eitaa logo
جبهه علمی، پژوهشی معارف قرآن کریم
179 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
722 ویدیو
64 فایل
آیه های قرآن، تجلی کلام خداست بر دل و جان و معارفش جام شراب طهور است که باید آن را قطره قطره نوشید تا عشق به معبود بجوشد در رگ رگ وجودمان،چرا که مشتاق وصالیم. @maarefquran13951
مشاهده در ایتا
دانلود
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ سرمشق نیکو ویژه شهادت پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) رهبر انقلاب: با مجاهدت پیامبر(صلی الله علیه و آله)، تعاليم اسلام در تمام تاريخ پراكنده شد و گسترش پيدا كرد. 💠 @maarefquran13951
هدایت شده از 🦋کانال اصفهانم 🦋
《بزرگترین سوپرگروه #انصارالقرآن》 ✅ افزایش معلومات دینی ✅ ارتقاء سواد قرآنی ✅ نشر و ترویج معارف حیات‌بخش اسلامی ✅ پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات ✅ مشاوره تحصیلی و قرآنی ✅ ارائه برنامه حفظ و تحویل محفوظات ✅ و .... 📝 به‌صورت برنامه هفتگی 👥 با حضور مربیان و کارشناسان 《مخاطبین خود را نیز به گروه اضافه کنید》 eitaa.com/joinchat/2731016208C581a2c8b29
هدایت شده از 🦋کانال اصفهانم 🦋
530.1K
🚨 معرفی رشته حفظ موضوعی قرآن کریم با مبتکر روش حفظ زنجیره‌ای آیات 🔻 حتما و حتما توصیه می‌کنیم افراد زیر در کلاس حفظ موضوعی قرآن ثبت‌نام کنند: ✅ زنان باردار ✅ مادران دارای فرزند زیر 2 سال ✅ افراد مسن (50 سال به بالا) ✅ شاغلین ✅ افراد پرمشغله ✅ طلاب ✅ جهت ثبت نام و تکمیل فرم به: 🆔 @Quran_Contact 👌شروع کلاس: آبان ماه 🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃 🌺🍂🌺🍃🌺🍂🌺🍃🌺🍂 🙈 متفاوت‌ترین کانال قرآنی ایتاء: 📥 @Hamyare_Hafez
هدایت شده از 🦋کانال اصفهانم 🦋
🔰 شروع ثبت‌نام کلاسهای مجازی قرآن کریم با ✅ دوازدهمین دوره آموزش مجازی قرآنِ «کانال رسمی همیار حافظ» در رشته‌های گوناگون قرآنی آغاز شد. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به «روابط عمومی همیار حافظ» اقدام به ثبت‌نام نمایند. 🔻رشته‌ها: ✅ (اجزاء 23, 25, 27, 28, 29, 30) ➕ تعداد جلسات هر هفته: دو جلسه مجازی، یک جلسه تلفنی 💳 شهریه کل دوره(هر جزء): 40,000 تومان 🔺شرایط خاص: تسلط بر روخوانی و روانخوانی ✅ 💳 شهریه کل دوره: 25,000 تومان ➕ تعداد جلسات هر هفته: دو جلسه مجازی 🔺شرایط خاص: ندارد. ✅ 💳 شهریه کل دوره: 35,000 تومان ➕ تعداد جلسات هر هفته: دو جلسه مجازی 🔺شرایط خاص: تسلط بر روخوانی و روانخوانی ✅ 💳 شهریه کل دوره: 50,000 تومان ➕تعداد جلسات: روزی یک آیه+ یک تماس تلفنی در هفته 🔺 شرایط خاص: تسلط بر روخوانی و روانخوانی 👤با حضور مربیان مجرب(خانم) 👥 ظرفیت هرکلاس: 20 نفر ✅ جهت ثبت نام و تکمیل فرم به: 🆔 @Quran_Contact 👌شروع کلاس: 25 آبان ماه 🏃🏃🏃🏃🏃🏃
