- معارف ناب دانشی و ارزشی !
#*اللهم صلی علی فاطمه(س) و ابیها و بعلها و بنیها(ع) و السر المستودع فیها بعدد ما احاطه به علمک!!!.*
دید دشمن فاطمه جان علی(ع) است.
بلکه با جانش نگهبان علی است.
گفت باید جان حیدر را گرفت.
از علی دخت پیامبر را گرفت.
دید جان مرتضی پشت در است.
از امام خویش هم تنها تر است.
پای تا سر بغض و خشم کینه بود.
کینه هایش کینه ای دیرینه بود.
بغض حیدر شعله ور در سینه داشت.
سنگ بود و جنگ با آئینه داشت.
سنگ و آئینه نمی دانم چه شد؟.
آهن و سینه نمی دانم چه شد؟.
آنقدر گویم که در بیت الولاء
قل هو الله گشت از قرآن جدا!.
آرزوی حیدر آنجا کشته شد!.
هم پسر هم مادر آنجا کشته شد.
برگلستان ولایت تاختند!.
غنچه را با لاله پر پر ساختند!.
لاله زیر خار و خس افتاده بود
باغبان هم از نفس افتاده بود!.
ظلم طغیان تا قیامت زاده شد.
این چنین مزد رسالت داده شد.
#علی رضا سازگار(میثم)
#*قال الله تبارک و تعالی: قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی!!.*
*لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم!.*
ایام عزاداری و حزن اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا(س) دردانه و ریحانه نبی مکرم اسلام(ص)!. را به محضر مبارک بقیه الله الاعظم ارواحنا له فداه و تمام شیعیان و همه دوستداران اهل بیت(ع) و شما اعضا محترم گروه تسلیت و تعزیت می گویم!.
😭😭😭😭😭🏴🏴🏴
#با ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!.
🌐Admin
@hojjati_mohajerin
به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻
کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi
گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
🏴 #ایام فاطمیه
▪️ایام فاطمیه، نام روزهایی است که دوستداران اهل بیت(ع) به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، عزاداری میکنند.
▪️به دلیل اختلاف روایات در تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) و معتبر دانستن دو نقل تاریخی از سوی علمای شیعه، شیعیان ایام فاطمیه را در دو نوبت مختلف گرامی داشته و در این ایام به یاد مصائب دخت نبی اکرم(س) و مظلومیت همسر ایشان حضرت علی(ع)، در مجالسی به ذکر فضائل و مصائب، برترین بانوی اسلام و اولین شهید راه ولایت، پرداخته و از دشمنان اهل بیت، تبری میجویند.
درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد و از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان شده است؛ اما میان علمای شیعه، دو احتمال معتبر است: هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یا نود و پنج روز بعد از رحلت ایشان؛
▪️بنابراین با توجه به رحلت پیامبر اسلام(ص) در بیست و هشتم صفر، بنا به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخه سیزدهم تا پانزدهم جمادیالاوّل، شهادت حضرت زهرا(س) اتفاق افتاده است و این ایام را فاطمیّه اوّل میخوانند؛ اما بنا به روایت نود و پنج روز، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سوم تا پنجم جمادی الثانی اتفاق افتاده و این ایام را فاطمیّه دوم میخوانند.
▪️آن فرقه اي كه تيشه به نخل فدك زدند
▪️بر قلب پاك ختم رسولان نمك زدند
▪️مهدي بيا ز قاتل مادر سوال كن
▪️زهرا چه كرده بود كه او را كتك زدند
🏴 فرا رسیدن ایام فاطمیه تسلیت باد!.
#با ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!.
🌐Admin
@hojjati_mohajerin
به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻
کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi
گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
#شهادت مظلومانه صدیقه طاهره و شهیده حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها تسلیت باد!!!.😭😭😭🏴🏴🏴
🏴 باز فلک ز حركت افتاد!
🏴 مولای سخن به لكنت افتاد!!!
💠 #بیان نورانی حضرت زهرا(س) سه گروه از زنانی که با حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها محشور میشوند:
🌴 امام صادق(علیه السلام) فرمود:
▫️ثَلاَثٌ مِنَ النِّسَاءِ يَرْفَعُ الله عَنْهُنَّ عَذَابَ الْقَبْرِ وَ يَكُونُ مَحْشَرُهُنَّ مَعَ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدٍ (صَلَّىاللهعَلَيْهِوَآلِهِ):
اِمْرَأَةٌ صَبَرَتْ عَلَى غَيْرَةِ زَوْجِهَا وَ امْرَأَةٌ صَبَرَتْ عَلَى سُوءِ خُلُقِ زَوْجِهَا وَ امْرَأَةٌ وَهَبَتْ صَدَاقَهَا لِزَوْجِهَا!.
▪️ سه طايفه از زنها هستند كه عذاب قبر از آنها برداشته میشود و با حضرت فاطمه (س)، دختر حضرت محمّد(ص) محشور میشوند:
1. زنى كه بر غيرت شوهرش صبر كند.
2. زنى كه بر بد اخلاقی شوهرش صبر کند.
3. زنى كه مهريهاش را به شوهرش ببخشد.
📚منبع: وسائل الشیعة، ج 14، ص 285.
#با ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!.
🌐Admin
@hojjati_mohajerin
به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻
کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi
گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
💢#استناد جالب علامه امینی(ره) در مجلس اهل تسنن جهت اثبات مظلومیت حضرت زهرا(س) و حقانیت حضرت امام علی(ع)!.
روزی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی(ره) را برای صرف شام دعوت می کنند.
اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند.
آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند.
به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد و هیچ گونه بحثی صورت نگیرد، آنها نیز می پذیرند.
پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود، می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت:
قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد!
اما باز آنها گفتند:
پس قرار بر این شد که از آنجایی که تمام حضّار در جلسه، حافظ حدیث بودند برای متبرک شدن جلسه، هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد.
آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید.
علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید.
همه قبول کردند. سپس علامه امینی فرمود:
قال رسول الله(ص): «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة»
حضرت رسول اکرم(ص) فرموه است: هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است.
سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تایید کردند.
سپس گفت:
حال که همه حدیث را تایید کردید یک سوال از شما دارم! بعد از کل افراد جمعا پرسید:
آیا فاطمه الزهراء(س) امام زمان خود را می شناخت یا نمی شناخت؟!!!
اگر می شناخت، امام زمان فاطمه(س) چه کسی بود؟.
تمام حضار مجلس به مدت ربع ساعت، بیست دقیقه ساکت شدند و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند:
اگر بگوییم نمی شناخت، پس باید بگوییم که فاطمه(س) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد؟!!
و اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش ابوبکر بوده؟
در حالی که بخاری (از سرشناس ترین علمای اهل سنت) گفته:
«فَاطِمَةُ(س) مَاتَت وَ هِیَ سَاخِطَةٌ عَلَیهِمَا» فاطمه(س) در حالی از دنیا رفت که از ابوبکر و عمر غضبناک بود.
و چون حضار مجبور می شدند بر حقانیت و امامت علی بن ابیطالب(ع) اقرار بورزند سکوت کرده و جلسه را با خجالت ترک کردند.
#با ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!.
🌐Admin
@hojjati_mohajerin
به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻
کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi
گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
#مهم مهم
تکثیر ویروس آلبانی در داخل ایران!!!!!
در جلسه ای مهم سری که میان مقامات وقت کشور عربستان و آمریکا در عربستان برگزارشد؛
وزیر خارجه آمریکا ورئیس سازمان سیا سخنرانی کردند!!
درآنجا بن سلمان به پمپئو گفت:
شما به ایران حمله کنید؛
ما تمام هزینه های شما را می پردازیم؛
آنجا پمپئو درجواب گفت:
شما و ما و اسرائیل چند سال است که نتوانستیم با تمام قوا از پس یمن برآییم؛
آنوقت می خواهید که به ایران حمله کنید؟
الان دیگر نه جنگ ونه تحریمها توانست رژیم تهران را پای میز مذاکره بکشاند!!
تنها راه باقیمانده فضای مجازی و تبلیغات 24 ساعت و دیوانه کننده شبکه های ماهواره ای بر علیه ملت ایران است؛
باید با تبلیغات کاری کنیم که ایرانی از ایرانی بودن و بالاخص مسلمان بودن خودش شرمنده شود؛
تنها راه همینست!!!
به حمله نظامی فکر نکنید؛
که اگر گلوله ای برعلیه ایران شلیک شود؛
ایران اسرائیل، امارات، بحرین، قطر وکویت را باخاک یکسان خواهد کرد؛
و شما هم به یک ویرانه تبدیل خواهید شد؛
نفت بشکه ای هزار دلار می شود، اقتصاد دنیا به هم می ریزد،
و از ماهم کاری برنخواهدآمد،،
دیدید که با ما در عین الاسد چه کردند؛
و ما نتوانستیم حتی یک گلوله به طرف ایران شلیک کنیم؛
در حالیکه یک پایگاه نظامی مارا زدند؛
و ما حق دادن جواب را از منظر شورای امنیت داشتیم؛
اما توان پاسخگویی را واقعا نداشتیم!!!
پس عاقلانه رفتار کنید احساسی برخورد نکنید!! تنها راه باقیمانده تبلیغات 24 ساعته شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و اینترنت است؛
تاجایی که میتوانید شایعات عجیب و غریب بسازید؛
و اذهان ایرانی ها را بمباران تبلیغاتی کنید؛
*و کاری کنید که ایرانی نتواند سیاه و سفید را شناسایی کند؛روحانیت، مذهب و این پیامبر و موعودی که به آن اعتقاد دارند را بگیرید!!*
ایران را فقط توسط خود ایرانی ها باید به نابودی بکشید! حماقت عوام فوقالعاده است!
و آنوقت مطمئن باشید که جواب میگیریم.
نوت: بلی دسیسه بسیار کثیف، خطرناک و شیطانی است که از مدت ها پیش توسط افراد ضد انقلاب، سلطنت طلبها و وهابی ها و خصوصا اعضا گروهک منافقین به شدت دنبال می شود و طبق اطلاعات موثق منافقین از زمان اخراج شان از عراق و استقرار در کشور آلبانی در 40 کیلومتری تیرانا پایتخت آن، با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی و اسرائیل و پول عربستان فعالیت سه شیفته در فضاهای مجازی دارند و شبانه روز به تولید محتواهای دروغ و شایعه سازی علیه انقلاب و نظام اسلامی مشغول اند. که در زمان دولت کثیف ترامپ این جانوران بی رحم و ویروسی و همفکران شان با تمام توان حمایت می شدند که متاسفانه اثرات عفونی و ویروسی این ویروس ها الان در ایران مشهود است و بیانگر این است که ویروس منافقین مقیم آلبانی در زمان حال رسیده و تا حدی اثر هم کرده است.
*💝حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید...*
هزینه رویارویی علامه مصباح یزدی با لیبرالیسم دولتی
۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
اخبار سیاسی
اخبار سیاست ایران
"علامه مصباح، یک خطّ معرفتیِ قوی و غیرقابلانکار است؛ او در قالبِ یک مکتبِ فکری، ماندگار و پابرجا شده و حذفشدنی و کنار نهادنی نیست."
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مهدی جمشیدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی بمناسبت یکمین سالگرد درگذشت آیتالله مصباح یزدی، در یادداشتی نوشت، علامه مصباح، یک خطّ معرفتیِ قوی و غیرقابلانکار است؛ او در قالبِ یک مکتبِ فکری، ماندگار و پابرجا شده و حذفشدنی و کنار نهادنی نیست. راهِ او، با دروغپراکنی و اتهامزنی و جوّسازیهای نیروهای سیاسیِ لیبرال، بیرهرو نخواهد شد.
