eitaa logo
☑️در انتظار یار
187 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
750 ویدیو
40 فایل
😱 🌱
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین ثم الصلاه و السلام علی محمد و آله الطیبین و الطاهرین كتاب ( ) در مجموعه گرانسنگ حديثى (وسائل الشيعه) در نزد عالمان اخلاق از اهميت ويژه اى برخوردار بوده است و آن پاك نهادان همواره تشنه كامان اخلاق اسلامى و سالكان طريق را به خواندن و عمل كردن به اين كتاب شريف سفارش نموده اند . ✨ آيت الله شيخ محمدتقي بهجت (ره) می فرمایند : هر روز سعي کنيد يک حديث از کتاب جهاد النفس «وسايل الشيعه » را مطالعه کنيد و سعي نماييد به آن عمل کنيد. بعد از يک سال خواهيد ديد که حتما عوض شده ايد مانند دارويي که انسان مصرف کند و بعد از مدتي احساس بهبودي مي کند.  📚 کتاب
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 خاطره ای عجیب از آقای قرائتی ▫️استاد
امروز باید هر نوجوان حداقل یک نوجوان دیگر را به مسجد ببرد. در این تیرباران دشمن شما باید برنامه داشته باشید و تلاش کنید تا مؤثر باشید. راه شما ادامه راه شهداست و وظیفه شما راهنمایی دیگر نوجوانان است. |
یه بیت هم‌اگه از عبید زاکانی سرلوحه کارهامون باشه برای سراسر زندگیمون کافیه: رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز صد سال اگر درس بخوانی همه هیچ است
شعبان رجب صد حیف که این رفت و صد شکر که ان آمد
🔵 تفاوت طبقات بهشت و جهنم ✍ چرا بهشت هشت طبقه و جهنم هفت طبقه دارد؟ علتش چیست؟ بهشتی‌ها که باید به یک بهشت و جهنمی‌ها نیز به یک جهنم بروند، پس هفت درب جهنم و هشت درب بهشت برای چیست؟ علت هشت طبقه بودن بهشت، تقسیم شدن مردم مؤمن به هشت قسمت است. ایمان از نظر کیفیت دارای درجاتی است که ما این درجات را در امور مادی نیز زیاد می‌بینیم؛ برق، برق است، از نیروگاه کابل کشیده و برق را از مولد آن می‌آورند. لامپ‌ها نیز مختلف هستند، همان نور را در خودش به اندازه ظرفیتش منعکس می‌کند و نور می‌دهد. هدایت از منبع واحدی سرچشمه می‌گیرد، آن هم خدا است. ولی مردم، به تناسب شدّت و ضعف وجود خود، نور هدایت را نشان می‌دهند، می‌گوید: من نماز می‌خوانم و روزه می‌گیرم و سر سال اگر بدهکار شدم، بدهی‌ام را می‌دهم، دیگر حوصلۀ کار دیگری را ندارم؛ زیارت نمی رود، اهل نماز شب، دید و بازدید و کار خیر نیست، اما دیگری می‌گوید: من نمازم را می‌خوانم و روزه می‌گیرم و هفته ای دو روز نیز برای خدا روزه می‌گیرم، یا در صندوق قرض الحسنه می‌نشینم و کمک می‌دهم، نیم ساعت به اذان صبح نیز بلند می‌شوم و یازده رکعت نماز می‌خوانم. دیگری از این مرحله نیز بالاتر می‌رود، می‌گوید: نماز می‌خوانم، روزه می‌گیرم و کار خیر می‌کنم، حوصله به خرج می‌دهم و تا جایی که بتوانم، هر کس که با خدا قهر است، با خدا آشتی می‌دهم، دست مردم را می‌گیرم، امر به معروف و نهی از منکر هنرمندانه می‌کنم، همین طور به تناسب، این نور افشانیِ هدایت بالا می‌آید تا به پخش نور از وجود مبارک امیرالمؤمنین علیه السلام می‌رسد. ما با تناسب ظرفیت وجودی که داریم با همان نوری که داریم وارد محشر می‌شویم، ما را تقسیم می‌کنند، می‌گویند: شما چند میلیون به طبقۀ اول بهشت بروید، شما چند میلیون به طبقۀ دوم، تا برسد به آن درجۀ عالی و اعلی... 📚 کتاب مرگ و فرصت‌ها، مجموعه سخنرانی های استاد انصاریان
زیارت امام حسن عسكرى عليه السلام در «روز پنج‌شنبه» بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ «السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ خَالِصَتَهُ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِينَ وَ وَارِثَ الْمُرْسَلِينَ وَ حُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِينَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍ أَنَا مَوْلًى لَكَ وَ لِآلِ بَيْتِكَ وَ هَذَا يَوْمُكَ وَ هُوَ يَوْمُ الْخَمِيسِ وَ أَنَا ضَيْفُكَ فِيهِ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكَ فِيهِ فَأَحْسِنْ ضِيَافَتِي وَ إِجَارَتِي بِحَقِّ آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏» اللهم عجل لولیک الفرج 🌷🌷🌷
💢💢 آیا کسی که خودکشی می کند امید شفاعت برای او هست؟  خداوند متعال فرمود: « مِنْ أَجْلِ ذلِکَ کَتَبْنا عَلى بَنی إِسْرائیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمیعا ـ به همین جهت، بر بنى اسرائیل مقرّر داشتیم که هر کس، انسانى را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روى زمین بکشد، چنان است که گویى همه انسانها را کشته » (المائدة:۳۲)  شکّی نیست که خودکشی از مصادیق قتل نفس هستش. لذا کسیکه خودکشی می کنه مثل کسیه که تموم مردم رو از آدم تا روز قیامت کشته حالا تصوّر کنید که با گناهی به این بزرگی امید به شفاعت تا چه اندازه خواهد بود امام صادق ـ علیه السّلام ـ نیز فرمودند: « هر کس خود را عمداً بکشد، پس او در آتش جهنم تا ابد خواهد بود.» (وسایل الشیعه، ج ۲۹، ص ۲۴)