eitaa logo
گوشه‌گیر
101 دنبال‌کننده
96 عکس
68 ویدیو
13 فایل
کاغذپاره‌های یک ذهن گوشه‌گیر طلبه هنردوستِ سیاست‌ندوست @Alamdar_Ali
مشاهده در ایتا
دانلود
✌️
هدایت شده از منور
تغییر سبک رهبری از تبعیت و تقلید به اجتهاد و انبعاث ۱. برای رسیدن به سطح ظهور، دو مولفه تبعیت و بصیرت مردمی باید رشد کند و به حد اعلای خود برسد و هیچ کدام جبران کننده مولفه دیگر نیست. ۲. در دوران رهبری امام شهید، به ویژه در سالهای اخیر در غالب مسائل مهم، مردم منتظر موضع گیری رهبری به عنوان فصل الخطاب قضیه بودند و این عرف، تبعیت امت را تا سطح بالایی رشد داده بود. ۳. امام شهید با استفاده از طمئنینه ای که در امت اسلامی (به واسطه وجود پر برکت خود امام شهید) ایجاد شده بود در هر مسئله ای بلافاصله اظهار نظر نمیفرمودند، و با بیان شاخص ها، فرصت بحث، گفتگو و تبادل نظر میدادند و بصیرت اجتماعی را بسیار ارتقاء دادند. ۴. در دوران رهبری جدید، به نظر میرسد با توجه به رشد بصیرت اجتماعی، این اطمینان به مردم شده است که نه تنها در مسائل نظر داشته باشند بلکه قبل از اظهار نظر رهبری، طبق نظر و اجتهاد خود عمل کنند و راهبری امت از سطح دستور و تبیین به سطح نظارت منتقل شده است چرا که با بالا بودن سطح تبعیت چنانچه امر به تغییر مسیر هم شود مردم به راحتی تغییر مسیر میدهند و لذا عمل طبق اجتهاد امت مونه ای نخواهد داشت. ۵. برای اینکه خود مردم (و نه فقط انبیاء) به اقامه قسط اقدام کنند ( لیقوم الناس بالقسط)، نمیتوان همواره و در همه مسائل منتظر تبیین و دستور باشند بلکه باید خودشان به مراحل بالای بصیرت، اجتهاد و انبعاث برسند. لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِٱلْبَيِّنَٰتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ ٱلْكِتَٰبَ وَٱلْمِيزَانَ لِيَقُومَ ٱلنَّاسُ بِٱلْقِسْطِۖ وَأَنزَلْنَا ٱلْحَدِيدَ فِيهِ بَأْسࣱ شَدِيدࣱ وَمَنَٰفِعُ لِلنَّاسِ وَلِيَعْلَمَ ٱللَّهُ مَن يَنصُرُهُۥ وَرُسُلَهُۥ بِٱلْغَيْبِۚ إِنَّ ٱللَّهَ قَوِيٌّ عَزِيزࣱ همانا ما پيامبران خود را با دلايل روشن فرستاديم و با آنان كتاب و ترازو [ى تشخيص حق از باطل] نازل كرديم تا مردم به عدالت بر خيزند، و آهن را كه در آن براى مردم قوت و نيرويى سخت و سودهايى است فرود آورديم و تا خدا مشخص بدارد چه كسانى او و پيامبرانش را در غياب پيامبران يارى مى دهند؛ يقيناً خدا نيرومند و تواناى شكست ناپذير است.
پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی حسینی خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی به‌مناسبت چهلمین روز شهادت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب .pdf
حجم: 185.8K
📝 پیام حضرت آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی به‌مناسبت چهلمین روز شهادت حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای قائد عظیم‌الشأن انقلاب (قدّس الله نفسه الزکیه) و مسائل مهم مربوط به جنگ تحمیلی سوم 🔗 farsi.khamenei.ir/news-content?id=62808 📲 @rahbar_enghelab_ir
🇱🇧 کمک موثر‌ به لبنان چگونه ممکن است؟ این روزها در داخل ایران و منطقه، فضای عاطفی گسترده ای درباره آتش بس و نسبت آن با لبنان دیده می شود که لازم دیدم چند نکته را بنویسم: ایران با وجود صدماتی که رژیم به زیرساخت های او می زد، شرط شمول آتش بس را کل جبهه مقاومت و به طور خاص لبنان قرار داد که رژیم آنرا نقض کرد. ما قصد حمله به او داشتیم که طرف پاکستانی گفت آمریکا بناست رژیم را کنترل کند ولی نهایتا ما آن حملات را نقض آتش بس تلقی کردیم و در مذاکرات مطرح خواهد بود. آنچه یک تحول خیلی مهم است همین «اندراج عدم حمله به جبهه مقاومت در مقوله آتش بس با آمریکاست.» چرا تحول؟ چون لبنان راهی برای التزام بخشی به رژیم ندارد چنانچه در این ماهها، توافق او بارها نقض شده است. درباره غزه هم که یک توافق با ضمانت ترامپ و کشورهای مهم منطقه وجود دارد هزاران نقض انجام شده! از همین رو اگر بتوان نقض های رژیم را ذیل یک توافق بیرونی گنجاند عملا یک ابزار فشار جدید خلق شده است! هر چند نقض آتش بس توسط او محتمل است ولی عملا راه را برای ما در جایی مثل تنگه هرمز ایجاد می‌نماید که یک ابزار فشار جدید و نسبتا موثر است چرا که روی حامیان او یعنی کشورهای غربی فشار اجتماعی ایجاد خواهد کرد. کسانی که توهم می‌کنند رژیم را می‌توان با چند موشک از بین برد یا شروع به تهمت زدن به مسوولان کشور می نمایند از واقعیت میدان به دور هستند. رژیم، سگ وحشی آمریکاست که جز با یک اجماع منطقه‌ای و جدا کردن او از آمریکا و قبولاندن هزینه مندی او برای آمریکایی ها قابل تضعیف نیست. امروز این فرصت از طریق کنترل انرژی در تنگه هرمز ایجاد شده است که یک فرصت تاریخی است. کسانی‌که حالا بدون کنترل احساسات هر تهمتی را نثار دلسوزان می‌کنند در قبال جنگ های گذشته لبنان و غزه که ایران هیچ ورود مستقیمی نداشت چه می گویند؟! همواره عقلای فلسطین و لبنان تاکید می‌کردند که ایران باید حامی ما بماند تا ما دوام بیاوریم. خودمان را کنترل کنیم که وسط تحولات، جوهر مردان شناخته می‌شود./ علیرضا کمیلی @Thirdintifada
غلامتم اعرافی 😭
خب مثل اینکه نتیجه مذاکرات شصت شصت شد 👍🏻
تیر خدا رها شد مذاکره هوا شـد
هدایت شده از این سَمتۍ⬿
707.9K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جوری که دوست دارم مذاکرات پیش بره: ‌➜ @Insamti
تهش اینجوریه...
هدایت شده از گوشه‌گیر
خاطرات به ما یاد میدن درس بگیریم. خاطرات به ما انگیزه میدن تا تکرارشون کنیم. خاطرات به ما نشون میدن که چطور "این نیز بگذرد". بهمون نشون میدن هیچ‌چیز همیشگی نیست. خاطرات به ما یادآوری میکنن اتفاقات خوبی هم توی دنیا برای اتفاق‌افتادن و حس‌های خوبی برای تجربه‌کردن وجود داره. خاطرات به ما نشون میدن انقدرها هم که فکر میکنیم اوضاع بد نبوده و نیست. خاطرات از ما یه آدم قدردان و شاکر میسازن خاطراتتون رو بنویسید. یه روزی دعام میکنید.
بعضی تجربه‌ها به آدم انگیزه تکرار میده.
آدمی که طعم "رشد" رو چشیده باشه همیشه انگیزه‌ی حرکت داره.