متن یادداشت به شرح زیر است:
1. بیش از یک قرن است که جامعۀ ایران، دستخوش سلسلهای از «تنشها» و «تکانهها» است که در اثر حضور تحمیلیِ «تجدّد غربی»، شکل گرفتهاند. از اواسط دورۀ قاجار به اینسو، این مسأله بهتدریج آغاز شد و هرچه که پیش میرفت، صورت جدّیتر و بنیادیتری مییافت تا اینکه در ماجرای «مشروطیّت»، به اوج خود رسید و یک «نزاعِ بزرگِ تاریخی» را در ایران رقم زد. دراینمیان، کسیکه پرچم روشنگری را برافراشت و با درک عمیقی که از ماهیّتِ تجدّد غربی داشت، تعارض و ناسازگاری آن را با «سنّت دینی» تشخیص داد، شهیدشیخفضلالله نوری بود که پس از چندی، به دار کشید شد و از صحنه حذف شد. پس از این بود که تجدّدِ «آمرانه» و «شتابان» و «وحشی» بهدست رضاخان پهلوی، پدید آمد و او کوشید تمام ساختارها و بنیانهای فرهنگِ بومی و دینیِ ایران را ویران، و تجدّد غربی را جایگزین آنها گرداند. بهاینترتیب، جامعۀ ایران برخلاف گذشتۀ خود، در «مسیر» و «مدار» متفاوتی فروغلتید و به «دنبالۀ تجدّد غربی» تبدیل شد.
[2]. تجدّد غربی در ایران، با هر دو شاخۀ «مارکسیستی» و «لیبرالیستی»اش وارد شد و فعّال بود. آنچهکه موافق طبعِ حکومت پهلوی بود، روایتِ لیبرالیستی از تجدّد بود، امّا در واکنش به انتخاب و تبعات آن، ایدئولوژی مارکسیستی نیز شکل گرفت و بدنۀ اجتماعیِ نیرومندی یافت، از جمله، حزب توده، از مهمّترین و اثرگذارترین جریانهای مارکسیستی در ایران بود. در دهههای بعدی، ایدئولوژی مارکسیستی در ایران، روایتهای دیگری را نیز ساختهوپرداخته کرد که هویّت «التقاطی» و «چندپاره» داشتند، از جمله «سازمان مجاهدین خلق» و «گروهک فرقان» و ... . در این زمان بود که مغز متفکّر انقلاب ایران، شهید آیتالله مرتضی مطهری پا به معرکۀ دشوار و خونباری نهاد و در برابر موج اجتماعیِ ایدئولوژی مارکسیستی، صفبندی و سنگربندی کرد. کسانی که مانند او میاندیشیدند و این وضع را یک «خطر بزرگ و مهلک» قلمداد میکردند، اندک بودند. او در تنهایی و غربت، شمشیر برکشید و وارد عرصۀ «نبرد نظری» شد.
در این دوره، آیتالله محمّدتقی مصباحیزدی نیز جزو نوادری بود که این وضع تاریخیِ خاص را بهدرستی دریافت و «مبارزۀ فعّال و روشنگرانه»ای را در پیش گرفت. مصباح در این مقطع، نظریۀ «ماتریالیسم دیالکتیک» را که جوهرۀ ایدئولوژی مارکسیستی را تشکیل میدهد، فراگرفت و آن را به شاگران خویش نیز یاد داد و به «نقد بنیادینِ» آن اهتمام ورزید. اگر مصباح در برخی جلسههای نقادی خویش، مورد «حملۀ فیزیکی» و «ضربوشتم» نیروهای مارکسیستی قرار گرفت، امّا مطهری بهعنوان خطر اصلی و عمده برای ایدئولوژی مارکسیستی، بهکلّی از صحنه کنار نهاده شد و به «شهادت» رسید.
[3]. در سالهای پایانی دهۀ شصت شمسی که ایدئولوژی مارکسیستی در ایران، از رمق افتاده بود و توش و توانی نداشت، «ایدئولوژی لیبرالیستی» از راه رسید و در سطح نخبگانی و روشنفکری، به یک جریان پُررنگ و مؤثّر تبدیل شد. در سالهای آغازین پیروزی انقلاب، «نهضت آزادی» به رهبری مهدی بازرگان، خطّ لیبرالیسم دولتی را در دستورکار خویش قرار داد و پس از چندی نیز بهواسطۀ همین اختلافها و تضادهای ایدئولوژیک با انقلاب، کنارهگیری کرد. امّا اینبار، کسانیکه جزو مخالفان و منتقدان ایدئولوژی لیبرالیستی بودند و اسلام را با روایتی چپگرایانه شناخته بودند، روندی معرفتی را آغاز کردند که از یک «چرخش معرفتیِ چشمگیر» حکایت میکرد. کسیکه بیشازهمه، «تسهیلکننده» و «محرّک» این دگردیسی بود، عبدالکریم سروش بود. او در «حلقۀ کیان»، نظریۀ «قبض و بسطِ تئوریک شریعت» را مطرح کرد و به «تجدیدنظرهای معرفتشناختی و فلسفی» در قلمروی دینشناسی روآورد. بهدنبال او، دیگرانی نیز به راه افتادند و به الهام از گفتهها و نوشتههای او، کمکم جریان «روشنفکری لیبرالیستی» را شکل دادند.
