امام خمینی (ره) مهيّا شدن براى ظهور🔆
ما بايد در اين طور روزها و در اين طور ايام اللّه توجه كنيم كه خودمان را مهيّا كنيم از براى آمدن آن حضرت . من نمى توانم اسم رهبر روى ايشان بگذارم ، بزرگ تر از اين است . نمى توانم بگويم كه شخص اول است ، براى اين كه دومى در كار نيست . ايشان را نمى توانيم ما با هيچ تعبيرى تعبير كنيم الاّ همين كه مهدى موعود است . آنى است كه خدا ذخيره كرده است براى بشر و ما بايد خودمان را مهيّا كنيم از براى اين كه اگر چنان چه موفق شديم ان شاءاللّه به زيارت ايشان ، طورى باشد كه روسفيد باشيم پيش ايشان . تمام دستگاه هايى كه الآن به كار گرفته شده اند در كشور ما ، اميدوارم كه در ساير كشورها هم توسعه پيدا بكند . بايد توجه به اين معنا داشته باشند كه خودشان را مهيّا كنند براى ملاقات حضرت مهدى عليه السّلام . 📗صحیفه نور ج 12 ، صص 208 - 209 .
موسسه فرهنگی قرآن و عترت منهاج عشق آباد
@m_menhaj
هدایت شده از بیداری ملت
💔ماجرای یک بوسه!
اولین جلسه کنفرانس بینالمللی حمایت از انتفاضه بود. پس از سخنرانی، هنگامی که آقا در حال عبور از سالن کنفرانس بود، سیدحسن نصرالله، خودش را به آقا رساند و دست ایشان را بوسید. برایم کمی تأمل برانگیز بود. یک روز بعد که به دیدار سیدحسن نصرالله رفتم، قضیه را پرسیدم.
سیدحسن گفت: امسال رسانههای جهانی مرا به عنوان "مرد سال" نامیدهاند و در کشورهای عربی نیز عنوان "موفقترین رهبر جهان عرب" را به من دادهاند. دیروز چون مراسم به طور مستقیم در جهان پخش میشد،
مناسب دیدم به همه بگویم که من "سرباز" رهبر انقلابم!
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از اتقان نیوز
چ تا چند درجه با انحراف از قبله، اگر نماز خوانده شود، نماز درست است؟مرجع: رهبری.
📤پاسخ:
از نظر رهبری و امام خمینی(ره) در نماز عمداً نباید از قبله منحرف شوید، اما اگر قبله را ندانید یا سهوا و از روی فراموشی از قبله منحرف شوید و یا با دليل معتبرى به يك طرف به عنوان قبله نماز بخوانید و بعد متوجه شوید كه آن طرف قبله نبوده است، اگر انحراف از قبله به حد دست راست یا چپ قبله نرسیده باشد و به عبارت دیگر کمتر از ۹۰ درجه باشد، نمازتان صحيح است و اگر در وسط نماز متوجه انحراف از قبله شدید، بقيه نماز را بايد رو به قبله بخوانید و نمازتان صحیح است.
اما اگر انحراف از قبله ۹۰ درجه یا بيش از ۹۰ درجه بود و وقت نماز هنوز باقى بود، بايد نماز را اعاده كنید و اگر وقت نماز گذشته بود، دیگر قضای نماز لازم نیست، حتی اگر مشخص شود پشت به قبله نماز خوانده است.[1]
نظر مراجع در مورد انحراف از قبله:👇
نظر مراجع در مورد انحراف از قبله به شرح زیر است:
✍آیه الله مکارم شیرازی: پنج الی شش درجه انحراف عمدی اشکالی ندارد، ولی بیش از آن جایز نیست و انحراف سهوی در صورتى که کمتر از ۹۰ درجه باشد، اشکالی ندارد. اما اگر سهوا بیشتر از ۹۰ درجه منحرف از قبله باشد، نمازهای گذشته را باید به تدریج قضا کند.[2]
✍آيه الله شبيري زنجانی: اگرطوری بایستید که بگویند رو به قبله نماز می خوانید، کافی است و تشخیص این موارد با عرف است و دقت عقلی لازم نیست.[3]
✍آیه الله صافی: انحراف عمدی از قبله اگر کم باشد که شخص رو به قبله در عرف باشد - مثل چهار درجه - اشکال ندارد و صدق حالت رو به قبله بودن در نظر عرف کافی است. [4]
✍آیه الله بهجت: انحراف عمدی از قبله جایز نیست و باید عرفاً رو به قبله بودن را مراعات کند، مگر به اندازه پهنای یک انگشت (چهار درجه) که بخشید شده است. [5]
📚منابع:
۱. امام، تحریرالوسیله، ج 1، المقدمه الثانیه فی القبله، م 4، ص 256 و استفتائات، ج 1، احکام نماز، س 32؛ خامنه ای، سایت، استفتائات جدید.
۲. مکارم: استفتا.
۳. برگرفته از استفتائات آیه الله العظمی شبیری زنجانی.
۴. صافی، جامع الاحکام، ج 1، س 197.
۵. بهجت، استفتائات، ج 2، س 1499، 1520 و 1503.
ا┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ا
برای آگاهی از اخبار و محتوای قرآنی وارد شوید👇
🆔@etghan_ir
11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای مهربانم سلام...
ای دل بشارت می دهم خوش روزگاری می رسد
یا درد و غم طی می شود یا شهریاری می رسد
ای منتظر غمگین مشو قدری تحمل بیشتر
گردی به پا شد در افق گویی سواری می رسد
تعجیل در امر فرج زمزمه می کنیم اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن...
راهبُرد(مرتضی تیجانی )👇
https://eitaa.com/rahbordmortezatejany
هدایت شده از سخن حق
عنه عليه السلام : طُوبى لِمَن ذَلَّ في نَفسِهِ ، و طابَ كَسبُهُ ، و صَلُحَت سَريرَتُهُ (سِيرَتُهُ) ، و حَسُنت خَليقَتُهُ ، و أنفَقَ الفَضلَ مِن مالِهِ ، و أمسَكَ الفَضلَ من لِسانِهِ .[نهج البلاغة : الحكمة 123.]
امام على عليه السلام : خوشا آنكه خود را خوار انگاشت و درآمدى (عملى) پاك و نهادى سالم و شايسته و اخلاقى نيكو يافت و زيادى مال و ثروتش را انفاق كرد و زبانش را از زياده گويى نگه داشت
عشق در شعر امام خمینی،،(ره)
روز وصل
غم مخور ، ايام هجران رو به پايان مى رود
اين خمارى از سر ما ميگساران مى رود
پرده را از روى ماه خويش بالا مى زند
غمزه را سَر مى دهد ، غم از دل و جان مى رود
بلبل اندر شاخسار گُل هويدا مى شود
زاغ با صد شرمسارى از گلستان مى رود
محفل از نور رخ او ، نورافشان مى شود
هرچه غير از ذكر يار ، از ياد رندان مى رود
ابرها ، از نور خورشيد رخش پنهان شوند
پرده از رخسار آن سرو خرامان مى رود
وعده ى ديدار نزديك است ياران مژده باد
روز وصلش مى رسد ، ايام هجران مى رود
سوال شرعی✅
گاها پیش میآید که فردی غسلی مستحبی مانند غسل صبح جمعه میگیرد، آیا پس از آن نیازی به وضو برای خواندن نماز هست؟
به گزارش گروه رسانههای خبرگزاری تسنیم،گاهی افراد به غسل مستحبی مانند غسل صبح جمعه با شب قدر اهتمام دارند؛ اما پس از آن، می توان نماز را به جای آورد؟ در واقع، غسل مستحبی را می توان جایگزین وضو دانست؟ این پرسشی است که مراجع عظام، نگاهی متفاوت بدان دارند.
پاسخ مراجع عظام تقلید به این سوال، چنین است:
حضرات آیات عظام امام خمینى، بهجت (ره)، خامنه اى و صافى گلپایگانی (مدظلهم العالی):
کسى که غسل جنابت کرده، نباید براى نماز وضو بگیرد، ولى با غسل هاى دیگر (چه واجب یا مستحب) نمى شود، نماز خواند و باید وضو هم گرفت.
مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره):
کسى که غسل جنابت کرده، نباید براى نماز وضو بگیرد، بلکه با غسل هاى واجبِ دیگر غیر از غسل استحاضه متوسطه، نیز مى تواند بدون وضو نماز بخواند؛ اگرچه بهتر است وضو هم بگیرد.
حضرات آیات عظام خویی (ره)، سیستانى، نورى همدانی و وحید خراسانی (مدظلهم العالی):
کسى که غسل جنابت کرده، نباید براى نماز وضو بگیرد، بلکه با غسل هاى دیگرِ واجب غیر از غسل استحاضه متوسطه و با غسل هاى مستحب، نیز مىتواند بدون وضو نماز بخواند؛ اگرچه احتیاط مستحب آن است که وضو هم بگیرد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی):
با هر غسلى مى توان نماز خواند و وضو واجب نیست، خواه جنابت باشد یا غیر آن، واجب باشد یا مستحب، ولى احتیاط مستحب آن است که در غیر غسل جنابت وضو بگیرد.
منبع:مشرق
معامله پرسود با خدا🌷
سوره صف / آيه هاى ۱۰ تا۱۳
10 . يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى تِجارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذابٍ أَلِيمٍ.
11 . تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ ذلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ.
12 . يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ يُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ وَ مَساكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ذلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ.
13 . وَ أُخْرى تُحِبُّونَها نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِيبٌ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ.
ترجمه
10 - هان اى كسانى كه ايمان آورده ايد، آيا شما را بر تجارتى راه ننمايم كه شما را از عذابى دردناك نجات مى دهد؟!
11 - به خدا و فرستاده او ايمان بياوريد و در راه خدا با دارايى ها و جان هايتان جهاد نماييد؛ اين [جهاد و تلاش و ايمان و عملكرد شايسته ] اگر بدانيد، براى شما بهتر است.
12 - [شما چنين كنيد] تا [خدا] گناهانتان را بر شما ببخشايد و شما را به بوستان هايى كه از زير [درختان و قصرهاى ] آن جويبارها روان است، درآورد و [در خانه ها و] سراهايى پاكيزه در باغ هايى جاودانه [جاى دهد]؛ اين است آن كاميابى پرشكوه.
13 - و [نيز نعمت ] ديگرى كه آن را دوست مى داريد؛ [كه آن عبارت است از ]يارى از سوى خدا و پيروزى نزديكى است [كه در آرزوى آن هستيد]؛ و ايمان آوردگان را [بدان ] نويد ده.
أللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ کَما صَلَّیْتَ عَلی إبراهیمَ وَ آلِ إبراهیم إنَّکَ حَمیدٌ مَجیدٌ، وَ بارِکْ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ کَما بارَکْتَ عَلی إبراهیمَ وَ عَلی آلِ إبراهیمَ إنَّکَ حَمیدٌ مَجیدٌ؛
خداوندا بر محمد و آل محمد صلوات فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم صلوات فرستادی، راستی را که تو ستوده و والائی. و بر محمد و آل محمد فزونی بخش، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم فزونی دادی، راستی را که تو پسندیده و عظمائی