eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.5هزار عکس
33.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین فیلم از دستگیری عاملان پرتاب کوکتل مولوتف به یک مسجد در لواسانات بقیه رفقاشون هم آماده باشن ... |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺حضور باصلابت مادر شهید سید روح الله عجمیان در مراسم تشییع فرزندش 🔹هم سیده، هم بسیجی، هم قهرمان، واژه‌های زیبای مادری است که امروز با افتخار با زبان اصیل لری در گوش دشمنان این سرزمین طنین انداز شد.
5.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مواظب توپخانه دشمن باشید! 🔹 رهبر انقلاب: در جنگ تبلیغاتی، هزاران توپخانه دروغ پردازی و بزرگنمایی مشکلات به سمت این ملت در حال شلیک است. فضای مجازی این است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمتی از مناظره رونالد ریگان و جیمی کارتر سپتامبر ١٩٨٠ ریگان: تا زمانی که شاه ایران بود ما اینجا احساس امنیت میکردیم، او چه کاری باید برای ما انجام می‌داد که نداد؟ خبیث
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دشمنان و طرفداران داخلی‌شون بدونن: این انقلاب برای اربابان دنیا دردسرها خواهد داشت، این تازه اوله کاره...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۲۳۲ 🏷️ نتیجه انفاق ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام مَنْ يُعْطِ بِالْيَدِ اَلْقَصِيرَةِ يُعْطَ بِالْيَدِ اَلطَّوِيلَةِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: آن كَس كه با دست كوتاه ببخشد، از دستى بلند پاداش گيرد. ┄┅═✧اا✧═┅┄ ✍️ قال الرضي و معنى ذلك أن ما ينفقه المرء من ماله في سبيل الخير و البر و إن كان يسيرا فإن الله تعالى يجعل الجزاء عليه عظيما كثيرا مى‌گويم: (معنى سخن اين است كه آنچه انسان از اموال خود در راه خير و نيكى انفاق مى‌كند، هر چند كم باشد، خداوند پاداش او را بسيار مى‌دهد و اليدان هاهنا عبارة عن النعمتين ففرق عليه‌السلام بين نعمة العبد و نعمة الرب تعالى ذكره بالقصيرة و الطويلة فجعل تلك قصيرة و هذه طويلة و منظور از «دو دست» در اينجا دو نعمت است، كه امام عليه السّلام بين نعمت پروردگار و نعمت از ناحيه انسان، را با كوتاهى و بلندى فرق گذاشته است كه نعمت و بخشش از ناحيه بنده را كوتاه، و از ناحيه خداوند را بلند قرار داده است لأن نعم الله أبدا تضعف على نعم المخلوق أضعافا كثيرة إذ كانت نعم الله أصل النعم كلها فكل نعمة إليها ترجع و منها تنزع بدان جهت كه نعمت خدا هميشگى و چند برابر نعمت مخلوق است، چرا كه نعمت خداوند اصل و اساس تمام نعمتها است؛ بنا بر اين تمام نعمتها به نعمتهاى خدا باز مى‌گردد، و از آن سرچشمه مى‌گيرد) 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در سود انفاق) فرموده است: كسيكه بدست كوتاه (مال و دارائى خود را هر چند اندك باشد در راه خدا) ببخشد بدست دراز (از جانب خدا) بخشش مى‌يابد. (سيّد رضىّ‌ «عليه الرّحمة» فرمايد:) و معنى اين فرمايش آنست كه آنچه را شخص از مال و دارائيش در راههاى خير و نيكى انفاق ميكند هر چند اندك باشد خداى تعالى جزاء و مزد آنرا بزرگ و بسيار مى‌گرداند (چنانكه در قرآن كريم س ۲ ى ۲۶۱ مى‌فرمايد: «مَثَلُ‌ اَلَّذِينَ‌ يُنْفِقُونَ‌ أَمْوٰالَهُمْ‌ فِي سَبِيلِ‌ اَللّٰهِ‌ كَمَثَلِ‌ حَبَّةٍ‌ أَنْبَتَتْ‌ سَبْعَ‌ سَنٰابِلَ‌ فِي كُلِّ‌ سُنْبُلَةٍ‌ مِائَةُ‌ حَبَّةٍ‌ وَ اَللّٰهُ‌ يُضٰاعِفُ‌ لِمَنْ‌ يَشٰاءُ وَ اَللّٰهُ‌ وٰاسِعٌ‌ عَلِيمٌ‌» يعنى داستان آنانكه داراييهاشان را در راه خدا «به درويشان و مستمندان» مى‌دهند مانند داستان دانه‌ايست كه «از آن» هفت خوشه برويد كه در هر خوشه صد دانه باشد «يك دانه هفتصد دانه شود» و خدا «اين مقدار را» براى هر كه خواهد افزايش مى‌دهد و خدا بسيار بخشنده و دانا است.) و مراد از دو دست در اينجا دو نعمت است (نعمتى كه بنده داده و نعمتى كه خدا بخشيده) پس امام عليه السّلام نعمت بنده و نعمت پروردگار را به كوتاهى و درازى از هم جدا ساخته و نعمت بنده را كوتاه و نعمت خدا را دراز قرار داده؛ زيرا نعمتهاى خدا همواره بر نعمتهاى مخلوق بسيار افزون است؛ زيرا نعمتهاى خدا اصل و پايۀ همۀ نعمتها است و هر نعمتى بسوى آنها باز گشته و از آنها بيرون مى‌آيد و پيدايش مى‌يابد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام عليه السلام در اين گفتار نورانى اشاره به تفاوت پاداش الهى نسبت به اعمال بندگان كرده مى‌فرمايد: «كسى كه با دست كوتاه ببخشد با دست بلند به او بخشيده مى‌شود»؛ (مَنْ‌ يُعْطِ بِالْيَدِ الْقَصِيرَةِ‌ يُعْطَ بِالْيَدِ الطَّوِيلَةِ‌) . اشاره به اين‌كه عطاى بندگان هرقدر زياد باشد در مقابل عطاى الهى و پاداش‌هاى بسيار عظيمش كم و كوچك است. قرآن مجيد مى‌فرمايد: «مَنْ‌ جٰاءَ‌ بِالْحَسَنَةِ‌ فَلَهُ‌ عَشْرُ أَمْثٰالِهٰا» ؛ هر كس كار نيكى را به جا آورد، ده برابر آن پاداش دارد». در جاى ديگر مى‌فرمايد: «مَثَلُ‌ اَلَّذِينَ‌ يُنْفِقُونَ‌ أَمْوٰالَهُمْ‌ فِي سَبِيلِ‌ اَللّٰهِ‌ كَمَثَلِ‌ حَبَّةٍ‌ أَنْبَتَتْ‌ سَبْعَ‌ سَنٰابِلَ‌ فِي كُلِّ‌ سُنْبُلَةٍ‌ مِائَةُ‌ حَبَّةٍ‌ وَ اَللّٰهُ‌ يُضٰاعِفُ‌ لِمَنْ‌ يَشٰاءُ‌ وَ اَللّٰهُ‌ وٰاسِعٌ‌ عَلِيمٌ‌» ؛ كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مى‌كنند، همانند بذرى هستند كه هفت خوشه بروياند؛ كه در هر خوشه، يكصد دانه باشد و خدا آن را براى هر كس بخواهد (و شايسته باشد)، دو يا چند برابر مى‌كند؛ و لطف خدا گسترده، و او (به همه چيز) داناست». در اين آيه ملاحظه مى‌كنيم كه پاداش الهى هفتصد برابر و گاهى دو يا چند برابر اين مقدار است كه قابل مقايسه با كار نيك بندگان نيست. سرانجام در آيۀ ديگرى خداى متعال به بندگان عطاى «غير مجذوذ» (بخشش هميشگى و جاويدان) را نويد مى‌دهد. البته جاى تعجب نيست؛ عظمت خداوند و وسعت رحمت او و جود و بخشش چنين اقتضايى را دارد و همۀ اينها جزو برنامه‌اى تشويقى براى ايجاد انگيزه‌هاى قوى‌تر در بندگان براى انجام كارهاى خير است. تعبير به «يَد طَويله» (دست بلند) و «يَد قَصيره» (دست كوتاه) كنايه از نعمت‌هاى بزرگ و كوچك است، زيرا انسان معمولا چيزى را كه مى‌بخشد با دست خود مى‌بخشد. در حديثى كه مسلم در كتاب صحيح خود نقل كرده است مى‌خوانيم كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله به همسرانش فرمود: «أسْرَعُكُنَّ‌ لِحاقاً بي أطْوَلُكُنَّ‌ يَداً ؛ از ميان شما كسى زودتر به من ملحق مى‌شود كه دستش از همه بلندتر باشد» همسران پيامبر صلى الله عليه و آله معناى اين سخن را نفهميدند و گمان كردند اشاره به همين عضو مخصوص است و گاه طول دست خود را با هم مقايسه مى‌كردند تا اين‌كه «زينب بنت جحش» (همسر پيامبر صلى الله عليه و آله) از دنيا رفت و نخستين كسى از همسران پيامبر صلى الله عليه و آله بود كه به آن حضرت ملحق شد و او زنى بود كه بسيار در راه خدا صدقه مى‌داد و كارهاى خير فراوانى مى‌كرد حتى وسائلى با دست خود مى‌ساخت و مى‌فروخت و بهاى آن را در راه خدا انفاق مى‌كرد اينجا بود كه آنها مراد پيامبر صلى الله عليه و آله را فهميدند.