eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
571 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن قنبریان
🔆 الهیات مردم ۱ • رهبرانقلاب درباره مرحوم آقای رئیسی:《برای او صلاح و رضایت مردم -که حاکی از رضایت الهی است- برهمه چیز ترجیح داشت》. • پیش از این امام خمینی هم فرموده بود:《کاری بکنید که را به دست بیاورید؛ پایگاه پیدا کنید دربین مردم؛ وقتی پایگاه پیدا کردید خدا از شما راضی است》. (۶خرداد۵۸) • پیش از همه، امیرالمومنین(ع) فرموده بود: 《إنّما يُستَدَلُّ عَلَى الصّالِحينَ بِما يُجري اللّه ُ لَهُم عَلى ألسُنِ عِبادِهِ: تنها راه کشف صالحان چیزی است که خداوند برایشان بر زبان بندگانش جاری می کند》.(نامه۵۳) آیت الله خامنه ای این "بمایجری الله لهم..." را "قضاوت جمع بندی شده مردم" معنا و فرمود:《این مردم نشان دهنده واقعیت است؛ نه اینکه مردم در همه جا اشتباه نمی کنند! چرا اشتباهاتی هم ممکن است پیش بیاید؛ اما آنچه در مجموع به صورت جمع بندی باقی می ماند، قضاوت درستی است》.(۹۴/۴/۲۳) به تعبیر امام خمینی:《یک مملکت ۳۰میلیونی نمی شود اشتباه بکند... قهراً اشتباه در ۳۰میلیون جمعیت نخواهد بود》(صحیفه امام ج۵ص۳۲۳-۳۲۵) • سند قرآنی این مبنای متین آیه۶۱ سوره توبه است:《...أُذُنُ خَيْرٍ لَكُمْ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ يُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِينَ: گوش فرادادن پیامبر برای شما بهتر است؛ خدا و مومنان را تصدیق می کند》 "اُذن خیر" ، اضافه موصوف به صفت است؛ گوش دادنی که خیر است، یعنی "خود استماع" خیر است، نه مسموع خیر باشد و فقط سخنان خوب و خیر را گوش کند. "للمومنین" هم به تفسیر علامه طباطبایی بعید نیست جامعه اسلامی با درجات مختلف ایمان- نفاق باشد. 🔺 نتیجه ۱: جامعه حزب اللهی این مبانی را تایید نکند اما سر بزنگاه "مردم" را مفتون رسانه های بیگانه تلقی و آنها را به "متدینان و نماز جمعه و هیات برو ها" دهد! فراموش نکند که ذهن ها هم اگر مورد فتنه قرار گیرد، "دلها رشوه نمی پذیرد" (سَلُوا القُلوبَ عنِ المَوَدّاتِ ؛ فإنّها شَواهِدُ لا تَقْبَلُ الرُّشا) .  امیرالمومنین(ع) فرمود:《قُلوبُ الرَّعِيَّةِ خَزائِنُ راعيها فَما اَوْدَعَها مِنْ عَدْلٍ اَوْ جَوْرٍ وَجَدَهُ: قلوب مردم خزینه های سرپرستان جامعه است هر عدل یا ظلمی که در آن ودیعه نهند، همان را خواهند یافت》.(غررالحکم) مسئولین، قضاوت جمع بندی شده مردم -مثل آنچه در خیابان های تشییع برای رئیس جمهور شهید دیدند- را کاشف از رضایت خداوند بدانند؛ به دلهای مردم، عدالت ودیعه بگذارند. 🔺 نتیجه ۲: قلیلی که بیش از نقد دارند و به مردم نمی پیوندند و اندک تری که بر دشمنی با جمهوری اسلامی، "رشوه از گناه می دهند" (أَعْطَیْتُ عَلَی مَعَاصِی الْجَلِیلِ الرِّشَا) -به تعبیر خودشان نود می دهند (send nudes)!- را توصیه می کنم از همان غربی ها بشنوند که: "vox populi vox dei" (صدای مردم، صدای خداست)! دل به دریا بزنند و بدانند "سرانجام این رود مرداب نیست"! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۳/۱ ☑️ @m_ghanbarian
🔻در این دور روزی که از شهادت آقای می‌گذرد در میان بُغض و بُهت بارها به این فکر کردم هیچ چاره ای نیست جز اینکه یک پای در گفتمان(مطالعه و..)یک پای در میدان خستگی ناپذیر قدم برداریم. این آب و خاک، این مکتب و انقلاب بیش از هر چیز انسان بزرگ می‌خواهد؛افرادی که برای تحقق آرمان ها شب و روز نشناسند✌️ @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻بعضی از مسئولین در محاسبات خودشان را به واسطه دور بودن از پایتخت و محرومیت خیلی به حساب نمی آورند! اما که درد محرومیت را چشیده بود اینگونه نبود؛ خودش را فرزند و خادم این خطه می‌دانست. پایتخت نشینها بدانند این ماجرا تمام نمیشود، تا ابد این خاک برای ایران قهرمان خلق خواهد کرد @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
☑️این روزها میان پیام ها و خبرهای مرتبط با شهید رئیسی این یادداشت بسیار قابل تامل بود. یک جمع بندی خوب در نسبت جایگاه جمهوریت و نسبت آن با ارزش های اسلامی 🔻تاکید دوباره رهبرانقلاب در اهمیت جمهوریت در پیام بسیار مهم شان به مجلس خبرگان نشان می‌دهد چقدر به تشریح این مبانی در جامعه امروز نیاز داریم. 🔹 متن یادداشت را عکس نوشته کردم تا قابل استوری و.‌‌..باشد. @m_amin_rezai
🔻این بار ۱۰۰٪مردم خراسان جنوبی به نماینده شان رای دادند. تاریخ افتخار خواهد کرد به مردمی که با همه محرومیت ها اینگونه پای انقلاب و آرمان ها ماندند. ✍ @m_amin_rezai
💠 جلسه اول و دوم 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امین رضایی 📌 با موضوع : دانشجوی آرمان خواه ، کنش و بینش 🔺 اولین دوره آموزشی 🆔 @edalatkhah_kh_qom
پسرکِ یتیم دستفروش طلبه بی قرار خراسانی رئیس جمهور خستگی ناپذیر ملت ایران آرام گرفت... @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️شهید بهشتی: رابطه ما طلبه‌ها با مردم در یک جمله کوتاه خلاصه می‌شود: خدمت بی‌منت به مردم بر اساس اسلام برای رضای خدا @m_amin_rezai
هدایت شده از مدرسه معلمان انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ چرا مجلس بعد از انتخابات، مردم را فراموش می‌کند؟ این نیست که مردم بیایند، رای بدهند و بروند. 🗓۳ روز تا آغاز کار مجلس دوازدهم ➖➖➖➖➖ 🖋 یادداشت شما به نظر شما جمهوری خواهی از چه زمانی و چرا در ایران شکل گرفت؟ https://forms.gle/B5PfBJtrQSksqu9W7 ➖➖➖➖➖ معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری مدرسه معلمان انقلاب 📍مدرسه معلمان انقلاب در بله: https://ble.ir/madrese_moalleman_enghelab 📍مدرسه معلمان انقلاب در ایتا: https://eitaa.com/madrese_moalleman_enghelab
☑️مطرح کردن ثبت نام ریاست جمهوری برای افرادی مثل آیت الله اعرافی و‌...بیشتر پوست موزی است از سمت بعضی افراد در نهادهای امنیتی و سیاسی؛ آدم های جدی اساسا صحنه سیاسی ایران را اینگونه بسیط توصیف و توصیه نمی‌کنند @m_amin_rezai
🔻رای جمهور برای نماینده به تعبیر فلاسفه،نه فقط"علت محدثه" که"علت مبقیه" نیز می باشد.اگر نماینده ای مردم را از دست داد حقیقت وجودی خود را از دست داده،چون کسی نیست که او نمایندگی شان را بکند.البته بین"مردمی سازی" که واگذاری اقتصاد، فرهنگ و سیاست به مردم است با "مردم بازی" تفاوت بسیار است. @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
📸اولین عکس فعالیت مشترک مان 🔻مردمی سازی فصل مشترک ماست؛ بسیاری از اساتید برای تحقق عدالت سهیم کردن مردم در اقتصاد و تولید را راهکار اصلی میدانند. رهبر انقلاب بارها این را از نخبگان مطالبه کردند. بعد از مدتها گفتگو و برنامه ریزی، آخر هفته اولین جلسه دکتر ایزدخواه @dr_izadkhah پیرامون مردمی سازی اقتصاد با مجموعه های فعال حوزه اقتصاداسلامی در قم برگزار شد. ایده ها و ظرفیت های گروه ها طرح شد و از ظرفیت‌های مجلس دوازدهم برای مردمی سازی سخن به میان آمد. این شروع راهی است که ان شالله در سطح ملی خستگی ناپذیر پیگیری خواهیم کرد. گزارش تصویری و محتوایی جلسه نیز به زودی منتشر خواهد شد ✍ @m_amin_rezai
بسم‌الله الرحمن الرحیم وَٱصۡبِرۡ نَفۡسَكَ مَعَ ٱلَّذِينَ يَدۡعُونَ رَبَّهُم بِٱلۡغَدَوٰةِ وَٱلۡعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجۡهَهُۥۖ وَلَا تَعۡدُ عَيۡنَاكَ عَنۡهُمۡ تُرِيدُ زِينَةَ ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَاۖ وَلَا تُطِعۡ مَنۡ أَغۡفَلۡنَا قَلۡبَهُۥ عَن ذِكۡرِنَا وَٱتَّبَعَ هَوَىٰهُ وَكَانَ أَمۡرُهُۥ فُرُطٗا. کهف ۱۸ 🔺خداوند سبحان را شاکرم که بار دیگر توفیق جلب رای مردم عزیز را جهت خدمت بی‌منت و نوکرانه به این کشور و ملت مظلوم و مقتدر در مسیر اعتلای اسلام ناب به بنده حقیرش عنایت فرمود و از همو استمداد می‌طلبم: قو علی خدمتک جوارحی. 🔺در اولین روز از عمر مجلس دوازدهم با توسل از ائمه اطهار با خود عهد میبندم که ساعتی را در خانه ملت برای منافع شخصی و گروهی اتلاف نسازم و با اتخاذ رویکرد مردمی‌سازی حکمرانی بویژه در عرصه اقتصاد و تولید، تمام هم و غم خود را در قالب وظایف نمایندگی (تقنین، نظارت و میانجی‌گری) برای ریل‌گذاری "رهبری مردم" در تمام شئون کشور و جامعه مصروف دارم‌. 🔺در مجلس دوازدهم همچون رویه خود در مجلس قبل و نیز تاکید رهبر عزیز انقلاب در پیام افتتاحیه، از مسابقات سیاسی و مجادلات رسانه‌ای و کشمکش‌های محفلی و باندی پرهیز خواهم داشت و شفافیت در اموال و آرا و رفتارها و سکنات را سرلوحه عمل قرار می‌دهم. 🔺دست یاری به سوی ملت شریف و نخبگان و فعالان اجتماعی جهت مشارکت و همیاری با وکیل و خادم خودشان دراز می‌کنم. هوالعزیز روح‌الله ایزدخواه ۷ خرداد ۱۴۰۳ @dr_izadkhah
🔻در راستای آشنایی با مراکز اقتصادی کشور این هفته به همایش تخصصی سیاست‌های پولی و ارزی آمدم؛ در ادامه با فضای بانک مرکزی آشنا خواهیم شد؛ در این باره نکاتی خواهم نوشت. ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعلام نامزدی برای نایب رییسی مجلس اولویت‌هایی برای تحول مجلس وجود دارد که تکلیف می‌کند .... اهل لابی و رایزنی محفلی با نمایندگان نیستم. چون تشخیص نمایندگان، محور است نه زدوبندهای سیاسی. @dr_izadkhah
🔻هیئت رئیسه مشخص شد. وزن افراد و سطح تحلیل مدعيان نیز مشخص شد. مشخص شد نمیشود صرفا با عملیات رسانه ای در داخل مجلس اثر کرد. سهم لابی و نفوذ شخصیت ها نیز بیش از فالوور است. آرا نشان داد در مجلس فعلی سهم افراد بیش از جریان هاست. منتقدان رئیس مجلس بزرگترین اقلیت مجلس خواهند بود.اکثر نمایندگان مولف مجلس از این طیف خواهد بود.نمایندگان اعتدالی سهمشان جدی تر از مجلس قبل است. در این تکثر گسترده کسی است دچار روزمرگی و حواشی مجلس نشود؛ چند پروژه را انتخاب کند و در زمان های مختلف با اقناع افراد طرح های تحولی را جلو ببرد ✍ @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
📿رجال مذهبی از دید شورای نگهبان! درابلاغ جدیدش رجال مذهبی را چنین تعریف کرده است:"رجالی هستند که آگاهی لازم به دین اسلام و مذهب تشیع داشته و تدین و تقیدشان به انجام شعائر و مناسک دینی در زندگی فردی و اجتماعی از برجستگی ویژه ای برخوردار باشد به گونه ای که در میان مردم به این خصوصیت شناخته و مشهور باشند"(ماده۱ بند۱) در ماده۲ هم معیار ارزیابی را "فعالیت های مذهبی" "از قبیل مکتوبات، سخنرانی ها و اعلام مواضع" شمرده است. ⬅️خلاصه اینکه: رجال مذهبی(مناسب ریاست جمهوری) بنظر این شورا: ۱.در ساحت نظری: داشتن آگاهی های مذهبی است که در مکتوبات و سخنرانی ها و اعلام مواضع بروز می کند. ۲.در ساحت عملی: تقید به شعائر و مناسک دینی در زندگی فردی و اجتماعی است به گونه ای که در میان مردم به اینها مشهور باشد! البته این تعریف مکنون همه این سالها از رجل مذهبی بوده که الان اعلان شده است. ❓آیا خود مذهب و مفسر بی نظیر آن دردوره معاصر -یعنی امام خمینی- همین تفسیر را دارد؟! ❓تعریف به تقید به مناسک و شعائر و اشتهار به آنها برای مذهبی بودن کافیست؟! این تراز مذهبی است که انقلاب، زنده اش کرد؟! ❗️مناسک و شعائر، تعریف و مصادیق روشنی دارند. عدالتخواهی، مواسات و همدردی با مردم، مساوات و شراکت در درد مردم و مانند اینها در تعاریف سنتی و متداول نه مناسکند و نه شعائر! ❓اما آیا بدون اینها فرد نسبت صدق با مذهب دارد؟! ❓آیا مسأله دهه های اخیر ما کاهش مناسک و شعائر در رجال سیاسی است یا فاصله طبقاتی با مردم و به تعبیر روایات "تجبّر" و"غمص الناس"[=مردم را چیزی حساب نکردن]؟! ❗️با همین تعریف است که تایید مکرر مرفهین با تظاهر به اشرافیت و خوی بالانشینی، خلاف معیار تلقی نشده است؛ چون تألیفات مذهبی دارند، احیانا جلسه روضه دارند و بعضا در جمعه و عید فطر به نماز مسلمین حاضر میشوند! 🔅تفسیر امام خمینی: امام بعض تجملات کاخهای موجود را از محرمات و کاخ نشینی را ناسازگار با ادعای مسلمانی می دید: "این تزییناتی که الان در این کاخ ها موجود است علاوه بر اینکه بسیاری اش یا بعضی اش از محرمات است و حتما باید دولت توجه کند به آن؛ دولتی که می گوید اسلامی است -وهستند- نباید تحت تاثیر واقع بشود و هرطوری سابق بوده... حالا هم همان فرم باشد پس شما چکاره اید؟! تو که می گویی مسلمان هستم!"(۵۷/۱۲/۱۵)(دقت کنید) 🔺امام خوی کاخ نشینی را موجب انحطاط فرد می دانست:"آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد،آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم...آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا میشود!"(۶۲/۱/۱) ❓چگونه عامل انحطاط فرد و مرتبطین، نزد شورای نگهبان مخل به رجل مذهبی بودن تلقی نشده است؟! ❗️مسأله این دهه های ج.ا اشرافیت مذهبی است که موجب انحطاط شده است و متاسفانه هیچ جایی در تعریف شورای نگهبان ندارد! 🔸امام شاید به این روایات نظر داشت: *امیرالمومنین در مذمت والی اش که فقط یک بار بر سفره رنگین اشراف نشسته بود نوشت:"هیهات که هوای نفس برمن چیره شود و آزمندیم مرا به انتخاب طعام های لذیذ بکشد در حالیکه که شاید در حجاز و یمامه کسی باشد که هیچ امیدی به یک قرص نان ندارد و طعم سیری را نچشیده باشد.چگونه شب را با شکم سیر بخوابم در حالیکه در اطرافم شکم های گرسنه و جگرهای تشنه باشد...آیا به این خشنود باشم که امیر مومنانم خوانند، ولی در سختی های روزگار شریک مردم نباشم؟!"(نامه ۴۵) *وقتی شهروند معمولی(عاصم بن زیاد) را به استفاده از حلالها و طیبات سفارش کرد، درباره مثل خود فرمود:"خداوند بر پیشوایان عادل واجب کرده که زندگی خود را در سطح مردم ضعیف و تهیدست قرار دهند،تا فقر مستمندان آنان را دچار اندوهی هلاکتبار نکند"(خطبه۲۰۹) ❓چرا این معیار های محکم، مستحبی و به انتخاب مردم گذاشته شده اما مکتوبات و سخنرانی ها نشانه رجل مذهبی بودن قلمداد شده است؟! 🔺امام برای شرایط اعضای شورای انقلاب از این هم بالاتر رفته است. به آیت الله نوری همدانی از جمله شرایط می نویسد: "۵.از سرمایه داران و معروف به سرمایه داری نباشند"!(آذر۵۷/صحیفه امام ج۵ص۱۵۱) احتمالا اینجا هم نظر مبارکشان به مثل این روایات بوده است: *امام باقر(ع):"از شیعیان ما نیست کسی که ۱۰۰هزار، نه ۵۰هزار، نه ۴۰هزار[درهم] جمع کند..."(سرائر ج۳ص۵۶۵) *امام صادق(ع):"مال ۴۰۰۰درهم است،۱۲۰۰۰درهم کنز وگنج است. ۲۰هزار از حلال جمع نمیشود. صاحب ۳۰هزار، هلاک شده و از شیعیان ما نیست کسی که ۱۰۰هزاردرهم جمع کند"(تحف العقول ص۳۷۷) این روایات را اقلا در انباشت ثروت نه ثروت در گردش و تولید ملاحظه کنید. سالهاست کسی جرات خواندن این روایات را ندارد! ❗️اینها را در رجل مذهبی لحاظ نکردیم که کاندیدهای میلیارد دار خلاف معیار دانسته نشدند! 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۲/۱۹ ☑️ @m_ghanbarian
🔻امروز با جمعی از دوستان دیداری با داشتیم. خودم را که معرفی کردم گفت: پس همشهری هستیم. گفتم از روستایی هستم که پدرش همان حوالی سالها معلم بوده، می شناخت! نوبت به من که رسید گفتم: حالا که همشهری هستیم(دکتر جلیلی متولد خراسان جنوبی است و سالها پدرش در شهرستان قاین معلم بوده است) میخواهم انتقادی و صریح تر صحبت کنم :)) نقدها و پیشنهادهایم را گفتم، استقبال کرد و نوشت و راهکارهای بیشتری خواست؛ قرار شد برایش بنویسم. برآیند جلسه از نظر من این بود، او را برای این مسیر بسیار مصمم یافتم پس بسم الله الرحمن الرحیم ✍ @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🖋 یادداشت شما ✍🏻محمد امین رضایی eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca ➖➖➖➖ 📲با ما همراه باشید: بله | ایتا | اینستاگرام
🔻رهبر انقلاب خطاب به جوانان حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا: شما اکنون بخشی از جبهه‌ی مقاومت را تشکیل داده‌اید!۱۴۰۳/۰۳/۰۹ 🔻رهبرانقلاب: بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست امّا این موجب نمیشود که ما این [افراد] را از حوزه‌ی دین و انقلاب و مانند اینها خارج ‌بکنیم و خارج بدانیم.۱۴۰۱/۱۰/۱۴ 🔹ما با منطق و برداشتی از دین طرفیم که دانشجوی خارجی و شهروند داخلی که بعضی احکام را هم در ظاهر عمل نکردند را متعلق به جبهه انقلاب و مقاومت میداند! چقدر این نگاه موجب توسعه جبهه انقلاب و همدلی اجتماعی میشود. این را مقایسه کنید با منطق افرادی که این روزها در ایتا هم خیلی رواج دارد، آنقدر مرزها را باریک و دایره را ضیق میکنند که تهش جز رهبرانقلاب و خودشان کسی انقلابی نمی ماند. گسست اجتماعی محصول طبیعی این وضعیت است. ما با دو نوع منطق و برداشت از دین و نه صرفا تاکتیک و راهبرد در مواجهه با پدیده های اجتماعی طرفیم. تقویت ولایت طرفینی پشتوانه معرفتی رویکرد اول است. ✍ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca @m_amin_rezai