eitaa logo
کتابخانه ها و اسناد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
242 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
11 ویدیو
29 فایل
اشاعه گزینشی اطلاعات در حوزه علوم اسلامی و انسانی تازه های نشریات و کنفرانس‌های علمی و همچنین اطلاع‌رسانی اخبار و تازه های اداره کتابخانه‌ها و اسناد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انتقادات و پیشنهادات: @rasalib
مشاهده در ایتا
دانلود
نشستِ حوزه ریاست و روابط عمومی و اداره کتابخانه‌ها و اسناد به منظور هماهنگی جهت راه‌اندازی کانال اطلاع‌رسانی اداره کتابخانه‌ها
خدمتی دیگر از اداره کتابخانه ها و اسناد پژوهشگاه: با تلاش و پیگیری این اداره دسترسی اعضاء هیئت علمی و محققان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به متن بیش از 3700000 مقاله فارسی و انگلیسی پایگاه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی شیراز فراهم گردید. این دسترسی هم اکنون در سطح پژوهشگاه و بدون نیاز به اینترنت از طریق آدرس ricest.ac.ir فراهم شده است. در صورت نیاز به اطلاعات و راهنمایی بیشتر با داخلی 1319 تماس حاصل فرمایید.
دو‌فصلنامه آموزه‌های فقه مدنی 19 (بهار و تابستان 1398) فهرست مطالب ماهیت حقوقی ادغام شرکت‌های تجاری «مطالعه تطبیقی در فقه امامیه، حقوق ایران و مصر» سید علی رضوی , سید محمد رضوی , محمدرضا پاسبان تأثیر تفلیس در معاملات معوض در حقوق ایران علیرضا فصیحی زاده , امید حفیظی , محمود جلالی , مرتضی طبیبی اعتبارات عقلایی در تحلیل مبنای شخصیت حقوقی قاسم نخعی پور , محمدعلی سعیدی مبانی فقهی ـ حقوقی خیار ناشی از تجزیه تعهد قراردادی و کارکردهای آن احمد مرتاضی , مهدی صفرخانی نظریۀ واقعۀ حقوقی بودن ماهیت تنفیذ در فقه و حقوق ایران سید ابوالقاسم نقیبی , الهام مغزی نجف آبادی تحلیل فقهی و حقوقی شرط فاسخ در عقد وقف سید مهدی قریشی , محمد حسن جوادی , حامد رحمانی واکاوی چگونگی انعقاد حواله (با رویکرد نقد مادۀ 725 قانون مدنی) محسن مهدیان , احمد باقری نقدی بر تئوری ماهیت معاوضی نفقۀ زوجه مرتضی حاجی پور , اصغر زیرک باروقی بررسی قواعد تسلیط و لاضرر در تعامل پادگان‌های نظامی با املاک مجاور جمال نیک کار , محمود امامی نمین تردید در مورد معامله علیرضا عالی پناه , عباس ماجدی بازخوانی حق حبس (اعتبارسنجی کارایی حق حبس با توجه به قلمرو عملیاتی آن) مصطفی شاهبازی , عباس قاسمی , محسن جهانگیری , رضا حق‌پناه ارزیابی مبانی فقهی مسئولیت مدنی حسین هوشمند فیروزآبادی
سومین همایش ملی روانشناسی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ توسط دانشگاه پیام نور استان قزوین برگزار می گردد #همایش #سبک_زندگی #روانشناسی
همایش ملی پژوهش‌های ترجمه‌ای قرآن و عترت در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۸ توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار خواهد شد. مهلت ارسال آثار تا پایان مهر 98 🔰https://eitaa.com/libisca/9
فصلنامه علمی پژوهشی آفاق امنیت شماره جاری: دوره 11، شماره 39، تابستان 1397 اعتباربخشی علمی به الگوی طراز عمق‌بخشی خارجی انقلاب اسلامی اصغر افتخاری؛ مهدی فیروزکوهی نقش راهبردی شاخص‌های امنیت اقتصادی در تقویت امنیت ملی کشور (مطالعه موردی: نقش مرزبان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران محسن عزیزی؛ محمد خضری؛ رضا کاویانی؛ حسن خداوردی هویت‌خواهی و منازعه قومی (ارائه چارچوبی تحلیلی) ابوتراب طالبی؛ علی کریم زاده دیپلماسی هسته‌ای ایران و اروپا و تأثیر آن بر امنیت بین‌الملل باتأکیدبر خروج امریکا از برجام سیدمحمد طباطبایی؛ حسین ذوالقدرنیا تبیین آینده‌پژوهانه تأثیر رفتار گروه‌های تکفیری بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران (2018 ـ 2028م) همت اله شمولی؛ محمد علی بصیری قلمروگستری عربستان سعودی و تهدیدات منطقه‌ای آن باتأکیدبر جمهوری اسلامی ایران بهادر غلامی؛ احسان یاری بررسی مناسبات امنیتی امریکا و عربستان سعودی بر پایۀ نظریۀ نورفتارگرایی افشین متقی؛ مصیب قره بیگی 🌐 ps.ihu.ac.ir/volume_2200762.html
فصلنامه سیاسی (اجتماعی) اندیشه سیاسی در اسلام شماره جاری: دوره 5، شماره 18، زمستان 1397 1. عدالت اجتماعی در آرای آیت‌الله جوادی آملی از منظر وظیفه‌گرایی و نتیجه‌گرایی ابراهیم برزگر؛ شهلا بهمن آبادی 2. مقایسه اندیشه سیاسی شهید مطهری و دکتر شریعتی درباره روحانیت سیدحسن ملائکه؛ احمدرضا هفت برادران 3. همگرایی عقل و سیاست در حکمت متعالیه آیت االله جوادی آملی (اساس نظریه هرمنوتیک اندیشه‌شناسانه اسکینر) رحمت عباس تبار 4. جایگاه فقها در حکومت و حاکمیت سیاسی (مطالعه تطبیقی دو دیدگاه حداکثری و حداقلی) سید صدرالدین موسوی جشنی؛ محمد علی نظری 5. تحلیل انتقادی ایده شکست اسلام سیاسی الیویه روآ: بر اساس دیدگاه‌های بدبینانه و خوشبینانه اسلام‌پژوهان غربی محمدعلی توانا 🌐 andishehsiyasi.ri-khomeini.ac.ir/issue_10128_11909.html
مصرف و زندگی روزمره/ تالیف مارک پاترسون/ ترجمه جمال محمدی و نرگس ایمانی/ 346ص./ نشر نی/ 1398
درباره کتاب مصرف و زندگی روزمره مصرف‌کننده کیست؟ این چهرۀ شبح‌گون و بی‌روح که نظریه‌پردازان اقتصاد و فعالانِ عرصه‌های تبلیغاتِ تجاری و بازاریابی طی این همه سال از مصرف‌کننده به تصویر کشیده‌اند، چه ویژگی‌هایی دارد؟ مهم‌تر، فعالیت‌ها و فرایندهای مرتبط با مصرف که به‌جزئی‌ترین وجه باید بررسی شوند، کدام‌اند؟ در این کتاب، هم به بررسی کنش‌های فردیِ مصرف می‌پردازیم و هم به بررسی فرایندهایِ کلان‌تری که این کنش‌ها بخشی از آن‌هایند. می‌کوشیم با تجزیه‌وتحلیل سویه‌ها/ برهه‌های کنشِ مصرف در فضاهای همگانی (فروشگاه‌ها و مراکز خرید)، عوامل مهمی را که بر تصمیم/ انتخابِ مصرف‌کننده و عمل خرید تأثیر می‌گذارند، بررسی کنیم. از این منظر، هر کنشِ مصرف رخدادی است که طی آن مصرف‌کننده در مجموعه‌ای از فرایندها مشارکت می‌کند؛ به مارک‌ها، ایماژها و مفاهیمی که دال بر ارزشمندبودنِ کالاها هستند توجه می‌کند و به درون‌مایه‌ها و نشانه‌هایی که سِنسورهای آگاهیِ حسی و احوالِ ناخودآگاهِ او را تحریک می‌کنند واکنش مناسب نشان می‌دهد؛ و دست آخر به ارضای موقت میل یا نیاز محسوسی دست می‌یابد. درجاتی از ناعقلانیت، رؤیاپردازی، میل و آرزو در تجربۀ مصرف نهفته است و شاکلۀ آن را برمی‌سازد. این ناعقلانیتِ نهفته در پس مصرف شکل‌های مختلفی دارد که در فصول مختلف کتاب بررسی خواهد شد. لذا مفهوم مصرف‌کننده در معنای انسانِ اقتصادی، یعنی فردِ حساب‌گر و عاقلی که فقط بر اساس نیازهایش خرید می‌کند، از همان ابتدا در این کتاب نفی می‌شود. همین‌که فرض ناعقلانیتِ نهفته در تجربیات مصرف‌کننده را مبنای کار قرار می‌دهیم، تیپ‌ها/ بدن‌های مختلفی مطرح می‌شوند که طی مسیر به آن‌ها استناد می‌کنیم. مثلاً بررسی بدن‌های اسطوره‌ای یا استعاری به ما کمک می‌کند برخی فعالیت‌های مرتبط با تولید و مصرف را بهتر بفهمیم. همچنین به بدن سایبورگ اشاره خواهیم کرد که در حدفاصل بین فرهنگ و طبیعت قرار دارد. یا بدن‌های خون‌آشام را معرفی می‌کنیم، همان کارگرانی که بنا به توصیف مارکس نیروی حیاتشان را در جریان کارِ طاقت‌فرسای صنعتی و مکانیکی از دست می‌دهند. و دست‌آخر بدن‌های زامبی‌ها را به بحث خواهیم گذاشت، بدن‌هایی که مصداقی هستند از آن‌چه که هنگام جداشدن ذهن از جسم اتفاق می‌افتد و استعاره‌ای هستند برای مصرف‌کنندۀ بی‌فکر در قلمرو فرهنگ عامه؛ بدنی که فیلم طلوع مردگان اثر رومرو تلاشی است برای معرفی آن. دِبورا لوپتون (۱۹۹۶) در تحقیق خود پیرامون مصرف غذا، به بدنِ بی‌اشتها اشاره می‌کند. بی‌اشتهایی را می‌توان استعاره‌ای برای مصرف به‌طور کلی در نظر گرفت، زیرا این مفهوم مبین فرایندهای انضباط، خویشتن‌داری، و هراس از خوردن یا هراس از خودِ مصرفِ غذا است. طبق استدلال لوپتون، عامل تحریک‌کننده در این‌جا نیز از نوع لذت‌گرایی است، زیرا چشم‌پوشی‌کردن از غذا به کسب لذتی بزرگ‌تر می‌انجامد: لاغرشدن معادل برخورداری از جذابیت جنسی است. شاید نمونۀ بهتر، بدنِ پراشتها باشد که روشش در مصرف غذا بر لذت کامل و زیاده‌روی، و بر چرخۀ دائماً تکرارشوندۀ ارتکاب گناه و پاک‌شدن از گناه مبتنی است.