eitaa logo
معارف الشیعه
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
634 ویدیو
301 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
8f29fac5-cc73-4028-88b5-d128cc48e6b3-H.mp3
14.31M
🔴 درس 🔸سوره مبارکه 🔸توسط مرجع بزرگ شیعه ، شیخ الفقهاء و المجتهدین حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته 🔹(جلسه بیست و پنجم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
4_5947315994446790904.mp3
5.41M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه هفدهم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔸کتاب شریف از مهمترین و اصلی ترین کتب مرحوم آیت الله العظمی رضوان الله تعالی علیه میباشد که در آن امهات و اساس مبانی خویش را تبیین فرموده اند. زین پس هر روز به یکی از مهمترین مبانی مرحوم میرزا در به صورت عکس نوشته اشاره میشود ان شا الله لازم به ذکر است که برای تبیین بیشتر مبانی مرحوم میرزا به کتب مبسوط ایشان یا به شاگردان مکتب ایشان می بایست مراجعه شود... والحمدلله رب العالمین... کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔸تبیین مبانی مرحوم آیت الله العظمی رضوان الله تعالی علیه 🔹 تصویر شماره یک کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 توضیح اجمالی از تصویر شماره یک از فرمایشات مرحوم آیت الله العظمی : گاه در کتب و کلمات،واژگان و عبارات و اصطلاحاتی وجود دارد که با الفاظ قرآن و روایات مبارکات اشتراک لفظی دارد ، باید در اینجا دقت بشود که الفاظ قرآن و روایات را بر اساس معانی مصطلح و معنا نکنیم. اصطلاحات رایج در و از مخترعات بشر هست و بر اساس مبانی فکری و استعمال میشود اما الفاظ آیات و روایات مبارکات بر اساس لغت و زبان محاوره و بر طبق شواهد و قرائن موجود در زمان صدور آنها معنا میشود، پس اگر کسی آیات و روایات را بخاطر اشتراک در لفظ بر اساس مصطلحات و معنا کند قطعا دست به تحریف قرآن و روایات زده و هرگز به معانی صحیح آیات و روایات و مرادات شارع دست نخواهد یافت. برای مثال واژه ی علت هم در روایات و هم در و راجع به خدای تعالی استعمال شده اما قطعا مراد معصومین سلام الله علیهم اجمعین با آنچه از واژه ی علت استعمال میکند تفاوت بسیار دارد. وقتی در روایات میفرمایند خدا علت هستیست یعنی همان خالق آن هم خلقت حقیقی و حدوث حقیقی اشیاء یعنی خلق لا من شیئ. اما وقتی میگوید خدا علت هست مرادش خلقت واقعی نیست چون خلقت را قبول ندارند بلکه مراد آنها از خلقت صدور اشیاء از ذات خداوند است که لازمه اش سنخیت میان خالق و مخلوق و قدم عالم و....است.... کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
" تصریحات راجع به " قسمت اول 🔽 ⭕️ علامه طباطبائی: در برزخ هم در ولایت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه ) دچار مشکل است! 🔺 به نقل از وبلاگ حجت الاسلام فلاح تفتی: تقریباً دو هفته پیش برخوردی با حجة الاسلام بخشی از اساتید اخلاق و شاگردان علامه طباطبایی (ره) داشتم و چند دقیقه ای با ایشان به گفتگو پرداختم. من از ایشان نظر علامه طباطبایی در مورد شخصیت و عقیده محی الدین ابن عربی را جویا شدم و ایشان در پاسخ، قضیه ی عجیبی را از علامه طباطبایی نقل فرمودند. 🔺 حجة الاسلام بخشی فرمودند: بنده در یک جلسه خصوصی که در خدمت علامه طباطبایی بودم، ایشان فرمودند: «یکبار در عالم بیداری (نه خواب) محی الدین را در اتاق دیدم و از او در مورد ولایت آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) پرسیدم. اما محی الدین جوابی نداد و سکوت کرد! علامه طباطبایی در ادامه فرمودند: من از سکوت او فهمیدم که هنوز در اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) دچار مشکل است!» 