🏴 رحمتاللهبهعشاقاباعبدالله
◾️ رفیق شهیدمان رسول دوست محمدی که به دست اغتشاشگران، در دفاع از خیمه آلالله به شهادت رسید.
مراسم تشییع این شهید مدافع حرم در روز شنبه اول مهرماه، ساعت ۹ از میدان شریعتی مشهد برگزار خواهد شد.
🔗@m_ajilchi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تکرار تاریخ پس از هزار و چهارصد سال...
🔸 اینکلیپ ظاهراً جدال دو جریان را در #دانشگاه_فردوسی_مشهد به تصوریر کشیده
#جریان_اقامه_کننده_توحید و #جریان_مقابله_کننده_با_اقامه_توحید.
بخش اعظم جریان مقابله کننده با اقامه توحید درگیر #جنگ_شناختی است.
🔗 @m_ajilchi
جنگ عقیده ـ کانال شخصی مرتضی آجیلچی
💢 تکرار تاریخ پس از هزار و چهارصد سال... 🔸 اینکلیپ ظاهراً جدال دو جریان را در #دانشگاه_فردوسی_مشه
کلیپ به آدرس:
http://eitaa.com/m_ajilchi/1
💢 تکرار تاریخ پس از هزار و چهارصد سال...
🔸 اصولاً با تطبیق تاریخ به این شیوه موافق نیستم اما یک موضوع بسیار مهم در این کلیپ وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.
🔹 شکل صف کشی این نماز جماعت در #دانشگاه_فردوسی_مشهد با تفاوت ماهوی بین برگزار کنندگان و هلهله کنندگان، شکل رفتاریاش خیلی شبیه نماز ظهر عاشورای سال ۶۱ هجری است. صف کشی بین دو #جریلن_اقامه_کننده_توحید و #جریان_مقابله_کننده_با_اقامه_توحید اتفاق میافتد.
🔸 شاید بگوییم که تیپ و شکل افراد و نوع رفتار به شدت متفاوت است اما عمق تحلیلی و فضای ایدئولوژیک حاکم بر عناصر در این دو جبهه کاملاً یکسان است.
🔹 عناصر جریان اقامه کننده توحید میدانند که از چه چیزی میخواهند دفاع کنند و برای چه چیزی قیام کردهاند. یعنی درک ایدئولوژیک از رفتاری که مرتکب میشوند دارند.
🔸 اما در جبهه مقابله کننده با اقامه توحید همه یکدست نیستند. در این جریان عدهی کمی هستند که میدانند چرا و برای چه هدفی و با چه جریانی مقابله میکنند که در اینجا آنها را #عناصر_مرجع معرفی میکنیم؛ اما اکثریت این جبهه را کسانی تشکیل میدهند که نه تنها دلیل عمیقی برای مقابله با جریان اقامه کننده توحید ندارند بلکه خودشان هدفهایی هستند در #جنگ_اداراکی و #جنگ_شناختی دشمن!
در واقع رفتار این اکثریت نه بر اساس یک ایدئولوژی، بلکه بر اساس تغییر در #الگوریتم_ادراک شان تنظیم و تعریف شده است که آنها را #گروه_تابعین معرفی میکنیم.
🔹 در واقع در کشاکش کربلای ۶۱ هجری شاهد این هستیم که عناصر مرجع توانستند در فرآیند شناختی الگوریتم ادارکی گروه تابعین را حداقل از سال ۱۱ هجری آغاز شد و خودش را در صفین و دوران خلافت حضرت مجتبی«علیهالسلام» نشان داد و ثمرهی نهاییاش در کربلای ۶۱ هجری به بار نشست.
🔸 آن چیزی که سبب شد کربلای ۶۱ هجری مسلخ حسین بن علیها شود عدم انجام تکلیف #عناصر_مرجع جریان اقامه کننده توحید بود.
تکلیف این عناصر که در واقع همان جریان #حلقه_میانی در جامعه هستند، در هر عصری #جهاد_تبیین است.
🔹 در واقع جهاد تبیین تنها راه مقابله با جنگهای شناختی و اداراکی است که میتواند جامعه را از اعوجاج ذهنی خارج کرده و اجازه تغییر در الگوریتم ادارک افراد جامعه را ندهد.
🔸 جامعه امروز ما در مقابل #قدرتافزایی_تیز دشمن نیاز دارد تا هر چه سریعتر حلقههای میانی را فعال نموده و به دور از هر گونه بازی سیاسی اقدام به تبیین و روشنگری در حوزههای مختلف نماید.
💠 پینوشت:
➖ جهت درک بهتر دوران صدر اسلام پیشنهاد میشود کتب #دو_امام_مجاهد، #همرزمان_حسین، #الغارات و #صلحالحسن را مطالعه کنید.
➖ انشاءالله در آینده بصورت مفصل درباره مفاهیمی همچون قدرافزایی تیز، جنگهای شناختی و اداراکی و الگوریتم ادراک صحبت خواهیم کرد.
🔗 @m_ajilchi
💢 کارگاه آموزشی جهاد تبیین در فضای مجازی
🔸 زمان: شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۱۶، ساعت ۱۵
🔹 مکان: حسینیه ثارالله تایباد
🔗 @m_ajilchi
هدایت شده از منانقلابیام | عباسبابائی
تفاوتهایی که در فتنهی ۷۸ و ۱۴۰۱ مشاهدهکردم...
عباس بابائی
تيرماه ۷۸ دانشجوی ترم چهار دانشگاه فردوسی بودم.التهابات کوی دانشگاه تهران به سرعت به مشهد رسید.
یکی از روزها با تعداد زیادی از دانشجویان معترض از پردیس خوابگاههای فجر به دانشکدهی پزشکی رفتم تا بهعنوان یکی از اعضای بسیج دانشجویی از قضایا مطلعشوم.
تعداد قابل توجهی دانشجو و غیردانشجو تجمع کردهبودند و فضا کاملا ملتهب بود.
یکی از دانشجویان شهرستانی هم با حرارتی عجیب، شعارهای تندی علیه حاکمیت سرمیداد.
بعد از حدود یکی دو ساعت که از تجمع گذشت، معترضان وارد خیابان دانشگاه شدند و به آرامی بهسمت تقیآباد «راهپیمایی سکوت» برگزار کردند.
بیش از ۲۰ سال از آن حادثه میگذرد و کماکان با دانشگاه فردوسی و دانشجویانش در ارتباطم.
بنده از اتفاقات اخیر دانشگاه نگرانم اما نه از آن جهت که دیگران ناراحتاند؛ بلکه بخاطر تنزل عجیب کنشهای دانشجویی!
میخواهم به تفاوتهای این دو فتنه(۷۸ و ۱۴۰۱) بپردازم تا معلوم شود ما باید بهصورت جدی نگران دانشجویانمان و حرکتهای دانشجویی آنان و صدالبته «آیندهی کشور»مان باشیم؛
۱) هرجومرجطلبیِ حادّ؛(آنارشیسم)
در فتنهی ۱۴۰۱ نه فقط در دانشآموزان دههی هشتادی، بلکه در قشر فرهیختهی دانشجویی هم جنجال و آشوب و هرجومرجطلبی و سردرگمی مشاهده شد؛ درحالیکه در فتنهی ۷۸ هم موافقان میدانستند دنبال چه هستند و هم مخالفان.
۲) جنبشِ بیسر؛
در ۱۴۰۱ برخلاف تصور تعدادی از سلبریتیها، کسانی که کف خیابان بودند، نه آنها را بهعنوان رهبر جنبش قبول داشتند و نه سیاسیونِپردهنشین را؛ بلکه جنبش آنها کاملاً بیسر بود.
در فتنهی ۷۸ اما قضیه کاملاً متفاوت بود تا جایی که مدیریت صحنه، در چند لایه طراحی شده بود و در انتها به رئوس اصلاحات می رسید.
