eitaa logo
محسن قنبریان
17.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
882 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 حق و تکلیفِ تبیین! ▫️ تبیین، حق هم هست! اگر سهم عمده تبیین، "بازکردن گره ذهنی و اقناع قلبی جامعه"۱ است؛ پس غیر از تکلیف(واجب فوری)، حق همگانی هم هست. مردمی که درباره عملکرد یا رویکردی از نظام شان دچار گره ذهنی و ابهام اند، حق دارند توضیح و تبیین بگیرند. ▫️ تبیین و مطالبه! وقتی تبیین، حق هم بود؛ مطالبه[ی توضیح] و شفافیت و... روی دیگر تبیین اند! رهبرانقلاب هم انتقاد را فرصتِ تبیین دانستند۲ اصلاً همیشه حق و تکلیف دو روی سکه اند اگر برکسی تبیین واجب است، توضیح گرفتن هم حق کسی دیگر است. نمیشود آن حق را دست چندم و غیر اولویت کرد و همزمان ملتزم به واجب فوری و قطعی تبیین بود! ▫️ اولویت ادای حقِ تبیین! اگر رفع ابهام و گره ذهنی حق مردم هم هست، مسئولان نظام و بدنه اجتماعی مطلع، بخصوص رسانه های حامی، به ادای این حق و انجام فریضه تبیین اولویت دارند! رهبر انقلاب هم رسانه ها را درجه اول تبیین قرار دادند(۱۴۰۰/۱۱/۱۹) ▫️ دعوا سر "قرمه با غین یا قاف؟"، تبیین نیست! تبیین واقعاً رفع ابهامها و گره هایی است که توضیح نیافتنش آنها را چراگاه دشمن می کند تا بجای تبیین، آرمانهای انقلاب و ارکان نظام و دستاوردها را تحریف کند و... عرض عریض میدان تبیین عرصه های مختلف اقتصادی، حکمرانی و... است. اگر بجای رفع ابهام های واقعی، صرفا از تبیین و ضرورت آن و حواشی آن سخن گفته شود انگار بجای پختن قرمه سبزی با گوشت و سبزی، دعوای قرمه با غین است یا قاف، راه انداخته ایم؛ هرچه بشود قرمه سبزی نمیشود! بسیاری از تبیینی ها گرفتار این تله نیستند؟! ▫️ وضعیت معیوب تبیین! وضع معیوب این است که رسانه ها و مسئولین: ۱- اصلا حق تبیین و تعیین موارد ابهام را برای مردم به رسمیت نشناسند! همه ابهامها را پیش پا افتاده و نگاهشان عاقل اندر سفیه شود! ۲- تازه بجای همان تبیین پیش ساخته و آماده(اقلا آمار دستاوردها و مقایسه ها و...) فقط "تبیین! تبیین!" کنند! "واجب!"، "فوری!" بکنند؛ اما عملا و واقعا هم هیچ ابهامی را رفع نکند! ⬅️ این رویکرد شکاف اجتماعی را می افزاید! اکثریت جامعه را دارای ابهام هایی می بیند که "تبیین!"،"تبیین!" ها هم برای مردم رفع ابهام نمی کند! ناگزیر سؤال ها و ابهام ها، مخرج مشترک با دشمن تلقی میشود تا خود را راحت کنند! ▫️ وضعیت مطلوب تبیین! وضعیت مطلوب این است که حق و تکلیف تبیین به شکل مشاع و طرفینی بالای سر همه ایرانیان دور بزند! هرکه ابهامی دارد، حق توضیح شنیدن و تبیین پذیری دارد و مسئول یا مطلع مربوطه به تکلیف تبیین درباره او عمل کند. ⬅️ این گونه در مدت زمانی بدنه فعال جامعه همه تبیین گر و در عین حال پرسشگر میشوند. این تعاطی اجتماعی جایی برای جلوان موثر دشمن نمی گذارد. مخرج مشترک همه: حفظ و تعالی ایران می شود. مخرج مشترک با دشمن و تحریف و ایران ستیزی او به صفر میل می کند! ▫️ پسا تبیین! از رفع ابهامهای متکثر باید به حرف اساسی و نوی جمهوری اسلامی رسید و دلها را به آن قانع کرد: "**مردم و ارزشهای الهی**؛ این دوتا باهم توأم بشوند و حرکتها و جوامع را شکل بدهند، این را بایستی تبیین کرد"(۱۳۹۰/۱۰/۷) حالا اگر "فرصت سازی انتقاد برای تبیین" و "حق بودن تبیین برای مردم" در مواردی از ابهامات، جواب نداشت، یعنی اشکال وارد بود، چه؟! زمین و آسمان برای توجیه بافته شود یا مسئول برگردد عیب را رفع کند؟! رهبرانقلاب تبیین های دهه۶۰ خود را اینگونه توصیف می کند: "یک جاهایی هم بود که اشکال پاسخ نداشت، ما می فهمیدیم که بایستی بریم یک کاری بکنیم"(۱۴۰۱/۲/۶) 📎پی نوشت: ۱. رهبر انقلاب: "تبیین اساس کار ماست. ما با ذهنها مواجهه ایم با دلها مواجه ایم. باید دلها قانع شوند. اگر دلها قانع نشد، بدنها راه نمی افتد"(۹۵/۴/۱۲) ۲. رهبر انقلاب: "اگر چنانچه یک انتقادی به کسی بشود، این فرصت است برای او که بتواند ذهن ها را روشن کند، تبیین کند، حقیقت را بیان کند، خیلی چیز خوبی است"(۸۸/۳/۲۹) 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۲/۳۱ ☑️ @m_ghanbarian
‼️ اگر دوستان اصولگرا جزئی از پازل دشمن مان نمی کنند و به مارک تضعیف دولت و مجلس انقلابی تکفیر نمی کنند، فقط یک سئوال دارم: جناب آقایان رئیسی و قالیباف! ابلاغ سیاستهای اصل۴۴، هشت سال طول کشید! بند مربوط به خصوصی سازی با تردد و سؤال بیشتر همراه بود. بند ب مربوط به تعاونی فراگیر برای ۳دهک پایین و بیکاران، همان اول(سال۸۵) از سوی رهبری ابلاغ شد! همانجا و هم در سیاستهای کلی برنامه پنجم قرار شد برنامه ریزی شود تا ۲۵٪ اقتصاد کشور تا پایان برنامه برای آن دهک ها شود! الان بند خصوصی سازی، سالم یا فاسد انجام شده، اما بند ب با گذشت بیش از ۱۵ سال هیچ پیشرفتی نداشته است! احیایش شعار هیچ کاندید انقلابی در مجلسها و دولتها هم نبوده است! ❓ این تبعیض در اجرای بندهای یک سیاست ابلاغی چه منطقی دارد؟! ❗️احیانا اقلا یک همایشی در این تراز برای علل این کاستی آشکار در بند ب و کاریکاتوری کردن سیاستهای اصل ۴۴ را لازم نمی دانید؟! ❗️نفی اقتصاد مردمی(۲۵٪ برای دهک های پایین با تعاونی های فراگیر) و اثبات اقتصاد خصوصی (واگذاری ها به اشخاص و خصولتی ها) به چه حدی که برسد میشود گفت: انقلابی هایمان هم نئولیبرالی عمل می کنند؟!! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۲/۳۱ ☑️ @m_ghanbarian
13-مهارت امیدبانی.mp3
19.56M
🔆 در قرآن/ جلسه سیزدهم حجت الاسلام قنبریان/ رمضان ۱۴۰۱ ▫️ استفاده از رَوحِ الله! • از حلقه های امیدواری! و پلکان تجربه های موفق به "لا تیأسوا من روح الله"! رسیدن جایی که در زندگی فردی، سیاسی‌مان ظاهرا راه بسته شده است! خستگی و گویی انسداد است! نهایت اضطرار! اینجا نیاز به لاتیأسوا من روح‌الله است! ▫️ بقیة الله! بقیة الله؛ باقی است با خدا! فقط انسان نیست! هر قرار، سنت جاودانه ای در عالم بقیة الله است/انصاف، عدالت... نیز بقیة الله است. • وظیفه ی امیدبان؛ هنر جذب نسیم های الهی در تمامی مسائل فردی و سیاسی و خانوادگی! خود را در معرض نسیم های امید قرار دهید و انتقال دهید! - در بسیاری از مواقع مختصات و قاعده زمین تغییر نمیکند! این روحیه ماست که تغییر میکند و گره گشایی میکند! • از "لاتیأسوا من روح الله" به "اولوا بقیه" رسیدن نامیرا شدن! بودن و نبودن جسمانی شان مهم نیست! روح بزرگ داشتن آنها ملاک است! تا به بقیة الله مرکز تمام انرژی های عالم می رسد! • تمام فضلیت ها در حضرت مهدی ظهور میکند. یک آروزی مؤمل است! وعده خدا و تحقق خداست! ❓نسبت ما، رویای ما، حکومت ما با بقیة الله چیست!؟ یافتن نشانه های مسیر، رفتن در مدار کلی نه انطباق و قیاس! ☑️ @m_ghanbarian
📣 حجت الاسلام و المسلمین قنبریان: 🔺آنی یا استمراری بودن انقلاب اسلامی چالشی ترین مسئله نظام است 🔺به عقیده امام و رهبر انقلاب، ولایت اداری وجود ندارد 🔺چگونه مطالبه‌گری به انسداد منجر می شود؟ 📌به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ، حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان در جمع روحانیون تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب کشور، با تبیین دوگانه نهضت و ، نسبت این دو بایکدیگر را مورد بحث قرار داد. وی سپس به نسبت آرمان ها با جمهوری اسلامی پرداخت و در ادامه به اختلاف نظر در مورد «آنی یا استمراری بودن انقلاب اسلامی» به عنوان اصلی ترین نظری و مادر مباحثات و آقای هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و اختلاف رای بر سر توسعه اقتصادی و غیره را فرع این مسئله معرفی کرد. 🔹یکی از مباحثات اصلی و مادر مباحثات مقام معظم رهبری و آقای هاشمی این مباحثه است، نه بر سر توسعه اقتصادی و غیره، بلکه یک درجه عقب تر است. آیا انقلاب اسلامی یک آن بود و تمام شد و ما الان با جمهوری اسلامی هستیم که باید آن را حفظ کنیم که برخی زمان ها به آدمهای جمهوری اسلامی(یعنی همین آدم هایی که هستند) تنزل پیدا می کند یا نه، انقلاب اسلامی استمرار دارد؟ 🔸مردم به شدت به دنبال توازن آرمان‌ها هستند، که آزادی کنار باشد و جمهوریت و و پیشرفت در کنار یکدیگر باشند. آدم‌های سیاسی ما در هر انتخاباتی مردم را مخیر به یکی از اینها کرده اند. مردم ایران کماکان فریاد می زنند که ما این آرمان ها را با یکدیگر می خواهیم. مشروح خبر: v-o-h.ir/?p=42959 🆔 @sedayehowzeh
محسن قنبریان
📣 حجت الاسلام و المسلمین قنبریان: 🔺آنی یا استمراری بودن انقلاب اسلامی چالشی ترین مسئله نظام است 🔺به
رعایت توازن نهضت-نظام در مطالبه گری.m4a
29.77M
🎙صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین با تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب 🔷 با موضوع: 🔸 رعایت توازن نهضت و نظام در مطالبه گری • فهم دقیق دوگانه نهضت_نظام • رابطه روح_بدن؛ اتحاد، نه تعاند، نه وحدت! • مسجد، هیات، گروه جهادی و... پیکره ای سبک برای ابعاد نهضت • "نظریه نظام انقلابی" یعنی صور متبدله و متکامله برای نهضت • چالش اصلی در دو اردوگاه جمهوری اسلامی • دو افراط در کنشگری: ۱. احضار روح بلا بدن!(اپوزیسیون) ۲. یکی گرفتن بدن بجای روح(محافظه کاران) * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید! *گزارشی از آن را در خبرگزاری بخوانید:http://v-o-h.ir/?p=42959 ☑️ @m_ghanbarian
14-مهارت امیدبانی.mp3
15.02M
🔆 در قرآن/ جلسه چهاردهم حجت الاسلام قنبریان/ رمضان ۱۴۰۱ ▫️ تکمله ای بر شرح روایت: الشیعهُ تُربَّی بالامانِیّآرزو و امید چگونه یک امت را تربیت می کند؟! ❗️حتی وقتی از نهضت به نظام رسیده و ناچار میشود دوباره از نظام به نهضت برگردد! • سه دوره انقلاب اسلام براساس سخنرانی ۶۹/۱/۲۲ رهبر انقلاب: ۱. دوره نهضت رسول الله در مکه ۲.دوره نظام و تبدیل نهضت به حکومت و نظام (از مدینه رسول الله تا شروع امامت امام مجتبی) ۳. دوره برگشت به نهضت و دست کشیدن از نظام و حکومت، اما خواهان دوباره آن بودن(کار بزرگ امام مجتبی) • وقتی امام مجتبی(ع) نخواست با کانال آلوده اموی نظام را حفظ کند و بر مرحله نهضت برگشت، برخی آنرا ذلت بعد از عزت دیدند! • شیعه در این به ظاهر تنزل هم باز به آرزوی حکومت اصیل شیعی ماند و تربیت شد! *تفصیل را در فایل صوتی بشنوید! پیوست: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2291 ☑️ @m_ghanbarian
۲-شرح عهدنامه مالک اشتر.mp3
13.85M
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه ۵۳ / جلسه دوم ▫️ عنوان نامه و فراز اول • "حین ولّاه مصر" یعنی چه؟ جعل ولایت است یا تولیت؟ - ثمره مهم این تفاوت! • تقدم سیاست نفس بر سیاستِ مردم! - سیاست اعم از حکمرانی - تقدم رتبی خودسازی بر راهبری اجتماعی - تفاوت مهم مکتب سیاسی علوی با مکاتب سیای غرب - امر حضرت امیر(ع) به این دسته مستحبات، مستحبات را بر مالک (و حاکم) واجب می کند؟! حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳ / جلسه دوم حجت الاسلام محسن قنبریان ❓ یک سؤال مهم! • در عنوان نامه آمده: فی عهده الیه حین ولّاه مصر!(این فرمانی است که بنده خدا علی امیرمومنان به مالک اشتر داده) در پیمان خود وقتی او را حاکم مصر نمود! • این "ولّاه مصر" چه جور ولایتی است؟! - جعل ولایت است یا تولیت؟ تولیت نازل تر از ولایت است یعنی مجری و مدیر همین عهدنامه! ولایت یعنی لحاظ مصالح مولی علیهم (مردم مصر) که گاه بیشتر از این عهد نامه میشود یا حتی برای مصلحتی برخی از فرازها یا حتی احکام شرعی موقتا تعطیل شود! - این سؤال در بسیار مهم است ! و ثمرات مهمی دارد. - با نگاه دقیق، امام خمینی اصلا ولایت مقیده را ولایت نمی داند و ولایت را همه جا مطلقه می داند.۱ ✔️ فراز اول نامه: شروع از سیاست نفس! • اولا سیاست اعم از حکومت و حکمرانی است. - سیاست در لغت: تدبیر چیزی کردن و به مصلحت آن اقدام نمودن. - در اصطلاح: شامل تدبیر امور شخصی، تدبیر منزل و تدبیر امور اجتماعی است. راهبری اجتماعی هم خود اعم از حکومت کردن است. همه ائمه، "ساسة العباد" هستند گرچه فقط سه تا حکومت کردند. • ثانیا تقدم سیاست نفس بر سیاست مردم - این تعالی تفکر علوی و نقصان فلسفه سیاسی مدرن است. سیاست مدرن از لحظه به قدرت رسیدن است، مدعی است حکمرانی را تصحیح می کند کار به فاسق و عادل بودن حاکم ندارد! گرچه غیر از حاکم، چگونگی حکمرانی هم مهم است اما حاکم هم مهم است... - امیرالمومنین(ع) در غرر الحکم فرمود: "هر که نفس خود را تدبیر کند، لایق سیاست (راهبری مردم) می شود." "بر حاکم لازم است نفس خویش را قبل از لشکرش تدبیر کند". - حال این تقدم آیا رتبی است (مثل تقدم علت بر معلول که باهم موجودند اما علت تقدم رتبی بر معلول دارد) یا تقدم زمانی (مثل دبستان بر دبیرستان)؟! پاسخش در مشارب اخلاقی متفاوت است. در تعالیم علوی تقدم رتبی قطعی است (حالا زمانی هم باشد جای بحث است) - روایت صحیح السند فضیل بن یسار در الکافی(ج۱ص۲۶۶) در اینباره است که خداوند پیامبر(ص) را اول تربیت کرد و به "انک لَعَلی خُلُق عظیم" رساند بعد سیاست دین و امت را به او سپرد (ثم فوّض الیه امر الدین و الامه لیَسُوس عباده) - درتفاسیر روایی نامه ای از امیرالمومنین نقل شده که حدیثی از پیامبر(ص) می کند که حاوی گلایه خداوند از یونس(ع) است؛ وقتی ۳۰ سال تبلیغش بیش از دونفر جذب نکرد. روایت از قول خداوند به یونس می فرماید: "لَم تَسُسهُم بِسیاسَة المرسلین" مثل رسولان گذشته سیاست نورزیدی! چرا؟ چون یونس، حدّت و شدّت بر او عارض و صبرش بر قوم کم و مدارای کمی داشت! (ر.ک: بحار ج۱۴ص۲۹۲) ⬅️ پس سیاست نفس و خود سازی مقدم بر سیاست و ریاست بر مردم است. • در فراز اول حضرت امیر (ع) همین مهم را به مالک فرمان می دهد: 《(علی)او را فرمان می دهد به تقوای الهی، و مقدم داشتن طاعت خدا بر هرکاری و پیروی از آنچه خداوند در کتاب خود بدان فرمان داده، از واجبات و سنت های خود، که کسی جز به پیروی از آنها به سعادت نرسد و جز با انکار و ضایع کردن آن به شقاوت نرسد. و باید که خدای سبحان را دل و دست و زبان یاری نماید، زیرا خداوند یاریِ هرکس را که یاریش کند و عزت هرکس را که او را عزیز بدارد خود برعهده گرفته است. (علی) او را فرمان می دهد که نفس خود را هنگام شهوت ها درهم شکند و آنرا از طغیان ها باز دارد، زیرا نفس، آدمی را سخت به بدی می خواند، مگر آنکه خداوند رحم کند.》 • نکات: - در این فراز دوبار "امره" آمده یعنی امیرالمومنین به مالک امر می کند. متعلق این امر تقوا، رعایت سنت، شکستن شهوات و... است. امر به مستحب، مفید وجوب است یعنی ای بسا این مستحبات با امر حضرت بر او واجب شده است. - حکمرانی باید با رعایت فرائض و سنن و ارزشهای اخلاقی باشد تا سعادت بیاورد و الا شقاوت است. این همان ارزشهایی است که قرار است حاکم مردم را بدانها راهبری کند؛ اگر حاکمی این ارزشها را زیر پا گذاشت، مقصد را از بین برده، الا و لابد خود جای ارزشها می نشیند و جای ارزشها به خود دعوت می کند! - بردن مردم با رفق و مدارا جزء همان تربیت نفس حاکم است. مثلا امام جمعه ای که ۶ روز هفته در خیابان پدرانه تذکر دهد با امام جمعه ای که مردم نمی توانند او را از نزدیک ببینند اما در خطبه سخن درشت می گوید و فقط خط و نشان می کشد خیلی فرق می کند! ................................. ۱. ر.ک: کتاب البیع امام خمینی ج۲ص۶۳۲ ☑️ @m_ghanbarian
🔘 پس از فاجعه پلاسکو یادداشتی با عنوان: "ایران؛ امنیت ملی بالا، ایمنی شخصی پایین!" نوشته شد. - آمار وحشتناک سوانح جاده ای و شهری اش شاید باید به روز شود و دوباره برای فاجعه متروپل آبادان خوانده شود. - با این تفاوت اندک که همین روزها در وسط تهران هم دشمن، جوان برومند سپاه قدس را ترور می کند! یادداشت را اینجا بخوانید: https://t.me/m_ghanbarian/985 ☑️ @m_ghanbarian
❇️ در آستانه سالگرد امام خمینی سلسله مباحث کارگاه آموزشی: اسلامی که انقلاب کرد! در کانال ایتا و تلگرام بارگذاری می شود. • ده جلسه در سه حوزه دانش، بینش و گرایش انقلابی • قرائت توحیدی بنیانگذار و متفکران انقلاب اسلامی از مقولات اساسی: آزادی، عدالت، مردم سالاری و... • احیای گرایش انقلابی در توازن آرمانها و هشدار بر محافظه کاری ها * جوانان انقلابی این سلسله بحث را غنیمت بشمارند! ☑️ @m_ghanbarian
⚠️ یک نکته دلسوزانه! کمی عجیب نیست روحانیون و مجتهدین شاخص جمهوری اسلامی اغلب اقتصاد نمی دانند و تئوری ها و سیاستهای مکاتب اقتصادی را به تفکیک نمی شناسند؟! به تعبیر امام خمینی، "بصیرت و دید اقتصادی"، "اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان"، "شناخت سیاست ها و حتی سیاسیون و فرمول های دیکته شده آنان"، "درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم" از ویژگی های یک مجتهد جامع است! اغلب فقهای شورای نگهبان، خبرگان، ائمه جمعه پایتخت و شهرهای بزرگ، رئیس جمهوران و روسای مجالس معمم و..‌. از این حیث فاصله آشکاری با مثل شهید صدر، بهشتی و مطهری نداشته اند؟! اینکه مثلا سیاست آزاد سازی قیمت ها -که فرمول شناخته شده یک مکتب اقتصادی است- آزاد کردن خرمشهر اقتصادی معرفی میشود۱، یا کارشناسان بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای تنظیم سند خصوصی سازی یا تحول بودجه نویسی و...دعوت میشوند، نمونه های کوچک از آن خلا و کمبود است که امام عزیز داشتنش را برای مجتهد جامع تاکید داشت! قصه خیلی عمیق تر از این نمونه هاست! ۱.آنطرفش احیای کالابرگ هم آزادسازی خرمشهر بلکه مردمی سازی یارانه ها نیست! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
اسلامی که انقلاب کرد.pdf
1.2M
📒 درسنامه کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) 🔺 حوزه دانش • گستردگی آموزه ها • پیوستگی آموزه ها 🔺 حوزه بینش • جایگاه مردم • انتخابات • ولایت-مردم • مردم در اقتصاد • عدالت • آزادی 🔺 حوزه گرایش • علما موظف به انقلاب هستند؟ • انقلاب یک بار است یا مستمر؟ حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📒 درسنامه کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) 🔺 حوزه دانش • گستردگی آم
۱-اسلامی که انقلاب کرد.mp3
20.67M
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه اول ▫️ مقدمه • الگو بودن شاگردان حلقه تهران امام • مهمترین مشاهده اسلام اینان/ امتداد بخشی اجتماعی آن/ گرایش انقلابی شان ▫️ قدم اول؛ سطح دانش • مهمترین مشاهده از اسلام - در بیان علامه طباطبایی و امام خمینی - در بیان آیت الله خامنه ای - در بیان شهید بهشتی • چند مثال و افق گشایی * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📒 درسنامه کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) 🔺 حوزه دانش • گستردگی آم
۲-اسلامی که انقلاب کرد.mp3
18.34M
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه دوم ▫️ گستردگی و پیوستگی آموزه ها: - در انسان و جامعه انسانی - در علوم نافع - در دین ▫️ ظهور توحید در ساحات سه گانه ی دین و انسان و علم! • دلیل قرآنی بر این ادعا ❓چگونه معارف و اخلاق و اعمال همه توحیدند؟! ❗️شواهد سیاسی_اجتماعی از امام خمینی * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📒 درسنامه کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) 🔺 حوزه دانش • گستردگی آم
۳-اسلامی که انقلاب کرد.mp3
20.89M
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه سوم ▫️ بینش اول: مردم در امتداد توحیدی 1⃣ مجرای اراده حق • تبیین های امام خمینی... • مبنایی روایی این بینش 2⃣ زبان خداوند! • در بیانات امام خمینی... • مبنای روایی این بینش ⬅️ نتیجه این بینش: امامتِ امت! • جملات صریح امام خمینی در رهبریِ مردم! ❗️دواشکال! ❓۱- اکثرهم لایعقلون ها و لایعلمون ها چه؟! - دو پاسخ! ❓۲- عارف همه چیز را مظهر خدا می داند؛ مردم هم مثل همه چیز! - پاسخ: فرق وحدت شهود در تکوین با کشف اراده تشریعی خداوند! * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🔷 امیرجان این استوری، بلندترین تمجید از نظام جمهوری اسلامی بود! وقتی "دیگریِ" (رقیب) نظام را تتلو میدانی، نه اپوزیسیون های متعدد سکولار و نه هیئت های مذهبی غیر انقلابی و نه قرائت های عدالتِ ضد ساختار موجود و نه ...و نه...؛ با صدای بلند می گویی هیچکدام از اینها برای دهه نودی ها و نسل جدید، قدرت رقابت با جمهوری اسلامی را ندارند! یعنی جمهوری اسلامی ارزشهای بنیادین خود را به نسل جدید داده فقط اگر کسی بتواند رقابت کند، تتلو است! حالا نسبت تتلو با آن رقبای نظام سیاسی ج.ا چیست؟! با شما! تتلوی ما، جاستین بیبر آمریکاست؛ آنجا هم جمع آوری امضا برای اخراج بیبر کاری دموکراتیک است. اینجا هم -غیر از ارزشهای شرقی و اسلامی- ۲۳۰هزار امضاء برای راه ندادن تتلو بخاطر تاثیر منفی اش بر فرزندان پیدا میشود! پ.ن: کمپین والدین آمریکایی بر سایت وزارت خارجه آمریکا علیه بیبر: "ما می خواهیم بیبر به دلیل رواج کارهای مخرب و خطرناک بی پروایی و استعمال مواد مخدر از کشورمان اخراج و گرین کارتش باطل شود او نه تنها امنیت ما را به خطر می اندازد بلکه تاثیر بدی بر جوانان کشور ما دارد"! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📒 درسنامه کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) 🔺 حوزه دانش • گستردگی آم
۴-اسلامی که انقلاب کرد.mp3
19.58M
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد" (اسلام به قرائت امام خمینی) حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱ جلسه چهارم ▫️ بینش دوم: انتخابات۱: حق رأیحق رأی در سه مکتب: ۱.مکتب لیبرالیسم - نظریه حق طبیعی مبتنی بر اصالت علت فاعلی ۲. مکتب سلفی های تکفیری - بیاناتی از جزوات و تالیفات داعش! - مساوی نبودن عالم و جاهل! ۳.اسلامِ خمینی • بیان شهید مطهری و فرق مهم آن با نظریه حق طبیعی لیبرالیسم • سه نقد بر نظریه داعش (اسلام تحجر)! - حق فطری بودن ! - تساوی عالم و جاهل در احکام اسلام غیر از تفاضل عندالله است! - تساوی در تقسیم بیت المال، دیه، محکمه و..‌. رای هم مثل آنها - حق رای مقابل حکم خدانیست، تعیین وکیلی برای اجرای احکام و امور است؛ در وکالت، عالم و جاهل مساوی اند! * درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096 ☑️ @m_ghanbarian
🔰پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام با همکاری مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار میکند: 💠آیین رونمایی از مجموعه دو جلدی 📖حکمرانی نوین کنکاشی پیرامون هویت و کارکرد حلقه های میانی 🔸با حضور حاج سید احمد عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت 🗓زمان: یکشنبه مورخ هشتم خرداد ماه ساعت 17 📌مکان: سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی قم —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰سلسله عکس نوشتهای 💠حجت الاسلام و المسلمین —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243