی نگاه اخلاطی و مزاجی ندارد . یکی دیگر از راه های تشخیص « ظاهر بدن » است مثل کف دست ، ناخن، نبض ، عنبیه ، زبان و ... تنها راه تشخیصی که اهل بیت علیهم السلام در روایات مطرح کرده اند « مزاج شناسی » است . در زمان قدیم روی مزاج شناسی تمرکز و کار می کردند و مسلط می شدند و با همین مزاج شناسی سخت ترین بیماری ها را درمان می کردند . در طب جدید با وجود امکانات پیشرفته و راه های تشخیص زیاد اما « درمانی » وجود ندارد . در باب مزاج شناسی روایتی از امام صادق علیه السلام داریم که : «معرفت نفس یعنی شاخت طبایع ، ارکان و ستون هایی که وجود انسان روی آن ها بنا شده است .» این تنها روایتی از اهل بیت علیهم السلام است که در آن توضیح داده اند که « معرفت نفس » چیست . سایر روایات اهل بیت علیهم السلام در مورد «اهمیت معرفت نفس » است نه « چیستی معرفت نفس » پس معرفت نفس که این قدر در دین ما به آن تاکید شده یعنی « مزاج شناسی » پس اهل بیت علیهم السلام روی مزاج شناسی کار می کردند . سایر روش های تشخیص علاوه بر این که «جامعیت » ندارد ، « قطعی» هم نیستند و می توانند ما را به اشتباه بیندازند . خداوند متعال برای شناخت بیماری علایمی را در بدن انسان قرار داده: « درد» یکی از نشانه های بیماری است . ما بر اساس « نوع درد » ، مزاج و خلط را تشخیص داده و سپس درمان می کنیم . « تغییر رنگ » هم از جمله نشانه های وجود بیماری است ؛ تیرگی رنگ پوست ، رنگ جوش ، رنگ لب ، رنگ زیر چشم و ... « وجود ورم » در جاهای مختلف بدن نشانه وجود بیماری است . « صداهای بدن » نشان دهنده وجود بیماری در بدن است ؛ صدای زانو ، صدای معده و ... « چرک » « خون ریزی » « گرفتگی » همه علایم بیماری هستند . این ها همه علایمی هستند که خداوند در بدن ما قرار داده که نیاز به « آزمایش » و بقیه ی راه ها نداشته باشیم . @lamerdteb124 https://t.me/joinchat/Nx49-xneTcLFF5_lWmUXmw 🦋🌸🌼🌺🌹🌼🌻🌷🌺🌸☘🌺🦋
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 خلاصه قسمت اول رکن آتش اولین قسمت مهم در « شناخت مزاج ها » بحث « ارکان » است . « ارکان » ارتباط بسیار عمیقی با « مزاج ها » دارد . شناخت « ارکان » تاثیر مستقیمی در شناخت « مزاج ها » « اخلاط » و « بیماری ها » دارد . طبق روایات : ما« ارکانی » داریم که برای « خلقت » معرفی شده اند . ما « ارکانی » داریم که برای « انسان » معرفی شده اند . « ارکانی » که در « خلقت » هستند عبارتند از : آتش ، هوا ، آب ، خاک ترتیب نوشتن این ارکان هم خودش « موضوعیت » دارد . هر کدام از این « ارکان » « مزاجی » دارد : آتش : گرم و‌خشک هوا: گرم و تر آب : سرد و تر خاک : سرد و خشک وقتی ما صفرا را در برابر آتش می گذاریم به این معنا نیست که صفرا از آتش پدید می آید یا دم از هوا بلکه می خواهیم بگوییم با « شناخت آتش » بهتر می توانیم « خلط صفرا » و « صفراوی ها » را بشناسیم . همین طور در مورد سایر موارد . سوال : مگر می شود مزاج «هوا » همیشه « گرم و تر » باشد در حالی که ما در هر منطقه ای هوایی را داریم ؛ هوای سرد ، هوای خشک و ... یا این که مزاج « خاک » « سرد و‌خشک » باشد در حالی که ما خاک گرم و خشک و انواع مختلف خاک ها را داریم ؟ پاسخ : وقتی ما می گوییم فلان چیز طبعش « گرم » است باید توجه داشت که : ما یک « گرمای طبعی » داریم و یک « گرمای دمایی » شما اگر زنجبیل را داخل یخچال هم بگذارید باز « طبعش » « گرم و خشک » است هر چند که « دمایش » « سرد باشد » « گرما « یعنی : « حرارت » « انرژی بخشی »«چیزی که به انسان انرژی می دهد » خیار و ماست به انسان انرژی نمی دهد ولی یک قاشق عسل می دهد . اگر ترشی را روی آتش حرارت دهیم باز « طبعش » « سرد » است . « تری » هم به معنای « تری ظاهری » نیست بلکه به معنای «طبع تر » هست . «طبع تر » به معنای « انعطاف پذیری » «نفوذ پذیری » « قابلیت شکل پذیری » و « نرم بودن » است . بادام به ظاهر خشک است اما به شدت مرطوب است و به بدن انسان رطوبت و لینت مزاج و نرمی می دهد . روغن بادام شیرین یکی از مرطوب ترین روغن هاست . در مورد « خشکی » هم همین طور کسی که روغن رازیانه را به بدن بزند ، از شدت خشکی ، بدن را می سوزاند . با این که روغن است اما گرم و‌خشک است . پس « خشکی » به معنای « شکنندگی » « سوزاندن » « گرفتن رطوبت و نرمی » است . پس وقتی می گوییم «خاک » « سرد و‌خشک » است یعنی « خاک » هر جایی را استفاده کنید « سودازاست » و برای انسان مضر است و ایجاد بیماری می کند . « رکن آتش » : 🔸آتش « بالانشین است » بر خلاف آب و خاک که به سمت پایین حرکت می کنند . پس « دردهای صفراوی » ، دردهای بالانشین هستند .‌ مثل زردی نوزاد ، تب ، گرگرفتگی و ... « صفراوی ها » دوست دارند « بالادست » باشند ، مدیریت کنند و دستور بدهند ( بر خلاف بلغمی ها ) . 🔸 «پختن و سوختن »کار « آتش » است . « صفراوی هایی » که صفرایشان خیلی بالا نباشد اهل « تجزیه و تحلیل » هستند ولی اگر صفرایشان خیلی بالا باشد آن قدر مطالب را تحلیل و تجزیه می کنند که مطلب را می سوزانند . 🔸« آتش » وقتی « می سوزد » تبدیل به « خاکستر » می شود. خاکستر طبعش سرد و خشک است ، سوداست . پس آتش که می سوزد سودا ایجاد می کند . « صفرا » و « چیزهایی که خیلی گرم اند » در نهایت « سودازا» هستند . 🔸 « آتش » باعث « نفوذ » می شود. آتش در آب نفوذ می کند و باعث بخار شدن آب می شود . آتش در خاک نفوذ می کند و با استفاده از رطوبت آن را به کوزه تبدیل می کند . پس « صفرا » باعث « نفوذ » به بلغم و تبدیل آن به دم می شود . «صفرا »باعث گردش خون می شود . « صفرا » باعث گرمابخشی به اعضای سرد می شود . 🔆🔆🔆🔆🔆 @lamerdteb124
آموزشگاه طب
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆 خلاصه قسمت اول رکن آتش اولین قسمت مهم در « شناخت مزاج ها » بحث « ارکان » است . « ارکان »
🌪🌪🌪🌪🌪🌪 خلاصه مزاج شناسی (۲) قسمت دوم : رکن هوا رکن « هوا» معمولا معادل « باد » هم حساب می شود . ما بحث « ریح » یا « باد » را زیاد در طب سنتی نداریم و حکما خیلی به این بحث نپرداخته اند اما در روایات روی بحث « باد » خیلی تاکید شده است و حتی جزو « ارکان » و « امزاج » به حساب آمده است . طب سنتی « هوای متحرک » را « باد » می داند و « ریح » را ناشی از « دم » . یعنی همچنان که « هوا» معادل « دم » در بدن انسان است ، «ریح » را هم معادل « هوای متحرک » یعنی « دم سوخته » ، دمی که از جای خودش به حرکت درآمده ، از قاعده ی خودش خارج شده ، می دانند و در همین حد روی آن بحث می کنند. شناخت ویژگی های « هوا » به شناخت ویژگی های « دم » کمک می کند : 🔸 همه چیز در « هوا » مشخص است . * اگر چیزی داخل هوا پخش شود همه آن را می بینند . پس دموی ها خیلی راز نگه دار نیستند . دموی ها محبت را پنهان نمی کنند و آن را بروز می دهند و اهل خرج کردن عاطفه هستند . دموی ها چیزی را نگه نمی دارند و اهل خرج کردن هستند . این چیز می تواند گاهی مال باشد گاهی جان و ... 🔸 « رطوبت هوا »به همسایه ی بالا و پایینی اش مرتبط است . ما « آتش » را معادل « خورشید » « هوا » را معادل « اتمسفر » « بلغم » را معادل « دریا » « خاک » را معادل « زمین » می دانیم . پس « هوا » در بین آتش و آب قرار دارد یعنی « اتمسفر » بین خورشید و دریاها قرار دارد . « رطوبت » رکن هوا بستگی به میزان نزدیکی آن به « آتش» یا « آب » دارد . اگر «هوا » خیلی به « آتش » نزدیک شود و « رطوبتش » به حد « صفر » برسد ، « گرم و تری اش » تبدیل به « گرم و خشکی » می شود . وقتی «رطوبت هوا » به «صفر درصد » برسد ، آتش سوزی ناگهانی رخ می دهد . وقتی « هوا » «رطوبتش » به « صد درصد » برسد می شود « آب » در « مزاج ها » هم همین گونه است : اگر کسی مزاجش « گرم و تر » باشد اما «رطوبتش » خیلی کم شود ، ویژگی های « صفرا » را می گیرد و آن « انعطافی » را که یک دموی باید داشته باشد را ندارد . و اگر « گرمایش » را از دست بدهد ، ویژگی های « بلغمی » را می گیرد . پس : رطوبت صفر درصد = خشکی = سوختن پس عموما « سوزش ها » از « خشکی » است ، از « خشکی صفرا» انواع « سوزش ها » : 🔥 «سوزش خوراکی» : سوزش خوراکی هایی مانند فلفل و زنجبیل و آویشن و ... به خاطر تولید کردن « صفرا » در بدن است . 🔥« سوزش لمسی» : تنفس در بیابان باعث سوزش سینه انسان می شود چون دربیابان « رطوبت » وجود ندارد .یا سوزش دست و صورت در تابستان به خاطر وجود « صفرای » موجود در هواست . 🔥« سوزش بویایی» : مانند بوی تند پودر آویشن شیرازی اصل 🔥« سوزش شنوایی» : « صوت کشیدن گوش » به علت یک صدای « گرم و خشک » است پس « صداهای گوش » از « خشکی » است . 🔥«سوزش بینایی» : نگاه مستقیم به خورشید باعث سوزش چشم می شود . ریختن عرق به داخل چشم باعث سوزش آن می شود یعنی « صفرای » موجود در عرق ، باعث سوزش چشم انسان می شود . « عرق های سرد » « سوزش ندارند » چون « صفرا » ندارند . « سوزش های درونی بدن » عمدتا از « صفرا » هست . نشانه ی اصلی« اسهال صفراوی » ، سوزش مقعد است . « اسهال سرد » سوزش ندارد . « سوزش ادرار» خیلی از اوقات به خاطر « صفراست » « سوزش زکام و سرماخوردگی » از «صفراست » « سوزش معده » در ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد از «صفراست » و در ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد از « بلغم » است . « سوزش زخم » عموما به خاطر خارج شدن « صفراست » زخم های سوداوی سوزش ندارند . « سوزش چشم » عموما به خاطر « صفراست » « سوزش مفاصل » ظن اول در سوزش مفاصل روی « صفراست » هجوم صفرا به سودای استخوان باعث « پوکی استخوان » می شود و اگر صفرا به استخوان هجوم نبرد و اطراف استخوان ها جمع شود باعث « سوزش مفاصل » می شود . پس « سوزش » عموما از « آتش است » ، آتشی که در بدن انسان به آن « صفرا » می گویند . البته « سوزش های سرد » هم داریم که به خاطر « تمدن جدید » است . عموما « دستاوردهای تمدن جدید » طبعش « سرد » است . چه ماشینش چه مصالح خانه هایش و ... پایه و بنای تمدن جدید ، « آهن » و «نفت » و « برق » هست که هر سه «سرد هستند » « سوزش هایی » که بر اثر «تمدن جدید » ایجاد می شود « سرد » است مانند : سوختن با اکسیژن مایع ، سوختن با اسیدها، سوختن با برق ، سوختن با مواد شیمیایی . 🌪🌪🌪🌪🌪🌪🌪 @lamerdteb124
با سلام دویست نفر از دوستانتون رو در این گروه ادد کنید و در یکی از کلاس های ما به صورت رایگان عضو شوید : 🔺عنبیه شناسی 🔺زبان شناسی 🔺بیماری زنان 🔺آناتومی 🔺گیاهان دارویی 🔺علل ، علائم و درمان بیماری 🔺چهره شناسی با سپاس ادمین آموزشگاه 🌷 لینک گروه تلگرام 👇 https://t.me/joinchat/Nx49-xneTcLFF5_lWmUXmw
آموزشگاه طب
🌪🌪🌪🌪🌪🌪 خلاصه مزاج شناسی (۲) قسمت دوم : رکن هوا رکن « هوا» معمولا معادل « باد » هم حساب می شود .
💧💧💧💧💧💧 خلاصه قسمت سوم رکن آب رکن « آب » « سرد و تر » هست . لایه ی بالایی « آب » هوا است که گرم و تر است . « آب » سرد است و اگر « حرارت » ببیند می شود « گرم » و می شود « هوا » همین بحث را ما در « اخلاط » و « مزاج ها » داریم : 💧 ۱. با « حرارت » دادن به « بلغم » می توانید آن را به « دم » تبدیل کنید . با غذاهای گرم ، با تحرک ، با سخنان محبت آمیز ، با رنگ های گرم ، با بادکش و سایر گرم کننده ها 💧۲.هر چیزی را داخل آب بریزید ،سریع متراکم می شود ، پخش می شود و از بین می رود . بسیاری از « کم حافظگی ها » ( نه همه ی آن ها ) نتیجه ی « بلغم » است . 💧۳. بخشی از سستی ها و بی حالی ها مربوط به « بلغم » می شود . کسانی که آب زیاد می نوشند دچار سستی و بی حالی می شوند . روایتی از امام علی علیه السلام داریم که می فرمایند : آب استقامت بدن را کم می کند . خود « آب » هم سست است . « تنبلی اعضا » یا « تنبلی کلی » عموما از « بلغم » است . 💧۴. « آب » پایین رونده است و به وسیله ی « آتش » بالا می رود . «آب» به سمت «سرازیری » حرکت می کند و اگر بخواهید به آب « ارتفاع » دهید باید به آن « حرارت » بدهید تا به سمت بالا برود . بلغمی ها، سمت « سرازیری » هستند . بسیاری از اوقات ، « بلغمی ها» ابتدا ویژگی های منفی یک چیز را می بینند بعد ویژگی های مثبت را اگر «بلغمی ها » را «گرم » کنیم مثبت نگر می شوند و اول جنبه های خوب را می بینند. پس «بلغمی ها » با « گرم شدن » ، صفات بدشان را از دست می دهند . 💧۵. «آب » « شکل پذیر » است و داخل هر ظرفی که ریخته شود ، شکل همان ظرف را می گیرد . ( آب تابع است ) . « بلغمی ها» ، بسیاری ار اوقات ، « تابع » هستند . عاشق منشی گری و کارمندی اند . اهل فرماندهی و اهل کارهای مدیریتی سنگین نیستند . دوست دارند زندگی عادی و بی دردسری داشته باشند . ❄️ « سردی » بیش از حد « آب » موجب « یخ زدگی » می شود . کسانی که به دلیل افسردگی شدید در جایی می نشینند و به جایی خیره می شوند ، نشان از « بلغم شدید و منجمد » در بدنشان دارد . 