eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
170 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠استاد 🌐www.lobolmizan.ir 🌸ارسال پرسش https://lobolmizan.ir/send-quest 🌸مشاهده کلیه پرسش ها وپاسخ ها https://lobolmizan.ir/quests 🔻کانال لب المیزان(حاوی جدیدترین پرسش هاوپاسخ ها،اطلاع رسانی جدیدترین آثار استاد اعم از صوت،کتاب،یادداشت ویژه وجزوه) 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان(حاوی سخنرانی های استاد طاهرزاده) 📱 @sound_lobolmizan 🌹پیام رسان سروش 🔻کانال لب المیزان 📱sapp.ir/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱sapp.ir/sound_lobolmizan 🌹پیام رسان ایتا 🔻کانال لب المیزان 📱eitaa.com/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱eitaa.com/sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://instagram.com/asghar_taherzadeh
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31861 💠مشکل آن‌هایی که از نظام بریده‌اند ⁉️با سلام نظردون در مورد سخنان آقای مهدی نصیری در مورد پیامد های مقدس سازی یک نظام سیاسی ، چیست؟ پیشتر در پی سخنان آقای رییسی در مورد قدسی بودن جمهوری اسلامی، نوشتم (اینجا) که هیچ نظام سیاسی ای حتی حاکمیت معصوم، به دلیل خطاهایی که ممکن است از سوی کارگزاران غیر معصوم رخ دهد، قدسی نیست و هیچ حاکمی نمی تواند با مقدس دانستن حاکمیتش، باب انتقاد و اعتراض را بر مردم ببندد. در زمان حاکمیت امیرمومنان علیه السلام - که شخصا تجسم عصمت و عدالت و تقدس بود - فردی یهودی (یا مسیحی) از آن حضرت به قاضی شکایت می برد و زرهِ حضرت را از آن خود می داند و از آنجایی که حضرت برای اثبات مالکیت خود شاهدی نداشت، قاضی حکم به مالکیت یهودی می دهد و علی ع می پذیرد. (احقاق الحق و ازهاق الباطل، ص 534) مقدس دانستن نظام سیاسی، پیامدهای سنگینی برای مردم و امر مقدس (خداوند و دین او) دارد و از این رو جامعه اسلامی باید در برابر قدسی سازی حکومت و حاکمان حسّاس باشد. از جمله این پیامدها عبارت است از: 🔻۱. حکومت مقدس، خویش را معیار حق و باطل قرار می دهد و اگر سخن از دین و شرع هم بگوید، قرائت خویش را ناب و غیرقابل چون و چرا می انگارد. 🔻۲. نظام مقدس به نحوی خودمعیار، تولید معرفت و حقیقت می کند و مرز حق و باطل و علم و شبه علم را به هم می ریزد. 🔻۳. حاکمیت مقدس در هر چالش و اختلافی، خود را محق می داند و طرف مقابلش را و لو اکثریت مردم و جامعه جهانی باشند، گمراه، فریب خورده و فاقد بصیرت اعلام می کند. 🔻۴. تقدس یک نظام با جمهوریت و دموکراسی ـ که امری زمینی و البته مورد توصیه دین است ـ قابل جمع نیست و اگر بین تمایل و خواست مردم با خواست نظام تعارضی پیش بیاید، حق با نظام است. 🔻۵. در نظامهای مقدس، تک صدایی، تک خوانشی، تک حزبی و انواع تکها، ارجحیت و سیطره پیدا می کنند. 🔻۶. نظام مقدس برای حفظ هژمونی خود، توجه ویژه به مظاهر، مناسک و پوسته های دینی دارد و بعضا از تحریف و دستکاری مناسک به نفع خویش ابائی ندارد و تا آنجا که بتواند افراد و آثار مقدس جعل و خلق می کند. 🔻۷. انسانها یا نظامها به میزانی که خود را زمینی و در معرض خطا و اشتباه بدانند، به همان میزان به استفاده از خرد جمعی احساس نیاز می کنند اما اگر خویش را در هاله ای از تقدس بدانند، نیازی به استفاده از تجربه و اندیشه دیگران نمی بینند. 🔻۸. نظام مقدس میل وافری به تولید دشمن دارد، چرا که وجود دشمن حقیقی یا فرضی، برای او در دوگانه حق و باطلی که او در آن نمایندگی تام الاختیار جبهه حق را دارد، مشروعیت آفرینی مداوم می کند. 