eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.4هزار عکس
32.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ محورهای اخلاق اجتماعی 🌸🌸🌸🌸🌸 💡درخواست تبدیل حسد به مودت: وَ مِنْ حَسَدِ أَهْلِ الْبَغْی الْمَوَدَّةَ. 💡ترک عیب‌جویی از دیگران و عیب زدایی ازخود: وَ تَرْک التَّعْییرِ. 💡نفی قدرت طلبی و برتری جویی و تجاوز به حقوق دیگران: وَ لاَ أَطْغَینَّ وَ مِنْ عِنْدِک وُجْدِی. 💡رعایت ادب اجتماعی و اخلاق عمومی: وَ مَا أَجْرَی عَلَی لِسَانِی مِنْ لَفْظَةِ فُحْشٍ أَوْ هُجْرٍ أَوْ شَتْمِ عِرْضٍ أَوْ شَهَادَةِ بَاطِلٍ أَوِ اغْتِیابِ مُؤْمِنٍ غَائِبٍ أَوْ سَبِّ حَاضِرٍ وَ مَا أَشْبَهَ ذَلِک. 💡دوری از اسرافکاری: وَ امْنَعْنِی مِنَ السَّرَفِ. 💡پاسخ خوب در برابر کار بد: وَ سَدِّدْنِی لِأَنْ أُعَارِضَ مَنْ غَشَّنِی بِالنُّصْحِ. 💡مسئولیت پذیری و مدیریت درست: وَ سُمْنِی حُسْنَ الْوِلاَیةِ. 💡تبدیل دشمنی نزدیکان به دوستی: وَ مِنْ عَدَاوَةِ الْأَدْنَینَ الْوَلاَیةَ. 💡رفع بدگمانی و بی‌اعتمادی دیگران به خود: وَ مِنْ ظِنَّةِ أَهْلِ الصَّلاَحِ الثِّقَةَ. 💡درخواست رفع خدعه مکاران؛ وَ أَبْدِلْنِی مِنْ بِغْضَةِ أَهْلِ الشَّنَآنِ الْمَحَبَّةَ". 💡همکاری با دیگران و خدمت به جامعه: وَ مِنْ رَدِّ الْمُلاَبِسِینَ کرَمَ الْعِشْرَةِ. 💡معاشرت خوب با دیگران و خوش رفتاری: وَ أَجْزِی مَنْ هَجَرَنِی بِالْبِرِّ. 💡توجه به کرامت و حیثیت انسان‌ها؛ وَ اکفِنِی مَئُونَةَ مَعَرَّةِ الْعِبَادِ. 💡داشتن الگو و اسوه و تعیین جهت گیری؛ وَ حَلِّنِی بِحِلْیةِ الصَّالِحِینَ. 💡ایجاد آرامش و مبارزه با خشونت؛ وَ إِطْفَاءِ النَّائِرَةِ و وَ إِصْلاَحِ ذَاتِ الْبَینِ. 💡اهمیت مسابقه اجتماعی در خوبی‌ها : وَ السَّبْقِ إِلَی الْفَضِیلَةِ وَ إِیثَارِ التَّفَضُّلِ. 💡نفی ستمگری و ظلم: وَ لاَ أَظْلِمَنَّ وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَی الْقَبْضِ مِنِّی. 💡مسئولیت پذیری و مدیریت درست: وَ سُمْنِی حُسْنَ الْوِلاَیةِ. 💡درخواست کفایت از عیب‌جویی مردم؛ وَ اکفِنِی مَئُونَةَ مَعَرَّةِ الْعِبَادِ. 💡دفع عوامل ضرر و زیان؛ و ادرَأ عَنّی بلُطفِکَ. 💡ترک احسان نابجا: و الافضَال علی غیرِ المُستَحَق. 💡درخواست دستی توانا در مقابل ظالم و زبانی گویا در برابر دشمنان: و اجعَلنی یَداً علی مَن ظَلَمَنی و لِسَاناً علی مَن عانَدَنی. 💡بی‌اعتنایی به ثروت مال اندوزان: وَ لا تَفتنّی بالنَّظَر. 💡سخن گفتن برای هدایت مردم و پیمودن راه برتر: انطِقنی بِالهُدی. 💡دوستیِ مدارا کنندگان به محبت واقعی: و مِن حُبِّ المُدارِینَ تَصحیحَ المقة. 🌐 @Mabaheeth
13_Jalase-10.mp3
2.26M
🎙 دهم 💬 عبادت و اطاعت انحصاری خدا 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دارای 17 بخش میباشد که یکی از بخش های آن مدیریت شهری است. ⚠️ مدیریت شهری 2030 در اصفهان با حذف عکس و آثار شهدا از شهر در حال اجراست و در تهران با حیات شبانه پیگیری میگردد. 🆔 رسانه مردمی ثائر : @saeer_ir 🌐 @Mabaheeth
