eitaa logo
لوحٌ محفوظ
201 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
13 ویدیو
3 فایل
🔅اللّهم اَحْیِ بِوَلیّک القرآن🔅 ✳️کانال تخصصی« لوحٌ محفوظ»✳️ با هدف تبیین معارف نورانی حضرت قرآن ⬅️لینک در تلگرام https://t.me/Lowhon_Mahfooz ⬅️ارتباط با ادمین در تلگرام https://t.me/notes_to_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 از کلام مبارک حضرت السلطان علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة و الثناء): ✔️در تبیین حقیقت «اسلام» «وَ إِنَّ شِيعَتَنَا .. أَخَذَ اَللَّهُ عَلَيْنَا وَ عَلَيْهِمُ اَلْمِيثَاقَ.. لَيْسَ عَلَى مِلَّةِ اَلْإِسْلاَمِ غَيْرُنَا وَ غَيْرُهُمْ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ..وَ مَنْ لَمْ يَكُنْ مِنَّا فَلَيْسَ مِنَ اَلْإِسْلاَمِ فِي شَيْءٍ» (۱) «همانا خداوند عزوجل از ما و شیعیان ما پیمان گرفته است و تا روز قیامت، کسی جز ما و آنان بر ملت اسلام نیست.. و کسی که از ما نباشد بهره ای از اسلام نبرده است» ▪️همانطور که در کلام وحی تصریح شده: ﴿وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ ديناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ﴾(۲) و طبق تفاسیر مأثوره نیز، اسلام همان «التَّسْلِیمِ لِوَلَایَتِنَا» است (۳) 📓(۱).تفسير القمی ج۲ ص ۱۰۴؛ البرهان في تفسير القرآن ج۴ ص ۷۰؛ (۲).سوره مبارکه آل عمران آیه۸۵؛ (۳). بحارالأنوار ج۲۳ ص۳۵۸؛ المناقب ج۴ ص۲۸۳ @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️جلوات ولایت فاطمی در کربلا: 🏴 حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) ▪️انتقال نور سرخ رنگ از زهورات زهرایی حضرت مادر به حضرت اباعبدالله الحسین علیهماالسلام ▪️دلالت نورافشانی به رنگ سرخ، بر شکرگزاری خداوند عزوجل ▪️حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) «شکر» را در سراسر حیات طیبه شان معنا نموده، در اخصّ وجه در کربلا به ظهور رسانده و در مطلق معنا با «شهادت» شان به منصه ی ظهور رساندند @Lowhon_Mahfooz
⚫️⚜️▪️✨ ⚜️▪️✨ ▪️✨ ✨ ⚫️ ولایت فاطمی (سلام الله علیها) 🏴 جلوات‌‌ ولایت فاطمی در کربلاء ⬅️حضرت اباعبدالله الحسین (علیه افضل الصلوة والسلام) ا❁﷽❁ا ✨ «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فِي زُجاجَةٍ...» (سوره مبارکه نور،‌ آيه ۳۵) ا═✧❁🏴❁✧═ا 🔳 تمامی اقوال و افعال، حرکات و سکنات وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) که مصباحِ به ظهور رسیده از حضرت مشکات، فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) می باشد: «كَمِشْكاةٍ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلَامُ» (۱) «الْمِصْباحُ» الْحُسَيْنُ‏ علیه السلام (۲)، تجلّی از تجلیّات حضرت مادر در کربلا بود و لذا همانطور که در بحث حضرت شقیقة الحسین زینب الکبری (سلام الله علیها) نیز بیان شد، تجلیّات فاطمی در این دو وجود أقدس، قابل احصاء و شمارش نیست. به بیانی دیگر، هر آنچه که از حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در کربلا به ظهور رسیده است، جلوه ای از جلوات فاطمی است. فلذا ما نیز در