eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.4هزار عکس
32.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 تخصصی برای پاسداشت دکتر محمدحسین فرج‌نژاد و خانواده گرانقدرشان 📜 لزوم شناخت رسانه‌ها بخشی از سخنرانی استاد فرج‌نژاد در نمایشگاه کتاب تهران 📰 @rozaneebefarda 🌐 @Mabaheeth
مباحث
رفتی اما خبرت هست همیشه... #فرج_نژاد #ایستاده_در_خط_مقدم #استاد_صبر #انقلابي #بی_ادعا 📰 @rozaneebe
🏴 تسلیت حجت‌الاسلام در پی درگذشت مرحوم فرج‌نژاد ◾️ منتخب شامگاه جمعه طی تماس تلفنی با پدر و پدر همسر مرحوم محمدحسین فرج نژاد، با تسلیت درگذشت این اندیشمند جوان، پرتلاش و مجاهد و همسر و فرزندان وی، برای بازماندگان صبر و اجر بر این مصیبت بزرگ آرزو کرد. 📌 @ponezs 🌐 @Mabaheeth
مباحث
🎞️ گذری بر زندگانی و فعالیت‌های استاد محمدحسین فرج‌نژاد #ایستاده_در_خط_مقدم #فرج_نژاد #استاد_صبر #
قربانی مولف در شام عرفه در پاسداشت اختصاصی || سعید احمدی‌فرد شربیانی اپیزود اول: مدرسه شهید صدوقی سال 1385 بود که من در مدرسه شهید صدوقی حجره داشتم. فاز 1 مدرسه مختص به طلاب سطوح عالی بود که همگی در پایه های 7 به بالا و درس خارج مشغول به تحصیل بودند. من که هر هفته چهارشنبه عصرها برای دیدار خانواده به تهران می رفتم، برای استفاده بیشتر از درس های چهارشنبه شب ها و روزهای پنج شنبه، تا عصر پنج شنبه در قم می ماندم. در یکی از هفته ها درس چهارشنبه شب به دلیل کسالت استاد تعطیل شد و من در مدرسه بودم که اعلام شد در نماز خانه مدرسه بعد از نماز مغرب و عشا جلسه نقد فیلم برگزار خواهد شد. جوانی که در پشت تریبون قرار گرفت با تسلط درباره فیلم مورد نظر صحبت می کرد. فیلمی از اولیور استون کارگردان مطرح امریکایی درباره جنگ. ومن در ذهن خود احتمال هم نمی دادم چنین شخصی، از میان تحصیلکردگان حوزه باشد. اما در میانه سخن با توصیه به حاضران از خطاب «ما طلبه ها» استفاده می کرد و من از طلبه بودن او شگفت زده شدم. اپیزود دوم: مدرسه ولی عصر(عج) سال 1386-1392 بود که در طبقه اول مدرسه ولی عصر (عج) ساکن شدم. مدرسه ای که توسط حضرت آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) بنا نهاده شده بود، و هیچ شباهتی به ساختمان و کاربری فعلی آن نداشت. جمعی از طلاب نخبه و درس خوان در این مدرسه گرد هم آمده بودند که یکی از آنها دوست من محمدجواد فرج نژاد بود. صمیمیت بین طلبه های این مدرسه متفاوت با مدارس خوابگاهی دیگر بود. وهمین باعث شده بود تا مدرسه و طلبه های آن از دیگران متمایز شناخته شوند. حسب نقل، آیت الله خامنه ای در سفر خود به قم که در سال 1389 انجام شد، خطاب به آقای لاریجانی، از آن مدرسه و طلبه های آن روز تمجید کرده بود. اپیزود سوم : هالیوود و صهیونیسم یکی از قوانین مدرسه ولی عصر (عج)، ممنوعیت استفاده از تلویزیون بود وچه خوب قانونی بود. نتیجه این قانون آن شده بود که من در ایام تعطیل که به تهران می رفتم با ولع به تلویزیون و برنامه‌های آن می پرداختم. مستندی در تلویزیون مشاهده کردم که موضوع آن روابط هالیوود و صهیونیسم بود. از حرفه ای ها یاد گرفته بودم اسم ها در تیتراژ پایانی فیلم مهمتر از خود فیلم هست. چنان که بعدها فهمیدم مقدمه ابتدای کتاب از خود کتاب مهمتر است. یکی از نامهایی که برایم جلب توجه کرد نام محمدحسین فرج نژاد بود که به عنوان پژوهشگر مستند از او یاد شده بود. در اولین فرصت از محمد جواد فرج نژاد پرسیدم که این شخص با شما نسبتی دارد؟ و او گفت که ایشان برادرم هستند. محمد جواد فرج نژاد درباره برادرش و برخی تالیفات او سخن گفت که درباره یهود و سینما نگاشته شده بود. اپیزود چهارم: مدرسه سعادت در سال 1392- 1396 در مدرسه سعادت ساکن بودم. مدرسه ای که تحت اشراف حضرت آیت الله جوادی آملی بود و در سالهای سکونت من دچار عارضه بی اشرافی شده بود. سال آخر با دوستی هم حجره شدم که تحصیلکرده دانشگاه بود و بعد از فارغ التحصیلی از رشته حقوق به حوزه آمده بود. در اثاث کشی این دوست، کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما» را دیدم، ووقتی با تعجب کتاب را دست گرفتم، تعجب هم حجره ای من بیشتر شد، شاید احتمال هم نمی‌داد که من در این وادی‌ها باشم. ووقتی از رفاقت خود با برادر مولف گفتم خوشحال شد، و از تخصص و تواضع فوق العاده محمد حسین فرج نژاد سخن گفت، وگفت که در کلاسهای او شرکت می کرده است. این دوست ما کسی بود که آنقدر به سینما علاقمند بود که در کلاسهای نقد فیلم مسعود فراستی در تهران شرکت می کرد.
اپیزود پنجم: کرونا و رسانه اسفند 1398 بود که حضور کرونای منحوس علنی شد. روزهای اول موج قم ستیزی در رسانه ها به راه افتاده بود. و همین، ساکنین سرزمین پر فیض قم را به تب و تاب انداخته بود. حلقه‌ای هم میان برخی طلاب کاردان تشکیل شده بود. یکی از شرکت کنندگان در این حلقه با حسن ظنی که با من داشت من را نیز اهل تشخیص داده بود و برای حضور در این حلقه از من دعوت کرد. من که خود را اهل نمی دانستم فقط برای آشنایی با حاضران یک جلسه در آن حلقه شرکت کردم. و بدون شناخت از اعضا وارد بحث و گفت و گو شدم. جلسه تمام شد و من به همراه دوست دعوت کننده عازم پردیسان شدیم. اما یکی از حاضران در جلسه نیز با ما همراه شد. او به رسم تواضع و ادب، در صندلی عقب نشست. دوست من به آرامی اشاره کرد که ایشان آقای دکتر فرج‌نژاد هستند. و من با چندین حالت تعجب درهم آمیخته به او نگاه کردم. کسی که چندین سال تنها از طریق کتاب و فیلم و برادر و دوست و شاگرد با او آشنا بودم حالا در یک محفل و در یک ماشین کنار هم نشسته ایم. این تعجب من به آرامی زائل شد. ظاهرِ دکتر محمد حسین فرج نژاد به نحوی بود که احتمال هم نمی دادی او یک دکتر و یک مولف و یک پژوهشگر تراز بالا باشد. این تعجب من، هیچ وقت زائل نشد. بعد از جدا شدن، تعجب سومی در من تقویت شد و آن اینکه این چهره و زنگ صدا چقدر آَشناست؟ بعد از مدت ها فهمیدم ایشان همان منتقد فیم مدرسه صدوقی است که بیش از پانزده سال پیش از برخی تحلیل های او استفاده کردم. من منتظر فرصت دوباره ای بودم تا به او یادآری کنم آن جلسات را، و به او یادآوری کنم نکاتی که درباره تاثیر پذیری اولیور استون از ابراهیم حاتمی کیا می گفت. اپیزود ششم: قربانی مولف در شام عرفه رولان بارت از مرگ مولف سخن گفته بود، مولف ما در شام عرفه به همراه خانواده خود قربانی شد. شام آخر ارسطو با جام شوکران به پایان یافت، اما شام آخر مرد دانای ما شام عرفه بود که شب عید قربان هم بود. روز قربانی شدن برای مولف ما روز عید است. مولف ما پایان عمر خود را با مرگ تجربه نکرد، بلکه او قربانی شدن را آزموده است. قربانی شدن به معنای مرگ در مسیر ارزش های الهی است، اینجا قربانی شدن به معنای مرسوم شهادت نیست، شهادت هم مرتبه ای از قربانی شدن است. اینکه امثال محمد حسین فرج نژاد صهیونیسم را دشمن درجه یک خود می دانستند کاملا بجاست، اما بجا نیست احتمال دست داشتن صهیونیست ها در مرگ او را بدهیم. صهیونیست ها آنقدرها هم فهمیده نیستند که بدانند خطر امثال محمد حسین فرج نژاد برای آنها بیش از دیگران است. آنها آن قدر احمق هستند که حتی از بمب هسته ای بیشتر می ترسند. وخدای محمد حسین فرج نژاد شایسته تر است برای ترسیدن. لأنتم أشد رهبة في صدورهم من الله ذلک بأنهم قوم لا یفقهون.
[صفحه ۳ از ۳] اپیزود هفتم: زهد در قرن بیست و یکم هر چه بود داستان محمدحسین فرج نژاد و پایان عمرش یک سونامی رسانه‌ای بود. سالها بود که محمدحسین فرج‌نژاد با رسانه در هم آمیخته بود. پایان عمر او هم یک کارزار رسانه‌ای بود. مرگ دلخراش او به همراه خانواده اش در ابتدا نظرها را به سمت خود جلب کرد و وقتی معلوم شد که آن تصادف وحشتناک 29/ 4/ 1400 در ورودی پردیسان قم مربوط به چه کسی بوده، موج پیام‌ها بود که مبادله می شد. نوع مرگ و تصادف به نحوی بود که هیچ کس نمی توانست بدون سوال از کنار خبر عبور کند، کسی که دکترا داشته و درس حوزه خوانده و درس دانشگاه داده، چگونه با خانواده خود سوار بر موتور سیکلت بوده؟؟؟ رسانه در موضع تعارض است، نه می تواند در دکتر بودن و استاد بودن محمد حسین فرج نژاد تشکیک کند، و نه می تواند پاسخی برای این خرق اجماع پیدا کند که «دکترها و استادها به همراه خانواده خود از موتورسیکلت استفاده نمی‌کنند». پایان محمد حسین فرج نژاد تلقی عموم مردم درباره استادها و دکترها و پیشفرض استادها و دکترها درباره خود را به کشید. در این میان برخی برای حل تعارض، پیکان اتهام را به سوی مسئولین نشانه رفته اند. فراموش نکنیم مساله‌ای به نام محمدحسین فرج‌نژاد مساله آب آشامیدنی و ریزگردها و ... نیست که با تنبیه مسئولان پاسخ داده شود. مساله محمدحسین فرج‌نژاد مساله ای در تراز فرار مغزها هم نیست. محمدحسین فرج‌نژاد هیئت علمی این پژوهشگاه و دانشگاه نشد، نه چون او را به نا حق به حلقه هیات علمی یکی از این مراکز راه ندادند، بلکه چون او نمی‌خواست که عضو هیات علمی این مراکز باشد. محمد‌حسین فرج‌نژاد (جز این سال‌های اخیر که با کمک پدر صاحب منزلی طلبه‌گی در پردیسان شده بود) سال‌ها مستأجر بود؛ نه چون به ناحق زمینه خانه‌دار شدن او را فراهم نکردند، بلکه او به دنبال آن نبود که به هر قیمتی خانه دار باشد و بالاخره او تا همین چندی پیش، اصلا اتومبیل نداشت نه چون به ناحق زمینه اتومبیل دار شدن او را از بین بردند، بلکه چون او در پی آن نبود که به هر قیمتی صاحب اتومبیل باشد. مشکل انسانهایی چون محمدحسین فرج‌نژاد اینست که حتی به دنبال احقاق حقوق خود هم نیستند. این چیزی است که من از آن به «زهد قرن بیست و یکمی» یاد می‌کنم. «زاهدان قرن بیست و یکمی» بیش از آنکه به «حق» خود فکر کنند به «تکلیف» خود می‌اندیشند. آنها بیشتر از «سهم خود از انقلاب» به «سهم خود در انقلاب» اعتقاد دارند. همان ابتدا گفته بود: هی نگویید این انقلاب برای ما چه کرده، بگویید شما برای انقلاب چه کردید؟ اپیزود هشتم: آژانس شیشه‌ای من آژانس شیشه ای را صائب‌ترین فیلم در جامعه شناسی‌سیاسی ایران پس از انقلاب می‌دانم. نیروهای اجتماعی جامعه ایرانی و کشمکش میان آنها در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده است. به نظر من شخصیت عباس در فیلم آژانس شیشه‌ای نشانه‌ای از نیروهای قربانی (به معنای پیشتر گفته) در جامعه ماست. سکانس پایانی فیلم آژانس شیشه‌ای صحنه قربانی شدن عباس را به تصویر می کشد. عباس وقتی به جنگ رفت تراکتور داشت، اما وقتی از جنگ برگشت همان را هم نداشت. امثال محمدحسین فرج‌نژاد شبیه‌ترین افراد به شخصیت عباس در فیلم آژانس شیشه ای هستند. همانها که به قول حاج کاظم: خیبری اند، سوز دارند، ولی دود ندارند..... چند نکته: 1. نویسنده برای ادای دین به مرحوم محمدحسین فرج نژاد و سالها فعالیت رسانه ای او از ادبیات سینمایی استفاده کرده است. 2. نویسنده تنها برای ادای احترام به شخصیت هایی همچون محمد حسین فرج نژاد و فضایل ایشان این سطور را نگاشته و نوشتن درباره این فضائل به معنای بهره‌مندی خود از آنها نیست. 📰 @rozaneebefarda 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 || خواب عجیب پدر مرحوم فرج‌نژاد در شب ارتحال فرزند... 📰 @rozaneebefarda 🌐 @Mabaheeth
علیه الصلوة و السلام 👉🏻 www.al-hady.ir 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژه غذا ندادی⁉️🤔 حتمااین‌کلیپ‌رو‌ببینید🌸🌱.• از صدتا سخنرانے اثرش بیشتره ها🙂✌️ 🎤 استاد 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
[WWW.FOTROS.IR]ma98052801.mp3
20.13M
✨ مولودی خوانی ولادت علیه السلام 📃 منی که از تولدم تو کشوری بزرگ شدم که از سر مأذنه هاش اسم علی و بچه هاش میپیچه توی هر طرف دل میره ایوون نجف میخوام که قنبرش باشم مالک أشترش باشم ... 🎤 حاج محمود 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 : دشمن میخواهد مسئله‌ی را یک مایه‌ی برادرکشی و جنگ و خونریزی قرار بدهد؛ در حالی که غدیر میتواند وسیله‌ی ائتلاف و برادری مسلمانها با هم باشد. 🗓️ ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ 🌟 عید غدیر 💻 @Khamenei_ir 🌐 @Mabaheeth
📝 | امامت، امتداد ولایت 📜 مروری بر اهمیت و ابعاد مسأله «غدیر» در رهبرانقلاب 🔻 « در آثار اسلامی ما به «عیداللَّه‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» تعبیر شده است. این تعبیرات که نشان دهنده تأکید و اهتمامی خاص به این روز شریف است، خصوصیتش در مسأله است.» ۷۸/۱/۱۶ 👈🏻 جایگاه مسئله‌ی «غدیر» و موضوعِ معرّفی (علیه‌السّلام) به‌عنوان جانشین پیغمبراکرم (صلوات الله علیه) در بیانات مختلف حضرت مدظله العالی مورد تحلیل قرار گرفته است. 🔍 گزیده‌ای از بیانات را از اینجا 👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48333
بزرگترین عید.pdf
120.2K
📖 | مروری بر اهمیت و ابعاد مسأله «غدیر» در بیانات رهبرانقلاب 🌐 @Mabaheeth
📣 رهبرانقلاب: زنده نگهداشتن ، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. 🗓️ ۱۳۹۱/۰۸/۱۰ 🌟 عید غدیر 💻 @Khamenei_ir 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 عید غدیر 📹 | همه ما در قبال غدیر مسئولیم… 🔻 رهبر انقلاب: بازتاب حرکت ملّت ایران تا اعماق جان انسانها، آن هم در چهار گوشه‌ی عالم -نه فقط در دنیای اسلام- منعکس شده. در بسیاری از کشورها، جوانها به ندای اسلام دل بسته‌اند و در کشورهای اسلامی بیشتر؛ اینها در دوره‌ی قبل از انقلاب اسلامی و قبل از تشکیل اسلامی در اینجا وجود نداشت؛ این ادامه‌های و ادامه‌ی همان راه است؛ این مطرح کردن یک خطّ روشن است برای بشریّت تا در سایه‌ی این خطّ روشن، بشریّت هر چه زودتر برسد به آن سرانجامی که همه‌ی پیغمبران مژده‌ی آن را داده‌اند. همه‌ی پیغمبران، همه‌ی مصلحین عالم، این نوید را به بشریّت داده‌اند که یک روزی بشریّت -کلّ بشر- نجات خواهد یافت. 🔹 امروز ما -هم مسئولینمان، هم مردممان- در قبال مسئله‌ی غدیر مسئولیم. مسئولین کشور باید سعی کنند عملشان را، رفتارشان را همه‌ی حرکات و سکنات‌شان را، برنامه‌ریزی‌هایشان را آن ‌جوری تنظیم بکنند که با هدفهای اسلام که همان هدفهای غدیر است، تطبیق بکند. 🗓️ ۱۳۷۹/۱۲/۲۴ 🌐 @Mabaheeth