◾️▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️◾️ 📌 (ص) 🔅فإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ🔅 🔹ومَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ وَمَنْ يَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئًا وَسَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ ﴿۱۴۴﴾ سوره مبارکه آل عمران 🔹و محمد جز فرستاده‏ اى كه پيش از او [هم] پيامبرانى [آمده و] گذشتند نيست آيا اگر او «بميرد يا كشته شود» از عقيده خود برمى‏ گرديد و هر كس از عقيده خود بازگردد هرگز هيچ زيانى به خدا نمى ‏رساند و به زودى خداوند سپاسگزاران را پاداش مى‏ دهد 🔺در «ظاهر» آيه مبارکه میفرماید: پیامبر يا به مرگ طبیعی از دنیا میرود يا اینکه به شهادت ميرسدند. ❌اما این طرز ترجمه آيه اشتباه هست و هیچ شكي نيست. ☑️ما اثبات میکنیم لفظ ( أو) در جمله به معني "يا" نيست ✅به معني "بل (بلکه)" هست 📌اثبات شهادت حضرت رسول از آیه قرآن 🔅فإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ🔅 📕دو مثال قرآنی 1⃣مثال اول از قرآن کریم 🔅وأَرْسَلْنَاهُ إِلَى مِائَةِ أَلْفٍ أَوْ يَزِيدُونَ (سوره مبارکه الصافات آیه 147) ❌ترجمه غلط اين است : و او را به سوي صد هزار نفر يا بيشتر فرستاديم 👤طبري مفسر مشهور اهل سنت ميگوید: 🔺«أَوْ يَزِيدُونَ» به معني «بل يزيدون» هست.يعني بلكه بيشتر. چون محال است خداوند شك كند.«اين از اضراب هست» 📚تفسیر طبری تفسیر سوره صافات ✍ دیدیم که طبری گفت از اضراب است ❓اضراب چیست? 🔹اضراب در علم نحو: مثال : 🔅جلَسَ عَلیٌ بَلْ مُحمَّد🔅 ✳️ با کلمه <بَلْ> کاملا حکم قسمت اول برمیگردد یعنی اول میگوییم علی نشست، با بل اضرابی میگوییم خیر،محمد نشست .و حکم جمله اول را بطور کامل نقض میکنیم. 👤علامه مجلسی نیز میگوید: 🔺معني «او يزيدون» «بل يزيدون» هست ، يعني بلكه بيشتر. 📚بحار الأنوار جلد 26 صفحه 71 ⭕️اين دقيقا همانند ايه شهادت حضرت محمد هست.⭕️ 📌اثبات شهادت حضرت رسول از آیه قرآن 🔅فإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ🔅 2⃣مثال دوم قرآنی 🔅فكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَى (سوره مبارکه النجم آیه 9) ❌ترجمه غلط اين است : تا [فاصله‏ اش] به قدر [طول] دو [انتهاى] كمان « يا » نزديكتر شد. ⁉️اما ببينيم امام صادق عليه السلام «أو ادنى» را چگونه ترجمه و تفسير كرده اند: ✳️«قوسين أو ادني» ؛در اينجا «أو ادني» به معني يا نزديكتر نيست؛به معني بلكه نزديكتر است. يعني قطعا نزديكتر. 📚بحار الأنوار ج5 ص236 ☑️سند روايت فوق از لحاظ مبناي رجالي كاملا صحيح است 📌پس طبق مثال قرآن، کلام امام صادق (علیه السلام)،علامه مجلسی و مفسر بزرگ اهل سنت: «أفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ, »یعنی «أفَإِنْ مَاتَ بَلْ قُتِلَ» ⭕️يعني پيامبر اكرم یقینا كشته ميشوند⭕️ ⬛️◼️◾️▪️▪️◾️◼️⬛️ ◼️ جانگداز «ص» ◼️شهادت مجتبی«ع» ◼️و «ع» بر مسلمین تسلیت باد. 🏴 @maarefquran13951
⬛️◼️▪️◾️▪️◾️◼️⬛️ 💢 حضرت رسول صلی الله علیه و آله!؟ 👇👇 ◾️▪️یکی از مظلومیتهای حضرت رسول این است که معمولا به کیفیت شهادت ایشان توجه نمیشود. و معمولا میگویند رحلت حضرت رسول !!! قصد داریم در رابطه با کیفیت شهادت و قاتلین آن حضرت صحبت کنیم:  🏴کتابهای سیره و حدیث مرگ رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده اند و آن را با احادیث متواتر ذکر کرده اند از جمله:  ▪️ابن سعد میگوید در روایتی آمده است: پیامبر ص مسموم درگذشت و شصت و سه ساله بود. این قول ابن عبده است.  📚(المجدد فی الانساب. محمد بن محمد علوی ص۶ ) ▪️شیخ مفید میگوید: او در مدینه روز دوشنبه دوشب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری درگذشت درحالیکه شصت و سه سال داشت. 📚(المقنعه شیخ مفید ص۴۵۶ و منتهی المطلب حلی ج۲ص۸۸۷ )  ▪️علامه حلی شهادت رسول خدا را به وسیله سم ذکر میکند.  📚(منتهی المطلب حلی ج۲ ص۸۸۷ ) ▪️در کتاب جامع الرواه آمده است: پیامبر ص در مدینه مسموم درگذشت 📚(جامع الرواه محمد علی اردبیلی ج۲ص۴۶۳ )  ▪️شیخ طوسی میگوید: رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری مسموم درگذشت.  📚(تهذیب الاحکام ج۶ص۱ و بحار الانوار ج۲۲ص۵۱۴ )  ▪️بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: اگر ۹بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده است برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است به جهت اینکه خداوند او را پیامبر شهید قرار داده است. 📚 (السیره النبویه ابن کثیر دمشقی ج۴ص۴۴۹ ) ▪️حاکم نیشابور کشته شدن رسول خدا را تایید کرده است. آنجا که میگوید: شعبی گفته است: بخدا قسم رسول خدا با سم کشته شدعلی بن ابیطالب با شمشیر کشته شدند و حسن بن علی با سم و حسین بن علی با شمشیر کشته شد.  📚(المستدرک. ج۳ص۶۰ )  ▪️ابن مسعود کشته شدن پیامبر در سنه ۱۱ هجری تایید و تاکید کرده است. 📚 (السیره نبویه ابن کثیر ج۴ص۴۴۹ و البدایه و النهایه ج۶ص۳۱۷و۳۲۲ )  ▪️رسول خدا ص فرمود: هیچ پیامبری یا وصی او نیست مگر آنکه شهید میشود. 📚 (بصائر الدرجات ص۱۴۸و بحارالانوار ج۱۷ص۴۰۵و ج۴۰ص۱۳۹ ) ▪️و همچنین فرمودند: هیچ کس از ما (اهل بیت) نیست مگر آنکه مسموم یا مقتول خواهد بود. 📚(کفایه الاثر-خراز قمی ص ۱۶۲ و وسائل الشیعه ج۱۴ص۲ و بحارالانوار ج۴۵ص۱ و من لایحضره الفقیه ج۴ص۱۷ ) ⬛️◼️◾️▪️▪️◾️◼️⬛️ ◼️ جانگداز پیامبر «ص» ◼️شهادت امام حسن مجتبی«ع» ◼️و امام رضا«ع» بر مسلمین تسلیت باد. 🏴 @maarefquran13951
⁉️‼️❓❗️ ⁉️‼️❓ ⁉️‼️ ⁉️ ✅رحلت یا شهادت پیامبر 🕋 «انْقَلَبْتُمْ عَلی‏ أَعْقابِكُم‏»؛ ✅ برگشت به جاهلیت با شنیدن خبر وفات صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم 🗣می‌گویند بعد از صدا کرد که پیامبر کشته شده‌است. جنگ متوقف شد. بعضی مثل رفتند و سه روز بعد آمدند. عده‌ای پشت کوه‌ها پنهان شدند. عده‌ای در این فکر بودند که پیش رئیس منافقان مدینه بروند (منافق شناخته شده‌ای بود) تا او نزد وساطت کند. گفت پیامبر هم کشته شده باشد، خدا و دین او که نمُرده‌اند! شما هم بروید و در راه او کشته شوید. در همین حال پیامبر هم مجروح شده بودند و در گودالی افتاده بودند. ایشان بودند و علیه‌السلام. حضرت امیر علیه السلام دسته‌های دشمن را دفع می‌کردند. در جریان متوقف شدن جنگ، آیه نازل شد: ✍«و محمد، جز فرستاده‏ای كه پيش از او [هم‏] پيامبرانی [آمده و] گذشتند، نيست. آيا اگر او بميرد يا كشته شود، از عقيده خود برمی‏گرديد؟ و هر كس از عقيده خود بازگردد، هرگز هيچ زيانی به خدا نمی‏رساند، و به زودی خداوند سپاسگزاران را پاداش می‏دهد.» 👥افرادی در دین خود متوقف شدند. آن‌ها امید داشتند با پیروزی نهضت به جایی برسند. اما حالا که ایشان کشته شده ... . آیه می‌فرماید : 🕋 «انْقَلَبْتُمْ عَلی‏ أَعْقابِكُم‏»؛ ✍ بازگشت به عقب یعنی بازگشت به ؛ بازگشت به خصائص ؛ در مقابل خصائص اسلامی. ___ آیت‌الله جاودان (حفظه الله) 🎓 ╔═ 🕊🆔 @maarefquran13951🕊
ماه ولادت خورشــ☀️ــید بی غروب عشــ💝ــق بی پایان جلوه صفات حــســ🌹ــنــای الهی سرچشمه رحــ🍃ــمــت و عطوفت، مظهر عشق و فداکاری مــبـــ🌹ــارک بــاد... 💞💞 @maarefquran13951
فرهیخته ارجمند با سلام و احترام نظر به تخصص و تجربه تان، از حضرتعالی دعوت به عمل می آید در اولین کنفرانس بین المللی و دومین کنفرانس ملی نظریه پردازی های علمی قرآن در حوزه علوم انسانی و علوم طبیعی که در آذر ماه سال  1398 در دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران برگزار میگردد، شرکت نمایید. به پیوست بروشور و شرایط تدوین مقاله تقدیم حضور می شود. مهلت ارسال مقالات کامل: ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸ مهلت اعلام نتایج: 15 آذر ماه ۱۳۹۸ تاریخ برگزاری: 27 و 28  آذر ماه  ۱۳۹8 وب سایت همایش:  http://www.iquransa.com/fa/ دکتر مصطفی برهانی عضو هیات علمی پژوهشکده اعجاز قرآن، دانشگاه شهید بهشتی اهداف کنفرانس: 1.     تبیین جایگاه محوری قرآن در حوزه علوم انسانی-اسلامی و علوم طبیعی 2.     ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و استخراج آموزه-های رهگشای آن در عرصه علوم طبیعی و علوم انسانی 3.     زمینه­سازی برای به اشتراک­گذاری تجارب و نتایج تحقیقات اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی درباره تمام جنبه­های علوم طبیعی و انسانی قرآن 4.     شناسایی راهبردهای آموزه ­های قرآنی در عرصه علوم طبیعی و انسانی   محورهای کنفرانس: الف: علوم انسانی دیدگاه­های نظریه­ پردازی قرآنمولفه ­های نظریه­ پردازی قرآنیروش­های نظریه ­پردازی علمی قرآنآسیب­های نظریه­پردازی علمی قرآنموضوعات اقتصاد، تعلیم و تربیت، روانشناسی، جامعه­شناسی،حقوق، مدیریت، کلام، فلسفه، علوم سیاسی، علوم اسلامی و تاریخ ب: علوم طبیعی نظریه­ پردازی­های علمی قرآن در حوزه فیزیکنظریه ­پردازی­های علمی قرآن درحوزه زیست ­شناسینظریه ­پردازی­های علمی قرآن درحوزه زمین ­شناسینظریه­ پردازی­های علمی قرآن درحوزه کیهان شناسی(نجوم)نظریه­ پردازی­های علمی قرآن درحوزه علوم پزشکی