اینجا به ذکر یکی از اهمّ جلوات و شاخصه های فاطمی در وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می پردازیم. ⏺ نورُ وَجْهِهَا يَزْهَرُ بِالْحُمْرَةِ... حَتَّى وُلِدَ اَلْحُسَيْنُ (علیه السلام) ☑️زهور زهرایی حضرت أم الائمه الاطهار (سلام الله علیها) و انتقال نور سرخ رنگِ وجه مبارکشان به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) یکی از جلوات فاطمی در وجود مبارک امام حسین (علیه السلام) است. 🔘در فرمایشی از حضرت صادق آل محمد (علیه السلام) به این مطلب اشاره شده که وجهِ حضرت فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) به هنگام عبادت بر امیرمؤمنان علی (علیه السلام) درخشندگی و زهور داشته است؛ که در زمان غروب ، این نور به سرخی می گرایید و صورت مبارک حضرت زهراء (سلام الله علیها) به رنگ سرخ می درخشید و این امر علامتِ فرح و شكرگزارى در مقابل خداوند عزوجل بوده است: «فَإِذَا كَانَ آخِرُ اَلنَّهَارِ وَ غَرَبَتِ اَلشَّمْسُ اِحْمَرَّ وَجْهُ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلاَمُ فَأَشْرَقَ وَجْهُهَا بِالْحُمْرَةِ فَرَحاً وَ شُكْراً لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ» (۳)؛ پيوسته اين نور در صورت آن حضرت بود تا اینکه امام حسين عليه السّلام متولّد شدند و این نور به ایشان منتقل گردید : فَلَمْ يَزَلْ ذَلِكَ اَلنُّورُ فِي وَجْهِهَا حَتَّى وُلِدَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ (۴).نورافشانی به رنگ سرخ، شکرگزاری برای خدا ✔️با توجه به حدیث فوق، نورافشانی وجه حضرت فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) به رنگ سرخ دالّ بر «شکرگزاری» است؛ به بیانی دیگر، نورافشانی به رنگ سرخ، عمل شکر و شکرانه ی خداوند عزوجل بوده و انتقال این نور سرخ از وجه حضرت مادر به امام حسین (علیهماالسلام)، دلالت دارد براینکه این شکرگزاری حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) در بارگاه ذات احدیت، در وجود حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به منصه ی ظهور رسیده است. تک تک افعال و اقوال حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) معنای شکر خداوند عزوجل و «حقیقت شکر» بوده است. آن حضرت «شکر» را در سراسر حیات طیبه شان معنا نمودند، در اخصّ وجه در کربلا به ظهور رساندند و در مطلق معنا، با «شهادت» شان به منصه ی ظهور رساندند. ✔️به عبارت دیگر، «شهادت»، اتمّ معنا و بسیط و حقیقت معنای «شکر» است و حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، با شهادت خویش و نیز شهادت اهل بیت و اصحابشان، اوج شکرگزاری در درگاه خداوند عزوجل را بجا آورده، و اتّم معنای شکر را بر همگان ظاهر کرده و نشان دادند. ✨ ▪️✨ ⚜️▪️✨ ⚫️⚜️▪️✨ @Lowhon_Mahfooz
⚫️⚜️▪️✨ ⚜️▪️✨ ▪️✨ ✨ ↩️سیره و محیای آن حضرت خود بهترین گواه بر این امر است: ➖چنانکه بالاترین و کاملترین ادعیه در بیان شکر نعمت های الهی،‌ دعای شریف عرفه است که از لسان مبارک حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) صادر شده: اَنْ لَوْ حاوَلْتُ وَاجْتَهَدْتُ مَدَي الاَْعصارِ وَالاَْحْقابِ وْ عُمِّرْتُها اَنْ أُؤَدِّيَ شُكْرَ واحِدَة مِنْ أَنْعُمِكَ مَا اسْتَطَعْتُ ذلِكَ، اِلاّ بِمَنِّكَ الْمُوجَبِ عَلَيَّ بِهِ شُكْرُكَ اَبَداً جَديداً (۵) ➖خطبات و مناجات های حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در کربلا نیز همگی شکر خداوند بوده که با عبارت «الحمدلله» آغاز می شوند؛ از آن‌جمله: در شب عاشورا: «أُثْنِي عَلَى اَللَّهِ أَحْسَنَ اَلثَّنَاءِ وَ أَحْمَدُهُ عَلَى اَلسَّرَّاءِ وَ اَلضَّرَّاءِ» (۶) تا آنجا که در پایان خطبه از خداوند درخواست می نمایند: «فَاجْعَلْنَا مِنَ اَلشَّاكِرِينَ» (۷)؛ همچنین در خطبه ی صبح روز عاشورا: «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي خَلَقَ اَلدُّنْيَا فَجَعَلَهَا دَارَ فَنَاءٍ وَ زَوَالٍ..» (۸) ؛ و نیز در میانه قتال با اعداء: ثُمَّ حَمِدَ اَللَّهَ..قالَ أَمَّا بَعْدُ فَانْسُبُونِي فَانْظُرُوا مَنْ أَنَا» (۹) ؛ که اوج این شکرگزاری ها در گودی قتلگاه و لحظات نزدیک به شهادتشان با وجود تحمّل تمامی مصائب صورت می پذیرد: «اَللَّهُمَّ مُتَعَالِيَ اَلْمَكَانِ عَظِيمَ اَلْجَبَرُوتِ .. وَ شَكُورٌ إِذَا شُكِرْتَ (۱۰). ☑️حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در جمیع افعال و اقوالشان در کربلا،‌ حقیقت شکر را به ظهور می رسانده که نقطه اوج و کمال آن با «شهادت» بود. ⏪همانطور که مطابق برخی احادیث، بطن نور «سرخ» به «شهادت» اشاره دارد. از آن جمله: ✔️در حدیث معراج، بیان شده که چون حضرت رسول الله الاکرم (صلی الله علیه و اله) از خداوند عزوجل سوال نمود که علت تعلق قصر زبرجد سبزرنگ به امام حسن و قصر یاقوت سرخ رنگ به امام حسین (علیه السلام) چیست، در خطاب وحی به «قتل و شهادت و گلگون شدن چهره مبارک امام حسین (علیه السلام) با خون» اشاره شد: « و امّا حُمْرَةُ قَصْرِ اَلْحُسَيْنِ (علیه السلام) فَإِنَّهُ يُقْتَلُ وَ يَحْمَرُّ وَجْهُهُ بِالدَّمِ (۱۱)؛ [حمرة قصر الحسين فانه يقتل و يذبح و يخضب وجهه و شيبه و بدنه من دمائه (۱۲)]. ✔️در حدیث نزول حُلّه های بهشتی برای حسینین (علیهم السلام) چون به درخواست حضرت رسول الله الاکرم (صلی الله علیه و اله)، جناب جبرئیل دو لباس بهشتی برای حسنین (علیهمالسلام) آورد، امام حسین (علیه السلام) رنگ سرخ بمانند یاقوت احمر را انتخاب نمود که جناب جبرئیل این انتخاب را بر مبنای حقیقت دانسته، به گریه افتاده و به رسول خدا فرمود: «لا بُدَّ لِلْحُسَيْنِ أَنْ يَقْتُلُوهُ وَ يَذْبَحُوهُ وَ يُخْضَبَ بَدَنُهُ مِنْ دَمِهِ» (۱۳): حسین (علیه السلام) کشته و ذبح شده و بدنش با خونش خضاب می گردد. ☑️نقل مقاتل نیز مؤید دیگر است که بیان می نماید: ➖حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در کربلا هر چه به زمان شهادتشان نزديكتر و كار بر حضرتشان سختتر مي شد، چهره مبارکشان برافروخته تر مي گرديد. ➖همچنین بواسطه نور چهره ی مبارک آن حضرت بود که برخی از قاتلان، از بریدن رأس شریف حضرتشان منصرف شدند: « َوَالله ما رَأَيتُ قَتيلاً مُضَمَّخا بِدَمِهِ أحسَنَ مِنهُ ولا أنوَرَ وَجها ، ولَقَد شَغَلَني نورُ وَجهِهِ وجَمالُ هَيأَتِهِ عَنِ الفِكرِ في قَتلِهِ (۱۴): «بخدا سوگند ، هيچ كشته آلوده به خونى نديده ام كه از او ، زيباتر و نورانى تر باشد، و نور صورت و زيبايى شمايلش ، مرا از انديشيدن به كُشتن او باز داشت». ✨ ▪️✨ ⚜️▪️✨ ⚫️⚜️▪️✨ @Lowhon_Mahfooz
