eitaa logo
قرآن، زن و خانواده
856 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
451 ویدیو
29 فایل
✅اهداف و مطالب کانال:👇👇👇 1️⃣قرآن زن، خانواده 2️⃣ تربیتی 3️⃣موضوعات روز با نگاه اسلامی 4️⃣تفسیر یک ایه از قرآن 📝توسط دکتر خاتمی عضو هیات علمی،دکترای منابع اسلامی📌 ♻️ دارنده6کتاب و بیش از 40 مقاله علمی و بین المللی♻️ ارتباط با مدیر: @seyedeh98 📞
مشاهده در ایتا
دانلود
هدف از این مطالعه تعیین این بود که آیا گوش دادن به تلاوت قرآن کریم باعث تقویت اثرات مفید ورزش بدنی بر اقدامات فیزیولوژیکی و روانشناختی در بیماران مسن تحت دیالیز می شود. پنجاه و سه بیمارهمودیالیزی مرد مورد آزمایش قرار گرفتند در نتیجه ، مطالعه حاضر نشان داد که گوش دادن به تلاوت قرآن کریم همراه با آموزش مقاومت به مقاومت بین دیالیتیک باعث بهبود وضعیت جسمی و کیفیت زندگی و کاهش زیادی اضطراب در بیماران تحت همودیالیز می شود. عنوان مقاله علمی "Effects of listening to Holy Qur’an recitation and physical training on dialysis efficacy, functional capacity, and psychosocial outcomes in elderly patients undergoing haemodialysis" آدرس مقاله https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5650043/
پروردگارا قرآن را مایه شفا تمام بیماری‌های روحی و جسمی ما قرار ده 🙏🙏🙏 یاریمان کن در تمامی امتحانات تو که موجب کمال و سربلندی ما می شود پیروز و موفق باشیم🙏🙏🙏
🌼🌸سلام بر شما که سلام می کنید بر حضرت رقیه سلام الله علیها شرح برنامه در این مجلس روضه 1_زیارت نامه حضرت رقیه 2-نحوه شهادت آن حضرت 3_ ماجرای تعمیر محل دفن آن حضرت 4_ کلیپ روضه حضرت رقیه سلام الله علیها 7دقیقه
شهادت غم انگیز حضرت رقیه بر اساس 3 منبع شهادت غم انگیز حضرت فاطمه صغری و یا رقیه علیها سلام، دختر امام حسین(ع) چنین است: عصر روز سه شنبه در خرابه در کنار حضرت زینب(س) نشسته بود. جمعی از کودکان شامی را دید که در رفت و آمد هستند. پرسید: عمه جان! اینان کجا می روند؟ حضرت زینب(س)فرمود: عزیزم این ها به خانه هایشان می روند. پرسید: عمه! مگر ما خانه نداریم؟ فرمودند: چرا عزیزم، خانه ما در مدینه است. تا نام مدینه را شنید، خاطرات زیبای همراهی با پدر در ذهن او آمد. بلافاصله پرسید: عمه! پدرم کجاست؟ فرمود: به سفر رفته. طفل دیگر سخن نگفت، به گوشه خرابه رفته زانوی غم بغل گرفت و با غم و اندوه به خواب رفت. پاسی از شب گذشت. ظاهراً در عالم رؤیا پدر را دید. سراسیمه از خواب بیدار شد، مجدداً سراغ پدر را از عمه گرفت و بهانه جویی نمود، به گونه ای که با صدای ناله و گریه او تمام اهل خرابه به شیون و ناله پرداختند. خبر را به یزید رساندند، دستور داد سر بریده پدرش را برایش ببرند. رأس مطهر سید الشهدا را در میان طَبَق جای داده، وارد خرابه کردند و مقابل این دختر قرار دادند. سرپوش طبق را کنار زد، سر مطهر سید الشهدا را دید، سر را برداشت و د رآغوش کشید. بر پیشانی و لبهای پدر بوسه زد و آه و ناله اش بلند تر شد، گفت: پدر جان چه کسی صورت شما را به خونت رنگین کرد؟ پدر جان چه کسی رگهای گردنت را بریده؟ پدر جان «مَن ذَالَّذی أَیتَمَنی علی صِغَرِ سِنِّیِ» چه کسی مرا در کودکی یتیم کرد؟ پدر جان یتیم به چه کسی پناه ببرد تا بزرگ بشود؟ پدر جان کاش خاک را بالش زیر سرم قرار می دادم، ولی محاسنت را خضاب شده به خونت نمی دیدم.
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا التَّقیّةُ النَّقیَّةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الزَّکِیَّةُ الْفاضِلَةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْبَهِیَّةُ، صَلَّی اللهُ عَلَیْکِ وَعَلی رُوحِکِ وَبَدَنِکِ....
. دختر خردسال حسین(ع) آن قدر شیرین زبانی کرد و با سر پدر ناله نمود تا خاموش شد. همه خیال کردند به خواب رفته. وقتی به سراغ او آمدند، از دنیا رفته بود. شبانه غساله آوردند، او را غسل دادند و در همان خرابه مدفون نمودند. شرح شمع: صفحه 310 - نفس المهموم456 -الدمع الساکه141
سيّد بدن شريف را از ميان لحد بيرون آورد و بر روي زانوي خود نهاد و سه روز بدين گونه بالاي زانو خود نگه داشت و گريه مي‌كرد تا اينكه قبر را تعمير كردند. وقت نماز كه مي شد سيّد بدن حضرت را بالاي جايي پاكيزه مي‌گذاشت. پس از فراغ از نماز برمي‌داشت و بر زانو مي‌نهاد، تا اينكه از تعمير قبر و لحد فارغ شدند، سيد بدن را دفن كرد. و از معجزه آن حضرت اين كه سيّد در اين سه روز احتياج به غذا و آب و تجديد وضو پيدا نكرد و چون خواست بدن را دفن كند دعا كرد كه خداوند پسري به او عطا فرمايد. دعاي سيّد به اجابت رسيد و در سن پيري خداوند پسري به او لطف فرمود که نام او را "سيّد مصطفي" گذاشت. آنگاه والي واقعه را به سلطان عبدالحميد عثماني نوشت؛ او هم توليت زينبيّه و مرقد شريف حضرت رقيّه و امّ كلثوم و سكينه را به سيد ابراهيم واگذار کرد. اين قضيه در سال 1242 هجري شمسي رخ داده و در کتاب «معالي» هم اين قضيّه مجملاً نقل شده و در آخر اضافه کرده است: «فَنزلَ في قبرها و وَضع عليها ثوباً لفَّها فيه و أخْرجها، فإذا هي بنتٌ صغيرةٌ دُونَ البُلوغِ و كانَ متْنُها مجروحةً مِنْ كثرةِ الضَّرب» « آن سيّد جليل وارد قبر شد و پارچه اي بر او پيچيد و او را خارج نمود، دختر كوچكي بود كه هنوز به سن بلوغ نرسيده، و پشت شريفش از زيادي ضربات مجروح بود.» پس از درگذشت سيّد ابراهيم، توليت آن مشاهد مشرفه به پسرش سيّد مصطفي و بعد از او به فرزندش سيّد عبّاس رسيد.
🕌🕌همين كه سيد خشت بالاي سر را برداشت ديدند افتاد؛ زير بغلش را گرفتند؛ هي مي‌گفت: «اي واي بر من.. واي بر من.. به ما گفته بودند يزيد لعنةالله عليه، زن غسّاله و كفن فرستاده ولي اکنون فهميدم دروغ بوده، چون دختر با پيراهن خودش دفن شده..» عالم بزرگوار مرحوم آيت‌الله علامه "ملاّ محمّد هاشم خراساني" * مي‌نويسد: عالم جليل شيخ محمّدعلي شامي كه از جمله علماي نجف اشرف بود به حقير فرمود: جدّ مادري من، جناب آقا سيّد ابراهيم دمشقي كه نَسَبش به سيّد مرتضي علم‌الهدي منتهي مي‌شد و سنّ شريفش بيش از 90 سال بود، سه دختر داشت و اولاد پسر نداشت. شبي دختر بزرگ ايشان حضرت رقيّه دختر امام حسين عليه‌السلام را در خواب ديد كه فرمودند: «به پدرت بگو: به والي بگويد: ميان لحد و جسد من آب افتاده، و بدن من در اذّيت است، بيايد قبر و لحد مرا تعمير كند.» دختر به سيّد عرض كرد، ولي سيّد از ترس اهل تسنّن، به خواب اعتنا ننمود. شب دوّم دختر وسطي سيّد همين خواب را ديد و به پدر گفت، ترتيب اثري نداد. شب سوّم دختر كوچك سيّد همين خواب را ديد و به پدر گفت، باز ترتيب اثري نداد. شب چهارم خود سيّد حضرت رقيّه را در خواب ديد كه به طريق عتاب فرمودند: چرا والي را خبردار نكردي؟! سيّد بيدار شد، صبح نزد والي شام رفت و خوابش را گفت. والي به علماء و صلحاء شام از شيعه و سنّي امر كرد كه غسل كنند و لباس‌هاي پاكيزه بپوشند، به دست هر كس قفل ورودي حرم مطهّر باز شد، همان كس برود و قبر مقدّس او را نبش كند، پيکر را بيرون آورد تا قبر را تعمير كنند. صلحاء و بزرگان از شيعه و سنّي در كمال آداب غسل كردند و لباس پاكيزه پوشيدند، قفل به دست هيچ كس باز نشد مگر به دست خود مرحوم سيّد، و چون ميان حرم آمدند كلنگ هيچ كدام بر زمين اثر نكرد، مگر به دست سيّد ابراهيم. حرم را قُرق كردند و لحد را شكافتند. ديدند بدن نازنين حضرت رقيه سلام‌الله عليها، ميان لحد و كفن صحيح و سالم است اما آب زيادي ميان لحد جمع شده است. سيّد در قبر رفت، همين كه خشت بالاي سر را برداشت ديدند سيّد افتاد. زير بغلش را گرفتند، هي مي‌گفت: «اي واي بر من.. واي بر من.. به ما گفته بودند يزيد لعنةالله عليه، زن غسّاله و كفن فرستاده ولي اکنون فهميدم دروغ بوده، چون دختر با پيراهن خودش دفن شده. من بدن را منتقل نمي‌كنم، مي‌ترسم بدن را منتقل كنم  و ديگر به عنوان "رقيّه بنت الحسين" شناخته نشود و من نتوانم جواب بدهم.
سلام بر تو اي دختر حسين شهيد . نثار تو دعا می کنم اي كه راستگو و حاضر در دينت بودی ... با تمام وجود به خاندان معظم رسول خدا محمد (صل الله عليه وآله و سلم) دعا كرده و الطاف و رحمت الهي را از ایشان می خواهم🙏🙏🙏 . 
هدایت شده از قرآن، زن و خانواده
سلمان منا اهل البیت سلام فراوان بر شما ادامه تفسیر سوره فجر سوره الحسین 🌺🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺 کَلاّ بَلْ لا تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ«17» وَ لا تَحَاضُّونَ عَلی طَعامِ الْمِسْکِینِ«15 🌺🌺🌺🌼🌸🌼 بلکه شما یتیم را گرامی نمی دارید.(18)و یکدیگر را بر اطعام بینوایان ترغیب نمی کنید.(19)
هدایت شده از قرآن، زن و خانواده
👦👧مهمتر از جسم یتیم روح اوست که باید گرامی داشته شود. از مطالب قبل دانسته شد که انسان وقتی دارای نعمت و ثروت است می گوید پس خدا من را اکرام کرده و باز ملاک بی اعتنایی خدا را نداشتن نعمت و قدرت می داند در حالی که نه اولی ملاک احترام و نه دومی نشان بی حرمتی است بلکه ملاک تقرب به خدای متعال در ایمان و عمل صالح است و می فرماید هر دو بنده من هستید.به همین دلیل می فرماید، حالا که من به شما احترام می گذارم و ملاکم در حرمت گذاری به شما دارایی و نداری نیست پس شما هم یتیم را احترام بگذارید، به فقراء کمک کنید و.. اولین انتظار یتیمان احترام به شخصیت آنان است. کمبودهای روحی یتیم را با احترام و محبت جبران کنید. اگر خدای متعال از ما تکریم می کند باید به سبب این احترام ما هم یتیمان را اکرام و احترام کنیم. خدای متعال می فرمایدحواستان باشد اگر خدای ناکرده به ایتام دیگران آسیب رساندید بعد از مرگ شما ایتام خودتان آسیب می بینند اگر مال یتیم را بخورید گویی دارید آتش می خورید منتها الان نمی فهمید مثل حالتی که بیهوش هستید و اعضای بدن را با چاقو می برند. پس فرمود یتیم را باید گرامی بدارید
هدایت شده از قرآن، زن و خانواده
👌👌معنی اکرام و احترام خدا به انسان چیست؟ اینکه خدای متعال در همه امور فقط به فطرت پاک در ما اکتفاء نکرده بلکه در تمام امور و جزئیات آن نیز وارد شده که چه چیزی از او بخواهیم؟ چه نخواهیم؟ چه کار بکنیم؟ چه کار نکنیم؟ اینکه برای چه کسی خم بشویم؟ برای چه کسی خم نشویم؟ یا مثلا می فرماید نمازشان را دایم می خوانند نه اینکه گاهی نخوانند خوب اگر دینی اینطور شد از افراد سوسمار خور در مکه کسانی می سازد که در حال احرام آهو را شکار نمی کند. می گوید یکی از حقوق اسب این است که صورتش را نزند وقتی بر او سوار می شود اگر شرق و غرب جهان را برویم هیچ دین و مکتبی نمی یابیم که این دستور را داده باشد. دینی که احترام اسب را نگه می دارد از آبروی انسان می گذرد؟ دینی که مرتب می گوید شما نمی میرید نمی پوسید بلکه شما مرگ را می میرانید وقتی وارد برزخ شدیم ما هستیم و مرگ نیست وقتی وارد قيامت شدیم ما هستیم و مرگ نیست وقتی از صراط می گذریم ما هستیم و مرگ نیست ان شاءالله وقتی وارد بهشت شدیم ما هستیم و مرگ نیست ما هستیم که هستیم! این موجود ابدی است. این یعنی کرامت انسان.
هدایت شده از قرآن، زن و خانواده
خوب اگر چنین بودیم خدای متعال همواره از ما به اکرام در طول سال‌ها یاد می کند همانطور که از مهاجر و انصار یاد می کند در دعا ها می خوانیم سلام بر مهاجرین، سلام بر انصار و می فرماید "و یوءثرون علی انفسهم و لو کان بهم خصاصه"یعنی در عین اینکه خودشان محتاج هستند اما تقدیم می کنند دیگری را بر خود این دین است که انسان را اینگونه تربیت میکند در اینصورت ما مشتاق بهشت نمی شویم بلکه بهشت مشتاق ما می شود همانطور که در مورد سلمان داریم که "ان الجنه تشتاق الیهم"و سلمان همواره نام ایرانی را ماندگار و پرافتخار باقی می گذارد.
هدایت شده از قرآن، زن و خانواده
پروردگارا ما را همواره اهل احترام به یتیمان و دستگیر فقراء قرار ده که در سخنان خود آنها را خانواده خود می دانی 🙏🙏🙏
اخبار روز
افزایش 30 درصدی خودکشی در ارتش آمریکا در دوران کرونا آمارها نشان می‌دهد که خودکشی در میان نظامیان ارتش آمریکا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا افزایش 30 درصدی داشته است. https://www.farsnews.ir/news/13990706001196/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-30-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سفارش کردند که افراد در داخل منازل خود زیارت اربعین داشته باشند و با توجه به شرایط کرونا ارادتمندان حضرت سیدالشهدا(ع) باید به توصیه های مسؤولان توجه لازم را داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی اربعین برنامه هایی را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد و دلدادگان به امام حسین(ع) و افرادی که می خواهند معارف آنها نسبت به اربعین افزایش پیدا کند، می توانند از این برنامه ها استفاده کنند.
سند 2030 و کاهش جمعیت طرح «اصلاح سن ازدواج دختران و پسران» که محتوای آن اثرگذاری مستقیم بر افزایش هرچه بیشتر سن ازدواج و نیل به هدف‌گذاری‌های بین‌المللی از جمله سند توسعه پایدار 2030 است. جریان سیاست‌گذاری 2030 در کشور با نگاه فمینیستی خود و در قالب همکاری با نهادهای بین‌المللی، حداقل سن قانونی برای ازدواج را 18 سالگی در نظر گرفته است. دوام سناریوی افزایش سن ازدواج، کاهش نرخ باروری زنان و خاکستری کردن جمعیت است که در تعارض مستقیم با سیاست‌های کلی نظام در خصوص رویکرد جمعیتی است. در آسیای جنوب شرقی و جنوب اروپا مانند ایتالیا که تا حدودی خانواده محور هستنند، افزایش سن ازدواج سبب شده، میزان باروری کاهش پیدا کند و در واقع یکی از عوامل اصلی در کاهش باروری در ایران، افزایش سن ازدواج است. افرادی می‌توانند از تغذیه سالم بهره مند شوند که در یک خانواده با ساختار سالم زندگی کرده باشند و خانواده‌ای که فقط یک نفر در آن زندگی می‌کند و مجردزیستی دارد آن فرد نمی‌تواند تغذیه سالم داشته باشد و نمی‌توانیم انتظار تشکیل یک خانواده سالم را داشته باشیم ضمن اینکه چون آن فرد تنها است و تجربه زندگی مشترک را ندارد تجربه کنش و واکنش‌های عاطفی را نداشته و مدیریت احساسات و هیجانات را هم ندارد. همچنین هویت دختران و پسران و نقش‌های کارکردی خانواده نظیر زن، مرد و همسر و فرزند خواهر و برادر در خانواده‌ای رخ می‌دهد که ساختار چند نفره داشته باشد. ما عملاً شاهد سیاست‌های مخالف رشد جمعیت در برخی از بخش‌ها به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هستیم که آینده خوبی را برای کشور و جامعه رقم نمی‌زند. باور غلط هر بچه یک اتاق بسیاری از خانواده‌ها نسبت به مسائل فرزندان‌شان حساس هستند و حاضرند هر کاری که به صلاح فرزندان‌شان است، انجام دهند؛ اما به دلیل انگاره‌های شرایط کنونی مانند این‌که «هر بچه با یک اتاق تعریف می‌شود» و به‌دلیل انگیزه‌های اقتصادی از فرزنددار شدن خودداری می‌کنند. وقتی به بعضی از مراجعین گفته می‌شود، بچهٔ دوم بیاورید، با خودشان می‌گویند پس فضای خانه‌مان را چه‌کار کنیم؟ انگیزه‌های اقتصادی و انگاره‌های اجتماعی فعلاً خیلی تأثیرگذارند و آدم‌ها در برابر این انگاره‌ها منفعل هستند. در حالی‌که ما به لحاظ عقیدتی مشکلی نداریم. خداوند رزاق است؛ اگر مردم ما بدانند که تربیت فرزندان در کنار هم و با همسالان، بسیاری از مشکلات تربیتی فرزندشان را برطرف می‌کند، حاضرند حتی مشکلات اقتصادی را تحمل کنند تا فرزندشان از نظر بهداشت روان و تربیت در وضعیت بهتری قرار داشته باشد، اگر شرایط و اقتضائات به‌گونه‌ای شود که فرزندان در خانه با همسالان خود و در کنار آن‌ها بزرگ شوند، تنظیم تربیتی بهتری اتفاق می‌افتد. https://rasanews.ir/fa/news/664503/%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B0-%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA
تبیین الزامات جنگ رسانه‌ای در گفت‌وگو با عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛ شباهت آرایش رسانه‌ای دشمن و جریان غرب گرا؛ اتفاقی که اتفاقی نیست عملکرد جریان غربگرا در عرصه رسانه را چطور ارزیابی می‎کنید؟ نکته اول این است که عقبه فرهنگ و سبک زندگی مدرن و در کشور به یک جریان و در واقع یک لجستیک جهانی برمی گردد و هر کاری که توسط جریان غربگرا در کشور انجام می شود توسط این لجستیک جهانی حمایت می شود؛ بنابراین کسانی که به یک نظریه غربی می پردازند، یا مسأله مخالفت با حجاب یا تئوری قبض و بسط شریعت را مطرح می کنند، از حمایت تمام قد جریان رسانه ای غربی برخوردارند. این را باید در نظر داشت با توجه به این که حرف غالب در عرصه جهانی و رسانه، فرهنگ مدرن و غربی است، در داخل هم به این دلیل که این تفکر همه گیر شده است، خریدار دارد؛ تئوری مارپیچ سکوت به عنوان یکی از تئوری ها در زمینه رسانه بیانگر همین موضوع است؛ به عنوان مثال وقتی مسأله مخالفت با حجاب مطرح می شود بسیاری افراد مخالفتی با حجاب ندارند بلکه آن را پذیرفته اند اما تحت تأثیر جریان غالب رسانه ای سکوت می کنند. این یک واقعیت است جریان غربگرا به خاطر امتداد دادن به خط فکری فرهنگ مدرن در داخل کشور از عقبه غرب را برخوردار است و از حمایت های حقوق بشری، رسانه ای و ... بهره می برد این خط حمایت را در ماجرای مناظره آقای نصیری و حجت الاسلام سوزنچی شاهد بودیم؛ رسانه هایی مانند من و تو تنها به آمار مخدوش نصیری پرداختند و به طور کامل سخنان حجت الاسلام سوزنچی را بایکوت کردند؛ این حمایت ها تصادفی نیست و نشان از هماهنگی جبهه غربی دارد. نکته دوم این است که جریان غربگرا در کشور شبیه ترین جریان به جریان رسانه ای جهانی و فرهنگ مدرن غربی است، به این لحاظ که به مانند آن ها به انتشار اخبار دروغ مبادرت می کنند و از آن ابایی ندارند و نمونه آن همان کاری است که با آقای پناهیان کردند و کسی که مستأجر است را صاحب منزل میلیاردی جا زدند، این در حالی است که جریان انقلابی معذوراتی دارد و نمی تواند حق الناس را زیر پا بگذارد...
دین حداقلی؛ سلاح جاهلیت مدرن در جنگ با اسلام ناب این کارشناس دینی با بیان اینکه دجال در تمام مذاهب و مکاتب شناخته شده است و یهودیت اطلاعات کامل تری در این باره دارد اما پنهان می کند، اظهار داشت: دجال عامل انحراف و گمراهی برای تمام بشریت است اما شدید تر از فتنه دجال فتنه ای است که برخی از محبان اهل بیت(ع) ایجاد می کنند. وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در روایات هر دو گروه مقابل جریان حق را جاهلیت نام نهاده است، ابراز کرد: جاهلیت زمان پیامبر اکرم (ص) بت می پرستیدند و جاهلیت عصر ظهور با قرآن کریم به جنگ خواهند رفت. حجت الاسلام والمسلمین پناهیان عنوان کرد: شرایط کنونی شباهت زیادی با صدر اسلام دارد؛ سابقه معنوی کفار مکه سبب شده بود تا در مقابل پیامبر اکرم(ص) بایستند؛ اگر جامعه ای اهل ایمان و معنویت شدند مواجهه با آن سخت است. استاد حوزه علمیه افزود: ریشه های فتنه آخرالزمان در خانه اهل علم پیدا می شود چون قاعده این است که در مقابل دین اصیل، دین قلابی سربلند کند نه بی دینی؛ اگر رهبری دینی مانند ولایت فقیه جامعه ای را نجات داد، کسی برای مقابله به میدان می آید که به نام دین، ولایت فقیه را نفی کند. این کارشناس دینی با اشاره به اینکه برداشت کنونی از کفار و مشرکین برداشت درستی نیست، گفت: ادبیات دینی قریش با پیامبر اکرم(ص)، ادبیاتی دینی است و بسیاری از ذکر های اسلام در میان آن ها مسبوق به سابقه است. وی به اهمیت تسلط بر نظام فکری امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: راه عبور از فتنه های آخرالزمان الگوگیری و پیگیری خط امام است؛ جوانان حداقل جلد 21 صحیفه را بخوانند. حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یکی از عوامل مهم دین گریزی و گمراهی در آخرالزمان را ترویج دین بدون عمق سیاسی و عرفانی دانست و اظهار داشت: معرفی لایه های سطحی از دین سبب دفع جوانان می شود؛ امام خمینی(ره) نسبت تبلیغ ظاهری دین و عدم توجه به ابعاد عرفانی و سیاسی آن عبارات بسیار تندی دارند.
ماجرای دنا پلاس برای به خفت کشاندن مجلس انقلابی بود/ نماینده مجلس نباید از امکانات دولتی استفاده کند https://www.yjc.ir/fa/news/7505435