🔻 #مستحبات و #مکروهات را بشناسیم ....
💢 #کراهت نزاع با مردم
از حضرت رسول صلیاللهعلیهوآله منقول است که:
زینهار که منازعه با مردم نکنید که کرامت را می برد و مروت را برطرف می کند و پیوسته جبرئیل مرا نهی می کرد از مجادله با مردم کردن، چنانچه نهی می کرد از شراب خوردن و بت پرستیدن.
📚 کتاب #حلیه_المتقین
باب یازدهم فصل هشتم
#آداب_مجالست
#سیره_اهلبیت_سلام_الله_علیهم
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
🔻 #مستحبات و #مکروهات را بشناسیم ....
💢 #استحباب تبسم در روی برادر مومن
از حضرت صادق سلام الله علیه منقول است که:
هرکه از روی برادر مؤمن کاهی یا خاشاکی یا کثافتی بردارد، حق تعالی ده حسنه در نامه عملش بنویسد، و هرکه تبسم کند در روی برادر مؤمن، حق تعالی برای او حسنه بنویسد.
📚 کتاب #حلیه_المتقین
باب یازدهم فصل هشتم
#آداب_مجالست
#سیره_اهلبیت_سلام_الله_علیهم
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
🔴#آیات_مهدوی_قرآن
🔻[هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ] صف، ۹
▪️ابو بصیر میگوید: از امام صادق سلام الله علیه درباره این قول خدای تعالی در کتابش: {اوست کسی که فرستاده خود را با هدایت و آیین درست روانه کرد، تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند، هر چند مشرکان را ناخوش آید} پرسیدم.
حضرت فرمود: به خدا قسم تأویل و مصداق آن هنوز نازل نشده است!
عرض کردم: فدایتان شوم! چه وقت نازل میشود؟
حضرت فرمود: ان شاء الله وقتی که #قائم سلام الله علیه قیام کند؛ وقتی او خروج کند کافر و مشرکی باقی نمی ماند، مگر اینکه نسبت به خروج حضرت اکراه دارد، تا جایی که اگر کافر یا مشرکی در دل صخره ای مخفی شده باشد، صخره میگوید: ای مؤمن! در دل من کافر یا مشرکی مخفی گشته! پس او را بکش! حضرت فرمود: پس خدا #قائم سلام الله علیه را متوجه محل آن صخره کرده و حضرت او را میکشد.
📚تأویل الآیات الظاهرة: ص ۶۶۲
#مهدویت
#روایات
#تفسیر_قرآن
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
هدایت شده از المقتل
جواهر الایقان دربندی.pdf
27.53M
مقتل شماره ۳۱
🔻جواهر الایقان دربندی
"المقتل"
@almaghtal
متن کامل زیارت اربعین
اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ
اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ
اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ
بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ
وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ
عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى
آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ
الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِکَ فى
طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ
اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً
وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ
وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ
ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ
عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ
لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ
وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ
وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا
وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى
لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ
وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴التماس دعا🤲
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#احتجاج_با_اهلسنت
#روایات_اهلسنت
◾️ابن قتیبه دینوری از علمای #اهلسنت در کتاب الامامة والسیاسیة ماجرای تهدید حضرت امیرالمؤمنین سلام الله علیه برای #بیعت با خلیفه اول را بیان میکند.
⁉️ #شیعه_میپرسد : این بود آن اجماعی که #اهل_سنت برای بیعت با #ابوبکر بیان میکنند؟!
🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله #حسینی_قزوینی " دامت برکاته "
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#احتجاج_با_اهلسنت
#روایات_اهلسنت
◾️ابن قتیبه دینوری، از علمای #اهلسنت در کتاب خود خطبه ای از امیرالمؤمنین سلام الله علیه را پس از ماجرای #غصب_خلافت بیان میکند. این سخنان حضرت و پاسخ صحابه به این سخنان را بشنوید!
🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله #حسینی_قزوینی " دامت برکاته "
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
هدایت شده از استاد محمد بیابانی اسکوئی
AUD-20220905-WA0009.opus
889.6K
🔴 پاسخ استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین #محمد_بیابانی_اسکویی به مطالبی که اقای #وکیلی برای توجیه مخالفت خود با انتشار فایل های صوتی جلسه مناظره مطرح کردند .
🔻قسمت نهم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
هدایت شده از استاد محمد بیابانی اسکوئی
AUD-20220905-WA0008.opus
1.02M
🔴 پاسخ استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین #محمد_بیابانی_اسکویی به مطالبی که اقای #وکیلی برای توجیه مخالفت خود با انتشار فایل های صوتی جلسه مناظره مطرح کردند .