⚫️⚜️▪️✨ ⚜️▪️✨ ▪️✨ ✨ ↩️فلذا همانطور که بیان شد، «شکرگزاری» که در وجود حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) صورت حقیقت به خود می گیرد، در اتم معنا می شود «شهادت». ✔️حدیث قدسی عاشوراء یکی دیگر از مستندات این امر است. در این حدیث قدسی پس از اشاره به اینکه مصیبت کربلا اعظم مصائب در آسمان ها و زمین است، در انتها سجده شکر بجا آورده می شود،: ➖«اَللَّـهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاكِرينَ لَكَ عَلي مُصابِهِمْ اَلْحَمْدُ للهِِ عَلي عَظيمِ رَزِيَّتي» (۱۵): خدايا سپاس تو را سپاسِ شكرگزاران بر مصيبت ‏زدگي آنان، خداي را سپاس بر بزرگي عزايم سرّ این شکر یعنی شکر برای رزیه عظیم، از کلام اصحاب الحسین (علیه السلام) در شب عاشوراء آشکار می گردد که خطاب به آن حضرت عرضه داشتند: ➖«اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي شَرَّفَنَا بِالْقَتْلِ مَعَكَ» (۱۶): سپاس خدايى را كه ما را به كشته شدن با تو شرافت بخشيد ☑️به بیانی دیگر، فوز عظیم «شهادت» در معیت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) آن حقیقتی است که بر آن «شکر» بجا آورده می شود و این بالاترین مرتبه شکرگزاری است. ⏪نتیجتا آنکه انتقال نور سرخ رنگ از زهورات زهرایی حضرت مادر (سلام الله علیها) به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) یکی از جلوات فاطمی در وجود مبارک ایشان است که حقیقت شکر را در جمیع افعال و اقوالشان در کربلا به ظهور رساندند. ا┅═✧❁ منابع❁✧═┅ا (۱). البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۴؛ ص۶۷؛ الكافي؛ ج‏۱ ؛ ص۱۹۵‌؛ تفسير القمي ؛ ج‏۲ ؛ ص۱۰۳ (۲). همان ؛ البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۴؛ ص۶۷؛ الكافي؛ ج‏۱ ؛ ص۱۹۵‌؛ تفسير القمي ؛ ج‏۲ ؛ ص۱۰۳ (۳). علل الشرایع ج ۱، ص ۱۸۰؛ بحار الأنوار ج ۴۳، ص ۱۱؛ عوالم العلوم و المعارف ج ۱۱، ص ۷۶ (۴).همان (۵). إقبال الأعمال ج۱ص۳۴۱؛ زاد المعاد ج۱ص ۱۷۵؛ كلمات الإمام الحسين علیه السلام ج۱ص۷۹۵ (۶).الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ج ۲، ص ۹۱ (۷).همان (۸).المناقب ج ۴، ص ۹۹ (۹). بحار الأنوار ج ۴۵، ص ۴ (۱۰).بحار الأنوار ج ۹۸، ص ۳۴۷ (۱۱).بحار الأنوار ج۴۴ ص۱۴۵؛ عوالم العلوم و المعارف ج ۱۷، ص ۱۲۱ (۱۲).مدینة معاجز الأئمة الإثنی عشر ج ۳، ص ۳۳۱ (۱۳).بحار الأنوار ج ۴۴، ص ۲۴۵؛ عوالم العلوم و المعارف ج ۱۷، ص ۱۱۹؛ مدینة معاجز الأئمة الإثنی عشر ج ۳، ص ۵۱۹ (۱۴).الملهوف ص۱۷۴؛ مثير الأحزان ص۷۵ (۱۵).بحار الأنوار ج ۹۸، ص ۲۹۳؛ المزار الکبير ج ۱، ص ۴۸۰ (۱۶). الخرائج و الجرائح ج ۲، ص ۸۴۷؛ بحار الأنوار ج ۴۴، ص ۲۹۸؛ عوالم العلوم و المعارف ج۱۷، ص ۳۵۰ ✨ ▪️✨ ⚜️▪️✨ ⚫️⚜️▪️✨ @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨«أللّهمَّ صلِّ وَ سَلِّم، وَ زِد وَ بارِک عَلی صاحبِ الدَّعوَةِ النَّبویَّة، وَ الصَّولَةِ الحَیدریَّة، و العِصمَةِ الفاطِمیَّة، و الحِلمِ الحَسَنِیَّة، و الشّجاعَةِ الحُسَینِیَّة،‌ و العِبادَةِ السَّجّادِیَّة.. الغَیبَةِ الإلهیَّة، القائمِ بِالحَقِّ، و الدّاعی إلی الصِّدقِ المُطلَقِ، کَلمةِ الله، و أمانِ الله، و حُجّةِ الله» 📃صحیفه مهدیه؛ فرازی از عبارت توسل به حضرت مولانا بقیة الله فی أرضه (ارواحنا له الفداء) @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️نقل است هنگامیکه یکی از کارگزاران خلیفه ملعون، به جهت آزار و شکنجه حضرت مولانا امام حسن بن علی العسکری عليه‌السلام، آن حضرت را در میان درندگان رها کرد، با کمال تعجب دید که امام علیه السلام در میان درندگان ایستاده، نماز می خواند و حیوانات حول حضرتشان جمع شده اند (۱)؛ چنانکه در فرازی از ادعیه وارد شده: «أَسأَلُكَ بِالإمَامِ الحَسَنِ بنِ عَلِيّ الّذِي طُرِحَ لِلسِّبَاعِ فَخَلَّصتَهُ مِن مَرَابِضِهَا وَ امتُحِنَ بِالدَّوَابّ الصِّعَابِ فَذَلَّلتَ لَهُ مَرَاكِبَها»(۲) ✍این نقل مصداقی است از شریفه: ﴿..یا أیُّهَا النّاسُ عُلِّمْنا مَنطِقَ الطَّیرِ وَ أُوتِینا مِن کُلِّ شَيءٍ إنَّ هذا لَهُوَ الْفَضلُ المُبِین﴾ (سوره نمل آیه۱۶) که طبق تفاسیر، بطن آن به وجود مقدس امام اشاره دارد(۳) یعنی حقيقت،کمال و مطلقِ آنچه به انبیاء داده شده [از جمله تسخیر درندگان] به آل محمد علیهم‌السلام اختصاص دارد(۴). 📓۱.الکافي ج۱ص۵۱۳؛ ۲.مفتاح الفلاح ج۱ص۲۲۵؛ ادعیه ساعات،ساعت یازدهم در توسل به امام عسکری عليه‌السلام؛ ۳.البرهان فی تفسیر القرآن ج۴ص۲۰۵؛ ۴.بحارالأنوار ج۴۸ص۵۷ @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜دعای حضرت السلطان علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة و الثناء) در لعن بر اعداء‌الله، که آن حضرت در سجده شکر می خواندند 📕مهج الدعوات و منهج العبادات ص ۲۵۷؛ مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۵ ص ۱۳۹؛بحارالانوار ج ۸۳ ص ۲۲۳ @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ✨﴿..وَ إِنَّ اللهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِين﴾ (سوره مبارکه عنکبوت آیه۶۹) 🔰از القاب مبارک حضرت مولانا بقیة الله الاعظم ارواحنافداه‌ «مُحسِن» است‌. ✔️«احسان» بمعنای جامع خیر و نیکی [که با محسن از یک ریشه است]، در آیات حضرت قرآن، بطن آن به «ولایت» تفسیر می شود: «الْإِحْسَانُ وَلَايَةُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْإِتْيَانُ بِطَاعَتِهِمَا [محمد و علی علیهماالسلام] (۱)» فلذا امیرالمومنین علی علیه السلام نیز فرمودند: ﴿إِنَّ اللهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ﴾ فَأَنَا ذَلِکَ الْمُحْسِنُ» (۲): من‌ آن محسن [نیکوکار، صالح و تحسین شده] هستم که خداوند میفرماید﴿و خدا با محسنین است﴾. ▫️«اَلسَّلامُ عَلَيْكُمْ اَئِمَّةَ الْمُؤْمِنينَ.. وَقادَةَ الْمُحْسِنينَ»(۳): سلام بر شما ای رهبران نیکوکاران. 📔(۱). البرهان في تفسير القرآن ج۳ص۴۴۹ (۲).بحار الأنوار ج۲۴ ص۱۹۰؛ تأویل الآیات الظاهرة ص۴۲۴ (۳).زیارت جامعه ائمه المؤمنين @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ✨﴿فَلا أُقْسِمُ بِرَبِّ الْمَشارِقِ وَ الْمَغارِبِ إِنَّا لَقادِرُونَ﴾ (سوره مبارکه معارج آیه۴۰) 🔰از القاب مبارک حضرت مولانا بقیة الله الاعظم ارواحنافداه‌ «غریب» است‌؛ چنانکه‌ در احادیث وارد شده: هُوَ الطَّرِيدُ الْوَحِيدُ الْغَرِيبُ (۱): او [حضرت قائم علیه السلام] رانده شده و تنها و غریب است. ✔️البته از وجهی دیگر، ریشه این واژه، «غرب» بمعنای رفتن است و از همین رو به مکان فرورفتن خورشید «مغرب» اطلاق می شود و در آیات حضرت قرآن از وجود مقدس اوصیاء به «مغارب» تعبیر شده: الْمَغَارِبُ الْأَوْصِیَاءُ علیهم السلام (۲)؛ یعنی آن ذوات مقدسی که علوم الهی از سینه انبياء، در سینه آنان گذاشته می شود و در آن نقطه مستقر و مستتر می گردد: «كنى عن المغارب بالأوصياء لأن علوم الأنبياء .. تغرب عند وفاتهم في حجب قلوب الأوصياء (۳). 📔(۱). کمال الدين و تمام النعمة ج۲ ص۳۶۱؛ بحار الأنوار ج ۵۱ ص ۱۵۱ (۲) البرهان في تفسير القرآن ج‏۵ ص۴۹۳؛ تأويل الآيات الظاهرة ص۷۰۰ (۳) تأويل الآيات الظاهرة ص۷۰۰؛ بحار الأنوار ج‏۲۴ ص۷۷ @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ✨﴿لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضاً..﴾ (سوره مبارکه نور آیه۶۳) 🔶با نزول این آیه، تمام خلق مأمور شدند تا وجود مقدس حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه وآله) را «نبی الله» و «رسول الله» خطاب کنند، جز حضرت أم ابیها فاطمة الزهرا (عليهاالسلام) که فرمودند: «فَأقبَلَ عَلَیَّ وَ قال یَا بُنَیَّة لَمْ تَنْزِلْ فِیکِ وَ لَا فِی أهْلِکِ مِنْ قَبلُ أنْتِ مِنِّی وَ أَنَا مِنکِ.. فَقُولِی یَا أبَتِ فَإنَّهُ أحَبُّ لِلْقَلبِ وَ أرْضَی لِلرَّبِّ ثُمَّ قَبَّلَ النَّبِیُّ جَبهَتِی وَ مَسَحَنِی مِن رِیقِه فَما احتَجْتُ إلَی طِیبٍ بَعدَه» پدرم به من رو نمود و فرمود:« دخترم، این آیه در شأن تو و اهلت نازل نشده! چرا که تو از من و من از توأم! دخترم، همیشه مرا به لفظ "پدر" یاد کن که این خطاب دلم را بیشتر شادمان می‌کند و به رضای خدا نزدیکتر است»، سپس مرا در آغوش کشید و رویم را بوسید و آب دهان مبارکش را به صورتم مالید که از آن به بعد به بوی عطری نیازمند نبودم. 📔البرهان في تفسير القرآن ج۴ ص۱۰۴؛ عوالم العلوم ج۱۱ ص ۹۹ @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا ✨﴿..هَلْ يَسْتَوِي الَّذينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذينَ لا يَعْلَمُونَ إِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْبابِ﴾ (سوره مبارکه زمر آیه۹) ✍شعیتنا هم اولو‌ا الألباب 📜حضرت معدن العلم و مبیّن الوحی، جعفر بن محمدالصادق علیه‌السلام فرمودند: «فَنَحْنُ الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ عَدُوُّنَا الَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ وَ شِیعَتُنَا هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ» منظور از اهل علم، ما و منظور از نادانان، دشمنان ما و شیعیان ما همان خردمندانند. 📔الکافی، ج۸، ص۳۵؛ تفسیر فرات الکوفی، ص۳۶۴؛ بحارالأنوار، ج۶۵، ص۵۰ @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا