eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
590 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻رهبر انقلاب: در اسلام ریشه الهی دارد. خود این یک تفاوت اساسی است و منشا بسیاری از تفاوت های دیگر می‌شود. بنا بر منطق اسلام، حرکت علیه آزادی حرکت علیه یک پدیده الهی است. مبارزه برای آزادی یک تکلیف است چون مبارزه برای یک امر الهی است. همچنان که اگر شما می بینید جان کسی را میخواهند سلب کنند موظفید بروید به او کمک کنید. یک وظیفه دینی است که اگر نکردید گناه کرده اید. در زمینه آزادی هم همین طور است؛ باید بروید، یک تکلیف است. @m_amin_rezai
🔻جنگ نژاد پرستی تمدن غرب را عمیقا افشا کرد. دست مدعیان حقوق بشر برای خیلی ها رو شد. اگر چه بعضی ها در برابر غرب دچار مازوخیسم هستند. متاسفانه علم با همه پیشرفتش برای خودتحقیری درمانی ندارد. ✍ @m_amin_rezai
🔻من از ابتدا به این وضعیت که یک دلقک یهودی را قهرمان جلوه بدهند مشکوک بودم و هستم @m_amin_rezai
🔻امام حسین ع: مَن أحَبَّكَ نَهاكَ ، ومَن أبغَضَكَ أغراكَ  هركه تو را دوست بدارد تو را نقد میکند و از بدى باز مى دارد و هركه تو را دشمن بدارد از تو تعریف و تمجید میکند و بر می انگیزاند. بحار الانوار،ج75،ص128 🔻امام صادق: أحَبُّ إخواني إلَيَ مَن أهدى إلَيَ عُيوبي  بهترین دوستان من ، كسى است كه عيب هايم را به من هديه دهد . الكافي : ج 2 ص 639  🔹در فرهنگ اسلامی نقد نشان از برادری و نشانه محبت است. منتقد منتفع از نقد نیست بلکه این نقد شونده است که نفع میبرد. ناقد نه در جهت نفی که در جهت دفع و رفع عیوب پا به میدان میگذارد و مسیر رشد را فراهم می کند. جامعه اسلامی جامعه بدون منتقد نیست. بر عکس جامعه ای که در آن نقد کارگزاران و نخبگان و مردم عادی نسبت به هم کم باشد و تمجید و تملق سکه رایج بازار آن و ابزار پیشبرد کارها باشد این وضعیت نشان از معیوب و مریض بودن آن جامعه است. در جامعه اسلامی نقد و تفقد توامان وجود دارد و مسلمان هم منتقد است و هم اهل تفقد، انتقاد او نیز ناشی از تفقد اوست. @m_amin_rezai
🔻پیامبر اکرم ص: إِنْ قَامَتِ السَّاعَةُ وَ فِي يَدِ أَحَدِكُمُ الْفَسِيلَةُ فَإِنِ اسْتَطَاعَ أَنْ لَا تَقُومَ السَّاعَةُ حَتَّى يَغْرِسَهَا فَلْيَغْرِسْهَا 🌱اگر قيامت بر پا شد و در دست يكى از شما نهالى بود اگر توانایی کاشتن آن را دارد پس آن را بكارد. مستدرك الوسائل ج‏13، ص:460 🌿بعد از مرگ، دست انسان از انجام عمل و جبران کوتاه میشود جز در یک امور محدود، مطابق روایات یکی از آن موارد درختی است که انسان کاشته، مادامی که مردم از آن درخت بهره ببرند برای انسان اجر نوشته میشود‌! این نشان میدهد اسلام یک "امر عرفی" را تبدیل به یک "امر قدسی" کرده، لذا محیط زیست در اسلام یک امر تشریفاتی نیست بلکه مثل سایر اعمال دینی با زیست مسلمانانه ما گره خورده است. از اینجاست که مواجهه با تخریب گران محیط زیست مصداق مبارزه با یک منکر است. ✍ @m_amin_rezai
🔻چند وقت پیش در یکی از شهرستان ها جلسه ای داشتم متوجه شدم رئیس، معاونین، مسئولین بخش ها هر کدام جداگانه برای خود راننده اختصاصی دارند! اکثر روزها فقط صبح افراد را از خانه میبرند دانشگاه و بعدظهر بریگرداند! که نیست بیت المال اینگونه خرج میشود ✍ @m_amin_rezai
محضر رهبر انقلاب سلام علیکم در وضعیت فعلی که بخش زیادی ازمردم دچار فقر هستند تجربه نشان داده این تخصیص ها جز اسراف واستفاده توسط یک سری افراد و نهادهای سودجو با ظاهرانقلابی هیچ اثری ندارد. لذا به عنوان یک طلبه درخواست دارم دستور دهید این مصوبه لغو و پول به بیت المال مسلمین برگردد. ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙حجت الاسلام قنبریان درباره لایحه جبران خدمات: 🔹یک راه‌حل مکانیزمی است که با بازی کردن با ضرایب پرداخت و نحوه پرداخت می‌خواهد کار را حل کند. از اول هم مثل پزشکان و اینها استثنا هستند! 🔹راه اساسی، راه است؛ که به نظر می‌آید ‏۴ خصوصیت باید آن لایحه داشته باشد: 1️⃣ کفِ سطح کفاف معیشت همه کارکنان دولت را تامین کند. الان تعداد زیادی از کارکنان دولت زیر ند! 2️⃣ از آن جاهایی که بالادستی است، کنیم، به خصوص قسمت مقامات و مسئولین. 3️⃣ جلوی درآمدهای اختصاصی برخی دستگاه‌ها را بگیریم. درآمد اختصاصی، مقابل اصل ۵۳ قانون اساسی است. درآمد اختصاصی یعنی یک پولی اختصاصا می‌آید و به خزانه کل نمی‌رود که -دور از شأن - بدعت است! 4️⃣ استثناپذیری از قانون حذف شود. در ماده ۱۱۷ قانونی که سال ۸۶ تصویب شده، یک دستگاه‌هایی استثنا شده! یک شیطنتی هم به کار می‌برند اولین دستگاهی که استثنا می‌کنند نهادهای تحت امر رهبری است! خواهش بنده این است مقامات عالی نظام و رهبر عزیز انقلاب تاکید کنند این استثنائات حذف شود و همه زیر یک چتر حقوقی باشند. ☑️ @m_ghanbarian
🔻چند روز منتظر ماندم درباره ویلای ۱۸۰۰م (اجاره ماهانه حدود۴۰۰میلیون) وزیر کشور از بعضی آقایان موضعی ببینم در کمال تعجب چیزی ندیدم! چطور در مورد اظهارات آن خانم بازیگر صداها بالا رفت اینجا سکوت حکمفرما شد؟! نامه۳نهج البلاغه دروغ است یا دغدغه بعضی از ما با حضرت امیر ع متفاوت شده؟ من به آن جوان حق میدهم با این مواضع درباره حوزه شبهات جدی پیدا کند. وقتی حساسیت ها در این موارد کم است طبیعی است. 🔻قانون محرمانگی اموال مسئولین mshrgh.ir/487570 که خلاف سیره حضرت امیر ع است تصویب شود و کسی جلوی این امر باطل که موجب فساد و اشرافیت بیشتر میشود نمی ایستد! استثنا شدن حقوق ها eitaa.com/m_amin_rezai/2196 از ذیل نظام پرداخت نیز در این فضا رقم خورده است. ✍ @m_amin_rezai
🔹راه سوم 🔻در دوگانه "عدالت خواهی مفهومی" که صرفا گفتن از یک سری کلیات من جمله اهمیت، ضرورت عدالت و تقبیح ظلم است و "عدالت خواهی مصداقی" که دست گذاشتن روی افراد مشخص که اینجا اختلاف نظرهایی در اصل و روشها مطرح است یک هم میتوان مطرح کرد به عنوان که دست روی قوانین خرد و کلان گذاشته شود و آنها را به نفع مردم تغییر دهد. این رویکرد به لحاظ کمیت جامعه آماری بیشتر، به لحاظ کیفیت بنیادین تر و درصد خطا و بی اخلاقی رسانه ای نیز تقلیل می یاید. 🔻 مواردی مثل قانون رسیدگی به اموال مسئولین، افزایش حقوق و حذف سربازی، تحقق اصل ۵۳ قانون اساسی، حذف استثنائات و تشکیل نظام واحد حقوق و دستمزد، ماده ۲۹ برنامه ششم( راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای همه مسئولین و نهادها و در اطلاع نهادهای نظارتی و عموم مردم قرار گرفتن) ، تعدیل و حذف بانک های خصوصی، حذف مدارس متنوع در جهت کیفیت بخشی به مدارس دولتی و قانون چک که انجام شد و..‌.این یک روش و رویکرد مطالبه گری است. میشود قوانین و رویکردهای خردتری را نیز نام برد و در سطح ملی-استانی هم بکار برد. طبیعی است در این رویکرد رسانه نه همه که بخشی از ماجراست در کنار آن کار بلند مدت، تخصصی و جمعی نیز از لوازم عدالتخواهی ساختاری و مساله محور است. ✍ @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
محضر رهبر انقلاب سلام علیکم در وضعیت فعلی که بخش زیادی ازمردم دچار فقر هستند تجربه نشان داده این تخ
🔻رهبر انقلاب: تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین، غلط است. من با این شیوه برخورد با مسائل موافق نیستم و تجربه گذشته نیز نشان می‌دهد این بودجه‌ها غالباً هدر می‌رود. البته مسئولانی که این بودجه‌ها در وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات به دست آنها می‌رسد افراد مؤمن، سالم و قابل اعتمادی هستند ولی طبیعت این کار غلط است و امیدواریم مسئولان به این موضوع توجه کنند. ۱۹/۱۲/۱۴۰۰ @m_amin_rezai
آمریکا و اروپا، حتی روسیه همه حامی اسرائیلند! اردوغان بعد مدتی ادای ضدصهیونیستی کنار اسرائیل ایستاد. بعضی از کشورهای عربی هم با رژیم غاصب پیمان بستند! پس وعده سقوط چه میشود؟ من به خدایی ایمان دارم که معادلات سپاه ابرهه و جنگ احزاب را بهم زد و در هم کوبیدشان، قطعی است. ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ 🔻حقوق کارگران ۵۷٪افزایش پیدا کرد عمله های مجازی سرمایه داران حرف بیخودشان را باز در رسانه ها تکرار می کنند که افزایش حقوق کارگر تورم زاست! بر اساس محاسبات هزینه کارگر در امر تولید حدود ۸٪ است. برای خلق تورم ده ها بستر دیگر فراهم است اما سرمایه داری از طریق رسانه و شانتاز میخواهد کارگر را مقصر جلو دهد و حق او را بگیرد. روایت های متعددی که در تمجید و دادن حق کارگر آمده باید در اینجا که سیاست گذاری می کنیم به کمک ما بیاید و مقابل سرمایه داری که بنای بر طبقاتی کردن جامعه و به بردگی کشاندن کارگر دارد بایستیم نه اینکه صرفا فردی معنا کنیم. بعضی هم اینجا قیافه مظلومانه می گیرند که اگر حقوق کار گر اضافه کارفرمایان اخراجشان میکنند پس...راهکار عدم اخراج کارگرها توسط کارفرما هم عدم افزایش دستمزد نیست، این یک مغالطه واضح است برای حل مساله نباید صورت مساله را پاک کرد. اگر طرحی تصویب شود که بساط پیمانکاران و واسط ها و قراردادهای کوتاه مدت کارگری( بعضا ماهانه) که بیش از ۹۰٪ قراردها موقت است جمع شود اینقدر راحت بستر ظلم به کارگر فراهم نمیشود. بخشی از ماجرا دغدغه تورم و حفظ شغل کارگر نیست، مسله شرف است اگر کسی شرف داشته باشد سمت قشر محروم جامعه کارگر می ایستد ✍ کلیپ بخشی از گفتگوی برنامه ۱۴۰۰ با دکتر خاندوزی است که حالا وزیر اقتصاد شدند و تصریح میکنند آنهایی که میگویند افزایش حقوق کارگر تورم زاست چیزی از اقتصاد و اعداد نمی دانند. 🔻بیشتر بخوانید ما و مساله کارگران eitaa.com/m_amin_rezai/2461 @m_amin_rezai
🔻اینکه تا بحث افزایش مطرح میشود همه نگران تورم میشوند اما در مقابل این همه خلق پول توسط بانک های خصوصی ساکتند یعنی ما برای تحقق عدالت در یک جنگ پیچیده ساختاری-رسانه ای با سرمایه داری قرار گرفتیم.عدالت خواهی ایستادن در کنار محرومین در چنین گلوگاهای تاثیرگزار است. ✍ @m_amin_rezai
🔻 ما و مساله کارگران ✍ @m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔻 ما و مساله کارگران ✍ #محمدامین_رضایی @m_amin_rezai
ما و مساله کارگران 🔻۱: در فقه اسلامی برای کار تراضی طرفین کارفرما و کارگر کافی است اما امام ره در این مساله ورود ولایی کردند و شورای مرکب از نماینده کارفرما-کارگر به اضافه نماینده دولت شکل گرفت تا در تصمیم گیری کفه به سمت کارگر سنگین تر باشد اگر چه بعدا نماینده دولت در دولت های لیبرال به نفع کارفرما ورود میکردند! 🔻۲: متاسفانه جمهوریت در سیاست آن هم در انتخابات خلاصه شده، در ساختار حکمرانی ما ۲۰ هزار تاجر برای خودشان مجمع و صدا دارند ( اتاق بازرگانی) و در امور حکمرانی دخالت می کنند اما بیش از ۲۰ میلیون کارگر تشکل جدی ندارند که در سطح شورای کارگری بتوانند در سطح کلان حکمرانی در امور مختلف کنش گری داشته باشند. اجرای جمهوریت ناقص به نفع سرمایه داری شده، و ما در وضعیتی قرار گرفتیم که کارگر جز بی صداترین اقشار جامعه ماست. 🔻۳: شهید صدر نظریه اسلام در توزیع ثروت تولید شده در ثروت های خام در سه گانه کار، سرمایه و ابزار حق و مالکیت خصوصی را فقط برای کارگری میداند که کالا را تولید کرده در مقابل سرمایه داری که کارگر را در ردیف سرمایه و ابزار یک عنصر میداند.( تفصیل در مقاله نظریه اسلام در توزیع منابع طبیعی). از این جنس نظرات در کتب اندیشمندان مسلمان مثل شهید مطهری و بهشتی و... کم نیست اما در مقام اجرا همه چیز به نفع سرمایه داری است. کارگران حتی یک رسانه جدی ندارند که این امور و مسائل صنفی به صورت تخصصی بررسی و رسانه ای شود. هر کس هم کاری انجام داده بلافاصله برچسب چپ بودن خورده، عدالت خواهی ساختاری ورود در این موقعیت هاست که با عوض شدن یا اجرایی شدن قوانین دایره مخاطبین چند میلیونی از مواهب آن بهره مند میشوند. ✍ @m_amin_rezai
تحليل فقهی حقوق کارگر در جامعه اسلامی با رويکردی بر آرای امام خمينی.pdf
341.5K
📕 «تحلیل فقهی حقوق کارگر در جامعه اسلامی با رویکردی بر آرای امام خمینی (ره)» ✍ علی محمدیان و محمدحسن حائری 🗃فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی 🔸 کشکول ناب حوزوی🔻 ⭐️ @kashkolenab
🔻 فرصت خوبی است به مردم توضیح دهید چطور یک بازنشسته نظامی(۳۰سال خدمت)خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان به عنوان سرپرست انتخاب میشود! هنوزمنتظر پاسخیم. در شهر شهید کاوه که در ۲۵ سالگی فرمانده لشکر بود یک جوان شایسته پیدا نکردید که فرماندار شهرستان شود؟ فقط بلدید روز جوان را به جوان تبریک بگویید و از جوان گرایی حرف بزنید؟ متاسفانه عدم جوان گرایی در مدیریت استان ما ذهنیتی را برای جوانان مستقل دغدغه مند شکل داده که ظاهرا برای پیشرفت کردن و مسئولیت گرفتن که نمونه هایش را شاهدیم باید از استان خارج شد! این یک فاجعه است، کاش دلسوزان چاره ای بیندیشند. ✍ @m_amin_rezai
جوان مسلمان نه منفعل و منزوی است، نه پادوی سیاسی هاست. او یک عنصر انقلابی تحول خواه است که علم و اندیشه، حُریت، معنویت، استقلال و کار جمعی را با هم در خودش جمع کرده و به نفع آرمان ها مقابل طاغوت ها در بیرون و درون در حال مبارزه است. جوان مسلمان تا ابد بی قرار و انقلابی است و قرار او تنها به هنگام مرگ او خواهد بود و البته چه پایانی بهتر از یک پایان سرخ. ✍ @m_amin_rezai
▪️خدا رحمت کند مرحوم شاملو را، جبهه فرهنگی انقلاب مرد بزرگی را از دست داد فاتحه ای بخوانید ✍ @m_amin_rezai
هنر ملی گراهای افراطی است که میخواستند بواسطه زنده کردن و ترویج سنت های ایرانی تقابل ایران و اسلام را خلق و پر رنگ کنند. سنت باطلی را بنا نهاده و ترویج کردند که بعد از مدتی زمینه زخمی شدن و مرگ صدها جوان را فراهم کرده است! خروجی ایده هایتان را ببینید ✍ 🔻مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور آمار مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری را اعلام کرد. کل مصدومین: ۲۸۱۷ بستری: ۲۷۵ بخش مراقبت های ویژه: ۳۴ فوت شدگان: ۱۹ قطع عضو: ۱۷۱ آسیب به چشم: ۸۸۰ سوختگی: ۸۵۰ @m_amin_rezai
🔻 یک پروسه و مکانیسم آن اورگانیکی است نه صرفا یک پروژه آن هم صورت مکانیکی، لذا رفع-دفع موانع و خلق عوامل به صورت تدریجی است. زمینه سازی نیز در این صورت امکان و معنی پیدا میکند. منتظر واقعی آن است که در مسیر انتظار مصیر را تجربه کند. در لحظه ظهور نیز شبیه کربلا مساله اکتشاف حلقه یاران اصلی مطرح است که خروجی یک عمر عمل گرایی و ملکه شدن است نه صرفا انتخاب در لحظه به صورت دفعی. همه این ها نشانگر این است عمیق ترین مفهوم مرتبط با مهدویت است و اینجاست که انتظار از یک سکون به یک حرکت مبدل میشود ✍ @m_amin_rezai
🔴انتظار به کدام معنی؟ 🔹انتظار یک حرف نیست، یک اکت است. هیاهو نیست، تکاپوست. بیش از احساسی شدن، حساس شدن است. انتظار خمودگی نیست، یک نوع بودگی است، یک بودگی که "امید" عامل هویت بخش آن و "حرکت" حقیقت وجودی آن است. در نیز منتظران واقعی آنهایی بودند که با حسین ع حرکت کردند، خودشان را به کاروان وصال رساندند، سرنوشت منتظران نشسته، مردمان کوفه و مکه است. . 🔸 کلمه مهم است، معنا مهم تر، در مساله مهدویت، در معنای منتظر ما با یک تعریف حداقلی و یک تحریف حداکثری مواجهیم. یک فرم که معنا زدایی میکند، یک کوشش بی کُنش، یک جُهد که است! ما با یک انتظار بیگانه از اعتراض، بی ربط با عدالت خواهی، بی تفاوت با جهاد و مبارزه با ظالمان جهان مواجهیم! این انتظار مصداق بارز "دین مُخدّر است" که عامل مبارزه مارکسیست ها و توده ای ها با دین هم شده بود. . 🔹یکی از وجوه انتظار در رویکرد "اسلام ناب" مبارزه با این انتظار حداقلی و محرف است. جملات امام ره در نقد انجمن حجتیه را در این فضا فهم کنید. شاید امروز اسم حجتیه ای ها کم رنگ باشد اما آن منطق پررنگ تر از دیروز مطرح است، ضعف های چهار دهه حکمرانی ما و عدم تحقق عدالت در حد مطلوب آنها را جرئت مندتر هم کرده تا "اسلام مناسک میان تهی" و منطق باطشان را بیشتر ترویج کنند. . 🔸 یکی از وجوه انتظار امروز مقابله با این قرائت تحریف شده از مذهب شیعه است. شیعه که جهاد و مبارزه با در حد جهانی و خُرد جز عوامل وجود بخش این مکتب است. نگذارید انتظار را در حد یک احساس و عامل "حال خوب کن" معرفی کنند. انتظار را طوری باید تبیین کرد که اتفاقا حال معاویه و ابوسفیان صفت ها، اشراف و مفسدان خراب شود. منتظر بیش از احساس، باید حساس باشد به ظلم و بی عدالتی، بیش از آنکه دنبال حال خوب شدن های لحظه ای باشد، باید حال ظالمان را خراب کند، این انتظار واقعی است. ✍ @m_amin_rezai