مباحث
#متفرقه 🔴 #سند_2030 دارای 17 بخش میباشد که یکی از بخش های آن مدیریت شهری است. ⚠️ مدیریت شهری 2030 د
✍️از طرح حيات شبانه تا طرح احياي بين الطلوعين یادداشت 1️⃣ بارها در كلاس‌هاي مطالعات تمدني عرض كرده‌ام كه تمدن‌ها و نظام فرهنگ، يك شبكه منسجم به هم پيوسته است. فرهنگ‌هايي كه تمدن‌ساز هستند، ناظر به شكل‌گيري اين شبكه تمدني و منسجم برنامه‌ريزي مي‌كنند. جريان‌هاي سياسي و ديني امروز در جمهوري اسلامي، اگر به مسأله تمدن‌سازي اسلامي با روش شبكه‌سازي توجه نكنند، مسيري را طي خواهند كرد كه در اين چهل ساله، در بخش‌هاي مختلف سياست‌گذاري اين كشور طي شده است. ⚠️اين تصور كه تمدن غربي را بايد اصلاح كرد تا اسلامي شود، فرهنگ ما را بيچاره كرده است. مثلا فكر كرديم كه اگر بخش‌هايي از روان‌شناسي كه به عشق آزاد توصيه مي‌كند و يا به زنان حقوق بيش‌تر از حقوق شرعي مي‌دهد و... را حذف كنيم، مابقي‌اش علمي و البته اسلامي مي‌شود! يا فكر كرديم اگر در بانك‌ها سعي كنيم قراردادهاي شرعي را وارد كنيم و اسم حساب جاري را قرض‌ الحسنه بگذاريم، بانك‌داري اسلامي تأسيس كرده‌ايم. ⭕️با اين درك سطحي، برخي مسئولين فكر مي‌كنند مي‌توان به راحتي همه تمدن غرب را اصلاح كرد. بنابراين تنها دغدغه برخي انقلابي‌ها اين مي‌شود كه اگر با بدحجابي و زنا و شراب‌خواري مبارزه شود و كسي ضدولايت فقيه نباشد و همگان سخنان حضرت آقا را تأييد كنند!! مسير تمدن‌سازي اسلامي باز است! 2️⃣ وقتي به يك جامعه، تهاجم فرهنگي صورت مي‌گيرد، معنايش اين است كه سبك زندگي به‌صورت شبكه‌اي در حال تغيير است. ما نمي‌توانيم با اين شبكه، با نگاه اتميك و خرد مواجه شويم. 3️⃣ سال‌ها پيش طرحي را براي تغيير ساعات كار، به برخي از مسئولين كشور دادم. در آن‌جا عرض كردم كه با تأكيد فراوان قرآن و روايات به بيداري سحر و بين الطلوعين، ميتوان ساعت ادارات را به گونه‌اي تنظيم كرد كه اخلاق شهروندان، سحرخيزي شود. مثلاً ساعت اداري از شش صبح آغاز شود. (تفصيل آن در كتاب بحران آمده است) اين ايده، مبتني بر مباني و اهدافي است. اگر تمدن‌سازي اسلامي، اقامه حق و تجلي توحيد در جامعه است، بايد امكان‌هاي بندگي افزايش يابد. 4️⃣ طرح حيات شبانه كه شهرداري تهران از ماه رمضان آغاز كرده، نشان دهنده اوج بحران تمدني ماست. در ماه رمضان كه ماه بندگي و توجه است، اين طرح كه بخشي از سند 2030 است، كليد مي‌خورد. سندي كه هر بخش آن، بخش‌هاي ديگر اين شبكه فرهنگي را به دنبال مي‌آورد و به‌صورت نرم، تمامي هويت فرهنگي ما را تسخير خواهد كرد. خواهش مي‌كنم توجه شود كه اين طرح، در تكميل ديگر بخش‌هاي سبك زندگي مدرن است و به‌صورت طبيعي لوازم خودش را به دنبال مي‌آورد: افزايش گردش پول و افزايش GDP، مصرف‌گرايي، لذت‌جويي، آزادي‌هاي غيرقابل كنترل و... . 5️⃣ در طرح حيات شبانه، فعاليت‌هاي روز تا نيمه‌هاي شب (ساعت 3) ادامه مي‌يابد و دقيقاً در آستانه بين الطلوعين و هنگامه عبادت، شهر از حركت مي‌ايستد و همه شهروندان به خواب مي‌روند. اميرالمؤمنين (ع) مي‌فرمايند: خواب پيش از طلوع خورشيد و نيز خواب قبل از نماز عشاء، باعث فقر و پريشاني امور مي‌شود.(مستدركالوسائل، ج 5، ص 110) 6️⃣ گاهي ساده‌لوحان مي‌گويند اين طرح‌ها اجباري نيست. همگان را به بيداري در شب اجبار نمي‌كند. هر كس مي‌خواهد مي‌خوابد و هر كس مي‌خواهد بيدار مي‌ماند. اين نگاه نشان از نفهميدن تمدن است. 7️⃣تمدن -بسترسازي زندگي- ذائقه شهروندان را تغيير مي‌دهد. همان‌طور كه در طرح كنترل جمعيت، ذائقه زنان ما تغيير كرد، ذائقه مردم در آينده بسيار نزديك به شب‌نشيني و شب‌گردي عادت خواهد كرد. البته اين، كوچك‌ترين و ساده‌ترين اثر طرح حيات شبانه است. از دست رفتن كنترل رفت و آمد فرزندان، زنان و دختران و افزايش جرايم اجتماعي و سست شدن بنيان خانواده، آثار ديگري است كه راه تحقق 2030 را بيش از پيش باز مي‌كند. 🆔 رسانه مردمی ثائر : @saeer_ir 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 🌙 روز یازدهم ماه مبارک رمضان 🎧 برگرفته از نکات تفسیری ارائه شده 👇 🔗 https://eitaa.com/astanqom/6106 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ موضوع : 🌐 @Mabaheeth
HazratZeinab[S].mp3
6.95M
روزهای ماه خوب خدا و ماه فرصت ها به سرعت از دست می رود . ان شاءالله به برکتِ أهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ،توفیق بهره برداری هر چه بیشتر از باقیمانده این ماه مبارک داشته باشیم. 🌐 @Mabaheeth
42.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روز یازدهم ماه رمضان 🎤 حاج محمود تو خیمه هنوز من سرلشکرتم به حضرت زینب علیهاالسلام 🌐 @Mabaheeth
دوازدهم ✨ اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ و العَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والكَفافِ و احْمِلنی فیهِ على العَدْلِ و الإنْصافِ و آمِنّی فیهِ من كلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِكَ یا عِصْمَةَ الخائِفین. 🙏 خدایا؛ در این روز مرا به زیور پوشش و عفت بیارای و به جامه‌یِ قناعت و کفاف بپوشان و به کار عدل و انصاف بدار و از هر چه ترسانم مرا ایمن ساز به نگهداری خود ای نگهدارنده آنان که می‌ترسند. 🌐 @Mabaheeth
شرح دعای روز دوازدهم.Mp3
9.01M
🎤 (ره) 🎧 دوازدهم ماه مبارک رمضان 🌐 @Mabaheeth
12.mp3
4.09M
دوازدهم (تندخوانی) 🎧 با صدای استاد معتز آقایی ▶️ آیه 6 سوره مبارکه هود(ع) صفحه 222 ⏸ آیه 52 سوره مبارکه یوسف(ع) صفحه 241 🌐 @Nafaahat
مباحث
🎧 استاد #میرباقری حفظه الله تعالی 🎙 قرائتِ کاملِ #دعای #ابوحمزه_ثمالی 📜 إلَهِي لا تُؤَدِّبْنِي بِعُ
3 حفظه الله تعالی ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ فرازهای مطرح شده: اَلحَمْدُ للهِ الَّذِی یُجِیبُنِی إذا دَعَوتُهُ وَ إنْ كُنْتُ بَطِیئاً حِینَ یَدعُونَی؛ اَلحَمدُ للهِ الَّذِی أسئَلُهُ فَیُعْطِیَنِی وَ إنْ كُنْتُ بَخِیلاً حِینَ یَسْتَقْرِضُنِی؛ وَالحَمدُ للهِ الَّذِی اَدعُوهُ وَلا اَدعُوا غِیرَهُ وَ لُو دَعَوتُ غِیرَهُ لَمْ یَستَجِب لِی دعائی؛ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لاَ أَرْجُو غَيْرَهُ ؛ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي تَحَبَّبَ إِلَيَّ وَ هُوَ غَنِيٌّ عَنِّي وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي يَحْلُمُ عَنِّي حَتَّى كَأَنِّي لاَ ذَنْبَ لِي فَرَبِّي أَحْمَدُ شَيْءٍ عِنْدِي وَ أَحَقُّ بِحَمْدِي. 🌐 @Mabaheeth
أعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجِیم . بِسْمِ الله الرَّحمنِ الرَّحِیم . قُلْ مَا یَعْبِأَ بِكُمْ رَبّی لُولا دُعاكُمْ یكی از آداب و سنن دعا همین است. وجود مبارك امام سجاد سلام الله علیه در سحرهای ماه مبارك رمضان ذات أقدس إله را حمد می‌كند و او را شایسته حمد و ثناء می‌داند و همین را زمینه اجابت دعا می‌شمارد . عرض می‌كند: ***اَلحَمْدُ للهِ الَّذِی یُجِیبُنِی إذا دَعَوتُهُ وَ إنْ كُنْتُ بَطِیئاً حِینَ یَدعُونَی*** خدا را من حمد می‌كنم كه وقتی او را می‌خواهم و می‌خوانم ، مرا اجابت می‌كند. گرچه هر وقت او مرا خواست، من با كُندی به طرف او حركت می‌كنم و گاهی هم ممكن است این راه را طی نكنم. و خدای را حمد می‌كنم كه هر وقت چیزی خواستم به من عطا می‌كند، گرچه هر وقت او دستور انفاق مالی داد من بُخل می‌ورزم . و خدای را حمد می‌كنم كه هر وقت خواستم با او ندائی در میان بگذارم، بدون واسطه و بدون شفیعی كه از من شفاعت بكند او مرا می‌پذیرد. قبلاً به عرضتان رسید كه همانطوری كه آیات قرآن یكدیگر را شرح و تفسیر می‌كنند، احادیث و ادعیه و مناجات هم به شرح ایضا.ً این دعای ابوحمزه ثمالی را باید با سائر ادعیه امام سجاد سلام الله علیه شرح كرد. وجود مبارك امام سجاد سلام الله علیه در صحیفه سجادیه دارد كه: خدایا! سه چیز مانع دعا كردن من است و یك چیز من را به دعا كردن تشویق می‌كند. اما آن سه چیزی كه حاجِب است، نمی‌گذارد من دعا بكنم؛ یكی این كه شما مرا امر كردی به واجبات و مستحبات، امر كردی و من در اطاعتِ امر كُندی كردم و انجام ندادم . دوم این كه مرا از بعضی از امور نهی كردی و من متأسفانه مرتكب مَنهیّ عنه تو شدم. سوم این كه نعمت‌های فراوانی به من دادی، من به جای شكر نعمت، كُفران نعمت كردم و حقّ شناسی نكردم . این سه امر حاجب و مانع نیایش و دعای من است كه من به خودم اجازه نیایش نمی‌دهم و آنها جلوی نیایش من را هم می‌گیرد. اما یك چیز است كه من را وادار به نیایش می‌كند و دعای من را هم مستجاب می‌كند و آن تفضّل و بزرگواری و احسان ابتدائی توست. خدایا ! تو در برابر كار، پاداش نمی‌دهی! تمام لطف‌های تو احسان است و تمام منّت‌های تو ابتدا . مِنَنُكَ ابْتِداء . مسبوق به استحقاق نیست . چون روی لطف رفتار می‌كنی، بنابراین من هم به خودم اجازه نیایش و دعا می‌دهم. در همین دعای ابوحمزه ثمالی عرض می‌كند: ***اَلحَمدُ للهِ الَّذِی أسئَلُهُ فَیُعْطِیَنِی وَ إنْ كُنْتُ بَخِیلاً حِینَ یَسْتَقْرِضُنِی*** خدای را حمد می‌كنم كه هر چه از او خواستم به من می‌دهد و اگر خود خدا از من استقراض كند به عنوان قرض الحسنه من كُندی می‌كنم و بُخل می‌ورزم . در قرآن هم فرمود: هآ أنْتُمْ هؤلآءِ تُدعَونَ لِتُنْفِقُوا وَ مِنْكُمْ مَنْ یَبْخَل وَ مَنْ یَبْخَل فَإنَّمَا یَبْخَلُ عَلی نَفسه. فرمود: شما كسانی هستید كه دعوت می‌شوید در راه خدا انفاق كنید، ولی برخی از شما بُخل می‌ورزند باید مستحضر باشند كه علیه خود بُخل می‌ورزند. بعد عرض می‌كند: خدای را شكر می‌كنم كه هر وقت من خواستم با او تنها باشم و كسی مرا همراهی نكند، خدا مرا راه می‌دهد. گاهی انسان می‌خواهد شفیع بیاورد، ولی شفیع ندارد و خداوند هم آخَرُ مَنْ یَشفَع است و آخَرُ مَنْ یَشفَع أرحَمُ الرَّاحِمین. شفیع جناح طائر است. جناح سائل است كه با وسیله شفیع انسان توان پرواز دارد. ولی گاهی انسان بی پر است. شفیعی ندارد. قدرت استشفاء ندارد و اگر هم استشفاء كرد كسی از او شفاعتی را به عمل نمی‌آورد. خدای را حمد می‌كنم كه هر وقت چیزی خواستم به من عطا می‌كند، گرچه هر وقت او دستور انفاق مالی داد من بُخل می‌ورزم . آنگاه وجود مبارك امام سجاد وصف دیگری كه برای داعیان لازم است ذكر می‌كند. داعی باید در خوف و رجاء موحّد باشد. عرض می‌كند: ***وَالحَمدُ للهِ الَّذِی اَدعُوهُ وَلا اَدعُوا غِیرَهُ وَ لُو دَعُوتُ غِیرَهُ لَمْ یَستَجِب لِی دعائی*** خدای را شكر می‌كنم كه من فقط او را می‌خوانم . غیر او را نمی‌خوانم . اگر غیر او را بخوانم ، استجابت نمی‌كنم . چون كار از غیر او ساخته نیست . چنین كه در طلیعه امر هم گذشت مِنْ إینٍ لِیَ الخِیرُ یا رَبِّی وَ لا یُوجَدُ إلا مِنْ عِندِكْ. در امید انسان، باید موحّد باشد. چنین كه در خوف هم باید موحّد باشد. یك موحّد در تمام شئون موحّد است. می‌گوید: "إنِّ صَلاتِی وَ نُسُكِی وَ مَحیایَ وَ مَماتِی للهِ رَبِّ العالَمِین. ممكن نیست كسی موحّد ناب باشد، توحیدش صحیح باشد، از غیر خدا بترسد. یا ممكن نیست كسی توحیدش تامّ باشد و به غیر خدا تكیّه كند و امیدوار باشد. لذا عرض می‌كند: ***وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لاَ أَرْجُو غَيْرَهُ ***
به غیر خدا امیدوار نیستم . چرا ؟ برای این كه: وَ لَو رَجُوتُ غِیرَهُ لَأخْلَفَ رَجائی . اگر من به غیر خدا امیدوار باشم یا كار از دست آنها ساخته نیست، یا اگر ساخته باشد خُلف رجاء می‌كنند؛ یعنی به امید من بها نمی‌دهند. در حقیقت از غیر خدا كاری ساخته نیست. چون هر چه در جهان امكان، یافت می‌شود مظاهر قدرت خدایند وَللهِ جُنُودُ السَّمواتِ وَالأرض است، للهِ خَزائِنُ السَّمواتِ وَالأرض است وَ مَا یَعلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إلا هُو و مانند آن است. بنابراین یك موحّد در خوف و رجاء موحّد خواهد بود. بعد عرض می‌كند: خدا را شكر می‌كنم كه ما را به خودش واگذار كرده است. و با واگذاری به خود مایه كرامت ما را تأمین كرده است. و ما به غیر خودش واگذار نكرده است كه مایه اهانت ما باشد. خدا اگر ما را به خودمان واگذار كند یا به غیرمان واگذار كند مورد وهن ما و سستی ما و اهانت ما خواهد بود. ما می‌شویم موهون و خار و ذلیل. چرا ؟ چون اگر اَلعِزَّةُ للهِ جَمِیعاً، اگر تمام عزّت مال خداست، اگر خدا انسان را به غیر خدا واگذار كند، چه به خودش واگذار كند، چه به افراد دیگر چنین كسی ذلیل خواهد بود. برای این كه عزّت فقط از ناحیه ذات أقدس إله است . و خداوند با این كار كه ما را به خودش واگذار كرده ، به غیر خودش واگذار نكرده، ما را از ذلیل و فرومایه شدن رهائی بخشید و عزیز و گرامی قرار داد. ***وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي تَحَبَّبَ إِلَيَّ وَ هُوَ غَنِيٌّ عَنِّي وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي يَحْلُمُ عَنِّي حَتَّى كَأَنِّي لاَ ذَنْبَ لِي فَرَبِّي أَحْمَدُ شَيْءٍ عِنْدِي وَ أَحَقُّ بِحَمْدِي*** خدا از هر موجودی حمیدتر، محبوب‌تر و شایسته‌تر برای حمد است . چرا؟ برای این كه خدا خود را دوست ما معرفی كرده است . فرمود: إنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُونِی یُحبِبْكُمُ الله. خدا بندگانش را دوست دارد. مؤمنین را دوست دارد و مانند آن. تَحبُّب كرده، اظهار محبّت كرده. نسبت به ما دوستی می‌كند با این كه از ما بی‌نیاز است كاملاً، این یك. خدا از زشتی‌های ما صرف نظر كرده، حلیمانه با ما برخورد كرده كه گویا اصلاً گناهی از ما سر نزده، دو . وَ هُوَ یَحلُم . از این جهت خدا محمودترین اشیاء و شایسته‌ترین اشیاء به حمد است. برای این كه در كمال بزرگواری و بی‌نیازی خود را نسبت به ما محبّ نشان می‌دهد. و در كمال حلیم و صبور و بردبار بودن از همه گناهان ما می‌گذرد كه گویا اصلاً گناهی از ما صادر نشده است. خوب چنین موجودی دارای بهترین نعمت است و نعمت او هم به ما می‌رسد، لذا شایسته بهترین نعمت است و نعمت او هم به ما می‌رسد، لذا شایسته بهترین حمد است. غیر خدا نه از ما بی نیازند، نه نسبت به ما تَحبُّب دارند، اظهار محبّت می‌كنند. نه از لغزش‌های ما می‌گذرند. پس شایسته حمد نیستند. در اینگونه از موارد احمد بودن و أحقّ به حمد بودن أفعَل تعیینی است نه تفضیلی. یعنی تنها كسی كه شایسته حمد است خدای سبحان است. امیدواریم خدای سبحان حمد و ثنای همگان را بپذیرد. 🌐 @Nafaahat
14_Jalase-11.mp3
2.52M
🎙 یازدهم 💬 روح توحید نفی عبودیت غیرخدا 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱#مسابقه ✨ #ترنم_وحی 🌙 روز دوازدهم ماه مبارک رمضان 🎧 برگرفته از نکات تفسیری ارائه شده 👇 🔗 https://eitaa.com/astanqom/6123 ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ موضوع : مبارزه با کم‌فروشی - داستان راه بهره‌وری اقتصادی حضرت یوسف علی نبینا و آله و علیه السلام 🌐 @Mabaheeth