eitaa logo
چپ و راست
546 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
376 ویدیو
39 فایل
مروری گذرا بر تاریخ جریان شناسی در ایران بعلاوه: آخرین اخبار افراد، احزاب و گروه های سیاسی ادمین: @bimemoj1357
مشاهده در ایتا
دانلود
48.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 گفتگو با دکتر مهدی محقق ❗️برنامه شوکران - گفتگو با متفکران ایران امروز - پبام فضلی نژاد 🔹 دكتر مهدى محقق، علامه و ادیب و مجتهد معاصر، رئیس دپارتمان مطالعات اسلامى دانشگاه مک گیل كانادا، رئیس هیات مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگى، استاد ممتاز ادبیات و فلسفه دانشگاه تهران، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسى در ایران و مصر، بنیان گذار دایره المعارف تشیع و عضو سابق هیئت امنای بنیاد دایره المعارف بزرگ اسلامى، داراى نشان درجهٔ یک ادب فارسی 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
58.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 گفتگو با دکتر احمد واعظی ❗️برنامه شوکران - گفتگو با متفکران ایران امروز - پبام فضلی نژاد 🔻گفتگوى صریح و بى پرده با حجت الاسلام دكتر احمد واعظى؛ رئیس دفتر تبلیغات اسلامى حوزه علمیه قم استاد سابق كالج شرق شناسى دانشگاه كمبریج عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى عضو هیات امناى دانشگاه امام صادق عضو هیات امناى سازمان تبلیغات اسلامى 🔻چرا گروه هاى فشار در حوزه علمیه فعالند؟ 🔻چرا میگویند فقهاى ما دغدغه عدالت ندارند؟ 🔻آیا حوزه و روحانیت دچار فقرِ آگاهى است؟ 🔻آیا حكومت ما اسلامى است؟ 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
🔰 جلایی‌پور: خالص‌گرایان دست و پا می‌زنند تا دولت پزشکیان را پایین بکشند / گروه فشار در دولت احمدی‌نژاد، ارتزاق دلاری می‌کرد 💢مشروح گفتگوی حمیدرضا جلایی پور، فعال سیاسی اصلاح طلب را در ادامه می خوانید؛ https://www.khabaronline.ir/news/2009524 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
🔰 افشای رأی هاشمی در انتخابات ۷۶ از زبان کرباسچی/ اولین کسانی که شخصیت آقای هاشمی را در جامعه از ابهت انداختند، دوم خردادی ها بودند 💢 متن کال را اینجا بخوانید: https://www.khabaronline.ir/news/2008990/ 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
🔰 دگرگونی های دكتر عبدالکریم سروش از زبان مرحوم خانم مرضیه حدیدچی(دباغ) 🔹مرحوم خانم مرضیه حدیدچی(دباغ) یكی از مبارزین پرسابقه انقلابی و اعضای دفتر امام خمینی(ره) در گفت و گویی در سال 1389، ابعادی از بسترهای دگرگونی فكری و سیاسی دکتر عبدالکریم سروش را بیان داشته است. 🔹خانم دباغ با اشاره به سابقه آشنایی خود با فعالیت های عبدالکریم سروش درانگلیش پیش از انقلاب گفت: 🔹« آن آدمی را که من در انگلیس می شناختم،از نظر دینی و مذهبی آدم موجه و مقیدی بود.البته همسر ایشان بسیار زن فهیم ، متدین ، متقی و ایثارگری است. خانه ایشان جایی بود که بچه مسلمان ها می رفتند و سوالاتشان را می پرسیدند و ایشان راهنمایی شان می کرد. در روزهای یک شنبه در جلسه ای که در مسجدی برگزار می شد، می آمد و صحبت و بحث می کرد و انصافا" خیلی هم خوب بحث می کرد. من با همان اطلاعاتی که از قرآن داشتم ، می فهمیدم که خیلی خوب بحث می کند و بچه ها واقعا" از ایشان استفاده می کردند. انقلاب که پیروز شد و به ایران آمدیم ، ایشان همچنان دنبال مسائل انقلاب و اسلام بود.» 🔹عضو دفتر امام(ره) در پاسخ به این سوال که سروش به چه دلیل تغییر کرد، گفت: «علتش به نظر من ، منشی ایشان بود.یک خانم توانست همه چیز آقای سروش ، حتی زن و فرزندانش را از او بگیرد و این نه تنها برای ایشان پیش آمد که برای خیلی ها ممکن است پیش بیاید. وقتی «من» انسان بزرگ می شود و خدا در شعاع «من» قرار می گیرد ، خداوند انسان را وا می گذارد و آن وقت انسان به اشکال مختلف آلوده می شود.» 🔹خانم دباغ در ادامه به ذکر خاطراتی از مشاجرات خود با دكتر سروش به دلیل اهانت وی به حضرت امام(ره)پرداخت و گفت: «از سفر تحویل نامه امام(ره) به گورباچف برگشته بودیم، یکی از آقایان تلفن زد و گفت آقای سروش هم شب منزل ما هستند، شما اگر بیاید می توانیم کمی درباره مسائل صحبت کنیم. من بعد از اتمام کمیسیون مجلس، به منزل این بنده خدا رفتم. در را باز کردم و می خواستم به اتاق خانم ها بروم و نماز مغرب و عشاء بخوانم و بعد بیایم به جلسه.دکتر سروش که جلوی پنجره ایستاده بود، برگشت و گفت: «نامه پیرمرد را دادید؟ آخر این پیرمرد،شما را به کمونیست ها نزدیک کرد؟» خیلی عصبانی شدم و گفتم:«این کلام واقعا از دهان شما درآمد؟» و رو کردم به صاحبخانه و گفتم:« من در مورد این مسائل با کسی مزاحی ندارم» و از همان جا برگشتم و حتی نمازم را هم آنجا نخواندم. خانم صاحبخانه فردای آن روز زنگ زد که :«شما مهمان ما بودید،چرا از حرف ایشان دلگیر شدید؟» گفتم:«به خاطر آن جلسه آمده بودم و اصلا نمی توانستم تحمل کنم.» 🔹وی درادامه به خاطره دیگری دررابطه با دکتر سروش اشاره کرد و اظهار داشت: «یک روز هم در جایی بودم، یک عده از بچه هایی که در انگلیس ایشان را می شناختند، شروع کردند به دفاع. من ناراحت شدم و مسائلی را که می دانستم، از جمله اینکه می خواهد همسرش را به خاطر خانم دیگری طلاق بدهد و مسائل دیگر را برایشان توضیح دادم. فردا در مجلس برادران حراست آمدند و گفتند دو تا آقا بیرون مجلس با شما کار دارند. من می خواستم به کمیسون بروم، ولی رفتم بیرون که ببینم این آقایان چه می گویند.یکی شان از همان بچه های آمریکا بود که او را می شناختم و یکی دیگر هم از نوچه های آقای سروش بود. گفتند:آقای سروش پیغام داده که شما نمی خواهید پایتان را از کفش ما در آورید؟ گفتم: جواب بدهید که اتفاقا" شما کفش ما را پوشیده اید. ما هیچ وقت کفش ایشان را نخواسته ایم،چون کفش ایشان لیاقت ندارد که ما بخواهیم پا توی کفش ایشان کنیم. 🔹ایشان یک روز تفسیر قرآن می کند و در روز دیگر همسرش را که این همه سکوت کرده و در غربت سختی کشیده تا ایشان درس بخواند و مادر بچه های اوست، مزد دستش را این جوری می دهد.به ایشان بگویید که ما ساکت نخواهیم نشست و از حقوق این خانم به هر شکلی که شده بتوانیم دفاع خواهیم کرد» 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
🔰 الدهر يومان يوم لک و يوم عليک 🔹علی‌اکبر ناطق نوري در کتاب خاطرات خود اوضاع و شرايط انتخابات مجلس چهارم را که در فرودین سال 1371 برگزار شد، چنين وصف مي کند: ❗️اکثريت مجلس سوم که از جناح مقابل ما بود، با دولت اول آقاي هاشمي به شدت درگير بودند... اين تنش‌ها کار را به جايي رساند که در آستانه انتخابات مجلس چهارم، مقام معظم رهبري سخنراني کردند ... ما هم از اين عبارات در پوسترهاي تبليغاتي خود استفاده کرديم آن موقع هم فضاي مناسبي بود و اين عبارات به مردم منتقل شد. ❗️"الدهر يومان يوم لک و يوم عليک". روزي در مجلس سوم، تعبير اسلام آمريکايي عليه ما به کار رفت و کسي به ما راي نداد، اما در مجلس چهارم عکس قضيه اتفاق افتاد و هيچ يک از کانديداي مجمع روحانيون راي نياورد. 📙 خاطرات حجت الاسلام و المسلمين ناطق نوري, ج 2، تدوين: مرتضي ميردار، مرکز اسناد انقلاب اسلامي، چاپ دوم:1385، ص 145. 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
🔰 نتایج انتخابات مجلس چهارم 🔹از بین همه نامزدهای شهر تهران، تنها دو نفر (سید علی اکبر ابوترابی فرد و سید علی اکبر موسوی حسینی) توانستند در مرحله اول چهارمین دوره انتخابات مجلس با کسب بیش از یک سوم آراء به مجلس راه یابند. 🔹نتیجه مرحله دوم انتخابات در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۷۱، نشانگر پیروزی جناح راست و برخی نامزدهای مستقل بود. 🔹در حوزه تهران فقط دو نفر از لیست مجمع( سیدمحمود دعایی و محسن یحیوی) به مجلس راه یافتند که هر دو در لیست ۲۸ نفر مورد حمایت مجمع روحانیت نیز حضور داشتند. 🔹 ۳۰ نامزد پیروز مجلس چهارم که مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز قرار داشتند عبارت بودند از : علی اکبر موسوی حسینی، سیدعلی اکبر ابوترابی فرد، عباس شیبانی، محمدجواد اردشیر لاریجانی، سیدمحسن یحیوی، محمدرضا باهنر، علی اکبر ناطق نوری، سیدمحمود دعایی، محمدعلی موحدی کرمانی، سعید رجائی خراسانی، حسن روحانی، علی عباسپور تهرانی فرد، نفیسه فیاض بخش، محسن مجتهدشبستری، سیدعلی تقی سیدخاموشی، عباسعلی عمید زنجانی، مریم بهروزی، پروین سلیحی، سیدمرتضی نبوی، سیدشهاب الدین صدر، مرضیه وحید دستجردی، قربانعلی دری نجف آبادی، منیره نوبخت، سیدعلی غیوری نجف آبادی، سیدرضا تقوی، محمدکاظم سیفیان، حبیب الله عسگری اولادی، محمدهاشم رهبری، علی موحدی ساوجی و محمود صابر همیشگی. 🔹به جز مجمع روحانیون که ۳ نامزد مشترک با جامعه روحانیت به مجلس فرستاد، از دو لیست باقی مانده یعنی خانه کارگر و جمعیت زنان جمهوری اسلامی هیچ کدام از نامزدها نتوانستند رای لازم را کسب کنند. 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
🔰 سفر شاه به آمریکا و دیدار با جان اف کندی ❗️در سال ۱۹۶۰ میلادی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد ورود نامزد دموکرات جوانی به صحنه بود که شعار آزادی و دموکراسی در جهان می‌داد: جان اف کندی. رقیب او سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی ریچارد نیکسون بود. محمدرضاشاه دلزده از دموکرات‌ها و بیمناک از کمونیست‌ها، به کارزار تبلیغاتی نیکسون کمک مالی کرد، شاید تنها مورد کمک مالی یک قدرت خارجی به یکی از دو نامزد انتخاباتی آمریکا که به صورت شفاف در تاریخ ثبت شده باشد. ❗️درمقابل جان اف کندی نیز در جریان مناظرات انتخاباتی خود حکومت شاه را به نقض حقوق بشر متهم کرد. شاه بسیار امیدوار بود که نیکسون برنده‌ی انتخابات باشد، اما پیروز انتخابات کندی بود و این امر شاه را آشفته کرده بود. میلانی در کتاب نگاهی به شاه می‌نویسد: «شاه می‌دانست که کندی در فعالیت‌های انتخاباتی اش از استبداد حاکم بر ایران انتقاد کرده و گمان میکرد که آمریکا از مخالفان شاه حمایت خواهد کرد.» ❗️کندی سیاست خارجی خود را بر توسعه اقتصادی سریع در کشور‌های جهان سوم قرار داد و در همین راستا، به شاه فشار آورد تا به اصلاحات دست بزند. شاه پس از مدتی مقاومت، نخست وزیری علی امینی را پذیرفت و برنامه‌ای اصلاحی اعلام کرد. ❗️محمدرضاشاه پهلوی در فروردین سال ۱۳۴۱ عازم سفری دو هفته‌ای به آمریکا و اروپا شد. وی ابتدا به آمریکا رفت تا با کندی رئیس جمهور وقت امریکا دیدار کند. دیدار شاه و کندی اهمیت بسیاری دارد چرا که شاه در این سفر مجبور به اجرای شد. 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