🔴 پی نوشت ما 🔽 این نکته را یاد آور می شویم، هر چند عقیده خلاف ابن عربی در برخی از مطالب وی مانند : انکار وصایت امیرالمومنین علیه السلام، صاحب سر بودن ابوبکر، عدم برتری احدی بر ابوبکر، انکار فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام، توهین به شیعیان، مداحی خلفای ناصبی مانند حجاج بن یوسف، عصمت عمر! ، خطای حضرت نوح و سعادت قومی که در دریا غرق شدند، طهارت باطنی فرعون ، عدم خلود ائمة الکفر در عذاب جهنم، تاویلات باطل و عجیب آیات قرآن مجید و … کاملا واضح و آشکار است و نیازی به دریافت این مساله از طریق کشف و شهود نیست، اما این مطلب منتشر شد تا ان شاء الله برای برخی از عزیزان و دوستانی که ماهیت تفکرات ابن عربی برای آنها روشن نیست و یا مکاشفات و مشاهدات، نزد آنها از ارزش والایی برخوردار هست، مفید واقع شود. 📌 مشاهده مشروح این مطلب: http://www.ebnearabi.com/6878 علامه-طباطبایی-عقیده-ابن-عربی.html ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 تاملی بر شخصیت ⭕️ تجمید ابن عربی از " لعنت الله علیه " و طلب رحمت برای او ... ابن عربی در مورد حجّاج بن یوسف خونخوار بزرگ تاریخ گوید: و لقد وفّق الله الحجّاج رحمه الله لرد البیت علی ما کان علیه فی زمان رسول الله صلّی الله علیه(و آله) و سلّم و الخلفاء الراشدین فانّ عبد الله بن زبیر غیّره و ادخله فی البیت فأبی الله الّا ما هو الأمر علیه و جهلوا حکمه الله فیه . : و خداوند حجّاج (بن یوسف) را که رحمت خدا بر او باد موفق کرد به برگرداندن بیت(حجر الاسود) در مکانی که در زمان پیامبر صلّی الله علیه(و آله) و خلفاء راشدین بود و عبد الله بن زبیر آن را تغییر داد و حجّاج آن را به بیت ملحق نمود. خداوند اِبا فرمود جز بر تحقّق آنچه امر او به آن تعلّق یافته بود و آن ها، حکمت الهی را در آن نمی دانستند. 📚 الفتوحات المکیّه، ابن عربی، بیروت، دار احیاء التراث العربى، ۱۹۹۴م‏، ج۱۰، ص ۳۲۹ و ۳۳۰ . اما تمام ماجرای بازگرداندن حجر الاسود چیست ⁉️ ⬇️ اختصار داستان : حجاج بن یوسف از طرف عبد الملک مروان برای جنگ با زبیریان عازم مکه شده و در کوه های اطراف بیت الله الحرام مستقر شده و از آنجا با منجنیق خانه کعبه را گلوله های آتشین سوزاندن و تخریب کردند و بعد از آنکه بر عبدالله بن زبیر پیروز شدند سر عبدالله بن زبیر را بر نیزه زده و در شهر چرخاندن و بعد از آنکه بجای ابن زبیر بر مسند حکومت مکه نشست و خود را خادم الحرمین نامید شروع به ترمیم کعبه ای کرد که خود او را سوزانده و تخریب نموده بود و ی که بر اثر ضربات منجیق چند تکه شده بود ، کنار هم قرار داد و آن را مرمت نمود . 📚تاریخ الاسلام ذهبی، ج۳، ص۱۱۵ 📚فتوح ابن اعثم، ج۶، ص۲۷۵ و ۲۷۶ 📚تاریخ ابن کثیر، ج۸، ص۳۲۹. 🔴 ابن عربی با ماجرای جنایت سعی بر تطهیر این انسان دارد . حجاج کسی بود که قبل هر وعده غذایش سر یک نفر از علوییون را جدا می کرد تا از غذای خویش لذت بیشتری ببرد و همین حیوان قاتل صحابی جلیل القدر جناب هم می باشد و در دشمنی با آل الله دومی ندارد اما می بینیم ابن عربی اینگونه از او تمجید می کند .... ⚫️ سینه چاکان ابن عربی بیدار شوید قبل از آنکه مرگ شما را از خواب جهل بیدار نماید ..... کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
4_5947315994446790905.mp3
