eitaa logo
حلقه های مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی
727 دنبال‌کننده
272 عکس
95 ویدیو
7 فایل
دوره آموزشی مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی @Maaref_Enghelab_Eslami مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر قم ۰۲۵۳۷۷۴۴۲۴۳ فروشگاه و نمایشگاه محصولات انقلاب اسلامی ۰۲۵۳۷۷۰۲۸۵۲ برادران: @Ba_Maaref_Enghelab 09927270034 خواهران: @Kh_Maaref_Enghelab 09927400982
مشاهده در ایتا
دانلود
؛ با سلام خدمت همراهان محترم مراحل: 1️⃣ تهیه‌ی کتاب ؛ عزیزانی که تمایل به خرید کتاب (روش تحلیل سیاسی (مرحله دهم) و کار بايدتشکیلاتی باشد (مرحله شانزدهم)) دارند جهت تهیه کتاب با تخفیف ۳۰درصد؛ مراحل ذیل را انجام دهند. ❇️ 👈🏻گام نخست: مراجعه به پایگاه اینترنتی فروشگاه محصولات انقلاب اسلامی -قم به آدرس 🌐http://forms.khamenei.link 👈🏻گام دوم: جستجو و انتخاب کتاب 👈🏻گام سوم: مراجعه به سبد خرید و درج کد تخفیف در محل مشخص شده 👈🏻گام چهارم: محاسبه هزینه و پرداخت 👈🏻گام پنجم: درج فاکتور پرداخت شده 👈🏻 بعد از پرداخت هزینه، پیامک تایید دریافت خواهید کرد و برای شما ارسال خواهد شد. 💠 توجه داشته باشید که آدرس بصورت کامل به‌همراه کدپستی درج شود. (مسئولیت و هزینه آدرس خدشه دار بعهده سفارش دهنده است) 📌 این شیوه ، تنها شامل حال کسانی خواهد شد که در این کانال عضو هستند ✅ مرحله دهم و شانزدهم - روش تحلیل سیاسی۱۵۰.۰۰۰ریال - کار باید تشکیلاتی باشد. ۵۰۰.۰۰۰ ریال 2️⃣ پس از آنکه کتاب بدست شما رسید، به رابط کانال اطلاع دهید. 3️⃣ شروع مطالعه و مباحثه کتاب طبق برنامه ریزی 4️⃣ با توجه به بودن مراحل، مستدعی است در مباحثات بصورت فعال و طبق برنامه ریزی سرگروه‌های محترم حضور داشته باشید. 5️⃣ شرکت در مباحثات و کلاس‌ها در امتیاز ارزیابی نهایی این مرحله تاثیرگذار است 6️⃣ را از رابط کانال دریافت نمایید. با تشکر و آرزوی موفقیّت @Maaref_Enghelab_Eslami
📜آن چه پیش رو دارید، تلاشی است مبتنی بر منظومه‌ی فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با هدف ارائه‌ی روشی منسجم و منطقی برای تحلیل مسائل و پدیده‌ها در چهارچوب تحلیلی انقلاب اسلامی. عنصر «روش» در تحلیل سیاسی از آن جهت اهمیّت می‌یابد که افراد را از نخستین گام تحلیل- یعنی حساسیّت نسبت به مسائل و جمع‌آوری اطّلاعات لازم درباره‌ی ابعاد آنها- تا جمع‌بندی و استنتاج از اطّلاعات گرد‌آوری شده یاری میکند و ذهن آنها را انسجام می بخشد. البته منظور این مجموعه به هیچ‌وجه نگاهی خشک، فرآیندی و مهندسی شده به «روش» به مثابه یک تابع ریاضی نیست. حتی شاید نتوان مرزبندی و توالی زمانی خاصّی بین مراحل فوق قائل شد، اما تلاش شده تا مقوّمات اصلی روش شناختی تحلیل سیاسی که رهبر انقلاب اسلامی در لابه لای بیاناتشان نسبت به آنها متذّکر شده‌اند، جمع‌آوری شود. مجموعه‌ی حاضر، در قالب یک کتاب کار و در دو گفتار و دو ضمیمه تنظیم شده است. 