eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.4هزار عکس
32.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 بازگشت به عقب دولت از ارزش‌های حکومت اسلامی پوستر جدید نمایشگاه قرآن به عنوان مذهبی‌ترین کارکرد نهاد دین در جمهوری اسلامی، زن چادری را به طور رسمی حذف کرد، در نزاع دولت با حکومت بر سر چه کسی پیروز میدان است؟ آیا چادر از ادبیات دینی دولت جمهوری اسلامی به صورت رسمی حذف شد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ اینجا قم نیست ... ❕ هر چه از بی‌لیاقتی شهرداری‌ها در تزئیات شهری برای ماه مبارک رمضان بگوییم، کم گفتیم. انگار کشورمان را یک جریان و دین‌زدا مدیریت می‌کند و تمام تلاشش را دارد تا هیچ رنگ و بوی معنوی در شهر دیده نشود. @ponezs ┅─────────── 🤲 🌙 ‌ ‌ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │ 📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❕ اینجا قم! این همه المان شهری در ارتباط با نوروز نصب کردند، اونوقت دو المان هلال ماه گذاشتند در میان این همه تخم مرغ و کبوتر. ماه رمضان در نوروز افتاده یا نوروز در ماه رمضان؟ @ponezs
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ یه خانم میتونه به تنهایی بدون هیچ پشتوانه ای این افراد پررو و وقیح رو ملزم به اجرای کنه چطور مسئولین نمیتونن؟! ⛔️ حالا خانم هنجارشکن در قم رو با آقایون هنجارشکن در مترو مقایسه کنید! یه وجه اشتراک دارند، بددهن و هوچیگر بودنشون !!! مسئولین مترو و شهرداری برن بشینن خونشون کار رو بسپرن به امثال این خانم با . ✍ سعیدیسم | @saeedism ┅─────────── ‌ ‌ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │ 📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
❕ امروز وسط هستیم. آنها ما را متهم به بی‌قانونی می‌کنند و ژست منطقی می‌گیرند، برای مغالطات‌شان نسبت به ما کم نمی‌گذارند اما در مواجهه با حقایق بیرونی و ظلم‌هایی که روا داشتند، سکوت می‌کنند. ❕ دیشب در مترو هفت تیر تهران، مادر و دختری را به خاطر تذکر حجاب به باد کتک گرفتند، آنقدر زدند و کسی جرات فیلمبرداری نداشت. ما میانه هستیم و در این نبرد به حول و قوه الهی پیروزیم.
34.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 این چند دقیقه تحلیل آیت الله از ماجرای درمانگاه قم را بشنوید...
امام جمعه پردیسان.mp3
4.79M
🎙بشنوید || مواضع روشنگرانه امام جمعه پردیسان قم پیرامون ماجرای نهی از منکر 🔸حجت الاسلام و المسلمین حامدی: ▫️ کار مردم است؛ اما مسئولان چرا برخورد نمیکنند که اینقدر جری شده‌اند که در قم و نزدیکی حرم چنین اتفاقی رخ دهد؟ ▫️از نظر شرعی و قانونی حق آن طلبه بوده که نهی از منکر انجام دهد و کسی اجازه ندارد مانع آن شود. 🔻با تأسف بیشتر، برخی عمامه به سرها مانند فتنه سال گذشته، بدون اطلاع سخنانی گفته اند که مایه شرمندگی است. ▫️اگر غفلت کنیم ممکن است مانند سال گذشته مشکلاتی دامن گیر کشور شود. ┅─────────── ‌ | ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │ 📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برخی از افراد وقتی از سر زن مسلمان برمیدارن سکوت میکنن از ترس؛ اما خدا نکنه یک چادری یا یک آخوندی ترک اولایی انجام بده؛ بد و بیراه میگن!
تا دیروز که از ملت فیلم میگرفتن که چرا میکنی، حالا وحشی میشن فقط به خاطر احتمال عکس گرفتن الآن هم میگن چرا عکس گرفته بعد خودشون فیلمش رو پخش میکنن. دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟ اول گفتن مادره که مادر نبود، حتی اون بچه براش مهم هم نبود. این‌ها که سلیطه‌بازی در میارن و چشمشون رو میبندن و دهنشون رو باز میکنن عقل و احساس ندارن.
🔴 کم کم داریم به وصیت نامه حضرت امام خمینی نزدیک می شویم . . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی رحمة‌ الله علیه : ....و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.
❕ چقدر سکوت نخبگان تاریک است و نوری که میان این تاریکی روشن می‌شود . . .
مباحث
🔰 #آزادی_بیان به سبک آمریکا 📌پ.ن: لایحه ممنوعیت اپلیکیشن تیک‌تاک در آمریکا تصویب شد.
🔴 قابل توجه مشتاقان و دلدادگان سکو های اطلاعاتی دشمن ▪️مجلس نمایندگان آمریکا در راستای حفاظت از کلان داده ها استفاده از TikTokرا تصویب کرد در ایران هم شورای عالی فضای مجازی در تلاش هست تا کلان داده های کشور را دوباره تقدیم شرکت‌های بیگانه کنه و مجدداً کشور را زیر سلطه بیگانگان ببره ▪️به نظرتون چرا نمایندگان آمریکا اینقدر نمی‌فهمند که نباید در دسترسی به سکوهای پرمخاطب خارجی محدودیت ایجاد کنند؟!! خب بجای طرح ممنوعیت ، پوسته راه اندازی کنند و خلاص !! اونم از نوع پوسته‌ی حکمرانی پذیر
راه دور نروید، همین بغل است! 🔹حضرات شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفته‌اند برای دسترسی مردم به سکوهای پرطرفدار فضای مجازی، طرح ایجاد پوسته‌های حاکمران‌پذیر (؟) را کلید بزنند تا هم مردم بدون فیلترشکن به این سکوها دسترسی داشته باشند و هم به وسیله‌ی پوسته، بتوانند مطالب مغایر با قوانین جمهوری اسلامی را مدیریت نمایند![و شاید علل خُرد دیگری هم داشته باشد] 🔹 خدمت این اساتید باید گفت چرا راه دور میروید؟ ابتدا روبیکا که حاکمیت و زیرساخت‌هایش در خاک خودمان است را حکمران‌پذیر کنید و فضای مبتذل آن را از لوث مطالب مغایر با قوانین کشور پاک نمایید، بعد بروید دنبال ایجاد پوسته و اعمال حکمرانی مضحک‌تان بر سکوهای خارجی! 😏 و البته هرگاه خواستید بحث پوسته‌های حکمران‌پذیر را مطرح کنید، یکبار به معنای کلمه‌ی «حکمرانی» در فرهنگ لغت‌ نگاهی بیاندازید! احتمالا معنی حکمرانی را خوب متوجه نشده‌اید! ✍ میلاد خورسندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ با حمایت عدلیه! ▪️بیش از یک سال است که هر روز شاهد چنین فجایعی هستیم: وقاحت قانون شکنان هرزه، مظلومیت مومنان حقیقی و لگدکوب شدن احکام الهی ! ▪️و در تمام این موارد از خود پرسیده ایم این جماعت وحشی با کدام پشت‌گرمی در کوچه و بازار (و حتی اماکن متعلق به سپاه) قانون و شرع را زیرپا می گذارند، به ارتکاب و سیاسی(بی حجابی) مباهات می کنند، با درندگی و خشونت به ناهی از منکر هجوم می آورند، مرتکب ضرب و شتم و اهانت و...می شوند و در بسیاری موارد از جنایت خود فیلم تهیه کرده و به شبکه های تروریستی ارسال می کنند!؟ ❇️ بدون تردید پشت‌گرمی این جماعت به«جناب عدلیه»است ! اینها یقین دارند عدلیه، بی حجابی را جرم نمی داند و برای مرتکبان آن پرونده و مجازاتی ترتیب نمی دهد! مطمئن هستند عدلیه کسی را به خاطر حمله به ناهی از منکر، مجازات نکرده و نخواهد کرد! اینها می دانند حتی کشتن آمر به معروف هم هزینه ای ندارد!(قاتل چگونه مجازات شد؟) ▪️وقتی فاسقی پشتش به عدلیه گرم باشد می تواند مثلعیالابوسفیان، جگر آمر به معروف را هم از قفسه سینه دربیاورد و به نیش بکشد! ▪️جناب عدلیه ! در اتفاقات یک سال اخیر ثابت کرده اید جان و مال و آبروی ناهیان از منکر برای شما ارزشی ندارد؛ اما احتمال نمی دهید گستاخی قانون شکنان در آینده نزدیک برای جان و مال و ناموس شما و کل جامعه خطرساز شود؟ ✍ دکتر کوشکی ┄┅┅┅❀┅┅┅┅┄ @maroofaane5 ‌ ‌ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❕ خدا مدیران را هدایت کند، خدا مسئولین را هدایت کند تا به ریل اصلی انقلاب اسلامی برگردند ‌ ‌ ╭═══════๛- - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، یک نامه از ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۷۷ - سفارش به عبد الله بن عباس در بیان روش مناظره با خوارج
| ✉️ نامه ۷۸ - نامه به ابو موسى اشعرى در جواب نامه او ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ و من كتاب له عليه‌السلام إلى أبي موسى الأشعري جوابا في أمر الحكمين ذكره سعيد بن يحيى الأموي في كتاب المغازي (جواب نامه ابو موسى اشعرى، پيرامون حكميّت كه سعيد بن يحيى اموى در كتاب المغازى آن را آورده) 📜 فَإِنَّ اَلنَّاسَ قَدْ تَغَيَّرَ كَثِيرٌ مِنْهُمْ عَنْ كَثِيرٍ مِنْ حَظِّهِمْ فَمَالُوا مَعَ اَلدُّنْيَا وَ نَطَقُوا بِالْهَوَى وَ إِنِّي نَزَلْتُ مِنْ هَذَا اَلْأَمْرِ مَنْزِلاً مُعْجِباً اِجْتَمَعَ بِهِ أَقْوَامٌ أَعْجَبَتْهُمْ أَنْفُسُهُمْ وَ أَنَا أُدَاوِي مِنْهُمْ قَرْحاً أَخَافُ أَنْ يَكُونَ عَلَقاً همانا بسيارى از مردم تغيير كردند، و از سعادت و رستگارى بى‌بهره ماندند، به دنيا پرستى روى آورده، و از روى هواى نفس سخن گفتند. كردار اهل عراق مرا به شگفتى وا داشته است، كه مردمى خودپسند در چيزى گرد آمدند، مى‌خواستم زخم درون آنها را مداوا كنم، پيش از آن كه غير قابل علاج گردد وَ لَيْسَ رَجُلٌ فَاعْلَمْ أَحْرَصَ عَلَى جَمَاعَةِ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم وَ أُلْفَتِهَا مِنِّي أَبْتَغِي بِذَلِكَ حُسْنَ اَلثَّوَابِ وَ كَرَمَ اَلْمَآبِ پس بدان در امّت اسلام، هيچ كس همانند من وجود ندارد كه به وحدت امّت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و به انس گرفتن آنان به همديگر، از من دلسوزتر باشد. من در اين كار پاداش نيك و سرانجام شايسته را از خدا مى‌طلبم وَ سَأَفِي بِالَّذِي وَأَيْتُ عَلَى نَفْسِي وَ إِنْ تَغَيَّرْتَ عَنْ صَالِحِ مَا فَارَقْتَنِي عَلَيْهِ فَإِنَّ اَلشَّقِيَّ مَنْ حُرِمَ نَفْعَ مَا أُوتِيَ مِنَ اَلْعَقْلِ وَ اَلتَّجْرِبَةِ و به آنچه پيمان بستم وفا دارم، هر چند تو دگرگون شده، و همانند روزى كه از من جدا شدى نباشى. همانا تيره روز كسى است كه از عقل و تجربه‌اى كه نصيب او شده، محروم ماند وَ إِنِّي لَأَعْبَدُ أَنْ يَقُولَ قَائِلٌ بِبَاطِلٍ وَ أَنْ أُفْسِدَ أَمْراً قَدْ أَصْلَحَهُ اَللَّهُ و من از آن كس كه به باطل سخن گويد يا كارى را كه خدا اصلاح كرده بر هم زند، بيزارم فَدَعْ مَا لاَ تَعْرِفُ فَإِنَّ شِرَارَ اَلنَّاسِ طَائِرُونَ إِلَيْكَ بِأَقَاوِيلِ اَلسُّوءِ وَ اَلسَّلاَمُ آنچه را نمى‌دانى واگذار، زيرا مردان بد كردار، با سخنانى نادرست به سوى تو خواهند شتافت، با درود. ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام: 🪶 ۷۸ از نامه‌هاى آن حضرت عليه السّلام است در پاسخ نامۀ ابو موسى اشعرىّ‌ كه او آنرا از جائيكه (دومة الجندل كه در شرح خطبۀ سى و پنجم گذشت) ايشان (او و عمرو ابن عاص) را در آنجا براى حكومت (انتخاب نمودن خليفه) تعيين نموده بودند بآن بزرگوار نوشته بود، و اين نامه را سعيد ابن يحيى اموىّ‌ در كتاب (خود كه نامش) مغازى (است) بيان كرده: (۱) چه بسا از مردم از بسيارى از نصيب و بهرۀ خود (در دنيا و آخرت) بى‌بهره شدند، پس بدنيا رو آوردند و (از راه حقّ‌ پا بيرون نهادند، و) به هواى نفس سخن گفتند (و از گفتار خدا و رسول در پيروى از امام زمان خود چشم پوشيدند) و من از اين كار (خلافت) جائى آمده‌ام شگفت آور كه در آنجا گروهى چند گرد آمده‌اند كه نفسهاشان آنها را بكبر و خود پسندى واداشته (جاى بسى حيرت و شگفتى است كه من بين گروهى خود رأى و خودپسند قرار گرفته‌ام كه به دستورم رفتار ننموده پرچم استبداد و مخالفت بر افراشتند تا كار بجائى رسيد كه براى امر خلافت بين من و معاويه مانند تو و عمرو ابن عاص را حكم و ميانجى قرار دادند) پس من (در مماشات با آنها مانند آنست كه) دمّل و ريشى از آنها را معالجه ميكنم كه مى‌ترسم (يك باره) خون بسته شده گردد (آنگاه مداواى آن سخت شود) (۲) و (سبب اينكه با آنها مماشات كردم آنست كه) بدان (اى غافل از حقّ‌ و حقيقت و اى نادان) براى انتظام امر امّت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و الفت و دوستى بين ايشان مردى از من حريصتر (كوشنده‌تر) نيست، و باين كار خواهان پاداش و بازگشت نيكو مى‌باشم، (۳) و بزودى بآنچه كه وعده داده و قرار گزارده‌ام وفا ميكنم و اگر چه تو از شايستگى كه هنگام جدا شدن از من داشتى (همانطورى كه خود را پاك و نيك نماياندى) برگردى (و بر خلاف قرآن كريم از روى هواى نفس حكم كنى) زيرا بدبخت و زيانكار كسى است كه از سود عقل و تجربه‌اى كه باو داده شده است بى‌بهره ماند (يا آنكه بگوئيم: آنچه وعده داده‌ام وفا ميكنم، و اگر تو از شايستگى خود كه نشان دادى برگردى بدبخت هستى، زيرا بدبخت كسى است كه از سود و آزمايشى كه باو عطا شده بى‌بهره مانده، ولى معنى اوّل بهتر است) (۴) و من بيزارى مى‌جويم (يا بخشم مى‌آيم و درهم ميشوم) از گوينده‌اى كه بباطل و نادرستى سخن گويد، و از اينكه كارى را كه خدا اصلاح فرموده تباه سازم (اگر در اين كار طبق دستور قرآن كريم رفتار شود من با آن همراهم و صلاح امّت را بفساد نمى‌كشانم) (۵) پس آنچه را نمى‌شناسى رها كن (گرد چيزى كه نمى‌دانى نگرد و احتياط‍‌ و انديشه را از دست مده) زيرا بد كرداران مردم با گفتارهاى ناروا (سخنان بر خلاف حقّ‌ و حقيقت) بسوى تو مى‌شتابند (تا از كم خردى تو نتيجه گرفته مسلمانان را براه ضلالت و گمراهى برده بدبخت و بيچاره گردانند، خلاصه گفتار عمرو ابن عاص و مردم شام فريبت ندهد كه سعادت و نيكبختى دنيا و آخرت را از دست خواهى داد) و درود بر شايستۀ آن. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────