5.67M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه هجدهم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔸تبیین مبانی مرحوم آیت الله العظمی رضوان الله تعالی علیه 🔹 تصویر شماره دو کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 توضیح و شرح اجمالی عبارات مرحوم آیت الله العظمی در : 🔸شرح اجمالی تصویر دوم: چون به خلاف اعتقاد و بین خدای تعالی و همه ی مخلوقات و همه ی ما سوی تباین وجودی بر قرار است ، طبعا بین روح و نفس انسان و خدای تعالی هم تباین وجودی بر قرار است. وقتی بین روح و نفس انسان با خدای تعالی تباین باشد پس انسان هیچ راهی برای شناخت کامل پروردگار ندارد ، چون راهی برای معرفت کامل به خدای تعالی ندارد، یعنی نه از طریق قوای ظاهری و نه از طریق قوای باطنی راهی به سوی معرفت کامل و حقیقی پروردگار عالم وجود ندارد پس مساله ی معرفت الله و شناخت کامل و حقیقی از طرف انسان منتفی است و انسان هیچ ابزاری برای وصول به معرفت کامل خدای تعالی ندارد، وقتی این معرفت از طرف انسان نامقدور شد لاجرم باب معرفت الله از طریق خود خدای تعالی مفتوح خواهد شد. پس وصول به معرفت کامل و حقیقی پروردگار عالم از طرف خود خدای تعالی و برای هرکس هست که او بخواهد چون معرفت الله فعل خدای تعالی هست نه فعل بشر و این یکی از معانی روایت معرفت الله بالله و اعرفوا الله بالله هست و این همان معرفه الله بدون آیت است. نکته:باید توجه داشت که اثبات صانع و اثبات خدای تعالی و شناخت اجمالی و معرفت ناقص پروردگار از طریق ایات و از طریق دلالت عقل کاملا ممکن و محقق هست و اما معرفت من دون آیه فراتر از مساله ی اثبات صانع و خالق متعال است. 🔸برای اطلاع بیشتر از این مبحث میتوان به کتاب "جایگاه عالم ذر و ارواح در فطرت توحیدی انسان" تالیف استاد حفظه الله مراجعه کرد کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
4_6001261956210624114.pdf
8.77M
🔴 فایل 🔸کتاب شریف :جایگاه عالم ذر و ارواح در فطرت توحیدی انسان 🔸 تالیف حجت الاسلام و المسلمین استاد حفظه الله از اساتید مبرز کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
اولین پخش مستند سعادتمندان ویژه زندگینامه حضرت آیت الله حاج سید جعفر سیدان (به مدت یک ساعت) امشب (یکشنبه) ساعت ۲۱/۱۰ از شبکه قرآن سیما 🆔️ @ayatollah_seyyedan
4_5947315994446790906.mp3
4.45M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه نوزدهم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 ارزش فلسفه! تمام مطالب چه از نوع ، چه ،چه متعالیه همه و همه از دو حال بیشتر خارج نیست: ۱_یا مطالب و مسایل آن ضد قرآن و روایات است. ۲_یا مطالب و مسایل آن عین مطالب و معارف قرآن و حدیث است. 🔸اگر مطالب ضد قرآن و روایات باشد که باید در زباله دان تاریخ دفن شود و دور ریخته شود و ردیه ها بر آن نوشته شود و در برابر آن از معارف اسلام دفاع شود. 🔸 اگر هم مطالب مطابق یا عین قرآن و حدیث باشد پس ما با وجود بحار انوار اهل البیت صلوات الله علیهم و قرآن که حبل ممدود الهیست بی نیاز از آن هستیم! 🔸 پس علت این همه هوچی گری و صرف بودجه ها و اتلاف عمرها و اسراف استعدادها برای ترویج چیست؟! کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 تصریح بزرگان بر اخذ از اهلبیت ( سلام الله علیهم اجمعین ) توسط مرحوم . ⭕️ "لوحی که مرحوم سید مستقیما ازمولا گرفت.... " مرحوم اقا ازشاگردان مرحوم اقا برای مرحوم حاج نقل کرد که ؛ مرحوم اقا لوح دایره (بسم الله الرحمن الرحیم) را مستقیما درخواب از امیرالمومنین ' سلام الله علیه ' گرفت. وتوضیح داد چون اقا طالب این علوم بود ، از مولا درخواست کرد وبه او عنایت شد لذا شبی در خواب دید که مولا به او فرمود برو فلان محل زیر فلان درخت را بکن کتابی است بردار واستفاده کن وبعدسر جایش بگذار. جناب زرابادی هم طبق دستور عمل کرد و بعد از استفاده از آن کتاب علوم اسراری ، آن را سرجایش نهاد و پنهانش کرد....... . 📚علوم اسراری ص۴۲ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
Hekayat Tobe Javane alam kesh.mp3
4.97M
⭐️ ▪️به شاه تیغ علامت قسم که تا دم مرگ سرم به غیر در خانه ی تو خم نشود... عاقبت بخیری یک جوان شرابخوار، از برکت حضرت سیدالشهدا سلام الله علیه کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
4_5947315994446790907.mp3
4.56M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه بیستم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
در روز ۱۹ محرّم أهل بیت سیّد الشّهداء علیه السّلام را از کوفه به سوی شام حرکت دادند . (١) زنان غیر هاشمیّة از أنصار امام حسین علیه السّلام که در کربلا اسیر شدند با شفاعت أقوام و قبایلشان نزد إبن زیاد از قید اسیری خلاص شدند ، و فقط زن های هاشمیّات تحت إسارت به شام برده شدند . (٢) ١) الوقایع و الحوادث ۴ / ۲۱۴ . ٢) إبصار العین فی أنصار الحسین / ۱۳۳ . کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 کاروان اسرا در شام فقط خاندان ابوطالب بود... 🔹خانواده های آن دسته از از یاران اباعبدالله الحسین سلام الله علیه که از خاندان ابوطالب نبودند در کوفه باقی ماندند ، زیرا وقتی آنها به کوفه رسیدند ، نزدیکان قبیله آنان ، نزد ابن زیاد وساطت کرده و آنها را از اسیران جدا کردند ، ولی اسرای خاندان ابوطالب به شام برده شدند. 📚کتاب شریف ابصار العین فی انصار الحسین علیه السلام 💢 پ.ن: 1⃣اینکه امام سجاد علیه السلام فرمودند : الشام الشام الشام شاید یکی از دلایلش همین باشد. در شام از کاروان اسرای حسینی فقط اهل بیت پیامبر ص مانده بودند و این بر شدت مصیبت میافزاید. 2⃣ تا کوفه عده ای حداقل به خاطر بازماندگان یاران امام که افرادی سرشناس و محترم بودند احترام نگه میداشتند اما جدا شدن آنها از کاروان باعث شد دشمنان آل الله و امیرالمومنین ع بی پروا تر از قبل با اسرا برخورد کنند.و این در حالی است که همه ی عالم ریزه خوار سفره ی لطف و کرم این بزرگوارانند. 3⃣ وقتی جمعیت این کاروان کم میشود یعنی کسانی که ماندند بیشتر ضربه میخورند ، سنگهای بیشتری میخورند ، بیشتر دیده میشوند بیشتر بهشان توهین میشود و... 4⃣ اینجا معلوم میشود که غربت اسرا در شام چند برابر شده است. ((علی لعنت الله علی القوم الظالمین)) کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
⚫️ آزین بندی شهر شام 🔹سهل بن سعد می‏گوید : به سوی بیت‏ المقدس رفتیم تا اینکه در شام به شهری رسیدیم با نهرهای فراوان و درختان انبوه، پرده ‏های دیبا آویخته و شادمان بودند و به یکدیگر تبریک می‏گفتند؛ و زنان با دف و طبل می‏زدند. 🔸با خودم گفتم: شاید مردم شام عیدی دارند که ما نمی‏دانیم. در همین حال گروهی را سرگرم گفت و گو دیدم. 🔹از آنان پرسیدم، آقایان! در شام عید است و ما نمی‏دانیم؟ 🔸گفتند: ای پیرمرد، غریب به نظر می‏آیی! گفتم: من سهل بن سعد هستم. 🔹رسول خدا (صلوات الله علیه و اله) را دیده و سینه‏ای پر از حدیث وی دارم. گفتند: ای سعد! آیا در شگفت نیستی که چرا آسمان خون نمی‏بارد و زمین ساکنانش را فرو نمی‏بلعد؟ 🔸گفتم: چرا؟ گفتند: سر حسین، فرزند رسول خدا (صلوات الله علیه و اله) را از عراق به شام فرستاده‏ اند و هم اینک می‏رسد...». [1] . 🔹در نقل دیگری آمده است که یکی از تابعان با فضیلت، پس از مشاهده‏ی سر حسین (سلام الله علیه) مدت یک ماه از انظار پنهان شد. پس از آنکه وی را دیدند و دلیلش را از او پرسیدند گفت: 🔸آیا نمی‏بینید که چه بر ما نازل شده است؟ و آن‏گاه این شعر را خواند: ▪️ای پسر دختر محمد (صلوات الله علیه و اله ) سرت را در حالی آوردند که سخت به خونش آغشته بود؛ ▪️ای پسر دختر محمد (صلوات الله علیه و اله )! گویی که با کشتن تو، به عمد و آشکارا پیامبری را کشته‏اند؛ تو را تشنه کشتند و در کشتن تو ملاحظه هیچ تأویل و تنزیلی را نکردند؛ ▪️به خاطر کشتن تو تکبیر می‏گویند و حال آنکه به تحقیق با کشتن تو تکبیر و تهلیل را کشتند؛ ▪️آی آن که اگر عزاداری برای کسی نیکو باشد، گریستن بر او خوب و زیبا است؛ ▪️پس، جان ابرها بامدادان و جان بادها شبانگاهان گریست. [2] . 📚پی نوشت ها: ▪️[1] مقتل خوارزمی، ج 2، ص 60. ▪️[2] تسلیة المجالس، ج 2، ص 382؛ (این مطلب را سید محمد بن ابی‏طالب در ضمن رویدادهای شام آورده است). کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 آب گرفتگی قبر مطهر سلام الله علیها مرحوم آیت الله حاج میرزا هاشم خراسانی، در کتاب منتخب التواریخ می‌نویسد: سیّد ابراهیم دمشقی، سه دختر داشت و اولاد ذکور نداشتند. شبی دختر بزرگ ایشان، جناب رقیه بنت الحسین (سلام الله علیه) را در خواب دید که فرمود: «به پدرت بگو به والی بگوید میان قبر و لحد من آب افتاده و بدن من در اذیّت است، بیایید و قبر و لحد من را تعمیر کنید.» دخترش به عرض سیّد رساند و سیّد از ترس حضرات اهل تسنن به خواب ترتیب اثر نداد. شب دوم دختر دوم و شب سوم دختر سوم، بدون ترتیب اثر تا شب چهارم خود سیّد این ماجرا را در خواب دید. بنا‌بر‌این صبح روز بعد، سیّد نزد والی شام رفت، والی با علما و صلحای شام پس از غسل و پوشیدن لباس‌های نظیف و پس از نبش قبر توسط همین سیّد سه روز مشغول به تعمیر قبر شدند. سیّد در طول این سه روز فقط در اوقات نماز این بدن مطهره را که کفن آن سالم بود در مکان نظیفی می‌گذاشت و پس از نماز دوباره او را در بغل می‌گرفت وگریه می‌کرد و از کرامت حضرت رقیه (سلام الله علیها) این بود که سید ابراهیم در این سه روز نه احتیاج به آب و غذا پیدا کرد و نه محتاج به تجدید وضو شد، و مدتی بعد صاحب فرزند پسری شد. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
4_5947315994446790908.mp3
6.28M
🔴 سلسله مباحث حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج شیخ عبدالحسین دامت برکاته 🔸 موضوع : 🔸 جلسه بیست و یکم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔸تبیین مبانی مرحوم آیت الله العظمی رضوان الله تعالی علیه 🔹 تصویر شماره سوم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
تاریخ فلسفه و تصوف.pdf
2.34M
🔴 فایل 🔸کتاب تاریخ فلسفه و تصوف 🔸تالیف مرحوم علامه آیت الله حاج شیخ رضوان الله علیه از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله العظمی کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 چگونه فلسفه و عرفان رایج شد؟! مروجان و با افتخار میگویند ببینید که و فراگیر شده و آثار زیادی در این زمینه منتشر گشته اما می بینید که مخالفان و طرفداران زیادی ندارند و آثار زیادی هم از آنها منتشر نشده، پس حرفی هم برای گفتن ندارند!!! 🔹پاسخ: جواب واضح و روشن است، با امکاناتی که و دارند باید هم این مقدار مطرح بشوند! شبکه ۴ که در اختیار آنهاست! شبکه ۸ هم در اختیار آنهاست! رادیو معارف هم در اختیار آنهاست! بودجه های دولت هم در جیب بعضی از موسسات آنهاست! خب معلوم است نتیجه چه میشود! نتیجه میشود بریدن صدای منتقدان! و ترویج یک طرفه ی خرافه های ضد عقل و ! 🔹یک پنجم بودجه ها و امکانات را به منتقدین آنها بدهند تا ببینند بعد از آن در ایران چند نفر به تمایل پیدا میکند؟! بقدری و رسوایی دارد که اگر تبیین شود و به گوش دیگران برسد براحتی و مصطلح از رونق می افتد! آیا تا بحال شده یک نفر از علمای را به رادیو و تلویزیون دعوت کرده و به او کرسی تدریس بدهند و اجازه بدهند تا آزادانه با توجه به قرآن و روایات ، معارف شیعه را بیان کند و اشتباهات فاحش و ضد عقل و ضد دین و را افشا کند؟ اما نکته ی جالب اینجاست که با تمام این امکانات بازهم دربرابر منتقدان عاجزند و بجای بحث علمی با منزوی کردن منتقدان به ترویج مبانی غلط اندر غلط و باطل و موهون خود مشغول اند. کانال معرفتی"معارف الشیعه" @maaref_shiaa