🔻قسمت هشتم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
4_5854970173198438440.mp3
1.41M
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد #بندانی_نیشابوری حفظه الله تعالی
🔸موضوع : #آداب_نوکری
🔸جلسه پنجاه و نهم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
4_5854970173198438442.mp3
912K
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد #بندانی_نیشابوری حفظه الله تعالی
🔸موضوع : #آداب_نوکری
🔸جلسه شصتم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#عظمت_علماء_تفکیک
#سیره_شیخ_مجتبی
🔴 زندگانی و سیره مرحوم حاج #شیخ_مجتبی_قزوینی " اعلی الله مقامه الشریف"
🔻دقت در مصرف سهم امام
◾️شخصی برای پرداخت وجوهات آمده بود ، قلم و دواتی قدیمی با مرکب کمرنگ در دسترس بود ، مرحوم حاج شیخ با آن قبض نوشتند . عده ای اعتراض کردند که این چه وضعی ست مرکبی بهتر باید تهیه کنید تا قبض خوانا باشد . مرحوم حاج شیخ فرمودند : احتیاج ما با همین مرکب کم رنگ هم رفع می شود .
📚 متاله قرآنی ص۲۳۳
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#عظمت_علماء_تفکیک
#سیره_شیخ_مجتبی
🔴 زندگانی و سیره مرحوم حاج #شیخ_مجتبی_قزوینی " اعلی الله مقامه الشریف"
🔻آدم شدن چه مشکل
مرحوم شیخ بعد از مراجعت از نجف اشرف به قزوین آمدند و علما و اشخاص نیز به دیدن ایشان می آمدند . استاد بزرگوار ایشان ( علامه ) آ سید موسی زرآبادی در منزل خودشان سه روز مجلس دید و بازدید قرار دادند و همه علمای شهر به دیدن مرحوم حاج شیخ می آمدند و بحث های علمی در این مجلس بهترین سخن است و نظریه ای نو باعث سرور و خوشحالی ، در یکی از این روز ها شخصی از بزرگان قزوین فرعی از مسائل را مطرح می کند ، مرحوم شیخ آن فرع را کاملا تقریر و با ردّ انظار و افکار ، رای خود را اظهار می نمایند . آن عالم جلیل القدر به هر دربی می زند که راه مفرّی بیابد نمی تواند و سرانجام مرحوم شیخ حرف خود را به او می قبولاند و کلام خود را به کرسی می نشاند .
جلسه تمام می شود ، مرحوم زرآبادی رو به مرحوم حاج شیخ می کند و می فرماید : امروز این عالم بزرگ را خجالت زده کردید . ای کاش بجای سماجت و اصرار و پافشاری بر مطلب ، با کلامی که موجب رنجش خاطر او نشود مطلب را تمام می کردید . ملا شدن چه آسان ، آدم شدن چه مشکل ..... و از همینجا حاج شیخ زیر نظر آقا سید موسی زرآبادی ، مربی کامل و اصل ، وارد مراحل تهذیب و سلوک شرعی و سیر در عوالم انسانیت می شود .
📚 متاله قرآنی ۲۳۴
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
هدایت شده از مدرسه مجازی مکتب تفکیک
019-alam zar-86.mp3
3.23M
#معارف_وحیانی
🔴 مباحثی در رابطه با #عالم_ذر
🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج #سید_جعفر_سیدان ادام الله ظله الوارف
🔸(جلسه نوزدهم )
مدرسه مجازی "مکتب تفکیک"
@m_m_maktabtafkik
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهدویت
🔴 چگونه از امام زمان (سلام الله علیه) حاجت بخواهیم؟
🎙پیر غلام آستان مقدس مهدوی و صاحب سرّ امام زمان " سلام الله علیه " مرحوم حاج قدرت الله #لطیفی_نسب " رضوان الله تعالی علیه و رزقنا الله مقاماته و درجاته من فضله "
#معارف
#مجموعه_بیانات_مرحوم_لطیفینسب
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#مهدویت
🌺 گریه ات برای فراق #امام_زمان سلام الله علیه نیست، برای نابسامانی خودت است
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد امام صادق (آریاشهر)، در سال 1398 قمری می فرمود:
از من سوال می شود که ما از چه طریقی می توانیم به لقاء این بزرگوار و زیارت با شرافتش، نائل شویم؟ جوابش این است:
می خواهید راهی را بروید که شاید به لقاء این شاه نائل شوید، شاهراهش، کوتاه ترین راهش، روشن ترین راهش، مسطح ترین راهش این است که به حضرت محبت پیدا کنید. دوست امام زمان علیه السلام بشوید. راستی از دل او را بخواهید و دوست داشته باشید.
یکی از نشانه های محبت، تأثر خاطر شدید در فراق محبوب است، چنانچه در وصال او، فرح و سرور و انبساط شدید دارد، در فراقش، تألّم و تأثّر شدید دارد. وقتیکه تألم و تأثّر زیاد شد، دل می سوزد، سینه، تنگی می کند، اشک از چشم جاری می شود.
راستی امام زمان را دوست می داری؟ دروغ نمی گویی؟ گریه روی سوز دلت در ندیدن او کجاست؟ آن شعله ها و التهاب ها و آتش سوزی های سینه و قلبت در ندیدن این محبوب کجاست؟ در تمام دوران عمر خودت، یک شبانه روز، ببخشید زیاد گفتم، یک ساعت، آن حال التهاب و آتش گیری دل و سوز سینه ای که در گم شدن بچه ات پیدا می کنی، یک ساعت راجع به ندیدن امام زمان و گم شدن آن حضرت از نظرت، پیدا شده است؟ در هرکس پیدا شده و هیچ تحولی در او نشده و هیچی نفهمیده است، بلند شود و بگوید: در من پیدا شد و به هدف نرسیدم، تا بنده دروغش را ثابت کنم.
صبح های جمعه دعای ندبه می خوانی و می گویی: «لیت شعری این استقرت بک النوی» دروغ می گویی. این گریه برای فراق امام زمان نیست، گریه برای نابسامانی خودت است. گرفتار فقر شدی و می خواهی او بیاید و به تو پول بدهد. یا صاحب الزمان بیا! بیاید که چه؟ بیاید که تو را خلاص کند. گول نخورید، خودتان را هم گول نزنید، حضرت هم گول بر نمی دارد. داد «لیت شعری این استقرت بک النوی»، این داد و فریادها همه اش برای خودت است، نه برای امام زمان. او را می خواهی بیاید که عدل و داد را جاری کند، و تو از ظلم و ستم و از زیر یوق ستمکاران بیرون بیایی. آیا آن موقعی که به جمیع الجهات راحت باشی، آقایی و بزرگواریت نمره یک باشد، صحت و سلامتی بدنت نمره یک باشد، از هیچ جهتی گرفتاری نداشته باشی، نه گرفتاری پولی و مالی، نه گرفتاری سیاسی، نه گرفتاری نظامی، نه گرفتاری های ادبی، آنجا شده است که اشک بریزی که عزیزم کجایی؟ آن طوری که برای بچه ات که دو ساعت دیر می آید، می سوزی و تاب نداری، همین طوری یک ساعت برای امام زمان سوخته ای؟ اگر این حال، به راستی برای کسی پیدا شود، یک چیزِ دیگری می شود، اصلا صحنه و صفحه وجود او عوض می شود.
به قدری که از حجةالاسلام محله ات اسم می بری و او را تجلیل و تعظیم می کنی آن قدریکه از مقلَّد خودت، آیت الله العظمی حضرت آیت الله خویی، تجلیل و تعظیم می کنی، آیا همین قدر از امام زمان از روی دل، ترویج می کنی؟ در شبانه روز چقدر از روی محبت، نه از روی دکان داری، برای آن حضرت منبر می روی؟
محال قطعی است که من، تو را از دل بخواهم، جز اینکه تو هم محبّ من خواهی بود و تو هم من را دوست می داری. محال است نشود. محبّت از باب اضافه است، و طرفینی است. دروغ می گوییم، محبت نداریم. اگر محبت داشته باشیم، امام زمان هم ما را دوست می دارد. آن حضرت با آن کسی است که به راستی دوستش بدارد، تا هر درجهای که این دوستی اش واقعیت داشته باشد، محبت خصوصی او هم بیشتر می شود. به همان درجه بیشتر می شود.
می گویی: چرا او را نمی بینیم؟ چرا او را ببینی؟ یک نفر آدمی که در مستراح افتاده است، سر تا پایش غرق نجاست شده است و بوی گند هم می دهد، آیا او را پیش شاه می برند؟ در محضر شاه حاضرش می کنند؟ ابداً. سر تا پای روح ما نجس است، غیبت می کنیم، دروغ می گوییم، افترا می بندیم، چشم به ساق پای زن می اندازیم، به آوازها گوش می دهیم، شکم از لقمه های حرام، لقمه های مشتبه پر است، دست ها ظلم می کند، پاها به مراکز غیر جائز می رود، افکار ما نجس، فکر ما نجس، ذکر ما نجس، چشم ما نجس، گوش ما نجس، زبان ما نجس، دهان ما نجس، سر تا پا غرق نجاست هستیم. آن وقت، بنده و شما را ببرند خدمت امام زمان؟!
چه زمان خودت را شستشو کردی؟ کدام ثلث آخر شب سوختی و اشک ریختی و از خدا خواستی که تو را پاک کند؟ کدام وقت؟ غرق نجاست ها هستیم، آن وقت توقع داریم به زیارت امام زمان نائل شویم
🎙سخنرانی های مسجد امام صادق در آریاشهر تهران، شب 19 محرّم 1398 قمری
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
هدایت شده از استاد محمد بیابانی اسکوئی
AUD-20220905-WA0000.opus
1.59M
🔴 پاسخ استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین #محمد_بیابانی_اسکویی به مطالبی که اقای #وکیلی برای توجیه مخالفت خود با انتشار فایل های صوتی جلسه مناظره مطرح کردند .
🔻قسمت دهم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
هدایت شده از استاد محمد بیابانی اسکوئی
AUD-20220905-WA0001.opus
1.15M
🔴 پاسخ استاد بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین #محمد_بیابانی_اسکویی به مطالبی که اقای #وکیلی برای توجیه مخالفت خود با انتشار فایل های صوتی جلسه مناظره مطرح کردند .
🔻قسمت یازدهم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
🔴 #اطلاعیه
بسم الله الرحمن الرحیم
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
برادران و خواهران ایمانی!
هر کشور و حکومتی به مقتضای شرایط داخلی و خارجی گاه گرفتار آشوب ها و فتنه ها و دستخوش حوادث میشود
ایران اسلامی نیز از این مساله مستثنا نیست، گاه دشمان خارجی و گاه دجالان داخلی به بهانه های مختلف طغیان میکنند و به دنبال مقاصد شوم خود دین و دنیای دیگران را نیز به وادی هلاکت میکشانند.
در این میان عده ای ساده لوح نیز خواسته یا ناخواسته در صف دشمن قرار میگیرند و از فتنه و فتنه گر حمایت میکنند و از همه بد تر اینکه گمان میکنند در صراط مستقیم قرار دارند و مروج شریعت سیدالمرسلین صلی الله علیه و آله میباشند!
آری مخصوصا در این روزها فضای مجازی محل امنی برای جولان این افراد گشته است،مراقب باشیم و فریب سیاه نمایی ها را نخوریم ، از بزم های منحرفانه ی فضای مجازی اجتناب کنیم حال این بزم نامش #بزم_قدسیان باشد یا بزم شبانه!
انحراف انحراف است و با نامی مبارک ، قداست نمی یابد و کج راهه یا بیراهه اش به راه مستقیم بدل نمی شود!
فراموش نکنیم که امنیت حریم مقدس ایران اسلامی مرهون زحمات برادران انتظامی و پاسداران و مرزبانان است،
تضعیف نیروهای امنيتي و به تبع آن تضعیف ولایت فقيه و شخص شخیص زعیم اعلای شیعه حضرت آیت الله العظمی #خامنه_ای مد ظله العالی چیزی جز تضعيف اسلام و مکتب تشیع نیست.
سعادت و سربلندی تمام شیعیان جهان را از محضر پروردگار عالم و به عنایت وجود مقدس قطب عالم امکان حضرت بقیت الله الاعظم سلام الله علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف مسألت می نماییم.
و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
🔴 #اطلاعیه
بسم الله الرحمن الرحیم
لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
کانال های #فاسد، و مدعیان #حکمت و #معرفت و جاهلان عالم نما و دجال های سیاسی و بعضی از مطرود شدگان حوزه های علمیه که در این چند روزه با تلاشی مضاعف! و با روشهای مختلف و به نام دفاع از #مظلوم! با مزدوران ضد دین و ضد انقلاب هم نوا و هم صدا شده و نیروهای امنيتي و پاره های تن این کشور را تخریب و تضعیف نموده و موجب تقویت جبهه ی باطل شدند ، باید توبه ی علنی کرده و از این #گناه_کبیره استغفار کنند ، شاید خداوند ببخشاید که او ارحم الراحمین است و الا گناه هتک حرمت به مقدسات و خونهای به ناحق ریخته شده ی جوانان مومن و پاسداران این کشور و آه و فغان مادران و خانواده های مظلوم شهدا و آسیب دیدگان دامن گیر آنان خواهد بود.
بار پروردگارا در فرج قطب عالم امکان حضرت ولی عصر امام زمان سلام الله علیه تعجیل بفرما و مرجع و زعیم اعلای شیعه حضرت آیت الله العظمی #خامنه_ای مدظله العالی را در پناه خودت محافظت کرده و این مملکت و تمام ممالک اسلامی را به ساحل نجات برسان....
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون...
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#تاریخ_مستند
🔴 رحلت یا شهادت ؟؟؟
▪️اسناد #شهادت_پیامبر_اکرم_صلوات_الله_علیه_و_آله در منابع شیعی 🔽
📚اعلام الوری: ج 1، ص 80.
📚بحار الانوار: ج 17، ص 406.
📚اثبات الهداه: ج 1، ص 604.
📚 الخرائج و الجرائح: ج 1، ص 27.
📚 بصائر الدرجات: ص 503.
📚محاسن برقی: ج 2، ص 262.
📚جامع الاصول: ج 11، ص 38.
📚مستدرک سفینه البحار: ج 6، ص 295.
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#احتجاج_با_اهلسنت
#شهادت_پیامبر_اکرم_صلوات_الله_علیه_و_آله
🔴 اسناد اعتراف به #شهادت #پیامبر_اکرم در منابع #اهلسنت
🔽🔽
🔻الحاكم النيشابوري، ابو عبدالله محمد بن عبدالله (متوفاي 405 هـ)، المستدرك علي الصحيحين، ج3، ص61، ح4395،
🔻الصنعاني، ابوبكر عبد الرزاق بن همام (متوفاي211هـ)، المصنف، ج5، ص269، ح9571
🔻الزهري، محمد بن سعد بن منيع ابوعبدالله البصري (متوفاي230هـ)، الطبقات الكبرى، ج2، ص201،
🔻مسند أحمد بن حنبل، ج1، ص408، ح3873،
🔻ابن كثير الدمشقي، ابوالفداء إسماعيل بن عمر القرشي (متوفاي774هـ)، البداية والنهاية، ج5، ص227، ناشر: مكتبة المعارف –
🔻السيوطي، جلال الدين عبد الرحمن بن أبي بكر (متوفاي911هـ)، الحاوي للفتاوي في الفقه وعلوم التفسير والحديث والاصول والنحو والاعراب وسائر الفنون، ج2، ص141،
🔻صحیح بخاری، المکتبه السلفیه، باب مرض النبی و وفاته، ج3، ص181.
❌ با این حجم از اعتراف به شهادت #پیامبر_اکرم " صلوات الله علیه و آله " چرا عده ای کاسه ی داغ تر از آش هنوز اصرار دارند در مملکت امام زمان " ارواحنافداه " چنین بداهتی را انکار کرده آن را #رحلت بدانند ؟
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#احتجاج_با_اهلسنت
❌ اعتراف تلویحی بزرگان #اهلسنت به #شهادت #پیامبر_اکرم به دستان #عایشه
عایشه می گوید در دهان رسول خدا " صلوات الله علیه و آله " در زمانی مریضی ایشان به زور دارو ریختیم ، پس با اشاره به من فهماندند که به من دارو نخورانید و ما با خود گفتیم این از آن جهت است که مریض از دارو بدش می آید و هنگامی که حضرت به خود آمدند فرمودند :
آیا من شما را از اینکه به من دارو بخورانید منع نکردم ؟ پس فرمودند 👈 باید در دهان هرکسی که در این خانه است در جلوی چشم من از این دارو ریخته شود 👉 غیر از عمویم عباس که او شاهد این ماجرا نبوده است .
📚 صحیح بخاری ص ۱۰۹۲ ، ح ۴۴۵۸ ، طبعه دار ابن کثیر
#شهادت_پیامبر_اکرم_صلوات_الله_علیه_و_آله
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
4_5870757764308930034.mp3
927.1K
🔴 سلسله مباحث عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد #بندانی_نیشابوری حفظه الله تعالی
🔸موضوع : #آداب_نوکری
🔸جلسه شصت و یکم
کانال معرفتی "معارف الشیعه "
@maaref_shiaa