[4]. در همین مقطع، یک اتّفاق بزرگ دیگر نیز در عرصۀ «رسمی» و «حاکمیّتی» رخ داد و آن عبارت بود از آغاز سیاستِ «لیبرالیسم اقتصادی» در دولت سازندگی. نیروهای تکنوکرات که در اطراف هاشمیرفسنجانی حضور داشتند،
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
هزینه رویارویی علامه مصباح یزدی با لیبرالیسم دولتی ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱ اخبار سیاسی اخبار سیاست ا
سیاستِ اقتصادیِ متفاوتی را بهنام سیاستِ «تعدیل اقتصادی» آغاز کردند که برآمده از «صندوق بینالملی پول» و «بانک جهانی» بود. این سیاست، از چند جهت، فضای انقلابی و ارزشی را دستخوش تحوّل کرد: حاکمیّت نیروهای تکنوکرات، بهفراموشیسپردن معرفت و فرهنگ، عملگرایی و رواج منطقِ موقعیّت، تقدّم رشد اقتصادی و تولید ثروت بر عدالت، شکاف میان دولت و ملّت، پیدایی نارضایتیهای اجتماعی و شورشهای شهری و ... . در این دورۀ تاریخی، مصباح، منتقد و نگران بود امّا فضای تنگ سیاسی، مجال مباحثۀ شفاف را از او گرفته بود.
[5]. با رخدادن اتّفاق سوّم، مثلث تجدّد غربی به روایت لیبرالیستی در ایران کامل شد و آن، عبارت بود از قدرتگیریِ جریانِ روشنفکریِ سکولار در نیمۀ دهۀ هفتاد شمسی و جایابی آنها در درونِ «ساختار رسمی دولت». در این نقطه از تاریخ بود که تمام «امکانها» و «فرصتها» در کنار یکدیگر قرار گرفتند و نیروهای تجدّدی، یکپارچه و آشکار، «ایدئولوژی انقلابی» را به چالش کشیدند. این موج، بسیار شبیه موجی بود که در ماجرای مشروطیّت و از سوی روشنفکران آن دورۀ تاریخی شکل گرفت. اینجا بود که مصباح، «تصمیم قاطع» خویش را گرفت و «صریح» و «بیپروا»، به صحنۀ نزاع و ستیز وارد شد؛ همانگونه که مطهری در دهۀ پنجاه شمسی، از چیزی نهراسید و خطر اصلی و عمده را تشخیص داده بود.
این «مواجهۀ انتقادی و شفاف»، جریان رسمی و غیررسمیِ ایدئولوژی لیبرالیستی را بهشدّت ناخشنود کرد؛ چنانکه هرچه زمان میگذشت، بیشتر احساس میشد که مصباح، در حال بر باد دادن فتوحاتِ آنهاست و بدنۀ اجتماعیشان را دچار واگرایی میکند. «قاطعیّت» و «جدّیّت» مصباح دراینباره، جریان لیبرالیسم ایرانی را نیز در مبارزۀ با وی، مصمّم کرد و ازاینپس، مصباح به «کلیدیترین شخصیّتِ معرفتی» تبدیل شد که روزانه و هفتگی، آماج «حملههای رسانهای و تبلیغی» این جریان واقع میشد.
در آن مقطع، هیچ شخصیّتی همچون او، مورد «هجوم» و «تخریب» قرار نگرفت. بااینحال، او از راهرفته، بازنگشت و به روشنگری و نقادی خویش ادامه داد. بهاینترتیب، انبوهی از شبههها و اشکالها و ابهامها و ایرادهای رسانهای دربارۀ مصباح شکل گرفتند و او که تا آن زمان چندان شناختهشده نبود، ناگهان صدرنشین خبرها و تحلیل گردید. تقابلِ «جریانِ لیبرالیسمِ دولتی و روشنفکری» با مصباح، از جنس «دلیل» نبود و بلکه «غرضها» و «سیاسیکاریها» و «قدرتمداری»، بحث و گفتگو را از عرصۀ «دلیل» به عرصۀ «علّت» سوق داد و تفکّر مصباح، به دستمایۀ «تقطیع» و «تحریف» و «بازیسازیهای تبلیغی» و «جوسازیهای سیاسیکارانه» تبدیل گشت.
[6]. حجم «حملههای تخریبی» بر ضدّ مصباح، آنچنان زیاد بود و آنقدر دروغهای کوچک و برزگ دربارۀ او «تکرار» و «تکرار» شدند که بهتدریج، حقایق به حاشیه رفتند و «چهرهای دیگر» از مصباح، ساختهوپرداخته شد که نسبتی با وی نداشت. ما به تجربه دیدیم که چگونه «تکرار دروغ»، موجب میشود که «دروغ»، بر جای «حقیقت» تکیه بزند و امکان هرگونه چونوچرا و تأمّلی را بستاند. چند دهه گذشت امّا نهفقط بسیاری از نگرشها نسبت به مصباح تغییر نکردند، بلکه دیگرانی نیز به جرگۀ منتقدان وی پیوستند و آنها نیز، همان گفتههای میانتهی و مغالطهآمیزِ جریان لیبرالیسم دولتی و روشنفکری را تکرار کردند. برای مطهری نیز چنین اتّفاقی رخ داد؛ مطهری نیز از سوی جریانی که او آنها را «ماتریالیسم منافق» خوانده بود، ترور شخصیّت شد و جز به بهای شهادتش، احیاء نشد.
مصباح نیز با «لیبرالیسم منافق»، دستبهگریبان شد و تا آنهنگام که زنده بود، تاوان این مواجههاش را پرداخت و زخم خورد و طعنه شنید. وقتی «عملیّات روانی»، جایگزین «مباحثۀ فکری» میشود؛ وقتی «جهان غیرمعرفت» بر «جهان معرفت»، سایه میفکند؛ وقتی بهجای «صد جلد کتابِ مصباح»، به «مشهورات رسانهای»، ارجاع داده میشود؛ وقتی «قدرت»، حقّ «معرفت» را تضییع میکند؛ وقتی «غرضورزی»، «حقیقتطلبی» را میبلعد؛ و ... روشن است که چنین وضعی پدید میآید. امروز نیز «به مصباح ارجاع دادن»، فضیلت نیست و «در کنار مصباح بودن»، هزینه دارد. مصباح، «متفکّرِ همیشهمتهم» بود و هست. هنگامیکه «علّت» به معرکه پا بنهد، بساط «دلیل»، برچیده خواهد، و روشن است که آتشِ «علّت»، با آبِ «دلیل»، خاموش نخواهد شد.
[7]. علامه مصباح چه کرده که عدّهای - به تعبیرِ رسای شهید سیّد اسدالله لاجوردی، «منافقانِ انقلاب» - تا این اندازه با او «دشمنی» دارند؟! چقدر «نفرّت» و «کینه» و «بددلی»!! قاعده این شده که «اتهامزدن» نسبت به علامه مصباح، محتاجِ «دلیل» نیست، بلکه همین که گفته بشود، پذیرفته هم خواهد شد!! مظلومیّت از این بیشتر؟! زندگی و وجود و رفتارِ علامه مصباح، چقدر شبیهِ «شمع» بود و هست: رسمِ «روشنگری»، «سوختن» هست و میانِ این دو، امکانِ انتخاب نیست! پس برای روشنگری، باید سوخت.
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
سیاستِ اقتصادیِ متفاوتی را بهنام سیاستِ «تعدیل اقتصادی» آغاز کردند که برآمده از «صندوق بینالملی پو
اگر شهید، از جانش می گذر، در اینجا باید از «آبرو» و «اعتبارِ اجتماعی» گذشت! برای رضای الهی و اقامۀ دین. علامه مصباح تا وقتیکه بود، «بیدفاع» بود و از خودش دفاع نمیکرد، و اکنون که نیست، در بر همان پاشنه میچرخد! حمله میکنند و زخم میزنند! احساس میکنم که بخشِ عمدهای از مراتب و کمالاتِ معنویِ علامه مصباح، برخاسته از همین «ملامتها» و «اهانتها» و «تخریبها» بود! شاید خدا برای علامه مصباح، اینگونه خواسته باشد.
علامه مصباح، باید مقارنِ شهید سلیمانی از دنیا برود تا «عمّار» در کنارِ «مالکاشتر» بنشیند. باید از قم به تهران بیاید و در تهران باشد تا آیتالله خامنهای بر پیکرش «نمازِ منحصربهفرد» بخواند. باید در زمانهای از دنیا برود که مزارش در کنارِ «آیتالله بهجت» باشد. و ... . علامه مصباح، یک «خطّ معرفتیِ قوی و غیرقابلانکار» است؛ او در قالبِ یک «مکتبِ فکری»، ماندگار و پابرجا شده و حذفشدنی و کنارنهادنی نیست. راهِ او، با «دروغپراکنی» و «اتهامزنی» و «جوّسازیها»ی نیروهای سیاسیِ لیبرال، بیرهرو نخواهد شد. مانندِ علامه مصباح باشیم؛ علامه مصباح از «ارزشها» دفاع کرد، و چون خودِ «علامه مصباح» هم ارزش است، پس امروز بر ماست که از او دفاع کنیم. «خاموشی» و «نظارهگری»، طریقِ جوانمردی نیست.
انتهای پیام/
*#آیا فرق بین نمازهای پنجگانه و نماز شب را میدانی؟*❗
*💗 از زیباترین متن هایی که تاکنون در مورد نماز شب خوانده ام.👌*
*💗 سخنی و مطلبی که بدن ها با آن به لرزه می افتند، از همه ی عزیزان می خواهم تا آخر با دقت بخوانند.👇*
*💗 دعوت نامه ای از جانب «پروردگار جهانیان» 💗*
*◼ نماز شب مرا به تفکر وادار نمود و عجایب زیادی را در آن مشاهده نمودم:*
*✅ منادی(موذن) نماز واجب ، انسان است، اما منادی نماز شب «رب العالمین» است.*
*✅ صدای منادی(موذن) نماز واجب را همه ی انسان ها می شنوند، اما صدای منادی نماز شب را فقط بعضی از انسان ها احساس می کنند.*
*✅ ندای انسان ها به طرف نماز واجب «حي علی الصلاة حي علی الفلاح» (بشتابید به سوی نماز بشتابید به سوی رستگاری) می باشد اما ندای رب العالمین به سوی نماز شب «هل من سائل فأعطیه» (آیا نیازمندی و خواهنده ای هست تا به او عطا کنم؟) می باشد.*
*✅ نماز واجب را بیشتر انسان ها ادا میکنند اما نماز شب را فقط انسان های برگزیده و خاص خداوند به جای می آورند.*
*✅ نماز واجب را بعضی از انسان ها برای ریا و خودنمایی انجام میدهند، اما نماز شب را هیچ کس به جای نمی آورد مگر پنهانی و خالصانه.*
*✅ در هنگام ادای نماز واجب، فکر انسان با امور دنیوی و وساوس شیطانی مشغول می شود، اما نماز شب قطع رابطه با دنیا و ساختن خانه ی آخرت است.*
*✅ نماز واجب را برخی افراد بخاطر ملاقات و گفتگو با فردی انجام می دهند، درحالی که نماز شب را بخاطر سخن گفتن با خدا و مأنوس شدن با او و درمیان گذاشتن مشکلات و ناراحتی ها به جای می آورند.*
*✅ احتمال قبول شدن دعا در نماز واجب وجود دارد، اما در مورد دعای شب خداوند وعده داده که آن را اجابت نماید. «هل من سائل فأعطیه» (آیا نیازمندی و درخواست کننده ای هست که او را عطا کنم؟).*
*✅ در آخر ... هیچ فردی موفق به ادای نماز شب نمیشود، مگر کسانی که خداوند اراده کرده که آنها را با سخن گفتن با خود مأنوس گردانیده و مشکلات و ناراحتی هایشان را بشنود، زیرا که آنها از نزدیك ترین انسان ها به خداوند می باشند.*
*✅ پس خوشا به حال آن افرادی که دعوت نامه ی نشستن در برابر خداوند و سخن گفتن و لذت بردن از مناجات را از جانب خداوند تبارك و تعالی دریافت می کند.*
*💗ابن قیم جوزی رحمه الله می فرمایند:*
*«هنگامی که در تاریکی ها در برابر آن پادشاه دانا نشستی ... مانند بچه ها رفتار کن !*
*بچهها زمانی که چیزی را میخواهند و به او نمیدهند، چنان گریه میکنند تا بدستش آورند ...*
*پس تو نیز مانند بچه ها حاجت خود وعاقبتبخیری ات را بخواه».*
*💗 کسی را از این پیام محروم نکنید شاید که برای نماز شب تشویق شود و در ثوابش شریک شوید.*
🌷🍃# أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ!!!
#با ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!.
🌐Admin
@hojjati_mohajerin
به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻
کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi
گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
#یاران صادق
🍃اولین سالگرد رحلت عالم ربانی و با بصیرت، فقیه وارسته، فیلسوف کم نظیر جهان اسلام حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره) را گرامی می داریم.
روحش شاد و یادش گرامی باد.
🍃آیت الله مصباح یزدی میفرماید:
🌷فطرت كلى انسان اين است كه وقتى واقعيت را بفهمد به مقتضاى آن عمل مىكند. انسان وقتى در محيط تاريك قرار مىگيرد چراغ و لامپ روشن مىكند، وقتى هوا سرد مىشود لباس گرم مىپوشد.
🌷 اينكه انسان در مواجهه با واقعيتى به مقتضاى آن عمل مىكند امرى كاملا طبيعى و مطابق فطرت او است. غير طبيعى آن است كه انسان به واقعيتى پى ببرد و به مقتضاى آن عمل نكند.
🌷غيرطبيعى اين است كه انسان مىداند خدا همه جا هست، اما با اين حال حيا نمىكند و مرتكب گناه مىشود؛ پى مىبرد كه همه قدرتها و اسباب به دست خدا است، اما باز هم براى حل مشكلات و انجام كارهايش تملق اين و آن را مىگويد.
🌷براى حل اين مشكل و اينكه انسان به مقتضاى ايمانش رفتار كند، راه اين است كه بيشتر به مورد ايمان خود توجه كند. توجه بيشتر به ايمان، باعث مىشود آثار آن بيشتر نمود پيدا كند.
🌷در مورد ايمان نيز پس از آن كه دانستيم خدا هست و نسبت به صفات او از قبيل ربوبيت، رحمت، رازقيت، علم، حكمت، قدرت و نظاير آنها علم پيدا كرديم، هر چه بيشتر به اين دانستهها و معارفمان توجه كنيم ايمانمان بيشتر خواهد شد.
🌷 از اين رو هر چيزى كه باعث توجه ما به اين دانستهها شود از عوامل تقويتكننده ايمان محسوب مىشود.
🌷 آيات قرآن كلام خدا است و از اين رو انسان با شنيدن آنها به ياد خدا مىافتد.
🌷به طور طبيعى، توجه به كلام هر گويندهاى سبب توجه به خود آن گوينده مىشود. توجه به كلام خدا نيز موجب توجه به خود خداوند مىگردد.
🌷همه اين مواردى كه در قرآن كريم سبب افزايش ايمان دانسته شده، جامع و وجه مشتركشان اين است كه همه آنها اسبابى هستند كه توجه انسان را به خدا بيشتر مىكنند و هنگامى كه توجه انسان به خدا بيشتر شد، وجود او را بهتر و بيشتر درك خواهد كرد و در نتيجه بر ايمانش افزوده خواهد شد.
📚منبع: آیین پرواز، درس نوزدهم
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷
*💗 کسی را از این پیام محروم نکنید شاید که برای نماز شب تشویق شود و در ثوابش شریک شوید.*
🌷🍃# أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ!!!
#با ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!.
🌐Admin
@hojjati_mohajerin
به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻
کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi
گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2