#مرغوبیت_کالای_داخلی۳
شما میگوئید که ما #سفارش کنیم به مردم که تولیدات داخلی را مصرف کنند. من که خب چند سال است دارم سفارش میکنم؛ بنده که بارها گفتهام، منتها این با #شعار درست نمیشود. خب، بله یک مقداری مردم یک #اعتمادی بکنند، یک #اعتنائی بکنند به #حرف_ما، به خاطری که مثلًا ما گفتیم، بروند یک مقداری چه کنند؛ این یک بخشی از قضیه است. یک بخش دیگر هم مربوط به کیفیت است.
📚 اقتصاد،ص۲۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#وجدان_كاری_فرهنگ_عمومی۱
اینکه من عرض کردم "وجدان کاری"، یک #تعارف نیست. باید برنامهریزی کنند.
"وجدان کاری" باید #فرهنگ_عمومی مردم شود.
💠باید اگر کسی کاری انجام میدهد، فکر کند که یک نفر بالای سرش ایستاده است حتّی اگر تنها، در اتاقی خلوت باشد.
📚اقتصاد، ص ۳۱
@Maaref_Enghelab_Eslami
#وجدان_کاری_فرهنگ_عمومی۲
💠 کار باید #کامل، #محکم، #قوی، #ابتکاری و همراه با نیاز انجام گیرد. یکی از کارهایی که وجدان کاری لازم دارد،#تعلیم و تربیت است. معلّم در کلاسِ درسِ مدرسهای که تَهِ فلان شهر یافلان گوشهی دورافتادهی تهران یا یک روستاست، باید آنطور درس بگوید، زحمت بکشد و تلاش کند که گویا الآن بازرس در کلاس نشسته است، کار او را نگاه میکند،یا یک ساعت بعد میآید تا نتیجهی کار را ببیند. وجدان کاری یعنی این. ما #تعارف که نمیکنیم!
📚اقتصاد، ص ۳۱
@Maaref_Enghelab_Eslami
#دست_یابی_به_آرمان_ها
با اینکه خود اقتصاد مقاومتی چیز مهمی است، اما در واقع در ذیل آن آرمان قبلی تعریف میشود.
سلامت در #جامعه، #صنعت برتر، #کشاورزی برتر، #تجارت پر رونق، #علم پیشرو، اینها همهاش جزو آرمانها است. نفوذ فرهنگی در جهان، نفوذ سیاسی در جهان و در منظومهی سیاسی ،سلطه در عالم، اینها همهاش جزو آرمانها است. رسیدن به عدالت اجتماعی، جزو آرمانها است. بنابراین وقتی میگوئیم آرمان، ذهن ما به یک امر غیر قابل تعریفِ دور از دسترسی نرود؛ آرمان یعنی اینها، اینها همه آرمانهایند؛ البته در درجات مختلف.
مجموعهی این خواستهها و هدفها، منظومهی آرمانی اسلام را تشکیل میدهد. شما برای هر کدام از اینها که تلاش کنید، تلاش برای آرمانها کردهاید. آن مجموعهای که فرض کنیم در راه اقتصاد مقاومتی کار میکند، یامجموعهای که در زمینهی گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی در دنیای اسلام تلاش میکند، اینها همه دارند کار #آرمانی میکنند.
📚 اقتصاد، ص ۳۸
@Maaref_Enghelab_Eslami
#جهاد_اقتصادی۱
جهاد اقتصادی، صرفاً تلاش اقتصادی نیست.#جهاد یک بارِ معنائی ویژهای دارد.هرتلاشی را نمیشود گفت جهاد. درجهاد، #حضور و #رویاروئی با دشمن، مفروض است.
انسان یک تلاشی میکند، دشمنی در مقابل او نیست؛ این #جهاد_نیست. اما یک وقت
شما میخواهید یک تلاشی را انجام دهید، که بخصوص یک دشمنی سینه به سینهی شما ایستاده است؛ این میشود جهاد. ممکن است یک وقت این جهاد به شکل قتال باشد، ممکن است جهاد #مالی باشد، ممکن است جهاد #علمی باشد، ممکن است جهاد #فنی باشد؛ همهی اینها جهاد است؛ انواع و اقسام جهاد و مبارزه است. اگر بخواهیم درادبیاتِ امروز ما برای "جهاد"معادلی پیدا کنیم، میشود "مبارزه".
#جهاد اقتصادی، یعنی #مبارزهی اقتصادی
📚اقتصاد، ص ۵۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#جهاد_اقتصادی۲
در این جهاد اقتصادی همه شریکند. در ادارهی اقتصاد یک ملت، #مصرف هم یک #رکن عمده است؛ مصرف #درست، مصرف #خوب، مصرف #دور_از_اسراف و تبذیر و اتلاف مال؛ همین چیزی که همیشه توصیه میشود. ایجاد فرهنگ کار و تلاش للَّه. شما حتّی سر یک کلاس، یک معلم هم که باشید، میتوانید در این جهاد اقتصادی سهیم باشید؛ این فرهنگ را به این جوان، به این نیروی انسانىِ فردا تعلیم میدهید؛ این میشود #جهاد اقتصادی.
📚اقتصاد، ص۵۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#جهاد_اقتصادی۳
در هر بخشی که باشید، میتوانید در این جهاد سهیم باشید.
جهاد اقتصادی #متوجه یک #نکتهی اساسی است در مسئلهی ادارهی کشور ومدیریت
کشور؛ و آن این است که #امروز_دشمن برای مبارزهی با اسلام و جمهوریاسلامی، بر
روی #مسئلهی #اقتصاد #متمرکز شده است.
جهاد اقتصادی یعنی #حرکت_مستمرِ
همهجانبهی هدفدارِ ملت ایران با #نیت_خنثی کردن و #عقیم کردن تلاش خصمآلود و غرضآلود دشمن.
📚اقتصاد، ص۵۷
@Maaref_Enghelab_Eslami
📮 #اطلاعیه
📌#تغییر_برنامه
🔖#کلاس_عمومی
🌹با سلام و خداقوت خدمت همراهان گرامی
💠 جلسه جمع بندی و پرسش و پاسخ کتاب «اقتصاد از منظر آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّهالعالی)»
♦️استاد #امیری_طیبی
🗓 تاریخ: چهارشنبه ۲۵ آبان ماه
🕜 ساعت:۱۸:۳۰ ( شش ونیم عصر )
🔖#آزمون
#آزمون_مرحله_چهاردهم
🌸زمان: پنجشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱
💎ساعت ۱۶:۰۰ ( ۴ عصر)
@Maaref_Enghelab_Eslami
#اطلاعیه
#کلاس_عمومی
با سلام و خداقوت خدمت همراهان گرامی
💠 جلسه جمع بندی و پرسش و پاسخ کتاب «اقتصاد از منظر آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّهالعالی)»
#مرحله_چهاردهم
استاد: حجت الاسلام و المسلمین #امیری_طیبی
🗓 تاریخ: چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱
🕜 ساعت:۱۸:۳۰ ( شش ونیم عصر )
📌 پیوند به ورود به جلسه ( مهمان )
https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=20739
@Maaref_Enghelab_Eslami
#مصرف_گرایی_عیوب_سبک_زندگی_ما۱۲
عیوب اساسی در #سبک #زندگی ما است؛ این دیگر مربوط به مسئولین نیست، مربوط به #خود ما و #شما آحاد مردم است. ما در سبک زندگی مشکلاتی داریم: یکی از مشکلات ما، مصرفگرایی است؛ یکی از مشکلات ما، #اسراف و #زیادهروی و #زیاد خرج کردن است؛
یکی از مشکلات ما رفاهطلبیِ افراطی است؛ یکی از مشکلات ما اشرافیگری است.
📚اقتصاد،ص۶۳
@Maaref_Enghelab_Eslami
#اطلاعیه
#کلاس_عمومی
جلسه دوم
با سلام و خداقوت خدمت همراهان گرامی
💠 جلسه جمع بندی و پرسش و پاسخ کتاب «اقتصاد از منظر آیت الله العظمی خامنه ای (مدّظلّهالعالی)»
#مرحله_چهاردهم
استاد: حجت الاسلام و المسلمین #امیری_طیبی
🗓 یکشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱
🕜 ساعت:۱۸:۳۰ ( شش ونیم عصر )
📌 پیوند به ورود به جلسه ( مهمان )
https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=20739
@Maaref_Enghelab_Eslami
#مصرف_گرایی_عیوب_سبک_زندگی_ما۲
اشرافیگری متأسّفانه از #طبقات_بالا سرریز میشود به #طبقات_پایین؛ آدم متوسّط ـ یعنی از قشرهای متوسّط ـ هم وقتی میخواهد میهمانی بگیرد، وقتی میخواهد عروسی بگیرد،مثل اشراف عروسی میگیرد. این #عیب است، این خطا است، این ضربهی به کشور میزند.
زیاد مصرف کردن، زیادی خواستن، زیادی خوردن، زیادی خرج کردن، جزو عیوب مهمّ ما است در سبک زندگیمان.
📚اقتصاد،ص ۶۴
@Maaref_Enghelab_Eslami
#فرهنگ_سکولار_بحران_معنویت
#عیب بزرگ دنیای #مادی_غرب، #قطع_رابطه انسان با خدا است؛ به همین دلیل است که دچار انحطاط معنوی و لغزشهای اخلاقی فراوان میشوند؛ دچار #نومیدی میشوند و #جوانهایشان دچار #سرگردانی و #سرگشتگی میشوند؛ به همین دلیل روزبهروز
تمدن غرب دارد #افول میکند؛ چون رابطهی با خدا را قطع کردهاند.
جوامع اروپایی و امریکایی، جوانان خود را از لحاظ #معنوی #سیراب نمیکنند. جوان به دنبال سیراب شدن از سرچشمهای زلال است و اگر آن سرچشمه را پیدا نکند، به انحراف مبتلا خواهد شد.
📚 غرب شناسی، ص۲۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#اطلاعیه
💠 همان طوری که پیش از این اعلام شده بود، در هر مرحله، برخی از کتب محور و متن هستند و کتبی هم به عنوان مکمّل و فوق برنامه معرفی می گردد و توصیه می شود که برای افزایش کیفیت مباحثات و تسلط بیشتر بر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب (مدّ ظلّه العالی)، قبل از جلسه مباحثه، مباحث مکمّل نیز مطالعه بفرمایید.
در مرحله پانزدهم، منبع مطالعاتی دفتر «غرب شناسی از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی)» بعنوان متن است و کتاب های ذیل، مکمّل هستند:
✅ مکمّل کتاب «غرب شناسی»:
۱. دوران جدید عالم
۲. توهم سلطه
۳. ما مفتخریم به این دشمنی
۴. دشمن شناسی
۵. اندیشه مقاومت
۶. صبر
۷. نقشهی نقش بر آب
@Maaref_Enghelab_Eslami
#نگاه_غرب_به_زن۱
نگاه فرهنگ غربی به زن یك#نگاه_اهانتآمیز است. اسم آن را آزادی میگذارند، لکن در حقیقت #آزادی نیست.
ّ در نگاه غربی زن وسیلهای برای #اطفای شهوت است؛ این غیر قابل کتمان است. این را اگر کسی ادعا بکند ممکن است کسانی جنجال کنند که نه آقا اینجور نیست؛ لیکن زندگی آنها را که انسان نگاه میکند این نگاه حاکم است.
📚 غرب شناسی، ص ۲۸
@Maaref_Enghelab_Eslami
#نگاه_غرب_به_زن۲
اساسا در محیط اجتماعی هرچه زن پوشش کمتری داشته باشد، مطلوبتر است. در مورد مرد این #حرف را #نمیزنند؛ در مهمانی رسمی، #مرد،بایستی با #لباس کامل، پاپیون زده و کت و شلوار پوشیده و احیانا لباس رسمی وارد بشود؛ اما #خانمها در این مهمانیهای رسمی بایستی به شکل دیگری ظاهر بشوند؛ این جز برای اینکه #چشم_هرزهی هوسآلود مرد بهرهمند بشود، هیچ فلسفهی دیگری و حکمت دیگری ندارد؛ امروز در دنیای غرب این جوری است؛ وعملا بزرگترین #ظلمی که امروز در دنیای #غرب به #زنان میشود، از این قبیل است.
📚 غرب شناسی، ص ۲۸
@Maaref_Enghelab_Eslami
#طبیعت نظام سلطه
برخی #اصل_دشمن را انکار میکنند. وقتی ما میگوییم دشمن داریم، میگویند"آقا شما دچار #توهمید؛ توهم توطئه"
خود این مطرح کردن توهم توطئه، به نظر ما یک #توطئه است؛
برای اینکه #حساسیتها را کم کنند[میگویند]:
آقا دشمن چیست؟کدام دشمنی؟
ّ« واضحترین چیزها را انکار میکنند. میگوییم آمریکا دشمن انقلاب است، #ذات نظام سلطه اقتضا میکند که با نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی #دشمن باشد؛ منافعشان ۱۸۰ درجه با یکدیگر اختلاف دارد. نظام سلطه اهل خیانت است، اهل جنگافروزی است، اهل ایجاد و سازماندهی گروههای تروریست است، اهل سرکوب کردن گروههای آزادیخواه است، اهل فشار آوردن بر مظلومین -مثل فلسطین و امثال فلسطین- است؛ این طبیعت نظام سلطه است.
📚 غرب شناسی، ص۴۶
@Maaref_Enghelab_Eslami
#هراس_غرب_از_اسلام_ناب
💠 وقتی تلاش ما این باشد و هدفگذاری ما این باشد که همهی اسلام - اسلام به کامله، بتمامه - در جامعه ما تحقق پیدا کند، فورا یک مسئلهای پیش میآید و آن مسئلهی "اسلامهراسی" است که امروز در دنیا رایج است. در برابر پدیدهی #اسلام_هراسی مطلقا نباید #منفعل شد؛ بله، اسلام هراسی وجود دارد؛ عدهای دارند مردم را، #جوامع را، #جوانان را، #اذهان را از اسلام میترسانند؛ اینها چه کسانی هستند؟
درست که مسئله را میشکافیم و در مسئله دقت میکنیم میبینیم که اینها همان
افراد قلدر و زیاده خواهی هستند که از حاکمیت #اسلام_سیاسی میترسند؛ از حضور اسلام در متن زندگی جوامع میترسند
علت ترسشان هم این است که منافع آنها لطمه خواهد خورد. اسلام هراسی؛ در واقع #ترجمهی #هراس و#سراسیمگی قدرتها در مقابل اسلام است؛ واقع قضیه این است.
📚 غرب شناسی، ص ۵۵
@Maaref_Enghelab_Eslami
#استعمار_فرانو
امروز سیاست استکباری، استعمار فرانو است؛ یعنی از استعمار نوینی که در دهها قرن گذشته وجود داشت، یک قدم بالاتر.
#استعمار_فرانو یعنی چه؟
یعنی دستگاه استکباری کاری کند که #عناصری از #ملتی که این مستکبر میخواهد آن را #قبضه و #تصرف کند، بدون اینکه #بدانند، به او #کمک کنند.
📚 غرب شناسی، ص ۶۴
#سلیقه_سازی_و_تغییر_ذائقهها_با_استفاده_از_ابزار_هنری
💠 یکی از نکاتی که باید در مواجهه با دنیای غرب کاملا به آن توجه داشت #عامل و #ابزار هنری است که در اختیار غربیها ست اینها از هنر #حداکثر استفاده را کردهاند،اینها به صورت پروژه ای یک ملت را #تحت_مطالعه قرار میدهند، #نقاط_ضعفش را پیدا می کنند، از روانشناس و جامعهشناس و مورخ و هنرمند و اینها استفاده می کنند #راه های_تسلط بر این ملت را پیدا میکنند و بعد به فیلمساز، به فلان بنگاه هنری در #هالیوود سفارش میکنند که بسازد و میسازد.
بسیاری از فیلمهایی که برای ماها و برای کشورهائی نظیر ما میسازند از این قبیل است.
📚 غرب شناسی، ص۶۹
#استعمار_فرانو_در_قالب_سند_توسعه
#پایدار۱
💠 در واقع آنچه غرب در سند توسعه پایدار که از جمله این #سند_۲۰۳۰ هست، طراحی دارند میکنند و دستاندرکار هستند، این است که یک منظومه #فکری و #فرهنگی و #عملی برای همه دنیا دارند #جعل میکند این را چه کسی می کند؟ دستهایی پشت سازمان ملل وجود دارد؛
یونسکو اینجا یک وسیله است، یک ویترین است؛ دستهایی نشستنهاند، دارند برای همه چیز کشور های دنیا و همهی ملتها یک منظومه تولید می کند منظومه ای که شامل #فکر است شامل #فرهنگ است شامل #عمل است و این را دارند ارائه می دهند و باید ملت ها بر طبق آن عمل کنند.
📚 غرب شناسی، ص ۷۱
@Maaref_Enghelab_Eslami
#استعمار_فرانو_در_قالب_سند_توسعه
#پایدار۲
💠 یک بخش آن هم بخش #آموزش و پرورش است که همین #سند_۲۰۳۰ است خب این غلط است، اصلا این معیوب است، این حرکت حرکت #معیوبی است . چرا؟چه کسانی هستند این هایی که دارند #سند توسعه پایدار را فراهم می کنند؟
چه حقی دارند که درباره کشور ها،درباره ملت ها،درباره سنت هایشان درباره #عقایدشان #اظهار نظر کنند که باید اینجوری کنید باید آن جوری کنید همه اینها هم "باید"است .
اینکه میگویند #الزام نیست، این #سطحینگری ست ؛نخیر در واقع همه این ها الزام است و هر کدام از این ها که تحقق پیدا نکند بعد به عنوان یک نقطه منفی به حساب خواهد آمد که در فلان جدول ته جدول قرار میگیرید فلان #امتیاز از شما سلب میشود.
📚غرب شناسی، ص ۷۲
@Maaref_Enghelab_Eslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻#صوت
#کلاس_عمومی
#جلسه_نخست
💠 «اقتصاد از منظر آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی)»
✅ استاد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر امیری طیبی
چهارشنبه: ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱
@Maaref_Enghelab_Eslami
#الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
💠 ما از چند سال قبل از این آمدیم گفتیم #الگوی_ایرانی_اسلامی_پیشرفت
بنده کلمه توسعه را هم عمدا به کار نبردم. آقایانی که مسئول این کار هستند و از آن وقت ما با اینها ارتباط داریم میدانند؛ بنده عمدا گفتم کلمه #توسعه را به کار نمیبرم چون کلمه توسعه یک کلمه غربی است، مفهوم غربی دارد؛ من کلمه پیشرفت را به کار میبرم؛ #الگوی_پیشرفت_ایرانی_اسلامی
📚 غرب شناسی، ص ۷۲
@Maaref_Enghelab_Eslami
#اغوا_اختلال_در_دستگاه_محاسباتی
💠 کار #شیطان این است که انسان را دچار خطای در #محاسبه کند از یک طرف #تهدید و از یک طرف #تطمیع مثل رفتاری که امروز #آمریکا و قدرت های استکباری دارند. یکسری تطمیعهای کلی که چنین میکنیم چنان میکنیم و بعد هم نمیکنند.
یکی از خطاهای محاسباتی این است که انسان در چارچوب عوامل #محسوس و #صرفاً_مادی محدود بماند.
یعنی عوامل #معنوی را سنتهای الهی را سنتهایی که خدا از آنها خبر داده آن چیزهایی که با چشم دیده نمیشود #ندیده بگیرد .
خداوند فرمود" ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم "
دیگر از این #واضح تر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را #نصرت کنید
خدا شما را #نصرت خواهد کرد، این سنت الهی است این #غیر_قابل_تغییر است
📚غرب شناسی، ص ۷۲
@Maaref_Enghelab_Eslami