وقتی دست علی در غدیر بالا رفت
نالهی ابلیس بلند شد
اگر کار پيامبر به نتیجه برسد
معصیت خدا ریشه کن خواهد شد..
#عید_غدیر
@Lebas_shakhse
چرا جوشای سر سفید صورتت رو نگهداتشی، میخوای توی چهارشنبه سوری بترکونیش؟!
@Lebas_shakhse
چهكسی خواهد ديد
مردنم را بیتو ؟
بیتو مردم، مردم
گاه میانديشم
خبر مرگ مرا
با تو چهكس میگويد؟
@Lebas_shakhse
به زندگیای که
آدمها به نمایش میذارن
غبطه نخورید،
یه فروشنده
قشنگترین جنسهاشو تو ویترین میچینه
@Lebas_shakhse
خدایا شکرت
برای نعمت هایی که من لیاقتشو نداشتم
ولی تو به خاطر بزرگی و کرمت بهم بخشیدی
@Lebas_shakhse
معشوقه ای را بپذیر که نگاهش به تو آنگونه باشد
که انگار تو یک معجزهای...
@Lebas_shakhse
یه بار هم داشتم به دوستم میگفتم جن و اینا الکیه، یهو یکی زد رو شونهم گفت دیگه راجع به ما چی میدونی خوشگله؟
@Lebas_shakhse
«بیدغدغگی» از بیغیرتیست، و این گاو است که چون غیرت ندارد، دغدغه هم ندارد. مَرد، در شرایطِ بَد، خوب است که دغدغهی هزار چیز را داشته باشد اما غلام و امرْبَرِ اجنبی نباشد.
این مطلبِ ساده را بفهم: تا صدسال دیگر هم اگر _بیدغدغه_ زنده بمانی، هرچه میکنی به سودِ بیگانه میکنی و علیه خودی؛ و چنین موجودی، نه فقط علیهِ مملکتِ خودش کار میکند، بلکه علیهِ دین و ایمان و خدایِ خودش هم کار میکند.
#سید_یوسفم
@Lebas_shakhse
ببخشید که نهایت تولید محتوای تنها کشور شیعه جهان درباره شما #امام_هادی ، نه فیلم و سریال و انیمیشن و شعر فاخر! بلکه تکرار هرسالهی این جمله است که «هادی اگر تویی که کسی گم نمیشود»
اِغفِر لَنا يا مَولاي عَلى عَجزِنا
@Lebas_shakhse
عالَــم تماماً آیتِ حق است؛
امّا!
شأنِ علی را؛
آیتِ اعظـم نوشتند،
دردِ فراقش؛
گرچه دردی بیمُداواست؛
ذکرِ علی را؛
نُسخهٔ مَرهَم نوشتند..
#حیدرمدد
@Lebas_shakhse
۳۰ ثانیه با مامانم بحثم شده،
5 ساعته داره با خودش حرف میزنه!
به نیت صد مرتبه غلط کردم
@Lebas_shakhse
ما برای کنکوریها دعا میکنیم.
برای آنها که کنکور، آخرین سنگرشان است.
آنها که کنکور، تنها امید آیندهشان است.
آنها که نه پول دارند
نه رانت پدر
و نه در مدرسههای آنچنانی و میلیونی درس خواندهاند
ولی باید با بچه پولدارهای مرفهی که چندصدمیلیون هزینه کردهاند و مشاوران و اساتید ممتاز داشتهاند، رقابت کنند.
برای آنهایی که کنکور را تنها راه رهایی از وضعیت اکنونی خود، و نزدیک شدن به آرزوهای سادهشان یافتهاند.
بله شما شعار بدهید که «کنکور همه زندگی نیست»
ولی برای آن جوان مستضعف،
کنکور یعنی احتمال نجات خود و خانواده.
برای او کنکور یعنی لحظات حیاتی عملیات احیا.
ما برای او دعا میکنیم
برای اوکه با امید اصلاح و پیشرفت کشورش می آید..
نه آنی که قرار است دانشگاه برتر را پله ایی برای پشت کردن به کشورش ببیند.
برای کوخ نشینان خمینی
برای فرزندان شهدایی که پدر کنارشان نیست تا آرامشان کند و در انتها درِحوزه های امتحانی نازشان را بخرد.
ما برای کنکوریها دعا میکنیم.
#سید_یوسفم
@Lebas_shakhse
عاشق شدن قشنگه
ولی تا حالا از مامانت پول خواستی و اونم بگه برو کیفمو بیار؟
@Lebas_shakhse
میان خواب و بیداری شبی دیدم خیال او
از آن شب واله و حیران، نه در خوابم، نه بیدارم..
#یلقتالالعرب
@Lebas_shakhse
حکم اعدام توماج صالحی به دلیل همکاری موثر با مسئولین پرونده به حبس تقلیل داده شد!
گویا همه رو فروخته 😂😂
@Lebas_shakhse
آقایون مسئولی که مثلا دغدغه #حجاب دارین،
میدونید الان یه خانم محجبه برای خرید #چادر چقدر باید پول بده؟
@Lebas_shakhse
اگه تهرانی نیستی و ازت پرسیدن طرفدار پرسپولیسی یا استقلال؟ اول تیم شهر خودت رو بگو! بعد طرفدار قرمز یا آبی..
هویتت یادت نره رفیق
@Lebas_shakhse
درد ما درد خماریست که با یک بوسه؛
روی انگور ضریح تو دوا میگردد....
@Lebas_shakhse
آیا واقعه غدیر در پی شکایت سپاه یمن از امیرالمومنین اتفاقافتاده و ارتباطی با خلافت نداشته؟
اهلسنت برای زیرسوال بردن اهمیت واقعهی غدیر سعی دارند که آن را از «جایگاه اعلام خلافت» به «جایگاه رفع اختلاف بین سپاه» تنزل دهند و بگویند که این تجمع صرفا برای رفع کدورتها بوده. همین.
① برای پاسخ به این شبهه کافیاست که نگاهی به سیر تاریخی وقایع مورد ادعا بیندازیم. طبق بسیاری از نقلهای تاریخی سفر امیرالمومنین و سپاهشان به یمن در سال ۸ هجری اتفاق افتاده حال آنکه واقعه غدیر دوسال بعد از آن، یعنی در سال ۱٠ هجری اتفاق افتاده. یعنی عملا ارتباطی بین این دو واقعه وجود ندارد.
السیرة النبویه، ج۲،ص۳۷۱
② اگر سپاهیان، هنگام ملاقات با پیامبر خدا در مکه ، از امیرالمومنین شکایت کردهاند، چرا پیامبر همانجا پاسخ نداده و صبر کرده و کیلومترها دورتر، یکهو وسط بیابان گفته بایستید تا من پاسخ دهم؟
③ اگر واقعه غدیر خم راجع به ماجرای شکایت سپاهیمن باشد، علیالقاعده پیامبر باید در سخنرانی سهساعته خودشان به این مسئله اشاره میکردند. متن خطبه پیامبر در غدیر را در تمام کتب شیعه و سنی بگردید؛ هیچجا پیامبر کوچکترین اشارهای به سپاهیمن نکردهاند.
④ چرا پیامبر باید یک مسئله جزئی را که صرفا مربوط به جنگجویان سپاه یمن بود، در حضور تمام مسلمین و ۱۲٠ هزار نفر پاسخ داده باشند؟ چرا به میان سپاهیان نرفتند تا همانجا پاسخشان را بدهند؟
⑤ فرضا که مسئله غدیر برای بیان دوستی با امیرالمومنین بوده. چرا بعد از این واقعه، سهروز تمام اصحاب یکی یکی برای بیان تبریک به خدمت امیرالمومنین میرسیدند؟ مگر دوستی نیاز به تبریک دارد؟ مگر پیامبر قبلا با امیرالمومنین دوست نبودند و تازه آن روز دوست شدند؟ اصلا مگر پیامبر با بقیه اصحاب دوست نبودند؟ چرا هیچوقت کسی به بقیه اصحاب نگفت که تبریک میگویم که پیامبر با تو دوست است؟ غیر از این است که تبریکهای غدیر برای مسئلهای فراتر از دوستی بوده؟
* پاسخها عمدا ساده و همهفهم و بهدور از بحثهای تخصصی مثل ضعف اسناد و افتادگی و ارسال طرق و... نوشته شدهاند تا برای همه قابل استفاده باشند.
#سید_یوسفم
@Lebas_shakhse
چند قرینه که ثابت میکند واقعه غدیر خم برای اعلام جانشینی پس از پیامبر بودهاست نه برای اعلام دوستی یا رفع کدورت.
① نگرانی پیامبر از اعلام خبر: طبق روایات صحیحالسند در کتب اهلسنت و بر اساس تفاسیر علمای اهلسنت آیهی شریفه «یا ایها الرسول بلّغ ما انزل الیک من ربک» که حاکی از نگرانی پیامبر از عدم پذیرش موضوع توسط مردم داشت، در روز غدیر خم نازل شده است. یعنی مسئله آنقدر مهم و حیاتی بوده که احتمال طرد شدن پیامبر و انکار موضوع میرفته. منطقی نیست که پیامبر از اعلام دوستی با امیرالمومنین نگران باشند.
«روی ابن ابی حاتم ، و ابن مردویه ، و ابن عساکر ، عن ابی سعید خدری أنها نزلت فی یوم غدیرخم فی علی بن ابی طالب»
الدر المنثور، ج۲،ص۲۹۸
② خبر از نزدیکی رحلت: حضرت رسول، در خلال سخنرانی روز غدیر خم، صراحتا خبر از نزدیکی وفات خود میدهند و میفرمایند: يوُشِک ان ادعي فاجيب (نزدیک است که من دعوت شوم و دعوت را اجابت خواهم کرد). مشخصا پیامبر بر نزدیکی رحلت خود تاکید فرموده و گویی در تلاش هستند که تکلیف امت را برای بعد از وفات خویش مشخص کنند. پس اشاره به جانشینی منطقی است نه اعلام دوستداشتن!
مجمعالزوائد، ج۹، ص۱۶۴
③ اشاره به حدیث ثقلین در سیاق حدیث غدیر: طبق صحیحترین کتاب اهلسنت، پیامبر اکرم در روز غدیر فرمودند که «من دو ثقل را برای شما باقی میگذارم قرآن را و اهل بیتم را»
وقتی پیامبر نام اهلبیت را در کنار نام قرآن میآورند، یعنی باید همانگونه از قرآن اطاعت میشود، از آنها هم اطاعت شود. بنابر این واقعه غدیر برای بیان لزوم «اطاعت» از امیرالمومنین است نه لزوم «دوستی» با او.
صحیحمسلم، ج۴،ص۱۸۷۳
④ دعای پیامبر بعد از خطبه: طبق روایات صحیحالسند اهلسنت پیامبر بعد از خواندن خطبه در روز غدیر دست به دعا برداشته و فرمودند که خدایا «هرکس که علی را یاری کرد، تو نیز او را یاری کن». مشخص است که پیامبر امیرالمومنین را یه جانشینی خود و حکومت بر مسلمین منصوب کردهاند و مردم را به حمایتکردن و کمککردن به امیرالمومنین در این امر تشویق میکنند. وگرنه معنی ندارد که پیامبر بعد از اعلام دوستی با علی، بگوید که علی را در این امر یاری کنید!
البدایة و النهایة، ج۷،ص۶۷۱
الاحادیث المختاره، ح۶٠۷
#سید_یوسفم
@Lebas_shakhse
میگه اصلا روز غدیر هوا گرم نبوده. غدیر مصادف نوروز و بهار خودمون و تازه کنار برکه بوده. خیلی هم خنک بوده.
اولا در مورد بهار اردبیل صحبت نمیکنیم که تو اون بازه هوا سرد باشه؛ داریم در مورد کویر بیآب و علف حجاز صحبت میکنیم که شتر بخارپز میشه. جوری میگی بهار بوده و طبیعتا هوا باید خنک بوده باشه، انگار درمورد بهار شیراز داریم حرف میزنیم. حجاز، شهرهاش هم قابل سکونت نیست. چه رسد به کویرش.
دوما همین الان هم منطقه غدیر خم تو بیابانهای بین مکه و مدینه وجود داره که آب و هواش طوریه که یکلحظه هم نمیشه اونجا توقف کرد. مطمئن باش اگه غدیر قابل توقف و قابل سکونت بود، الان شیعیان، مثل کربلا و نجف همگی اونجا ساکن شده بودن یا کاروان زیارتی راه مینداختن برای زیارت غدیر. ولی هواش خرابتر از این حرفاست.
سوما تو کتب معتبر خودتون، اصحاب پیامبر، شرایط اون روز رو توصیف کردن. زید بن أرقم که خودش بزرگشدهی کف عربستانه میگه « من تو عمرم چنین گرمایی رو تجربه نکرده بودم که تو غدیر تجربه کردم» و میگه « هم از زمین گرما میجوشید هم از آسمون؛ بخاطر همین نصف عبا رو زیرمون انداختیم و نصفشو روی سرمون کشیدیم تا سخنرانی پیامبر تموم شه»
مستدرک حاکمنیشابوری، ج۳،ص۶۱۳
الروضهالندیه، ص۱۵۷
#سید_یوسفم
@Lebas_shakhse