🔹 انواع بلغم : ۱. « بلغم خام » : معادل « آب معمولی » است . کیست ها ، چاقی ها ، پرخوابی ، کم حافظگی، خلط پشت گلو، آبریزش بینی ، ورم ها ، برخی از غده های چربی از « بلغم خام » هستند که با « گرم کردن معمولی » مثل پیاده روی ، تعریق ، روغن مالی، بستن شال ، نوره ، تحرک زیاد ، دمنوش های گرم به راحتی درمان می شوند . ۲. « بلغم منجمد» : معادل « آبی که کمی مانده و یخ زده است .» روماتیسم و ورم مفاصل از این نوع بلغم است . ۳. «مره بلغم » معادل « آبی که جایی مانده و گندیده است .» « عفونت های غیر خونی » مثل عفونت معده ، عفونت رحم ، عفونت ریه ، عفونت سینوس ها عموما از «مره بلغم یا همان بلغم گندیده » است . « عفونت های خونی » مثل زخم کف پا یا سرطان خون ، عموما از « سودا» است . پس ۳ نوع « آب » داریم و ۳ نوع « بلغم » هم با توجه به آن می توانیم در بدن تعریف کنیم . ▫️« آب حرارت دیده » ، « هوا » است . ▫️« بلغم حرارت دیده » ، « دم » است . 💧💧💧💧💧💧💧 @lamerdteb124
آموزشگاه طب
💧💧💧💧💧💧 خلاصه قسمت سوم رکن آب رکن « آب » « سرد و تر » هست . لایه ی بالایی « آب » هوا است که گرم
🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍 خلاصه قسمت چهارم رکن خاک شناخت رکن خاک در شناخت «افراد سوداوی » و برخی از« بیماری های سوداوی » موثر است . ۱. خاک حالت نگه دارنده و خودگرایی دارد . یعنی چیزها را در درون خودش می گیرد و آن ها را حفظ می کند و از دیدها پنهان می دارد . امانت داری ، نگه داری اشیا ، بخل ، راز نگه داری . اهل خرج نبودن از ویژگی های رسوداوی هاست ؛ خرج نکردن مال ، محبت ، راز و ... ۲. برای شکل دهی به خاک ، اول رطوبت و سپس حرارت می دهیم . برای درمان سودا ما نباید ابتدا حرارت بدهیم، یعنی چیزهای « گرم و خشک » را اگر برای سوداوی ها استفاده کنیم خیلی اذیت می شوند . پس باید همراه گرما ، رطوبت هم بدهیم و چیزهای « گرم و تر » استفاده کنیم . ۳. خاک پرورش دهنده است . بذری را که داخل خاک قرار می دهیم آرام آرام و سر فرصت تبدیل به گیاه می شود ( به خاطر سردی ای که داخل خاک است .) سوداوی مزاج ها اهل « پرورش مطالب » هستند و مثل برخی از صفراوی ها مطالب را نمی سوزانند. ۴. خلط سودا پایین نشین است . « دردهای سوداوی » عموما « پایین نشین » هستند مثل : زخم دیابت ، نقرس، خارپاشنه ، بواسیر ، یبوست ، واریس ، سیاتیک و ... البته ما بیماری هایی داریم که خاص سودا هست ولی « بالا نشین » است مثل « افسردگی ». ولی عموما بیماری های سوداوی ابتدا از پایین تنه ایجاد می شوند . یکی از راه های مهم «خروج سودا » از بدن ، « کف پا » است . ( چون سودا پایین نشین است ) روغن مالی پا ، ماساژ کف پا ، پیاده روی در جاهای سخت مثل سنگلاخ ها ، پیاده روی روی سنگ های ساحلی در خروج سودا از بدن بسیار موثر هستند . « فلک کردن » که وسیله ی تنبیهی زمان قدیم بود ، در خروج سودا از کف پا ، موثر بود و یکی از راه های تخلیه ی سودا بوده است . ۵. همه چیز به خاک برمی گردد. جسم ما، غذاها،برگ درختان ، میوه ها و ... تبدیل به خاک می شوند . همه چیز در نهایت تبدیل به خاک می شود یا در اثر « تجزیه » یا در اثر « هضم ». «اخلاط » هم در نهایت تبدیل به « سودا » می شوند : اگر « دم » خیلی گرم شود تبدیل به « صفرا » و اگر صفرا خیلی گرم شود تبدیل به « سودا » می شود . گاهی اوقات خود « دم » می سوزد و مستقیما تبدیل به « سودا» می شود . گاهی اوقات « بلغم » تبدیل به « سودا » می شود . « مره ای » که در روایات آمده یعنی « مره ی صفرا و سودا و حمرا» ، این ها در نهایت اخلاط اند . یعنی وقتی « می سوزند » همه تبدیل به « سودا » خواهند شد. 🌎🌎🌎🌎 @lamerdteb124
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای تشخیص سکته مغزی fast را به خاطر بسپارید: 🔴 Face 👉 (عدم تقارن در صورت) 🔴 Arm 👉 (ضعف بازوها) 🔴 Speech 👉 (اشکال در تکلم) 🔴 Time 👉(زمان طلایی:کمتر از3 ساعت) https://t.me/joinchat/AAAAAEd5kBfJYHwE-Hm6LA دوره رایگان آموزش اصلاح تغذیه و مزاج شناسی سر فصل های تدریس : شناخت امزجه و طبایع شناخت غلبه مزاج مزاج فصول مزاج سنین مزاج مکان ها اصلاح تغذیه درمان واکسنهای طبیعی حجامت آدرس کانال @lamerdteb124 ارتباط با ادمین @Tabibadmin124
آموزشگاه طب
🌍🌍🌍🌍🌍🌍🌍 خلاصه قسمت چهارم رکن خاک شناخت رکن خاک در شناخت «افراد سوداوی » و برخی از« بیماری های سود
☘☘☘☘☘ خلاصه قسمت پنجم رکن معنوی رکن پنجم ، تمام ارکان و مزاج ها را تحت تاثیر قرار می دهد . طبع خاک سرد و خشک است و خوردن خاک حرام و‌بیماری زا اما خاکی در عالم وجود دارد که خوردن یک ذره از آن شفای تمام بیماری هاست و خوردن آن نه تنها حرام نیست بلکه مستحب است و کام نوزاد را هم باید با آن برداشت . چرا ؟ چون یک « عامل معنوی » روی تربت سیدالشهدا علیه السلام حاکم است که دیگر ، بحث ارکان و اخلاط کنار می رود و کاربردی ندارد . « آتش» سوزندگی دارد و می سوزاند اما همین آتش برای حضرت ابراهیم علیه السلام سرد و سلامت می شود . به خاطر دستور خداوند و آن « رکن معنوی » که بر آتش حاکم است . خوردن زیاد « آب » ضرر دارد و نهی شده است . اهل بیت علیهم السلام فرموده اند : زیاد آب نخورید . ریشه تمام دردها در زیاد آب خوردن است . ولی اهل بیت علیهم السلام به زیاد خوردن آب زمزم توصیه کرده اند . « عامل معنوی » که بر آب زمزم حاکم است باعث شفای دردهاست . « اشک » سرد است و طبع غم هم سرد . گریه انسان را سرد می کند و به همین دلیل در مراسم غم و اندوه گلاب و‌خرما می دهند که انسان را گرم کنند . اما اشک برای اهل بیت علیهم السلام « گرم » است و چیزی گرم تر از آن در خلقت وجود ندارد . به همین دلیل بعد از مراسم روضه امام حسین علیهم السلام آدم احساس نشاط می کند . « رنگ سیاه» سودازا است .اما اهل بیت علیهم السلام برای عزای امام خسین علیه السلام لباس سیاه می پوشیدند . « عامل معنوی » بر این لباس سیاه حاکم است که دیگر رنگ سیاه بیماری زا نخواهد بود . « شب » سرد است . اما « سحر » و « بین الطلوعین » گرمابخش ترین ساعات است ( هر چند از لحاظ دمایی سرد باشند.) « عامل معنوی » که در سحر و بین الطلوعین هست باعث شفای دردهای ما می شود ، طول عمر را زیاد می کند ، باعث می شود آهن بیشتری جذب شود و‌ ... « قبرستان » ، سرد و خشک است . اما اگر قبر امامی در وسط قبرستان باشد ، همین قبرستان می شود گرم ترین جای عالم . قبرستان وادی السلام ، بزرگترین قبرستان دنیاست . اما به خاطر قبر امیرالمومنین علیه السلام که آن جاست ، تمام گرماهای عالم هم همانجاست . همه به دنبال « گرما » هستند و هر چیزی که « گرم » باشد انسان را به سمت خودش می کشاند . ارتباط با اهل بیت علیهم السلام به آدم گرما می بخشد . تمام « گرمای مادی و معنوی عالم » ،تحت تاثیر گرمای اشک و آه به سیدالشهدا علیه السلام است . هر « غذایی» طبع و مزاجی دارد . اسم سیدالشهدا علیه السلام روی هر غذایی بیاید آن غذا متبرک می شود و خون ساز خواهد بود ، حتی اگر آب جوش خالی باشد . اسامی اهل بیت علیهم السلام شیرین است و شیرینی طبعش گرم و تر . اصل « تفاوت » طب اسلامی با طب سنتی در همین « عامل معنوی» است. « عامل معنوی » در حیطه ی عقل و تجربه ی بشری نیست . « قدرت طب اسلامی » به داروهایش نیست چون دارو را همه دارند بلکه قدرت طب اسلامی به همین « عامل معنوی» است که شما باید بتوانید : با « حمد » مرده زنده کنید . با « بسم الله » همه ی بیماری ها را درمان کنید . با یک ذره « خاک » بتوانید درمان کنید و .... مسایل معنوی مغفول واقع شده و ما در کنار نسخه ها باید حتما « عامل معنوی » را لحاظ کنیم . مثلا در نسخه های نازایی، « استغفار» را لحاظ کنیم . بحث « اذان گفتن » با صدای بلند در خانه ها مطرح شود و ... پرسش : گرمای آتش از کجاست ؟ سردی خاک از کجاست ؟ و ... پاسخ : این ها همه دست خداست . همان خدایی که در آتش سوزندگی قرار داده می تواند آن را سرد کند . همان خدایی که طبع سرد را به خاک داده می تواند خاکی را گرم کند همان خدایی که آب خوردن زیاد را مایه بیماری قرار داده می تواند زیاد خوردن آب زمزم را مایه شفا قرار دهد . و همان خدا می تواند با اسم اهل بیت علیهم السلام تمام قوانین عالم را به هم بریزد و کن فیکون بکند . ☘☘☘☘☘ @lamerdteb124
آموزشگاه طب
مزاج ذاتی ...
🔥🌪💦🌍 قسمت ششم : راه های تشخیص مزاج ذاتی افراد توضیحات جدول مزاج شناسی 🔹کسی که می خواهد از راه « پوست » مزاج ذاتی دیگران را پیدا کند ، خودش باید طبع و‌مزاج « معتدلی » داشته باشد تا در تشخیص دچار اشتباه نشود . اما در کل ، « خشکی پوست » دلالت بر « خشکی مزاج » دارد . برای جلوگیری از « خشکی پوست » نباید از کِرِم استفاده کرد بلکه باید مزاج فرد را « مرطوب » کرد . 🔹گوشت و‌چربی بدن راه خوبی برای تشخیص مزاج ذاتی افراد است . اگر کسی « گرم و تر » باشد ، چاقی « لحمی یا گوشتی » دارد . اگر کسی « سرد و تر » باشد ، چاقی « شحمی یا دنبه ای » دارد . « خشک مزاج ها » لاغر هستند . « خشکی » لاغری می آورد . کسانی که « استعداد چاقی » دارند ، به دلیل « تر بودن » مزاج پایه آن هاست . کسانی که « استعداد چاقی » ندارند ، به دلیل « خشک بودن » مزاج پایه آن هاست . کسی که استعداد چاقی دارد و وقتی هم چاق می شود «گوشت می آورد » ( بازوها و پاها قوی می شوند و عضلات سفت ) نشانه ی این است که طرف « گرم » است و « چاقی گرم » دارد. کسی که استعداد چاقی دارد ولی وقتی چاق می شود « شکم و پهلو می آورد و‌افتادگی اعضا دارد » ،نشانه « سرد » بودن شخص است و « چاقی سرد » دارد . این شکم آوردن یعنی : خوردن آب سرد ، مرغ ، ماهی ، خیار ،گوجه ، ماست و ... این ها گوشت به تن نمی آورند . روایت داریم : سویق گوشت به تن می آورد . این که روایت می فرماید : گوشت قرمز ، گوشت می رویاند به این دلیل است که طبع گوشت قرمز گرم است . والا آب هم آدم را چاق می کند . منتها گوشت نیست دنبه است . در روایت داریم که : خیار را با خرما بخورید . به این دلیل است که خیار چاقی می دهد و گرمای خرما باعث می شود ، چاقی یک چاقی لحمی و گوشتی باشد . 🔹از روی « رنگ پوست » نمی توان مزاج ذاتی را خوب تشخیص داد و ملاک خوبی نیست چون موارد نقض دارد. اما در میان « سفید پوستان» آن هایی که خیلی پوستشان « سفید » است دلالت بر « سردی » مزاج می کند . کسانی که رنگ پوستشان رو به « تیرگی » می رود ، دلالت بر « خشکی » می کند . 🔹مو ملاک خوبی برای تشخیص مزاج است . « گرم مزاج ها » موی زیاد و‌ضخیم دارند . « سرد مزاج ها » موی کم و پراکنده ای دارند و‌رنگ مویشان هم روشن است . « صافی و لختی مو» دلالت بر « رطوبت و تری» مزاج دارد . « فر بودن » و « رشد سریع » مو دلالت بر «خشکی» مزاج دارد . رنگ «روشن مو» ، ۹۰ درصد دلالت بر « سردی مزاج » دارد . ( موهای بور و چشمان آبی اروپاییان دلالت بر سردی مزاج و سردی مغز آن ها می کند .) کسی که مو زیاد دارد اما رشد مویش زیاد نیست ، « تر مزاج » است . کسی که مو زیاد دارد و رشد مویش خیلی زیاد است «خشک مزاج » است . 🔹شکل اعضا ملاک خوبی برای تشخیص مزاج است قد و صورت و نبض بلند دلالت بر « گرمی » مزاج می کند . قد و صورت و نبض کوتاه دلالت بر « سردی » مزاج می کند . قد و صورت و نبض پهن دلالت بر « تری » مزاج می کند . « گرم وتر ها » خیلی قد بلند نیستند اما چهارشانه اند . « سرد و ترها » قد کوتاه و پهن هستند . « سرد و‌خشک ها» خیلی قد بلند نیستند . لاغر هم هستند . « گرم و‌خشک ها » قد بلند و باریک هستند. 🔹سرعت انفعال اعضای بدن : اگر شخص خیلی به گرما حساس باشد « گرم مزاج » است . اگر شخص خیلی به سرما حساس باشد « سرد مزاج » است . اگر شخص خیلی به رطوبت حساس باشد « تر مزاج » است . اگر شخص خیلی به خشکی حساس باسد « خشک مزاج » است . 🔹افعال بدن ، ملاک خوبی برای تشخیص مزاج پایه است . اگر کسی « سرعتش » زیاد است ؛ در حرف زدن ، در غذا خوردن ، در راه رفتن ، در کار کردن و ... نشان دهنده « گرمی مزاج » است . اگر « سرعت » خیلی زیاد است یعنی شخص « خیلی گرم مزاج » است « یوزپلنگ » نماد « صفرا » است . طی چند ثانیه « سرعتش » به ۹۰_۸۰ کیلومتر می رسد ولی با این سرعت بیشتر از ۲۰_۱۵ ثانیه نمی تواند بدود.( سرعت فق العاده زیاد است اما استقامت کم ) سرعت صفراوی ها ، زیاد است اما زود خسته می شوند ( سرعت زیاد و استقامت کمی دارند ) « شیر » نماد « دم » است . شیر نمی تواند مثل یوزپلنگ سریع بدود اما « استقامتش » بیشتر از یوزپلنگ است . « استقامت زیاد » دلالت بر « تری مزاج » دارد . « استقامت کم » دلالت بر « خشکی مزاج » دارد . صفراوی ها و سوداوی ها ، استقامت کمی دارند و در کارها زود خسته می شوند . « سرعت کم » دلالت بر « سردی مزاج » دارد . « فیل » نماد « سرد مزاجی » است . هر چه سن بالاتر می رود ، سرعت کمتر می شود و این به خاطر سرد شدن مزاج است . @lamerdteb124
🔻صبحانه‌های گرم و مفیدی که باید در فصل زمستان بخوریم 🍱 🔸یک کاسه عدسی با گلپر 🔹یک کاسه شیربرنج داغ یا آش سبزی 🔸تخم‌مرغ 🔹نان، کره و عسل 🔸حلوا ارده 🔹فرنی 🔸شیره و ارده 🆔 @lamerdteb124 💯
بسم الله الرحمن الرحیم 📣📣توجه. 📣📣توجه «بزرگترین قدم در طب و درمان شناخت و تشخیص علائم بیماری است» ✅ثبت نام دوره ی👅 زبان شناسی از تا شروع شده است برخی مباحث تدریس شامل 👇 👈 اجزای زبان 👈 چارت زبان و کبد چرب 👈 بیماری های معده 👈 بیماری های مردان 👈 بیماری های کلیه 👈 بیماری های زنان 👈و دیگر مشکلات و بیماری ها که در ۲۹ جلسه تدریس میشود مشاهده دیگر موارد تدریس 👇 تلگرام : https://t.me/joinchat/AAAAAFJ1Z9eFl2VzTg0J1g ایتا : https://eitaa.com/joinchat/2752381013Cc70d861d8d ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ چارت مشهور با علائم و تطبیق در دو رویکرد طب سنتی و اسلامی مدرس؛ درمانگر و پژوهشگر طب اسلامی و سنتی استاد موحدی با تخصص در علم تشخیص ✅ نسخه درمانی هر بیماری نیز بعد از هر درس با توجه به شرایط بیان میشود. 📣📣توجه. 📣📣توجه 💰هزینه ثبت نام: 0⃣5⃣ هزار تومان هزینه جزوه فایل pdf رنگی 0⃣7⃣هزار تومان یعنی کل هزینه تدریس و فایلها 0⃣2⃣1⃣ هزار تومان درخواست و واریز فایل pdf اختیاری هست. ☀️فایل جزوه pdf ها فقط برای کسانی که ثبت نام میکنند بعد از اتمام تدریس و تمرین ها داده میشود. ☀️ فایل های pdf بصورت صفحه رنگی میباشد لینک پرداخت 👇 https://idpay.ir/09910286322/shop/281117 جهت ثبت نام شماره پایین را در گوشی خود ذخیره کرده و عکس فیش را به شماره یا آیدی زیر بفرستید↘️↘️ @Hakimteb124 09398975018 تدریس در تلگرام و ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆💠آشنایی با انواع حجامت و خواص هر یک در نقاط مختلف بدن @lamerdteb124
آموزشگاه طب
🔥🌪💦🌍 قسمت ششم : راه های تشخیص مزاج ذاتی افراد توضیحات جدول مزاج شناسی 🔹کسی که می خواهد از راه « پ
🔥🌪🔥🌪 ویژگی های اخلاقی صفراوی ها و دموی ها صفراوی ها ، دموی ها ، بلغمی ها و سوداوی ها ، یک سری ویژگی دارند که این ویژگی ها : یا به خاطر « مزاج » است . یا به خاطر « غلبه مزاج » است . 🔥صفراوی ها : 🔸صفراوی ها ، سریع عصبانی و سریع آرام می شوند . این ویژگی یا به خاطر « مزاج ذاتی » است یا به خاطر « غلبه مزاج ». ممکن است شخص « دموی » بوده اما « غلبه ی صفرا » پیدا کرده و در نتیجه ، این « غلبه » باعث می شود شخص زود عصبی شود. 🔸« صفراوی ها » گاهی شجاع هستند گاهی ترسو ، گاهی سرحال گاهی بی حال ... این ها تطورات نفسانی زیادی دارند و انفعالات نفسانی شان خیلی سریع و زیاد است و بعضا هم زودگذر . « خشمشان » خیلی سریع آرام می شود ؛ با یک لیوان آب یا یک نفس عمیق . 🔸این افراد نمی توانند زیردست و منشی باشند . این ها باید « مدیر و فرمانده » باشند . ( این ها حتی شاید اگر مدیر نشوند ، مریض شوند .) برای درمان صفراوی ها ، وضعیت او را در خانه و محل کارش بررسی کنید ببینید آیا در خانه به او بها داده می شود ، آیا جایگاهش حفظ می شود ، آیا به او احترام گذاشته می شود ، آیا در خانه او را بالا می برند و .... اگر این اتفاق نیفتد مریض می شوند. مثلا دیابت عصبی می گیرند یا کولیت عصبی یا معده درد عصبی و ... این بیماری ها به این دلیل است که جایگاه فرد صفراوی حفظ نشده است . 🔸«صفراوی ها اهل « جنگ و مبارزه » هستند و از مبارزه خسته نمی شوند . 🔸صفراوی ها اهل « سازش » نیستند ( حتی برای منافع خودشان هم با دشمن سازش نمی کنند .) 🔸صفراوی ها بیشتر اهل « کارهای عملی » هستند تا کارهای علمی . این ها حوصله ی یک جا نشستن و ساعت ها درس خواندن را ندارند . دوست دارند کارهای مدیریتی انجام دهند . این ها یا وارد « ورزش » می شوند ، به ویژه « ورزش های رزمی » یا وارد « کارهای هنری » مثل خط خوب و نقاشی . صفراوی ها اگر وارد « طب » شوند بیشتر به سمت « اعمال یداوی « می روند . صفراوی ها کار با « ابزار » را دوست دارند دوست دارند آچار و پیچ گوشتی دستشان باشد و وسایل خانه را خودشان درست کنند . گرچه صفراوی ها در بحث های « علمی » هم می توانند پیشرفت کنند اما حوصله ندارند ساعت ها در جایی بنشینند و درس بخوانند و ماه ها و سال ها در یک بحث متمرکز شوند . این ها « لایه ی سطحی » بحث را می خوانند و وارد عمل می شوند .در تدریس هم لایه ی رویی بحث را می گویند و بقیه را به مخاطب واگذار می کنند . خیلی دقیق عمق کار را به طرف نمی گویند . البته بخلی در تدریس ندارند بلکه روحیه ی آن ها این گونه است . هم «ظاهر » را می خوانند و هم « ظاهر » را می گویند و بعد به مخاطب می گویند بروید دنبالش . 🔸صفراوی ها « پرحرف » هستند و اهل « تحرک » . حتی وقتی که روی صندلی یا جایی می نشینند، دایم دست و پایشان را حرکت می دهند ، یا با خودکارشان بازی می کنند و ... در خواب هم زیاد « غلت » می زنند . « غلت زدن » زیاد در خواب ، یا نشانه ی « مزاج صفراست » یا نشانه ی « غلبه ی صفراست » . ( سوداوی ها ، برعکس ، خودشان را در خواب «جمع می کنند» . این جمع کردن به خاطر « سردی » است و اگر کسی « سردی درونی » هم داشته باشد ، خودش را جمع می کند. ) 🔸صفراوی ها « پوست چربی» دارند .چون صفرا چربی بدن را می سوزاند و خارج می کند . ( پوست بلغمی ها « مرطوب» است نه چرب ) کسانی که « چربی موی سر » دارند به خاطر صفرای بالای آن هاست . اگر در بدن صفراوی ها « بلغم » وجود داشته باشد ، صفرا این « بلغم» را « می سوزاند » و به صورت « چربی » خارج می کند . اگر در بدن صفراوی ها « بلغم » ‌جود نداشته باشد ، « پوست » صفراوی ها « خشک » می شود .( یعنی اگر بلغم زیرپوستی وجود نداشته باشد پوستشان خشک می شود .) 🔸در نیمه ی اول عمر ، معمولا صفراوی ها خیلی « ناآرام » هستند و بیماری ها و مشکلات صفراوی ها در نیمه ی اول عمر است .( نیمه اول عمر ، نیمه ی غلبه ی صفرا هم هست ؛ ۳۵_۱۵ سالگی) این ها در نیمه ی اول عمر ، اهل بزن بهادری هستند اما سن ۳۵_۳۰ سالگی را که رد کنند ( در نیمه دوم عمر ) ، آرام و‌سر به زیر می شوند . @lamerdteb124
آموزشگاه طب
🔥🌪🔥🌪 ویژگی های اخلاقی صفراوی ها و دموی ها صفراوی ها ، دموی ها ، بلغمی ها و سوداوی ها ، یک سری ویژ
🌪دموی ها : ♦️دموی ها ، دیرتر از صفراوی ها عصبانی می شوند و دیرتر هم آرام می شوند . هیچ وقت نباید سعی کرد که دموی ها را زمان عصبانیتشان ، آرام کرد چون دموی ها برای « آرام شدن » نیاز به گذشت زمان دارند .بعضا ۲۴_۱۲ ساعت وقت می خواهند و اگر مشکلشان حاد باشد یکی دو هفته وقت می خواهند که حل شود . خشم و عصبانیت این ها « طولانی » است . ♦️دموی ها اهل « مدیریت » هستند .اما نه به اندازه ی صفراوی ها. ♦️دموی ها اهل « اختراع » « کشف » و « ایده پردازی » هستند. ♦️دموی ها خیلی « فعال » و اهل « ریسک » کردن هستند . کاری را که شروع کنند تا آخرش می روند . در هر کاری به قله ی آن کار می رسند : در « خشم » در اوج آن هستند . در « عشق » در اوج آن هستند . اگر در مسیر « ثروت » بیفتند تا آخرش می روند و از ثروت سیر نمی شوند . اگر در « عبادت » است به اوجش می رسند و .... این ها اهل ریسک کردن هستند . مثلا اگر در کاری چندبار ورشکسته شده باشند ، باز هم ریسک می کنند و از نو شروع و دوباره سرمایه گذاری می کنند . ( بر خلاف بلغمی ها که اهل ریسک نیستند .) ♦️دموی ها « فرماندهی » خوبی دارند و اهل درگیری و « مبارزه » با دشمن هستند . « گرم مزاجی » ، درگیری با دشمن می آورد . باعث جنگجو شدن انسان می شود . اما « دشمن » ما را به سمت « سردی ها » برده که « مبارزه » و جنگجویی را از ما بگیرد و ما دیگر ملتی اهل مبارزه نباشیم : مثلا : گوشت قرمز را منع می کنند و می گویند گوشت سفید بخورید . از بین گوشت های سفید هم نمی گویند گوشت کبوتر بخورید بلکه می گویند مرغ و ماهی بخورید . سبزی ، که باید زینت سفره های ما باشد ، را حذف و به جای آن نوشابه و سالاد و‌دلستر و دوغ و ژله و تمام چیزهای سرد قرار داده اند . صبحانه های قدیم ، ارده شیره و کره و عسل و ... بود اما حالا ما را به پنیر بسته اند . در قدیم ، غذاهای زمستان ، غذاهای گرمی مثل آش و آبگوشت و ... بوده که حالا نیست و انواع پیتزاها و فست فودها و ... آمده . قبلا نخود در زندگی ما ایرانی ها بیش از حد تصور مصرف می شده ؛ در غذاها نخود بود ، در آش و آبگوشت نخود فراوانی بوده، نخودچی زیاد مصرف می کردند ، آرد نخود و شیرینی نخودی زیاد مصرف می کردند . ( عرب ها زیاد گرمی می خورند و به همین دلیل قوی هستند . در اربعین هم ارده و خرما و نخود می دهند.) از زمان تولد بچه « پستانک » را در دهانش می گذارند. بعدش شیشه شیر و دندان گیر ( که همه پلاستیک هستند و سرد و خشک و سودازا) زمان قدیم به جای این دندان گیرهای پلاستیکی ، یک تکه گوشت کبابی به بچه می دادند که هم به دندان بکشد و هم آبی که از این گوشت وارد بدن بچه می شد فوق العاده خونساز بود . یا پیاز می دادند که هم خارش جای دندان بچه خوب شود و هم مقا‌متش در برابر سرماخوردگی بیشتر . بچه که بزرگتر می شود اسباب بازی پلاستیکی در اختیارش می گذاریم و بعد هم مسواک پلاستیکی ..... زمان قدیم لباس های ما پلاستیکی نبود . زمان قدیم مصالح ساختمانی ما « گرم » بود ؛ گاه گل و تیر کلاف و چوب و ... زمان قدیم ظروف ما « گرم » بود ؛ مس و ... اما الان همین جور « سردی » پشت « سردی» از همه مهم تر الان ما از لحاظ « روحی » داریم « سرد » می شویم . کسی که بیست ، سی سال پیش با دشمن جنگیده الان در برابر دشمن سست شده و کوتاه آمده است . اگر کسی را به سردی ببندند باعث می شود که در مقابل دشمن نفوذ پذیر و اهل سازش شود . 🔥🌪🔥🌪 @lamerdteb124