اعلام رسمی شهادت #حاج_احمد_متوسلیان
🥀 سرانجام پس از 41 سال، یک مقام رسمی و مخصوصا نظامی کشور، رسماً خبر شهادت حاج احمد #متوسلیان را اعلام کرد!
🔸سردار #سرلشکر_سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فروردین 1402 در دیدار نوروزی خود با خانواده حاج احمد متوسلیان اعلام کرد: شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، اولین شهید ایرانی در راه فتح قدس است!
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 ان شاء الله نماز در #بیت_المقدس
وعده رهبر ماست 😎
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #نادر_طالبزاده: محل دقیق دفن حاج احمد متوسلیان مشخص است؛ چرا عدهای از بررسی و تفحص این محل خودداری میکنند!؟
مردم حق دارند بدانند چه بلایی بر سر حاج احمد آمد
یکبار نمیروند آنجایی که کارشناسان و شاهدان میگویند را تفحص کنند تا حتی اگر این ادعا کذب است؛ دروغ آن مشخص شود.
#شهید_حاج_احمد_متوسلیان
#حاج_احمد_متوسلیان
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 چه کنیم ریشه فساد بخشکه در جامعه؟! در مقابل بی حجابی چه باید کرد؟ نحوه صحیح امر به معروف چگونه است؟
❗️ پاسخهای دقیق رهبر انقلاب!
مگر رهبری دستور نفرمودند؟! پس نهی منکر بدون هیچ گونه خشونت حتی خشونت کلامی را در جامعه نهادینه کنیم
#امر_به_معروف
#تذکر_لسانی
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
11.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞️ موضع رسمی رئیس جمهور درباره حجاب
🔻حجت الاسلام و المسلمین رئیسی: عفاف و #حجاب، یک ضرورت دینی است.
رئیسجمهور:
🔹 اگر کسانی پیدا شدند که در این قضیه، باوری که ما داشتیم را نداشتند، زمانی است که باید مراکز علمی و دینی وارد شوند و با نشستن و بحث کردن و مذاکره کردن و اقناع، همه را روشن کنند.
🔹 مساله این است که امروز با ما یک الزام قانونی مواجهیم، تبعیت از قانون مورد اجماع همه است.
امروز مساله حجاب امری است قانونی و باید تمام آحاد جامعه ما، همانگونه که تاکنون پایبند بودهاند، نسبت به مسأله عفاف و حجاب پایبند بودهاند، پایبند خواهند بود.
#امر_به_معروف
#تذکر_لسانی
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
#نهج_البلاغه | #حکمت ۳۷۷
🏷️ امید به رحمت و ترس از عذاب الهى
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام لاَ تَأْمَنَنَّ عَلَى خَيْرِ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ عَذَابَ اَللَّهِ لِقَوْلِهِ تَعَالَى فَلاٰ يَأْمَنُ مَكْرَ اَللّٰهِ إِلاَّ اَلْقَوْمُ اَلْخٰاسِرُونَ
وَ لاَ تَيْأَسَنَّ لِشَرِّ هَذِهِ اَلْأُمَّةِ مِنْ رَوْحِ اَللَّهِ لِقَوْلِهِ تَعَالَى إِنَّهُ لاٰ يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اَللّٰهِ إِلاَّ اَلْقَوْمُ اَلْكٰافِرُونَ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: بر بهترين افراد اين امّت از عذاب الهى ايمن مباشيد زيرا كه خداى بزرگ فرمود. «از كيفر خدا ايمن نيستند جز زيانكاران
و بر بدترين افراد اين امّت از رحمت خدا نوميد مباشيد زيرا كه خداى بزرگ فرمود. «همانا از رحمت خدا نوميد نباشند جز كافران
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (درباره عاقبت اشخاص) فرموده است: بر بهترين اين امّت از عذاب و كيفر خدا ايمن و آسوده مباش بجهت فرموده خداوند سبحان: (س 7 ى 99 فَلا يَأْمَنُ مَكْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخاسِرُونَ يعنى ) از كيفر خدا ايمن نيستند مگر مردم زيانكار، و بر بدترين اين امّت از رحمت و مهربانى خدا نوميد مشو بجهت فرموده خداوند سبحان: (س 12 ى 87 إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكافِرُونَ يعنى) از رحمت خدا نوميد نشوند مگر كافران (پس خدا ميداند كه پايان كار هر كَس چه باشد، هيچكس نبايد بظاهر حال اعتماد نموده و از پايان آن آسوده يا نوميد باشد.
🇯 🇴 🇮 🇳
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ كوتاه به دو نكتۀ مهم اشاره مىكند و در واقع به همگان هشدار مىدهد.
در نكتۀ اول مىفرمايد: «بهترين افراد اين امت را نبايد از عذاب الهى ايمن بدانيد زيرا خداوند مىفرمايد: جز زيانكاران هيچكَس در برابر مجازات الهى احساس امنيت نمىكند»؛ (لَا تَأْمَنَنَّ عَلَى خَيْرِ هٰذِهِ الْأُمَّةِ عَذَابَ اللّٰهِ لِقَوْلِهِ تَعَالَى: « فَلاَ يَأْمَنُ مَكْرَ اللّٰهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ »)
ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود در اينجا ايرادى مطرح كرده و آن را بدون پاسخ گذاشته است و آن اينكه آيۀ شريفۀ اول درمورد قوم زيانكار است كه ممكن است در برابر مجازات الهى احساس امنيت كند؛ اما كسى كه از بهترين افراد اين امت است مشمول اين آيه نيست چگونه امام عليه السلام آيه را تطبيق بر اينگونه افراد فرموده است؟ پاسخ اين ايراد روشن است و تعجب مىكنيم چگونه ابن ابى الحديد توجه به آن پيدا نكرده است.
منظور امام عليه السلام اين است: افرادى كه در صف متقين و نيكوكاران قرار دارند از آيندۀ خود در امان نباشند؛ زيرا هر زمان ممكن است لغزشى براى آنها پيدا شود و از مسير حق منحرف گردند و گرفتار عذاب الهى شوند. همانگونه كه در ميان ياران پيامبر صلى الله عليه و آله افرادى مثل طلحه و زبير بودند كه در زمان پيامبر صلى الله عليه و آله خدمات بزرگى به اسلام كردند و همهجا از آنها به نيكى ياد مىشد ولى در زمان على عليه السلام بيعت او را شكستند و شمشير به روى امام وقت خود كشيدند و براى بهدست آوردن مقام، جنگ جمل را به راه انداختند كه گروه زيادى از مسلمانان در آن جنگ كشته شدند و خود آنها نيز به قتل رسيدند.
در ذيل آيۀ شريفۀ 175 سورۀ اعراف نيز داستان مردى از بنىاسرائيل در تفاسير مختلف نوشته شده است كه نخست در صف مؤمنان بود و حامل آيات و علوم الهى شده بود سپس از اين مسير گام بيرون نهاد و شيطان به وسوسۀ او پرداخت و عاقبت كارش به گمراهى و بدبختى كشيده شد.