eitaa logo
لنزِ سرگردان
265 دنبال‌کننده
380 عکس
86 ویدیو
12 فایل
عبدالحسین بدرلو اگر سلطان تویی دیگر ابایی نیست می گویم که من یک عاشق درباری ام عکاس سلطانم @abdolhosseinbadrloo
مشاهده در ایتا
دانلود
پدر و دو فرزندش... . «ضحاك بن عبدالله مشرقی » را كه می شناسی ! عصر عاشورا از جبهه حق گریخت بعد از آنكه صبح تا شام را در ركاب امام شمشیر زده بود. خوف ،فرزند شك است و شك ، زاییده شرك و این هرسه ، خوف و شك و شرك ، راهزنان طریق حقند... كه اگر با مرگ انس نگیری ، خوف ، راهِ تو را خواهد زد و امام را در صحرای بلا رها خواهی كرد.  شهید سید مرتضی آوینی کتاب فتح خون، فصل ششم . پدر دسته گل هایش را داده، تا چشمانش روشن شود به جمال دسته گل محمدی. . انسان ها معامله میکنند، عده ای به اندک قانع هستند و عده ای وصل یار میخواهند. معامله با سیدالشهداء، باخت ندارد. . گروهی در راه باطل و شیطان شجاعند و گروهی در راه حق شجاع. ما جزء کدام گروهیم؟ این سوال را روزانه، حین هر کاری از خودمان بپرسیم. . @lenzesargardan
هدایت شده از شیخ غلامعلي بدرلو
کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، حاصل برگزاری بیست ‌و‌ هشت جلسه متوالی در بیست‌ و‌ هشت روز ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳، توسّط حضرت آیت‌اللّه العظمی خامنه‌ای است. بعد از ممانعت ساواک از برگزاری جلسات معظّم ‌له در مسجد کرامتِ مشهد، ایشان تصمیم گرفتند تا جلسات ماهِ مبارک رمضان را در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السّلام) برگزار کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسات سعی داشتند تا مبانیِ اندیشۀ اسلامی را با رویکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ و با محور قرار دادن قرآن کریم تبیین کنند. کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مشتمل بر چهار فصل ایمان، توحید، نبوّت و ولایت است. این کتاب تا به حال به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده است. إن شاء اللّه در این ماه مبارک، هر روز، خلاصه يك جلسه از بيانات معظّم له به صورت صوتي بارگزاری خواهد شد. @Arshiv_Gholam
هدایت شده از شیخ غلامعلي بدرلو
04_Jalase-1.mp3
7.2M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه اوّل☑️ "ایمان یک" @Arshiv_Gholam
@lenzesargardan عکس و شعر هر سحر در اینستاگرام پست میشود. و بعد همان روز پست و استوری ها در کانال هم منتشر میشود. @lenzesargardan
. بسم الله... "السلام علیک یا موعود" بالا نشین محفل رندان و دلتنگان از کوچه دلتنگی ما هم گذر داری؟ ما هفته ها بی هیات و  دور از حرم ماندیم این روز ها از حال ما حتما خبر داری...! . ۱ . عکاس: میلاد محمدی . @lenzesargardsn
انتظاری که از آن سخن گفته‌اند، فقط نشستن و اشک ریختن نیست؛ انتظار به معنای این است که ما باید خود را برای سربازىِ امام زمان آماده کنیم. سربازىِ امام زمان، کار آسانی نیست. سربازىِ منجی بزرگی که میخواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن‌بینی دارد. عدّه‌ای این اعتقاد را وسیله‌ای برای تخدیر خود یا دیگران قرار میدهند؛ این غلط است. ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پُر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‌ای نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا برای ظهور آن بزرگوار آماده شویم. شنیده‌اید، در گذشته کسانی که منتظر بودند، سلاح خود را همیشه همراه داشتند. این یک عمل نمادین است و بدین معناست که انسان از لحاظ علمی و فکری و عملی باید خود را بسازد و در میدانهای فعّالیت و مبارزه، آماده به کار باشد. ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید نیمه‌شعبان @lenzesargardan
. یک گوشه دنج و اشک و چشمانی سرخ بغض سحر و نم نم بارانی سرخ دستور بده سبز بمانم ای دوست تا ختم شود عمر به پایانی سرخ عکاس: محمد وحدتی ۲ . @lenzesargardan
برجسته‌ترین شعار مهدویّت عبارت است از عدالت. مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار میکنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جمله‌ای که ذکر میکنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجی لأزالة الجور و العدوان(۱)»؛ یعنی دل بشریت میتپد تا آن نجاتبخش بیاید و ستم را ریشه‌کن کند؛ بنای ظلم را - که در تاریخ بشر، از زمانهای گذشته همواره وجود داشته و امروز هم با شدّت وجود دارد - ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند. این اوّلین درخواست منتظران مهدی موعود از ظهور آن بزرگوار است. یا در زیارت آل یاسین وقتی خصوصیات آن بزرگوار را ذکر میکنید، یکی از برجسته‌ترین آنها این است که «الّذی یملأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئتت جوراً و ظلماً».(۲) انتظار این است که او همه عالم - نه یک نقطه - را سرشار از عدالت کند و قسط را در همه جا مستقر نماید. در روایاتی هم که درباره آن بزرگوار هست، همین معنا وجود دارد. بنابراین انتظار منتظران مهدی موعود، در درجه اوّل، انتظار استقرار عدالت است. ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید نیمه‌شعبان @lenzesargardan
هدایت شده از شیخ غلامعلي بدرلو
05_Jalase-2.mp3
7.18M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه دوّم☑️ "ایمان دو" @Arshiv_Gholam
چه باغ ها که بدون شما خراب شده چه آب ها که زدوریتان سراب شده بهار...عطر بهشت...صبح جمعه...آبادی قدم گذار دراین عرصه خراب شده دراین کشاکش سبقت برای خدمت تو خوشا به حال رفیقان انتخاب شده به مژده وقت ظهورت ز شوق میگوییم دعای مادر سادات مستجاب شده... عکاس: علیرضا کشاورز ۳ . @lenzesargardan
انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند، هیچ اصلاحی را وجهه‌ی همت خود نکند، صرفاً دل خوش کند به اینکه ما منتظر امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) هستیم. اینکه انتظار نیست.  انتظار چیست؟ ... انتظار حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ انتظار رها کردن و نشستن برای اینکه کار به خودی خود صورت بگیرد، نیست.  انتظار حرکت است.  انتظار آمادگی است. این آمادگی را باید در وجود خودمان، در محیط پیرامون خودمان حفظ کنیم. و خدای متعال نعمت داده است به مردم عزیز ما، به ملت ایران، که توانسته‌اند این قدم بزرگ را بردارند و فضای انتظار را آماده کنند. این معنای انتظار فرج است. انتظار فرج یعنی کمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام زمان (علیه الصّلاة والسّلام) برای آن هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن. آن انقلاب بزرگ تاریخی برای آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا؛ این معنای انتظار فرج است. ۱۳۸۷/۰۵/۲۷ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان ۳ @lenzesargardan
سلام طاعات و عباداتتون قبول حق طبق سنوات، پست های سحر های ماه مبارک برقراره. ان شاالله امسال در کنار برنامه هرسال سه مطلب دیگه هم به اشتراک میزارم. ۱_ هر سحر یک عکس از مسجد مقدس جمکران، از عکاس های مختلف. ۲_ هر سحر شعرِ مهدوی از مرتضی طالبی. ۳_ هر روز بیاناتی از مقام معظم رهبری با موضوع انتظار. ۴_ هر روز معرفی کتاب، در نهایت سی کتاب. ۵_ خلاصه صوت جلسات سخنرانی مقام معظم رهبری، با عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی. . ممنون که همراهی میکنید. منتظر پیشنهادات و انتقاداتتون هستیم. @lenzesargardan
نوبت به ما رسیده و باید شتاب کرد باید برای آمدنش انقلاب کرد باید خلیل بود و نترس و تبر به دوش باید تمام بتکده ها را خراب کرد العجل... عکاس: محمد امین بهشتی ۴ . @lenzesargardan
امروز ما انتظار فرج داریم. یعنی منتظریم که دست قدرتمند عدالت‌گستری بیاید و این غلبه‌ی ظلم و جور را که همه‌ی بشریت را تقریباً مقهور خود کرده است، بشکند و این فضای ظلم و جور را دگرگون کند و نسیم عدل را بر زندگی انسانها بوزاند، تا انسانها احساس عدالت کنند. این نیازِ همیشگی یک انسان زنده و یک انسان آگاه است؛ انسانی که سر در پیله‌ی خود نکرده باشد، به زندگی خود دل خوش نکرده باشد. انسانی که به زندگی عمومی بشر با نگاه کلان نگاه میکند، به طور طبیعی حالت انتظار دارد. این معنای انتظار است. انتظار یعنی قانع نشدن، قبول نکردن وضع موجودِ زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب، که مسلّم است این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولی خدا، حضرت حجت‌بن‌الحسن، مهدی صاحب زمان (صلوات اللَّه علیه و عجّل اللَّه فرجه و ارواحنا فداه) تحقق پیدا خواهد کرد. باید خود را به عنوان یک سرباز، به عنوان انسانی که حاضر است برای آنچنان شرائطی مجاهدت کند، آماده کنیم. ۱۳۸۷/۰۵/۲۷ بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان @lenzesargardan
. چه باغ ها که بدون شما خراب شده چه آب ها که زدوریتان سراب شده بهار...عطر بهشت...صبح جمعه...آبادی قدم گذار دراین عرصه خراب شده دراین کشاکش سبقت برای خدمت تو خوشا به حال رفیقان انتخاب شده به مژده وقت ظهورت ز شوق میگوییم دعای مادر سادات مستجاب شده... عکاس: حسین شاه بداغی . ۵ . @lenzesargardan
مسئله‌ی انتظار هم که جزء لاینفک مسئله‌ی مهدویت است، از آن کلیدواژه‌های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است؛ انتظار؛ انتظار یعنی ترقب، یعنی مترصد یک حقیقتی که قطعی است، بودن؛ این معنای انتظار است. انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر؛ این خیلی مسئله‌ی مهمی است. اینجور نیست که بگویند کسی متولد خواهد شد، کسی به وجود خواهد آمد؛ نه، کسی است که هست، وجود دارد، حضور دارد، در بین مردم است. در روایت دارد که مردم او را میبینند، همچنانی که او مردم را میبیند، منتها نمیشناسند. در بعضی از روایات تشبیه شده است به حضرت یوسف که برادران او را میدیدند، بین آنها بود، در کنار آنها بود، روی فرش آنها راه میرفت، ولی نمیشناختند. یک چنین حقیقت بارز، واضح و برانگیزاننده‌ای؛ این کمک میکند به معنای انتظار. این انتظار را بشریت نیاز دارد، امت اسلامی به طریق اولی نیاز دارد. این انتظار، تکلیف بر دوش انسان میگذارد.  ۱۳۹۰/۰۴/۱۸ بیانات در دیدار اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت @lenzesargardan
نوای سوز نیستان حدیث ناله ماست فراق، شِکوه و داغ هزارساله ماست ببین که هرسحری عطردوست میپیچد ببین که عکس رخ یار در پیاله ماست...! و گفته اند وزیران او عجم هستند چه مژده های بزرگی که در قباله ماست چه روزهای قشنگیست- گوش شیطان کر- که قصه های ظهور تو سر مقاله ماست... عکاس: علیرضا دهشیری ۶ . @lenzesargardan
انتظار لازمه‌اش آماده‌سازی خود هست. بدانیم که یک حادثه‌ی بزرگ واقع خواهد شد و همیشه منتظر باشید. هیچ وقت نمیشود گفت که حالا سالها یا مدتها مانده است که این اتفاق بیفتد، هیچ وقت هم نمیشود گفت که این حادثه نزدیک است و در همین نزدیکی اتفاق خواهد افتاد. همیشه باید مترصد بود، همیشه باید منتظر بود. انتظار ایجاب میکند که انسان خود را به آن شکلی، به آن صورتی، به آن هیئت و خُلقی نزدیک کند که در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شکل و آن هیئت متوقع است. این لازمه‌ی انتظار است. وقتی بناست در آن دوران منتظَر عدل باشد، حق باشد، توحید باشد، اخلاص باشد، عبودیت خدا باشد - یک چنین دورانی قرار است باشد - ما که منتظر هستیم، باید خودمان را به این امور نزدیک کنیم، خودمان را با عدل آشنا کنیم، آماده‌ی عدل کنیم، آماده‌ی پذیرش حق کنیم. انتظار یک چنین حالتی را به وجود میآورد.  یکی از خصوصیاتی که در حقیقتِ انتظار گنجانده شده است، این است که انسان به وضع موجود، به اندازه‌ی پیشرفتی که امروز دارد، قانع نباشد؛ بخواهد روزبه‌روز این پیشرفت را، این تحقق حقایق و خصال معنوی و الهی را در خود، در جامعه بیشتر کند. اینها لوازم انتظار است. ۱۳۹۰/۰۴/۱۸ بیانات در دیدار اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت @lenzesargardan
فقط مردم شیعه نیستند که منتظر مهدی موعود (سلام‌اللَّه‌علیه) هستند، بلکه انتظار منجی و مهدی، متعلق به همه‌ی مسلمانهاست. فرق شیعه با دیگران این است که شیعیان آن منجی را با نام و نشان، با خصوصیات گوناگون میشناسند؛ اما دیگر مسلمانان که به منجی هم معتقدند، منجی را نمیشناسند؛ تفاوت، این‌جاست؛ والّا اصل مهدویت مورد اتفاق همه‌ی مسلمانهاست. ادیان دیگر هم در اعتقادات خودشان، انتظار منجی را در نهایت زمانه دارند؛ آنها هم در یک بخش از قضیه، مطلب را درست فهمیده‌اند؛ اما در بخش اصلی قضیه که معرفت به شخص منجی است، دچار نقص معرفتند. شیعه با خبر مسلّم و قطعی خود، منجی را با نام، با نشان، با خصوصیات، با تاریخ تولد، میشناسد.  ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ ‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم به ‌مناسبت نیمه‌‌ی شعبان @lenzesargardan