eitaa logo
معرفت و خودشناسی
645 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
4.1هزار ویدیو
71 فایل
همراهان گرامی سلسله مطالبی که تقدیم می‌گردد در رابطه با مراحل تزکیه نفس و خودسازی و عرفان از منابع غنی اسلامی و ایرانی میباشد با احترام فراوان ارتباط با ادمین https://eitaa.com/Suroosh_n
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عصبانیت آشکارا و پرخاشگرانه: این نوع عصبانیت ممکن است با پرخاشگری جسمی یا کلامی مانند فریاد زدن یا ضربه زدن به چیزها همراه باشد. هدف این نوع خشم به طور معمول آسیب رساندن به فردی است که خشم او از نظر عاطفی یا جسمی متوجه او شده است. عصبانیت را می توان به هر دو صورت بیان کرد: کلامی یا غیر کلامی به صورت کلامی: وقتی فردی عصبانیت خود را به صورت کلامی ابراز می کند ، احتمالاً می بینید که وی صدای خود را بلند می کند. اگر عصبانیت آنها متوجه شخص دیگری باشد ، ممکن است توهین شوند و حرف های آزار دهنده ای بزنند. غیر کلامی: برخی تغییرات جسمی جزئی را در شخصی مشاهده خواهید کرد که عصبانیت خود را غیر کلامی ابراز می کند. آنها ممکن است اخم کنند یا زخم بزنند و فک و مشت خود را گره بزنند. آنها همچنین ممکن است به فرد یا اشیا دیگری ضربه بزنند، گاهی اوقات به شخص یا اشیا آسیب می رسانند و حتی در بعضی موارد به خودشان آسیب می رسانند. خشم غیر کلامی دو روشی که مردم خشم خود را ابراز می کنند از یکدیگر جدا نیستند و می توان شخص را در حال ابراز خشم از هر دو طریق مشاهده کرد. درمان عصبانیت عصبانیت یک احساس عادی است که همه ما احساس می کنیم و برای بیشتر افراد، آنها می توانند راه هایی برای بیان آن به روشی سالم پیدا کنند. با این حال، برخی از افراد نیاز به درمان دارند. متداول ترین روش برای درمان عصبانیت بیش از حد ، درمان است. برای اکثر افراد، شناسایی عوامل محرک و عصبانیت آنها آسان است. اما برخی افراد بدون اینکه بتوانند آن را مهار کنند یا عوامل محرک آن را شناسایی کنند، ناگهانی و به شدت احساس خشم می کنند. اگر دچار انفجارهای مکرر و شدیدی هستید که باعث آسیب جسمی و روحی به شما یا افراد اطراف شما می شود، ممکن است برای مقابله با خشم خود به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید. درمان کنترل خشم برای کمک به شما در یادگیری روش های سالم برای کنار آمدن با احساسات استفاده می شود. 🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11 🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
4_5940526660469134064.mp3
4.49M
آوایش آنلاین غزل : دزدیده چون جان می روی اندر میان جان من سرو خرامان منی ای رونق بستان من چون می روی بی‌من مرو ای جان جان بی‌تن مرو وز چشم من بیرون مشو ای شعله تابان من هفت آسمان را بردرم وز هفت دریا بگذرم چون دلبرانه بنگری در جان سرگردان من تا آمدی اندر برم شد کفر و ایمان چاکرم ای دیدن تو دین من وی روی تو ایمان من بی‌پا و سر کردی مرا بی‌خواب و خور کردی مرا سرمست و خندان اندرآ ای یوسف کنعان من از لطف تو چو جان شدم وز خویشتن پنهان شدم ای هست تو پنهان شده در هستی پنهان من گل جامه در از دست تو ای چشم نرگس مست تو ای شاخ‌ها آبست تو ای باغ بی‌پایان من یک لحظه داغم می کشی یک دم به باغم می کشی پیش چراغم می کشی تا وا شود چشمان من ای جان پیش از جان‌ها وی کان پیش از کان‌ها ای آن پیش از آن‌ها ای آن من ای آن من منزلگه ما خاک نی گر تن بریزد باک نی اندیشه‌ام افلاک نی ای وصل تو کیوان من مر اهل کشتی را لحد در بحر باشد تا ابد در آب حیوان مرگ کو ای بحر من عمان من ای بوی تو در آه من وی آه تو همراه من بر بوی شاهنشاه من شد رنگ و بو حیران من.... 🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11 🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
‌روابط واقعی یا تصاویر ذهنی؟ ما در برخورد با هر کس ـ به فرض اینکه از قبل در مورد او طبقه اجتماعی او و تحصیلاتش هیچ اطلاعی نداشته باشیم - رفته رفته در ذهنمان شروع می کنیم به تلنبار کردن توصیفات و تعبیراتی که در هر برخورد با او از رفتارهای او می کنیـم. بعـد از مدتی طرف، که عبارت از همان توصیف ها و تعبیرهـای ذهـن خودمان است، در ذهنمان جا می افتد. بعد از آن ما هـر احساسی نسبت به آن شخص داریم، چه احساس شادی چه احساس ترس چه نفرت چـه محبـت یـا هـر احسـاس دیگر، ناشی از آن توصیف هاست یا متوجـه بـه آنها. و البتـه ایـن مـوجـود كـاملاً توصیفی و کاملاً فکری همان جسم اوست که ما به غلط به جسـم او به عنوان شخصیت او نگاه می کنیم. یکی از آگاهی های مفید اینست که در هر برخورد توجه کنی که آن چیزی که چشمت می بیند و آن چیزی که به عنـوان شخصیت طرف ادراک، و درواقع تصور می کنی دو چیز کاملاً متفاوت است: یکی مربوط به ادراک تو از واقعیت فیزیکی اوسـت؛ یکی هم مربوط به تعبیر و تفسیر حرکات آن جسم است. البته این به آن معنا نیست که آن طرف احساس و حالات معنوی واقعی ندارد. او چه حالات اصیل معنوی داشته باشد و چه هویت فکری، به هر حال تو به مرور یک عکس ثابت ـ بـه وسیله تعبير ـ از او میگیری و از آن پس هر وقت با او در تمـاس قـرار می گیری و صحبت می کنی درواقع داری با آن عکسی که در حافظـات چسبانده ای صحبت میکنی. و یکی از دلائلی که وقتی ما با یک کسی نزدیک و خودمانی می شویم روز به روز برایمان تکراری تر می شود همین جریان است. مـا ایـن کـار را، یعنی عکس برداری را حتی در رابطه با اشیا هم می کنیم، و به همین جهت است که زندگی برایمان کیفیت تکرار دارد و اینگونه ملالت آور است. اگر ما زندگی را از روی عادت، یعنی به وسیله همان عکس هـا، نگاه نمی کردیم زندگی را لحظه به لحظه طور دیگری می دیدیم، نو به نو می دیدیم. و واضح است که فاجعه آمیزتر از همه اینها تصاویری است که از خودمان داریم. من پنجاه سال است دارم در ذهنـم تـكـرار میکنم که "من حقیر و بی عرضه و عقب مانده و چنین و چنانم". و فاجعه آمیزتر اینکه مدام با همین الفاظ کلنجار می روم؛ ذهنم را بـه وسیله آنها می کوبم، ملامت می کنم، و می خواهم از آنها فرار کنـم. یعنی می خواهم از چیزی فرار کنم که خودم در ذهنـم نشـانده ام. متوجه عمق جهل و گول و گنگی انسان هستی!؟ محمد جعفر مصفا رابطه ص 83 و 84 🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11 🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
هوا زنده است، سنگ زنده است، درخت زنده است، حیوان زنده است، پرنده زنده است و انسان نیز همین طور. مسئله این است که آنها سطوح متفاوتی از هدف، اطلاعات و بالاتر از همه اینها ابعاد متفاوتی از حافظه دارند. حجم حافظه خودآگاه است که شما را قادر می سازد ظرفیت خود را نسبت به هدف تعیین کنید. از جانور تک سلولی به انسان، فقط مسئله پیچیدگی مطرح است. هر موجودی هدف دارد، اما تا اندازه زیادی هدف ناخودآگاه است. تنها برای انسان بودن هدف آگاهانه وجود دارد. این همان چیزی است که ما را از هم متمایز می کند. ممکن است در این لحظه، نیت ناخودآگاه من این باشد که غذا بخورم، اما نیت آگاهانه من نوشتن این کتاب است که هیچ موجود دیگری به آن فکر نمی کند. در موجودات دیگر، هر آنچه هدف ناخودآگاه آنهاست تا حد زیادی هدف آگاهانه آنها نیز هست. شاید سگ ها و چند حیوان دیگر بتوانند در موارد معدودی هدف آگاهانه داشته باشند، اما فراتر از آن، همه چیز هدف ناخودآگاه محسوب می شود؛ اما اگر انسان راغب باشد، می تواند از طریق حافظههای موجود در سطوح مختلف، هدف آگاهانه را بسط دهد؛ زیرا چنین بنیان عظیمی برای این زندگی پی ریزی شده است. سادگورو مرگ موهبت الهی ص 60 و 61 🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11 🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیگران(پیراهن قرمز) جواد فروغی 🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11 🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
🚫 ترین جمله ... گفته می شود خطرناک ترین جمله این است:🔰 «من همینم که هستم.» در این جمله کوتاه می توانیم ، ، درجا زدن و به تدریج راندن همسرمان را از کنار خود حس کنیم. 🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11 🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
22.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• گر سیل عالم پر شود هر موج چون اشتر شود مرغان آبی را چه غم تا غم خورد مرغ هوا ما رخ ز شکر افروخته با موج و بحر آموخته زان سان که ماهی را بود دریا و طوفان جان فزا دیوان شمس سوگل مشایخی 🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11 🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
.💡. پیشرفت چندسال دیگه‌ت وابسته‌س به این چیزا : کتابایی که "الان" میخونی🤓📚! آدماییکه "الان" باهاشون رابطه داری🫂💜! عادتایی که "الان" داری✨ تلاشایی که "الان" میکنی🏃 الان درچه حالی؟❣ 🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11 🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
20.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
• شما با احساسات خود چگونه مواجه میشید؟ احساساتتون رو میپذیرید و به خودتون حق تجربه کردن اونها رو میدید یا نه سرکوبشون میکنید؟ مجتبی شکوری 🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11 🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی