eitaa logo
گوشه‌گیر
101 دنبال‌کننده
96 عکس
68 ویدیو
13 فایل
کاغذپاره‌های یک ذهن گوشه‌گیر طلبه هنردوستِ سیاست‌ندوست @Alamdar_Ali
مشاهده در ایتا
دانلود
حضور بانوان بی‌حجاب در تجمعات شبانه حتما به نفع جمهوری اسلامی‌ست؛ اما بی‌حجاب‌ماندن‌شان نه. جمهوری اسلامی باید به دشمن نشان دهد که نفوذ فرهنگی را هم درمان کرده و آن زن بی‌حجابی که شب‌ها در خیابان "مرگ بر آمریکا" میگوید باید بداند مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر همه چیز آمریکا. مرگ بر سلطه و هرچیزی که مسیر سلطه را هموار می‌کند؛ از جمله آزادی و فرهنگی که آمریکا مبلّغ آن باشد.
«جهاد کبیر یعنی چه؟ یعنی اطاعت نکردن از دشمن؛ از خصمی که در میدان مبارزه‌ی با تو قرار گرفته اطاعت نکن... تبعیّت نکن. تبعیّت نکردن در کجا؟ در میدانهای مختلف؛ تبعیّت در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، در میدان فرهنگ، در میدان هنر. در میدانهای مختلف از دشمن تبعیّت نکن؛ این شد جهاد کبیر» - ٣ خرداد ١٣٩۵
چقدر کانال امشب پربار بود خدا حفظم کنه
هدایت شده از علیرضا زادبر
این کتاب نامگذاری دقیقی دارد: التهاب دویست ساله همان دو قرنی که مدام درباره آن صحبت می‌کنیم. تفاوت در این است که کتاب براساس نگاه رهبر شهید به تاریخ معاصر جمع آوری شده است. حتما بخوانید @Politicalhistory
تغییر حکم شرعی، وابسته به شرایط است و شرایطش را فقیه تشخیص می‌دهد. اگر قرار بود حرمت بمب اتم با درخواست مردم حلال شود، اسمش دموکراسی بود نه مردم‌سالاری دینی.
یه نفر لفت داد
محمدرضا جلایی پور جامعه شناس اصلاح‌طلب در روزنامه اعتماد نوشت: ✳️بسیاری از ناظران ابعاد این جنبش را دست کم می‌گیرند. بر اساس چند نظرسنجی معتبر ملی بین ۴۸ تا ۶۰ درصد ایرانیان حداقل یک بار در این تجمع‌های شبانهٔ حفاظت از ایران شرکت کرده‌اند. بین ۱۰ تا ۲۵ درصد ایرانیان هم گزارش می‌کنند که به طور مستمر در این تجمع‌ها شرکت داشته‌اند. ✅مشاهدات میدانی هم از جمعیت قابل اعتنای این تجمع‌های پرشمار حکایت می‌کند. در تاریخ ایران و جهان سابقه نداشته است که برای هفتاد شب متوالی در صدها شهر و ده‌ها میدان پایتخت تجمع‌های حول پرچم و حفاظت از کشور شکل بگیرد.  🔴کسانی که در تجمع‌های میادینِ متنوع تجربهٔ مشاهدهٔ مشارکتی مکرر دارند می‌دانند که اکثریت قاطع شرکت‌کنندگان از اقشار محروم اند. دیشب شخصا در میدان انقلاب دیدم که ردیف فشردهٔ موتورسیکلت‌های پارک‌شدهٔ شرکت‌کنندگان حدود دو کیلومتر شده بود. ❗️بسیاری از رسانه‌ها و ناظران جهانی و حتی بخشی از روشنفکران و اصحاب علوم اجتماعی کشورمان گویی با ذهنی استعمارزده نگاهی تحقیرآمیز به اکثریت حاضران در این تجمع‌ها دارند، شاید به خاطر 1⃣ مذهبی‌ بودن، 2⃣ فقیر بودن 3⃣ مدافع نظام بودن‌شان. 🔻گویی به خاطر این ویژگی‌ها عاملیت‌شان کمتر اهمیت دارد، کمتر ارزش تحلیل جامعه‌شناختی دارد و کمتر ارزش پوشش خبری دارد. اگر یک دهم این جمعیت،‌ نه در همهٔ شهرهای کشور و نه برای هفتاد شب متوالی،‌ که فقط در چند شهر و چند شب،‌ جمع می‌شدند ولی مذهبی‌ نبودند یا از فرادستان اقتصادی بودند یا مدافع حملهٔ نظامی به ایران بودند، تا کنون در رسانه‌های جهانی پوشش وسیعی می‌یافت و سوژهٔ نشست‌ها و تحلیل‌های جامعه‌شناختی پرشماری شده بود. ✅ اکثریت زنان این تجمع‌های ده‌ها شبه علی‌رغم عاملیت قابل اعتنا و میان‌داری‌شان چندان دیده نمی‌شوند،‌ چون چادر یا روسری به سر دارند و نسبتی با سوژهٔ مورد علاقهٔ‌ جریان اصلی رسانه‌های غربی - «زن قربانی پدرسالاریِ اسلامی» - ندارند. علوم اجتماعی ترجمه‌زده و منقطع از تحولات مهم میدان‌های اجتماعی هم گویی اسیر نوعی انگاره‌های استعمارزده مانده است.  @Thirdintifada
نمیدونم صدا موشکه یا هواپیماس یا صدا کولر همسایه
🚫 توقف در موضع «ایران» همان‌اندازه اشتباه است که توقف در شعار «مرگ بر آمریکا». درست است که نقطه مشترک همه اقشار جامعه و تبعاً محور اتحاد همه ما، ایران است. و درست است که التزام به اسلام، لازمه‌اش شعارِ مرگ بر آمریکاست؛ اما جنگ ما نه وطن‌پرستی صرف است نه استکبارستیزی صرف؛ درحالی‌که هر دو خوانش، بعضاً در بین نخبگان انقلابی دیده می‌شود. رهبر شهید انقلاب، در سخنرانی‌شان در سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام، وقتی میخواهند مقاومت را معنا کنند می‌فرمایند: «معنای مقاومت چیست؟ معنای مقاومت این است که انسان یک راهی را انتخاب کند که آن را راه حق میداند، راه درست میداند، و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند. او را متوقف کند؛ این معنای مقاومت است» جمعیت شعار میدهد: «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» رهبری بلافاصله میفرمایند: «مـا حـالا بحـث نبـرد را نمی کنیـم، بحـث را می کنیــم؛ بحــث نبــرد جداگانــه اســت؛ مــن دارم ایسـتادگی و مقاومـت و عقبنشینـی‌نکـردن را میگویم. درست توجه کنید.» 👈🏻 طرح جمهوری اسلامی، است و این طرح، دو نکته اساسی دارد: در ایده مقاومت، اصالت با «مرگ بر آمریکا» نیست. آمریکاستیزی و استکبارستیزی، با هدفِ رفعِ موانع است برای پیشرفت ایران و چشم‌انداز پیشرفت ایران، تمدن اسلامی است. «ایران، کانون حرکت جهانی اسلام است» و جمهوری اسلامی این رسالت جهانی را دارد که نشان بدهد نظام مبتنی بر اسلام، توانایی اداره زندگی مادی و معنوی مردم را دارد. جمهوری اسلامی می‌خواهد پیشرفت کند تا در بستر ایران پیشرفته، اسلام را پیش ببرد. «مقاومت»، ابتدائاً از نوع ساختن و پیشرفت است و این نظام پیشرفته، ذاتا دشمنیِ استکبار را برمی‌انگیزد و در یک جایی هم طبیعتاً با او درگیر می‌شود. جمهوری اسلامی می‌دانست فقط انقلاب‌کردن کافی نیست. می‌دانست باید «بماند». در همین ساختار ظالمانه بین‌المللی هم باید بماند. بماند و قوی شود و حرفش را پیش ببرد؛ لذا مبارزه‌اش را هم در چهارچوب همین نظام بین‌المللی و با چشم‌انداز پیشرفت ایران پیش بُرد. نظام‌مند پیش رفت تا جایی که اکنون بعنوان یک ابرقدرت شناخته می‌شود و بعد از شکست و حتی نابودی آمریکا هم به حرکتش ادامه خواهد داد. این یک. دو. در فکر جمهوری اسلامی، هم نفی پیشرفت، مردود است و هم پیشرفت به هر قیمت. جمهوری اسلامی نه تنها منافیِ پیشرفت نیست بلکه برای پیشرفت ایران ایده دارد. جمهوری اسلامی اگر حرف از مقاومت میزند، برای ساختن ایران است. اصلا هنر رهبر انقلاب این بود که مقاومت را به یک امر ملی تبدیل کرد. لذا هرچند نقطه اشتراک همه ما ایران است، اما در صف‌بندی درمقابل دشمن -چه خارجی و چه خارج‌نشین- باید روی نقطه اصلی درگیری دست گذاشت. برای مردمی که ایران را دوست دارند، باید روشن شود که این اسلام و نظام جمهوری اسلامی بوده که ایران را حفظ کرده. اینکه نهضت‌های قبل از انقلاب به نتیجه نمی‌رسد ولی انقلاب به نتیجه می‌رسد و حالا این انقلاب توانسته همه اقشار جامعه را دور خودش جمع کند و پرچم ایران به دست‌شان بدهد، و اینکه بخلاف ایرانِ گذشته، ایرانِ کنونی ذره‌ای به متجاوز اجازه تعرض به خاک را نداده، نکته‌اش همین ساختار سیاسی است. نظام جمهوری اسلامی با ایده مقاومت برای پیشرفت، ایران را تا جایی پیش برده که درمقابل ابرقدرتی مثل آمریکا و ایده وابستگی به آمریکا می‌ایستد و تفکر "توسعه بدون کمک آمریکا ممکن نیست" را نقض می‌کند و حالا دنیا به ابرقدرتی ایران شهادت میدهد. جمهوری اسلامی میخواهد به هرکسی که دغدغه ایران را دارد بگوید: «اگر میخواهی پیشرفت هم کنی باید بگویی مرگ بر آمریکا». آنها که هرشب با سلایق مختلف به خیابان می‌آیند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، باید بدانند که اگر می‌گوییم مرگ بر آمریکا، فقط برای پاسبانی از مرزهای جغرافیایی وطن نیست. ما پیشرفت را در مرگ بر آمریکا میدانیم. در نفی سلطه و هرچیزی که مسیر سلطه را هموار می‌کند. باید بدانند اگر می‌گویند مرگ بر آمریکا، امتدادش مرگ بر اقتصاد آمریکایی است، مرگ بر تمدن آمریکایی است، مرگ بر فرهنگ آمریکایی است، مرگ بر آزادی آمریکایی است، مرگ بر سیاست آمریکایی است. باید مرگ بر آمریکا را در همه شئونات زندگی اجتماعی و فردی‌شان تعمیم بدهند. ما برای اینکه ایران‌دوست‌ها را دور خودمان جمع کنیم، باید نشان دهیم که کدام جبهه، ایران‌دوستی حقیقی را معنا کرده است. ما باید از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم برای این که مردم را آماده کنیم برای بعد از جنگ، برای پشت‌کردن تامّ و تمام به آمریکا، برای روی‌آوردن به تعالیم اسلام و ایده‌های جمهوری اسلامی. اگر موقف مشترک ما، ملیت است، موقف نهایی ما باید نظام جمهوری اسلامی و تمدن نوین اسلامی باشد. انتهی.