eitaa logo
لوحٌ محفوظ
200 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
13 ویدیو
3 فایل
🔅اللّهم اَحْیِ بِوَلیّک القرآن🔅 ✳️کانال تخصصی« لوحٌ محفوظ»✳️ با هدف تبیین معارف نورانی حضرت قرآن ⬅️لینک در تلگرام https://t.me/Lowhon_Mahfooz ⬅️ارتباط با ادمین در تلگرام https://t.me/notes_to_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
#شعبان_المعظم #بقیة_الله_خیر_لکم_إن_کنتم_مؤمنین 🔰حضرت مولانا ابامحمد حسن بن علی الزکی العسکری (علیه السلام) پس از ظهور نورانی حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنافداه) در سحر روز جمعه، در وصف مولود مبارک، فرمودند: ▫️بقية الله في خلقه.. و كلمته الباقية ▫️هذا بقية اغصان شجرة طوبى ▫️هذا بقية الاطهار ▫️هذا بقية النبيين‏ ▫️هذا البقيّة من النور القويم، و النبأ العظيم، و الصراط المستقيم، خلفاء النبي الكريم، و أبناء الرءوف الرحيم، و أمناء العلي العظيم، ذرية بعضها من بعض، و اللّه سميع عليم. ✨اين مولود، باقی مانده خداوند بر روی زمین است؛ ✨کلمه ی باقیه خداوند ✨ باقی مانده شاخه های شجره طوبی ✨باقی مانده سلسله پاکان ✨باقی مانده انبیاء ✨باقی مانده ی نور قویم (راستین) ✨باقی مانده ی نبأ عظیم ✨باقی مانده ی صراط مستقیم و جانشینان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) ✨باقی مانده ی امنیان خداوند علیّ عظیم ✨و باقی مانده ی «ذریة ای که یکی برخی از برخی دیگرند و خداوند سمیع و علیم است» (سوره آل عمران، آیه ۳۴) 📔مجمع النورین،‌ ج۱ ص۲۹۰ 📔البراهین القاطعة، ج۴ ص۱۵۷ 📔مشارق أنوار اليقين، ص ۱۵۷ @Lowhon_Mahfooz
@Lowhon_Mahfooz
✨وَقَالَ مُوسَى إِنِّي عُذْتُ بِرَبِّي وَرَبِّكُمْ مِنْ كُلِّ مُتَكَبِّرٍ لَا يُؤْمِنُ بِيَوْمِ الْحِسَابِ (سوره غافر، آیه ۲۷) ✨وَقُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ (سوره مؤمنون، آیه ۹۷) 🔰«المَعاذ» از اسماء الله الحسني و از القاب مبارک حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (أرواحنا فداه) می باشد. چنانکه در ادعیه وارد شده است: ▫️اَللّهُمَّ يا مَلاذَ اللاّئِذينَ، وَيا مَعاذَ الْعآئِذينَ ▪️خدايا اي پشتيبان پناه‏ جويان، و اي پناه پناهندگان 📔مناجات معتصمین، از مناجات های خمسه عشر مولانا علي بن الحسين السجاد (علیه السلام) ☑️وجود مقدس مولانا صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، «مَعاذ» یعنی پناه و مأمن خلق می باشند که بندگان در شدائد و فتن و در مواجهه با شرّ اعداء الله (لعنة الله عليهم اجمعين) به آغوش أمن ایشان پناه می آورند. 🔘چنانکه در شریفه ۲۷ سوره مبارکه غافر، به پناه آوردن به ربّ، از شرّ هر ناصبی و دشمن آل محمد (علیهم السلام) اشاره شده است: ➖عن ابی عبدالله (علیه السلام) : ▫️لِ «كُلِّ مُتَكَبِّرٍ لا يُؤْمِنُ بِيَوْمِ الْحِسابِ‌» (سوره غافر، آیه ۲۷) وَ لِكُلِّ نَاصِبِ الْعَدَاوَةِ لِآلِ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله و سلم) 📔تفسير القمي،ج۲، ص۲۵۷ 📔بحار الأنوار ، ج۸، ص۲۹۵ ✔️و همچنین در شریفه ۹۷ سوره مبارکه مؤمنون، به پناه آوردن به ربّ، از شرّ وساوس شياطين (اعم از جن و انس) اشاره شده است. 🖋وجود مقدس حضرت ربّ الأرض ، بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) «مَعاذ» یعنی پناه بی پناهان می باشند، چنانکه در فرازی از دعای شریف ندبه تصریح شده است: ▫️خَلَقْتَهُ لَنا عِصْمَهً وَ مَلاذاً وَ أَقَمْتَهُ لَنا قِواماً وَ مَعاذاً ✔️خداوندا! تو او (حضرت مولانا بقیة الله الاعظم) را برای عصمت و نگه داری و پناه دین و ایمان ما آفریده ای و او را برانگیخته ای تا قوام و حافظ و معاذ (پناه) خلق باشد 📔فرازی از دعای ندبه @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#قرآن_الفجر #یوم_الحج_الأکبر @Lowhon_Mahfooz
⚪️🕋⚪️🕋⚪️🕋 ⚪️🕋⚪️🕋 ⚪️🕋 ❇️حقیقت «یوم الحج الأکبر» (در یک بطن) به «یوم قیام القائم (أرواحنا له الفداء)» اشاره دارد ✨و أَذانٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَري‏ءٌ مِنَ الْمُشْرِكينَ وَ رَسُولُهُ فَإِنْ تُبْتُمْ فَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَ إِنْ تَوَلَّيْتُمْ فَاعْلَمُوا أَنَّكُمْ غَيْرُ مُعْجِزِي اللَّهِ وَ بَشِّرِ الَّذينَ كَفَرُوا بِعَذابٍ أَليمٍ (سوره توبه‌ ، ‌آيه ۳) ◀️آیه سوم سوره مبارکه توبه، به «حج اکبر» اشاره می نماید، روزی که در آن ، برائت خداوند عزوجل و رسولش از مشکرین ، اعلان گردید. از این اعلان، به «اذان» تعبیر شده است. طبق کلام نورانی حضرت امامین الباقرین الصادقین (علیهما السلام) ، مقصود از حج اکبر، خروج حضرت قائم (علیه السلام) است و منظور از «اذان»، «ندای دعوت آن حضرت به وجود مقدس خودشان» می باشد: ▫️فِي قَوْلِ اللَّهِ‏ : « وَ أَذانٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ» قَالَ: خرُوجُ الْقَائِمِ وَ أَذَانٌ دَعْوَتُهُ إِلَى نَفْسِهِ. 📔إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ؛ ج‏ر۵ ؛ ص١٧٤ 📔بحار الأنوار ؛ ج‏۵١ ؛ ص۵۵ 📔تفسير العياشي ؛ ج‏٢ ؛ ص٧۶ ☑️مطابق روایات، روز حج اکبر، روزی بود که مردم رمی جمره ی کبری را به جا آوردند؛ برائت از مشرکان علنی گردید؛ بت ها شکسته شدند و مشرکان از ورود به بیت الله الحرام ، طرد و منع شدند. 📔تفسير فرات الكوفي ؛ ص ١۵٩ و ص۱۶۲؛ 📔البرهان في تفسير القرآن ،ج ۲، ص ۷۳۵ ⏪مؤذن در حج اکبر (یعنی آن وجود مبارکی که امر الهی را ابلاغ نمود) حضرت مولی الموحدین، امیرالمومنین علی (علیه السلام) بود و اذان (مضمون دعوت) نیز ، دعوت به ولایت حضرت علی (علیه السلام) بود: ➖عن علي بن الحسين عليه السلام في قول الله: «وَ أَذانٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ‏» قال: الأذان أمير المؤمنين علي عليه السلام ➖عن امیرالکونین علی (علیه السلام): ▫️ أَنَا الْمُؤَذِّنُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَة 📔تفسير العياشي ؛ ج‏۲ ؛ ص۷۶ 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏٢ ؛ ص٧٣٢ 📔بحار الأنوار ؛ ج‏٣٣؛ ص٢٨۴ ✔️حقیقت یوم الحج الأکبر و برائت از اعداء الله و مشرکان و طواغیت، در روزی که شرک از آفاق و انفس زوده شود، به بروز و ظهور می رسد؛ روزی که شیطان مطلق، دومی ملعون رمی شود و ولایت طواغیت امّت (اصنام) از قلوب محو شده و در آفاق از بین برود. لذا حقیقت روز حج اکبر ، با قیام حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) در اتم وجه به بروز و ظهور می رسد. ✔️اذان روز ظهور نیز، ندای دعوت خلق است به حقیقت و سرّ توحید یعنی وجود مقدس حضرت وجه الله فی السموات و الارض، بقیة‌الله الاعظم (ارواحنا فداه)؛ وجود مقدسی که با قیامشان ، ولایت ولی الله الاعظم (علیه السلام) را در تام ترین وجه بر زمین حاکم می گردانند. 🖋بنابراین حقیقت حج أکبر، در یک بطن، به قیام حضرت مولانا صاحب الامر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره دارد. ⚪️🕋 ⚪️🕋⚪️🕋 ⚪️🕋⚪️🕋⚪️🕋 @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜✨⚜✨⚜✨ ✨«لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُولَئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» (سوره مجادله، آیه ۲۲) ا┅═✧❁ ✨ ❁✧═┅ا 🔹عن الإمام حسن بن علی الزکی العسکری (علیه السلام) : إِنَّ ابْنِي هُوَ الْقَائِمُ مِنْ بَعْدِي وَ هُوَ الَّذِي يَجْرِي فِيهِ سُنَنُ الْأَنْبِيَاءِ علیهم السلام بِالتَّعْمِيرِ وَ الْغَيْبَةِ حَتَّى تَقْسُوَ الْقُلُوبُ  لِطُولِ الْأَمَدِ فَلَا يَثْبُتَ عَلَى الْقَوْلِ بِهِ إِلَّا مَنْ كَتَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي قَلْبِهِ الْإِيمَانَ وَ أَيَّدَهُ‌ بِرُوحٍ مِنْهُ‌ 🔹حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) در خصوص فرزندشان حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) فرمودند: «همانا این پسر من، قائم پس از من است که در او سنت های انبیاء (علیهم السلام) از طول عمر و غیبت جاری می گردد، تا آنجا که به واسطه طول مدت، قلوب قسیّ می شود؛ پس کسی بر قول (به ولایت) ایشان باقي نمی ماند، مگر آنان که خداوند عزوجل ایمان را در قلوب شان مکتوب نموده و با روحی از جانب خویش [یعنی روح القدس] ، تائیدشان کرده باشد (اشاره به شریفه ۲۲ سوره مجادله)». 📔كمال الدين و تمام النعمة،ج۲، ص۵۲۴ 📔بحار الأنوار ، ج۵۱، ص۲۲۴ ⚜✨⚜✨⚜ @Lowhon_Mahfooz
@Lowhon_Mahfooz
✨«فَلَنَقُصَّنَّ عَلَيْهِمْ بِعِلْمٍ وَمَا كُنَّا غَائِبِينَ» و از هر چه كرده‌اند با آگاهى تمام برايشان حكايت خواهيم كرد، زيرا ما هرگز غايب نبوده‌ايم (سوره اعراف ،آيه ۷) 🔰«الحاضر» از اسماء الله الحسني و از القاب مبارک حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) است. ◀️«حاضر» نقیض «غائب» می باشد ، چنانکه در شریفه ۷ سوره مبارکه اعراف، به غیر غائب بودن ذات اقدس اله تصریح شده است: «.. وَمَا كُنَّا غَائِبِينَ». ✔️در ادعیه مأثوره نیز به اسم الله «الحاضر» بدین گونه اشاره شده است: ▫️أَنْتَ يَا رَبِّ.. شَاهِدُ كُلِّ نَجْوَى وَ حَاضِرُ كُلِّ مَلَاءٍ ➖خدایی تو شاهد تمام نجواها و حاضر در هر مکان می باشی ▫️اللَّهُمَّ أَنْتَ الْحَاضِرُ الْمُحِيطِ بِمَكْنُونَاتِ السَّرَائِرِ وَ الضَّمَائِرِ ➖خدايا تو حاضر و محیط به تمام مکنونات سرائر و ضمائر هستی 📔المصباح ( الكفعمي) ج۱ ص۲۸۷ و ص۲۰۴ ✔️وجود مبارک حضرت مولانا بقية الله الأعظم (أرواحنا فداه)، حاضر در کلّ مکان و ناظر و شاهد بر اعمال خلق اند. 🔹در فرازی از زیارت آن حضرت وارد شده است : ✨السَّلامُ عَلَی الإِمامِ الْعالِمِ، الْغائِبِ عَنِ الأَبْصارِ، وَالحاضِرِ فِی الاَمْصارِ، وَالغائِبِ عَنِ الْعُیونِ، وَالحاضِرِ فِی الأَفْکَارِ ➖سلام بر آن امامی که از دیده ها پنهان است، امّا در شهرها حاضر است. از چشم ها غایب است، امّا در خاطره ها حاضر است 📔بحارالانوار، ج ۹۹، ص۱۹۱ 🔹و نیز در فرازی از دعای عهد می خوانیم: ▫️اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلِ اللَّهُمَّ ظُهُورَهُ   ➖خدایا، این غم را از این امّت با حضورش برطرف فرما و در ظهورش تعجیل نما @Lowhon_Mahfooz
#مهدیة #صلوات_خاصة_حضرت_زهراء_سلام_الله_علیها 🔹عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ قَالَتْ سَمِعْتُ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَقُولُ: «اَلْمَهْدِيُّ مِنْ عِتْرَتِي مِنْ وُلْدِ فَاطِمَةَ» 🔹پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از عترت من، از اولاد فاطمه (سلام الله علیها) است. 📔بحار الأنوار، ج۵۱، ص۱۰۴ 📔الغیبة (للطوسی)، ج ۱ ص ۱۸۶ ✨اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطمهَ و اَبیها و بَعلِِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُک @Lowhon_Mahfooz
⚪️🕋⚪️🕋⚪️🕋 ⚪️🕋⚪️🕋 ⚪️🕋 🔰«آخرت» در یک بطن و معنا، به دولت حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) اشاره دارد ✨مَنْ كانَ يُريدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ في‏ حَرْثِهِ وَ مَنْ كانَ يُريدُ حَرْثَ الدُّنْيا نُؤْتِهِ مِنْها وَ ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصيب‏ (سوره شوری،‌آيه ۲۰) ا┅═✧❁ 🕋 ❁✧═┅ا ◀️واژه «آخرت» از نظر لغوی، به نشئه ای که پس از نشئه عالَم دنیا قرار دارد، اطلاق می شود. مطابق آیات حضرت قرآن، نشئه ای است که حقیقت حیات در آنجا است و لذا به «دار الحیوان» نامیده شده است: ▫️وَ ما هذِهِ الْحَياةُ الدُّنْيا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوانُ لَوْ كانُوا يَعْلَمُون (سوره عنکبوت، آيه ۶۴) ⏪مطابق روایات حضرات معدن وحی الله (علیهم السلام)، «آخرت» دارای مصادیق متعدد است: ➖دوران ظهور حضرت مولانا بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) ➖دوران رجعت ➖یوم الکرّة ➖آنچه که مربوط به روز قیامت و حیات پس از آن می باشد. 📔مستدرک سفینة‌البحار، ج ۱ صص۶۵ و ۶۶ 🖋یکی از مصادیق «آخرت» در آیات حضرت قرآن ، دوران ظهور و قیام حضرت صاحب الامر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. چنانکه حضرت صادق آل محمد (علیه السلام) ذیل شریفه ۲۰ سوره مبارکه شوری فرمودند: ➖عن ابی عبدالله (علیه السلام): ▫️«مَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ» قَالَ مَعْرِفَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ ع‏لیهم السلام) «نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ»‏ قَالَ نَزِيدُهُ مِنْهَا قَالَ يَسْتَوْفِي نَصِيبَهُ مِنْ دَوْلَتِهِمْ‏ «وَ مَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيا نُؤْتِهِ مِنْها وَ ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ»‏ قَالَ لَيْسَ لَهُ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ مَعَ الْقَائِمِ نَصِيبٌ ▪️قول خداوند عزوجل که می فرماید « هر کس ثمره ی آخرت را بخواهد» یعنی معرفت امیرالمومنین و ائمه (علیهم السلام) را بخواهد، « بر ثمره ی او می افزاییم» یعنی بر معرفت اش می افزاییم و نصیب او را از دولت آل الله (علیهم السلام) کامل می گردانیم و قول خداوند که می فرماید: «و هر کس ثمره ی دنیا را بخواهد به او می دهیم و در آخرت نصیبی نخواهد برد» یعنی از دولت حق که برای حضرت قائم آل محمد (علیه السلام) است ، نصیبی نمی برد. 📔بحار الأنوار؛ ج‏۵۱ ؛ ص۶۳ 📔الكافي ؛ ج‏۱ ؛ ص۴۳۵ 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۴؛ ص۸۱۴ 📔تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ؛ ج‏۱۱ ؛ ص۴۹۷ 📔إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب عجل الله تعالى فرجه الشريف ؛ ج‏۱ ؛ ص۸۶ ⚪️🕋 ⚪️🕋⚪️🕋 ⚪️🕋⚪️🕋⚪️🕋 @Lowhon_Mahfooz