👈🏻فصل نخست به مقدّمات و پیش نیازهای ضروری جهت کسب آمادگی‌های لازم برای تحلیل سیاسی پرداخته است. این فصل درحقیقت ویژگی‌های کل نگرانه‌ی روحی، ذهنی و رفتاری یک عنصر متفکّر و فعّال سیاسی را برشمرده است؛ ویژگی‌هایی که بدون کسب آن‌ها توان تحلیل سیاسی در مسائل جزئی و عینی از او سلب میشود. 👈🏻فصل دوم در دو بخش ایجابی و سلبی، گام‌ها و بایسته‌های یک تحلیل سیاسی خوب و متقن را مشخّص ساخته است. 👈🏻در بخش ضمیمه نیز دو نمونه از تحلیل‌های رهبر انقلاب اسلامی از دو موضوع «مذاکره‌ی ایران و آمریکا» و «نگاه تحلیلی کلان به انقلاب اسلامی» به منظور تمرین خوانندگان و تطبیق نکات روشی مذکور در متن کتاب با تحلیل‌های صورت‌گرفته توسط رهبر انقلاب ارائه شده است. برخی موارد نیز به صورت مثال‌هایی حل‌شده در پیش روی خوانندگان محترم قرار گرفته است. @Maaref_Enghelab_Eslami
گاهی اوقات، دشمن کار را به گونه‌ای ترتیب میدهد که حرف حقی، از زبان یك نفر صادر بشود! دشمن و باطل است، پس چرا می‌خواهد این حرف حق از زبان آن شخص صادر بشود؟ چون میخواهد خودش را کامل کند. این پازل از صد یا دویست قطعه تشکیل شده؛ یك قطعه‌اش هم همین حرف حقی است که آن شخص باید بزند تا این پازل را کامل کند! اینجا این حرف حق را نباید زد. پازل دشمن را کامل نباید کرد. در این حد هوشیاری لازم اسمت! بله، وارد سیاست بشوید و فکرِ سیاسی کنید؛ اما بسیار هوشیار باشید. 📚دشمن شناسی، ص ۴۶ @Maaref_Enghelab_Eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ راست است، این یك واقعیت است یعنی الان جنگ است. البته این حرف را من امروز نمی‌زنم، من از بعد از جنگ - از سال ۶۷ همیشه این را گفته‌ام؛ بارها و بارها. علت این است که من صحنه را می‌بینم؛ چه بکنم اگر کسی نمی‌بیند؟! چه کار کند انسان؟! من دارم می‌بینم صحنه را،می‌بینم تجهیز را، را، با حقد و غضب گشوده شده و دندانهای با غیظ به هم فشرده شده علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه‌ی این آرمانها و علیه همه‌ی آن کسانی که به این حرکت دل‌بسته‌اند. 📚دشمن شناسی،ص۶۸ @Maaref_Enghelab_Eslami
با سلام و خداقوت خدمت همراهان گرامی 💠 توضیح در مورد مباحث کتاب استاد 🗓 تاریخ: چهارشنبه ۱۵ تیر ماه 🕜 ساعت: ۱۸:۳۰ (۶:۳۰ بعدازظهر) ✅ نکته: جلسات عمومی الزامی است و در ارزیابی مباحثات لحاظ میگردد. پیوند ورود (مهمان): https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=20739 باتشکر @Maaref_Enghelab_Eslami
📣 با سلام خدمت همراهان گرامی؛ میلاد امام هادی (علیه‌السلام) را تبریک عرض مینماید. با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده با به اطّلاع می‌رساند: چنانچه درباره کتاب پرسشی وجود دارد تا تاریخ ۲۷ تیر ماه جاری برای رابط کانال ارسال نمایید. چنانچه تعداد سوالات کافی و مورد توجه باشد کلاس عمومی با حضور استاد انجام خواهد گرفت. در پناه خدای متعال موفق باشید. @Maaref_Enghelab_Eslami
اسلام هم دارد، اما آزادی نه. آزادی غربی ما نمی‌خواهیم. ما، آزادی در پناه قرآن می‌خواهیم. استقلال ما می‌خواهیم، آن استقلالی که این اسلام به ما بدهد؛ آنکه اسلام بیمه‌اش کند، اول چیزی که بر همه ما لازم است این است که از جلوگیری بکنیم. نباید هر کس صبح از خواب بلند شد، هر کاری دلش بخواهد بکند. 📚 آزادی ، ص ۱۳ و ۱۴ @Maaref_Enghelab_Eslami
وظایف حکومت اسلامی دو نوع وظیفه است وظایف مربوط به امور و یک نوع وظایف مربوط به . در وظایف معنوی یکی از وظایف که عبارت است از تعلیم و تربیت و تزکیه‌ی جامعه ...وظیفه‌ی دیگردولت در رابطه‌ی با وظایف معنوی در جامعه همین وظیفه‌ی تأمین آزادی است برای افراد جامعه و زمینه‌ی رهایی انسان از عیوب مخرب، مُفسد و متوقف کننده و همه‌ی موانع حرکت و رشد و جهش انسانها مبارزه‌ی با اینها که همان مبارزه برای آزادی افراد جامعه است ،این هم یکی از تلاشهای لازم و واجب برای دولت اسلامی است. 📚 آزادی ،ص ۲۰ @Maaref_Enghelab_Eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اینجور نیست که بگوییم خیلی خوب، آزادی چیز خوبی است، اما من این چیز خوب را نمی‌خواهم. نخیر، نمی‌شود، باید انسان به دنبال آزادی باشد؛ هم آزادی خود، و هم آزادی دیگران؛ نباید اجازه بدهد که کسی در استضعاف و ذلت و محکومیت باقی بماند. امیرالمومنین علیه السلام فرمود: «لَا تَکُنْ عَبْدَ غَیرِكَ وَ قَدْ جَعَلَکَ اللَّهُ حُرّاً» . قرآن هم فرموده است : «ما لَکُمْ ال تُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفین»یعنی شما موظفید آزادی دیگران را هم تأمین کنید، ولو با قتال.در ... برای آزادی، یک است. 📚 آزادی ،ص ۲۰ @Maaref_Enghelab_Eslami
آزادی به معنای یعنی اینکه انسان هر کاری که مایل بود، هر چیزی که اراده کرد ،برایش مباح باشد، یله باشد، رها باشد ا این نه منطقی است، نه ممکن است و نه هیچکس در دنیا از آن طرفداری کرده است. 📚 آزادی ، ص ۲۳ @Maaref_Enghelab_Eslami
اخلاقی در غرب ،هیچ مانعی برای آزادی نیستند. مثلا نهضت هم‌جنس‌بازی در آمریکا، یکی از نهضت‌های رایج است! افتخار هم می‌کنند؛ در خیابانها تظاهرات هم راه می‌اندازند؛ ...بالاتر از این، بعضی از اشخاصی که با این نهضت مخالفت میکنند، مورد شدید بعضی از مطبوعات و روزنامه‌ها واقع میشوند که ایشان با نهضت هم‌جنسبازی مخالف است! یعنی ارزش اخلاقی، مطلقاً حدّ و مرزی برای آزادی معین نمی‌کند. 📚 آزادی، ص ۲۵ @Maaref_Enghelab_Eslami
...آزادی اسلام ریشه‌اش آزادی انسان از هر آنچه خداست. در حالی که آزادی غربی ریشه‌اش عبارت بود از تمنّیات و تمایلات و خواستهای پست انسانی یا همه جور خواست انسانی؛ این فرق دوم میان آزادی در فرهنگ اسلام. پس ریشه‌ی آزادی در اسلام عبارت است از شخصیت و ارزش ذاتی انسان که بنده‌ی هیچ کس غیر خدا نمی‌شود و در حقیقت ریشه‌ی آزادی انسان توحید و معرفت خدا و شناخت خداوند است. 📚 آزادی، ص ۲۵ @Maaref_Enghelab_Eslami
من به شما عرض می‌کنم که درهیچ کشوری ازکشورهای دنیا همان امضاءکنندگان اوّلی اعلامیه‌ی حقوق بشر وکسانی که دم از آزادی هم می‌زنند، شما یک کشور را سراغ ندارید که آنچه را که در منشورجهانی حقوق بشر نوشته شده و امضا شده، پیاده کرده باشند؛ ...چون با اصطکاك داشته حتی همان را هم که خودشان قبول دارند بنامش شعار میدهند، پیاده نکردند. 📚 آزادی ،ص۲۸ @Maaref_Enghelab_Eslami
اسلام و ادیان الهی علاوه بر اینکه به فکر حفظ حقوق و آزادیهای دیگران هستند و می گویند یک انسان نباید به بهانه‌ی آزاد بودن حقوق دیگران را تهدید کنند و به خطر بیاندازد، همچنین می‌گویند که یک انسان به بهانه‌ی آزاد بودن و اختیار داشتن حق ندارد و نمی تواند منافع شخص خودش را هم به خطر بی‌اندازد. خودِ او هم نباید از قِبَل آزادی او ضرر ببیند. لذا ضرر زدن به خود در اسلام ممنوع است. خودکشی ممنوع است. 📚 آزادی ، ص ۳۲ @Maaref_Enghelab_Eslami
بر اساس فکر اسلامی هیچ کس نمیتواند بگویدکه من آزادم، پس اموال خودم را از بین می‌برم، جان خودم را نابود میکنم یا به سلامتی خودم ضرر میزنم. او همانطور که موظف است که با حرکات خود و اعمال خود و رفتار خود و گفتار خودحقوق دیگران و آزادی آنها را محدود نکند و به خطر نیاندازد، است آزادی خود و حدود خود و خود را هم به خطر نیاندازد.این یک اساسی و اصلی بین آزادی از دیدگاه اسلام و آزادی از دیدگاههای دیگر و در فرهنگ‌های بشری است. لذا در اسلام انظلام هم جایز نیست. یعنی زیر بار زور رفتن هم ولو به خود یک شخص مربوط بشود حرام است. 📚 آزادی ، ص ۳۲ @Maaref_Enghelab_Eslami
آزادی عقیده به این معنا نیست که اسلام اجازه می‌دهد و جایز می‌شمارد و روا میداند که انسانها از حق از بینش درست منحرف بشوند و یک اعتقاد غلط و نادرست را در قلب و فکر خود بپذیرند . آزاد است؛ یعنی مؤاخذه‌ای دنبال این کار نیست. مجازاتی نمی‌کنند کسی را که در جامعه‌ی اسلامی عقیده‌ی غیراسلامی را داشته باشد، مادام که آن عقیده درصدد و با و نباشد. اگر اعمالی مخالف با عقیده نظام اسلامی سر بزنداینجا نظام اسلامی تحمل نمی‌کند و با او معارضه می‌کند این به معنای مخالفت با آزادی عقیده نیست، این به معنای از مرزهای جامعه است. مرزهای فرهنگی، مرزهای اقتصادی، مرزهای سیاسی و این وظیفه‌ی دولت اسلامی است و بایستی آن را رعایت کند. در همه‌ی عقاید و سلایق دیگر هم همینطور است. 📚 آزادی، ص۳۷ @Maaref_Enghelab_Eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عقیده‌ی یک انسان پایه‌ی زندگی اوست، عقیده‌ی یک انسان سرنوشت‌ساز حرکت اوست. به انسان که در اسلام یک امر مسلّم هست اجازه نمی‌دهد که اسلام راضی بشود که انسانها در ورطه‌ی عقاید باطل غرق بشوند و به کمک آنها نشتابد، اسلام کمک می‌کند؛ منتها این کمک کردن، کمک کردن به زور نیست.بلکه آنها را به وسیله‌ی ، بوسیله‌ی ، بوسیله‌ی و بیان حقیقت به سمت ایمان صحیح، جلب و جذب میکند 📚 آزادی، ص ۳۸ @Maaref_Enghelab_Eslami
به قرائن و شواهد زیادی انسان این را می‌داند که اسلام علی الاصول طرفدار آزادی اظهار عقیده است؛ و طبیعتاً هم اسلام باید همین‌طور باشد؛ زیرا که آنجایی از اظهار عقیده خوف و ترسی هست که نظام حاکم یا آن مکتبی که سیاست را در اختیار دارد در خود احساس ضعف کند. اگر منطق، قوی است؛ اگر سیاستی که اظهار میشود سیاست قابل دفاعی است، اگر فکر و مکتب، یک فکر و قابل جذب برای افکار عمومی هست، دلیلی ندارد که از حرف مخالف انسان بترسد. ...سیاستهای حکومت اسلامی یک سیاست‌های مردمی است، سیاست‌های و صریحی است. بنابراین هیچ ابایی در اسلام نیست که افکار مخالف، نظرات مخالف مطرح بشود ص۴۰ @Maaref_Enghelab_Eslami
زن به یك جایگاه مصنوعی و تشریفاتی که دون شأن، متانت، سکینه و آرامش روحی اوست احتیاج ندارد.در زن، آنچنان لطافت و زیبایی و گرمای محبتی وجود دارد که می‌تواند هم خود را و هم محیط پیرامون خود را ـ چه در داخل خانه، چه در هر محیطی که باشد ـ به طرف ، و مقامات علمی و عملی سوق دهد. 📚زن و خانواده، ص ۱۸ @Maaref_Enghelab_Eslami
دانستن برای تمام انسانها خداوند در قرآن کریم برای کوبیدن اندیشه‌های جاهلی، زن را از مرد بالا می‌کشد و چهار زن را به عنوان نمونه و الگوی تمام بشر معرفی میکند. آسیه همسر فرعون و مریم دختر عمران به عنوان معرفی میشوند. همسر نوح و همسر لوط به عنوان معرفی میشوند. در زمان حضرت موسی، مؤمنان زیادی بودند که در راه ایمان تلاش و فداکاری کردند، اما خداوند نام یك زن را به عنوان ذکر می‌کند. 📚 زن و خانواده، ص ۱۹ @Maaref_Enghelab_Eslami
_در_اسلام امّا در محیط اسلامی ما -چه در داخل کشور ما، چه در بعضی محیط‌های اسلامی دیگر- برای اینکه از زن بکنند، یك چیزهایی را، یك وظایفی را، توقّعاتی را برای زن مطرح می‌کنند که این تحقیر زن است، این کوچك کردن زن است. مثلا می‌گویند چرا اجازه نمی‌دهید زن در بیرون از منزل کار کند؛ اوّلا چه کسی اجازه نمی‌دهد؟ چه اشکال دارد؟ ثانیاً کار کردن در بیرون منزل، یعنی فرض کنیدماشین نویسیِ فلان اداره، یك شأن است برای زن که ما برای او یقه بدرانیم؟معنای این است؟ معنای این است که آنچه را خدای متعال در کُمونِ ذات هر موجودی قرار داده، آن را بشناسیم، قدر بدانیم و آن را پرورش بدهیم؛ . 📚 زن وخانواده، ص ۲۱ @Maaref_Enghelab_Eslami
همه ارزشهای معنوی را می‌توان از درون کانون گرم خانواده که آن زن خانواده است بیرون کشید.امیدواریم دختران و زنان جامعه ما در الگوی (سلام الله علیها )دقت کنند. یک انسان اگر تعالی و روشنایی پیدا کند، همه چیز در مقابل او کوچک می‌شود و او برای همه کارهای دیگر تأمین می‌شود. رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) ۸۹/۳/۲۵ @Maaref_Enghelab_Eslami