🔻۹. در نظامهای مقدس، نظارت و حسابرسی از افراد و نهادهایی که در کانون تقدس قرار دارند و یا به آن وابسته اند، غیرضروری و بعضا جسارت به امر مقدس اعلام می شود. 🔻۱۰. حکومت مقدس، کنترل، مداخله و صیانت اجتماعی حداکثری را برای خود قائل است، چرا که نگاهی از بالا به پایین داشته و طبیعتا هر گونه کنترلی را موهبتی الهی در حق مردم می داند. 🔻۱۱. در نظامهای مقدس، نهادها و شیوه های امنیتی و مسائل را امنیتی کردن، جایگاه ویژه ای می یابد، چرا که هر حرف و حرکت مخالف، تعرض به امر مقدس محسوب شده و مستوجب سرکوب و مجازات دنیوی و اخروی است. 🔻۱۲. در نظامهای مقدس چون حاکمان خود را از خطا و فساد منزه می دانند، مساله موقت بودن قدرت، ضرورت خود را از دست می دهد و میل شدیدی به دائمی بودن ریاستها وجود دارد. 🔻۱۳. نظام مقدس می تواند بدترین فسادها و ناکارآمدیها را به استناد قدسی بودن خود کم رنگ و غیر مهم جلوه دهد و با پمپاژ تقدس بر آنها رنگ بپاشد . 🔻۱۴. آنان که منتقد و یا مخالف نظام مقدس می شوند در اذهان حامیان نظام، دشمن خدا و دین قلمداد می شوند و گاه در معرض بدترین قضاوتها قرار می گیرند. 🔻۱۵. تظاهر و ریاکاری در نظامهای مقدس و جامعه تحت حاکمیت آن، سکه ای رایج می شود. 🔻۱۶. استبداد دینی ـ که به تعبیر فقیه والا مقام نایینی (متوفی 1355 ق) در رساله سیاسی شاهکارش «تنبیه الامه و تنزیه الملة»، بدترین نوع استبداد و از مصادیق الحاد و زندقه است ـ محصول نظامهای سیاسی مقدس است که خود را از تقید به موازین عقلی، شرعی و عرفی آزاد و مالک الرقاب مردم می دانند. 🔻۱۷. تن ندادن و یا سخت تن در دادن به تغییر و بازنگری، از دیگر ویژگیهای نظام سیاسی مقدس است، چه آن که بازنگری و تغییر به معنای پذیرش اشتباه است؛ و مگر نظامهای مقدس اشتباه می کنند که تن به تغییر بدهند؟! 🔻۱۸. و بالاخره، یک نظام مقدس می تواند موثرتر از هر نظام عرفی، سکولار و لاییک، مقدسات حقیقی مانند خداوند، دین، پیامبران و رهبران معصوم را بی اعتبار کند و جامعه را برای شورش علیه هر امر مقدس واقعی و غیر واقعی آماده سازد، نظیر آنچه در غرب و اروپا در واکنش به حاکمیت و مرجعیت مقدس کلیسا و پاپها در قرون وسطی رخ د
اد. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: این عین مشکلی است که آقای دکتر سروش نیز به میان آورده‌اند که چون مثلاً المیزان، قرائت بشر است از یک متن مقدس، پس المیزان و امثال المیزان مقدس نیست. در صورتی که به قول صاحب‌نظران آیا جملات علامه طباطبایی و نسبتی که با قرآن دارد، با جمله‌ای که مثلاً شخصی بگوید: «آن‌که در جوی می‌رود آب است»؛ در یک حدّ و اندازه می‌باشد؟ یا با این‌که جملات علامه قرائت ایشان است از قرآن، نسبتی با قداست متن قرآنی دارد که آن جمله آن قداست را ندارد. در موضوع نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث در نسبتی است که آن نظام با قرآن و توحید و سیره اولیای الهی دارد در مقایسه با نظام‌های سکولارِ دنیا. و اتفاقاً در همین رابطه مقام معظم رهبری«حفظه‌الله» در صحبتی که با شرکت‌کنندگان کنفرانس اسلامی داشتند به صورت عالمانه‌ای در نقد چنین نگاه‌هایی فرمودند: «از نظر این گرایشِ باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، عرصه‌های مهمّ زندگی و مناسبات اجتماعی از دخالت اسلام باید خارج بشود؛ در مدیریّت جامعه و تمدّن‌سازی، اسلام در مورد تولید تمدّن و ساخت تمدّن بشری نقشی ندارد، وظیفه‌ای ندارد، امکانی ندارد؛ در مدیریّت جامعه نقش ندارد، در تقسیم قدرت و ثروت در جامعه، اسلام نقشی ندارد؛ اقتصاد جامعه، مسائل گوناگون جامعه مربوط به اسلام نیست؛ یا مسئله‌ی جنگ، مسئله‌ی صلح، سیاست داخلی، سیاست خارجی، مسائل بین‌المللی. گاهی می‌شنوید گفته میشود که «دیپلماسی را ایدئولوژیک نکنید»، با ایدئولوژی مربوط [نکنید] یعنی اسلام در مسئله‌ی سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی بایستی اظهار نظری نکند؛ در مسئله‌ی اشاعه‌ی خیر، اقامه‌ی عدل، مقابله‌ی با شُرور، مقابله‌ی با ظلم، جلوگیری از اَشرار عالم، در این زمینه‌ها، اسلام کاره‌ای نیست. در این عرصه‌های مهمّ زندگی بشری، اسلام نه مرجع فکری باشد، نه راهنمای عملی باشد؛ این اصراری است که دارند. حالا علّت این اصرار چیست، منشأ آن چیست، از کجا شروع شده، اینها دیگر بحثهای مربوط به صحبت امروز من نیست». و سپس با مطرح کردن آیات قرآن به صورت بسی عالمانه روشن نمودند که اگر کسی معتقد به قرآن باشد نمی‌تواند از حضور نظامی که بر دستورات الهی تأکید دارد، منصرف گردد. در جلسه اخیر مربوط به سوره «دهر» در این مورد عرایضی شده است که إن‌شاءالله می‌تواند مفید باشد[1] از آن جهت که این مسئله مهمی است و به نظر می‌آید بعضی‌ها به جهت ضعف فکری که منجر به بریدن آن‌ها از نظام اسلامی شده است، هم اکنون به جای آن‌که خود را ملامت کنند، نظام اسلامی را بدهکار می‌دانند. موفق باشید       [1] - https://eitaa.com/matalebevijeh/8392 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31861 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31862 ⁉️باسلام و عرض ارادت خدمت شما. ۱_استاد من کارشناسی بهداشت دارم ،تا به حال هم مصمم بودم که برای استخدامی آموزش و پرورش بخوانم و واقعا هم به شدت مطالعه می کردم البته به مدد الهی ولی نمیدانم به درست یا غلط متوجه تقدیری که برایم رقم زده شده است شدم از آن زمان دیگر هیچ میلی نه به مطالعه دروسم نه به هیچ چیز دیگری ندارم حتی با علاقه مندی تمام برای خدمت داوطلبانه می رفتم اما حالا هیچ میلی برای آن هم ندارم باید چکار کنم که از این حالت در بیایم و با این تقدیر کنار بیایم؟اصلا نمیدانم شاید اشتباه متوجه شده باشم! ۲_ حس می کنم باید در راستای خدمت و کمک به مردم به خصوص در حیطه سلامتی کاری انجام دهم ،گاهی به ذهنم می رسد که برای استخدام آموزش وپرورش شرکت کنم گاهی به ذهنم می رسد که برای وزارت بهداشت بخوانم وگاهی به ذهنم می رسد که باید در صورت محیا شدن شرایط لیسانس به پزشکی شرکت کنم و در ادامه پزشکی مدرن را با طب سنتی ترکیب کنم(کاری مشابه کار حکیم ابو علی سینا و شما در ذهنم هست و تنها چیزی که به ذهنم می رسد این راه است) و گاهی هم آشفته هستم و گاهی هم به همین بودن در خانه راضی می شوم!نظر شما چیست؟کدام راه درست است؟خواهش می کنم به خواندن جزوه ارجاع ندهید و مرا از سردرگمی در بیاورید.با تشکر از لطف شما ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: مائیم و انتظار راهی که در مقابل ما همواره گشوده می‌شود و بدین لحاظ نباید از کوشش خود باز بمانیم و نباید هم یک راه را برای خود تعیین کنیم و لا غیر. بدین شعر حافظ که جناب ملاصدرا دائماً به خود متذکر می‌شدند فکر کنید که می‌فرماید: «گرچه وصالش نه به کوشش دهند / آن‌قدر ای دل که توانی بکوش». موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31862 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31863 ⁉️سلام استاد شرمنده مزاحم شدم، چند روز قبل به شما درباره ارسال مقداری دست نوشته گفته بودم، یک فایل ورد هست، میخواستم بفرمایید کجا خدمتتان ارسال کنم و آیا به‌صورت چاپی باید بفرستم؟ استاد دعا کنید اخلاق و زندگی ام رنگ و آبروی شهدایی بگیرد ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: اگر به صورت تایپ در آورده‌اید که از طریق همین سایت می‌توانید کلیات آن را ارسال فرمایید و اگر دست‌نوشته است، در جلسات شنبه و دوشنبه می‌توانید به بنده بدهید. بنده از حضرت ربّ العالمین تقاضا دارم که جنابعالی به آنچه در موضوع اخلاق و زندگی طالب آن هستید، برسید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31863 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31864 ⁉️سلام و عرض ادب برای خودسازی مطالعاتی دانشجویان و فعالان رسانه ای چه مباحثی را اولویت و دارای ضرورت میدانید؟ اصول عقاید یا معارف اهل بیت یا موارد دیگر؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر می‌اید از معرفت نفس شروع کنید خوب است. همان‌طور که سیر مطالعاتی سایت متذکر می‌شود. و البته کتاب «فرزندم؛ این‌چنین باید بود» که شرح نامه 31 نهج‌البلاغه است، در جای خود بسیار مؤثر می‌باشد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31864 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31865 ⁉️سلام خدمت استاد ارجمند. آیا شما دیدن فیلم و سریال هالیوودی یا انیمیشن را به قصد تنوع برای سالک خوب می‌دونید؟ البته هر دو سانسور شده باشند و به مقدار کم مثلا یک یا دوبار در هفته تماشا بشند. یا علی ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در این مورد صاحب‌نظر نیستم زیرا به‌کلّی در فضای این امور قرار ندارم تا بتوانم نظر بدهم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31865 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
✅اطلاعیه قابل توجه کاربران گرامی؛ جلسه "تفسیر قرآن" مورخ شنبه (1400/8/15) وجلسه " رهنمودهای  سلوکی واخلاقی" مورخ دوشنبه(1400/8/17) برگزار نمیگردد
🌺شرح 🌺 🔺سرّی‌ترین راز این تاریخ 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/870 🔮استاد اصغر طاهرزاده کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🌺 🌺 🔺سرّی ترین راز این تاریخ 🌸بنفشه دوش به گل گفت و خوش نشانی داد                  🌸که  تاب  من  به  جهان  طره  فلانی  داد 🌸دلم  خزانه   اسرار   بود   و  دست   قضا                   🌸درش  ببست  و  کلیدش  به  دلستانی  داد      🌸شکسته  وار  به  درگاهت  آمدم  که  طبیب                 🌸به مومیایی لطف توام  نشانی   داد 🌸گذشت  بر  من  مسکین  و  با رقیبان گفت                 🌸دریغ! حافظ  مسکینِ  من  چه جانی داد 🌸تنش  درست و دلش شاد باد و خاطرخوش                 🌸که  دست  دادش و  یاریِ  ناتوانی  داد 🌸برو معالجه خود کن ای  نصیحت‌گو                🌸شراب و شاهد  شیرین  که را  زیانی داد 🌸خزینه دل حافظ ز  گوهر    اسرار              🌸به  یُمنِ  عشق  تو  سرمایه   جهانی  داد 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/870 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌺شرح 🌺 🔺سرّی‌ترین راز این تاریخ 🔮استاد اصغر طاهرزاده 🌸بنفشه دوش به گل گفت و خوش نشانی داد                  🌸که  تاب  من  به  جهان  طره  فلانی  داد 🔺گفتگویی است میان جناب بنفشه نماد انسان شیفته حقیقت و تحولات روحانی که برایش پیش آمده، با حضرت گل سرخ با استحکام و انسجام و جامعیتی که آن حضرت دارد و لذا جناب بنفشه داستان تحولات روحانی و سیر بسیجی‌گونه‌اش را با حضرت گُل سرخ در میان می‌گذارد و به خوبی گزارش می‌دهد که داستان بی‌تابی و پیچ و تاب او در شور ایمانی‌اش مربوط به فلانی است که نامش گفتنی نیست، ولی نقش‌آفرین است و جناب بنفشه دوران راز خود را برای حضرت گل سرخ فاش می‌کند تا معلوم شود شور و شیدایی‌های فرزندان انقلاب ریشه در بنیانی دارد که ناگفتنی است ولی شواهدی بر حضور او در میان است. قصه طی‌کردن ره صد ساله است که بنفشه‌ها یک شبه طی کردند و همه آن تحولات زیر طُرّه و کاکل حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» بود.    🌸دلم  خزانه   اسرار   بود   و  دست   قضا                   🌸درش  ببست  و  کلیدش  به  دلستانی  داد    🔺جناب بنفشه راز فاش‌کردن اسرارش را می‌گوید که چگونه دل او که خزانه اسرار بود و دست قضا درِ آن خزانه را بست و کلید آن را به دست دل‌ستانی داد تا او درِ خزانه اسرار را بگشاید و آن اسرار را فاش کند که همان کلمات حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» است در توصیف تاریخی که بنفشه‌ها را شکوفا کرد و خرازی‌ها را پروراند و فرمود: «این جنگ تحمیلی شکوه و عظمت ایمان و اسلام را در پهناور جهان منتشر نمود...» و این سرّی‌ترین راز این تاریخ است که هر کس قدرت درک آن را ندارد.   🌸شکسته  وار  به  درگاهت  آمدم  که  طبیب                 🌸به   مومیایی   لطف   توام  نشانی   داد 🔺ای حضرت گل سرخ! اگر با دلی شکسته به سراغ شما آمده‌ام، به جهت آن است که آن طبیب دل‌ها، نشانی شما را داده که شما دارای لطف دائم و لطف مومیایی شده هستید و اگر کسی را فرا گیرد در آن لطف پایدار می‌ماند و من بحمدلله کارم تا این‌جا رسیده که امروز در محضر شما درد و دل کنم و نگران خطری هستم که پایداری در این مسیر را تهدید می‌کند همان‌طور که بعضی از رزمندگان دیروز گرفتار ریزش شدند، در حالی‌که امید مومیایی شدن و پایداری خود را نسبت به باقی ماندن در مسیری دارم که حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» آن را گشودند.   🌸گذشت  بر  من  مسکین  و  با رقیبان گفت               🌸دریغ!  حافظ  مسکینِ  من  چه جانی داد 🔺ای حضرت گل سرخ! محبوب جان‌افزای من با همه لطفی که به من داشته از منِ مسکین عبور کرد و بدون آن‌که با من سخن بگوید، با رقیبان من در رابطه با من به آن‌ها سخن گفت و به آن‌ها گفت: «دریغ که این عاشق مسکین، این بسیجی سرگشته -که عاشق من بود- چه جانی داد و چه اندازه سختی کشید. آری! در باره من و راهی که زیر سایه او طی کردم را با رقیبان در میان گذارد ولی این برای من عجیب است که از یک طرف قصه عشق مرا تا کجا برده ولی از طرف دیگر آن دل‌دادگی که به او دادم را با من در میان نگذارده. راستی را! اگر من دلداده ‌او نیستم، چرا قصه دلدادگی مرا با رقیبان من در میان گذارده؟ و اگر هستم چرا به من توجهی ندارد تا با امید بیشتر این راه را ادامه دهم؟ این راز محبتی است که همیشه در بین مرید و مراد هست، راستی را! چرا؟ 🌸 تنش  درست و دلش شاد باد و خاطرخوش              🌸که  دست  دادش   و  یاریِ  ناتوانی  داد 🔺با این‌همه آرزو می‌کنم تن‌اش سالم و دل‌اش شاد و خاطرتش هم خوش باشد که به هر حال مرا تنها نگذاشت و دست داد و مرا که ناتوانی بیش نبودم یاری داد تا شور ایمانی را در این تاریخ تجربه کنم و کارم به سوی حضرت گل سرخ بیفتد.   🌸برو   معالجه   خود    کن   ای   نصیحت‌گو           🌸شراب و شاهد  شیرین  که را  زیانی داد 🔺هان ای شمایی که در محدوده ظواهرِ تکالیف مانده‌اید و در تلاش هستید تا بقیه را نیز در محدوده همین وظایف ظاهری متوقف کنید، ای بیگانگان از شور ایمانی و شوقِ ربانی! ای غافلان از شهود حضرت محبوب در مظاهری چون حماسه‌های پیروزی حق علیه باطل، این نحوه حضور به چه کسی ضرر زد که خود را از آن دور می‌دارید، در حالی‌که نیاز روح‌های بزرگ این نوع دینداری است که شرابش جان را مست و سیراب می‌کند و مظاهر و شواهدش را صد چندان می‌نماید.   🌸خزینه دل حافظ ز گوهر    اسرار           🌸به  یُمنِ  عشق  تو  سرمایه   جهانی  داد      🔺این‌که دل حافظ خزینه گوهر اسرار شده، اتفاقاً به جهت حضور در عالمی است که منجر به عشق به محبوب شد، محبوبی که در مسیر سلوک رخ می‌نمایاند و جناب حافظ تحت عنوان گل سرخ با او روبه‌رو می‌شود تا رازآمیزترین غزل خود را که حکایتی است از سرّی‌ترین راز این تاریخ، بسراید. بنفشه از فرزندان حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در این زمانه است که چگونه طر
ّه آن مرد بزرگ او را به شور ایمان وارد کرد و دل حس ین خرازی‌ها را خزانه اسرار کرد و کلید آن را به حضرت روح الله، آن دل‌ستانِ بزرگ داد تا راز این شهدا را بر ملا کند و از کلمات او فهمیدیم چه اندازه متوجه عظمت تاریخ سازیِ فرزندان و دل‌دادگانش است، ولی نیم نگاهی بیشتر به آن‌ها نداشت. عظمت کار آن‌ها را با جهانیان در میان گذارد و اکنون کار تا این‌جا جلو آمد که فرزندان انقلاب در سیر سلوکیِ خود با حضرت «گل سرخ» با آن جامعیت و برافراشتگی که دارد، روبه‌رو شده‌اند و فرزندان حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» ذکر خیری که از او دارند آن است که «تن‌اش درست و دل‌اش شاد باد و خاطر خوش» که چگونه مسیر آن‌ها را به سوی طبیبی سوق داده که به لطف او زحمات فرزندان انقلاب پایدار و پا برجا خواهد ماند و این انقلاب از آنِ اوست و این راه غیر از راهی است که متحجّرین و اهل دنیا در مقابل ما می‌گذارند و جناب حافظ نیز مانند بنفشه در خطاب به حضرت گل سرخ اظهار می‌دارند که دل ایشان هم که خزینه گوهر اسرار شده، به جهت عشقی است که به حضرت گل سرخ برایش پیش آمده. آری! هر آن‌کس که خود را در این زمانه در معرض طرّه نفحات حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» قرار دهد دیر یا زود، مسیرش به عشقی کشیده می‌شود که جناب حافظ بدان نایل شد، راه دیگری نیست، سیاسیون ول معطل‌اند. خزینه اسرار این تاریخ، دلِ ‌شیفتگان ولایت است و کلید آن در دست صاحب ولایت این انقلاب یعنی حضرت «گل سرخ». والسلام 💠https://lobolmizan.ir/leaflet/870 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔸سوره ( ) ⏱زمان:شنبه ها-بعدازنماز مغرب وعشاء 🌸جلسه 6 🌸مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/sound/844 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
ج6_تفسیرسوره دهر.mp3
14.69M
🔸 🔸سوره ( ) 💠قرآن واحوالات عبور از پوچی دراین تاریخ 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏰جلسه6 (1400/07/17) کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔸سوره ( ) ⏱زمان:شنبه ها-بعدازنماز مغرب وعشاء 🌸جلسه 7 🌸مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/sound/844 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
ج7_تفسیرسوره دهر.mp3
14.46M
🔸 🔸سوره ( ) 💠جایگاه ومعنای شراب طهور در دنیا وآخرت 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏰جلسه7 (1400/07/24) کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔸سوره ( ) ⏱زمان:شنبه ها-بعدازنماز مغرب وعشاء 🌸جلسه 8 🌸مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/sound/844 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
ج8_تفسیرسوره دهر.mp3
15.36M
🔸 🔸سوره ( ) 💠صبروپایداری بستربه ظهورآمدن وعده های قرآنی 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏰جلسه8 (1400/08/8) کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
📚 🌸جلسه 38و39و40و41 ⏱زمان:2شنبه ها-بعدازنمازعشاء مکان:اصفهان-ابتدای اتوبان ذوب آهن-خ قائمیه-گلزار1-مسجدخدیجه کبری(س) 🔮استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1304 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
ج38_برکات معرفت نفس وعافیت.mp3
9.05M
📚 ✅برکات معرفت نفس وعافیت 🔮استاداصغرطاهرزاده 🕕جلسه38 (1400/07/19) 🌐https://lobolmizan.ir/sound/820 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
ج39_برکات وابعاد معرفت نفس.mp3
9.14M
📚 ✅برکات وابعاد معرفت نفس 🔮استاداصغرطاهرزاده 🕕جلسه39 (1400/07/26) 🌐https://lobolmizan.ir/sound/820 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
ج40_بهترین راه کسب شرافت.mp3
9.61M
📚 ✅بهترین راه کسب شرافت 🔮استاداصغرطاهرزاده 🕕جلسه40 (1400/08/03) 🌐https://lobolmizan.ir/sound/820 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
ج41_برکات انجام فرائض وملکه عبودیت.mp3
9.56M
📚 ✅برکات انجام فرائض و ملکه عبودیت 🔮استاداصغرطاهرزاده 🕕جلسه41 (1400/08/10) 🌐https://lobolmizan.ir/sound/820 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31866 ⁉️سلام علیکم استاد بزرگوار: ببخشید سوالی داشتم، راجع به نظر مقام معظم رهبری حافظه الله درباره عرفان نظری. ایشون می‌فرمایند که بنده هیچ ورودی به مباحث عرفان نظری ندارم، و هیچ مخالفتی هم ندارم. از طرف دیگه در یک کلیپی که پخش شده، می‌فرمایند که عرفان نظری فایده ای ندارد. عرفان عملی رو باید گسترش داد. (یعنی اون مسلک و توصیه های خود عرفا رو در جامعه بگیم و اینکه کاری کنیم مثلاً چندین هزار نفر از طلاب اهل نماز شب بشوند و از این دست کارهای عملی). و بعد یک خاطره از حضرت امام (ره) می‌فرمایند که از نرفتن سر جلسات آ میرزا جواد آقا ملکی بسیار متاسف بودن و دلیل نرفتنشون هم این بوده که فرمودن مغزمان پر بود از مطالب [عرفان نظری]. خواستم بدونم من بعنوان طلبه ای که میخواهم وارد عرفان نظری بشم، چجوری باید جمع کنم بین این دو سخن آقا که ورودم به این حوزه، مطابق با نظرات و تأییدات مقام عظمای ولایت باشه؟ اگر بنده دخول کنم در وادی عرفان نظری، این یک نوع بی اعتنایی به سخن ولی امر مسلمین نیست؟ ممنون میشم جواب بدید استاد بزرگوار. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همچنان که قبلاً ذیل آن کلیپ در کانال مطالب ویژه عرض شد آری: به هر حال اصل، عرفان عملی و اخلاق است ولی ملاحظه کردید که حضرت امام در سالهای آخر عمر خود با تفسیر سوره حمد، عمیق ترین مباحث عرفان نظری را به میان آوردند و در نامه ای که به آقای گورباچف نوشتند متذکر ابن عربی و ملاصدرا شدند  و این بدین معناست که ما در این تاریخ اگر بخواهیم به صورت قدسی همراه با معاریفی اصیل حاضر شویم نمی‌توانیم از مطالب مذکور غفلت کنیم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31866 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31867 ⁉️سلام علیکم: ببخشید بنده یک گره ذهنی دارم و آن این هست که: توصیه شده که تسوف نکنید و کار امروز را به فردا میاندازید سوال و مشکلی که برای بنده هست: من عادت به این برنامه کردم که صبح برای نماز صبح که بیدار می‌شوم نخوابم و درس بخوانم و... و اگر یک روزی که نرسیدم به برنامه ام و یا تنبلی کردم، و شبش تا نیمه شب بیدار بمانم، فردایش را بکل تقریبا از دست می دهم و کسل و بی حال و اصلا تمرکز برای کاری ندارم با این وجود چکار کنم؟ باز هم برای جبرانِ امروز، شبش بیدار بمانم و فردایم را از دست دهم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در این موارد در عین رعایت برنامه، نباید به خود سختگیری کنید و مدارا با خود نیز لازم است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31867 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan