eitaa logo
معارف الشیعه
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
634 ویدیو
301 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تحریف در یک عبارت و یک برداشت غلط از آن 🔻تشرف رضوان الله علیه در سرداب مطهر و تصحیح دعای ندبه! ایشان فرمودند: شب جمعه ای، در حرم مطهر عسکریین سلام الله علیهما بسیار دعا کرده و زیارت و تشرف خدمت مولایم حضرت صاحب الامر روحی فداه را خواستار شدم، پس از خواندن نماز صبح به سرداب مقدس مشرف شدم و چون هنوز آفتاب نزده و هوا تاریک بود، شمعی در دست گرفته از پله های سرداب پایین میرفتم. وقتی به عرصه سرداب رسیدم آنجا بدون چراغ روشن بود و آقای بزرگواری نزدیک صفه مخصوص نشسته و مشغول ذکر گفتن بودند، از جلوی ایشان گذشتم، سلام کردم و در جلوی صفّه ایستادم و زیارت آل یاسین را خواندم سپس همانجا ایستاده و نماز زیارت خواندم در حالیکه مقدم بر ایشان بودم؛ پس از نماز شروع به خواندن دعای ندبه کردم و چون رسیدم به جمله: و "عرجت بروحه" الی سمائک آن بزرگوار فرمودند: «این جمله از ما نرسیده»، بگویید:و "عرجت به" الی سمائک، سپس فرمودند: «در نماز تقدم بر امام معصوم جایز نیست.» دعا را تمام کردم و ناگهان متوجه این آیات و بیانات شدم. ۱. روشن بودن سرداب بدون چراغ. ۲. اصلاح جمله ی دعای ندبه که گفتند از ما نرسیده! ۳. تذکر اینکه چرا در نماز بر امام مقدم شده ای! فهمیدم به چه توفیقی دست یافتم و به درخواست خود رسیده ام؛ فورا سر از سجده برداشتم که دیدم سرداب تاریک است و هیچ کس در آنجا نیست. 📚 پرواز در ملکوت ص١٣۶ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @msaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراف علمای اهلسنت به دلالت حدیث غدیر بر سلام الله علیه 🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله " دامت برکاته " کانال معرفتی "معارف الشیعه" @msaref_shiaa
🔴 فضائل سلام الله علیه از زبان حدیث ششم 🔽 ▪️ابن مغازلی طو دیگران با ذکر سند از عایشه نقل کرده اند که گفت : دیدم ( پدرم) زیاد به چهره علی ( سلام الله علیه ) نگاه می کند ، به او گفتم : ای پدر ! چرا اینقدر به صورت علی نگاه می کنی ؟ گفت دخترم ! شنیدم رسول خدا ( صلوات الله علیه و اله) می فرمود : النطر الی وجه علی عباده نگاه کردن به صورت علی ، عبادت است . 📚منابع اهل سنت : مناقب علی بن ابی طالب ص210 مناقب ، خطیب خارزمی ، فصل 23 ص261 تاریخ دمشق ج2 ص391 تاریخ ابن عساکر ج2 ص391 ریاض النظره ، محب طبری ج2 ص172 ذخائر العقبی ، محب طبری ص95 تاریخ خلفا ، سیوطی ج1 ص96 و کتب دیگر الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین " سلام الله علیه " و لعنت الله علی اعدائه کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 تحدی میرزا جوادآقا با و 🔸 عالم ربانی و فقیه صمدانی ،اسوه ی زهد و مجسمه ی تقوا مرحوم آیت الله رضوان الله تعالی علیه در مقدمه کتاب "عارف و صوفی" بسیار مودبانه با دعوت به مناظره و بحث علمی ، این چنین مینگارد : 🔸در این راه (تحقیق) از اهانت و تجهیل و تحقیر مخالفین نمی هراسیم بلکه از آنان ( در هر مقامی که باشند ) تقاضا می نماییم که ( پس از آن که تمام نوشته ما را با دقت مطالعه فرمودند) اگر می توانند مشکلات ما را برطرف نموده و ما را با خود هم عقیده سازند ، برای صحبت و بحث علمی و افاضه ی مقاصد خود ، ما را دعوت فرمایند که با کمال تشکر و امتنان ، اجابت خواهیم نمود. 🔸و ناگفته نماند که پس از حل مساله و روشن شدن آن - در صورتی که نتیجه بر خلاف عقیده ما باشد - این جانب مخصوصا سعادت و افتخار قطعی خود را در اعلان رسمی بر خلاف آن چه که تا بحال گفته یا نوشته ام می دانم. و الله المستعان و هو ولی التوفیق 📚 عارف و صوفی چه می گویند ص 32 🔶باید توجه داشت که مرحوم آیت الله تا آخر عمر بر همین اعتقاد باقی بودند و مخالف با نظریه بودند. این نشان می دهد که یا کسی برای مناظره نیامده است یا اگر آمده ایشان را مجاب نکرده است!! کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
هرکه فارغ از روایات سخن بگوید گمراه است ! ▪️حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ بْنُ يَزِيدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عَمْرِو بْنِ أُذَيْنَةَ عَنِ اَلْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: لَوْ أَنَّا حَدَّثْنَا بِرَأْيِنَا ضَلَلْنَا كَمَا ضَلَّ مَنْ كَانَ قَبْلَنَا وَ لَكِنَّا حَدَّثْنَا بِبَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّنَا بَيَّنَهَا لِنَبِيِّهِ فَبَيَّنَهَا لَنَا. امام باقر سلام الله علیه : اگر ما ( اهلبیت ) با رإى و سلیقه خود حدیث بگوییم گمراهیم, آن چنان که گذشتگان چنین بودند, لکن ما با دلائلی از سوی پروردگارمان با مردم سخن می گوییم که برای نبیش روشن نمود و پیامبر هم برای ما .  📚 بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام , جلد 1 , صفحه 299 🔴 خوب دقت بفرمابید ! وقتی امام معصوم می فرماید من اگر از جانب خود سخن بگویم گمراه شدم ، حقیقتا تکلیف کسانی که فارغ از و با ناقص خویش دنبال اسرار و کیفیت خلقت هستند چه می شود ؟ ⁉️طبق این حدیث گمراه در اعتقادات نیستند ؟ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
ج_26_ت_12_3_400_اول_باب_12_رابطه_فطرت_و_نبوت_و_عقل_1.m4a
13.29M
🔴 کتاب شریف 🔸از مهمترین آثار علامه محقق مرحوم آیت الله العظمی قدس الله نفسه الزکیه 🔹توسط حجت الاسلام والمسلمین استاد شیخ حفظه الله تعالی از اساتید مبرز {جلسه پنجاه و هفتم } کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 نماز حاجت در روز پنجشنبه " دستورالعملی مهم ، نمازی بسیار عجیب " 🔻در روایتی از وجود مبارک پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) برای روز پنجشنبه نمازی بیان شده است که در برآورده شدن حاجات بسیار موثر و مفید و کیفیت این نماز به این شکل است که : ▪️در روز پنجشبه و تا قبل از اذان مغرب چهار رکعت نماز بخواند با دو سلام (دو نماز دو رکعتی) ▪️ در رکعت اول بعد از حمد ، ۱۱ مرتبه توحید در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱ مرتبه توحید و سلام بدهد و نماز اول را تمام کند و بلافاصله بدون اینکه مشغول کار دیگری بشود ، بلند شده و دو رکعت دیگر بخواند ▪️و در رکعت اول بعد از حمد ۳۱ مرتبه توحید ▪️و در رکعت دوم بعد از حمد ۴۱ مرتبه توحید ▪️و بعد از آنکه از نماز فارغ شد و سلام نماز را داد و نماز را تمام کرد ، ▪️بلا فاصله ۵۱ مرتبه توحید بخواند و سپس ۵۱ مرتبه صلوات بفرستد ▪️و بعد به سجده رفته و ۱۰۰ مرتبه یاالله بگوید و از خداوند حاجت خود را طلب کند که به فضل الهی حاجاتش برآورده خواهد شد .... 🔻در ادامه روایت حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود: هرکس این نماز را بخواند و بعدش دعا کند، اگر از خدا بخواهد که کوهی از جا کنده شود ،میشود! و اگر برای بارش باران دعا کند باران می بارد و براستی که دعای این شخص محجوب نخواهد بود و خدا غضب میکند بر کسی که این نماز را بخواند اما حاجت نخواهد!! 📚جمال الاسبوع ، ابن طاووس ص۱۱۰ کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴عبارتی به برای اهل تحقیق از کتاب حاج رضوان الله تعالی علیه " از سلام الله علیه و لمّا قتل أصحاب الحسين عليه السّلام، و لم يبق معه إلاّ أهل بيته خاصّة و هم: ولد عليّ‌ عليه السّلامو ولد جعفر و ولد عقيل و ولد الحسن و ولده عليهم السّلام اجتمعوا يودّع بعضهم بعضا، و عزموا على الحرب. كان عليّ‌ بن الحسين عليه السّلام من أصبح النّاس وجها، و أحسنهم خلقا، فاستأذن أباه في القتال، فأذن له، ثمّ‌ نظر إليه نظر آيس منه، و أرخى عليه السّلام عينه و بكى. [...] ثمّ‌ حمل عليّ‌ بن الحسين عليهما السّلام على القوم و هو يقول: أنا عليّ‌ بن الحسين بن عليّ‌ نـحـن و بـيت اللّه أولى بالنّبيّ‌ مـن شبث و شمر ذاك الدّنيّ‌ أضـربكم بالسّيف حتّى ينثني ضـرب غـلام هاشميّ‌ علويّ‌ و لا أزال اليوم أحمي عن أبي تاللّه لا يحكم فينا ابن الدّعيّ‌ و شدّ على النّاس مرارا و قتل منهم جمعا كثيرا حتّى ضجّ‌ النّاس من كثرة من قتل منهم. و روي: أنّه قتل على عطشه مائة و عشرين رجلا. و في المناقب: أنّه قتل سبعين مبارزا، ثمّ‌ رجع إلى أبيه و قد أصابته جراحات كثيرة، فقال: يا أبة العطش قد قتلني، و ثقل الحديد أجهدني، فهل إلى شربة من ماء سبيل أتقوّى بها على الأعداء؟ فبكى الحسين عليه السّلام و قال: وا غوثاه! يا بنيّ‌! قاتل قليلا، فما أسرع ما تلقى جدّك محمّدا صلّى اللّه عليه و اله، فيسقيك بكأسه الأوفى شربة لا تظمأ بعدها أبدا. و قيل أنّه عليه السّلام قال: يا بنيّ‌! هات لسانك. فأخذ بلسانه، فمصّه، و دفع إليه خاتمه و قال: امسكه في فيك و ارجع إلى قتال عدوّك، فإنّي أرجو أنّك لا تمسي حتّى يسقيك جدّك بكأسه الأوفى شربة لا تظمأ بعدها أبدا. فرجعإلى القتال و هو يقول: الحرب قد بانت لها الحقائق و ظهرت من بعدها مصادق و الـلّه ربّ‌ العرش لا نفارق جـمـوعكم أو تغمد البوارق فلم يزل يقاتل حتّى قتل تمام المائتين، و كان أهل الكوفة يتّقون قتله، فبصر به مرّة ابن منقذ بن النّعمان العبديّ‌ اللّيثيّ‌ فقال: عليّ‌ آثام العرب إن مرّ بي يفعل مثل ما كان يفعل إن لم أثكله أباه. فمرّ يشدّ على النّاس بسيفه، فاعترضه مرّة بن منقذ، فطعنه، فصرع، و احتواه النّاس، فقطّعوه بأسيافهم. و في المناقب: فطعنه مرّة بن منقذ العبديّ‌ على ظهره غدرا، فضربوه بالسّيف. و قال أبو الفرج: و جعل يكرّ كرّة بعد كرّة حتّى رمي بسهم، فوقع في حلقه، فخرقه، و أقبل ينقلب في دمه، ثمّ‌ نادى: يا أبتاه! عليك السّلام، هذا جدّي رسول اللّه يقرئك السّلام، و يقول: عجّل القدوم إلينا، و شهق شهقة فارق الدّنيا. و قال السّيّد رحمه اللّه: فجاء الحسين عليه السّلام حتّى وقف عليه، و وضع خدّه على خدّه. [...] و في روضة الصّفا: رفع الحسين عليه السّلام صوته بالبكاء و لم يسمع أحد إلى ذلك الزّمان صوته بالبكاء. و في زيارته المرويّة عن الصّادق عليه السّلام: بأبي أنت و أمّي من مذبوح و مقتول من غير جرم، و بأبي أنت و أمّي، دمك المرتقى به إلى حبيب اللّه، و بأبي أنت و أمّي من مقدم بين يدي أبيك يحتسبك، و يبكي عليك محترقا عليك قلبه، يرفع دمك بكفّه إلى أعنان السّماء، لا ترجع منه قطرة، و لا تسكن عليك من أبيك زفرة. [...] أقول: اختلف كلمات العلماء في أوّل شهيد من أهل بيت سيّد الشّهداء عليه السّلام هل هو عليّ‌ الأكبر أو عبد اللّه بن مسلم بن عقيل‌؟ فذهب إلى كلّ‌ واحد منهما طائفة، و ما ذكرناه هو الأصحّ‌ عندنا كما اختاره الطّبريّ‌، و الجزريّ‌، و الإصبهانيّ‌، و الدّينوريّ‌، و الشّيخ المفيد، و السّيّد ابن طاووس و غير هؤلاء، و يؤيّد ذلك الزّيارة المشتملة على أسامي الشّهداء «السّلام عليك يا أوّل قتيل من نسل خير سليل». فقول الشّيخ الأجل نجم الدّين جعفر بن نما: فلمّا لم يبق معه إلاّ الأقل من أهل بيته، خرج عليّ‌ بن الحسين عليه السّلام ضعيف، و إن احتمل أن يكون المراد ما ذكروه، و لكن يأباه سياق كلامه رحمه اللّه. 📚 القمي، نفس المهموم، / ٣٠٥، ٣٠٧-٣١٣ کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 🔻[وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَّنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ وَكَانَ وَعْدًا مَّفْعُولًا ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا] الاسراء، ۴-۶ ▪️راوی می‌گوید: از امام صادق سلام الله علیه درباره این قول خداوند: {و در کتاب آسمانی [شان] به فرزندان اسرائیل خبر دادیم که: قطعاً دو بار در زمین فساد خواهید کرد} پرسیدم؛ حضرت فرمود: منظور شهادت علی سلام الله علیه و نیزه خوردن امام حسن سلام الله علیه است؛ {و قطعاً به سرکشی بسیار بزرگی برخواهید خاست} فرمود: منظور کشته شدن امام حسین سلام الله علیه است؛ {پس آن گاه که وعده [تحقق] نخستین آن دو فرا رسد} فرمود: وقتی یاری خون حسین سلام الله علیه فرا رسد؛ {بندگانی از خود را که سخت نیرومندند بر شما می‌گماریم، تا میان خانه ها[یتان برای قتل و غارت شما] به جستجو درآیند} فرمود: منظور گروهی هستند که خدا قبل از قیام قائم سلام الله علیه، آنان را بر می‌انگیزد و هیچ ظالم و جنایتکاری نسبت به آل محمد دعوت نمی کنند مگر اینکه او را می‌سوزانند؛ [وَ کَانَ وَعداً مَفعولاَ]، {و این تهدید تحقق یافتنی است} فرمود: قبل از قیام قائم سلام الله علیه؛ {پس [از چندی] دوباره شما را بر آنان چیره می‌کنیم و شما را با اموال و پسران یاری می‌دهیم و [تعداد] نفرات شما را بیشتر می‌گردانیم} فرمود: منظور خروج حسین سلام الله علیه در رجعت با هفتاد مرد از اصحابش است که با او به شهادت رسیدند و همگی کلاهخود طلایی بر سر دارند و هر کلاهخودی دو رو دارد و به مردم می‌رسد که حسین سلام الله علیه با اصحابش خروج کرده تا مومنان درباره او شک نکنند و مردم می‌فهمند که او شیطان و دجال نیست و امامی است که پیش روی مردم قرار گرفته است. پس وقتی مومنان دانستند که او حسین سلام الله علیه است، در او تردید نمی کنند و از جانب حسین سلام الله علیه حجت قائم سلام الله علیه رودرروی مردم قرار می‌گیرد و مومنان او را با آن حجت تصدیق می‌کنند و زمان مرگ قائم سلام الله علیه می‌رسد و این حسین سلام الله علیه است که متولی غسل و کفن و حنوط و دفن او می‌شود و فقط وصی بعد از وصی رجعت می‌کند. راوی در حدیث خود اضافه کرده که: سپس حسین سلام الله علیه بر آنها حکومت می‌کند تا زمانی که از شدت پیری ابروانش بر چشمش می‌ریزد. 📚تفسیر عیاشی ۲: ۳۰۴ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻 و را بشناسیم .... 💢 زیاد صحبت کردن با زنان از حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله منقول استرکه: چهار چیز است که دل را می میراند؛ گناه بعد از گناه کردن و با زنان بسیار سخن گفتن و با احمق مجادله کردن، که تو گویی و او گوید و به حق برنگردد، و همنشینی با مردگان کردن. گفتند: یا رسول اللَّه! مردگان کیستند؟ فرمود: هر توانگری که خدا را فراموش کرده باشد. 📚 کتاب باب یازدهم فصل پنجم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔻 و را بشناسیم .... 💢 مصاحبت با عالم از امام موسی کاظم سلام الله علیه منقول است که: در مزبله ای (خاکروبه و زباله دان) با عالم صحبت کردن، بهتر است از صحبت کردن با جاهل بر فرش های نیکو. 📚 کتاب باب یازدهم فصل پنجم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖋 من خدمت حضرت رضا(سلام الله علیه) می‌آیم، زبانم را باید شعبهٔ زبان امام هشتم قرار بدهم و همه‌اش تا آخر عمرم خوب بگویم، خیر بگویم، راست بگویم، درست بگویم، حقیقت بگویم و به آبروی مردم اضافه کنم، به ضعف مردم برسم. من به زیارت حضرت رضا(سلام الله علیه) می‌آیم، باید مأموم او بشوم و دستم باید شعبهٔ دست امام هشتم بشود که یتیم را نوازش می‌کرد، بچه‌هایش را نوازش می‌کرد، غریب را نوازش می‌کرد، با خط مبارکش نامه می‌نوشت تا مشکل کسی حل شود. ▫️ ذی القعده 1397 ▫️مشهد/ حرم مطهر امام رضا(سلام الله علیه) 👈 متن و صوت کامل سخنرانی: 🔗 erfan.ir/s15047 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 " ره " و صلوات خاصه " سلام الله علیه " : ▪️علامه ( حفظه الله تعالی ) : من از زمانی که امام راحل حرکت خود را از آغاز کردند روزانه دعایی را برای سلامتی ایشان می خواندم و خودشان هم از این قضیه مطلع نبودند. در چند دیداری هم که با ایشان داشتم به این مطلب اشاره ای نکردم. زمانی که ایشان از دنیا رفتند دیگر دعا را ادامه ندادم تا اینکه امام به خواب من آمدند و فرمودند: آقای حکیمی شما دیگر برای ما دعا نمی خوانی! 🔹گفتم: این دعا برای سلامتی شما بود و چون شما از دنیا رفتید دیگر نیازی به خواندن آن نبود، من هم دیگر نخواندم! فرمودند: از این پس شما صلوات خاصه حضرت رضا ( سلام الله علیه ) را هر روز برای ما بخوانید! 📚 سیره فرزانگان کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
⭐️ 🔴 مامور بودن اصحاب به دعا کردن برای " صلوات الله علیهم اجمعین " ▪️عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ عَنْ مَوْلاَنَا أَبِي اَلْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ : أَنَّهُ كَانَ يَأْمُرُ بِالدُّعَاءِ لِلْحُجَّةِ صَاحِبِ اَلزَّمَانِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ یونس بن عبدالرحمن می گوید که ؛ امام رضا سلام الله علیه دائما ما را می کرد به دعا کردن برای "حجت ابن الحسن " صاحب الزمان ( صلوات الله علیهم اجمعین ) . 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۹۲، ص ۳۳۲ 💐💐💐💐 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 فضیلت زیارت سلام الله علیه 🔸عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی نَصْرٍ الْبَزَنْطِیّ قَالَ قَرَأْتُ كِتَابَ أَبِيی الْحَسَنِ سلام الله علیه أَبْلِغْ شِيعَتِی أَنَّ زِيَارَتِی تَعْدِلُ عِنْدَ الله تَعَالَى أَلْفَ حَجَّةٍ . قَالَ قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ سلام الله علیه أَلْفَ حَجَّةٍ ؟! قَالَ إِی وَ الله وَ أَلْفَ أَلْفِ حَجَّةٍ لِمَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّه‏. 🔸أحمد بن محمّد بن أبى‌ نصر گويد در نامه سلام الله علیه چنين خواندم كه فرموده بودند به شيعيان من بگوييد كه زيارت من در پيشگاه خداوند با هزار حج برابری می‌کند . به سلام الله علیه عرض كردم هزار حج ؟! فرمودند آرى ، به خدا سوگند هر كه معرفت به حقّ آن حضرت داشته باشد و ایشان را زيارت كند ، ثواب یک میلیون حجّ از آنِ اوست . 📚من لا يحضره الفقيه ۲ / ۵۸۳ . کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ترس محدثان اهلسنت از نقل حدیث غدیر و فضائل حضرت سلام الله علیه 🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله " دامت برکاته " کانال معرفتی "معارف الشیعه" @msaref_shiaa
🔴 فضائل سلام الله علیه از زبان حدیث هفتم 🔽 ▪️ابن عساکر دمشقی و دیگران از حبشی بن جناده نقل کرده اند که : نزد ابوبکر نشسته بودم ، او روی به حاضرین نمود و گفت : کیست که از ناحیه پیامبر به او وعده داده شده است ؟ مردی برخواست و گفت : ای خلیفه رسول الله ، پیامبر به من وعده سه مشت خرما داده . ابوبکر گفت بفرستید به دنبال علی ( سلام الله علیه ) و چون حضرتش حاضر شد گفت : ای ابوالحسن ! این مرد می گوید رسول خدا ( صلوات الله علیه و اله ) به او وعده سه مشت خرما داده ، پس آن را به او بده. آن گاه علی ( سلام الله علیه ) سه مشت خرما به آن شخص داده ، گفت : هریک از سه مشت خرما را بشمارید . چون شمردند هر مشت بدون کم و زیاد شصت دانه بود . پس ابوبکر گفت : 🔻صدق الله و رسوله ، قال لی رسول الله لیله الهجره _ و نحن خارجون من الغار نرید المدینه _ یا ابابکر ! کفّی و کفّ علیّ فی العدل سواء 🔺راست گفت خدا و رسولش ، رسول خدا در شبهجرت که از غار بیرون آمده و بسمت مدینه می رفتیم فرمود : ای ابوبکر کفّه عدالت من و علی مساوی ست .... 📚منابع اهلسنت : تاریخ بغداد ج5 ص37 منقب خارزمی فصل 19 ص211 چ نجف مناقب ابن مغازلی ص129 تاریخ دمشق ج2 ص438 و بیش از ده کتاب معتبر دیگه از منابع ایشان الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمومنین " سلام الله علیه " و لعنت الله علی اعدائه کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
835.6K
⁉️ سوال : آيا مرحوم ميرزا هم عباراتي دارند كه دلالت بر اعتقاد ايشان به امكان شهود ذات خداوند داشته باشد؟ و روایاتی که می فرمایند : احتجب عن القلوب کما احتجب عن الابصار به چه معناست ؟ 🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد کانال رسمی استاد محمد بیابانی اسکوئی @ostad_biabani
🔴 احترام فوق العاده مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیت الله العظمی به مرحوم : مرحوم میرزا در سفر به قم ملاقاتی با مرحوم آیت الله العظمی داشتند.... آن زمان مرحوم آیت الله العظمی برای احترام به واردین حداکثر به صورت نیم خیز بر ایشان بلند می شدند. روزی در مجلس ایشان بودیم که آقای وارد شدند، آقای از جای خویش برخاستند و ایشان را جای خود نشانده و خود کنار در اتاق نشستند! وقتی درباره سبب این احترام استثنائی از ایشان پرسش شد، فرمودند: تمام حیات علمی من با خدماتی که ایشان به مکتب اهل البیت انجام داده قابل قیاس نیست! 📚احیاگر حوزه خراسان ص۴۳۴ کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی دامت برکاته از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی رضوان الله تعالی علیه : 🔸کسانی که نَفَس میرزا به ایشان خورده ، خصوصیتی ویژه از نظر اخلاقی دارند! 📚احیاگر حوزه خراسان ص۳۷۳ کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
014-alam zar-86.mp3
2.14M
🔴 مباحثی در رابطه با 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه چهاردهم ) مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik
🔴 🔸تبیین مبانی مرحوم آیت الله العظمی رضوان الله تعالی علیه 🔹 تصویر پانزدهم کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 🔴 توضیح و شرح اجمالی عبارات مرحوم آیت الله العظمی قدس الله نفسه الزکیه در : 🔸شرح اجمالی تصویر پانزدهم: گمان میکنند که علم و حیات و قدرت با روح انسان عینیت دارد، یعنی روح انسان مساوی با علم و حیات و قدرت است و به تعبیر روان تر میشود گفت روح انسان همان علم است! اما بر خلاف توهمات و تصورات غالبا اشتباه روح انسان عین علم و کمال و قدرت نیست، بلکه ذات انسان و روح انسان به خودی خود بی بهره و فاقد همه ی کمالات است چنانچه خدای تعالی در قرآن می فرماید والله اخرجکم من بطون امهاتکم لا تعلمون شیئا یعنی خدا شما را از رحم و شکم مادر خارج کرد در حالیکه به هیچ چیزی هیچ علمی نداشتید! علاوه بر این ، همین که انسان گاه یک مساله ای را فراموش میکند دلیلی ساده و روان بر این است که بین علم و روح یا بتعبیری بین کمالات و روح اتحاد و عینیت برقرار نیست و ابن کمالات ذاتی انسان نیستند، چون اگر علم و حیات و قدرت ذاتی روح بودند باید با فقدان آنها روح هم فاقد میشد مثلا با فقدان علم باید روح هم از بین برود اما چنین چیزی نیست پس همه ی کمالات انسان از طریق انواری است که خدای تعالی به انسان اعطا میکند و اگر بخواهد سلب میکند و هیچ کدام از این کمالات ذاتی روح نیستند. کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa