eitaa logo
اداره کتابخانه ها و اسناد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
219 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
7 ویدیو
26 فایل
در این کانال به اشاعه گزینشی اطلاعات در حوزه علوم اسلامی و انسانی و همچنین اطلاع‌رسانی اخبار و تازه های اداره کتابخانه‌ها و اسناد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداخته می‌شود. لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق آی دی زیر مطرح فرمایید: @rasalib
مشاهده در ایتا
دانلود
فصلنامه علمی پژوهشی آفاق امنیت شماره جاری: دوره 11، شماره 39، تابستان 1397 اعتباربخشی علمی به الگوی طراز عمق‌بخشی خارجی انقلاب اسلامی اصغر افتخاری؛ مهدی فیروزکوهی نقش راهبردی شاخص‌های امنیت اقتصادی در تقویت امنیت ملی کشور (مطالعه موردی: نقش مرزبان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران محسن عزیزی؛ محمد خضری؛ رضا کاویانی؛ حسن خداوردی هویت‌خواهی و منازعه قومی (ارائه چارچوبی تحلیلی) ابوتراب طالبی؛ علی کریم زاده دیپلماسی هسته‌ای ایران و اروپا و تأثیر آن بر امنیت بین‌الملل باتأکیدبر خروج امریکا از برجام سیدمحمد طباطبایی؛ حسین ذوالقدرنیا تبیین آینده‌پژوهانه تأثیر رفتار گروه‌های تکفیری بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران (2018 ـ 2028م) همت اله شمولی؛ محمد علی بصیری قلمروگستری عربستان سعودی و تهدیدات منطقه‌ای آن باتأکیدبر جمهوری اسلامی ایران بهادر غلامی؛ احسان یاری بررسی مناسبات امنیتی امریکا و عربستان سعودی بر پایۀ نظریۀ نورفتارگرایی افشین متقی؛ مصیب قره بیگی 🌐 ps.ihu.ac.ir/volume_2200762.html
فصلنامه سیاسی (اجتماعی) اندیشه سیاسی در اسلام شماره جاری: دوره 5، شماره 18، زمستان 1397 1. عدالت اجتماعی در آرای آیت‌الله جوادی آملی از منظر وظیفه‌گرایی و نتیجه‌گرایی ابراهیم برزگر؛ شهلا بهمن آبادی 2. مقایسه اندیشه سیاسی شهید مطهری و دکتر شریعتی درباره روحانیت سیدحسن ملائکه؛ احمدرضا هفت برادران 3. همگرایی عقل و سیاست در حکمت متعالیه آیت االله جوادی آملی (اساس نظریه هرمنوتیک اندیشه‌شناسانه اسکینر) رحمت عباس تبار 4. جایگاه فقها در حکومت و حاکمیت سیاسی (مطالعه تطبیقی دو دیدگاه حداکثری و حداقلی) سید صدرالدین موسوی جشنی؛ محمد علی نظری 5. تحلیل انتقادی ایده شکست اسلام سیاسی الیویه روآ: بر اساس دیدگاه‌های بدبینانه و خوشبینانه اسلام‌پژوهان غربی محمدعلی توانا 🌐 andishehsiyasi.ri-khomeini.ac.ir/issue_10128_11909.html
مصرف و زندگی روزمره/ تالیف مارک پاترسون/ ترجمه جمال محمدی و نرگس ایمانی/ 346ص./ نشر نی/ 1398
درباره کتاب مصرف و زندگی روزمره مصرف‌کننده کیست؟ این چهرۀ شبح‌گون و بی‌روح که نظریه‌پردازان اقتصاد و فعالانِ عرصه‌های تبلیغاتِ تجاری و بازاریابی طی این همه سال از مصرف‌کننده به تصویر کشیده‌اند، چه ویژگی‌هایی دارد؟ مهم‌تر، فعالیت‌ها و فرایندهای مرتبط با مصرف که به‌جزئی‌ترین وجه باید بررسی شوند، کدام‌اند؟ در این کتاب، هم به بررسی کنش‌های فردیِ مصرف می‌پردازیم و هم به بررسی فرایندهایِ کلان‌تری که این کنش‌ها بخشی از آن‌هایند. می‌کوشیم با تجزیه‌وتحلیل سویه‌ها/ برهه‌های کنشِ مصرف در فضاهای همگانی (فروشگاه‌ها و مراکز خرید)، عوامل مهمی را که بر تصمیم/ انتخابِ مصرف‌کننده و عمل خرید تأثیر می‌گذارند، بررسی کنیم. از این منظر، هر کنشِ مصرف رخدادی است که طی آن مصرف‌کننده در مجموعه‌ای از فرایندها مشارکت می‌کند؛ به مارک‌ها، ایماژها و مفاهیمی که دال بر ارزشمندبودنِ کالاها هستند توجه می‌کند و به درون‌مایه‌ها و نشانه‌هایی که سِنسورهای آگاهیِ حسی و احوالِ ناخودآگاهِ او را تحریک می‌کنند واکنش مناسب نشان می‌دهد؛ و دست آخر به ارضای موقت میل یا نیاز محسوسی دست می‌یابد. درجاتی از ناعقلانیت، رؤیاپردازی، میل و آرزو در تجربۀ مصرف نهفته است و شاکلۀ آن را برمی‌سازد. این ناعقلانیتِ نهفته در پس مصرف شکل‌های مختلفی دارد که در فصول مختلف کتاب بررسی خواهد شد. لذا مفهوم مصرف‌کننده در معنای انسانِ اقتصادی، یعنی فردِ حساب‌گر و عاقلی که فقط بر اساس نیازهایش خرید می‌کند، از همان ابتدا در این کتاب نفی می‌شود. همین‌که فرض ناعقلانیتِ نهفته در تجربیات مصرف‌کننده را مبنای کار قرار می‌دهیم، تیپ‌ها/ بدن‌های مختلفی مطرح می‌شوند که طی مسیر به آن‌ها استناد می‌کنیم. مثلاً بررسی بدن‌های اسطوره‌ای یا استعاری به ما کمک می‌کند برخی فعالیت‌های مرتبط با تولید و مصرف را بهتر بفهمیم. همچنین به بدن سایبورگ اشاره خواهیم کرد که در حدفاصل بین فرهنگ و طبیعت قرار دارد. یا بدن‌های خون‌آشام را معرفی می‌کنیم، همان کارگرانی که بنا به توصیف مارکس نیروی حیاتشان را در جریان کارِ طاقت‌فرسای صنعتی و مکانیکی از دست می‌دهند. و دست‌آخر بدن‌های زامبی‌ها را به بحث خواهیم گذاشت، بدن‌هایی که مصداقی هستند از آن‌چه که هنگام جداشدن ذهن از جسم اتفاق می‌افتد و استعاره‌ای هستند برای مصرف‌کنندۀ بی‌فکر در قلمرو فرهنگ عامه؛ بدنی که فیلم طلوع مردگان اثر رومرو تلاشی است برای معرفی آن. دِبورا لوپتون (۱۹۹۶) در تحقیق خود پیرامون مصرف غذا، به بدنِ بی‌اشتها اشاره می‌کند. بی‌اشتهایی را می‌توان استعاره‌ای برای مصرف به‌طور کلی در نظر گرفت، زیرا این مفهوم مبین فرایندهای انضباط، خویشتن‌داری، و هراس از خوردن یا هراس از خودِ مصرفِ غذا است. طبق استدلال لوپتون، عامل تحریک‌کننده در این‌جا نیز از نوع لذت‌گرایی است، زیرا چشم‌پوشی‌کردن از غذا به کسب لذتی بزرگ‌تر می‌انجامد: لاغرشدن معادل برخورداری از جذابیت جنسی است. شاید نمونۀ بهتر، بدنِ پراشتها باشد که روشش در مصرف غذا بر لذت کامل و زیاده‌روی، و بر چرخۀ دائماً تکرارشوندۀ ارتکاب گناه و پاک‌شدن از گناه مبتنی است.
ایران بین ناسیونالیسم اسلامی و سکولاریسم: انقلاب مشروطه 1285/ نویسنده ونسا مارتین/ ترجمه محمدابراهیم فتاحی/ 476ص./ نشر نی/ 1398
درباره کتاب ایران بین ناسیونالیسم اسلامی و سکولاریسم آثار مربوط به انقلاب مشروطه‌ی ایران تا به حال بر حوادث تهران، تبریز و تا حدی، اصفهان تمرکز داشته‌اند. در نتیجه، بررسی‌های اندکی درباره‌ی رویدادهای سایر ایالات و شهرها به رشته‌ی تحریر درآمده است. اما کتاب ایران بین ناسیونالیسم اسلامی و سکولاریسم درصدد است تا با بازبینی این روایت تمرکزگرا، تحلیلی متوازن ارائه دهد. در این کتاب، نویسنده نخست نقش مجادلات اسلامی در واپسین سال‌های سده‌ی نوزدهم و اوایل سده‌ی بیستم و پیوند آن با اندیشه‌های سکولار را تحلیل، و سپس دسته‌بندی‌های این مجادلات را در شهرهای تبریز، شیراز، اصفهان و بوشهر بررسی کرده است. او با تحلیل تعامل بین اسلام و سکولاریسم در این دوره‌ی پرآشوب به این جمع‌بندی می‌رسد که تحولات انقلاب مشروطه در هریک از شهرهای مورد بحث دارای ویژگی‌ای خاص آن منطقه نیز بوده است و دیگر این‌که بعضی از آن تحولات حتی در خط سیر تحولات بعدی تاریخ معاصر ایران هم بسیار تأثیرگذار بوده‌اند. به باور نویسنده، تحولات این دوره در اصفهان عملاً نمونه‌ی نخستین آن نوع ناسیونالیسم اسلام‌گراست که چندی بعد در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ نمایان شد.
حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا/ تالیف محمد اسفندیاری/ 1398/نشر نی/ 508ص.
درباره کتاب حقیقت عاشورا: از عاشورای حسین (ع) تا تحریفات عاشورا درباره امام حسین(ع) حق عشق ادا شده است و حق عقل نه. در عزای او بس گریستند، اما نهضتش را، چنانکه باید ننگریستند. با وجود بیش از ۴چهار هزار عنوان کتاب که فقط در این صد سال درباره حضرت نوشته‌اند، هنوز ناگفته‌هایی دیگر باقی مانده است. از معدودی کتاب که بگذریم، هنوز نهضت امام حسین(ع) به صورت علمی و اجتهادی بررسی نشده و فقه‌التاریخ همچنان غایب است. اغلب آثار درباره امام حسین و تاریخ اسطوره‌زده است (تاریخ آمیخته به اساطیر)، یا تاریخ ادبیات‌زده(تاریخ آمیخته به احساسات)، یا تاریخ سیاست‌زده(تاریخ مورد پسند معاصران)، یا تاریخ وارونه(تحلیل تاریخ از آخر به اول)، یا تاریخ تئولوژیک(تاریخ مطابق با عقاید کلامی برخی شیعیان)، یا تاریخ ایدئولوژیک (تاریخ مورد پسند این و آن ایدئولوژی). عاشورا دچار چند گونه آسیب شده است؛ از جمله تحریف افزایشی و تحریف کاهشی. در نوع اول چیز‌هایی را به عاشورا افزوده‌اند که واقعیت نداشته است(مجعولات) و در نوع دوم چیز‌هایی را از عاشورا کاسته‌اند که واقعیت داشته است (مهجورات). گاه تحریف در گفته‌هاست و گاه در ناگفته‌ها؛ بنابراین هر که عهده‌دار عاشوراشناسی می‌شود، هم باید گفته‌های نادرست را نقد کند و هم ناگفته‌های درست را بیابد. تاریخ عاشورا موضوعی چند پهلو و پیچیده است، اگر چنان گزارش داد که بود، چه بسا گروهی تصور کنند که در آن تعارض است. گزارش‌ها و قرائت‌هایی که از تاریخ عاشورا ارائه کرده‌اند، یکسونگرانه و ساده‌انگارانه و سرسری و سطحی است و چه بسیار مطالبی که ندیده و نشنیده و نگفته مانده و یا متعارض پنداشته شده است. در اینجا با غنای موضوع توضیح و فقر خود توضیح رو‌به‌رو هستیم. چاره راه نیاز به مورخانی است که بی‌آنکه ادعای پیامبری کنند بتوانند از روزگار دور پسکوهی کنند. این کار از پیشگویی در تاریخ دشوارتر است. به اعتقاد نویسنده، کتاب حاضر، گامی در این راه دراز و به ماهیت‌شناسی نهضت امام حسین(ع) و تحریفات آن اختصاص دارد. این کتاب را می‌توان در ادامه دو کتاب دیگر نویسنده، یعنی عاشوراشناسی و کتاب‌شناسی تاریخی امام حسین (ع) دانست. با این سه‌گانه که برای حل سه مسئله بود و از سر دغدغه‌ام، نه پیشه‌ام، پرونده عاشورانگاری من بسته می‌شود. اسفندیاری در این اثر کوشیده تا ابعاد مختلف نهضت امام حسین(ع) را بررسی کند: از حماسه آن حضرت تا جلوگیری از جنگ؛ از ستم‌ستیز بودن امام حسین تا عقلانی بودنش و پرهیز از افراط‌گرایی؛ از درس‌هایی که از امام حسین(ع) می‌توان آموخت تا عبرت‌هایی که مخالفانش باید فراگرفت؛ از اینکه امام حسین چه می‌گفت، تا اینکه مخالفانش چه می‌گفتند و عاشورا نزاع چه با چه بود و در نهایت به این نتیجه رسیده است که از آن عاشورا تا عاشورایی که در تصور ماست بسی تفاوت است، عهده‌دار تحریف‌زدایی و راززدایی، از عاشورا و نقد آن شده است. نقد آفاتی که دامنگیر عاشورای شیعه شده و آن را قبض روح و غیرعقلانی کرده است. براساس آنچه در این کتاب نوشته شده است؛ نهضت عاشورا دو ویژگی برجسته داشت؛ نخست این که حماسی (ظلم ستیزانه) بود و دوم اینکه عقلانی بود؛ یعنی همان دو ویژگی که عده‌ای در جمع آن‌ها توفیق نمی‌یابند. اما بعد پنج تحریف سهمگین دامنگیر آن شد: تقلیل یافتن آن به عزاداری (با غفلت از ظلم‌ستیزی)، تفسیر‌های غیرعقلانی از آن، تفسیر‌های فوق واقعی، تفسیر‌های افراطی و خشونت‌آمیز و تفسیر‌های عامیانه. در کتاب حاضر مطالب جدید یافت می‌شود، اما نویسنده لزوماً در پی نوآوری نبوده، بلکه می‌خواسته تاریخ را سؤال‌پیچ و حقیقت را کشف کند. خواه نو باشد یا نه. نوآوری‌های وی بیش از آنکه ناشی از روحیه نوجویی باشد، ناشی از احتیاط و محافظه‌کاری علمی و پرهیز از زودباوری و نتیجه‌گیری شتابزده است. نویسنده درباره روش کار خود می‌گوید: روش من علاوه بر شجاعت در اندیشیدن و دلیر بودن در به کار گرفتن فهم خویش، همواره وسواس‌گونه اندیشیدن و دست به عصا نوشتن است و با در نظر گرفتن همه ابعاد احتمالات یک موضوع.
همایش ملی اندیشه های فلسفی کلامی علامه طباطبایی در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۸ توسط دانشگاه بیرجند برگزار می گردد. آخرین مهلت ثبت نام در همایش 1 مهرماه 98 می باشد https://conf.birjand.ac.ir/tabatabai/
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در مورد سبک زندگی امام حسین (ع)
عاشورا صحنه نمایش فراگیر و فشرده تمامیت کارزار خوبی و بدی است عزاداریتان قبول و التماس دعا
انواع سایت‌های تبدیل پی دی اف به وورد در لینک های زیر، بهترین سایت های تبدیل کننده word 👈 pdf قرار داده شده. به راحتی و بدون به هم ریختگی فونت، تبدیل خود را انجام دهید لینک دسترسی؛👇 🌐 www.pdf2doc.com 🌐 www.pdfonline.com/pdf-to-word-converter 🌐 www.doc2pdf.com 🌐 www.online2pdf.com/pdf2word 🌐 https://docs.zone/pdf-to-word
آخرین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه عرفان: بهار و تابستان 98 . دسترسی به مقالات این شماره از طریق لینک yon.ir/qHHxm
دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه عرفان: بهار و تابستان 98 بلاجویی در ادبیات عرفانی و بازتاب شخصیّت امام حسین(ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین بلاجو آقای محمد بهنام فر، آقای محمدباقر تقوی زیروانی http://erfanmag.ir/article-1-960-fa.pdf مولانا از منظر معرفت‌شناسی آقای حمیدرضا خوارزمی، آقای محمدرضا سهرابی http://erfanmag.ir/article-1-961-fa.pdf تطابق معرفت‌شناسی میبدی در کشف‌الاسرار با آرای پدیدارشناسی آقای سیدمهدی رحیمی، خانم نیره پاکمهر http://erfanmag.ir/article-1-963-fa.pdf روایتشناسی حدیث «إِنَّ اَللَّهَ خَلَقَ آدَمَ عَلَی صُورَتِهِ» و چگونگی بازتاب آن در متون منثور سنت اول عرفانی آقای محسن صمدانیان، خانم سمانه سادات آقادادی http://erfanmag.ir/article-1-964-fa.pdf مرگ اختیاری و تفاوت آن در نگرش عرفانی مولانا و اندیشۀ فلسفی افلاطون آقای محمدرضا عابدی، آقای مصطفی عابدی http://erfanmag.ir/article-1-965-fa.pdf رابطۀ ولایت فقیه با ولایت عرفانی از دیدگاه امام خمینی آقای ابوالفضل کیاشمشکی، آقای علی خلیلی طسوجی http://erfanmag.ir/article-1-966-fa.pdf جلو‌ه‌های سوررئالیسم در میراث عرفانی بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی آقای عباس محمدیان، خانم فرشته شاه صنم http://erfanmag.ir/article-1-967-fa.pdf قلمرو عقل در عقلی‌سازی مکاشفات عرفانی آقای محمد ملکی http://erfanmag.ir/article-1-968-fa.pdf بررسی یقظه و انتباه در متون منثور عرفانی (تا قرن هفتم) و کاربردهای آن در روان‌شناسی آقای سیدعلی اصغر میرباقری فر، خانم مهنوش مانی http://erfanmag.ir/article-1-969-fa.pdf بر‌ر‌سی شیوۀ تکوین گفتمان تصو‌ف اسلامی براساس رویکرد لاکلاو و موفه آقای سیدمرتضی میرهاشمی، آقای عبدالله آقایی http://erfanmag.ir/article-1-970-fa.pdf نظریۀ وحدت وجود از منظر منطق و تفکر فازی آقای هادی وکیلی، خانم پریسا گودرزی http://erfanmag.ir/article-1-972-fa.pdf بررسی و تحلیل تطبیقی تمثیل‌های «وحدت وجود» در اندیشۀ ابن‌عربی و بیدل دهلوی «سمع و نطق خود تماشای دویی ‌است» خانم رقیه همتی، آقای عبداله ولی پور http://erfanmag.ir/article-1-981-fa.pdf
تازه‌های نشر معنای دین در زندگی روزمره (انسان‌شناسی دین عامیانه)/ محسن زال/ انتشارات کویر/ 1398/ 224ص. عقلانیت و فقه سیاسی در تجربه تمدنی ایران اسلامی: نظریه «پیشرفت سیاسی - تمدنی» در ایران/ ذبیح‌الله نعیمیان؛ با نظارت علمی ابوذر مظاهری/ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی/ 1398/ 728ص. روان‌شناسی در قرآن بنیان‌ها و کاربردها/ تالیف محمد کاویانی آرانی/ انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه/ 1398/ 248ص. @libisca
سومین همایش بین المللی اربعین در تاریخ 8 مهر 1398 در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و در تاریخ 14 مهر 1398 در دانشگاه کربلا برگزار می گردد. اطلاعات بیشتر در سایت: http://arbaeen.atu.ac.ir
آخرین شماره دو فصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی/ پاییز 1398/ دسترسی به متن مقالات این شماره و شماره های قبلی از طریق لینک yon.ir/oGPlG
مقالات آخرین شماره دو فصلنامه علمی پژوهشی تربیت اسلامی/ پاییز 1398 روش تربیتی مقایسه‌ای در قرآن کریم محمد اسماعیل زاده؛ محمود ابوترابی؛ سید علی حسینی زاده؛ مهدی باکویی http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1563_8cd5c9daccce013542458669efaa5db8.pdf نقش و جایگاه هنر تذهیب قرآنی در تربیت دینی کودکان و نوجوانان آرزو پایدارفرد؛ فاطمه شفیعی http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1564_d34af7992b15a90c257986f9e3db0cc2.pdf نقد دلایل مخالفان ضرورت تربیت دینی در نظام آموزش و پرورش رسمی محمد داودی http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1565_b561e14fca93c013b47e3e4be5214805.pdf بررسی و مقایسه وضع موجود و مطلوب ویژگی های دبیران دین و زندگی از دیدگاه دانش آموزان محمود سعیدی رضوانی؛ عبدالله مهاجر؛ سید جواد قندیلی؛ اعظم محمدزاده قصر http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1566_e3ea70d46841e8430484ce014496557b.pdf مطالعه تطبیقی تصویرسازی و متن دو کتاب تعلیمات دینی چهارم ابتدایی سال‌های 1360 و 1394 با محوریت مفهوم خداشناسی محمد جعفر سلیمزاده؛ افسانه ناظری؛ خشایار قاضی زاده http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1567_d19d32ae84eb15869ddde8f4e5ec78be.pdf بررسی دلالت‌های تربیتی اندیشه‌های دینی کی‌یرکگور براساس اندیشه استاد مطهری محمود شرفی http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1568_9ca43d58accd6d7730f2bd965e3d5830.pdf از چرایی تا چیستی معلمی: زندگی‌کاوی مبتنی بر خودشرح‌حال‌نویسی مشارکتی در بستر تعلیم و تربیت حسین قربانی؛ سیدابراهیم میرشاه جعفری؛ احمدرضا نصر اصفهانی؛ محمدرضا نیستانی http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1569_b38e0ed062d713f1cb7202c6de691392.pdf عقلانیت نظری و عملی در برنامه‌ درسی و ارتباط آن دو با نگرش به فلسفه اسلامی حسین کارآمد http://islamicedu.rihu.ac.ir/article_1570_0edee6e1abbef2493ac4187e6a6fc30e.pdf
خدمتی دیگر از اداره کتابخانه ها و اسناد پژوهشگاه: با تلاش و پیگیری این اداره دسترسی اعضاء هیئت علمی و محققان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به متن بیش از 3500000 مقاله فارسی و انگلیسی پایگاه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی شیراز فراهم گردید. این دسترسی هم اکنون در سطح پژوهشگاه و بدون نیاز به اینترنت از طریق آدرس ricest.ac.ir فراهم شده است. در صورت نیاز به اطلاعات و راهنمایی بیشتر با داخلی 1319 تماس حاصل فرمایید.
آخرین شماره فصلنامه علمی پژوهشی حقوق اسلامی تابستان 1398 دسترسی به متن مقالات این شماره و شماره های قبلی از طریق لینک http://hoquq.iict.ac.ir/ مقالات آخرین شماره مجله: 1. انواع غرامت های سلب مالکیت و قواعد ارزیابی آن در حقوق ایران و انگلیس مهدی منتظری؛ سید حسین صفایی؛ منصور امینی؛ عباس قاسمی حامد 2. مطالعه تطبیقی وضعیت حقوقی معاملات درون بازی‌های مجازی ابراهیم عبدی پور فرد؛ مرتضی وصالی ناصح 3. نقش بهبودی عضو با گذشت زمان بر دیه در حقوق اسلامی عباس کلانتری خلیل‌آباد؛ سید احمد میرخلیلی؛ معین فرزانه وشاره 4. بیع شرط به مثابه سازوکاری در تأمین مالی تجاری بین‌المللی محمدمهدی مقدادی؛ محسن برهان مجرد 5. ممنوعیت فقهی استفاده از سلاح هسته‌ای در شرایط اضطرار جنگی احمد احسانی فر 6. چالش ها و رهیافت‌های استقرار رژیم پارلمانی در نظام جمهوری اسلامی ایران سیداحمد حبیب نژاد؛ محمد جواد حسینی 7. آسیب‌شناسی تقنینی ملّی نسبت به حوزه عملکرد قاضی اجرای احکام کیفری مهدی امیری؛ احمد رمضانی؛ ایرج گلدوزیان؛ سهراب صلاحی 8. قلمرو اعتبار قسامه در تعدد دعوا بر موضوع واحد (نقدی بر ماده 325 قانون مجازات اسلامی) اسماعیل آقابابایی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
Introduction to the Study of Religion: Lect.01 Understanding “Religion” از مجموعه سخنرانی‌های مطالعات دین شناسی به زبان انگلیسی قسمت اول: فهم دین توسط پروفسور چارلز بی. جونز از دانشگاه کاتولیک آمریکا Catholic University of America عناوین سخنرانی‌های این دوره: 1. Understanding "Religion" 2. Theology and Religious Studies Part Ways 3. A Clean BreakDavid Hume 4. Auguste Comte Religion, False but Necessary 5. Karl Marx Religion as Oppression 6. Émile Durkheim Society's Mirror 7. Max Weber The Motor of Economics 8. Peter Berger The Sacred Canopy 9. Rodney Stark Rational Choice Theory 10. William James The Description of Religion 11. Sigmund Freud The Critique of Religion 12. Carl Jung The Celebration of Religion 13. Brief Excursus on Immanuel Kant 14. The Victorians and The Golden Bough 15. British Functionalism 16. Symbolic Anthropology Ferdinand de Saussure 17. Symbolic Anthropology Claude Lévi-Strauss 18. Symbolic Anthropology Clifford Geertz 19. From Fries to Otto 20. Mircea Eliade 21. The Women's Studies Perspective 22. Theory versus Reality Case Studies 23. Theory in Action Case Studies 24. How Religion Uses Religious Studies
دراپ باکس چیست؟ دراپ باکس یک فضای مجازی است که به شما اجازه می دهد فایل های خود را مثل عکس، نوشته و ویدئو را ذخیره در فضای ابری (وب) نگهداری نمایید و یا آن را به اشتراک بگذارید. دراپ باکس یک میزبان فضای ابری است که محوریت آن بر ذخیره سازی فایل ها در فضایی مجازی و امکان جابجایی برروی دیوایس ها است. به این معنا که علاوه بر قابلیت آپلود فایل به این فضا امکان دانلود و مشاهده آن و حتی ارسال آن از طریق انواع دیوایس ها وجود دارد. شما می توانید دراپ باکس را برروی سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش، لینوکس و حتی آندروید و iOS نصب کنید و با حساب کاربری ای که دارید از امکانات فضای ابری خود استفاده کنید. دراپ باکس به طور پیش فرض ۲ گیگابایت فضای رایگان به همه ی کاربرانش می دهد و از طرفی به کاربرانی که دیگر کاربران را به دراپ باکس دعوت کنند فضایی تا حداکثر ۱۸ گیگابایت داده می شود.
جستارهایی در فلسفه های مضاف/ تالیف ابوالحسن غفاری/ انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی/ 1398/ 680ص. “جستارهایی در فلسفه‌های مضاف” عنوان کتاب گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دین‌پژوهی پژوهشگاه است که برای اولین بار توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به قلم حجت‌الاسلام ابوالحسن غفاری عضو هیأت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه منتشر شد. در متن کتاب “جستارهایی در فلسفه‌های مضاف” آمده‌است: فلسفه مضاف، عنوان مستحدثی است که به مانند دانش درجه دوم و با نگاه متافیزیکی عهده‌دار بحث از اصول و مبانی مابعدالطبیعی علوم و مضاف‌الیه‌هاست. فلسفه‌های مضاف در حقیقت از مصداق‌های فلسفه مضاف است و گونه‌های متنوعی دارد که پیش از عنوان «فلسفه مضاف» شکل گرفته است. به نظر می‌رسد پس از شکل‌گیری گونه‌هایی از فلسفه‌های مضاف مانند: فلسفه علم، فلسفه دین، فلسفه روان‌شناسی، فلسفه فیزیک و … ذهن اندیشه‌وران به این سمت سوق یافته است که فلسفه مضاف چیست؟ چه هویت و ماهیتی دارد؟ چه اقسامی می‌تواند داشته باشد؟ آیا تقسیم آن به فلسفه‌های مضاف به علوم حقیقی و اعتباری و مضاف به امور حقیقی و اعتباری درست و جامع است؟ روش یا روش‌های که در فلسفه مضاف به کار می‌رود، کدام هستند؟ فلسفه مضاف و در پی آن فلسفه‌های مضاف چه پیشینه‌ای دارند؟ چه تعریف‌هایی از سوی اندیشه‌وران درباره فلسفه مضاف گفته شده است؟ آیا می‌توان به تعریفی بین‌الاذهانی و جامع رسید؟ چه آسیب‌ها و نقدهایی متوجه فلسفه‌های مضاف کنونی است؟ رابطه فلسفه مضاف با حکمت اسلامی چگونه است؟ فلسفه‌های مضاف چه اهمیت، ضرورت و کارکردهایی دارند؟