۳) شناعتِ گفتاری؛(لمپنیسم)
شعارهای رکیک جنسی، در فضای حقیقی و مجازی دانشجویی از عجیبترین و پرتاسفترین اتفاقات ۱۴۰۱ بود؛ در حالی که بنده اقلا در ۷۸ یکبار هم در اعتراضات دانشجویی الفاظ شنیع نشنیدم.
۴) تندرویهای حاد؛(رادیکالیسم)
حمله به دانشجوی خانم برای کشیدن چادر از سر او اگر در سال ۷۸ اتفاق می افتاد، بهنظرم دانشجویِحملهکننده زیر مشتولگدهای خود دفترتحکیمیها تأدیب میشد؛ بیافزایید به این اقدام، رفتارهای تند خیابانی همچون آتشزدن پلیس و حمله با سلاحسرد و....
۵) فقر عجیب گفتمانی؛
سال ۷۸ گفتگو و مناظره و آزاداندیشی مکتوب و شفاهی بین طرفهای مختلف، طرفداران زیادی داشت اما در ۱۴۰۱ نه فقط استاد و دانشجویی که خواهان گفتگو بودند، هو شدند، بلکه «امر مقدس گفتگو» هم هو شد!
۶) نهضتِ انحرافیِ طرفدار زن؛(فمنیسمِ جنسی)
هرزگیِ تعدادی از مردان در فتنهی ۱۴۰۱ و سوءاستفادهی جنسی از بانوان در قالب «کشف حجاب» و... آن هم با شعار «زن، زندگی، آزادی»، این اغتشاشات را به یکی از نازلترین اعتراضات تبدیل کرد!
نگرانی نگارنده از آنجهت است که چگونه میتوان مدیریت یک ملت را در ۲۰ سال آینده به صاحبانِ اینگونه رفتارها سپرد؟! رفتارهایی کاملاً سطحی و بیمایه و دور از نزاکت؟!
چرایی تنزل کنشهای دانشجویی در طول حدود ۲۰ سال، مسألهی مهمی است که نیاز به تحقیقات عمیق جامعهشناختی و روانشناسانه دارد تا جاییکه اگر بهسرعت برای درمانش اقدام نشود، در آیندهای نهچندان دور، شاهد «مدیرانِ لمپنِرادیکالِکمسوادِپرمدعا»یی خواهیمبود که شرایطی بدتر از اتفاقات دُوَل اصلاحات و کارگزاران و اعتدال بر سر ملت و میهن خواهندآورد.
@abas_babaeii
هدایت شده از سید هاشم الحیدری
35.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امتحان ما در زمان غیبت
🔹️ اگر در زمان غیبت بخواهید به توحید برسید باید از هارون زمان تبعیت کنید که همان ولی فقیه است ..
🔹️بخشی از سخنرانی
سید هاشم الحیدری
دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله
#جهاد_تبیین #ولایت_فقیه #امام_زمان
✅️ به کانال سید هاشم الحیدری بپیوندید.
👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/262799546Cff66b753b5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | توصیه مهم رهبر انقلاب خطاب به روسای قوا و مدیران کشور:
👈🏻 هدف دشمن مشغول کردن مسئولان با مسائل روزمره است / همه وقت و تمرکزتان را بر روی کارهای اساسی و پیشرفت کشور بگذارید
💻 Farsi.Khamenei.ir
🏴 شهدای حرم حضرت احمدبنموسی میهمان علیبنموسیالرضا «علیهمالسلام» هستند
ساعت ۱۵، مشهدالرضا، میدان بسیج
🔗 @m_ajilchi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فوری
💢 برنامه تلویزیونی #گرا
ناگفتههایی از تاریخ آمریکا و اسناد لانهی جاسوسی
امشب ۱۱ آبان ماه ساعت ۲۲
از شبکه خراسانرضوی
🔗 @m_ajilchi