⚪️🕋⚪️🕋⚪️🕋 ⚪️🕋⚪️🕋 ⚪️🕋 ⏪بنابراین دولت حضرت قائم ال محمد (علیهم السلام)، از مصادیق «آخرت» است، چرا که با قیام آن حضرت، حقیقت حیات به بروز و ظهور می رسد. ✔️حقیقت حیات و آنچه که سبب حیات در قلوب خلق می گردد، ولایت مولانا امیرالمومنین علی (علیه السلام) است. 🔷چنانکه آیات سوره مبارکه اعلی بر این امر تصریح می نماید: ✨بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا * وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى* ‏ إِنَّ هذا لَفِي الصُّحُفِ الْأُولى‏. صُحُفِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى (سوره اعلی،‌ آيات۱۶ تا ۱۹) ➖عن ابی عبدالله (علیه السلام): ▫️قَوْلُهُ جَلَّ وَ عَزَّ« بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا» قَالَ وَلَايَتَهُمْ‏ «وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى‏» قَالَ وَلَايَةُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام ؛إِنَّ هذا لَفِي الصُّحُفِ الْأُولى‏. صُحُفِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى ▪️قول خداوند عزوجل که میفرماید: « آنان دنیا را بر آخرت ترجیح داده اند» یعنی ولایت طواغیت و اصنام (ملعون اول و ثانی) را برگزیده اند؛ و قول خداوند که می فرماید « آخرت، خیر و ابقی است» یعنی ولایت امیرالمومنین علی (علیه السلام) خیر و پایدار است ؛ که این امر در صحف اولی یعنی صحف ابراهیم و موسی ذکر شده است. 📔الكافي ؛ ج‏۱؛ ص۴۱۸ 📔تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ؛ ص۷۶۰ 📔 إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ؛ ج‏۳ ؛ ص۷ 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۵ ؛ ص۶۳۸ ✔️لذا تمامی آیات حضرت قرآن که در مقام ذمّ دنیا و ما فیها است، دلالت دارد بر حرام بودن اخذ ولایت اعداء (لعنة الله علیهم اجمعین) و ذمّ تمسک به فروعات آنان . در مقابل، نشئه آخرت که خیر و پایدار معرفی می شود، دلالت دارد بر ولایت آل الله (علیهم السلام) که سرّ و بطن آن در نقطه وحدت، ولایت مولانا امیرالمومنین علی (علیه السلام) است؛ آنچه که تمسک به آن و اخذ آن، حیات را در آفاق و انفس برای خلق به ارمغان می آورد. 🖋یوم الآخرة که دار الحیوان است، ظرف زمان برای به بروز و ظهور رسیدنِ حقیقت حیات است و دولت حضرت بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه) که مَجلای تجلّی ولایت ولی الله الاعظم (علیه السلام) در اتم معنا می باشد، حقیقت دار الحیوان و لذا حقیقت «آخرت» است. 🖋بنابراین «آخرت» در یک بطن ، به دولت حضرت مولانا صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره دارد. ⚪️🕋 ⚪️🕋⚪️🕋 ⚪️🕋⚪️🕋⚪️🕋 @Lowhon_Mahfooz
#شعبان_المعظم ✨وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا✨ (سوره زمر، آيه ۶۹) ⚜السَّلَامُ عَلَيْكَ أیّها الْحُجَّةُ الْخَلَفُ الصَّالِحُ الْقَائِمُ الْمُنْتَظَرُ الْمَهْدِيُّ الْمُرْجَى الَّذِي بِبَقَائِهِ بَقِيَتِ الدُّنْيَا و بِيُمْنِهِ رُزِقَ‏ الْوَرَى ⚜اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ 💐أروع التهاني تقدیم لساحتکم يا أهل بيت النبوة و معدن الرسالة، یا آل بيت الرسول (صلوات الله علیهم اجمعین) بمناسبة إشراق الأرض بنور ربّها، ظهور کلمة الله الباقية، البقيّة مِن النّور القَویم و النبأ العظيم، الموعود المنتظر، مولانا و صاحبنا بقیة‌الله الأعظم، حجة إبن الحسن القائم المهدي (أرواحنا و أرواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) «بنَفْسي اَنْتَ مِنْ نازِحٍ ما نَزَحَ عَنَّا» @Lowhon_Mahfooz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰فرازهایی از زیارت حضرت مولاتنا و سیدتنا ملیکة نرجس خاتون(سلام الله علیها) ✨ السّلامُ عَلي والِدَةِ الإمام وَالمودَعَةِ أسرارَ المَلِكِ العَلاّم والحامِلَةِ لأشرَفِ الأنام ✨السّلامُ عَليكِ ايّتُها الصّدّيقَة المرضيّة السّلامُ عَليكِ ايّتها التّقيّة النّقيّة السّلامُ عَليكِ ايّتها الرَّضِيَّة المَرضِيَّة السّلامُ عَليكِ وَعَلي بَعلِكِ وَوَلَدِك السّلامُ عَليكِ وَعَلي روحِكِ وَبَدَنِكِ الطّاهر ✨أللهم انفَعني بِزِيارَتِها وَثَبِّتني عَلي مَحَبَّتها وَلا تَحرِمني شَفاعَتها وشَفاعَةَ وَلَدِها وَارزُقني مُرافَقَتَها وَاحشرني معها ومع وَلَدِها ▫️سلام بر مادر امام، آنکه أسرار خداوند فرمانروای علّام در او به ودیعه نهاده شد و به اشرف مخلوقات حامل گردید ▫️سلام بر تو که صدیقه، مرضیه، تقية، نقية،راضية و مرضية هستی ▫️سلام بر تو و بر همسر و فرزندت ▫️سلام بر تو و بر روح و بدن طاهرت ▫️خدايا مرا از زیارت او نفع رسان و مرا بر محبت او ثابت قدم نگه دار و از شفاعتش و شفاعت فرزندش محروم مگردان و همنشینی با او را روزی ام گردان و مرا با او و فرزندش محشور فرما @Lowhon_Mahfooz
#شعبان_المعظم #بقیه_الله_خیر_لکم_ان_کنتم_مومنین 🔰حضرت مولاتنا و سیدتنا حکیمة خاتون (عليها السلام) در بیان برخی از أسرار ولادت حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) فرمودند: قال (علیه السلام) : لمّا وهب لي ربّي مهديّ هذه الامّة أرسل ملكين فحملاه إلى سرادق العرش حتّى وقف‌ بين يدي اللّه عزّ و جلّ، فقال له: « مرحبا بك عبدي لنصرة ديني و إظهار أمري و مهديّ عبادي، آليت أنّي بك آخذ و بك اعطى و بك أغفر و بك اعذّب..» 🔸امام حسن عسکری (علیه السلام) [به من] فرمود: هنگامی که خداوند عزوجل، مهدیّ این امّت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به من عطا نمود، دو فرشته نازل شده و مولود را به سرا پرده های عرش بالا بردند تا اینکه در پیشگاه ذات اقدس اله حاضر شد، پس خداوند عزوجل به او گفت: مرحبا به تو اي بنده من به جهت نصرت دینم و آشکار نمودن أمرم و هدایت نمودن بندگانم؛ سوگند می خورم که تنها به واسطه تو (از بندگانم) میگیرم و میدهم و به واسطه تو میبخشم و عذاب میکنم..» 📔مدينة معاجزالأئمة الإثني عشر و دلائل الحجج على البشر، ج۸ ص۲۶ @Lowhon_Mahfooz
#شعبان_المعظم #صلوات_خاصة_حضرت_اباعبدالله_الحسین_علیه_السلام 🔰السَّلامُ عَلَی مولانا و صاحبنا بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) الذّی إذا ظَهَر ينادي بنداء: ألا يا أهل العالم إنّ جدّي الحسين (عليه السلام).. ⚜اَللَّـهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَصَلِّ عَلَي الْحُسَيْنِ، الْمَظْلُومِ الشَّهيدِ الرَّشيدِ، قَتيلِ الْعَبَراتِ وَاَسيرِ الْكُرُباتِ صَلوةً نامِيَةً زاكِيَةً مُبارَكَةً، يَصْعَدُ اَوَّلُها وَلا يَنْفَدُ آخِرُها، اَفْضَلَ ما صَلَّيْتَ عَلي اَحَد مِنْ اَوْلادِ اَنْبِيآئِكَ الْمُرْسَلينَ، يا اِلـهَ الْعالَمينَ 📗صلوات خاصه حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) @Lowhon_Mahfooz