eitaa logo
مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی
931 دنبال‌کننده
358 عکس
88 ویدیو
15 فایل
🔰 مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی ارتباط با ادمین @mahdi_hemat
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی
🔰نشست الهیات وحدت حجت الاسلام امین اسدپور ⏱چهارشنبه ۲۸ شهریور | ساعت ۱۶_۱۸ 🔺پخش زنده از صفحه ایتا
. ✍گزارش نشست <الهیات وحدت> 🔹تشکیل امت واحده از آغازین روزهای اسلام مورد توجه اولیای دین و متدینین بوده است؛ به طوری که اگر آیات الهی را تورق کنیم شاهد این هستیم که برای از بین برندگان اتحاد، اطلاق بغی شده است. در منابع دیگر نیز با نگاه مجموعه ای شاهد همین روند در قبال وحدت مسلمین هستیم. 🔹در تاریخ معاصر آن چیزی که مسئله امت واحده را از دیروز متمایز می سازد، دست اجنبی است که اختلاف درون امتی را فعال کرده و از ظرفیت های نهفته آن در راستای اهداف اهریمنی خویش بهره می برد. امت واحده در روزگار قبل از پیدایش مهمان ناخوانده _ استعمار مدرن_ برای عبور از تقابل های درون گفتمانی، رویکردهای متفاوتی را در سطح حاکمیت و اجتماع برای حفظ امت واحده -در قالب حکومت واحد یا چند حکومتی- ظهور می داد ولکن بعد از پیدایش غرب جدید و استعمار مدرن، تقابل مسلمین و حتی سایر ادیان، صورت جدیدی پیدا کرد. 🔹اما آنچه مهم تر از تاریخچه و ضرورت اجتماعی وحدت برای نخبگان جهان اسلام جلوه می کند، مسئله «الهیات وحدت» از ساحت فلسفی، کلامی، فقهی، حقوقی و اجتماعی می باشد. اگر‌ نتوانیم صورت بندی دقیقی از الهیات به معنای عام آن داشته باشیم، درعرصه ساختارسازی و نهادسازی موفق نخواهیم بود. 🔹اندیشمندان معاصر بعد از مواجهه با رویکردهای استعماری سعی کرده اند به صورت ارتکازی یا خودآگاه قضاوت هایی در عرصه «الهیات وحدت» داشته باشند و آن را در قالب مدل اجرایی به اذهان عمومی عرضه نمایند. مدل های که از ابتدایی ترین روزهای مواجهه طرح گشته اند، ایده امپراتوری واحد مسلمین با حکومت مرکزی واحد سید جمال‌الدین اسدآبادی، اتحاد جماهیر مسلمین مرحوم محمدرضا حکیمی، وحدت علمی حول اهل بیت «علیهم السلام» آیت الله بروجردی و ایده نظریه پردازان انقلاب اسلامی از جمله آنها می باشد. 🔸اما مختصری در باب اندیشه وحدت در : 🔹شکل گیری اجتماع، مخصوصا با افقی تمدنی،‌ بدون انسجام درونی و استفاده از تمام ظرفیت ها ممکن نیست. 🔹در عین حال، منازعات درونی مخصوصاً اگر در قالب اختلافات مذهبی بروز و ظهور پیدا کنند، مانعی جدی در این راه به حساب می آیند. با این همه، حذف مذاهب مختلف ممکن نیست چراکه مذهب یک واقعیت اجتماعی است و حذف آن از اراده افراد و حکومت ها خارج است. علاوه بر آنکه چنین تنوع و تکثری، بسط اجتماعی و تمدنی به ارمغان آورده و چشم پوشی از آن شایسته نیست. 🔹از دیگر سو، مبانی معرفت شناسی اسلامی پلورالیسم دینی را بر نمی تابد. حقیقت یک امر واحد است و امکان ندارد که تمام مذاهب اسلامی بر حق باشند. 🔹متفکرین انقلاب اسلامی اندیشه وحدت و تقریب مذاهب را در این کشاکش طرح کرده اند و به عنوان راهبردی برای تشکیل اجتماع و تمدن اسلامی به بحث گذاشته اند. در این صورت وحدت به مثابه تاکتیکی در مقابل دشمن مشترک تعریف نخواهد شد بلکه یک استراتژی و راهبردی خواهد بود که در فرض عدم وجود دشمن نیز پابرجا خواهد بود. 🔹بر اساس منطق قرآنی، تمام جریانهای باطل به عنوان جبهه مقابل مطرح نشده است بلکه ائمه کفر و طاغوت اهداف این منازعه در نظر گرفته شده اند. بنابراین نمی توان مستند به ادبیات قرآن، مذاهب و ادیان مختلف را به عنوان جبهه مخالف نشان داده و هرگونه وحدت را خروج از مسیر حق در نظر گرفت. 🔹عقلانیت انقلاب اسلامی با طرح نظریه وحدت، به دنبال شیعی سازی افراد و جوامع نیست بلکه با حفظ کثرت،‌ سعی در اعطاء حقوق شهروندی تمام ادیان و مذاهب داشته و با تکیه بر مشترکات، از تمام ظرفیت ها بهره وافی را می برد. 🔹متفکرین انقلاب اسلامی، به دنبال تشکیل حکومت واحد اسلامی نیستند بلکه حکومت های متعدد اسلامی بر اساس مبانی مذاهب مختلف به حیات خود ادامه خواهند داد و حتی بعد از ظهور حضرت ولی عصر عج، این کثرت از میان نخواهد رفت و اگر حکومتی مرکزی شکل پیدا کند، در حد اشتراکات باقی خواهد ماند. 🔹آنچه بیان شد در مورد وحدت مذاهب مختلف اسلامی بود، اما نباید غفلت کرد که قرآن افق بالاتری را در منظر ما قرار می دهد: قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ ... امام خمینی مبتنی بر تعالیم قرآنی، پا فراتر گذاشته و وحدت مستضعفین عالم در مقابل مستکبرین را پیشنهاد می دهد: وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ.
🔹برای تحقق این اهداف، طرح الهیات صحیح و منسجمی حول مفهوم وحدت و بسط اجتماعی آن ضروری است. تنها در این صورت تأسیس ساختار و نهاد سودمند خواهد بود و الاّ تمام فعالیت ها چیزی جز ظاهرسازی نخواهد بود. 🔹آنچه امروزه از آن رنج می بریم، عدم وجود چنین الهیاتی است و مدل های اجرایی موجود به جهت نداشتن الهیات منسجم در عرصه های هستی شناسی و معرفت شناسی، نتوانسته اند آنگونه که باید وحدت را تصویر کنند لذا در ساحت کلامی، فلسفی و معرفت شناختی دچار پلورالیسم یا برائت حق و باطل شده اند و این گروه _برائتی_ اگر هم وحدت را قبول کرده باشد از باب ضرورت اجتماعی و به عنوان تاکتیک بوده است. 🔸مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔅 امامی در کلیسا 🔹۱۹ فوریه ۱۹۷۵ میلادی، جهان شاهد رویداد بی سابقه ای در تاریخ روابط اسلام و مسیحیت است. 🌀امام موسی صدر به محراب کلیسای کبوشیین دعوت می شود و موعظه آغاز روزه مسیحیان لبنان را القاء می کند‌؛ او مناسکی را برپا می دارد که تنها یک کشیش مسیحی کاتولیک آن را به جای می آورد. 🔹اقدام بعدی امام، دعوت از بزرگان مسیحیت برای ایراد خطبه های نماز جمعه بود که به سبب جنگ های داخلی این برنامه تحقق نیافت. 🔻اینک بخشی از این سخنرانی با شکوه را که مصداق تام <قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ> است از نظر می گذرانیم: ▫️《براى انسان گِرد آمده‌ایم، که ادیان از براى اوست، ادیان یکى بودند و هریک ظهور دیگرى را بشارت مىداد و دیگری را تصدیق مىکرد. به این ادیان، خداوند مردم را از تاریکی‌ها به سوى نور برکشید و آنان را از اختلافاتِ پراکَننده و تباه‌کنندۀ بسیار نجات داد و به ایشان پیمودن راه صلح و مسالمت آموخت. ▫️ادیان یکى بودند، زیرا در خدمتِ هدفى واحد بودند: دعوت به خدا و خدمت به انسان. و این دو نمودهاى حقیقتى یگانه‌اند. و آنگاه که ادیان درصدد خدمت به خود برآمدند، تفاوت پیدا کردند. هریک از آن‌ها چندان به خود توجه کرد که نزدیک بود هدفِ اصلى فراموش گردد. اختلافات شدت گرفت و رنج و محنت انسان فزونى یافت. ▫️ادیان یکى بودند و یک هدف بیش نداشتند: در افتادن با خدایان زمینى و طاغوت‌ها و یارى مستضعفان و ستم‌دیدگان. این دو نیز نمودهاى حقیقتى یگانه‌اند. و چون غلبۀ ادیان و پیروزی مستضعفان به دست آمد، مظلومان دیدند که طاغوت‌ها چهره عوض کرده و زودتر از همه به غنائم رسیده و در صدد برآمده‌اند که بر آنان به نام ادیان و با سلاح دین حکومت کنند. و اینگونه بود که رنج و محنت مظلومان مضاعف گشت و مصیبت ادیان و اختلاف آن‌ها پدید آمد. هیچ اختلافی نیست مگر در منافع سوءاستفاده‌کنندگان. ▫️ادیان یکى بودند، زیرا مبدأ همۀ آن‌ها، خدا، یکی است؛ هدف همۀ آن‌ها، انسان، یکی است؛ و میدان سرنوشت، جهان هستى، یکی است. و چون هدف را فراموش کردیم و از خدمت انسان فاصله گرفتیم، خدا هم ما را وانهاد و از ما دور شد و ما گروه گروه گشتیم و به راه‌های گوناگون رفتیم و میان ما اختلاف و تفرقه افتاد؛ جهان یکتا را پاره پاره ساختیم و به خدمت منافع خاص درآمدیم و معبودهاى دیگر، جز خدا برگزیدیم و انسان را تباه کردیم. ▫️اکنون به راه درست و به انسانِ رنجدیده بازمی‌گردیم تا از عذابِ الهى نجات یابیم. براى خدمت به انسانِ مستضعفِ تباه‌شدۀ ازهم‌گسیخته گردِ هم می‌آییم، تا در همه چیز و در راه خدا یکى شویم و ادیان یکى باشند.》 📝 برای مشاهده متن کامل به اینجا مراجعه فرمائید. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
تقریب مذاهب اسلامی در پرتو عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی.pdf
920.4K
🔰نشست <تقریب مذاهب اسلامی در پرتو عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی> در تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۲ به همت موسسه مکتب توحید و با حضور حجت السلام اسدپور در تهران برگزار شد. 🗂 آنچه می خوانید متن پیاده شده این نشست است. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔸مقام معظم رهبری 🌀 یکی از بزرگترین درس‌های نبوی و تشکیل امت اسلامی است. دنیای اسلام امروز به این درس نیاز دارد. ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ 🌷ولادت پیامبر اکرم ص و امام جعفر صادق ع مبارک باد. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔸روایت تراث (۱) فصل روایت فارابی 🔰 فارابی و فلسفه زبان با محوریت رساله《الحروف》 🔻 ۶ جلسه ۲ ساعته حضوری | مجازی ⏱ چهارشنبه ها، ۲ ساعت به اذان مغرب شروع دوره از ۴ مهرماه ▫️حجت الاسلام امین اسدپور 📌 مکان: قم، زنبیل آباد، مدرسه علمیه شهید صدوقی، فاز ۲ ▪️برای ثبت نام، هزینه ۲۰۰ هزارتومان به شماره کارت
5892101345778738
(امین اسدپور) واریز و رسید را همراه با اطلاعات خود به @Mahdi_Hemat ارسال فرمائید. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🔸جلسه اول دوره <فارابی و فلسفه زبان> در تاریخ ۴ مهر برگزار شد. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 بِسْمِ اللَّـهِ الرحمن الرَّحِيمِ ﴿فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ وَمَن يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا﴾ صدق الله العلي العظیم
‏‏بسم الله الرحمن الرحیم ‏ ‏‏انالله و انا الیه راجعون ‏ ▫️‏من کلمۀ مبارکۀ استرجاع را نه برای جنایات اسرائیل و شهادت و آسیب بسیاری از‏‎ ‎‏مسلمانان مظلوم جنوب لبنان عزیز می گویم، گرچه آن هم استرجاع دارد؛ ▫️و نه برای‏‎ ‎‏شهرها و روستاهای آن کشور اسلامی که به دست جنایتکار رژیم صهیونیستی کافر‏‎ ‎‏اسرائیل، اشغال و خراب شده است، گر چه آن هم استرجاع دارد؛ ▫️و نه برای آواره شدن‏‎ ‎‏هزاران خواهران و برادران آن محیط مظلوم اسلامی، گر چه آن هم استرجاع دارد؛ ▫️و نه‏‎ ‎‏برای فلسطینی های مظلوم زیر ستم اسرائیل، گرچه آن هم استرجاع دارد؛ ▫️و نه برای‏‎ ‎‏شهادت بیش از چهل نفر زن و مرد و کودک شیرخوار ایلام که به دست جنایتکار‏‎ ‎‏صدامیان، در حال شعار بر ضد امریکا و اسرائیل خونخوار، هدف بمب واقع، و آسیب‏‎ ‎‏بیش از دویست نفر مسلمان عشایر بیگناه و خرابی مسجد، تکیه، بیمارستان و خانه های‏‎ ‎‏مظلومان است، گرچه آن هم استرجاع دارد؛ 🔻بلکه برای بی تفاوتی کشورهای اسلامی‏‎ ‎‏یعنی حکومتهای آنها استرجاع می کنم و ای کاش فقط بی تفاوتی بود.‏ ▫️‏من استرجاع برای پشتیبانی بسیاری از حکومتها از اسرائیل و صدام، این دو ولد‏‎ ‎‏نامشروع امریکا می کنم. ▫️من و هر مسلمانی در هر جا هست باید استرجاع کنیم برای‏‎ ‎‏کمکهای مادی و معنوی دولتهای کشورهای اسلامی به امریکا رأس جنایتکاران و‏‎ ‎‏اسرائیل و بعث عفلقی عراق، پیاده کنندۀ منویّات شوم امریکا و صهیونیسم جهانی. ▫️هر‏‎ ‎‎‏مسلمان غیرتمند باید استرجاع کند برای پیشنهاد حکم جهاد با یک کشور مخالف‏‎ ‎‏اسرائیل به اتهام دروغین دریافت اسلحه از اسرائیل و کوشش در راه به رسمیت شناختن‏‎ ‎‏اسرائیل متجاوز به کشور اسلامی لبنان و به شهادت رساندن هزاران مسلمان بیگناه جنوب‏‎ ‎‏آنجا.‏ ▫️‏‏اسرائیل متجاوز جنایتکار تأیید باید شود و امریکای رأس متجاوزین، با ذخایر‏‎ ‎‏کشورهای مظلوم مستمند اسلامی، کمک مادی و با کوششهای رسانه های گروهی منطقۀ‏‎ ‎‏اسلامی، کمک سیاسی و معنوی شود، و فلسطین و سوریه باید تنها بمانند. صدام‏‎ ‎‏صددرصد مخالف اسلام باید در تجاوز به ایران و هلاکت حرث و نسل ناحیۀ مسلمان‏‎ ‎‏عرب نشین و غیرۀ آنان تأیید تبلیغاتی و کمکهای مادی و نظامی شود، و کشور اسلامی‏‎ ‎‏ایران که برای احیای اسلام و قرآن کریم بپاخاسته باید تنها باشد. ‏ ▫️‏‏اینها و مطالب بسیار دیگر، مصایبی برای مسلمانان است که باید دسته جمعی استرجاع‏‎ ‎‏کنند. اینجانب مصیبتهای عظیمی را که بر برادران مظلوم بی یار و یاور جنوب لبنان وارد‏‎ ‎‏شده است، و همچنین مصایب وارده بر مظلومان ایلام و دیگر مناطق جنگزدۀ ایران‏‎ ‎‏تسلیت عرض نموده، و برای شهدا در طول دفاعهای مظلومانۀ این دو کشور اسلامی‏‎ ‎‏رحمت و مغفرت، و برای بازماندگان آنان صبر و استقامت از خداوند تعالی مسئلت‏‎ ‎‏می نمایم. و از خداوند تعالی می خواهم که این دولتهای بی توجه به مصالح کشورهای‏‎ ‎‏اسلامی و بی اعتنا به احکام قرآن کریم را از خواب غفلت بیدار نماید و دشمنان اسلام و‏‎ ‎‏مسلمین را منکوب فرماید. والسلام علی من اتبع الهدی.‏ ‏‏17 خرداد 61 / 14 شعبان المعظم 1402‏ 🌀 ‏‏روح الله الموسوی الخمینی (حمله اسرائیل به جنوب لبنان) 🔸مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🌀 سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع فرمانده و پرسنل نیروی دریایی ارتش 23 خرداد 1361 ▫️ابتلای اسلام، امروز این است که گوشهایی که باید به مسائل، به مشکلات مسلمین گوش بدهند کر شده‌اند و زبانهایی که باید برای مصالح مسلمین به کار بیفتند لال شده‌اند. و چشمهایی که باید مصیبتهایی که بر مسلمین وارد می‌شود ملاحظه کنند کور شده‌اند. ما با این لالها و کرها و کورها چه بگوییم؟ آیا این دولتهای منطقه مساله لبنان را یک فاجعه نمی‌دانند؟ یک فاجعه برای اسلام نمی‌دانند؟ یک فاجعه برای مسلمین جهان نمی‌دانند؟ ▫️آیا حمله اسرائیل به لبنان و کشتار بی‌حد فاجعه نیست؟ برای اسلام فاجعه نیست؟ برای مسلمانها فاجعه نیست؟ آیا تصریح به اینکه این عمل با صوابدید امریکا واقع شده است، در گوش اینها وارد نمی‌شود؟ اگر کر نیستند، چرا این فریاد و ناله عزیزان ما را در لبنان نمی‌شنوند؟ و اگر کور نیستند، چرا این کشته‌هایی که هر روز دارد در لبنان و ایران روی هم می‌ریزد و جوانهای عزیزی را که در جبهه‌ها و زنها و بچه‌ها و مردهای پیر را که در خارج جبهه‌ها و در شهرها به هلاکت می‌رسند، نمی‌بینند؟ اگر می‌بینند و فاجعه‌ می‌دانند، چرا صحبتی در کار نیست؟ ▫️اگر علاقه به کیان اسلام، علاقه به قرآن کریم، علاقه به حرمین شریفین دارند، چرا امروز که دارد این معالم دینی زیر پا گذاشته می‌شود و تهدید می‌کند اسلام و قرآن و حرمین شریفین را، صحبتی نمی‌کنند؟ چرا باز کمک می‌کنند؟ چه شده است اینها را که در حضور آنها این مصایب واقع می‌شود و در محضر همه این طور جنایتها واقع می‌شود و علاوه بر اینکه سکوت کرده‌اند تایید می‌کنند؟ [...] باز هم اسرائیل را می‌خواهند بشناسند؟ این فاجعه‌ها را باید ما با کی در میان بگذاریم؟ با دولتهایی که چشم و گوششان را بسته‌اند و بدون اراده تسلیم امریکا شده‌اند؟ با ملتهای مظلومی که تحت فشار این دولتها دارند جان می‌دهند؟ ▫️باید با ملتها در میان گذاشت؛ همان طوری که در ایران، ملت ایران بود که فاجعه‌ای که برای اسلام به دست امریکا و سرسپردگان او- که رژیم منحوس پهلوی است- پیش می‌آمد، همین جوانهای ایران بودند و همین ملت ایران بود [...] که با هم وظیفه فهمیدند، بیدار شدند و با هم مشتها را گره کردند و با مشت، تانکها را از صحنه بیرون کردند. 🔻تا ملتها یک همچو بیداری پیدا نکنند و تا ملتها یک همچو انسجامی پیدا نکنند، باید بدانند که محکوم به حکومتهای فاسد و محکوم به امریکای جنایتکار و سایر ابرقدرتها هستند. ▫️با داشتن آن همه ذخایر، آن همه امکانات، که اگر یک هفته نفت خودشان را به روی این جنایتکارها ببندند تمام مسائل حل خواهد شد، مع ذلک، می‌گویند که ما این کار را نمی‌کنیم. این مصیبتها را ما به کجا باید عرض کنیم، جز به ساحت مقدس خدای تبارک و تعالی؟ شکایت از این حکومتها را به کجا ببریم جز به ساحت مقدس خدای تبارک و تعالی؟ [...] جمعیتتان کم است؟ ثروتتان کم است؟ نفتتان ناچیز است؟ زمینهایتان کم است؟ مراکز مهمی که در مراکز سوق الجیشی بسیار معتبر است، شما دستتان نیست؟ همه امکانات هست، لکن یک چیز نیست و آن ایمان است. ایمان نیست. ▫️ملت ایران هیچ نداشت و ایمان داشت، و ایمان او را بر همه قدرتها غلبه داد. و مسلمانهای همه کشورها، دولتهاشان همه چیز دارند، لکن ایمان ندارند. آنچه که کشور ما را، ملت ما را پیروز کرد، ایمان به خدا و عشق به شهادت بود. عشق به شهادت در مقابل کفر، در مقابل نفاق، برای حفظ اسلام، برای حفظ قرآن کریم. ▫️این مهمانهای عزیز ما که آمده‌اند، اینها حامل پیام ایران باشند به ملتها که خودتان باید به فکر باشید؛ ننشینید تا برای شما دست نشاندگان امریکا کار کنند. آنها در این گرفتاری که ایران دارد، برای باغ وحش خودشان شتر می‌خرند! این مصیبت را ما کجا ببریم؟ ▫️چهارده تا شتر برای باغ وحش فلان سلطان منطقه از خارج می‌خرند و با طیاره‌ها می‌خواهند ببرند به آن محل. اینها دارند همه چیز ما را می‌برند و آنها شتر می‌خرند! من‌ نمی‌دانم که این گوشها کی باز می‌شود. با نفخ صور باید باز بشود؟ و این چشمها کی بینا می‌شود و این زبانها کی گویا می‌شود؟ صُمٌّ بُکْمٌ عمْیٌ فَهُمْ لا یَعْقِلوُن» همه‌اش سر لا یعقلون است. صُمٌّ بُکُمٌ عُمْیٌ هم دنبال لا یعقلون است. [...]
▫️عذر نیست پیش خدای تبارک و تعالی، نه ما معذوریم و نه شما. عذر نیست که ما نداشتیم چیزی، همه چیز دارید. عذر نیست که ما قدرت نداریم، از همه قدرتمندتر هستید. وقتی روی هم بایستید، روی هم دست برادری با هم بدهید، یک قدرت بزرگ جهانی را شما می‌توانید تحقق بدهید. عذر نیست که ما اسلحه نداریم، سلاحی که شما دارید دنیا ندارد و او سلاح نفت است. دنیا به سلاح شما احتیاج دارد، رگ حیات دنیاست. این سلاحی که خدای تبارک و تعالی به اختیار شما گذاشته است، برای خدای تبارک و تعالی از او استفاده کنید. این قدرتی که خدای تبارک و تعالی در بازوان شما گذاشته است، برای خدای تبارک و تعالی به کار بگیرید. ▫️خداوند ان شاء الله، بیدار کند این دولتها را. و خداوند ان شاء الله، هوشیار کند این جمعیتهای فراوانی را که در عین حالی که همه چیز دارند، تحت فشار ظلم هستند. من امیدوارم که همان طوری که ایران تا کنون آمده است و دست ستمکارها را کوتاه کرده است و خود رو به یک تمدن خواهد رفت و ایران را یک ایران آزاد و مستقل قرار داده است، این آزادی و استقلال و این حضور جمعی، تا آخر باقی بماند. ▫️من امیدوارم که ملتهای این کشورهای اسلامی به این مسائل توجه کنند و ننشینند تا اینکه وقت بگذرد. امروز، روزی است که اگر با هم قیام کنند، اسرائیل بکلی از بین خواهد رفت. من امیدوارم که این دولتهایی که در عین حالی که اسرائیل با صراحت می‌گوید که «من باید همه اینجاها را بگیرم» و اینجاها را ملک خودش می‌داند و شاهدیم که قدم قدم دارد پیش می‌رود، این دولتها بیدار بشوند و با این ماده سرطانی که خطرش برای همه منطقه و برای اسلام است، قیام کنند و با حرف و صحبت و شوخی و مزاح مسائل را نگذرانند. ▫️من امیدوارم که این دولتها آن قدری که به باغ وحش خودشان اهمیت می‌دهند، به اسلام اهمیت بدهند. خداوند ان شاء الله، این قدرتهایی را که برای اسلام کار می‌کنند، پیروز کند. و خداوند ان شاء الله، شما جوانهای عزیزی که از اول انقلاب تا حالا و از حالا به بعد هم در صحنه حاضرید و برای اسلام کار می‌کنید، شما را تایید کند. امیدوارم که خداوند تمام مسلمین جهان را تایید کند و از زیر بار ستم قدرتهای بزرگ خارج شوند. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
🏴 مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی به مناسبت شهادت سید مقاومت، برگزار می‌کند: 🔰نشست فقه نابودی اسرائیل حجت الاسلام امین اسدپور ⏱پنجشنبه ۱۲ مهر | ساعت ۱۶ 🔺پخش زنده از صفحه ایتا و اینستاگرام مدرسه. شرکت حضوری برای عموم آقایان آزاد است‌ @m_zoha
🏴 مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی به مناسبت شهادت سید مقاومت، برگزار می‌کند: 🔰نشست فقه نابودی اسرائیل حجت الاسلام امین اسدپور ⏱پنجشنبه ۱۲ مهر | ساعت ۱۶ 🔺پخش زنده از صفحه ایتا و اینستاگرام مدرسه. شرکت حضوری برای عموم آقایان آزاد است‌ 📌مدرسه علمیه شهید صدوقی، فاز ۲، طبقه اول، موسسه ضحی @m_zoha
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فقه نابودی اسرائیل
✍گزارش نشست <فقه نابودی اسرائیل> 🔻پنجشنبه ۱۲ مهر حجت الاسلام امین اسدپور
🏴اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء ✏️حضرت امام (ره) در توضیح این حدیث، با توجه به تناسب حکم و موضوع، مصداق عالم فقیه را کسی می‌دانند که در متن حرکات اجتماعی و نظام های سیاسی حضور دارد نه هر فقیهی که به استنباط و بیان احکام مشغول است. از همین رو، بدون شک، سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله یکی از مصادیق بارز این حدیث است. ✏️آنچه در بحث فقه المقاومة و فقه التدمیر مورد بی توجهی قرار گرفته است، عدم صورت بندی دانشی از الهیات و فقه تعامل با اسرائیل است، هر چند کم و بیش فتاوا و احکام فقهی در این حوزه به چشم می خورد. ✏️چیزی نزدیک به یک قرن پیش، یعنی سالها پیش از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل و زمانی که زمزمه های تشکیل آن به گوش می رسید، به تدریج صدای مخالفت علمای اسلام با چنین پدیده شومی از گوشه و کنار بلاد اسلام بلند شده بود. 🌀از این طومار می توان به شیخ عبدالکریم حائری، علامه کاشف الغطاء، شیخ عبدالکریم زنجانی، آیت الله بهبانی و آیت الله کاشانی اشاره کرد. 🔻برخی از این اعتراض ها در جنگ اول اسرائیل با اعراب تا سر حد فتوای جهاد نیز پیش رفته است. ✏️آیت الله کاشانی در ایران سردمدار این حرکت بود و در 20 دی 1326 اولین تظاهرات عمومی مردم ایران در حمایت از آرمان فلسطین شکل گرفت. سخنران این تجمع، شهید نواب صفوی است و نکته جالب توجه، ثبت نام 5000 نفر برای اعزام به جنگ با اسرائیل است که البته بر اثر کم کاری دولت و کوتاهی زمان جنگ چنین امری تحقق پیدا نمی کند. (متن برخی از فتاوا و بیانیه های علمای شیعه در پیوست خواهد آمد.) ✏️سیاست ها و راهبردهای حضرت امام(ره) در نسبت با زوال این غده سرطانی در سه عنوان خلاصه می شود. 1️⃣ اولین راهبرد، وحدت امت اسلامی است که با استعاره هر مسلمان، یک سطل آب مطرح می شد. 2️⃣ راهبرد دوم متوجه ملت های اسلامی است که با فشار آوردن و مطالبه از دولت های خود بر روابط آنها با اسرائیل تأثیرگذار بوده و حداقلی ترین کار عدم به رسمیت شمردن این رژیم جعلی است. 3️⃣ تقویت بنیان های نظامی و امنیتی با استناد به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم» نیز یکی از راهبردهایی است که مورد توجه حضرت امام واقع شده بود. به همین جهت ایشان تأکید ویژه ای بر تقویت قوای نظامی جمهوری اسلامی ایران داشتند به نحوی که جمله «راه قدس از کربلا می گذرد» نیز باید در همین فضا فهم شود. ✏️اگر حضرت امام (ره) را پایه گذار فقه نابودی اسراییل بدانیم، آیت الله خامنه ای (مدظله) -ولی امر مسلمین جهان- ساختارهای لازم تحقق این آرمان را سامان دادند به نحوی که امروزه نابودی اسرائیل بیشتر از همیشه در دسترس است. ✏️استقلال نیروهای مقاومت و عدم نگاه نیابتی به آنها توأم با صبر استراتژیک، منجر به استحکام بسیار بالای نیروهای مقاومت شده است. ✏️همچنین تقویت هوشمندانه قوای نظامی در تناسب با تقابل رژیم جعلی و انتقال دانش آن به نیروهای مقاومت از دستاوردهای ارزشمند دوران راهبری ایشان است. 👇
✏️با این همه، برای برداشتن گام نهایی، توجه دادن نظام الهیاتی و فقهی به مسائل جدید بسیار ضروری است. 1️⃣ جنگ حاضر جنگی ترکیبی است و یک بُعد پر اهمیت آن، حوزه رسانه است. در این میان، ضرورت بازسازی ساختار و نگاه رسانه ای بسیار احساس می شود. 🌀علاوه بر آنکه در خرده روایت ها با مشکل مواجه هستیم، از فقدان کلان روایت نیز بسیار رنج می بریم. تصویر روایتی کلان از وضعیت موجود غده سرطانی در منطقه و هم چنین جهان عاری از اسرائیل بسیار ضروری است. اگر چنین روایتی ارائه نگردد یا توان تقابل با روایت رقیب را نداشته باشد، باید منتظر اسرائیل های جدید و بدتر از آن در منطقه باشیم و چنین چیزی دور از انتظار نیز نیست. 2️⃣دومین مسئله، شکستن انحصار رژیم منحوس و استکبار جهانی در فناوری های سخت است. بسیاری از فناوری ها به صورت انحصاری در دست این گروه قرار دارد و در هر زمان که اراده ای بر خرابکاری وجود داشته باشد، به آسانی آنها را به خدمت خود در می آورند. 🌀برای نمونه می توان به ماجرای انفجار پیجرها در لبنان اشاره کرد. وضعیت جهان بعد از این حادثه مهیای تحریم این فناوری ها بود که زمینه تولید رقابتی را نیز فراهم می کرد. مزیت دیگر این امر، نابودی یکی از شاهراه های اقتصادی اسرائیل است. علاوه بر این، مطالبه قطع رابطه اقتصادی و سیاسی و امنیتی دولت های منطقه با اسراییل باید در اولویت اول قرار گیرد. ✏️ورود به عرصه فناوری ها، با توجه به امتداد پشتوانه الهیاتی و ارزشی اسلامی، تصرف در آنها را نیز به همراه خواهد داشت؛ همانگونه که در صنعت موشکی چنین چیزی را نظاره گر هستیم. 3️⃣ تکثیر نیروهای مقاومت در منطقه یکی دیگر از راهبردهای مهمی است که می توان به آن توجه نمود. این امر اختصاص به ملت های مسلمان ندارد چراکه فلسطین مسئله ای انسانی است و می تواند محور توجه تمام انسان های آزاده قرار گیرد. 🔸مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه اخیر قم حدود پانزده سال قبل از تاسیس رژیم صهیونیستی نسبت به این خطر هشدار داده اند و فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند که نمونه ای از آن نامه‌ای است به رضا خان در تاریخ دی ماه ۱۳۱۲. متن این تلگراف به این شرح است: طهران، حضور مبارک اعلیحضرت شاهنشاهی خلد الله ملکه بعد از اظهار دعاگویی صمیمی امروزه مسلمین در این هجوم یهود به فلسطین و بیت المقدس مستغیث به آن یگانه حامی است و چشم همگی به الطاف خاصه ملوکانه است. امید با اعانت پروردگار جلّ و علا این غائله مهمه به توجهات خاصه مرتفع، موجب مزید دعاگویی این ضعیف و عامه مسلمین گردد. احقر عبدالکریم حائری https://eitaa.com/amin_asadpour