eitaa logo
مبلّغان دینی ☘
2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ رِجَالِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ إِنَّ اَلْحَسَنَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ مَدِينَتَيْنِ إِحْدَاهُمَا بِالْمَشْرِقِ وَ اَلْأُخْرَى بِالْمَغْرِبِ عَلَيْهِمَا سُورٌ مِنْ حَدِيدٍ وَ عَلَى كُلِّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا أَلْفُ أَلْفِ مِصْرَاعٍ وَ فِيهَا سَبْعُونَ أَلْفَ أَلْفِ لُغَةٍ يَتَكَلَّمُ كُلُّ لُغَةٍ بِخِلاَفِ لُغَةِ صَاحِبِهَا وَ أَنَا أَعْرِفُ جَمِيعَ اَللُّغَاتِ وَ مَا فِيهِمَا وَ مَا بَيْنَهُمَا وَ مَا عَلَيْهِمَا حُجَّةٌ غَيْرِي وَ غَيْرُ اَلْحُسَيْنِ أَخِي. امام حسن عليه السلام فرمود: خدا دو شهر دارد كه يكى در مشرق و ديگرى در مغربست، گرد آنها ديوارى از آهن است، و بر هر كدام هزار هزار در است و در آنها هفتاد هزار هزار زبان است كه زبان هر دسته جز زبان همشهرى ديگر است من همۀ اين زبانها و آنچه در اين دو شهر است و در ميان آنها مى‌دانم و در اين دو شهر حجتى و امامى جز من و جز برادرم حسين نيست. اصول كافى / ترجمه كمره اى ; ج ۳ ص ۳۳۳ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
⭕️ گناه ترک فعل 🔻 رهبر انقلاب: از چه چیز کنیم؟ یک دسته خلافهایی است که انجام داده‌ایم، یک دسته هم گناهانی است که به معنای ترک فعل است؛‌ فعل نیست؛ یک کاری را باید انجام میدادیم امّا انجام ندادیم. خیلی‌ از ماها مبتلای به این آخری هستیم؛ خیلی کارها را باید انجام میدادیم، حرفی را باید میگفتیم، اقدامی را باید میکردیم،‌ امضائی را باید میکردیم، امّا انجام ندادیم؛ بر اثر تنبلی، بر اثر کسالت،‌ بر اثر بی‌اعتنائی به وظیفه؛ این گناه است؛ از این سؤال میشود. ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🇺🇸 ارمغان صلح خونین در فیلیپین 🔺وقتی آمریکا فیلیپین را از چنگ اسپانیا درآورد فیلیپینی‌ها توقع داشتند استقلال آنها به رسمیت شناخته شود، اما آمریکایی‌ها نه تنها رئیس جمهور منتخب آنها را دستگیر کردند بلکه ۳۰۰ هزار فیلیپینی را در جریان مبارزات استقلال‌طلبانه آنها کشتند، تا نشان دهند گوی سبقت را از اسپانیایی‌ها در جنایت ربوده‌اند. 🔺به عنوان مثال در ۲۸ سپتامبر سال ۱۹۰۱، درگیری میان و ساکنان روستای کوچک واقع در استان سمر به کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکایی منجر شد. 🔺این ماجرا با تلافی آمریکایی‌ها همراه بود؛ آنها ۲۵۵ خانه را به آتش کشیدند و بیش از ۸۰۰۰ نفر را بین ژانویه و آوریل ۱۹۰۲ کردند. 📛 ، نویسنده مشهور آمریکایی در واکنش به جنایات در فیلیپین می‌گوید: ما با تدفین هزاران جزیره‌نشین، برای آنها صلح به ارمغان آوردیم، زمین‌هایشان را نابود کردیم، دهکده‌های آنها را به آتش کشیدیم و بیوه زنان و یتیمان را بیرون راندیم و... و این چنین طبق مشیت الهی(این عبارت دولت است نه من) ابرقدرت جهان هستیم. 🌐 https://rarehistoricalphotos.com/moro-insurgents-1906/ 📚 جنایات غرب ص 438 ✒️ دکتر مهدی سعیدی 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
⛔️ شبهه ‼️ امام علی علیه‌السلام در یکی از نامه‌های‌شان به معاویه می‌فرمایند: «عضويت در شورا از آنِ مهاجر و انصار است. هرگاه آنان بر امامت و پيشوايی فردی اتفاق‌نظر پيدا کردند و او را امام ناميدند، اين کار مورد رضايت [خدا] خواهد بود.» طبق این سخن حکومت امری غیر الهی و وابسته به نظر مردم است. 🔰 پاسخ 🔹 این برداشت از فرمايش امام برای تأیید مشروعیت مردمی، بدون توجه به دیگر سخنان ایشان صحيح نيست. 🔸 حق حکومت از ناحيۀ خدا برای امام معصوم قرار داده شده است. ازاین‌رو امیرالمؤمنین علیه‌السلام وقتی شرایط تحقق حکومت ایشان مهیا شد، فرمودند: «هم‌اکنون حق به اهل آن بازگشت و دوباره به جايگاهی که از آن دورمانده بود، بازگردانده شد.» 🔹 همچنين آن حضرت درجایی ديگر می فرمايند: «رسول خدا با من عهد کرده و فرموده است: ای پسر ابوطالب، ولايت (سرپرستی و حکومت) بر مردم از آنِ توست. اگر آن‌ها با رضايت و عافيت جمع شدند و تو را حاکم قرار دادند، به کار آن‌ها بپرداز؛ ولی اگر دربارۀ تو اختلاف نظر داشتند، ایشان را با اختلافی که در آن افتاده‌اند به حال خود واگذار.» 🔸 از این‌ رو با توجه ساير فرموده‌های ايشان معلوم می‌شود که هدف امام از اين نامه، ساكت کردن دشمن و بستن راه هر نوع بهانه‌جويی است. ايشان يادآور می شوند که اگر احترام به خلافت پيشينيان به اين دليل بود که آنان با رأی مهاجر و انصار انتخاب شده بودند، نظير همين انتخاب دربارۀ امام نیز به طور واضح و کامل انجام شده است و بر اين اساس نمی بايد يکی را تبعيت و ديگری را رد کرد. 🔹 امام در اينجا در مقام جدل هستند تا دشمن را بر اساس مبانی خود الزام کنند. ايشان بر اساس امور مورد قبول طرف مقابل سخن می ‏گويند، نه بر پایه آنچه خود قبول دارند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/213325 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
شماره 278 به گزارش روابط عمومی «مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ»، شمارۀ 278 مبلّغان، ویژه ماه 1443 هجری قمری (تیر و مرداد ماه 1401) از چاپ خارج شده و توسط «مرکز پژوهش‌های تبلیغ» منتشر گردید. 🔻عناوین مقالات این شماره عبارتند از: 1️⃣جهاد تبیین و جنگ شناختی؛ قسمت اول 2️⃣ جرعه‏ای از معارف دعایِ روز مُباهله 3️⃣ پاسخ به سؤال‏ها و شبهات مهدویّت 4️⃣ چرا حادثۀ غدیر با آن عظمت، فراموش شد؟ 5️⃣حجَّةُالبَلاغ؛ گفتاری از آیت‏الله احمد عابدی نجف‏آبادی 6️⃣ جاهلیت جدید؛ زندگی با سگ 7️⃣ شاهکارهای تمدّن غرب(1) از کودتا و لشکرکِشی تا ترور و نسل‏کُشی 8️⃣ تصوّف در بوتۀ نقد صوفیان 9️⃣ مادری و احساس ارزشمندی 0️⃣1️⃣ اهمیت و فضیلت وساطت در ازدواج 1️⃣1️⃣ ریشه‏یابی قرآنیِ «إرتجاع» در کلام رهبر معظم انقلاب 2️⃣1️⃣ تحلیلی بر مسائل سیاسی روز 3️⃣1️⃣ یادداشت تبلیغی؛ نگاهی کوتاه به سفر آیت‏الله اعرافی به واتیکان و گفتگو با پاپ فرانسیس 4️⃣1️⃣ گزارشی کوتاه از کتاب جذّاب‏سازی برنامه‏های فرهنگی مسجد 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنِ اِبْنِ مُسْكَانَ عَنْ سَدِيرٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِنَّ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَى مَنَازِلَ مِنْهُمْ عَلَى وَاحِدَةٍ وَ مِنْهُمْ عَلَى اِثْنَتَيْنِ وَ مِنْهُمْ عَلَى ثَلاَثٍ وَ مِنْهُمْ عَلَى أَرْبَعٍ وَ مِنْهُمْ عَلَى خَمْسٍ وَ مِنْهُمْ عَلَى سِتٍّ وَ مِنْهُمْ عَلَى سَبْعٍ فَلَوْ ذَهَبْتَ تَحْمِلُ عَلَى صَاحِبِ اَلْوَاحِدَةِ ثِنْتَيْنِ لَمْ يَقْوَ وَ عَلَى صَاحِبِ اَلثِّنْتَيْنِ ثَلاَثاً لَمْ يَقْوَ وَ عَلَى صَاحِبِ اَلثَّلاَثِ أَرْبَعاً لَمْ يَقْوَ وَ عَلَى صَاحِبِ اَلْأَرْبَعِ خَمْساً لَمْ يَقْوَ وَ عَلَى صَاحِبِ اَلْخَمْسِ سِتّاً لَمْ يَقْوَ وَ عَلَى صَاحِبِ اَلسِّتِّ سَبْعاً لَمْ يَقْوَ وَ عَلَى هَذِهِ اَلدَّرَجَاتُ . سدير گويد: امام باقر عليه السّلام بمن فرمود: مؤمنين درجات مختلفى دارند: يكى باشد كه يك درجه دارد و يكى دو درجه و يكى سه درجه و يكى چهار درجه و يكى پنج درجه و يكى شش درجه و يكى هفت درجه و اگر تو بروى كه به صاحب يك درجه دو درجه تحميل كنى توانا ندارد و اگر بر صاحب دو درجه سه درجه عرضه كنى توانا ندارد و صاحب سه درجه چهار درجه را توانا ندارد و صاحب چهار درجه پنج درجه را توانا ندارد و صاحب پنج درجه شش درجه را توانا ندارد و صاحب شش درجه هفت درجه را توانا ندارد و همۀ درجات بر اين وضع باشند. اصول كافى / ترجمه كمره اى ; ج ۴ ص ۱۴۷ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
مبارزات فرهنگی امام باقر علیه.pdf
151K
به مناسبت 7 ذی الحجه شهادت امام باقر علیه السلام 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
سیره تربیتی امام محمد باقر علیه.pdf
200.3K
به مناسبت 7 ذی الحجه شهادت امام باقر علیه السلام 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
نگاهی به مواضع سیاسی امام باقر علیه.pdf
241K
به مناسبت 7 ذی الحجه شهادت امام باقر علیه السلام 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
💔 با زهرِ کینه، تاب وتوانم‌ گرفته شد قوّت نماند و باز زبانم گرفته شد ماندم در این حوالیِ غمها چه می شود؟ در این شرایطی که‌ توانم گرفته شد تا خاطرم رسید مراثیِ کربلا ای وایِ دل که امانم گرفته شد 🥀 (ع)🥀 🥀 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فلسفه قربانی در حج.pdf
114.4K
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✳️ چرا گریه در منا؟ 🔻 : «در زندگى ائمّه (علیهم‌السّلام)، آنجایى که گریه تحریض شده، بر امام حسین (ع) است که روایات متقنِ مسلّمِ قطعى دارد؛ چرا، حضرت رضا در هنگام حرکتشان [عدّه‌ای را] جمع کردند که بر ایشان گریه کنند که یک حرکت کاملاً سیاسى و جهت‌دار و معنى‌دارى بود [امّا] در مورد [گریه بر] شهادتشان جای دیگری بنده یادم نمی‌آید جز در مورد امام باقر (علیه‌السّلام) که حضرت وصیّت می‌کنند و هشتصد درهم از مال خودشان را می‌گذارند که این کار را در بکنند. منا با فرق دارد، با فرق دارد، با خود فرق دارد؛ مکّه شهر است و مردم متفرّقند و مشغول کارشانند؛ 🔸 در عرفات یک صبح تا عصر بیشتر نیستند، صبح که مى‌آیند خسته‌اند و عصر هم با عجله دارند می‌روند که به جاهاى دیگر برسند؛ و در مشعر [فقط] چند ساعتى در شب هستند و یک گذرگاهى است در راه منا؛ امّا منا سه شبِ متوالى است؛ کسانى که در این سه شبانه‌روز- در آن زمان و با وسایل آن روز- بخواهند روزها خودشان را به مکّه برسانند و شب برگردند، کمند و آنجا می‌مانند؛ در حقیقت سه شبانه‌روز هزارها انسان آنجا هستند که از اکناف عالم اسلام آمده‌اند و انسان می‌بیند که جاى مناسبى است براى اینکه آنجا تبلیغات کند؛ هر حرفى که بخواهیم به دنیاى اسلام برسد، جایش آنجا است؛ با وضع آن روز که رادیو و تلویزیون و روزنامه و وسایل ارتباط‌جمعى نبوده. آنجا وقتى یک عدّه‌اى بر از اولاد پیغمبر گریه می‌کنند، همه قاعدتاً سؤال خواهند کرد که چرا گریه می‌کنید؟ انسان که برای هر مرده‌اى گریه نمی‌کند، مگر به او ظلم شده بود؟ مگر کشته شده؟ چه کسی به او ظلم کرده؟ چرا به او ظلم کردند؟ و سؤال‌هاى فراوانى از این قبیل دنبالش مى‌آید؛ این همان حرکت سیاسى مبارزى بسیار دقیق و حساب‌شده است. (۱۳۶۵/۴/۲۸) ◀️ منبع: خبرگزاری فارس 🔗 لینک: http://fna.ir/1q0ijm 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✳️ اگر رب‌العالمين را نشناسيم، در بيابانِ زندگی گم شده‌ايم! 🔻 به‌دنبال انسانی است كه راه را -كه همان خدا و ارتباط حضوری و قلبی با خدا است- گم كرده باشد. اگر را كه ربّ همه‌ی ماست نشناسيم، در بيابانِ زندگی گم شده‌ايم. با اين كه به‌راحتی می‌توانستيم بفهميم بايد بنده‌ی ربّ العالمين باشيم. حالا كسی كه ربّ العالمين را ربّ خود نگرفت و به‌دنبال حکم کمال مطلق نبود، راه تسلّط شيطان را بر تمام ابعاد شخصيت خود می‌گشايد. كه مقصد خود را گم كرده‌اند، از شيطان تبعيت می‌كنند و در نتيجه شيطان بر آن‌ها تسلّط می‌يابد. شيطان طرح و نقشه برای ادامه‌ی زندگی به او می‌دهد، چون خودش طرح ندارد و طرح بندگی ربّ العالمين را هم نپذيرفته است. 🔸 (ع) در به خدای خود می‌گويد: «اَنْتَ كَهْفي حينَ تُعيِيني الْمَذاهِبُ فِي سَعَتِها»؛ تو پناهگاه و خزينه‌ی آرمان‌های من هستی وقتی راه‌های به‌ظاهر وسيع مرا خسته می‌كند. اگر كسی به اين بصيرت دست يافت كه خزينه‌ی همه‌ی آرمان‌هايش حضرت ربّ العالمين است، ديگر به‌سوی چه كسی بدود؟! پروردگارش هم كه نزديك است، دويدن نمی‌خواهد. اين آدم راه را گم نكرده است كه دربه‌در باشد. گنج را می‌شناسد و هرچه بيشتر تلاش می‌كند تا به آن نزديك شود، و اين تلاش با همراه است، چون راه و مقصد را می‌شناسد. 👤 📚 از کتاب #️⃣ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
وَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ مُوسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ هَارُونَ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مُوسَى عَنْ عَبْدِ اَلْعَظِيمِ اَلْحَسَنِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلْهَادِي عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : خَاطَرَ بِنَفْسِهِ مَنِ اِسْتَغْنَى بِرَأْيِهِ. امام هادى از پدرانش نقل كرده است كه حضرت على(عليه السّلام)فرمود:كسى كه به رأى و فكر خود اكتفا كند خود را به خطر افكنده است. وسائل الشیعة ج۱۲ ص۴۰ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan