7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این رو ببینید تا با نوع نگاه بچههای جبهۀ مقاومت آشنا بشید.
این رو ببینید و منتشر کنید تا همه بدونند، توحید در متن میدان مبارزه با دشمن در دل بچههای جبهۀ مقاومت موج میزنه.
این رو ببینید و با عقیده تو ختم صلوات شرکت کنید.
تو خونه نشستید و صلوات میفرستید؛ اما بدونید که هر کدوم از این صلواتها رحمت الهی رو به جبهۀ مقاومت جلب میکنه.
ما همه میتونیم سرباز خدا بشیم.
این رو که دیدید، خیلی زود برید تو ایـــــــن جـــــا و توی ختم صلوات شرکت کنید.
━💠🍃🌺🍃💠━
🇮🇷 آینده را از مسجد می سازیم🇮🇷
🌏@M_f_z_sh_kharazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اهالی جنوب لبنان: "بيتي فداء للمقاومة" (خانه ام فدای مقاومت)
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 استاد میرباقری: همراهی با پیامبر(ص) با رویکرد صُلح کُلّی امکان ندارد
🔹نمیشود کسی ادعا کند من پیرو پیامبر اکرم(ص) هستم ولی با مستکبران عالم که پیامبر با آنها درگیر است، درگیر نباشد!
🔹هم «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ» لازم است و هم «رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ». همراهان پیامبر، اینگونه هستند.
━💠🍃🌺🍃💠━
🇮🇷 آینده را از مسجد می سازیم🇮🇷
🌏@M_f_z_sh_kharazi
#خط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۳/۰۷/۰۴
💠درباره علل تهاجم نظامی به کشور ما که به دفاع مقدس ۸ساله انجامید
🏷برآشفتگی از سخن نوِ جمهوری اسلامی در قبال نظم باطل حاکم بر دنیا
📌در این نقطه حساس دنیا یک انقلاب مردمی بینظیر به وجود آمده بود و
🌟تفکر نوینی را برای اداره جهان ارائه کرده بود؛
❌نظم حاکم آن روز بر جهان، این را نمیتوانست تحمل کند
🌐میدانستند که این حرف، این فکر، خاصیتش توسعه یافتن در دنیا است
🗣امروز بعضیها از داخل خودمان جمهوری اسلامی را ملامت میکنند که
🔺«جمهوری اسلامی با دنیا بد است، با دنیا قهر است»🔻
👈اگر منظور این است که ما با دنیا کار سیاسی، کار اقتصادی، تعامل یا رفتوآمد نداریم
❌واضح است که این خلاف واقع است
❇️ما امروز با مجموعههایی تعامل داریم که بیش از نیمی از مردم دنیا، در این مجموعهها و کشورها زندگی میکنند
👈اگر مقصود این است که ما با نظم سیاسی نظام سلطه مخالفیم،
✅بله، این درست است
♦️امروز هم مثل همان اوّل انقلاب، ما با نظام سلطه مخالفیم
⭕️با تسلط آمریکا مخالفیم
🔻میبینیم نتایج کارهایشان را:
⚠️جنگهایی که راه میافتد
⚠️ظلمهایی که میشود
⚠️تبعیضهایی که صورت میگیرد
⚠️ملتهایی که زیر فشار قرار میگیرند
⏪این وضعیت... آن روز انگیزه حمله به مرزهای ایران شد، و
💪امروز به برکت ایستادگی و حضور قدرتمندانه ملت ایران در صحنههای مختلف،
❗️آن جرئت را دیگر ندارند که به مرزها حمله کنند، و
⭕️جور دیگری مشغول موذیگری و مشغول دشمنی کردن و عنادند
☝️این مخالفت برطرف نمیشود تا وقتی که جمهوری اسلامی و ملت ایران حرف زور آنها را قبول کنند،
🔹که قبول هم نخواهند کرد
🏷وحشت از تأثیرات جاذبههای جمهوری اسلامی بر دیگر ملتها
📌دو جور جاذبه در جمهوری اسلامی بود و هست و باید حفظ بشود:
1️⃣جاذبه سیاسی
🛡همین ایستادگی در مقابل نظم غلط جهانی است
❤️ملّتها برعکس قدرتها و دولتها، دلشان به این جاذبه سیاسی گرایش دارد
2️⃣جاذبه معنوی
✨همین توجه به ایمان الهی، ایمان دینی در نظام اسلامی است
⭕️در این دنیای مادی، جوانها در همین کشورهای بهاصطلاح پیشرفته و متمدن،
🚨احساس پوچی و بیفایدگی میکنند،
🔺روزبهروز خودکشیها زیادتر میشود
❤️ایمان دینی به آنها احساس پناه میدهد، دل آنها را گرم میکند
💠درباره گزارش حادثه جنگ تحمیلی
🏷گزارش توصیفی
♦️گزارشِ شکلیِ جنگ است:
🔺جنگ چه جوری آغاز شد، ادامه پیدا کرد، به کجا منتهی شد،
🔺وضعیت دو طرف چگونه بود
⭕️وضعیت طرف مهاجم:
✔️تجهیزات کامل
✔️برنامه از پیش فراهمشده
✔️پشتیبانیهای مستمر
✔️سازمان مهندسی قوی
✔️مجهز به ارتباطات مستحکم و سلاحهای روز
⭕️وضعیت طرف مورد تهاجم، یعنی ما:
❌تجهیزات ناقص و بیجایگزین
❌سازمانهای رزمی دستخورده
👈نتیجه:
✅فتوحات متعدد ما بعد از حدود ۱ سال
✅بیرون کردن ارتش سرافکنده دشمن، بعد از ۸ سال
🏷گزارش تبیینی
♦️باطن و روح جنگ و جبهه را برای ما روشن میکند
❇️این جنگ فقط برای دفاع از خاک وطن نبود
🔸دفاع از اسلام بود،
🔸عمل کردن به دستور قرآن بود
🛡دفاع مقدس، جهاد فیسبیلاللّه بود
🌟لذا سرتاسر جبهه عبادتگاه بود
✨نمازهای با خشوع، گریههای نیمهشب، خدمات بیریا
📚اینهایی که در تاریخ خواندیم،
♻️در این جنگ از نزدیک یا دیدیم یا از کسانی که دیده بودند شنیدیم
🔍جوان امروز احتیاج به اطلاع در هر دو زمینه دارد که باید کار بشود
📌عدهای اینها را میدانند ⏪ بیان کنند
📌عدهای ⏪ اینها را تبدیل کنند به محصولات جذاب
💠درباره مشابهت واقعه امروز در لبنان و فلسطین با دفاع مقدس
📌این هم جهاد فیسبیلاللّه است
♦️بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و
👈فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلیاش برگردانند
💵در این نبرد هم دشمن از پول، سلاح، امکانات،تبلیغات جهانی برخوردار است
⛔️طرف مقابل، عُشری از اعشار آن امکانات را هم ندارند
💪اما در عین حال، آن کسی که پیروز است، طرف مجاهد فیسبیلاللّه است
🔻بله، ضربه وارد میکنند؛
🛡اما استحکام سازمانی و انسانی حزباللّه بسیار بیشتر از این حرفها است
💠نکته پایانی
🚨پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی و وسوسههای خصمانه دشمن،
⛔️نباید در داخل کشور، در دستگاههای مختلف ما برافراشته بشود!
📍در وزارت آموزشوپرورش
📍در صداوسیما
📍در مطبوعات
📍در وزارت علوم و وزارت بهداشت باید مراقبت کرد
🍀امیدواریم خدای متعال همه مسئولین ما، همه مردان و زنان ما، همه فعالان بخشهای مختلف ما را با هشیاری کامل در مقابل توطئه دشمن نگه دارد.
🍁 🍃🌸سلام صبحتون بخیـر
صبحتون به نور خدا روشن ✨
و نور خـدا💓
زینت بخش زندگیتون
آرزو می کنم
وجـودتون پر شود
از عشق به خدا💓
پرشود از خوشبختی
و پر شود از خیر و برکت الهی 🌺🍃
14.mp3
5.07M
📢📚📖📚📖📚📢
فایل صوتی تفسیر آیه ۱۴ سوره سبأ توسط استاد قرائتی:
فَلَمَّا قَضَيْنَا عَلَيْهِ الْمَوْتَ مَا دَلَّهُمْ عَلَىٰ مَوْتِهِ إِلَّا دَابَّةُ الْأَرْضِ تَأْكُلُ مِنسَأَتَهُ فَلَمَّا خَرَّ تَبَيَّنَتِ الْجِنُّ أَن لَّوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ الْغَيْبَ مَا لَبِثُوا فِي الْعَذَابِ الْمُهِينِ
ﭘﺲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻣﻘﺮّﺭ ﻛﺮﺩﻳﻢ ، ﺟﻨﻴﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺮﮔﺶ ﺟﺰ ﻣﻮﺭﻳﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﻋﺼﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺭﺩ ، ﺁﮔﺎﻩ ﻧﻜﺮﺩ ; ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺭﻭﻱ ﺯﻣﻴﻦ ﺩﺭ ﺍﻓﺘﺎﺩ ، ﺟﻨّﻴﺎﻥ [ ﻛﻪ ﺍﺩﻋﺎﻱ ﻋﻠﻢ ﻏﻴﺐ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ] ﻓﻬﻤﻴﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻏﻴﺐ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﻮﺍﺭﻛﻨﻨﺪﻩ [ ﻛﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﭘﺮﺯﺣﻤﺖ ﻭ ﻃﺎﻗﺖ ﻓﺮﺳﺎ ﺑﻮﺩ ] ﺩﺭﻧﮓ ﻧﻤﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ .(١٤)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت معارف وحکمتهای نهج البلاغة وعمل به آنها
روز پنجشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت
لاإله الاالله الملک الحق المبین
انسان پارسا از نظر حضرت علی(ع) انسانی است که یکبار زاده نمیشود، بلکه چندین بار زاده میشود
انسان پارسا از نظر حضرت علی(ع
انسان پارسا از نظر حضرت علی(ع) انسانی است که یکبار زاده نمیشود، بلکه چندین بار زاده میشود؛ یعنی هر باری که انسان گناه میکند، درست است که گناه گناه است و آثار ناگواری دارد، دو بار زاده میشود و این دوباره زاده شدن یعنی با انسان قبلی تفاوت ماهوی دارد. بنابراین، انسان مؤمن از نظر نهجالبلاغه همواره در حال بودن و شدن است
انسان با تقوا کسی است که چندبارزاده است
خطبه 83 نهجالبلاغه که امام(ع) میفرماید: «فَاتَّقُوا اللَّهَ تَقِيَّةَ مَنْ سَمِعَ فَخَشَعَ وَ اقْتَرَفَ فَاعْتَرَفَ» تبیین شد.
حضرت امیر(ع) میفرمایند نسبت به خدا تقوا پیشه کنید، تقوای کسی که شنید و خشوع پیدا کرد. در اینجا اولاً باید توجه داشت که کلمه «تقیه»، مفعول مطلق است و به نظر میرسد که مفعول مطلق نوعی باشد؛ یعنی تقوا پیشه کنید. مانند نوع تقوای کسی که هم شنید و هم خاشع شد. معلوم میشود که اگر به این معنا به کار رفته باشد،
آدم در مقابل توصیهها و پندهای خداوند
بیان حضرت علی(ع) این است که این آدم در مقابل توصیهها و پندهای خداوند قرار گرفت و بلافاصله اثر پذیرفت. از این جمله میشود فهمید که بیان حضرت علی(ع) آن است که به جایی برسیم که وجودمان حساس بشود، به این معنا که در مقابل امور مختلف خنثی نباشیم.
با خنثی شدن نمیتوانیم به هدف نهایی خود برسیم
چون اگر خنثی بشویم، با خنثی شدن نمیتوانیم به هدف نهایی خود برسیم. جهان ما، جهان حساسیتها است و لذا فرمود که این فرد متقی، شنید و در نتیجه خاشع شد. خشوع نیز امر درونی است، اما باید توجه کنیم که یک یک سمع و یک استماع داریم. سمع در آنجاست که به صورت منفعل میشنویم،
معناشناختی استماع ازمنظر دین
اما استماع جایی است که اراده شنیدن میکنیم. لذا اگر در جایی به طور انفعالی میشنویم و متأثر میشویم، مسلماً خیلی بالاتر از این تأثیر پذیرفتن، در جایی است که گوش میدهیم و متأثر میشویم. در ابتدا فکر میکردم که سمع در این خطبه به معنای استماع است، اما دیدم که اگر به معنای سمع باشد بهتر است و دلیلش این است که این سمع از آن جهت بهتر است که حالت انفعالی دارد و وقتی در این حالت این قدر اثر میپذیریم، آنجا که با اراده گوش میدهیم، اثرپذیری ما بیشتر خواهد شد. بنابراین در اینجا که فرمود شنید و خاشع شد، یعنی این انسان متقی انسانی متأثر و حساس است
انسان مؤمن، از نظر نهجالبلاغه همواره در حال بودن و شدن
انسان مؤمن، از نظر نهجالبلاغه همواره در حال بودن و شدن است. اگر گناهی برای وی عارض شود، این گناه را به هر فرصت تبدیل میکند و به گونهای از این فرصت نهایت استفاده را میکند که در حقیقت یک نوع دیگری میشود.
خطبه 83 نهجالبلاغ
التماس دعا دارم
━💠🍃🌺🍃💠━
🇮🇷 آینده را از مسجد می سازیم🇮🇷
🌏@M_f_z_sh_kharazi
حضرت آدم(ع) روزی دید ناگهان سه مجسمه سیاه وبدقیافه در اطراف چپ او قرار گرفتند وسه مجسمه نورانی درطرف راست او،ازمجسمه های طرف راست یکی یکی پرسید شما کیستید ؟
اولی گفت :من ( عقل)هستم.
دومی گفت:من (حیا)هستم.
سومی گفت:من (رحم)هستم.
آدم(ع) پرسید:جای شما در کجاست؟
اولی گفت:در سر انسانها .
دومی گفت:درچشم انسانها.
سومی گفت:دردل انسانها.
آدم(ع)به طرف چپ برگشت واز سه مجسمه سیاه یکی یکی پرسید شما کیستید؟
اولی گفت:من تکبر هستم.آدم (ع)گفت:جای تو کجاست؟گفت در سر انسانها.فرمود :سر که جای عقل است،او گفت:اگر من وارد سر شوم،عقل می رود.
از دومی پرسید توکیستی؟گفت:من(طمع)هستم،فرمود:جای تو کجاست؟ گفت:در چشم انسانها ، فرمود:چشم که جای حیا است،گفت:من اگر در چشم جا گرفتم، حیا می رود.
از سومی پرسیدتو کیستی؟
گفت:من(حسد)هستم،فرمود:جای تو کجاست؟
گفت:جای من دل انسانهاست.فرمود: دل که جای رحم است.گفت:اگر من وارد قلب انسان شوم ،رحم ومروت از قلب می رود.
المواعظ العددیه ص ۱۸۹
21.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حجت الاسلام قاسمیان خطاب به پزشکیان: کسی که حرف زدن بلد نیست، قاعدتا نباید حرف بزند!
🔹آقای پزشکیان شما مردم را به سمت دره انتخابهای سخت و خونین میبری!
🔹این حرفها را یا از سر سادگی میزنی یا از سر پیچیدگی.
🔹پس فردا نگویید کی بود کی بود من نبودم.
🔹خدا عاقبت ما را با شما بخیر کند.
📖السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِي ضَمِنَهُ
سلام بر تو ای وعده خدایی که خداوند آن وعده را تضمین کرده!
سلام بر تو و سلام بر صبحی که ؛
با سپاهی از #شهیدان خواهی آمد...🌷
25-33.mp3
4.57M
🖌🍃📖📢📖🍃🖌
فایل صوتی تفسیر آیات ۲۵ تا ۳۳ سوره صافات توسط استاد قرائتی:
مَا لَكُمْ لَا تَنَاصَرُونَ
[ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ] ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﭼﻪ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﻫﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ] ﻳﺎﺭﻱ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﻴﺪ ؟(٢٥)
بَلْ هُمُ الْيَوْمَ مُسْتَسْلِمُونَ
[ ﻧﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﻫﻨﺪ ] ﺑﻠﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻓﺮﻭﺗﻨﺎﻧﻪ ﺗﺴﻠﻴﻢ [ ﻗﺪﺭﺕ ﺣﻖ ] ﻫﺴﺘﻨﺪ ،(٢٦)
وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ يَتَسَاءَلُونَ
ﺑﻪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﻭ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﻫﻢ ﻣﻰ ﭘﺮﺳﻨﺪ : [ ﺍﻳﻦ ﭼﻪ ﻭﺿﻌﻲ ﺍﺳﺖ ؟ ](٢٧)
قَالُوا إِنَّكُمْ كُنتُمْ تَأْتُونَنَا عَنِ الْيَمِينِ
[ ﭘﺲ ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺑﻪ ﭘﻴﺸﻮﺍﻳﺎﻥ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﻨﻨﺪﻩ ]ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﻴﺮﺧﻮﺍﻫﻲ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﺎ ﻣﻰ ﺁﻣﺪﻳﺪ ، [ﻭﻟﻲ ﻛﺎﺭﺗﺎﻥ ﺟﺰ ﻓﺮﻳﺐ ﻭ ﻧﻴﺮﻧﮓ ﻧﺒﻮﺩ !](٢٨)
قَالُوا بَل لَّمْ تَكُونُوا مُؤْمِنِينَ
ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : [ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺗﻘﺼﻴﺮﻱ ﻧﻴﺴﺖ ] ﺑﻠﻜﻪ ﺧﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﺒﻮﺩﻳﺪ ،(٢٩)
وَمَا كَانَ لَنَا عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ بَلْ كُنتُمْ قَوْمًا طَاغِينَ
ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻫﻴﭻ ﺗﺴﻠﻄﻲ ﻧﺒﻮﺩ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺩﻣﻰ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﮔﺮ ﻭ ﺳﺮﻛﺶ ﺑﻮﺩﻳﺪ .(٣٠)
فَحَقَّ عَلَيْنَا قَوْلُ رَبِّنَا إِنَّا لَذَائِقُونَ
ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﻣﺎﻥ ﺑﺮ ﻣﺎ ﻣﺤﻘﻖ ﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﭼﺸﻨﺪﮔﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻮﺩ .(٣١)
فَأَغْوَيْنَاكُمْ إِنَّا كُنَّا غَاوِينَ
[ ﺳﺒﻚ ﻣﻐﺰﻱ ﻭ ﺗﻌﺼّﺐ ﺷﻤﺎ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﮔﻤﺮﺍﻫﻲ ﺷﻤﺎ ﺷﺪ ] ﭘﺲ ﻣﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﺮﺩﻳﻢ ; ﺯﻳﺮﺍ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﺑﻮﺩﻳﻢ ،(٣٢)
فَإِنَّهُمْ يَوْمَئِذٍ فِي الْعَذَابِ مُشْتَرِكُونَ
ﭘﺲ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﻋﺬﺍﺏ ﺷﺮﻳﻚ ﺍﻧﺪ ،(٣٣)