eitaa logo
مبلّغان دینی ☘
1.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1.2هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 شهید بهشتی فدایی امام و انقلاب.... 🎙 حجت الاسلام استاد پناهیان 📎 📎 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✳️ اعتقاد به روز حساب را از متن زندگی بیرون کرده‌ایم 🔻 خدا در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ» ...به یقین کسانی که از راه خدا منحرف می‌شوند، محکوم به عذابی شدیدند چون را فراموش کرده‌اند.(ص، ۲۶) 🔸 اینجا نفرموده است «بما کفروا یوم الحساب» بلکه فرموده «بما نسوا یوم الحساب» چون روز حساب را کرده‌اند. یعنی ممکن است به روز حساب داشته باشند اما عملا آن اعتقاد را حاکم بر خود قرار نمی‌دهد که ما مسلمانان اکثرا مبتلا به همین ضلالت هستیم که اعتقاداً روز حساب را قبول داریم اما عملاً ناسی آن هستیم و آن را از متن زندگی بیرون کرده و در حاشیه به طاق نسیان نشانده‌ایم. 🔺 آنچه که در زندگی ما حکومت بلامنازع دارد از ثروت و قدرت و مسکن و مرکب و ... است و لذا روز حساب هم خدا ما را بر طاق نسیان نهاده و خواهد فرمود: «...الْيَوْمَ نَنْسَاكُمْ كَمَا نَسِيتُمْ لِقَآءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا...» امروز ما شما را فراموش می‌کنیم همانگونه که شما دیدار امروزتان را فراموش کردید...(جاثیه، ۳۴) 👤 📚 از کتاب «بنای بندگی، صفای زندگی» ج۱ 📖 ص ۲۱۴ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
💢 امر والدین به فرزند برای شرکت در نماز جماعت 🔷 اگر پدر یا مادر به فرزند خود امر کند نماز را به جماعت بخواند در صورتی که ترک جماعت موجب اذیت آنها شود، احتیاط واجب آن است که نماز را به جماعت بخواند. 🔷 مستحب است نمازهای واجب شبانه روز به جماعت خوانده شود و نسبت به نماز صبح و مغرب و عشا بیشتر سفارش شده است. 🔷 وقتی نماز جماعت برپا می شود، مستحب است کسی که نمازش را فُرادا خوانده، دوباره نماز را به جماعت بخواند. 🔷 اگر شخصی در نماز دچار وسواس باشد، واجب نیست نماز را به جماعت بخواند؛ مگر آنکه وسواسش در حدی باشد که نماز را قطع می کند یا تکرار زیاد ذکر، موجب از بین رفتن موالات و باعث بطلان نماز شود. 🔺 رساله نماز و روزه آیت الله خامنه ای/ استحباب نماز جماعت 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/news/212873 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
وَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ صَالِحِ بْنِ حَمْزَةَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ عَبْدٍ صَالِحٍ قَالَ: لَيْسَ حُسْنُ اَلْجِوَارِ كَفَّ اَلْأَذَى وَ لَكِنْ حُسْنُ اَلْجِوَارِ صَبْرُكَ عَلَى اَلْأَذَى. عبد صالح(امام موسى كاظم(عليه السّلام))فرمود:تنها خوشرفتارى با همسايه خوددارى از اذيّت او نيست،بلكه تحمّل اذيت و آزار اوست. آداب معاشرت، محمدمهدی محمدی، انتشارات: زمزم هدایت وابسته به پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق (ع) ; ج ۱ ص ۹۷ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى وَ عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ جَمِيعاً عَنِ اِبْنِ مِهْرَانَ قَالَ: كَتَبَ رَجُلٌ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ اَلثَّانِي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَشْكُو إِلَيْهِ مُصَابَهُ بِوَلَدِهِ وَ شِدَّةَ مَا دَخَلَهُ فَكَتَبَ إِلَيْهِ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَخْتَارُ مِنْ مَالِ اَلْمُؤْمِنِ وَ مِنْ وُلْدِهِ أَنْفَسَهُ لِيَأْجُرَهُ عَلَى ذَلِكَ . ابن مهران گويد: مردى به امام جواد عليه السّلام نامه‌اى نوشت و از مصيبت فرزندش و سختى آن شكايت كرد. حضرتش در پاسخ نوشت: آيا نمى‌دانى كه خداوند از مال و فرزند مؤمن، بهترينش را مى‌گيرد تا بدان سبب به او پاداش دهد؟! ترجمه فروع کافی ; ج ۱ ص ۴۹۱ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
دلخسته و بی شکیب بودن سخت است هم صحبت نانجیب بودن سخت است هر مرد غریب مأمنش خانه اوست در خانه خود غریب بودن سخت است شهادت امام جواد علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
📌 داستانی زیبا امام جواد علیه‌السلام 🔹 شخصی که به سرقت، اعتراف کرده بود، از معتصم خواست که با اجرای کیفر سرقت، او را پاک سازد. 🔸 معتصم، همه‌ی فقها را جمع کرد و امام جواد علیه‌السلام را هم احضار کرد و از آن‌‌ها پرسید که دست آن دزد را از کجا باید قطع کرد؟ 🔹 شخصی به نام «ابن ابی دُؤاد» که در آن زمان، قاضی بغداد بود و در آن مجلس حضور داشت؛ می‌گوید: «من گفتم: از مچ دست باید قطع شود. معتصم گفت: به چه دلیل؟ گفتم: چون منظور خداوند در آیه‌ تیمم که می‌فرماید: «فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَ أَیْدِیكُمْ؛[مائده/۵] پس صورت و دستانتان را مسح كنید» از مچ دست است. 🔸 ابن ابی دؤاد ادامه می‌دهد که گروهی از فقها با من موافق بودند اما دیگران گفتند: باید از آرنج قطع شود. معتصم گفت به چه دلیل؟ گفتند: چون وقتی خداوند در آیه‌ی وضو فرمود: «فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَ أَیْدِیَكُمْ إِلَى الْمَرافِق‏؛[مائده/۶] پس صورت و دستهایتان تا آرنج را بشویید»؛ منظور، از «دست»، تا آرنج است. 🔹 معتصم به امام جواد علیه‌السلام رو کرد و پرسید: نظر شما در مورد این مسأله چیست؟ امام علیه‌السلام فرمود: آن‌ها در اشتباهند و فقط انگشتان دست دزد باید قطع شود و کف دست باقی بماند. معتصم گفت به چه دلیل؟ امام علیه‌‌السلام فرمود: چون پیامبر خدا(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) فرمود: سجده بر هفت عضو از بدن باید باشد؛ صورت(پیشانی)، دو کف دست، دو سر زانو، دو پا(دو انگشت بزرگ پا). و اگر دست دزد از مچ یا آرنج قطع شود دیگر دستی برای سجده کردن برای او باقی نمی‌ماند. و خداوند تبارک و تعالی فرمود: «وَ أَنَّ الْمَساجِدَ لِلَّهِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدا؛[جن/۱۸] سجده‌گاه‌ها از آن خداست، پس هیچكس را همراه با خدا نخوانید (و عبادت نکنید)»؛ و این اعضای هفت‌گانه هم سجده‌گاه هستند. 🔸 پس معتصم، پاسخ امام جواد علیه‌السلام را پسندید و دستور داد که دست دزد را از انگشتان، قطع کنند. ابن ابی دؤاد می‌گوید: (در این موقع) من از شدت شرمندگی آرزوی مرگ کردم». 🔹 و همین موضوع، سبب شد ابن ابی دؤاد، چند روز بعد، پیش معتصم رفته و به خاطر حسد و کینه‌ای که از امام‌ جواد علیه‌السلام داشت،‌ به معتصم گفت که تو امیر مؤمنانی و با ترجیح دادن سخن مردی که عده‌ای از مردم، قائل به امامت او هستند بر سخن ما، مردم می‌گویند که او شایستگی خلافت را دارد نه معتصم. و با این سخنان، معتصم را وادار کرد که نقشه‌ی شهادت آن حضرت را بکشد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/199701 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✳️ چشمش به ارباب افتاد! 🔻 چند نفر که همگی پیکان داشتیم، در پمپ بنزین به نوبت ایستاده بودیم. در این بین یک ماشین بنز با رنگ متالیک سر رسید و پولی به کارگر پمپ بنزین داد که بنزین بزند. او درب ماشین را نیمه‌باز گذاشته و با ژست متکبرانه‌ای آرنج خود را به سقف ماشین تکیه داد، از داخل ماشین پیپی را برداشت و روشن کرد و در حالی که با افاده و تکبر به ما نگاه می‌کرد، شروع به پُک‌زدن آن نمود. در این حال بود که یکباره چشمش به آن طرف خیابان افتاد و باعجله پیپ را خاموش و سپس دستمالی برداشت و شروع کرد به پاک‌کردن اطراف ماشین و با نگرانی به آن طرف خیابان خیره شده بود. پس از مدت‌زمان کوتاهی متوجه شدیم که این آقا راننده‌ی ماشین است و ارباب او از آن طرف خیابان می‌آید تا سوار ماشین شود و این آقا به محض اینکه چشمش به ارباب افتاد، همه‌ی پَک و پوزش فرو ریخت و... ✅ اگر ما احساس کنیم و چشممان به افتد، حتی انتظار و هم از خدا نداریم و می‌گوییم: را باید، بدون چون‌وچرا، و زمزمه خواهیم کرد: ما گدایان خیل سلطانیم شهر بند هوای جانانیم بنده را نام خویشتن نبود هرچه ما را لقب دهد آنیم گر براند و گر ببخشاید ره به جای دگر نمی‌دانیم 👤 📚 برگرفته از کتاب | ج۲ 📖 صص ۷۴-۷۳ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✳️ حقه‌ی انگلیسی و معتادان چینی 🔹هنگ‌کنگ پرچم و واحد پول مستقلی دارد و تحت نظارت جمهوری خلق چین اداره می‌شود. تاریخ استقلال این ناحیه خودمختار به دو قرن پیش و جنگ‌های معروف به برمی‌گردد. 🔸امپراطوری بریتانیا به تولیدات چینی مثل چای و ابریشم خیلی علاقه‌مند بود اما چینی‌ها تمایلی به تولیدات اروپا نداشتند. با ادامه‌ی این تجارت یک‌طرفه، ذخایر نقره‌ی بریتانیا کم شد و لازم بود که این تجارت دو طرفه شود. بهترین گزینه، صادرات تریاک از هند به بود. 🔹با گرفتار شدن چینی‌ها به بلای تریاک، بریتانیا خیالش از تجارت پرسود و طولانی مدت راحت شد. در سال ۱۸۰۰، ۳۰۰ تن تریاک به چین صادر شد. چهار دهه بعد، این میزان به ۳۵۰۰ تن افزایش یافت.‌ تا سال ۱۸۹۰ بیش از ۱۵ میلیون نفر چینی به تریاک معتاد شده بودند. چینی‌ها حسابی به تریاک عادت کرده بودند و تقاضای زیادی برای این ماده مخدر وجود داشت. 🔸این تجارت به‌قدری سودآور بود که غیر ممکن بود از آن دست بکشد. در دهه ۱۸۳۰ امپراطور دائوگوانگ با توجه به اعتیاد گسترده در سراسر کشور، دستور داد سربازان تمام تریاک‌ها را بسوزانند. تاجران ۲۰۰۰۰ صندوق تریاک را از دست دادند. بریتانیا برای گرفتن غرامت اقتصادی به منطقه لشکر کشید و هنگ‌کنگ را اشغال کرد. 🔹در سال ۱۸۴۱، چین را به بریتانیا واگذار کرد و یک سال بعد، معاهده‌ی نانکینگ امضا شد که پایان جنگ اول تریاک بود. بریتانیا به خواسته‌های خود رسید و مصرف تریاک در چین به‌شدت رشد کرد. 🔸در سال ۱۸۵۶ توقیف یک کشتی بریتانیا توسط چینی‌ها، بهانه‌ای برای شروع جنگ دوم تریاک شد. این بار ارتش بریتانیا پکن را تصرف کرد و چین مجبور شد واردات تریاک را به کلی قانونی کند. پس از آن، واردات تریاک به چین تحت کنترل بریتانیا تقریباً سه برابر شد و در سال ۱۸۸۰ به ۶۵۰۰ تن رسید. 🔹در سال ۱۹۱۵، پس از مخالفت‌های جهانی علیه تجارت مواد مخدر، بریتانیا صادرات تریاک به چین را متوقف کرد اما همچنان هنگ‌کنگ تحت استعمار بریتانیا بود. در سال ۱۹۸۴، طبق توافق مشترک چین و بریتانیا، هنگ‌کنگ به چین بازگردانده شد. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
باسمه تعالی به مناسبت انتشار ماهنامه علمی ترویجی تخصصی (ویژه و ) در نظر داریم جهت تقویت و کاربردی‌تر شدن این ماهنامه، از نظرات و پیشنهادات مبلغان و مربیان محترم بهره‌مند شویم؛ لذا خواهشمند است با شرکت در این و انتشار آن ما را در تقویت ماهنامه سفیر امین یاری فرمایید: 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://formaloo.com/pcewq 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم. •┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈• ✏️https://eitaa.com/safiramin
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفُضَيْلِ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ اَلثَّانِي عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَسْأَلُهُ أَنْ يُعَلِّمَنِي دُعَاءً فَكَتَبَ إِلَيَّ تَقُولُ إِذَا أَصْبَحْتَ وَ أَمْسَيْتَ اَللَّهُ اَللَّهُ اَللَّهُ رَبِّيَ اَلرَّحْمَنُ اَلرَّحِيمُ لاَ أُشْرِكُ بِهِ شَيْئاً وَ إِنْ زِدْتَ عَلَى ذَلِكَ فَهُوَ خَيْرٌ ثُمَّ تَدْعُو بِمَا بَدَا لَكَ فِي حَاجَتِكَ فَهُوَ لِكُلِّ شَيْءٍ بِإِذْنِ اَللَّهِ تَعَالَى «يَفْعَلُ اَللّٰهُ مٰا يَشٰاءُ » محمد بن فضيل گويد: بحضرت جواد عليه السلام نوشتم و درخواست كردم كه دعائى بمن بياموزد؟ پس آن حضرت بمن نوشت: چون صبح كنى و شام كنى بگو: «اللّٰه اللّٰه اللّٰه ربى الرحمن الرحيم لا اشرك به شيئا». و اگر بر آن بيفزائى نيك است (يا بهتر است) سپس بآنچه خواهى از حاجت خود دعا كن، زيرا كه اين دعا باذن خداى تعالى براى هر چيز سود دهد، و خدا هر چه خواهد همان كند. اصول کافی / ترجمه مصطفوی ; ج ۴ ص ۳۰۸ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️صلوات خاصه امام جواد علیه السلام♦️ بسم الله الرحمن الرحیم اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى عَلَمِ التُّقَى وَ نُورِ الْهُدَى وَ مَعْدِنِ الْوَفَاءِ وَ فَرْعِ الْأَزْكِيَاءِ وَ خَلِيفَةِ الْأَوْصِيَاءِ وَ أَمِينِكَ عَلَى وَحْيِكَ‏ اللَّهُمَّ فَكَمَا هَدَيْتَ بِهِ مِنَ الضَّلاَلَةِ وَ اسْتَنْقَذْتَ بِهِ مِنَ الْحَيْرَةِ وَ أَرْشَدْتَ بِهِ مَنِ اهْتَدَى وَ زَكَّيْتَ بِهِ مَنْ تَزَكَّى‏ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ بَقِيَّةِ أَوْصِيَائِكَ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ «اللّهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج» 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✍️ یادداشت 📌 قدرت و شجاعت امام جواد علیه السلام 🔹 امام جوادعلیه‌السلام در سن هفت سالگی به امامت رسید و با این حال، همه مدعیان علم و قدرت را در برابر خود به کرنش واداشت؛ زیرا علم، قدرت و شجاعت از صفات امام علیه‌السلام به شمار می‌رود. 🔸 خداوند متعال در آیات فراوانی به این نکته اشاره کرده است که سرچشمه قدرت و توانایی، علم است. یکی از آن موارد، ماجرای حضرت سلیمان و ملکه سبأ است. زمانی که حضرت سلیمان دستور داد قبل از اینکه ملکه برسد، کسی تخت او را بیاورد؛ «قَالَ الَّذِى عِنْدَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْكِتَابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ؛[نمل/۴۰] كسى كه علم و دانشى از كتاب داشت گفت: من پيش از آن كه چشم بر هم زنى، آن را نزد تو خواهم آورد!» پس آن کسی که قدرت و توانایی بر آوردن تخت بلقیس را دارد همان کسی است که علم به او داده شده است. 🔹 جالب در اینجاست که مقدار کمی از علم، به آصف بن برخیا داده شد و او چنین قدرتی پیدا کرده است، با اینکه خداوند متعال علم تمام کتاب را به اهل‌بیت‌علیهم‌السلام داده است و امام جواد‌علیه‌السلام نهمین آنهاست. در روایات مراد از آیه «وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْكِتاب‏؛[رعد/۱۳] و کسی که نزد او علم تمام کتاب است» را اهل بیت (علیهم السلام) دانسته‌اند. پس وقتی خداوند کل علم را در اختیار امام (علیه السلام) قرار داده است، به طریق اولی قدرت و شجاعت را نیز در اختیار آن‌ها گذاشته است؛ زیرا ریشه قدرت، علم است. 🔸 روزی مأمون؛ خلیفه عباسی، به قصد شکار سوار شد. در میانه راه به جمعى از کودکان برخورد کرد که در وسط راه ایستاده بودند. چون کودکان ابهت مأمون و اطرافیانش را مشاهده کردند، همگی پراکنده شدند مگر امام جوادعلیه‌السلام که با نهایت وقار در مکان خود ایستاد تا آن که مأمون به نزدیک او رسید. 🔹 مامون از آثار متانت و وقار او تعجّب کرد و پرسید: اى کودک! چرا مانند کودکان دیگر از سر راه دور نشدى؟ حضرت فرمود: اى خلیفه! راه بر تو تنگ نبود که آن را گشاد کنم و جرم و خطایى نداشتم که از تو بگریزم و گمان ندارم که تو کسى را بدون جرم در معرض عقوبت قراردهى! مأمون از نام او سوال کرد، حضرت فرمود: پسر على بن موسى الرضاعلیهما‌السلام هستم. مأمون چون نسبش را شنید، بر پدرش صلوات و رحمت فرستاد و روانه شد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/199701 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
📲ویژه نامه منتشر شد. 📤🔸سخنرانی مکتوب 📥🔹مقالات 📤🔸پرسش پاسخ 📤🔹اشعار و پیامک 📥🔸کلیپ و نماهنگ 📤🔹عکس و پوستر 📤🔸سخنرانی و مداحی 📤🔹استوری 💢لطفا جهت دریافت روی لینک👇👇 کلیک کنید. https://btid.org/fa/vshahadat-ej 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔸خطر تحلیل های سیاسیِ مقطعی و ساعت به ساعت!🔸 ✅آیت الله حائری شیرازی: 🔷 در زندان که بودیم هر وقت می‌خواستیم درباره توحید با اینها صحبت کنیم، می‌گفتند: «به ما دستور داده اند که نکنید، فقط کنید»! 🔹بحث ایدئولوژیک یعنی بحث پایه‌ای، اساسی؛ اما بحث سیاسی یعنی مقطعی، لحظه‌ای، نزدیک را نگاه کردن. هی به اینها گفتند «بحث سیاسی کن»، « نگاه کن»، «تحلیل‌های ساعت به ساعت کن». این جوری شد که زمین خوردند! نگاه به نزدیک کردند؛ لذا تعادلشان حفظ نشد و . 🔶 شما در [تحلیل مسائل] انقلاب، نگاه به دور بکنید. «ای وای چه صف نانی ...» این نگاه به نزدیک کردن است! ضد انقلاب هی نگاه به نزدیک می‌کنند، می‌گویند «صفِ نان»، «»، «صف این»، «صف آن». 🔸شما دور را نگاه کن، آن روز را نگاه کن که دشمن بالاخره بفهمد محاصره اقتصادی کارگر نیست و بگوید «ولش کن آقا»، بعد دروازه‌ها را باز بگذارند. آن وقت دیگر نه از صف خبری است، نه ... وضع اینجا از جاهای دیگر خواهد شد. نگاه به آینده‌اش بکن. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🇮🇹قتل‌عام هزاران لیبیایی در اردوگاه‌های کار اجباری 🔻احمد عبدالطیف استاد دانشگاه نیواینگلند آمریکا در "کتاب قتل‌عام در لیبی..." بر اساس شواهد میدانی و تحقیقاتی ده ساله می‌نویسد: 🔻استعمارگران فاشیست ایتالیایی لیبیایی‌ها را در معرض انواع بدرفتاری‌ها، جنایات جنگی، گرسنگی، تبعید، آوارگی، اردوگاه‌های کار اجباری و قتل قرار دادند. 🔻 بیش از ۱۱۰ هزار لیبیایی که در بخش شرقی این کشور ساکن بودند، در شانزده اردوگاه کار اجباری زندانی شدند و تا سال ۱۹۳۴، تنها ۴۰ هزار نفر از این مصیبت جان سالم به در بردند. 🔻ایتالیایی‌ها برای سرکوب مقاومت وطن‌پرستان مرتکب انواع اعمال جنایتکارانه شدند و به اعدام‌های گسترده متوسل شدند. 💠روایت دانشگاه کالیفرنیا ♨️Review: Genocide in Libya: Shar, A Hidden Colonial History, by Ali Abdullatif Ahmida | Contemporary Arab Affairs | University of California Press 🌐https://online.ucpress.edu/caa/article-abstract/15/1/109/122245/Review-Genocide-in-Libya-Shar-A-Hidden-Colonial?redirectedFrom=fulltext 🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر در ✅ کانال جنایات غرب 💯 https://eitaa.com/joinchat/1781727232C57b3ed8c49 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✳ جهاد تبیین؛ درس بزرگ امام جواد علیه السلام به ما 🔻 همان‌طوری که ائمه‌ی دیگر ما علیهم‌السلام با خودشان هر کدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار [ علیه السلام] هم گوشه‌ی مهمی از اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگی را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است که در هنگامی که در مقابل و قرار می‌گیریم، باید همت کنیم که را برای مقابله‌ی با این قدرت‌ها برانگیزیم. 🔸 اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسان‌تر است. اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می‌آراید، شناختن او برای مردم مشکل است. در دوران ما و در همه‌ی دوران‌های تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کرده‌اند وقتی از مقابله‌ی رویاروی با مردم عاجز شدند دست به حیله‌ی ریاکاری و نفاق بزنند. 👤 📚 برگرفته از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» 📖 صفحات ۳۲۱ و ۳۲۲ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan