eitaa logo
کانال قرانے لیلة القدرنور تهران با مدیریت مٶسسه لیلة القرنور تهران
218 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
4.1هزار ویدیو
229 فایل
﷽ تابع قوانیڹ جمهورےاسلامےایراڹ ⚠نام کانال انحصاری است و استفاده آن عرفاً و شرعاً مجازنمی باشد. مطالب این کانال شامل: محوریّت قرآن ونماز #زیارات و اعیاد.. ولایت ومهدویت پژوهشے تبلیغے شناخت شخصیتهای علمے ومطالب متنوع...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم با عرض تعزیت و تسلیت در سالروز شهادت حضرت علی النقی (امام هادی علیه ااسلام ) . .هفته اے سراسر سلامت و پر خیرو برکت داشته باشید و در تمامی اُمور موفق و خرّم باشید. . @laylatolghadrnoor
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ : 📿الذکر امروز: ✨اَللهُمَّ صَلے عَلے مُحَمَّدٍوَءالِ مُحَمَّدوَعَجِّل فَرَجَهُم✨ 🌹امروز شنبه : 🌸16_بهمن ماه۱۴۰۰ هجری شمسی 🌹3_رجب المرجب ۱۴۴۳ هجری قمری 🌸 5_فوریه 🌈۲۰۲۱ میلادی 🔰 @laylatolghadrno0r 💎🔰💎🔰💎🔰💎🔰💎
🔰 ۱۶ بهمن ۱۳۵۷ 🔹اعلام انتخاب مهدی بازرگان به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت از سوی امام خمینی(ره) ۱۴۰۰
گفتگوی ایکنا با علیرضا ایمانی مقدم : [مبارزه با عَالیان] امام هادی(ع) غالیان را تحمل نمی‌کردند/ تفاوت نگاه علامه طباطبایی و آیت‌الله مصباح به دین حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی مقدم، استاد حوزه و دانشگاه و مشاور رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مواجهه امام هادی(ع) با غالیان را یکی از فعالیت‌های مهم آن حضرت برشمرد و تاکید کرد: امام هادی(ع) چند نوع مواجهه و برخورد با این افراد داشت که برای مبلغان دینی ما درس است. به گزارش ایکنا، ۱۶ بهمن ماه سال جاری مصادف با سوم رجب و سالروز شهادت امام هادی(ع)، دهمین امام شیعیان است. امامی که یکی از طولانی‌ترین مدت‌های امامت را داشتند و بیشترین ظلم‌ها هم از سوی خلفای عباسی در شان ایشان صورت گرفت 🏴با عرض تسلیت و تعزیت .. 🏴 @laylatolghadrnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
با حب تو عبادت ما عین بندگیست هادی آل فاطمه (س) یا ایها النقی(ع) 🏴 @laylatolghadrnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرتبط به تصویر مسجد دروازه شمیران بالا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ۱۳ 🕌تفسیر سوره اعراف - آیه ۳۱ ءَادَمَ خُذُواْ زِینَتَکُمْ عِندَ کُلِ‏ّ مَسْجِدٍ وَکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَ لَاتُسْرِفُواْ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ‏ ✅ترجمه 🌈اى فرزندان آدم! نزد هر مسجد (به هنگام نماز، لباس و) زینت‏ هاى خود را برگیرید و بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید، همانا خداوند اسرافکاران را دوست ندارد. شاید بتوان گفت: آنچه در قرآن با خطابِ «یا بنى آدم» بیان مى‏ شود، مربوط به تمام انسان‏ها و همه‏ ادیان و از مشترکات آنان است. قرآن به مال و فرزند، «زینت» گفته است، «المال و البنون زینة الحیاة الدّنیا» بنابراین ممکن است آیه بیانگر این باشد که مال و فرزند خود را هنگام رفتن به مسجد همراه داشته باشید، تا با مال، به حل مشکلات اقتصادى مسلمین بپردازید و با حضور فرزند در مساجد و جماعات، مشکلات تربیتى نسل آینده را حل کنید. در روایات، امام‏جماعتِ عادل، آراستگى ظاهر، عطر زدن ولباس زیبا پوشیدن به هنگام نماز، بلند کردن دستان به هنگام رکوع و سجود در نماز، شرکت در نماز عید و نماز جمعه،از جمله مصادیق زینت شمرده شده ‏اند. 🕌امام مجتبى علیه السلام به هنگام نماز و حضور در مسجد، بهترین لباس خود را مى‏پوشید و مى‏فرمود: «انّ اللّه جمیل یحبّ الجمال فاتجمّل لربّى»، خداوند زیباست و زیبایى را دوست دارد، و من لباس زیباى خود را براى پروردگارم مى‏ پوشم و آنگاه این آیه را تلاوت مى‏ فرمودند. خداوند زیبایى و زینت را دوست دارد و گرنه به آن امر نمى‏فرمود، «خذوا زینتکم» چنانکه اسلام، آیین فطرى است و انسان نیز فطرتاً از زینت لذّت مى‏برد. 🌈با زینت به مسجد رفتن، احترامى است به بندگان خدا، به عبادت خدا و همچنین سبب ایجاد جاذبه و ترغیب عملى دیگران به آمدن در آنجاست. 🕌امام صادق (ع) مى ‏فرماید: اموال، ودیعه و امانت الهى در دست انسان است و مصرف باید دور از اسراف باشد. گرچه استفاده از زینت و طعام، امرى فطرى و طبیعى است، ولى در شرایط خاص مانند وجود نیازمندان و محرومان، باید با آنان همدردى کرد. لذا در تاریخ مى‏ خوانیم که نوع لباس امام صادق (ع) که مردم در رفاه نسبى به سر مى‏بردند با لباس امام على (ع) که مردم فقیر و ندار بودند، متفاوت بود، چون شرایط اجتماعى هر کدام فرق داشت. 🕌امام صادق (ع) فرمود: کسى که رزق یک روز خود را داشته باشد، ولى قانع نباشد و از مردم سؤال و تکدّى کند، از مسرفان است. اسراف در غذا و پرخورى، منشأ بسیارى از بیمارى‏ هاى جسمى و روحى و مایه‏ سنگدلى و محروم شدن از چشیدن مزه‏ى عبارت است. چنانکه پیامبر فرمودند: «المعدة بیت کلّ داء» معده، کانون هر بیمارى است. پزشکى مسیحى پس از شنیدن این آیه و حدیث گفت: تمام علم طب، در این آیه و این سخن پیامبر شما نهفته است. امام صادق (ع) فرمودند: آنچه باعث از بین رفتن مال و زیان رساندن به بدن باشد، اسراف است. «انّما الاسراف فیما أتلف المال و اَضرّ بالبدن» و در روایت دیگرى مى‏ خوانیم: آن چه در راه خدا مصرف شود هرچند بسیار زیاد باشد، اسراف نیست و آنچه در راه معصیت خدا استفاده شود، هرچند اندک باشد، اسراف است. ✅پیام ها ۱💠 مسجد که پایگاه مسلمین است، باید آراسته، زیبا و با جاذبه باشد. «خذوا زینتکم عند کلّ مسجد» ۲💠 بهترین و زیباترین لباس، براى بهترین مکان است. «خذوا زینتکم عندکلّ مسجد» ۳💠 اسلام، هم به باطن نماز توجّه دارد، «فى صلاتهم خاشعون» ، هم به ظاهر آن. «زینتکم عند کلّ مسجد» آرى، در اسلام، ظاهر و باطن، دنیا و آخرت بهم آمیخته است. ۴💠 زینت، اگر چه در نماز فردى هم ارزش است، اما در اجتماع و مسجد، حساب ویژه‏اى دارد. «عند کلّ مسجد» ۵💠 اوّل نماز، آنگاه غذا. «عند کلّ مسجد و کلوا و اشربوا» اوّل توجّه به روح و معنویّت، آنگاه توجّه به جسم. ۶💠 صرفه‏ جویى، محبوب خداوند است و بهره‏ گیرى از زینت و غذا باید دور از اسراف باشد. «ولا تسرفوا انّه لا یحبّ المسرفین» / (آیه۳۱) 🕌 @laylatolghadrnoor 🕌ایه_مسجدی۱۳
📢سیاست در اندیشه و عمل امام هادی(ع) 🚩آنچه از اندیشه سیاسی امام هادی(ع) در بحث اوصاف بازیگران و نخبگان سیاسی به دست می‌آید، اینکه آن حضرت(ع) رعایت تقوای الهی، صداقت و یکرنگی با مردم، بردباری و تحمل، رعایت شایسته‌سالاری و تمهید بستر را جهت نقد برای حاکمان و نخبگان عرصه سیاست لازم و ضروری می‌دانند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌آیت الله جوادی آملی : 🤲دعای هر روز ماه رجب که محمد بن عثمان بن سعید آخرین نایب خاص از نُوّاب اربعه ولی عصر(عجّ) از ناحیه مقدسه آن حضرت نقل کرده، با مضامین بلند خود به تبیین برخی از مقامهای ائمه اطهار پرداخته است. ✍به مناسبت حلول ماه مبارک رجب، فرازهایی از کتاب « » اثر آیت الله جوادی آملی با "موضوع" تبیین بلندای معارف دعای رجبیه را از نظر می گذرانیم؛ 🕌آیت الله جوادی آملی در بخشی از این کتاب می نویسد: دعای هر روز ماه رجب که محمد بن عثمان بن سعید آخرین نایب خاص از نُوّاب اربعه حضرت ولی عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) از ناحیه مقدسه آن حضرت نقل کرده، با مضامین بلند خود به تبیین برخی از مقامهای معنوی ائمه اطهار(علیهم‌السلام) پرداخته است که به نکاتی در یکی از برجسته‌ترین قسمتهای آن، یعنی جمله «... أرکاناً لتوحیدک و آیاتک و مقاماتک الّتی لا تعطیل لها فی کل مکان؛ یعرفک بها من عرفک. لا فرق بینک و بینها إلاّأنّهم عبادک و خلقک. فتقها و رتقها بیدک. بدؤها منک و عودها إلیک... »اشاره می‌کنیم: . مراد از توحید در این جمله، توحید افعالی خدا است، زیرا أولاًوحدت سیاق (معادن کلمات الهی بودن، ارکان توحید و آیات و مقامات اوقرار گرفتن) تنها با توحید افعالی سازگار است. ثانیاً «تعطیل» تنها در باره افعال الهی توهّم می‌شود که آن نیز با گسترش فیض در علم و عین نفی شده است؛ اما تعطیل در ذات اقدس الهی و نیز در اوصاف ذاتی وی که عین ذات اوست، اصلاً توهّم نمی‌شود. #ب. استمرار خلافت انسانهای کامل (ائمه اطهار(علیهم‌السلام)) و اینکه آنان مجرا و مجلای همیشگی فیض الهی‌اند، از لوازم اصلی تعطیل ناپذیری مقامات و تجلیات الهی است، چون فیض او تنها از راه وسایط به «قابل‌»ها می‌رسد، زیرا قابلْ توان دریافت فیض را بی‌واسطه ندارد، هرچند فاعل می‌تواند به هر موجودی فیض برساند. #ج. «یعرفک بها من عرفک» ، مرادف «بنا عبد الله و بنا عرف الله و بنا وحّد الله تبارک و تعالی... » است که اشاره به معنای اول ارکان توحید بودن آن ذوات مقدس دارد. #د. «لا فرق بینک و بینها إلاّ أنّهم» درباره مقام ذات خدا نیست، زیرا ذات اقدس الهی منطقه ممنوعه‌ای است که انبیای الهی نیز از ورود به آن و ادراکش عاجز و راجل مانده‌اند، پس مربوط به مقام فعل اوست؛ یعنی هر کاری که از ذات اقدس الهی به صورت استقلالی برمی‌آید، از آنها به شکل تبعی برامی‌آید: «یاابن آدم! أنا أقول للشی‏ء کن فیکون، أطعنی فیما أمرتُک، أجعلک تقول للشی‏ء کن فیکون». #ه. «إلاّأنهم عبادک و خلقک فتقها و رتقها بیدک بدؤها منک و عودها إلیک» به عدم استقلال آن ذوات مقدس اشاره دارد و اینکه تصرفات تکوینی و تشریعی آنها تنها ناشی از مقام خلافت الهی آنان است. تقدم عبودیت بر سایر اوصاف، مؤکِّد این معناست. ..
قنوت نماز رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ/(بقره: ۲۵۰) "ای پروردگار ما ، بر ماشکيبايی ببار و ما را ثابت قدم گردان و بر کافران پيروز ساز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا