33.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"عقل"
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
سلام عليکم
دوستانی که قدیم با بنده در خصوصی ارتباط داشتند توجه کنند ظاهرا از آنجا که سیم کارت ایرانسل بنده مدت زیادی خاموش بوده است مالکیت آن منتقل شده است به شخص دیگری.در نتیجه توجه داشته باشید بنده با بزرگواری از این طریق در ارتباط نیستم و آی دی قبلی منقضی است.دوستان به اشتباه نیفتند.
ارادتمند
34.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هم جریان با هستی
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
31.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رشته ی تکثرات
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام دارایی انسان
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رقیقه ها
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقت زلزله
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
28.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فدع عنک بحرا ضل فیه السوابح
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
باز نشر
♦️دریچه ی سقوط♦️
بعض اهل سلوک فرموده اند سالهای مدیدی بر سالک مبتدی میگذرد تا از قضاوت دیگران خارج شود.
قضاوت دیگران تفسیر باطنی از خویشتن است که فرافکنی نفس اجازه ی تشخیص هویت خویش در ظهورات خارجی را بر نمی تابد.
چه روزها و شب ها باید بر امثال ما بگذرد تا به این مقام برسند که دیگران را فارغ از نقائص خود قضاوت نکنند.
و چه شیرین فرمود سالار و سید شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام در جواب کسی که از ایشان درباره ی ادب پرسید:
سُئِلَ الاْمامُ الْحُسَيْنُ عليه السلام عَنِ الاَْدَبِ، فَقالَ:هُوَ اَنْ تَخْرُجَ مِنْ بَيْتِكَ، فَلا تُلْقِىَ اَحَداً اِلاّ رَأَيْتَ لَهُ الْفَضْلَ عَلَيْكَ
(موسوعه کلمات الامام الحسین علیه السلام)
ادب آن است که هرگاه از خانه خارج شدی،احدی را نبینی الا اینکه او را برتر و با فضیلت تر از خویش بدانی.
و چه بسا معنای" بیتک " همان خروج انسان از توجه به خویشتن به خارج از خویش و توجه به تمثلات خارجی نفس باشد.
رزقنا الله و ایاکم
♦️المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علوم کلی و تاثیرگذاری
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
باز نشر
♦️گودالِ ناپیدا♦️
چه بگویم...
از آن استیلا و از آن اقتدار بی نظیرت در وصول عاشقان به آن حقیقتِ مکتومِ مکنون
یا بگویم از آن نفی تحیرآمیز خویشتن و به یادگار گذاشتن آن سوز بی کران در سپهر تاریخِ فنا،آن جا که فرمودی لایوم کیومک یا اباعبدالله و به وسعت گریه های ابدی نمک منتشر در روضه های حسین گشتن
یا بگویم آن قصه ی عجیب شیرین پر طراوتت که رقابتت با حسین علیه السلام بر سر این بود که اتصال نسبی خویش با امیرالمومنین ع را با گفتن ابالحسین ابالحسین نفی نمایی و حسین که تو امام او گشتی هم در این قبال امیرالمومنین را ابالحسن خطاب میکرد.
چه طوفان محیرالعقولی در شکستن خویشتن در تو برپا بود.
و آیا بگویم از آن اختناق خونین بی حد که تو را چون شاهد آن در آن کوچه های بی پایان گشتی ، غریق پرده مظلومیت ابدی نمود.
باطن ها تو را در چه گودالی ذبح نمودند که قصه ی عاشورایت در کمون هستی باقی ماند و کمتر گوشی قصه ی تلخ آن را بر جانش چون حسین با خون و گوشت بر پیکره ی هستی اش در هم آمیخت؟
تو کیستی که جز سالکین راه یافته قدر تو را نمیدانند.
اصلا انگار نیستی از بس که هستی و این همان توصیفی است که اهل حقیقت از حضور الله در میانه ی ادراکات ترسیم نموده اند.
چه رازی میان تو و مادرت نهفته است که هر کس اگر به نهان فاطمه سلام الله علیها راه یافت باید از چشمه های حقیقت تو سیراب گردد.
چقدر من بی توجه به تو بوده ام....
برایم ثابت شده است و این را به وسعت فلک فریاد میزنم که رابطه ای عمیق میان تکثر در توسل به تو و تعجیل در ظهور اباصالح پدر مهربانم تکوّن یافته است.
شما پرده های غیبت از حقیقت بی کران اهل بیت هستید و این پرده ها با تعدد و تکثرِ توامان با عمق کنار خواهند رفت.
یادم نمیرود قصه ی آن جوانی که بعد از توسلاتی عمیق در جمکران به او فهمانده بودند به غریب ترین اهل بیت امام مجتبی توسل کنید.
تو آن راز مکتوم در میان اهل بیت و اصحاب خمسه هستی که از شدت ظهور بی رنگ بی رنگ در پرده ی اوهام ما درک میشوی.
اما تو معروف ترین به کرم بوده ای و هستی.
من هزار هزار عذر در پیشگاه تو بیاورم باز عذر بی توجهی ام به تو نخواهد شد.
از تو میخواهم مرا وارد جرگه متوجهین به ساحت بی کرانه ات کنی که فهمیده ام تو آن سرّ مکنون ازلی هستی که هر آنکس را که بخواهند سیراب از توحید کنند باید پرده ی غربت و غیبت تو در وجود او کنار رفته باشد.
مرا دریاب
من تو را از مادرت میخواهم...
دعاگوی غریبان جهانم
و ادعو بالتواتر و التوالی
#امام_حسن_مجتبی_ع
♦️المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میل به شهرت ذاتی فطرت انسان
@m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیش از مردن جسم هایتان،روح خود را از دنیا خارج کنید...
♦️المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
✨حتماً دوستان به این نکته توجه داشته باشند، اینکه ما آیات و روایات را میخوانيم معنی آن، این نيست که آنها را فهميده ایم، نه! هرکدام از این آیات شاید چند شب و یا بيشتر برای علم ظاهری، وقت نياز داشته باشد برای اهلش که خزینه های علم بر رویشان باز است، که دریای بيکرانی است. اما ما داریم یك سری آیات و روایات را کنار هم می گذاریم تا ان شاءالله به یك نتيجه گيری برسيم و اميدوارم که بحث ما به ثمر برسد.
✨آیه ۲۱ سوره حجر: "وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا عِنْدَنَا خَزَائِنُهُ وَ مَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ" در این شب ها ، چندین بار در مورد این آیه بحث شد و عرض شد خداوند تبارک و تعالی می فرماید: هیچ چیزی نیست مگر آنکه نزد ما خزائنی دارد...
اما طبق این آیه ما با یك طبقه بندی در عوالم، مواجه می شویم. به تعبير قرآن سماوات، طبق طبق بودند، گویا هر شيئی که در این عالم وجود دارد، در طبقات بالاتر هم حاضر است و در هر طبقه ای خزائنی دارد و طبق مشَّيت خدای تبارک و تعالی در هر منزلی، نازل می شود. در عالم دنيا به شکل دنيوی و ناسوتی ظهور و بروز می کند، و به تعبيری که بعد از اهل بيت عليهم السلام به آن ماده گفته شده یا مادی است و البته در مورد آن باید دقت کرد و همينجوری به اهل بيت عليهم السلام نسبت نداد. بالاتر از آن عالم برزخ هست و عوالم بالاتر، اشياء در آن چه شکلی هستند؟ و حسب آن نشئه یا سرزمينی که در آن هستند، خزائنی دارند و به همان ميزانی که مشيت خداوند تبارک و تعالی اقتضا کند، این ها پایين می آیند. این نکته اول.
ممکن است کسی سوال کند این طبق طبق عالم از کجا در می آید و چه شکلی هست؟
✨آیه ۱۳ تا ۱۷ سوره مبارکه نوح: مَا لَکُمْ لا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا ﴿١٣﴾ وَقَدْ خَلَقَکُمْ أَطْوَارًا ﴿١٤﴾ أَلَمْ تَرَوْا کَیْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ﴿١٥﴾
وَجَعَلَ الْقَمَرَ فِیهِنَّ نُورًا وَجَعَلَ الشَّمْسَ سِرَاجًا ﴿١٦﴾ وَاللَّهُ أَنْبَتَکُمْ مِنَ الأرْضِ نَبَاتًا ﴿١٧﴾
چرا شما برای خدا عظمت قائل نيستيد؟!در حالی که شما را در مراحل مختلف آفرید تا از نطفه به انسان کامل رسيدید. آیا نمیدانيد چگونه خداوند هفت آسمان را یکی بالای دیگری آفریده است و ماه را در ميان آسمانها مایه روشنایی، و خورشيد را چراغ فروزانی قرار داده است؟! و خداوند شما را همچون گياهی از زمين رویانيد...
البته بيشتر آیه ۱۴ تا ۱۶ مد نظر ما است. در آیه ۱۴ می فرماید شما طور طور خلق شده اید. یك معنی این ممکن است این باشد که شما دارای ميل ها و اندیشه های مختلف خلق شده اید، اما با توجه به آیه بعدی که می فرماید: أَلَمْ تَرَوْا کَیْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا بزرگان به این نتيجه می رسند که این طور و اطوار خلق شما، طور طورهایی در طبقات حقيقت است، در طبقات آسمان ها است، آسمان هایی که در هستی ما با آن مواجه هستيم، اما الان چون مقابل آنها حجاب آمده است از رویت آن محرومیم. اما اگر یك نفر، مقداری تهذیب نفس کند، ممکن است چشمش به آسمان برزخ باز شود و اموری را ببيند که متعدداً عرض کردم، بسياری از مکاشفات و یا احوالاتی که افراد دارند، مربوط به همين عالم برزخ یا مثال است و شاید هنوز در آنها حرکت های توحيدی، محقق نشده و با همين که یك چيزی که جلو آنها باز می شود، جلو می افتند و مشکلی که ایجاد میکنند پيشرو می شوند و یك عده ای را هم دنبال خودشان راه می اندازند و دردسر ایجاد می کنند. این موضوع مانند این است که یك نفر یك شبکه ی تلویزیونی بيشتر روی گیرنده اش داشته باشد و یك سری چيزهای بيشتری را ببيند، نه مزیتی دارد و نه چيزی دارد، فقط یك شبکه بيشتر دارد، که خيلی قابل تأمل است. نکته دیگر این که، به آیه دقت کنيد سوال هست نمی بينيد خدا هفت آسمان را طبق طبق خلق کرده؟ یعنی ای انسان تو ظرفيتت، نهادت، قابليتت، این است که ببينی که هفت آسمان طبق طبق خلق شده است و به این هفت آسمان مسافرت کنی...
✨نکته ای اینجاست که قرآن کریم می فرماید آیا نمی بينيد؟ ندیدید؟ که خداوند این چنين خلق کرد آسمان و .. که این اشاره به قوس نزول ما هم دارد و اینکه فراموش کرده ایم و باید این راه را برویم. این نکته پيوند بين این بحث با بحث های شب های قبلی است، که هر آسمانی گویا یك خورشيدی می خواهد و در این آسمان ها که طبق طبق است- ما از همينجا به این مطلب می رسيم که قرآن کریم هم طبق طبق است و الفاظش هم طبق طبق است و باید طبق طبق معنی شود و دسترسی ها به هر طبقه ای که باشد، در همان حد فهم خواهند داشت...
♦️بحث کنترل خیال سال ۱۳۹۹
جلسه ی بیست و یکم (رابطه ی قدر و عزم و حیات اشیاء به ولایت)
@m_h_esfahani
ابتدای جلسات
https://eitaa.com/m_h_esfahani/1122
باز نشر
(در انتشار همراه باشید)
هو العلی العظیم
♦️اذن دخول شب قدر
شاید اگر درشب نوزدهم و شب بیست و یکم سجده ای نسبتا طولانی داشتیم و با صدیقه ی طاهره سلام الله علیها تکلمی باطنی توامان با اشک داشتیم و در این میانه وصول به باطن امیرالمومنین علی علیه السلام را طلب کنیم در شب بیست و سوم ماه مبارک از باطن امیرالمومنین سلام الله علیه ما را وارد باطن فاطمه سلام الله علیها و درک لیله القدر بنمایند.
شاید که توانستیم این دوبزرگوار را در این سه شب مجاب کنیم که حقیقتا تشنه کام ورود در منظومه ی حقیقتشان هستیم.
این شبها شب های نا امیدی نیست، شب امید و حرکت و باور به توان ولایت کبرای الهیه در وصول انسان غرق شده و محصور به اشارتی از ابروان صاحب این لیالی است.
یا علی!
تو همان تجلّیِ ایزدی ، که فراز عرشی و لا مکان
خبری ز گردش چشم تو ، حرکات گردش آسمان
دهد آن فؤاد و لسان تو ، ز فروغ لوح و قلم نشان
تو که ردّ شمس کُنی عیان ، به یکی اشارهی ابروان
دو مُسخّر آمده مِهر و مَه ، هله بر هلالِ تو یا علی
پ ن: توسل به فاطمه ی زهرا سلام الله علیها را از گودال قتلگاه آغاز کنید...
🔻المکتوبات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیلهالقدر، شب درخواست توفیق یکساله برای رفع حجابها میان ما و حقیقت خودمان است.
فراموش نکنیم این توفیق را از خدای متعال و ساحت ولایت به جد بخواهیم.
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرزمین وجود انسان
ن و القلم و ما یسطرون
♦️المحاضرات فی النجف الاشرف
@m_h_esfahani