eitaa logo
گوشه‌گیر
100 دنبال‌کننده
96 عکس
66 ویدیو
13 فایل
کاغذپاره‌های یک ذهن گوشه‌گیر طلبه هنردوستِ سیاست‌ندوست @Alamdar_Ali
مشاهده در ایتا
دانلود
جنگ جنگ تا پیروزی ❌ جنگ جنگ تا رفع کل فتنه ✅
خب مث که فعلا خبری از آتش بس نیست ان شاء الله
حس میکنم دیپلمات‌های ما بالاخره دارند به حد انقلاب اسلامی میرسد
دیپلمات ما اگر حرف اصلی انقلاب اسلامی رو توی جنگ بزنه و نشون بده این تو بمیری از اون تو بمیری‌ها نیست، دشمن این خیال رو به خودش راه نمیده که اگه راهکار نظامی نشد، برای شکست ایران باید برگرده به راهکارهای دیپلماتیک. اینجوری شاید به رفع فتنه دشمن نزدیک بشیم
💢به بهانه شهادت جناب دکتر علی لاریجانی عزیز💢 🔹از صبح خبر شهادت دکتر علی لاریجانی در گروه‌ها دست به دست می‌شود و دقایقی پیش به صورت رسمی اعلام شد. یادم نمیرود که سال 99 با اتمام دوره دوازده ساله‌ی ریاست جناب آقای علی لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی، جمعی از اساتید حوزه نامه‌ای پرطمطراق در تمجید مدیریت ایشان بر مجلس نوشتند: "در این دوره‌ی ممتدِ مسؤولیت، با تدیّن و تعقّل، تدبیر و اعتدال، حکمت و بصیرت، سعه صدر و تعامل، تلاش وافر داشتید تصویری متعهد، انقلابی، مقتدر و عقلانی از مدیریت و مسؤولیت را ارائه کنید." در نقد این نامه در همان ایام در تاریخ 1399/3/7 مطلبی نوشتم با عنوان «مطلق‌نویسی‌های نخبگانی و مدیران غیرمردمی». 🔹از آن روزها تاکنون قریب به 5 سال می‌گذرد و در تمام این سالها معتقد بودم که عقل سیاسی دکتر علی لاریجانی، درک روشنی از دوگانه «توسعه مدرن» و «پیشرفت اسلامی ایرانی» ندارد. این دوگانه به نظرم مهمترین جعلِ اصطلاح رهبر شهیدمان آیت‌الله العظمی حضرت سیدعلی خامنه‌ای در توضیح مرحله سوم حرکت انقلاب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی؛ یعنی مرحله دولت‌سازی اسلامی است. نحوه کنش ایشان، در ماجرای برجام نیز تأییدی بود بر آنچه می‌پنداشتم. 🔹این گذشت تا سخنرانی 25 دقیقه‌ای دکتر علی لاریجانی در اردیبهشت 1403 در همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران «پیرامون توسعه و لزوم عقلانیت سیاسی» منتشر شد. سخنرانی‌ای بسیار روشن و گویا درباره نظام فکری جناب دکتر علی لاریجانی. بخش اول سخنرانی جایی که ایشان از نبرد تمدنی انقلاب اسلامی با تمدن غرب می‌گوید روایتی فاخر و راقی از مناطات نزاع انقلاب اسلامی و غرب دارد، ولی بخش دوم سخنرانی وقتی ایشان وارد مباحث معرفت‌شناسی و عقل اداره و سیاست‌ورزی می‌شود بحث دوباره به دامن «ادبیات توسعه مدرن» در می‌غلطد و با ادبیات پیشرفت اسلامی ایرانی فاصله می‌گیرد. 🔹بعد از فراز و فرودهای انتخابات 1400 و 1403 گمان می‌رفت که عمر سیاسی ایشان به پایان رسیده است. ولی نحوه کنش قدرتمند و انقلابی ایشان در جنگ دوازده روزه و پس از آن، چهره‌ای دیگر از عقل سیاسی ایشان را به منصه ظهور رساند که لااقل بنده کمتر از ایشان سراغ داشتم. چند روز پیش به یکی از دوستان عرض کردم که مواضع علی آقای لاریجانی در این قریب به 9 ماه به نحوی است که با هر کنش و توئیت ایشان، همه حزب اللهی‌ها و انقلابی‌ها احساس غرور و عزت می‌کنند و گویی به زبان برنده انقلاب بدل شده‌اند. 🔹من همه این اوج‌گیری‌ها و تصفیه‌ها را حاصل دوران مواجهه مستقیم ایران و آمریکا می‌بینم؛ دورانی که دوران تمحیص و غربال است و به نحوی امکان وسط ایستادن در آن وجود ندارد. دورانی که فضای عمومی کشور شاید به نحوی در طول چهل سال گذشته و از سال‌های میانی دفاع مقدس 8 ساله، از آن فاصله گرفته بود و با عادی دیدن شرایط منطقه و جهان، رشد و ارتقای کشور را با عقل متعارف مدرن نیز پیمودنی می‌دید و تبیین‌ها و تذکرات رهبری نیز توان تغییر این حال و هوا را برای بخش قابل توجهی از مدیران و سیاست‌مداران را نداشت. اما دوران بعد از طوفان الاقصی و حاد شدن دوباره درگیری اسرائیل و آمریکا با ایران، به لطف الهی، امکان إثاره و برانگیختگی دوباره ماهیت انقلابی جمهوری اسلامی فراهم شده است و همین هُرمِ جهادی و مستظهر به برکت خون شهدای بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی، سیدابراهیم رئیسی، سیدحسن نصرالله و در رأس ایشان سیدعلی حسینی خامنه‌ای است که عقل سیاسیون و عقل نظامیان و عقل عموم مردم را دوباره به یکدیگر پیوند داده است و درکی مشترک و منطقی فراگیر در جامعه فراهم نموده است؛ درک و منطقی که دیپلماسی، میدان و خیابان را متحد ساخته و قواره‌ای خوش ساخت و خلل ناپذیر از استواری و عظمت جامعه مؤمن و انقلابی ایران به تصویر کشیده است. این ایام مشعشع‌ترین دوران وحدت عقول سیاسی، نظامی و مردمی انقلاب است. 🔹باید قدر این حال و هوا و این یگانگی درک‌ها و منطق‌ها را دانست و به عنوان تجربه‌ای سترگ و البته پرهزینه، در پسِ فردای آتش‌بس، آن را با انواع تبیین‌های عاقلانه و روایت‌های هنرمندانه ماندگار و پایسته کرد ... 😭😭 عقول ❇️تاریخ نگارش:1404/12/27 https://eitaa.com/alimohammadi1389/2134
علی اردشیر بن بست نداشت! فردای یکشنبه سیاه مجلس، منِ پانزده، شانزده ساله ی تازه پشت لب سبز شده، کنترل دستم گرفته بودم و از این شبکه به آن شبکه می رفتم و می آمدم، تا به خیال خام خودم از اخبار طبق معمول مبهم صداوسیما ته و توی قصه را در بیاورم. عصر که بابا از سرکار آمد صوت کامل جلسه مجلس را روی گوشی نوکیای اِن هفتاد و دوی ماندگارش دیدم. یکی از همکار ها برایش بلوتوث کرده بود. نشستم کامل گوش دادم. یک جمله اش یک روزنه نور بود بین این همه سیاهی. یک جمله که آن موقع مرا گرفت و هنوز رها نکرده و از آن همه بگو مگو و بگم بگم فقط همان را یادم مانده. احمدی نژاد یک جای صحبت خطاب به لاریجانی می گفت کشور را به بن بست رسانده اید. لاریجانی بعداز نطق احمدی نژاد یکی یکی پاسخ ادعاهای او را داد و آن جمله... آن جمله این بود: گفتید کشور را به بن بست رسانده اید؛ کشوری که ولایت فقیه دارد بن بست ندارد. راز شهادت علی اردشیر قصه انقلاب بن بست نداشتنش بود و راز بن بست نداشتنش اعتقادش به ولی. خیلی ها در این مملکت یک" تو" شنیدند و از راه به در شدند؛رفتند و پشت سرشان را نگاه نکردند. اما علی اردشیر... روزنه کوچک عاقبت بخیری را آخر کوچه ای که برای خیلی ها بن بست است پیدا کرد. روزنه ای که برای رد شدن از آن برای خودش را کوچک می کرد. باید بعداز دوبار رد صلاحیت، پست بیست سال پیشش را این بار در دولتی معمولی با رئیس جمهوری چند پله از خودش پائین تر می پذیرفت. و پذیرفت و کوچک شد و روزنه را پیدا کرد و از روزنه رد شد و حالا داغش بزرگترین داغ بعداز بزرگترین داغ است. علی اردشیر بن بست نداشت چون ولایت داشت. لاریجانی حسنه ای از حسنات خامنه ای است. اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ @mortezaeirad_ir
هدایت شده از گوشه‌گیر
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی ولی خدا قیام کرد و جبهه مبارزه برپا شد، رشد فردی در بستر همین مبارزه شکل میگیرد.
نگید دیگه ماه رمضون تموم شده. از عادت‌هایی که تو ماه مبارک کسب کردید مواظبت کنید. اگه نمازهاتون رو توی مسجد میخوندید. اگه هرروز قرآن میخوندید. اگه هر حرفی رو به زبون نمیوردید. اگه چشم‌هاتون رو مراقبت میکردید. اگه هرچیزی گوش نمیدادید. اگه کم میخوردید و کم میخوابیدید. هر کاری که "چون ماه رمضونه" انجام میدادید یا ترک میکردید رو ادامه بدید و ازش مواظبت کنید. شُکر ماه مبارک به این‌هاست.
بچه‌هامون که تازه دارن زبون باز میکنن به وضوح مشخصه که ادبیات حماسی داره به لغت‌نامه‌هاشون اضافه میشه. همینجور که سرگرم بازی‌های خودشونن بلند بلند شعار میدن. راهپیمایی شده بخشی از بازی‌هاشون. انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعد درحال انجامه.
این فسقلی با یه غیظی دستاشو مشت میکنه، اسباب بازیشو مث میکروفون میگیره جلو دهنش میگه بگ بگ کوالا 🐨
هدایت شده از هیئت فتح خون
حجت‌الاسلام مروستی زاده-هیئت فتح خون_۰۴.۱۲.۲۸.mp3
زمان: حجم: 40.3M
🔻پس از فتح 🇮🇷نگاهی به اتفاقات احتمالی پس از جنگ و برنامه‌ریزی برای آن دوران 🎙حجت‌الاسلام محمد مروستی‌زاده ◽شهادت فرماندهان و هزینه های سنگین جنگ چگونه جبران می‌شود؟ [1:20] ◾آینده نگری یا ماندن در امروز؟[6:30] ◽پس از جنگ چه می‌شود و امروز و فردای پس از جنگ چه باید بکنیم؟[17:57] ◾امکان ارتداد برای جامعه انقلابی ایرانی هم وجود دارد؟[28:10] ◽نفرت از آمریکا دقیقا نفرت از چیست؟[30:02] ◾گام بعد از نابودی اسرائیل و آمریکا را چگونه باید طراحی کرد؟[31:59] ◽چه چیزی مردم را امروز در صحنه نگه‌داشته است؟ [43:43] ____ 🆔 @fathe_khoon