🔰 تلاش برای کسب رضایت توده ها، نه گروه های خاص 🔹«و اجمعها لرضی الرعیة»؛ دیگر این‌که کاری که انتخاب میکنی، رضایت مردم را با خودش داشته باشد. 🔹«رعیت» به مردم اطلاق میشود؛ یعنی کسی که مراعات او لازم است. رعیت چیز بدی نیست. 🔹 بعضیها خیال میکنند رعیت فحش است! رعیت یعنی کسی که مراعاتش لازم است؛ یعنی توده‌ی مردم و عامه‌ی مردم. اصطلاح «ناس» و «رعیت» غالباً به قشر سواد مردم گفته میشود، نه گروههای خاص. 🔹تکیه‌ی امیرالمؤمنین و پیغمبر و قرآن هم روی همین مجموعه‌های عمومی مردم است؛ همینیکه ما عوام مردم میگوییم؛ یعنی رعیت و توده‌ی مردم و سواد مردم؛ همین چیزی که خواص خاصِ خرج کنِ امروز با طرح آن در مسائل سیاسی و اجتماعی مخالفند و اسمش توده‌گرایی و پوپولیسم است. 🔹این‌که جماعت و حزب و گروه و دسته‌ی خاصی را انتخاب کنید و اینها بشوند محور تصمیم‌گیری و محور کار و طبعاً محور خیرات، خیلی خوش‌خیالی است؛ 🔹این‌که آدم خیال کند جماعت خاصی محور تصمیم‌گیریاند، کارها را آنها میکنند، انتصاب‌ها را آنها میکنند؛ اما وقتی نوبت تقسیم غنایم میشود، خودشان را زاهدانه کنار میکشند و میگویند نخیر، بروید بدهید به مردم، دیدیم و تجربه کردیم که این‌طوری نیست؛ منطقاً هم این‌گونه نیست. 🔹لذاست که در منطق علوی، نگاه و توجه به عامه‌ی مردم است. گروههای خاص و قشرهای خاص و جماعتهایی که اسم خاص و عنوان خاصی پیدا میکنند و برای خودشان تشخص خاصی به‌دست می‌آورند، مورد اعتبار نیستند؛ نه این‌که باید به اینها ظلم شود؛ نه، اینها هم مثل بقیه‌ی مردم تشخصی ندارند؛ از نظر اسلام تعینی ندارند؛ لذا میگوید: «و اجمعها لرضی الرعیة»؛ باید رضایت عامه‌ی مردم جلب شود. 🔹بعد حضرت استدلالی دارد که خیلی عجیب و جالب است. میفرماید: «فان سخط العامة یجحف برضی الخاصة»؛ ملاک و مناط و معیار و میزان کار، رضایت و عدم رضایت عامه‌ی مردم است. چرا؟ 🔹 چون اگر عامه‌ی مردم نارضایی داشته باشند، رضایت و خشنودی گروههای خاص از تو بکلی پامال میشود و از بین میرود. 🔹ای بسا جماعتی به اسم روشنفکر و نخبگان سیاسی، طرفدار حکومت و حاکمی هستند، اما عامه‌ی مردم ناراضی اند؛ این نارضایىِ عمومىِ مردم، خشنودی و رضایت آن جماعت ویژه را لگدمال میکند و از بین می‌برد؛ کمااین‌که دیدیم همین کار را کردند. عکس این هم صادق است؛ «و انّ سخط الخاصة یغتفر مع رضی العامة»؛ 🔹اما اگر مردم را راضی کردی و رضایت عمومی را به دست آوردی، سَخَط و ناخشنودی گروههای خاص قابل بخشش است؛ یعنی خیلی اهمیتی ندارد و خیلی تأثیری نمی گذارد؛ بنابراین بروید سراغ راضی کردن عموم مردم. 🔹آن وقت حضرت نگاه حکیمانه‌یی دارد. ما هم در همین مدتهایی که دستمان توی کار بوده، این را واقعاً دیدیم، لمس کردیم. «و لیس احد من الرعیة اثقل علی الوالی مؤونة فی الرخاء، و اقل معونة له فی البلاء، و اکره للانصاف، و اسأل بالالحاف، و اقل شکوا عند الاعطاء، و ابطا عذرا عند المنع، و اضعف صبرا عند ملمات الدهر من اهل الخاصة»؛ 🔹گروههای خاص در همه‌جا مایه‌ی اذیتند؛ ❗️اولاً در وقت رخاء و آسایش و فراوانی، مؤونه‌شان بر والی از همه بیشتر است؛ توقعاتشان زیاد است؛ فلان چیز را به ما بدهید، فلان امکان را به ما بدهید. هنگام آسایش و راحتی کشور و دولت، که امنیت است و جنگی نیست و مشکلی نیست، بیشترین هزینه را بر حکومت غالباً همین گروههای خاص دارند. ما روی ضعف خودمان میگوییم غالباً، اما حضرت نه، به‌طور مطلق حکم کلی صادر میکنند: 🔹«و اقلّ معونة له فی البلاء»؛ در سختیها کمترین مقدارِ کمک را اینها میکنند. مثلاً اگر جنگی پیش می‌آید، ناامنییی پیش می‌آید، دشمنی حمله میکند، از این گروههای خاص هیچ خبری نیست؛ کمتر در میدان هستند. «و اکره للانصاف»؛ از همه نسبت به انصاف، ناخشنودتر و کاره‌ترند؛ از انصاف و عدل و مساوات، بیشتر از همه، اینها بدشان می‌آید. 🔹«و اسأل بالالحاف»؛ از همه مصرتر در درخواست، اینهایند. البته مردم معمولی هم نامه مینویسند و چیزی را درخواست میکنند؛ یکوقت انسان امکان دارد، اجابت میکند؛ یک وقت هم اجابت نمیکند؛ دیگر دفعه‌ی دوم و سومی ندارد. اما گروههای خاص - اینهایی که جزو ویژه‌خواران سیاسی و اقتصادیاند - اگر چیزی میخواهند، مثل کنه میچسبند. الحاف، یعنی الحاح و اصرار. ول نمیکنند تا بالاخره یک چیزی بکنند و ببرند. ۱۳۸۴/۰۷/۱۷ 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
🔰لیست انتخاباتی جریان اصولگرا (جناح راست) در انتخابات مجلس ششم. زمستان 1378 🔹این لیست با شکستی سنگین در انتخابات مواجه شد و از ورود به مجلس ناکام ماند. تنها دو نفر از این لیست؛ مرحوم هاشمی رفسنجانی و دکتر حدادعادل توانستند وارد مجلس شوند. که هاشمی از ورود به مجلس اعراض کرد و انصراف داد. 👌 نکته 1: حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، رئیس مجلس چهارم و پنجم، پس از ناکامی در انتخابات ریاست جمهوری هفتم در دوم خرداد 1376، دیگر در هیچ انتخاباتی نامزد نشد! لذا جای او در این لیست خالی بود. 👌 نکته: 2 روزگاری چه افرادی در کنار یکدیگر و در لیستی واحد قرار داشتند!!! 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
🔰 گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با عبدالرضا داوری *آقای داوری! اخیراً خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه احمدی نژاد در مدرسه مدیریت ایرانی سخنرانی کرده، اطلاعاتی از این نشست و این مدرسه دارید؟ مدرسه مدیریت ایرانی از طرف دفتر خود احمدی نژاد اداره می شود و جای مستقلی نیست. به عبارت دیگر او به واسطه مدرسه مدیریت ایرانی فضایی را فراهم کرده که افراد با دفتر او در آنجا حضور پیدا کنند و احمدی نژاد در آنجا درباره موضوعاتی که مدنظرش است، سخنرانی می کند، بنابراین مدرسه مدیریت ایرانی موردی خارج از مجموعه احمدی نژاد نیست و فکر می کنم تا الان حداقل ۳، ۴ دوره این مدرسه را برگزار کردند. *در زمان ریاست جمهوری خودش مدرسه مدیریت ایرانی را راه اندازی کرد؟ خیر، فکر می کنم احمدی نژاد مدرسه مدیریت ایرانی را از سال ۱۴۰۰ به بعد راه اندازی کرده است. یک مکانی است که احمدی نژاد از طریق آن ایده هایش را مطرح می کند یعنی مدرسه مدیریت ایرانی یک نهاد مستقل نیست بلکه احمدی نژاد تابلویی درست کرده که به واسطه آن نظراتش را اعلام کند و این مدرسه در دفتر احمدی نژاد است یعنی در همان سالن دفتر احمدی نژاد برگزار می شود. * چه هدفی را دنبال می کند؟ مثلا به دنبال کادرسازی است؟ یکی از خلأهایی که احمدی نژاد در دولتش داشت این بود که نتوانست یک شبکه اندیشمند و گفتمان ساز را برای خودش ایجاد کند و الان با طرح مدرسه مدیریت ایرانی به دنبال این است که جمعی از نیروها را تربیت کند. منتها اشتباه احمدی نژاد این است که نمی داند روند گفتمان سازی ها به صورت طبیعی شکل می گیرد و به این ترتیب نیست که فرد مدرسه ای ایجاد کند. نگاه احمدی نژاد در اینجا مانند نگاه مرحوم مصباح است چراکه او هم دوره های ولایت، بصیرت و این موارد را برگزار می کرد، لذا مدرسه مدیریت ایرانی احمدی نژاد مدل فعالیت هایی است که مرحوم مصباح انجام می داد. اصل صحبت بنده این است که چون احمدی نژاد با فضای روشنفکری و گفتمانی آشنا نیست، الگوبرداری می کند. افشای منبع مالی «مدرسه احمدی نژاد» از زبان عبدالرضا داوری/ احمدی نژاد در حال تربیت نیرو و گفتمان سازی در مدرسه مدیریت ایرانی است! پارادایم ذهنی و مدل رفتاری احمدی نژاد دقیقا مدل تشکیلات مصباح و جبهه پایداری است آقای مصباح فعالیت های سیاسی خود را سال ۱۳۷۶ در جلسه بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت شروع کرد. یعنی احمدی نژاد و همفکرانش در سال ۱۳۷۶ که خاتمی در انتخابات پیروز شد، جمعی را منسجم کردند و همگی پیش آقای مصباح رفتند و او را به صحنه سیاست آوردند. اگر به فعالیت های مرحوم مصباح یزدی قبل از سال ۷۶ توجه کنید، او هیچ سبقه سیاسی ندارد. شاید محتوای صبحت های امروز احمدی نژاد با تفکرات مصباح همخوانی نداشته باشد اما پارادایم ذهن و مدل رفتار دقیقاً همان مدل تشکیلات مصباح و جبهه پایداری است. در مورد اطرافیان سیدمحمد خاتمی روند به این ترتیب بوده که گفتمانی حول محوری مانند آزادی بوده بعد این گفتمان توانسته از بخش های مختلف جامعه اعم از جنبش دانشجویی، زنان، جوانان و اساتید دانشگاه عضو و سمپاد گرفته است، لذا روند به این ترتیب نیست که خاتمی مدرسه ای در آنجا گذاشته باشد و آقایان هادی خانیکی و محمد قوچانی را در آنجا تربیت کرده باشد و بعد آنها به داخل جامعه بروند، خیر دقیقاً برعکس است، یعنی گفتمانی در جامعه وجود دارد که به تدریج نیروهای خودش را پیدا می کند. نگاه احمدی نژاد به عرصه گفتمان مکانیکی است و دقیقاً مدلی که مصباح دنبال می کرد را دنبال می کند و تصور می کند از این طریق می تواند گفتمان سازی کند اما به دلیل همین نگاهی که به عرصه گفتمان دارد از سال ۹۹ تا الان نتوانسته به موفقیت دست پیدا کند. در این ۱۱ سال گذشته بارها از این قبیل جلسات تشکیل شده اما عملاً هیچ نمود اجتماعی نداشته است. *منبع هزینه هایی که احمدی نژاد برای کادرسازی انجام می دهد، کجاست؟ بقایی با فساد مالی گسترده محکوم شد و همین الان هم هر چند زندان نیست اما دوره محکومیت خودش را سپری می کند، او فقط در یک فقره ۳ و نیم میلیون یورو از پول هایی که برای نیروهای حاضر در منطقه و قدس نزد رئیس جمهور را اختلاس کرده و براساس آنچه در حکم دادگاه آمده بقایی آن پول ها را در اختیار خودش قرار داده که آثار آن پول ها هنوز پابرجا است یعنی منابع مالی اصلی این طیف همان مبالغ است. اگر مبالغ فسادهای مالی بقایی در دوره زمانی که معاون اجرایی دفتر رئیس جمهور بودند را جمع کنید، مبالغ قابل توجهی می شوند، لذا آن منابع فساد از دولت دهم هزینه همین برنامه ها نظیر مدرسه مدیریت ایرانی در دفتر احمدی نژاد شد. *یعنی بقایی بعد از محکومیت اموال را عودت نداده است؟ خیر، بقایی جریمه شد اما هنوز چیزی پس نداده است. https://www.khabaronline.ir/news/2012332 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right
15.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 اظهارات فائزه هاشمی در تحلیل دوران آقای رئیسی و رقابت های سیاسی انتخابات 1403 و انتخاب آقای پزشکیان 🛎 اوضاع «چپ و راست سیاست» را اینجا👇👇👇 دنبال کنید: 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌳@left_right