eitaa logo
راهی
28 دنبال‌کننده
41 عکس
28 ویدیو
4 فایل
اینجا از مشاهدات و احوالات روزانه‌ام می نویسم #روزانه_نوشت_هام حرفی، حدیثی، نصیحتی: @MARDANIMJ
مشاهده در ایتا
دانلود
اپیزد اول: اسرائیل عصبانی است. چند روزی از غافل گیری گذشته. در رسانه ها، چهره مستاصل نتانیاهو به چهره ای مصمم تغییر می کند. همزمان با او گالانت (وزیر دفاع اسرائیل) شروع به مصاحبه می کند: «دستور محاصره کامل نوار غزه صادر شد». حملات کور شدت می یابد. عمدا موشک باران ها مردم، بیمارستان و مدرسه را مورد هدف قرار می دهند. اخبار به صحنه افکار عمومی جهان کشیده می شود. این جاست که آمریکایی ها به خود اجازه می دهند به مسئله ورود کنند. وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل سفر می کند اما دیداری خاصش تنها با یک نفر است: محمود عباس! (رئیس دولت -غرب گرای- فلسطین که سال هاست انتخابات را عقب انداخته). https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
ایپزود دوم. از محمود عباس تنها یک جمله در افکار منعکس می شود: «سیاست‌ها و اقدامات حماس مردم فلسطین را نمایندگی نمی‌کند». همچنین مشخص است که چرا این موضع را گرفته چون می افزاید: «خواستار آتش‌بس فوری و ایجاد یک کریدور کمک‌های بشردوستانه ایم». معنای این جمله واضح و رساست و بی لفافه سایت روزنامه دنیای اقتصاد آن را تیتر می کند: «تیر خلاص محمود عباس به حماس/ حماس نماینده مردم فلسطین نیست». جبهه مقاومت در همین حال مشغول برپایی تظاهرات های گسترده است. جبهه مقاومت سعی دارد مسئله فلسطین را مسئله ای انسانی بشناساند. اما آمریکا خواب شومی برای همه این برانگیختگی های انسانی دیده.. https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
اپیزود سوم:نوزدهم اکتبر است. بایدن مطمئن و مصمم به دوربین خیره است و می گوید: «حماس نماینده مردم فلسطین نیست. ما نمی توانیم اجازه دهیم تروریست هایی مانند حماس به پیروزی دست پیدا کنند». «تاریخ نشان داده وقتی تروریست ها هزینه نپردازند باعث هرج و مرج ها و کشتار های بیشتر می شوند». همین دو جمله خط استراتژی آمریکا را توضیح می دهد: حماس که تروریست است و طبیعی است که تروریست را هر چه زود تر باید نابود کرد. و اما مردم فلسطین؛ یا مثل کرانه باختری عملا سکوت کرده که هیچ! ولی اگر مناطقی مثل جنوب لبنان و غزه بخواهند فعالیت هایی را شکل دهند (حتی اگر مردم باشند) باید کنترل شوند. به همین خاطر اسرائیل همان طور که حق از بین بردن حماس را دارد، حق حمله زمینی به فلسطین و خنثی سازی تمام ظرفیت های حماس را محفوظ خواهد داشت. هر چند به به خاطر مدیریت افکار عمومی و ظاهر سازی رسانه ای این خبر هم تیتر می شود: «بایدن خواستار نوعی خویشتن‌داری تل آویو در حمله واقعی به غزه شد. نتانیاهو به بایدن وعده داد که تل آویو اجازه خواهد داد کمک های بشردوستانه از مصر وارد نوار غزه شود.» در واقع آن خط رسانه ای رعب و وحشتی که از محاصره همه جانبه لازم بود دیگر نیازی نیست. آمریکا با این ترفند به خواست خود یعنی تروریست تلقی شدن حماس بود رسید! علاوه بر این بایدن با همین دو خط استدلال، خط اعتراضات سراسری بین المللی را خنثی خواهد کرد. همان طور که سوناک به صراحت گفت: «ما تصاویر رعب و وحشت را دیدیم، از حق اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با قوانین بین‌المللی و تعقیب حماس حمایت می‌کنیم». https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
در این روایت سعی کردم واکنش آمریکا را توضیح دهم. در مقابل جبهه مقاومت را هم باید روایت کرد. سناریوهای جنگ تمام عیار، عقب نشینی، جنگ فرسایشی و .. همه بستگی به این دارد که روایت خوبی از میدان را ارائه دهیم. دعوت می کنم که دوستان ما در این مهم تر اسلحه به دست گرفتن حضور یابند که شاید سرنوشت منطقه در گروه همین قلم زدن ها باشد.. اما پایان سکانس اول. در ادامه آمریکا به سراغ تسویه حساب با رقبا منطقه ای خواهد رفت (مشخصا ایران). از این پس اخبار عربستان بسیار مهم خواهد بود. عکس: دیدار اخیر ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس، با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
فکت: هواپیمای ارتش اسرائیل اعلامیه‌هایی را در مناطق شمالی نوار غزه رها کرده است که در آن به ساکنین هشدار داده شده اگر مناطق شمالی را [به جنوب] ترک نکنند به عنوان عوامل حماس تلقی شده و هدف نظامی قرار می‌گیرند.
قال الاِْمامُ الْعَسْكَرىّ عليه السلام: خِـصْلَتانِ لَيْسَ فَوْقَـهُما شَـيْءٌ: أَلايمـانُ بِاللّهِ وَ نَفـْعُ الإخـوانِ. امام حسن عسكرى (ع): دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ۱ ـ ايمان به خدا ۲ ـ سود رسانى به برادران دينى حقیقتا این دو بالا ترین است. مورد اول را زیاد شنیده ایم. دلیلش هم واضح است. اگر عمق بیشتری از آن می خواهید کتاب طرح کلی را بخوانید به نظرم جا می افتد. اما مورد دوم، خیلی وقت ها تصور می کنیم که تعارف است ولی واقعا تعارف نیست. خیر رساندن به برادر مومن را قبل تر در بحث تشکیلات سازی مطالعه کرده ام. (توصیه می کنم تحقیقی را در این موضوع ترتیب ببینید) بسیار حرف ها درباره اش دارم که بزنم ولی یک مورد را امشب سعی می کنم دعوتتان کرده باشم. خیر رساندن به برادر مومن، مصداق آن فراز مهم زیارت عاشوراست که گفت «انی سلم لمن سالمکم و [...] و ولی لمن والاکم و ..» هم در روایات و هم در مواعظ علما آمده ست که مهم ترین بخش زیارت عاشورا یا حداقل یکی از مهم ترین فراز هاش همین فراز است. در این فراز است که ما با امام (ع) همراه می شویم. یعنی قبلش داریم دعا می کنیم. آرزو می کنیم. طلب می کنیم. مقدمه می چینیم که اینجا بگوییم: ما با شماییم! الله اکبر.. همراه بودن با ائمه علیهم السلام اوجِ اوجِ اوج خواسته ها است. (اگر با روایات همراه باشیم اوج بودن این خواسته چندان برایتان عجیب نیست) چقدر سهل و ممتنع است. می گوید می خواهم با تو همراه شوم. می گوید بگو: «ولی لمن والاکم..» خیر برسان به برادر مومنت. الله اکبر... https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
Ghazal-266.mp3
175.4K
دلم رمیده لولی‌وشیست شورانگیز دروغ وعده و قتال وضع و رنگ آمیز فدای پیرهن چاک ماه رویان باد هزار جامه تقوی و خرقه پرهیز خیال خال تو با خود به خاک خواهم برد که تا ز خال تو خاکم شود عبیرآمیز فرشته عشق نداند که چیست ای ساقی بخواه جام و گلابی به خاک آدم ریز پیاله بر کفنم بند تا سحرگه حشر به می ز دل ببرم هول روز رستاخیز فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی که جز ولای توام نیست هیچ دست آویز بیا که هاتف میخانه دوش با من گفت که در مقام رضا باش و از قضا مگریز میان عاشق و معشوق هیچ حائل نیست تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز با صدای گرم https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
بدان که غربت دو معنی دارد: اول دوری از خاندان، وطن و شهر، دوم کمیِ یاوران. و به هر دو معنی غریب است. محمدتقی موسوی اصفهانی کتاب مکیال المکارم ج۱ ص۱۷۱ نقاشی اثر ایمان ملکی https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
رسمَست هرکه داغ ِ جوان دید، دوستان رأفت برند حالت ِ آن داغ دیده را یک دوست زیر بازوی ِ او گیرد از وفا وان یک ز چهره پاک کند اشکِ دیده را آن دیگری بر او بِفشانَد گُلاب و شَهد تا تقویت کند دلِ مِحنِت چَشیده را یک جمع دَعوَتَش به گُل و بوستان کنند تا بر کنندش از دل خارِ خَلیده را جمعِ دگر برای تسلّایِ او دهند شرح ِ سیاه کاریِ چرخِ خمیده را القصّه هر کَسی به طریقی ز روی ِ مِهر تسکین دهد مصیبتِ بر وی رَسیده را آیا که داد تسلیتِ خاطرِ حسین؟ چون دید نعشِ اکبرِ در خون تپیده را آیا که غمگساری و اَندُه بَری نمود لیلایِ داغ دیدهٔ زَحمت کَشیده را بعد از پسر دلِ پدر آماجِ تیر شد آتش زدند لانهٔ مرغِ پریده را شب زیارتی حضرت ارباب است.. https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند وقت پیش دانشگاه الازهر غزه را که زدند یاد این دیالوگ افتادم: + دفعه بعدی که از جلسه بر می گردی و می ری خونه، آینه وسط ماشینتو یه نگاهی بنداز.. حواست به خط تلفنت باشه.. چرا اینقدر تو ساده لوحی؟! -اوپنهایمر: چرا باید اینقدر تحت نظر باشم!؟ + چون تو فقط از نظر خودت مهم نیستی، از نظر همه مهمی.. اوپنهایمر اثر کریستفر نولان ............................... این است وضع دانشگاه، در جهان اسلام. فکر می‌کند علم سو ندارد. خام و یک دست است. وقتی به هوش می آید که مصنوعات خودش -بمب ها- ناگهان خودش را می درد.. مسئله غزه و بالاترش غرب آسیا و یا جهان اسلام و حتی بشریت، به این گره خورده که دانشگاه ما بفهمد اسیر جریان لیبرال است. بالاترین و خالص ترین زحماتش می شود ابزار سلطه گری.. دانشگاه اگر دنبال مسئله است باید برود سراغ این مسئله که چه شده، چه بر سر آدمی آماده، که همه چیز را به تباهی می کشاند؟ آیا وقت آن نرسیده که در اینگونه زیستن تجدید نظر کنیم؟ پ.ن: پس از جنگ جهانی دوم در غرب، این مسئله به صورت پر بسامدی شنیده شد. دانشگاه در غرب راه به جایی نبرد چون از غنا و عمق محتوای رسالت کم بهره مانده بود. اما دانشگاه در جهان اسلام، حوزه را دارد. غنا و عمق محتوا را دارد. دانشگاه تراز آن است که از حالت تقلید بیرون جهد، سوال خود را بازشناسد و حوزه را در پاسخ این مهم استنطاق کند. راه باز خواهد شد.. پ.ن: این دیالوگ خوب، وسط فیلم اوپنهایمر (در توجیه سازنده بمب اتم).. می فهمم که پارادوکس دارد. تنها این دیالوگ را خواستم نشر بدهم و نه فیلم را https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
شغل من، نگاه نکردن به خونریزی است شغل من این است که روزنامه نمی‌خوانم شب‌ها دود می‌رقصد در زیرسیگاریِ روی میز پرده می‌آید از پنجره تا نیمه‌های اتاق، یعنی باد پرده را تکان می‌دهد همین باد که از دریا تا من آمده است داشتم می‌گفتم شغل من خاموش کردن رادیوست بستن تلویزیون در تمام ساعات پخش خبر https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
اسرائیل به پزشکان، بیماران و آوارگان یک ساعت فرصت داد تا مجتمع پزشکی الشفا را تخلیه کنند به نقل از الجزیره همان طور که دوستان اطلاع دارند اراده خداوند متعال بر اساس یک سری سنن بر عالم هستی حکومت می کند. این سنت ها در واقع نوع رفتار الهی را پیش از وقوع به ما یاد آور شده. به بیان ساده گفته شده که در هر موقعیت اگر چه شود، اراده خداوند چه خواهد بود. در میان این سنن، سنتی به نام نام برده شده. سنت استیصال این است که اگر اهل باطل چنان در کفر و انکار و فسق و فجور فرو روند که حکمت بالغه الهی بیش از این مقتضی امهال آنان و تأخیر عقوبت و عذابشان نباشد نوبت به سنت «استیصال» (ریشه کنی و براندازی) می رسد که یکی از سنن قطعی و لایتخلف الهی و قرینه سنت پیروزی نهایی در مورد اهل حق است.  و اما درباره حمله اسراییل به بیمارستان و مدرسه و ... : پیامبر(ص) می‌فرماید: «از نفرین مظلوم بپرهیز زیرا وی با دعا حق خویش را از خدا می‌خواهد و خدا حق را از حقدار دریغ نمی‌دارد» (نهج الفصاحه، ص ۱۶۶) از دو خال خارج نیست. یا خداوند مومنینی را بر می انگیزد که در راه استیفا حق جهاد خواهند کرد و یا سنت استیصال.. می پرسید پس چرا در این سال ها چنین نبوده؟ نظر من این است که فلسطینی ها تا به حال دچار سنت «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» بوده اند. (در حقيقت‏ خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند ۱۱ رعد) https://eitaa.com/joinchat/4119134461C19d6b945e3
https://eitaa.com/boridha_boradha بهترین اشعاری که می خوانم هر شب یک اثر
آزادی (بخش اول): توهم آزادی بی حد و حصر جان رالز -نام دار ترین فیلسوف عدالت در غرب مدرن- معتقد است که منظور از «آزادی»، «آزادی های اساسی» است. او برای توضیح این مدعا یا در واقع نظریه عدالت خویش یک سناریوی فرضی را مطرح می‌کند: تصور کنید ابتدای روز قبل از جامعه شدن ایستاده ایم. امروز می توانیم هر شکلی از زیست جمعی را توافق کنیم. اما این یک شرط دارد. شما هر چه را خواستی می توانی توافق کنی ولی فردا نمی دانی در کجای این جامعه قرار می گیری!! هیچ‌ یک از افراد نمی‌دانند که در آن جامعه چه جایگاه، جنسیت، نژاد، سن، درجه‌ای از هوش، ثروت، مهارت، تحصیلات یا مذهب خواهند داشت. با این شرط از افراد خواسته می شود که دوست دارید جامعه تان چگونه منظم شده باشد؟ چگونه جامعه ای را می پسندید؟ (تصور کنید) رالز با همین سناریو به ظاهر ساده ما را از دوگانه آزادی-برابری بیرون می اندازد. خود او اسم این نظریه را می گذارد «عدالت به مثابه انصاف». او از ما نمی خواهد که برابر باشیم و یا حتی از آزادی هایمان دست بکشیم بلکه تنها می خواهد منصف باشیم. او از ما می پرسد: دوست داشتیم در چه جامعه ای زندگی کنیم که هر جای این جامعه قرار بگیریم، احساس رنج و تنش نکنیم؟ (خب همان جامعه را با هم بسازیم) با همین توضیح، آزادی بی حد و حصر تصور یک توهم است (نمی تواند مصداق خارجی پیدا کند) و منظور از آزادی، آزادی های اساسی است. یعنی چه؟ یعنی وقتی ما خواستار آزادی هستیم، پیش از آن حواسمان هست که این آزادی را در جامعه ای تصور می کنیم که با انصاف طرح ریخته شده. سخن از آزادی در این جامعه، سخن از این بوده که من به عنوان یک انسان دارای چه حقوقی هستم؟ چه حقوقی دارم که هیچ کسی حق ندارد آن را از من سلب کند؟ با این توضیح، آزادی نه یعنی آزادی بی حد و حصر بلکه وقتی می گوییم آزادی یعنی آزادی در حقوقی که هیچ کس حق ندارد آن را از انسان ها سلب کند! این می شود معنا آزادی و آزادی های اساسی! بله! این بیان، آزادی و عدالت را نه رو به روی هم بلکه دو روی یک سکه معرفی می کند. عدالت یعنی به جا آوردن حقوق اساسیِ انسانیِ انسان ها که البته همواره باید در آن آزاد باشند.. پی‌نوشت: در بخش دوم درباره انحراف دوباره همین استدلال و توضیح، در غرب سخن خواهیم گفت ان شاء الله و در بخش سوم به پرسشی بنیادین تر درباره آزادی خواهیم رسید.. https://eitaa.com/m_rahii
نگاره «شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)» نسخه حدیقه السعداء اواخر سده دهم هجری و اوائل سده یازدهم هجری موزه توپقاپی سرای استانبول https://eitaa.com/m_rahii
بسیجی -در ذهن شما- کیست؟ این دو قاب، دو روایت از و بسیجی است.. نقاشی از https://eitaa.com/m_rahii
آقای اژه ای -رییس قوه قضاییه- می گوید: طبق گزارش‌های موجود، در سال ۹۸ بیش از دو میلیون دلار یا معادل دلار، در سال ۹۹ بالغ بر ۲۱ میلیون دلار ارز به شرکت مزبور تخصیص یافت. در سال ۱۴۰۰ شصت درصد ارز واردات را به این گروه داده‌اند و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد ارز را این گروه گرفته است. چه کنیم؟ آیا بگوییم که عمده تخلف در دوره آقای رییسی رخ داده؟ کتمان؟ آزاد سازی اخبار؟ دامن زدن به آن؟ چه کنیم؟ فساد ستیز یا مصلحت پذیر؟ کدام مسیر درست است. راه نخست کتمان است. به حاشیه کشاندن است. نام نبردن است. راه دوم جار زدن است. به رخ کشیدن فساد و احیانا کوبیدن دولت است. راه سوم چیست؟ راه سوم کارنامه خوانی است. ما تا یاد نگیریم که کارنامه بخوانیم همواره درگیر دوگانه کتمان فساد یا کوبیدن دولت هستیم. یا نمی گوییم و فساد را جار نمی زنیم چون می دانیم دولت انقلابی است و انصاف یا مصلحت نیست که به خاطر یک شاخه خراب، تنه درخت را بزنیم. و یا فساد را جار می زنیم و طبیعی است که دولتِ فساد ستیز آقای رییسی را خواسته یا ناخواسته تخریب کرده ایم. راه سوم اما مسئله را نه یک گزاره بلکه یک روایت می داند. می گوید که از کجا شروع شده؟ چه کسی مسئول پیگیری بوده؟ خطا دولت حاضر چه بوده؟ خطا دولت سابق چه بوده؟ ریز به ریز که این ها را گفت ادامه می دهد که دولت حاضر پیگیر فساد است. نه اینکه فساد رخ نمی دهد بلکه دولت خود اولین پرسشگر فساد است. https://eitaa.com/m_rahii
وقتی آدم یک نفر را دوست داشته باشد بیش‌تر تنهاست. چون نمی‌تواند به هیچ‌کس جز به همان آدم بگوید که چه احساسی دارد. و اگر آن آدم کسی باشد که تو را به سکوت تشویق می‌کند، تنهایی تو کامل می‌شود.. https://eitaa.com/boridha_boradha «بهترین اشعاری که می‌خوانم»
یک روز دیگر کم شد از عمرت.. مبارک باد! امروز قدری کمتر از دیروز دلتنگی فاضل نظری
زینب کبری یک زن بزرگ است. عظمتی که این زن بزرگ در چشم ملت‌های اسلامی دارد از چیست؟ نمی‌شود گفت به‌خاطر این است که دختر علی‌ بن‌ ابی‌طالب یا خواهر حسین‌ بن‌ علی و یا حسن بن علی است. نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند. همه‌ی ائمه‌ی ما دختران و مادران و خواهرانی داشتند اما کو یک نفر مثل زینب کبری؟ ارزش و عظمت زینب کبری به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی و بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند. بخش عمده‌ی این عظمت از این‌جاست که اولاً موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین (ع) را و ثانیاً طبق هر موقعیت یک انتخاب کرد. این ، زینب را ساخت. سید علی خامنه ای بریده ای از انسان 250 ساله https://eitaa.com/m_rahii
چه انتظارات عجیبی داریم از خودمان (1) این چند روزه مدام با بسته‌های رسانه‌ای مواجه‌م که تلاش دارد بگوید انتخابات وظیفه شرعی یا ملی یا انسانی یا خطیر منطقه ایست. جای تامل است که چه می شود که دوستان تلاش می‌کنند که من (یا مایی که ساکن ایتا هستیم) را ترغیب به رای کنند در حالی که می‌دانند: ناگفته می‌آییم. ما از همان اول هم به قید اسلامیت به جمهوری اسلامی آری گفته بودیم و از همان جهت تا اسلام دستور دهد می آییم. اما بسیار ها هستند که از ابتدا همراهی شان با «جمهوری اسلامی» با قید جمهوری شروع شده بود و پس از آن و به تبع آن اسلامیت را پذیرفته اند. این بزرگوارنی که به ترغیب قید اسلامیت به میدان نمی آیند (و احتمالا ساکن تلگرام و اینستاگرام اند) را چگونه باید متقاعد کرد؟ آمار ها می گوید نهایت مخاطب ما در ایتا حدودا 20 تا 25 درصد جمعیت ایران‌ند در حالی که در اینستاگرام حدودا 50 تا 60 درصد مردم مستقر هستند! یعنی می خواهم بگویم: 80 درصد زور بازویمان را گذاشته ایم روی بخشی از مخاطب که اگر 100 درصد هم محقق شود نهایتا 30 درصد از مشارکت کننده ها را متقاعد کرده‌ایم! همان 30 درصدی که بی هیچ تلاشی خود نیز می آمدند؛ فقط به عشق رهبری😊 https://eitaa.com/m_rahii
یا لیتنا کنا معکم فافوز فورا عظیما 🔴 تصاویر 10 شهید مقاومت اسلامی عراق در بمباران مقر عکاشات در بادیه الانبار عراق آنهم در خط مقدم نبرد با داعش توسط تروریست های آمریکایی به خاطر یک برادر سنی فلسطینی، خودت را به آب و آتش بزنی. کی؟ بعد از حدودا ۱۰‌ سال مبارزه با تروریسم داعشی (تو بخوان آمریکایی) کی؟ بعد از سال ها اسارت در چنگال آمریکا! آن وقت به خاطر حق گفتن ناگهان خبر برسد که شهید شده ای.. گاهی از خودم می پرسم آن ها که سال ها در کویر با دشمنان خدا گلاویز بودند بعضا به مقام شهد و شهود رسیدند.. آیا واقعا چنین آرزویی برای چون منی، بیشتر شبیه خوش‌خیالی نیست؟ https://eitaa.com/m_rahii
این «الله اکبر» سال ۱۴۰۲ یعنی: خدایا «سرباز امام زمان بودن» را همه، آرزوی بزرگ خود می‌شناسند. همچنین «سرباز خمینی بودن» افتخاری است از جنس شهادت و سعادت برای همگان. اما خداوندا ما را جز سربازان خامنه‌ای بنویس! ان لم اکن اهلا له و لک الا بجودک https://eitaa.com/m_rahii
entekhabat-low.pdf
14.77M
اگر براتون مهمه که ؟ یه نگاه به این صفحات بندازید. 🔸این مجله مناسب افرادیه که تصمیم دارند دیگران را دعوت به مشارکت کنند و نیازمند اطلاعات هستند. به این آمار ها نگاه کنید: ✅ در همین دوسال اخیر، تورم ۶۰ درصدی به ۴۵ کاهش پیدا کرد! (اگه یادتون باشه همه منتظر ابر تورم سه رقمی بودند پیش از این) ✅توی همین دو سال، نرخ بیکاری از ۱۱.۵ به ۷.۵ تعدیل شد! (برای اینکه بدونید این چقدر مهمه باید بدونید پس از انقلاب این یک رکوردشکنی تاریخیه) ✅یادتونه شفافیت برامون مهم بود؟ توی همین مدت، قانون سوت زنی‌، تصویب شد. توی همین مدت ۶۰ مدیر بیکار شدند. (می تونید اسامی شون رو سرچ کنید) ✅آیا وضع اقتصادی مون بده؟ آره ولی باید حواسمون باشه که از منفی بودن خارج شدیم و به مثبت ۷ با نفت و حتی مثبت ۴ بدون نفت رسیدیم (انصافا کارستان بوده) ✅توی همین مدت کوتاه و با وجود فوت وزیر مسکن (آقای رستم قاسمی) یک میلیون خونه ساخته شد. توی همین مدت تسهیلات مسکن ۳.۵ برابر شده. نتیجه این تصمیمات اینه که رشد قیمت ها در بازار مسکن رکودی شد.. ✅یک سرباز الان حدودا ۱۲ برابر پیش از این حقوق می گیره. این خیلی خوبه که یه سرباز می تونه مخارج خودشو با پول توی جیب خودش پرداخت کنه.. ✅ رای دادیم و 5 دهک اول بیمه کامل شدند و 3 دهک بیمه رایگان شدند و هزینه درمان بیماران صعب العلاج صفر شد. https://eitaa.com/m_rahii