🔹 آسایش جسم و جان 🔹
💎قال الامام جعفر بن محمد الصادق صلی الله علیهما :
✉ اَلنَّـوْمُ راحَةٌ لِلْجَـسَدِ وَ النُّـطْقُ راحَةٌ لِلرُّوحِ وَ السُّكُوتُ راحةٌ لِلْعَقْلِ؛
✍ خواب، آرام بخش جسم ، سخن گفتن آسايش روح و سكوت، سبب راحتى عقل است
📚من لا يحضره الفقيه:ج۴ص۴۰۲
💠شیخ صدوق(رحمه الله علیه) در کتاب «مَن لایَحضُره الفقیه »این روایت عجیب و جالب را در پیشگویی زمان ما نقل نموده :
💎رَوَى الْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَةَ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علی علیه السلام قَالَ: سَمِعْتُهُ یَقُولُ:«یَظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ وَاقْتِرَابِ السَّاعَةِ - وَهُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَةِ - نِسْوَةٌ کَاشِفَاتٌ عَارِیَاتٌ [کاسیاتٌ عاریاتٌ] مُتَبَرِّجَاتٌ، مِنَ الدِّینِ [خارجاتٌ ]، فِی الْفِتَنِ دَاخِلَاتٌ، مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ،مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ، مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ، فِی جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ!»
✍اَصبَغ بن نـُباتـَه روایت می کند از امیرالمؤمنین علی علیه السّلام که فرمود:
👌«در آخر الزّمان و نزدیک به زمان قیامت که بدترین زمانها است زنانى ظاهر می شوند که بى حجاب و برهنه هستند (در نسخۀ بَدَل: کاسیاتٌ عاریاتٌ = در حالیکه لباس برتن دارند انگار برهنه هستند ) ، آرایش کنندگان و اظهار کنندگان زینتهایشان (متبرجات = تبرج کنندگان یعنی کسانی که زینتهای پنهان خودشان را مثل جواهرات و ... به دیگران نشان میدهند) ، اینها از دین خارج می شوند و در فتنه ها و آشوبها وارد می شوند ، به سوی شهوات و لذات جنسى تمایل دارند ، شتاب کنندگان به سوى لَذّات و خوشگذرانی ها هستند و محرمات الهی را حلال می شمارند ، اینها در جهنم وارد می شوند و در آنجا جاویدان خواهند ماند»
📚فقیهُ مَن لا یَحضُرُهُ الفقیهُ، شیخ صدوق، ترجمۀ علی اکبر غفارى، 5/21، حدیث ش4374
🕋 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
#نشر_حداکثری
#حجابحقاللهاست
#بیحجابیحقالناساست
1⃣ قال الامام جعفر بن محمد الصادق صلوات الله علیهما :
✉ دِرهَمٌ يُوصَلُ بِهِ الإِمَامُ أَفضَلُ مِن أَلفَي أَلفِ دِرهَمٍ فِيمَا سِوَاهُ مِن وُجُوهِ البِرِّ.
✍ یک درهم از مالی که در راه امام خرج شود، برتر است از دو میلیون درهم که در دیگر امور خیر صرف شود.
📚 کافی، ج۱، ص ۵۳۸
2⃣ و نیز روایت شده:
✉ وَ رُوِيَ أَنَّ دِرْهَماً فِي اَلْحَجِّ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ أَلْفِ دِرْهَمٍ فِي غَيْرِهِ وَ دِرْهَمٌ يَصِلُ إِلَى اَلْإِمَامِ مِثْلُ أَلْفِ أَلْفِ دِرْهَمٍ فِي حَجٍّ
✍ یک درهم که برای حج هزینه شود، بهتر از هزار هزار درهمی است که در کاری غیر از حج صرف شود. و درهمی که برای امام خرج شود، بهتر از هزار هزار درهمی است که برای حج استفاده شود.
📚 من لایحضره الفقیه، ج۲، ص۲۲۵
اعمال شب اول ماه رجب
1. در نقلی آمده که وقتی پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) هلال رجب را مىدید این دعا را میخواند: «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِى رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ وَ أَعِنَّا عَلَى الصِّیَامِ وَ الْقِیَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ وَلا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ.»
2ـ غسل
نبّی مکرم اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) میفرماید: هر کس ماه رجب را درک کند و اول و وسط و آخر آن ماه را غسل کند، از گناهان خود پاک میشود مانند روزى که از مادر متولد شده است.
3ـ زیارت امام حسین (صلوات الله علیه)
4ـ نماز مخصوص شب اول ماه رجب: بعد از نماز مغرب 20 رکعت، یعنی 10 تا نماز دو رکعتی بخواند.
5-بعد از نماز عشاء مستحب است دو رکعت نماز خوانده شود:
در رکعت اول حمد، یک مرتبه سوره «انشراح» و سه مرتبه سوره توحید.
در رکعت دوم حمد، یک مرتبه سوره «انشراح»، یک مرتبه سوره توحید و ناس و فلق خوانده شود.
بعد از نماز، سى مرتبه لا إِلَهَ إِلا اللهُ بگوید و سى مرتبه صلوات بفرستد تا خداوند گناهان او را بیامرزد مانند روزى که از مادر متولد شده است
🔰 از پیش #حلول_ماه پرفضیلت ماه رجب المرجب را تبریک می گوییم🌿🌹🌿
💎عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الرَّيَّانِ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الدِّهْقَانِ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا صلوات الله علیه فَقَالَ لِي مَا مَعْنَى قَوْلِهِ- وَ ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى
✉ قُلْتُ كُلَّمَا ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ قَامَ فَصَلَّى فَقَالَ لِي لَقَدْ كَلَّفَ اللَّهُ- عَزَّ وَ جَلَّ هَذَا شَطَطاً فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَكَيْفَ هُوَ فَقَالَ كُلَّمَا ذَكَرَ اسْمَ رَبِّهِ صَلَّى عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ.
💠عبید الله بن عبد الله دهقان گوید: خدمت امام رضا علیه السلام رسیدم، حضرت از معنی آیه"وَ ذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّی" پرسیدند؟
✍گفتم: یعنی: هرگاه خدای متعال را بخاطر آورد، برخاست و نماز خوانَد.
حضرت فرمودند: در این صورت حقتعالی بندهاش را به سختی انداخته است.
عرض کردم: فدای شما شوم، پس معنی این آیه چیست؟
حضرت فرمودند: هرگاه خدای متعال را یاد کند، بر محمد و آل محمد علیهم السلام صلوات فرستد.
📚الكافي 2/494
💎 [الأمالی للشیخ الطوسی] الْفَحَّامُ عَنِ الْمَنْصُورِیِّ عَنْ عَمِّ أَبِیهِ عِیسَی بْنِ أَحْمَدَ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الثَّالِثِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیهم السلام قَالَ قَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله أَرْبَعَةٌ أَنَا لَهُمْ شَفِیعٌ یَوْمَ الْقِیَامَةِ الْمُحِبُّ لِأَهْلِ بَیْتِی وَ الْمُوَالِی لَهُمْ وَ الْمُعَادِی فِیهِمْ وَ الْقَاضِی لَهُمْ حَوَائِجَهُمْ وَ السَّاعِی لَهُمْ فِیمَا یَنُوبُهُمْ مِنْ أُمُورِهِمْ .
🔹عیسی بن احمد از حضرت امام علی النقی، از آباء گرام خود، از امیرالمؤمنین علیهم السّلام نقل کرد که پیامبر اکرم فرمود: چهار دسته هستند که من در روز قیامت شفیع آنها هستم: دوستدار اهل بیتم و علاقمند به آنها؛ دشمن با دشمنان ایشان؛ برآورنده نیازهای آنها؛ و کوشش کننده در راه گرفتاری ایشان.
📖امالی طوسی،ص ۱۹۷
📖بحارالانوار، ج۲۷،ص۸۵،ح۲۸
💠أبوهاشم جعفری گوید إمام هادی علیه السّلام
✍تب کرده و بیمار بودند که بر حضرت وارد شدم ، حضرت فرمودند ای أبا هاشم ، کسی از موالی ما را به کربلاء بفرست که نزد خدا برای من دعا کند. پس از نزد حضرت خارج شدم و علیّ بن بلال پیش رویم آمد و او را از سخن إمام آگاه ساختم و از او خواستم او به حرم برود. گفت به روی چشم ، ولی میگویم که إمام از حرم برتر هستند چرا که ایشان همانند آن کسی که در حرم است ( یعنی حضرت سیّد الشّهداء علیه السّلام ) میباشند و دعای ایشان برای خودشان بسی بهتر از دعای من برای ایشان در حرم است. پس این سخن او را به إمام هادی صلوات الله علیه رساندم. ایشان به من فرمود به او بگو رسول خدا از کعبه و حجرالأسود برتر بود ولی به گرد کعبه طواف میکرد و بر حجر الأسود دست میکشید و آن را میبوسید. به راستی که خداوند تبارك و تعالی را بقعههایی است که دوست دارد در آن با وی نیایش کنند تا دعای نیایشگر را برآورده سازد و حرم کربلاء از جمله این بقعه هاست.
بحارالأنوار ۱۰۱ / ۱۳۴ ، حدیث ۳۴.
#إمام_هادی
#رجب_المرجب_۳
#کربلاء
این حدیث جواب آن افرادی است که رفتن به زیارت قبور ائمه اطهار علیهم السلام و همچنین امام زادگان و مومنین را بی اثر میدانند و زندگی معصومین علیهم السلام و کرامات این خاندان با فضیلت را منحصر به دنیا و زمان حیاتشان دانسته اند
راوی می گوید ؛
در مدینة در مسجد النّبیّ صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ ، خدمت إمام هادی علیه السّلام بودم ، چندی نگذشت که گروهی از فرقه صوفیه داخل مسجد شدند و در یک طرف مسجد حلقه وار نشستند و شروع نمودند به ذکر لا إلهَ إلّا الله.
در این هنگام إمام علیه السّلام به ما فرمودند ، اعتنایی به این گروه فریبکاران نکنید ، اینان همکاران شیاطین و ویران کنندگان پایه های دینند. زهد و وارستگی از خود نشان میدهند تا به تن آسایی برسند. شب به نماز برمیخیزند تا چهارپایان ( عوام کالأنعام ) را به دام خود بیفکنند. یک عُمر إظهار گرسنگی میکنند تا خرانی را رام خود ساخته و پالان بر دوششان بگذارند. ذکر لا إلهَ إلّا الله نمیگویند مگر برای فریب دادن مردمان. از غذا و خوراک کم نمیکنند مگر برای پر کردن ظرفهای بزرگ و ربودن دلهای ساده دلان. با مردم به نرمی و مهرآمیز سخن میگویند و با همین نرم گویی ، آن بیخبران را به قعر چاه ضلالت دائمی می افکنند. اورادشان کف زدن است و رقصیدن ، اذکارشان نغمه سرودن است و آواز خواندن. پیروی از آنها نمیکنند مگر کم خردان ، و اعتقاد به آنها پیدا نمیکنند مگر أبلهان. هر کس به زیارت و دیدار یکی از مرده و زنده آنها برود ، مانند این است که به زیارت شیطان و بت پرستان رفته است.
هر کس به نحوی یکی از آنها را یاری کند مانند آن است که یزید و معاویه و أبوسفیان را یاری کرده است.
در این هنگام که إمام علیه السّلام به این شدّت از آنها إظهار تنفّر نمود ، یکی از یاران إمام با تعجّب پرسید ، آیا اگر چه آن (فرد صوفی) إقرار و إعتراف به حقوق شما بنماید؟ راوی میگوید ،
إمام علیه السّلام خشمگینانه به او نگاه کردند و فرمودند واگذار این سخن را ، کسی که معترف به حقوق ما باشد ، به راهی که موجب اذیّت و آزار ماست نمیرود ، آیا نمیدانی که آنها ( کسانی که در عین اعتراف به حق ما ، به راه خلاف رضای ما میروند ) پست ترین طوایف صوفیه اند؟! و صوفیه همگی از مخالفین ما هستند ، طریقه آنها مغایر با طریقه ماست ، و نیستند آنها مگر نصارا و مجوس این امّت ، و همانند کسانی که با جدّیت و جهد تمام ، برای خاموش ساختن نور خدا میکوشند ، و خداوند نور خود را به آخر میرساند اگر چه کافران نپسندند.
📚سفینة البحار محدّث قمی ، به نقل از حدیقة الشيعة مقدّس اردبیلی.
17.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوره المائدة آیه ۸۲ :
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ
ترجمه :
بطور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت؛ و نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانی مییابی که میگویند: «ما نصاری هستیم» این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادی عالم و تارک دنیا هستند؛ و آنها (در برابر حق) تکبّر نمیورزند.
--------------------------------------------------------------
فتنه های بیشماری از جانب دولتهای یهودی و مشرکین به سرزمینهای اسلامی رسیده که می بایست ملتها از آن آگاه شوند
عمده این سیاستها در جهت کاهش جمعیت مسلمانان و علی الخصوص شیعیان می باشد
آنچه یهود در پی آن است تحریف واقعیتهای دین مبین اسلام از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تا به امروز بوده و متاسفانه بایست گفت که بسیار هم موفق بوده ،
آنها امید داشتند که پیامبر آخر الزمان از نسل بنی اسرائیل برای رسیدن به سلطنت و اقتدار جهانی باشد چون در کتب خودشان به وعده حکومت جهانی پیامبر آخر الزمان اشاره شده و به گفته قرآن کریم پیامبر ما را از فرزندانشان بیشتر می شناسند منتها بخاطر لجاجت و عنادی که داشتند ایمان نیاوردند لذا روی به تحریف دین مبین اسلام آوردند
9.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توصیه های شیخ مجتبی تهرانی رحمه الله علیه در خصوص ماه رحب
✍نقل شده از شخصی از أصحاب متوکّل عبّاسی لعنه الله علیه که گفت ؛
مردی شعبده باز و چشم بند از هند آمده بود که کارهای خارقالعاده انجام میداد. متوکّل هم أهل این بازیگریها بود ، خواست إمام هادی علیه السّلام را خجالت زده کند.
به شعبده باز گفت اگر علیّ بن محمّد را سرافکنده کنی هزار دینار خالص به تو میدهم. شعبده باز گفت نان های سبک و نازکی بیاور و روی سفره بگذار و مرا کنار او جای بده تا مقصد تو را عملی کنم.
متوکّل بدستور رفتار کرد و آن جناب را حاضر کرد ، و بر متکایی که داشت یا بر یکی از درها عکس شیری نقش بسته بود ، حضرت در جانب راست آن نشست و شعبده باز نیز بر جانب دیگر. هنگام غذا إمام هادی علیه السّلام دست برد که نانی بردارد أما با شعبده آن شخص ، نان از زمین به هوا بلند شد. بار دیگر إمام خواست نان دیگری بردارد که آن نان هم از سفره بلند شد و همه حضار در مجلس خندیدند. در این هنگام إمام هادی علیه السّلام دست خویش را به عکس روی پشتی زد و به نقش شیر روی پشتی فرمود این مرد را بگیر. در همان لحظه نقش شیر به صورت شیر درنده ای زنده شد و بیرون پرید و آن مرد را بلعید ، آنگاه باز سر جای خودش قرار گرفت و مثل سابق به صورت نقشی درآمد. همگان متحیّر شدند. إمام هادی علیه السّلام برخاست تا از مجلس خارج شود. متوکّل گفت درخواست میکنم بنشینید ، و این مرد را دوباره برگردانید.
إمام فرمود سوگند به خدا دیگر او را نخواهی دید ، آیا دشمنان خدا را بر أولیاء خدا مسلّط می کنی؟! و از مجلس متوکّل خارج شد و از آن مرد شعبده باز دیگر اثری دیده نشد.
📚الخرائج والجرائح ۱ / ۴۰۰.
💎محمّد بن علیّ الباقر صلوات الله علیهما ؛
✉ لَوْ وَجَدْتُ لِعِلْمِیَ الَّذِی آتَانِیَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ حَمَلَةً ، لَنَشَرْتُ التَّوْحِیدَ وَ الْإِسْلَامَ وَ الْإِیمَانَ وَ الدِّینَ وَ الشَّرَائِعَ مِنَ الصَّمَدِ ، وَ کَیْفَ لِی بِذَلِكَ وَ لَمْ یَجِدْ جَدّی أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السّلام حَمَلَةً لِعِلْمِهِ ، حَتَّی کَانَ یَتَنَفَّسُ الصُّعَدَاءَ وَ یَقُولُ عَلَی الْمِنْبَرِ سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی ، فَإِنَّ بَیْنَ الْجَوَانِحِ مِنِّی عِلْماً جَمّاً ، هَاهْ هَاهْ أَلَا لَا أَجِدُ مَنْ یَحْمِلُهُ.
✍اگر برای علم خویش که خداوند به من عطاء فرموده است حاملانی مییافتم ، هرآینه توحید و إسلام و إیمان و دین و شرایع را از کلمه الصَّمد نشر میدادم. و چگونه برای من چنین چیزی میسّر است ، در حالیکه جدّم أمیر مؤمنان علیه السّلام حاملانی برای علم خویش نیافت تا جایی که نَفَس بلند توأم با غم و اندوه میکشید و روی منبر میفرمود از من بپرسید پیش از آنکه مرا از دست بدهید ، بدرستیکه میان سینه من علم فراوانی است. آه آه نمییابم كسی را که این علم را حمل کند.
📚بحارالأنوار ۳ / ۲۲۵ ، سطر ۱۰.