eitaa logo
جبهه علمی، پژوهشی معارف قرآن کریم
190 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
669 ویدیو
62 فایل
آیه های قرآن، تجلی کلام خداست بر دل و جان و معارفش جام شراب طهور است که باید آن را قطره قطره نوشید تا عشق به معبود بجوشد در رگ رگ وجودمان،چرا که مشتاق وصالیم. @maarefquran13951
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نقطه اوج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید ابراهیم عزیز! یک شب تا صبح چشم به راه پیکرت بودیم. امشب تا صبح چشم به راه تداوم راهت. برای ما دعا کن... https://eitaa.com/Noghteowj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫عبرت بگیرید! ✨بسم الله الرحمن الرحيم فاعتبروا يا أولي الأبصار✨ ⚡️عبرت بگيريد، اى كسانى كه صاحب عقل و بصيرت هستيد. (سوره مبارکه حشر، آیه ۲)⚡️ •┈•✾•☘️🌸☘️•✾•┈• https://eitaa.com/maarefquran13951
و حرفم با اونایی که انتخاب کردن: انتخابتونو لطفا گردن بگیرین ما آنچه شرط بلاغت بود تو این مدت با شما گفتیم لذا خواهشا مشکلاتی که شاهدش خواهیم بود رو گردن رهبرمون نندازید، وجدان داشته باشید که نتیجه ی انتخاب شماست بدونید فحشش رو به کی بدید ما تا همینجا تونستیم اخطارهای لازم رو بدیم بیشتر از این در توانمون نبود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا می دانید زمانیکه زیارت عاشورا میخونیم چی میگیم و چی طلب میکنیم؟ در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا می‌خواهیم. درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و  مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. بعضی از این مقام ها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. اینها خیلی خواسته‌های بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. و اما آن مقام‌ها: ۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام -  ان یرزقنی طلب ثارک اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است. ۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا) - اللهم اجعلنی عندک وجیها ۳- مقام معِیَّت(همراهی) با معصوم -  ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة - مع امام منصور (این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند). ۴- مقامی که درخواست می‌کنیم تمام مراحل زندگی ما، درهم‌تنیده با معصوم باشد. - اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... ۵- مقام شهادت - و مماتی ممات محمد و آل محمد چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده. ۶- رسیدن به مقام محمود - ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد). حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم - لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا -  و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم... (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) - الحمد لله علی عظیم رزِیّتی (دقیقاً در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد. حکایت زیارت عاشورا، حکایت یکی‌شدن  اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم. ۸-مقام برائت (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) - و بالبرائة من اعدائکم ۹- مقام لعن این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) که اگر خانه دل جارو نکرده باشی در حقیقت لعن روزانه به خود می فرستی. - اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد جا نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلاً تا قبل از ظهوراطلاع نداریم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند. ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. ۱۰- مقام سِلم - انی سلم لمن سالمکم - و ولیّ لمن والاکم این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان. ۱۱- مقام حَرب - حرب لمن حاربکم این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر می‌کنید هر کسی می‌تواند به مقام مجاهدت برسد؟ ۱۲-مقام ایثار ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم. - بابی انت و امی ۱۳- مقام قربة الی الله باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. - اللهم انی اتقرب الیک... ۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت - انی اتقرب الی الله و الی رسوله... این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است. ۱۵_مقام معرفت اهل‌بیت (چرا که در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة) - اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم... ۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن ، مانند بوقلمون  هر لحظه رنگ عوض نکردن - ان یثبّت لی عندکم قدم صدق - ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین... ۱۷- مقام رجعت، که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد - و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور ۱۸- مقام شکر اللهم لک الحمد و حمد الشاکرین https://eitaa.com/maarefquran13951
48.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✾ ﷽ ✾ حفظ زیارت عاشورا: ✅ اوّل: هفت سلام 🔻السَّلامُ عَلَیکَ یا أبا عَبدِاللّهِ... 🔹در این بخش با 7 (یا 8) ســـلام به محضر آقا ابا عبد الله الحسین عرض ارادت می کنیم ⏰ زمـــــــــــــــــان: 13 دقیقه 📦 حجــــــــــم: 46 مگابایت https://eitaa.com/maarefquran13951
متن کامل بیانات امام خامنه‌ای در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم. ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ https://khl.ink/f/56951 بسم الله الرّحمن الرّحیم والحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّة الله فی الارضین. خیلی خوش آمدید برادران عزیز، خواهر گرامی. این جلسه، طبق معمول همه‌ی دولت‌های دیگر، جلسه‌ی تشکّر بنده از مسئولین و دوستان و اعضای دولت است. البتّه جای آقای رئیسی عزیزمان خالی است؛ ولی خب طبق اعتقادات ما، ارواح طیّبه‌ی مؤمنین، بخصوص شهدا، ناظرند، حاضرند، می‌بینند، می‌شنوند؛ در واقع، ایشان هم از تشکّر ما و از قدردانی ما از ایشان مطّلع می‌شوند. جلسه برای تشکّر است و امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال از شماها این زحماتتان را قبول کند. و آنچه انجام دادید یک طرف، آنچه نیّت انجامش را هم داشتید یک طرف؛ آن هم همین‌جور اهمّیّت دارد؛ یعنی تصمیم شما این بود که در ادامه‌ی دولت، کارهایی را، برنامه‌هایی را اجرا کنید؛ آنها هم پیش خدای متعال اجر دارد. ان‌شاءالله خداوند شماها را موفّق بدارد و کمکتان کند که بتوانید استمرار بدهید این خدمات را. البتّه طبعاً تشکیلات دولت تغییراتی خواهد داشت، شکّی نیست؛ لکن خدمتگزاری افراد نباید فقط در چهارچوب این عناوین مشخّص مدیریّت‌های خاص باشد؛ باید در همه‌ی شرایط، در همه‌ی موارد، آماده باشند برای کار و خدمتگزاری. و خدمت کنید به کشور، کار کنید برای کشور و می‌توانید الحمدلله. دولت مرحوم آقای رئیسی (رضوان الله علیه) دولت کار بود، دولت امید بود، دولت حرکت در بخشهای داخلی و خارجی بود. اگرچه این عناوین را شاید خود ایشان یا اعضای دولت به کار نمی‌بردند، امّا عملاً این‌جور دیده می‌شد و فهمیده می‌شد؛ ایشان واقعاً امیدوار بود، واقعاً خوش‌بین بود به آینده ــ البتّه حق هم با ایشان بود ــ و تصمیم داشت که به آن هدفها خودش را برساند با همکاری شماها. من یک مطلب درباره‌ی خصوصیّات مرحوم آقای رئیسی (رضوان الله علیه) که در ذهنم برجسته است عرض می‌کنم. البتّه آقای مخبر انصافاً خیلی خوب بیان کردند؛ بسیاری جوانب مهم را ایشان ذکر کردند، بنده هم چند مورد را عرض می‌کنم. به نظر من یکی از مهم‌ترین خصوصیّات آقای رئیسی مردمی بودن بود. برای همه‌ی ماها، برای دولت‌ها و رؤسای دولت‌ها، برای اعضای دولت‌ها، این باید الگو باشد. ایشان به مردم اعتنا می‌کرد، برای مردم احترام قائل بود، در بین مردم حضور پیدا می‌کرد، لمس می‌کرد حقایق را با حضور در میان مردم، حرف‌های آنها را می‌شنید و نیازهای آنها را محور برنامه‌ریزی‌های خودش قرار می‌داد؛ ایشان این‌جوری بود. محور برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌ها و کارها و شاخص‌هایی که مورد نظر ایشان بود، حلّ مشکلات مردم بود. حالا ممکن بود بعضی به نتیجه برسد، بعضی نرسد، امّا محور کارهای ایشان اینها بود؛ آنچه ما همیشه در مذاکرات جلساتمان با آن مواجه بودیم. این درست همان چیزی است که مورد نظر اسلام است؛ یعنی با مردم بودن. در این نامه‌ی معروف و فرمان معروف امیرالمؤمنین (علیه السّلام) به مالک اشتر، ایشان می‌فرمایند: بهترین و محبوب‌ترین کارها در نزد تو باید این چند چیز باشد؛ دو سه چیز را ذکر می‌کنند، از جمله: اَجمَعُها لِرِضَی الرَّعِیَّة؛ محبوب‌ترین کارها در نظر تو باید آن کاری باشد که مایه‌ی خشنودی توده‌های مردم است؛ دنبال این باش. مراد از «رعیّت» ــ که گاهی در کلمات امیرالمؤمنین تعبیر می‌شود به «رعیّت»، گاهی تعبیر می‌شود به «عامّه» ــ توده‌ی مردم است در مقابل نورچشمی‌ها، که حضرت از آن مجموعه‌ی نورچشمی‌ها و آن ویژه‌خوارها تعبیر می‌کنند به «خاصّه». می‌گویند بهترین کارها و محبوب‌ترین کارها آن است که مورد نظر توده‌ی مردم باشد، آنها را خشنود کند، آنها را راضی کند، هماهنگ با رضایت آنها باشد. بعد، در دو سه فِقره بعد می‌فرمایند: وَ اِنَّما عِمادُ الدّینِ وَ جِماعُ المُسلِمینَ وَ العُدَّةُ لِلاَعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّة؛ آن که به درد تو می‌خورد در مقابل دشمن،‌ آن که می‌تواند وحدت ایجاد کند، یکپارچگی به وجود بیاورد در کشور، همین توده‌ی مردمند؛ اینها هستند که اگر باهم باشند، کشور یکپارچه می‌شود؛ وَالّا نورچشمی‌ها هر کدام انگیزه‌های خودشان را دارند، برای خودشان کار می‌کنند. طبعاً اهواء وقتی که متخالف بود، با همدیگر برخورد می‌کند ــ در این شکّی نیست ــ یعنی «اجتماع» اصلاً دیگر معنا پیدا نمی‌کند. امّا مردم چرا؛ آحاد مردم، توده‌ی مردم، می‌توانند اجتماع کنند و عُدّه‌ی للاعداء [باشند]؛ برای مواجهه‌ی با دشمن، در هر میدانی، مردم به کار می‌آیند. حالا حضرت در دنباله‌اش حرف‌های خیلی جالبی دارند که من در جلسات نهج‌البلاغه که برای دوستان دولتی در طول سال‌ها گاهی داشتم، یک تکّه‌هایی از اینها را شرح کرده‌ام. https://eitaa.com/maarefquran13951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✾ ﷽ ✾ ✅ دوّم: مصیبت بزرگ 🔻... لَقَد عَظُمَتِ الرَّزِیّة... 🔹در این بخش به بیان بزرگی مصیبت وارده بر ابا عبد الله الحسین می پردازیم ⏰ زمـــــــــــــــــــــان: 7 دقیقه 📦 حجـــــــــــم: 26 مگابایت https://eitaa.com/maarefquran13951
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🖤 لوح | مثلی لا یبایع مثله ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: یزید می‌خواست امام حسین علیه‌السّلام را مجبور کند به جای این‌که مردم را ارشاد و هدایت فرماید و گمراهی آن حکومت ظالم را برای آنان تشریح نماید، بیاید حکومت آن ظالم را امضا و تأیید هم بکند! امام حسین فرمود «مثلی لا یبایع مثله»؛ حسین چنین امضایی نمی‌کند. امام حسین علیه‌السّلام باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد. ۱۳۸۱/۱/۹ 📥 نسخه قابل چاپ 🏴 در ایام ماه محرم، مجموعه لوح برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون سخنان مهم امام حسین علیه‌السلام منتشر خواهد شد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رمزگشایی عباس موزون از واژه تَنَقَبَّت در زیارت عاشورا از نظر بنده نقاب برای اسب بوده ولاغیر. و نهایت ناجوانمردی و اهانت یزیدیان، اسب تاختن بر بدن ها بوده. ستمی آن‌چنان سهمگین و سنگین که زیارت عاشورا هم آن را فریاد کرده. اما چون اهانت بسیار بزرگ است، لذا غیرمستقیم و اشاره وار بیان شده. https://eitaa.com/maarefquran13951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✾ ﷽ ✾ حفظ زیارت عاشورا: ✅ سوم: چهار لعن 🔻فلعن الله.... ⏰ زمـــــــــــــــــان: ۱۲:۳ دقیقه 📦 حجــــــــــم: ۱۲/۶ مگابایت https://eitaa.com/maarefquran13951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عاشورا از منظر قرآن کریم.pdf
4.09M
📚 سید شهداء و عاشورا از منظر قرآن کریم 📄 تعداد صفحات:۱۹۹ 📣 زبان: فارسی https://eitaa.com/maarefquran13951
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 ✍🏻... یکی از از ، از جمله سال، مانند ، داشتن با اهل منزل و دوستان است. 📌 حساب کردن ، دوستان، مؤمنین، احترام گذاشتن، با بیشتر رفتار کردن، دیگران را ، محسناتشان را بزرگ کردن، با واژه‌های احترام‌آمیز صحبت کردن؛ تاجایی که طرف مقابل پیش ما احساس بکند؛ احساس بکند؛ نه اینکه احساس و داشته باشد؛ بلکه بر عکس، کند از اینکه در جوار ماست، نه اینکه گمان بَرد که است. 🔹 دوستان! یک جوری کنیم که خداوند بشود و دوستانمان هم در دلشان بشوند، بگویند را ، چه خوبی! چه آدم ! چه خوب و آرامی! این دوست به من نمی‌پردازد؛ اشکالات من را نمی‌کند؛ توی سر من نمی‌زند؛ بلکه از روی و دنبال من است! 👌🏻 من هم چنین زیبا و دلنشینی داشتم... https://eitaa.com/maarefquran13951
🚨﴿لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‌‌‏﴾ ✍🏻... مفهوم این جمله در آیه ۳۹ سوره نجم، همان چیزی است در حدیث امام حسین علیه‌السلام می‌فرماید: که در آن نمی‌کنید را به نیاورید! 📌آیا ما برای عجله می‌کنیم که زودتر وارد نماز بشویم؟! یا وقتی صدای را می‌شنویم؛ داریم که اذان شد؟! نماز، برای عموم ما در جایگاه و است! نماز ما، نیست! نیست! نیست! بلکه نماز بسیاری از ماها، نماز وَبال است! ما عجله می‌کنیم برای زودتر خواندن آن! برای زودتر شدن از نماز! چون نماز را وَبال می‌دانیم! عموم ما مسلمان‌ها نمازمان، نماز وَبال است! وَبال انسان را می‌کند، لذا دنبال این است که سریعاً از آن بشود! 🔹ما خیلی چیزها را می‌دانیم، اما متأسفانه نمی‌کنیم! طبق سیره مؤمنین، وقتی کسی‌که دارد و خدمت یکی از می‌رسد، مثلاً مرحوم آقای بهجت، می‌گوید: آقا چه کار باید بکنم؟ معمولاً امثال ایشان می‌فرمایند: به آن چیزی که می‌دانی کن! چرا؟ چون ﴿لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَها﴾ ماها وقتی این آیه را می‌شنویم؛ بلافاصله می‌گوییم: خب ما همین‌قدر است؛ است؛ توان زیادی نداریم! 💯 نه! این‌طور نیست؛ ما انسان هستیم! انسان وسعش است! خیلی از ماها همین را برای توجیه خودمان، برای توجیه خودمان استفاده می‌کنیم. در حالی که معنای این آیه برعکس است! یعنی ای انسان! تو بیشترین وسع را داری! تو محل عرضه هستی! تو بیشترین را داری! تو جن نیستی، تو حیوان نیستی، تو مَلَک نیستی، تو بیشترین را در میان داری! چرا از این آیه، سوء استفاده می‌خواهیم بکنیم؟! 💠 ﴿لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‌‌‏﴾ چقدر به سمت سعی می‌کنیم؟! در قبال امام زمان (عج) ﴿لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‌‌‏﴾ ما چه نسبت به خود داریم؟! در قبال و در قبال هر موضوع خوبی، این قرآن را بخوانیم! ما چه کار داریم می‌کنیم؟! نکند، کارنامه ما در طی یک‌سال این باشد که او وقت تلف کرد! و به آن چیز که می‌دانست؛ نکرد. 🔻دوستان! این مطلب را جدی بگیریم. https://eitaa.com/maarefquran13951