eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
591 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
بازگشت || محمدامین رضایی
🔴زلزله هفت ریشتری [به مناسبت هفت سالگی دولت حسن روحانی] 🔹یادداشت در @m_amin_rezai
🔴زلزله هفت ریشتری 🔹فاجعه، لفظ عاجز است از توصیف ناچاریم از این لفظ استفاده کنیم برای توصیف این سالها، هفت سال از گذشت و چه سخت گذشت. هفت سال از بدترین سال های جمهوری اسلامی ایران، تورم۴۰ درصد، افزایش فاصله طبقاتی جهنمی، اعتراضات۹۶ و ۹۸، مهاجرت، تقریبا حذف طبقه متوسط، افزایش حاشیه نشینی، برجام بی فرجام، بنزین۳۰۰۰ هزارتومانی، افزایش سرسام آور قیمت مسکن، افزایش سن ازدواج و صدها بلای دیگر که اگر چه همه آنها محصول دولت روحانی نیست اما دولت روحانی بیشترین سهم را در ایجاد شرایط موجود دارد. 🔸اگر چه روحانی انتخاب مردم بود اما از جایی به بعد همه نظر سنجی ها نشان میداد که پایان دادن به دولت او اگر چه تلخ ولی بهترین راهکار بود برای جلوگیری از این ، اما توجیهاتی مثل شرایط حساس کنونی و مردم باید نتیجه رایشان را بفهمند و لابی های مجلس و دولت و ده ها مصلحت سنجی دیگر دولت روحانی را کج دار و مریز تا اینجا آورد، آیندگان که تاریخ ما را بخونند حتما این همه تساهل و مدارا با حسن روحانی را اشتباه استراتژیک ما نام خواهند برد 🔹 در دوران روحانی اگر چه کارخانه های زیادی تعطل شدند اما کارخانه "تولید ضد انقلاب" در بین نسل جوان و "تولید ناامیدی" در بین توده مردم به شدت فعال بود. امروز کسی نیست که در این تردید داشته باشد که روحانی ده ها سال کشور را عقب نگه داشت، زیرساخت ها و سرمایه های اجتماعی و انسانی زیادی را نابود کرد شبیه یک ! دولت بعدی تا سالها فقط باید تلی از آوار را بردارد، از همه بدتر روحانی اعتماد و اعتقاد مردم را به دولت به عنوان یک ابزار در حکومت اسلامی را تا حد زیادی از بین برد و دست نظام را مردم به عنوان بهترین سرمایه نظام تهی کرد 🔸حالا ما مانده ایم و روزشمار سال آخر دولت مردی که اگر نگوییم نفوذی دشمن بود برای شکست انقلاب و نابودی ایران اما اگر یک مهره هم می بود بعید است بیش از این میتوانست در حق مردم و کشورش جنایت کند. ما مانده ایم صدها رنج و درد، ما مانده ایم و صدها هزار حاشیه نشین و کارگر بیکار و جوان ناامید، ما مانده ایم و آخرین سال دولت حسن روحانی که باید خیلی زودتر از این به پایان می رسید. ✍ @m_amin_rezai
🔴انتخاب کمیسیون در مجلس [ این متن تا شماره پنج را قبل ازمشخص شدن نتایج انتخاب کمیسیون ها نوشتم به علت مشغله ناقص ماند، شماره ۵ را بعد ازمشخص شدن کمیسیون هر یک از نماینده های شهرستان های استان اضافه کردم] 🔹نمایندگان مجلس بر اساس مدرک،تخصص و نیاز شهرستان و استان انتخاب میکنند که عضو کدام یک از مجلس باشند، بیش از رقابت بر سر ریاست و عضویت در هیئت رئیسه مجلس تنور رقابت در مورد ریاست و عضویت در کمیسیون ها داغ است.طبیعتا افراد چهره و پر سابقه شانس بیشتری دارند برای عضویت در کمیسیون ها،افرادی که اولویت شان را دقیق انتخاب نکنند طبیعتا رای نمی آورند و بعد از انتخاب اولیت ها به عنوان سر ریز در سایر کمیسیون ها گذاشته میشوند 🔸خراسان جنوبی دارد؛ هر نماینده دو اولویت دارد، بر اساس آنچه در رسانه ها آمده است آقای خسروی کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون آموزش وتحقیقات،آقای نصیرایی کمیسیون اجتماعی،آقای اسحاقی کمیسیون امنیت ملی وکمیسیون صنایع و معادن، آقای نخعی کمیسیون انرژی وکمیسیون صنایع ومعادن را انتخاب کرده اند 🔻با توجه به مدرک و تخصص و نیاز شهرستان هر یک از ۴نماینده شهرستان سوالاتی پیش می آید 🔹۱: آیا بهتر نبود در انتخاب کمیسیون ها یک هماهنگی بین ۴ نماینده استان انجام می گرفت تا این هم پوشانی که بین انتخاب آقای خسروی و اسحاقی در انتخاب کمیسیون امنیت ملی و بین آقای نخعی و اسحاقی در انتخاب کمیسیون صنایع و معادن انجام نمیشد و نماینده های استان در کمیسیون های مختلف پخش میشدند؟ 🔸۱: با ۶۷ درخواست اولویت اول و دوم خود انتخاب کردند، بسیاری از چهره های شاخص کشوری این کمیسیون را انتخاب کردند، آیا لازم بود دو نماینده استان اولویت اول خود را این کمیسیون قرار بدهند با اینکه میدانند شانس زیادی برای انتخاب ندارند؟ 🔸۲: استان ما اگر چه یک استان مرزی هست و امنیت یکی از اولویت هایش هست اما آیا بهتر نبود با توجه به و محرومیت زیاد بجای دو انتخاب کمیسیون امنیت ملی در کمیسیون اقتصادی و کمیسیون بودجه از نماینده های استان حضور داشتند؟ 🔹۳: آقای اسحاقی نماینده شهرستان قائن اولویت دوم خود را صنایع معادن انتخاب کردند در حالی که هیچ تخصصی ندارند و ربطی به رشته تحصیلی شان هم ندارد! آقای خسروی هم انتخاب دومشان آموزش و تحقیقات هست که خیلی تخصص خاصی ندارند، بعید است این دو نماینده اولیت اول شان تایید شود، آمار اولیه حکایت از این دارد، در نتیجه این دو به تشخیص مجلس در کمیسیون های دیگر گذاشته میشوند که این یک و نتیجه یک انتخاب بد هست 🔹۴: ظاهرا را آقای نخعی داشتند، انتخاب اول ایشان کمیسیون انرژی با رشته ایشان کاملا مرتبط است، اولویت دوم هم صنایع معادن علاوه بر اینکه نیاز مردم حوزه ایشان هست بی ارتباط با رشته و رزومه شان نیست، آقای نصیرایی هم انتخابشان تقریبا خوب بوده اگر چه مسائل اقتصادی نیاز استان است اما لازم است در حوزه فرهنگی، اجتماعی یک نماینده داشته باشیم خصوصا که با تحصیلات و تخصصشان مرتبط هست، به نظر میرسد نماینده بیرجند و خصوصا آقای اسحاقی انتخابشان از همه ضعیف تر هست 🔻🔻🔻 ♦️۵: بعضی دوستان شاهدند قبل از انتخاب کمیسیون ها گفتم بهترین انتخاب را آقای داشتند و متاسفانه بدترین انتخاب سهم آقای اسحاقی نماینده شهرستان قاین است، نتیجه هم همین شد، آقای نخعی در اولویت اول خود کمیسیون انرژی تایید شدند آقای اگر چه در اولویت های انتخابی قبول نشدند اما کمیسیون شوراها جای خیلی بدی نیست مخصوصا که رییس مجلس هم در آن کمیسیون حضور دارند.حاج آقای هم اگر چه اولویت دوم انتخاب نکرده بودند اما در کمیسیون فرهنگی تایید شدند، با توجه به تخصص و فعالیت های ایشان کمیسیون فرهنگی جای خوبی برای ایشان اس به اولویت اولشان که کمیسیون اجتماعی هم نزدیک است. اما آقای اسحاقی هیچ کدام از اولویت های ایشان تایید نشده و اسم ایشان در بین ۲۳۳ نماینده نیست! فعلا باید منتظر تصمیم مشترک هیئت رییسه و مسئولین کمیسیون ها باشند، بلند پروازی و عدم تجربه در انتخاب کمیسیون علت این اتفاق هست. چهار کمیسیون همچنان جای خالی دارد و نام آقای اسحاقی به ناچار در یکی از این ها کمیسیون ها گذاشته میشود. البته دراسامی فعلی کمیسیون احتمال تغییر هست اما بعید است این تغییر سهم ایشان باشد، اقای در اولویت دوم خود هیچ رزومه ای ندارد در اولویت اول هم مدرکی ندارد، رزومه آنقدر نیست که در کمیسیون امنیت ملی تایید شوند امیدوارم این مساله درس وتجربه ای برای آقای اسحاقی باشد که نمایندگی فقط درشهرستان بودن و دیدار با افراد و مسئولین استانی نیست کسی که به میدان نمایندگی می آیدهم تخصص لازم دارد هم باید رویکرد ملی داشته باشد و الا موفق نخواهد بود ✍ @m_amin_rezai
🔹حرف آقای قالیباف درست بود مسئولین مخاطب بایدها هستند، حرف های آقای قمی هم درست بود، فرهنگ مظلوم است نشانه اش موازی کاری دستگاهای متعدد، بودجه کم سازمان، رها شدگی فضای مجازی و... 🔸آنچه سو تفاهم ایجاد کرد در مدل گزارش دادن آقای قمی بود، تفکیک بین هست ها، بایدها و اقدام ها و راه حل ها، راهکار رفع سو تفاهم ها بود. آنهایی که در جریان هستند میدانند بعد از آمدن آقای قمی تحولاتی انجام شده البته آنقدر وضع فرهنگی خراب است که کم دیده میشود و کم هست. باید همه برای هر چه تمیزتر شدن این هوا تلاش کنیم ✍ @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔴انتخاب کمیسیون در مجلس #شهرستان_من [ این متن تا شماره پنج را قبل ازمشخص شدن نتایج انتخاب کمیسیون
🔺لیست اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم 🔹این لیست در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، نام آقای نماینده شهرستان قاین در این لیست نیست، همانطور که در یادداشت مفصل( یادداشت را بخوانید) نوشتم بلند پروازی، عدم تخصص و بی تجربگی در انتخاب کمیسیون باعث این مساله شد و یک فرصت سوزی در مورد شهرستان قاین و زیرکوه انجام گرفت ✍ @m_amin_rezai
🔘لازم است این حدیث امام صادق ع را این روزها که گرفتار توجیه برای فرار از ظلم ستیزی هستیم زیاد بخوانیم و تامل کنیم ✍ @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔴 دو نکته درباره مناظره آقای رفیعی و سیدحسن آقامیری 🔹بارها نوشته ام جامعه ما تشنه ست، دیالوگ هم "تولید مفهوم" میکند هم "رفع سوتفاهم" ، دیالوگ جامعه را از سکون به حرکت سوق میدهد، دیالوگ مفاهیم مشترک را زیاد و اختلاف را اندک میکند؛ جنگ خروجی منطق تحکم و منولوگ هست، ما حرف زیاد میزنیم، حرف زیادی هم زیاد میزنیم اما با هم کم حرف میزنیم ، در ایام کرونا یک سری لایوها برگزار کردم با عنوان اصرارم بر این بود به جای اینکه خودم حرف بزنم از افراد دعوت کنم، حتی افرادی که اختلاف باهم داریم تا گفتگو شکل بگیرد، دوره صرفا منبرهای یک طرفه گذشته است، روزگار گفتگوست، همان سیره امام موسی صدر در لبنان، البته قبلا هم نوشتم گفتگو باید برای هدفی باشد، گفتگو برای گفتگو بی معنی است، از جنس همان لایوهایی که گاهی آقامیری میگذارد، لذا از این جهت اصل گفتگو بین آقای و آقای کار مبارکی بود اما 🔸مناظره معنایش مشخص است، جای نصیحت کردن و صرفا بگو و بخند نیست جای بحث جدی هم هست؛ دیشب هم در یک استوری پیش بینی کردم، مناظره مخصوصا جایی که مخاطب میخواهد به این برسد کدام منطق و مواجهه و برداشت درست است علاوه بر سواد باید فهم رسانه ای و هم داشت از اول هم مشخص بود حاج آقای رفیعی با تمام علمیتش آدم این فضا نیست، تک جمله هایی مثل "قران برای پیشگیری آمده نه پیشگویی" از سمت آقا حسن آقامیری، خنده ها، تیکه های مناسب فضای رسانه ای و جوان پسند، کوتاه آمدن های مکرر آفا رفیعی؛ لحن گونه، شاید ها و اماهای ایشان و سرسری رد شدن از خیلی مسائل و نگفتن خیلی از اشتباهات سیدحسن آقا میری که من در یادداشت (سیدحسن آقامیری پیامبر اباحیگریhttps://www.instagram.com/p/B_F51POgkxc/?igshid=1lqiq7c6u1f05 ) نوشتم مخاطب را به این نتیجه رساند که لابد پس منطق آقامیری و نوع ورودش به مسائل کاملا درست است حالا یک اشتباهاتی هم دارد در لحنش که سعی کند درستش کند! امیدوارم این بحث ها ادامه پیدا کند اما آدمهایی که رسانه ای باید با آدم های رسانه ای مناظره کنند و الا علمیت تنها به کار نمی آید بلکه نتیجه معکوس میدهد 👈در پایان باید تاسف خورد برای که هر روز دارد به سقوط خودش نزدیک تر میشود و ما به جای اینکه این برنامه های گفتگو محور را از قاب تلوزیون ببینیم باید از اینستاگرام ببینیم، بیش از ۷۰ هزار نفر مستقیم این گفتگو را میدیدند و خیلی ها غیر مستقیم! کاش این حرکتها مسئولین صدا وسیما را ازخواب بیدار کند .✍ @m_amin_rezai
♦️لایو اینستاگرام 《شریعتی و مسائل امروز ما》 🔸حجت الاسلام اسدپور استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه @a_asadpour 🔹محمدامین رضایی طلبه، فعال فرهنگی اجتماعی @m_amin_rezai 📆 پنج شنبه ۲۹ خرداد، ساعت ۲۲:۰۰ ✅ اینستاگرام https://instagram.com/m_amin_rezai @m_amin_rezai
👓 (آیا کتب شریعتی به تنهایی مفید است؟) 🔹 بیائیم آن مسائلی را که شریعتی با استفاده از آشنائی های خودش با فرهنگ اسلام فهمیده بود و ارائه داده بود با اصول اساسی فلسفی مکتب اسلام بیامیزیم و منطبق کنیم. آنچه که به دست خواهد آمد به نظر من مرحله جدیدی است که می تواند برای نسل ما مفید باشد. 🔹 به تعبیر بهتر بیائیم شریعتی را با مطهری بیامیزیم. شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم. ترکیبی از زیبائیهای با بتون آرمه اندیشه اسلامی به وجود بیاوریم، آن به نظر من همان مرحله نوینی است که نسل ما به آن نیاز دارد.» 💬 آیت الله خامنه ای (دکتر شریعتی از دیدگاه شخصیت ها، ص۷۲، به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی ۳۰/۳/۶۰ ) @HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینیم روند مبارزه با فساد توسط بعضی مسئولین🤣 •┈┈••✾••┈┈• 🏷 کانال بسیج امام رضا : 💐 https://eitaa.com/basijemamrezaa
امروز بیش از گذشته به آثار و اندیشه های نیازمندیم و آنچه در این بازخوانی مهم است تشخیص اوست و اینکه ما بر کدام پایگاه ایستاده ایم. به مناسبت سالگرد وفات ایشان فایل صوتی خدمتتان تقدیم می گردد. پ.ن: این درس گفتار ده سال قبل (۱۳۸۹) در ضمن طرح تحقیقات تابستانی و در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی عصر بناب و مدرسه علمیه حقانی قم ارائه شده است. https://eitaa.com/amin_asadpour
♦️در لایو دیشب ما در مورد 《دکتر شریعتی و مسائل امروز ما》 یکی از منابعی که استاد اسدپور ارجاع میدادند همین ۳ ساعت سخنرانی جریان شناسی ایشان درباره شریعتی بود، چون بحث های جریان شناسی ایشان قبلا دنبال کردم از این جهت خیلی قابل استفاده میدانم همانطور که دیشب گفتیم شریعتی همچنان زنده است و برای ما و جامعه ما حرف برای گفتن دارد و در دایره متفکرانی که باید شود و به آنها قطعا یکی از آنها دکتر شریعتی هست. ✍ @m_amin_rezai
🔸آنهایی که تاریخ را ساخته اند انسان های عادی نبودند و مسیری عادی را نرفتند یک در میدان علم و عمل همراشان بوده؛ دکتر شریعتی هم چنین بود ✍ @m_amin_rezai
‍🔹حدود یک دهه قبل ، حواشی‌ای از آیت الله سید علی خامنه‌ای بر کتاب "جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی-سیاسی ایران" نشر یافت که بخشی از آن ، در موضوع داوری‌های نویسنده درباره دکتر علی شریعتی بود.در این بخش از حاشیه‌ها ، جمله‌ای وجود داشت که از منظر این قلم ، یکی از دقیق‌ترین توصیفات درباب عملکرد شریعتی است: «او با تظاهر به مخالفت با مارکسیسم و روحانیت و انتقاد از آن‌ها، ساواک را فریب داد!» جالب اينجاست كه نگارنده چند سال پيش از آن ، چيزي شبيه به اين را از آيت الله سيدرضي شيرازي از علماي تهران نيز شنيده بود و آن را در مصاحبه وي با كتاب ماه تاريخي-فرهنگي يادآور ويژنامه گروه فرقان ، منتشر ساخت. 🔸آنان که دوران اوج شریعتی در حسینیه ارشاد را به یاد می آورند ، اذعان دارند که او بدون هیچ مزاحمتی از سوی ساواک ، سخنرانی‌هایی پرشور و مطول داشت و آثارش نیز بدون مانعی ، در تیراژهای بالا منتشر می‌شدند.شواهد نشان می‌داد که ساواک از در افتادن او با مارکسیسم و روحانیت و دعوای او با برخی اهل منبر تهران ، بسا خشنود است.اما پس از مدتی ، دستگاه امنیتی شاه خود را با معضلی بزرگ‌ مواجه دید: کسانی که از حسینیه ارشاد به در می‌آمدند ، درست است که مثلا درباره خواجه نصیر طوسی و علامه مجلسی نگرشی انتقادی یافته‌اند ، اما از اعماق وجود از شاه و حکومت او نیز متنفرند ، شهادت را با تمام وجود تقدیس و استقبال می‌کنند و بر این باورند که اگر نتوانسته‌اند کاری حسینی کنند ، باید کاری زینبی کنند و گرنه یزیدی‌اند و...الخ.در اینجا بود که ساواک دریافت که از شریعتی رو دست خورده و چاره‌ای جز تخته کردن درب‌های حسینیه ارشاد و تسلیم او به کمیته مشترک ضدخرابکاری ندارد! 🔹از عجایب روزگار این است که این داستان به شکلی دیگر ، در دوران جمهوری اسلامی و توسط جریان موسوم به “اصلاح طلب” تکرار شد! به حاشیه رانده شدگان سیاست در دهه اول و دوم عمر نظام اعم از لیبرال‌ها و جناح چپ ، بر آن شدند تا شریعتی را به نمادی برای مخالفت با روحانیت و گفتمان سیاسی حاکم تبدیل کنند ، اما به قول خودشان پس از دوم خرداد هفتاد و شش دریافتند که شریعتی به تنها دردی که نمی‌خورد ، تثبیت گفتمان جامعه مدنی و قرائت رایج از حقوق بشر است ، لذا از بهداشتی کردن اندیشه او و حتی نقش وی در صاف کردن جاده برای فاشیسم مذهبی سخن گفتند! آری ، شریعتی دو دهه پس از مرگ خود‌ نیز ، اصلاح طلبان را به همان شیوه‌ای که ساواک را اغوا کرد ، فریفته بود! ✔پ‌ ن اول: در این مجال، سخن از نقش طرارانه شریعتی در برابر مزاحمین فکری خویش بود و نه نقد آرای کلامی و تاریخی او،که این مجالی دیگر می طلبد. ✔پ ن دوم:مجموعه تصاویری از ادوار گوناگون حیات دکتر شریعتی را بر کانال تلگرامی خویش بارگذاری کرده ام.برای دیدن و داشتن آنها ، به آدرس ذیل مراجعه کنید: ✍کائینی @rkaeini
⭕️برای نسل مابین اُمُّلیسم و فُکُلیسم کاری بکنید... 🔺«...این نسل دارد از میان می رود. نسلی که در میان دو پایگاه تجدد و تقدم، دو قطب مجهز و شکل گرفته : سنّت و بدعت، اُمُلیسم و فُکُلیسم، ارتجاع و انحراف، مقلدین گذشته و مقلدین حال، کهنه پرست و غرب پرست، متعصب مذهبی و متعصب ضد مذهبی، تنها مانده و بی پایگاه و بی پناه. این نسل نه، در قالب های قدیم موروثی مانده است، و نه در قالب های جدید تحمیلی و وارداتی شکل گرفته و آرام یافته، در حال انتخاب یک «ایمان» است، نیازمند و تشنه، آزاد است اما آواره ... او در برابر صدها ایدئولوژی و مکتب فلسفی و اجتماعی و علمی امروز که از تمدن جدید بر او هجوم آورده‌اند، نمی تواند بایستد. برای این نسل کاری کنید، برای او خوراک فکری تازه ای فراهم نمایید، برای حرف زدن با او، برای شناساندن اسلام و تشیع و فرهنگ و تاریخ و ایمان و توحید و قرآن و محمد و علی و فاطمه و کربلا و امام و عدالت و امامت و جهاد و اجتهاد، زبان تازه ای بیافرینید. دست به خلق یک «رُنِسانس اسلامی»، یک نهضت «انقلاب فکری»، یک جوشش نو و نیرومند شیعی بزنید، زیرا این فرصت از میان می‌رود، این ایمان به فردا نمی‌رسد. هنوز که می توان و هنوز که می توانید، کاری بکنید !» 🔺برشی از کتاب ، انتشارات حسینیه ارشاد، سال ۱۳۵۰ ، صص ۱۳۹ - ۱۴۱ ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir