مباحث
📲 بفرستید برای اوناییکه میگن ″شما ببخشید ...″😅 🎙️ شیخ فرهاد فتحی #امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه #
♨️ رئیس سابق دیوان عالی کشور در گفت وگو با ایلنا:
🔻درگیری یک نفر با یک نفر حکم محارب ندارد!
🔻هر محاربی حکمش اعدام نیست!
🔻با صِرف ترساندن و تهدید کردن، کسی حکم محارب نمی گیرد.
https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1307853
♦️سوال یک طلبه از آقای مقتدایی
👇
❗️یک سوال طلبگی از محضر شما داریم:
اینکه رسانه دانشگاه آزاد راجع به حکم محارب از جنابعالی سوال میپرسد، نظر شخصی شما را میخواهد جویا شود یا نظر قانون را؟!!
قطعا نظر شخصی شما برای این رسانه و بلکه مردم ذرهای اهمیت ندارد چون نه کسی مقلد جنابعالی است و اگر مقلد هم باشد هیچ دادگاهی طبق نظر یک مرجع حکم صادر نمیکند!
❗️ پس قطعا باید نظر قانون مصوب کشور را تبیین کنید!
اگر قرار است نظر مصوب قانون را تبیین کنید بفرمایید به استناد کدام ماده قانون فرمودید حتماً باید محارب کسی را بکشد تا اعدام شود!
اگر استنادی به ماده قانونی ندارید خواهشا تا اطلاع ثانوی مصاحبه نکنید چون فقط سبب بدبینی و تضعیف نظامی میشوید که به فتوای تمام مراجع، تضعیف نظام حرام شرعی است!
✍️ روانبخش
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
#طنز_سیاسی
🔴 اعدام یک کارگر حافظ قرآن به اتهام اقدام برای ترور علیبن ابیطالب [علیهماالسلام]
🔹 عبدالرحمن مرادی کارگر زحمت کش و حافظ قرآنی که اخیرا نیز در آستانه ازدواج بود و در دوران نامزدی به سر میبرد، به بهانه تلاش برای ترور خلیفه وقت دستگیر و در آستانه اعدام است.
🔹 نامزد وی قطام نیز بخاطر حال روحی نامساعد و از ترس نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی گریخته است...
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
♻️ جنس اعدام نکنید در طول تاریخ
🔰 حمید رسایی: فکر میکنید اگر در زمان کشتار دوستداران اهل بیت(علیهمالسلام) شبکههای خبری معاند امروز مثل اینترنشنال، صدای آمریکا، بیبیسی و مزدورهایی مثل مصی علینژاد و علی کریمی بودند، در برابر اجرای احکام نسبت به قاتلین آن روز چه تیترهایی میزدند!
📰 حکم اعدام یک کارگر حافظ قرآن
🔹 عبدالرحمن مرادی، معروف به ابنملجم، کارگر زحمتکش و حافظ قرآن که اخیرا نیز در آستانه ازدواج قرار داشت و در دوران نامزدی به سر میبرد، به بهانه تلاش برای ترور امام جماعت مسجد کوفه، دستگیر و در آستانه اعدام قرار گرفته است.
🔹 خانواده عروس اختلافاتی با امام جماعت داشتهاند. نامزد وی قطام نیز بخاطر حال روحی نامساعد و از ترس نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی گریخته است... اعدام_نکنید
📰 نگرانیها از احتمال اعدام قهرمان بینالمللی تیراندازی
🏹 حرمله بن کاهل یکی از مخالفان حکومت علیبن ابیطالب[علیهماالسلام] که اتفاقا از جوانان پرشور قبیله قهرمان پرور بنی اسد نیز هست به اتهام تیراندازی به سمت اهداف متحرک، با حکم اعدام روبرو شده است!
🔹 علی بن حسین [علیهماالسلام] ملقب به سجاد نیز در اقدامی بیسابقه از این اعدام حمایت کرده است. کارشناسان هشدار دادهاند این اقدامات وی منجر به خشونت بیشتر خواهد شد! هنوز رییس دولت، مختار ثقفی به این انتقادات پاسخی نداده و معترضان از شنیده نشدن صدایشان خشمگین هستند! اعدام_نکنید
📰 شاعر و ترانهسرای مخالف حکومت اعدام شد.
🔹 سنان بن انس، شاعر و ترانهسرای ضدحکومت که به بهانه مخالفت با حکومت و حضور در مهمانی شبانه دستگیر شده بود به اعدام محکوم شده است!
🔹 وضعیت سلامتی این شخص که از بیماری های متعددی نیز رنج میبرد و یک چشمش نابیناست از سوی نهادهای بینالمللی نگران کننده اعلام شده است.
🔹 سنان در ارتباطی که از زندان با اطرافیان خود برقرار کرده گفته که چند هفته است به او داروی چشم ندادهاند و او را از شربت دارویی واجد درصد کمی الکل نیز منع کردهاند. اعدام_نکنید
📰 بُهت مجامع جهانی، اعدام یک نخبه علمی، خواننده محبوب و ورزشکار
🔹 نضر بن حارث که پسرخاله رهبر حکومت محمدبن عبدالله بود، پس از دستگیری و درحالی که دستانش بسته بود، به جرم خوانندگی و شعرهای انتقادی در حالی که بیمار بود و دستانش بسته بود، به سرعت اعدام شد!
🔹 نضر از معدود شاعران و خوانندگانی بود که تا مدارج بالای علمی پیش رفته بود. او هم خواندن و نوشتن میدانست و هم با متون علمی خارج از کشور (ایران و روم) آشنایی کامل داشت!
🔹 شاهدان عینی میگویند عجله در اعدام نضر به حدی بود که حتی اجازه ندادند او وارد شهر شود و در همان بیابان صفراء، پس از عملیات بدر اعدام شد. نهادهای بیطرف بینالمللی از افزایش خشونت به خاطر اعدام منتقدین، ابراز نگرانی کردهاند! اعدام_نکنید
و این داستان اعدام_نکنید ادامه دارد.
✍ حمید رسایی
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#برخورد_قاطع
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
جمهوری اسلامی منوتو رو هم مفسر قرآن کرد 😅
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#برخورد_قاطع
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
مباحث
🎥 مرحوم آیت الله حائری شیرازی رضوان الله تعالی علیه: دستتان برای اعدام محارب نلرزد! حکم محارب، کشتن
🛡️ امنیت روانی که از مشهد و تهران و اصفهان، همه ایران را هدف قرار داده است!
🔺 در پیادهروی خیابان نسبتاً خلوتی در حال عبور بودم. چند پسر با تیپهای غلط انداز از روبرو میآمدند. سیگار دستشان بود و بلند بلند حرف میزدند و میخندیدند. ترسیدم؛ با خودم گفتم نکند اذیتم کنند، چادرم را بکشند، توهین کنند... تا این فکرها از سرم عبور میکرد آنها هم از کنارم عبور کرده و رفته بودند.
با خودم اندیشیدم که من قبلترها هیچ وقت در خیابان احساس ترس یا نگرانی جدی پیدا نکرده بودم. احساس ناامنی اتفاقیست که شنیدن و دیدن خشونتهای این مدت برای ما رقم زده.
🔹این روزها هر صفحه ای را باز می کنی بحث و مناظره پیرامون مصداق محاربه و مجازات محارب داغ است. همه متخصص فقه و جزا شدهاند. حتی منوتو قرآن تفسیر میکند! من فقه نمیدانم و از جزییات صدور احکام قضایی هم سررشته ندارم. نمیدانم معنی فقهی لإخافه الناس که درباره محاربه گفتهاند چیست؛ اما میدانم برق سلاحی که آن آدمها در تهران و مشهد و اصفهان و... کشیدند، نه تنها شاهدان ماجرا، که تا اینجا لرزه بر اندام من و امثال من انداخته که دیگر نمیتوانیم مثل قبل در خیابانهای شهرهایمان قدم بزنیم و راحت از کنار آدمها رد شویم. خیابانهایی که شهید دانیال رضازاده به همسرش میگفت امنترین خیابانهای دنیاست...
🔻من مطمئنم اجرای حکم خدا درباره برهمزنندگان امنیت، دوباره امنیت را به خیابانهایمان برمیگرداند و دوباره با دل قرص در آنها قدم میزنیم و آرامشمان را به رخ دنیا میکشیم. از اجرای حکم خدا نترسیم. از سرزنش بدخواهان نترسیم. فریاد کشیدنهایشان، ادعای حقوق بشرشان، شبهه افکندنشان... سستمان نکند. مجازات بر اساس حدود الهی، استتار مهر درکسوت قهر است تا حیات و امنیت جامعه تضمین شود.
✍ رها عبداللهی
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
❇️ تفقه یا ابتذال فقه
📝 تأملی بر ادعای اخیر سروش محلاتی
🖋 علی اشراقی
🔸 جناب آقای سروش محلاتی در نوشتهای با عنوان "مجازات محاربی که مرتکب قتل نشده" با اشاره به نظر تعدادی از فقهاء عظام خواستهاند اینگونه القاء نمایند که اعدام محاربی که قتل نکرده، غیرشرعی است.
🔻 دربارهی ادعای ایشان ملاحظاتی وجود دارد:
1⃣ برای استاد حوزه شایسته نیست که به جهت مخالفت با یک مادهی قانون مجازات اسلامی به وجود قول فقهی مخالف، اشاره نماید چراکه در بسیاری از مسائل فقهی، فقهاء عظام، نظرات متفاوت دارند و قانون بر اساس ضوابطی در نهایت، مطابق با یک نظر فقهی تصویب میگردد. بسیاری از مؤمنین آشنا با تقلید و رساله نیز میدانند که مسائل اختلافی کم نیستند.
2⃣ ایشان گفتهاند امام خمینی ره نیز تبعید چنین محاربی را اولی میداند. اگر ایشان نمیدانند که اولی در اینجا به معنای احتیاط مستحب است -و فتوای مرحوم امام همان قول به تخییر است- جنابشان را به دقت و تأمل بیشتر توجه میدهیم؛
اما اگر متوجه این نکته بوده و قصد داشتهاند که نظر نهایی امام را به گونهی دیگری به مخاطبین عام و غیر طلبه، القاء نمایند اقدامشان را به دور از صداقت و امانت میبینیم.
3⃣ بعید است که آقای سروش ندانند که در این مسأله قائلین به تخییر حاکم و امکان اعدام چنین محاربی کم نیستند.
شیخ صدوق در کتابهای هدایه و مقنع، شیخ مفید، سلار، ابن ادریس، محقق حلی در کتابهای مختصر النافع و شرایع، علامه حلی در کتابهای مختلف الشیعة، تحریر و تبصره، فخر المحققین، شهید اول در کتابهای لمعه و دروس، شهید ثانی در روضه و مسالک و حاشیة الارشاد و حاشیه مختصر النافع، ابن فهد حلی، فاضل مقداد و فیض کاشانی از قائلین به تخییر حاکم هستند. حتی صاحب ریاض که خودش مخالف تخییر است میگوید: اکثر متأخرین قائل به تخییرند.
4⃣ اردوکشی و یارگیری در بین موافقان و مخالفان یک نظر فقهی، آن هم در رسانهها و تریبونهای عمومی شایسته استاد حوزه نیست.
اینگونه روشها به ابتذال فقه و در نهایت تخریب دینداری مردم میانجامد.
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#تبیین
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرحوم آیت الله حائری شیرازی رضوان الله تعالی علیه: دستتان برای اعدام محارب نلرزد!
🗣️ امروز ما بگوییم آقا، اینهایی که شیشۀ ماشین ها را شکاندند، یک شوری داشتند، ناراحتی ای داشتند، عصبانی شدند ... بگوییم «فَبِها و نِعمَ!!». یک شیرینی هم به آنها بدهیم که آقا این چند روز اینجا [بازداشت] بوده ای یک وقت ناراحت نشده باشی! رویشان را هم ببوسیم بگوییم بفرمایید [بروید]!!
خب فردا چه کار می کند؟! فردا دیگر نمی شِکَند؛ فردا آتش می زند!
🔪 سارق مسلح وارد شده و کارهایی کرده، قاضی دستش می لرزد که اعدام بکند! این بدبختی است، بیچارگی است، این ضعف است!
🔪 یک سارق مسلح اگر اعدام نشود، ما ضرر کرده ایم. چرا؟ چون #محارب است. مُحارب، حکمش کشتن_خشن است، کشتنِ تلخ است. قطع یک دست از یک طرف و یک پا از طرفِ دیگر است. این برای اینست که کسی روی دیگری اسلحه نَکِشد.
آمریکا این کار را نکرد و حالا باید چند تا فرد مسلح در هر مدرسه ای بگذارد! این همه فیلم جنایی نشان داد و با این فیلمها بچه ها را سرگرم کرد. بچه ها هم آموزش دیدند که هر وقت از معلّمشان دلخور شدند او را به رگبار ببندند. این هنر است؟!
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
مباحث
صفآرایی خودجوش مردمی در مقابل کشف حجاب های سازماندهیشده 📍در هنگام امربهمعروف و نهیازمنکر یا #
↖️ آغاز طرح پیگیری تخلفات کشف حجاب در خیابان ها، معابر و فضاهای عمومی سطح شهر
♨️ بررسی ها نشان می دهد که طرح رسیدگی به تخلفات کشف حجاب آغاز شده است.
😎 متخلفین از طریق دوربین های سطح شهر شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند.
🤔 بنظر میرسد که اقدامات جدی در پیش است.
⛔ احتمال اینکه متخلفین از بعضی خدمات عمومی محروم شوند هم مطرح است.
👌 نکته قابل تامل اینکه به نظر می رسد این لحن محترمانه در پیامک نشان دهنده اقتدار و تسلط نظام در پایش فضای عمومی است.
🔄 منتظر گام های بعدی و قاطع از طرف مسئولین هستیم.
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
♨️ الزام یا التزام به حجاب...!!
🔷 در مساله حجاب برخی قصد دارند تا میان «الزام» و «التزام»، رابطه تقابل و تعارض ساخته و صرفاً از التزام به حجاب سخن گفته و توجهی به الزام آن نکنند.
اهل حقوق و فلسفه اجتماع، بر مغالطهآمیزبودن این سخن واقفند و از طرح آن در مباحث علمی پرهیز میکنند.
یکی از مرزهای «عرفیگرایان پیچیده» یا «علمی» با «عرفیگرایان خام» یا «عامهپسند» در همینجاست.
🔶 «التزام»، ضرورت اجتماع است و «الزام» ضرورت حکمرانی است. جامعه با مفهوم التزام، شکل میگیرد ولی هنوز تا تحقق «جامعه سیاسی» فاصله دارد. چون مفهوم التزام برای استقرار و تداوم اجتماع کافی نیست و همچنان شکننده است. برای پایداری و قوام جامعه به مفهوم «الزام» نیاز است. کار فلسفه سیاسی از همینجا آغاز میشود. بهعبارتی فیلسوف اجتماع بحث از مفهوم التزام میکند و فیلسوف سیاسی بحث از الزام میکند. اگر «التزام» سازنده «اجتماع» است؛ «الزام» سازنده «اجتماع سیاسی» است.
🔷 درواقع، «الزام» ضامن حفظ «التزام» شهروندان جامعه است. اگر شهروندی نخواهد به قواعد اجتماع، التزام داشته باشد و درعینحال، از مواهب و منافع اجتماع بهرهبرداری کند؛ اصل «الزام» یا همان حاکمیت او را مُلزَم به رعایت قواعد اجتماع میکند؛ بنابراین، اصل الزام حمایتگر و معاضد یا ضامن اصل التزام است و رابطه تقابلی بینشان برقرار نیست.
🔶 حکمرانی دینی از جهت الزام حکومتی با حکمرانیهای غیردینی یا سکولار تفاوت نظری ندارد. همانطور که در حکومتهای سکولار، امر الزام حکومتی، لازم و ضروری است و برای اعمال آن از همهگونه ابزارهای انسانی و ماشینی و روشهای تشویقی و تنبیهی بهرهبرداری میکنند؛ در حکمرانی اسلامی نیز اصل الزام، مسلم و قطعی است. احکام جزائی اسلام و مواعظ اخلاقی و توبیخهای دینی تماما در جهت اعمال اصل الزام است. بنابراین، الزام حکومتی، از اختصاصات نظام اسلامی نیست و در دیگر حکمرانیها -با هرگونه فلسفه سیاسی که باشند- هم دیده میشود.
🔷 اما اختلاف حکمرانی اسلامی با دیگر نظریههای سیاسی-بهویژه حکمرانی سکولار و دنیوی- در مراجع قانونگذاری است. حکمرانیهای سکولار با دینزدایی از سیاست و نفی وحی بهمثابه مرجع تشریع احکام مدنی، مرجع قانونگذاری را محدود به عرف ساختند.
در اینگونه حکمرانیها فقط مراجع عرفی مانند مجالس ملی و شوراهای شهری و محلی و اتحادیهها و انجمنهای صنفی و مردمنهاد از جهت قانونگذاری اعتبار دارند و باقی مراجع قانونگذار بهویژه مرجع وحی کنار گذاشته شده است.
🔶 اما در حکمرانی دینی علاوهبر مراجع عرفی، شریعت اسلامی بهعنوان مرجع قانونگذار اعتبار پیدا کرده است. البته رابطه این دو مرجع، طولی است و نه عرضی. به همین دلیل، قوانین عرفی نمیتوانند در تعارض با قوانین شرعی وضع شوند.
براین اساس، اگر قانونی در نظام اسلامی ماخوذ از مرجع وحی باشد؛ نمیتوان بهدلیل عدم توافق اقلیتی از مردم، آن قانون را کنار گذاشت.
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#حجاب
📖 ادامه مطلب در :
ویژه نامه حجاب اجباری یا اختیاری؟
👇👇👇👇
13-14-نهایی.pdf
10.44M
📖 ویژه نامه حجاب اجباری یا اختیاری؟
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#حجاب
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از تلاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ببینید | تلاش قرآن برای معرفی جایگاه واقعی #زن!
🎙️ آیت الله #مصباح_یزدی ره
#قرآن_بخوانیم
╭══════════
✨ @Nafaahat
╰๛--- ‑ ‑ - -
مباحث
🤔 آیا میشود بدون احداث #شبکه_ملی_اطلاعات با شرکت هایی نظیر اینستاگرام قرار دادی خوب ، محکم و سودمن
💠 تحقیر، پشت تحقیر❗️
🔻حساب های کاربران ایرانی را – با تعداد دنبال کننده های بالا - به راحتی قلع و قمع می کند❗
🔻به حاج قاسم سلیمانی توهین می کنند و اجازه انتشار عکس او را نمی دهد❗
🔻در قامت یک جنگ افزار مجازی تمام عیار، ظاهر شده و فتنه به راه می اندازد، به امنیت کشور حمله می کند، سال هاست که مسائل جنسی و ضد فرهنگی را آزادانه در دل جمهوری اسلامی، ترویج و تبلیغ می کند، باعث از هم پاشیده شدن خانواده ها و انحراف نوجوان و جوانان می شود و ....
👈 ما چه کار می کنیم؟ 🤔
🔻سال ها به این پلتفرم آمریکایی صهیونیستی اجازه می دهیم که از زیرساخت های ارتباطی بیت المال مسلمین علیه جمهوری اسلامی و مردم آن استفاده کند❗️
🔻برخی از کسب و کارهای مجازی خود را در دهان این گرگ می بریم و اتفاقاً افتخار هم می کنیم❗️
🔻پس از آنکه تمام قد در یک فتنه ترکیبی علیه ملت ایران آتش افروزی کرده و با امنیت و استقلال ما بازی می کند، مرکز ملی فضای مجازی ما برایش نامه نوشته و فرش قرمز پهن می کند❗️
♨️الآن هم بی بی سی به نقل از یک سخنگوی متا این پاسخ تحقیر آمیز را از سوی او در برابر آن نامه کذایی منتشر کرده است.
◀️ اینها نتایج روشنفکر بازی و نفوذ گفتمان التقاطی در میان برخی انقلابیون است وگرنه امثال #فیروزآبادی، روحانی و #جهرمی جرأت نداشتند که تا این اندازه ما را تحقیر کنند❗️
# امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
# لبیک_یا_خامنه_ای
#پایان_مماشات
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
🌾 سال گذشته ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد، چون با ارز ۴۲۰۰ تومانی، گندم را ۴۵۰۰ از کشاورز می خریدند، کشاورز کشت گندم نمی کرد. در این دولت قیمت خرید گندم به ۱۲۵۰۰ افزایش یافت نتیجه این شد که امسال به جای ۴.۵ تن، ۷.۵ تن گندم از کشاورز خریداری شد و ۳ میلیون تن وابستگی کمتر شد.
🔸 دولت شبکه گندم و آرد را اصلاح کرد، مردم سختی کشیدند؛ اما نتوانستیم تبیین درست بکنیم.
در ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد بود. دولت این فساد را از بین برد.
# امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
#تبیین
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
🛡️ صیانت به تگزاس رسید!!
📲🔞 قرار است در تگزاس آمریکا شبکه های اجتماعی را برای زیر 18 سال ممنوع کنند.
✍ آقای قالیباف!
آن قدر در تصویب طرح صیانت از کاربران مجازی تعلل کردید که تگزاس از شما پیش افتاد! لااقل تلاش کنید بعد از تگزاس شما هم به فکر حراست از جوانان و نوجوانان باشید.
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#فضای_مجازی
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
🛡️ صیانت به تگزاس رسید!!
📲🔞 قرار است در تگزاس آمریکا شبکه های اجتماعی را برای زیر 18 سال ممنوع کنند.
✍ آقای قالیباف!
آن قدر در تصویب طرح صیانت از کاربران مجازی تعلل کردید که تگزاس از شما پیش افتاد! لااقل تلاش کنید بعد از تگزاس شما هم به فکر حراست از جوانان و نوجوانان باشید.
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#فضای_مجازی
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❎ ابتکار جالب در جهاد تبیین
✍ قابل الگو گرفتن برای شهرها و استان های دیگر
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
مباحث
🔴 اهداف دشمنان داخلی وخارجی از رها ماندن #فضای_مجازی و استفاده از آن برای جنگ شناختی ادراکی چیست؟
🤔 این سخن رهبری فراموش شد یا بنای بر مخالفت هست⁉️
🔰 امام خامنهای مدّظله العالی فرمودند:
« نمی توانید شما برای اینکه مثلاً فرض بفرمایید رادیو و تلویزیون داشته باشید، رادیو تلویزیونتان را بدهید در اختیار دشمن؛
اینترنت هم همینجور است، فضای مجازی هم همینجور است، دستگاههای اطلاعاتی و ابزارهای اطلاعاتی هم همینجور است؛
اینها را نمی شود در اختیار دشمن قرار داد؛ امروز در اختیار دشمن است؛ وسیله و ابزار نفوذ فرهنگی است؛ ابزار سلطهی فرهنگی دشمن است»
⭕️ با وجود سخنان صریح مقام معظم رهبری و همچنین اسناد بالادستی و در کنار اینها، مبانی دینی ای که وجود دارد، این روزها مرکز ملی فضای مجازی، برای پلتفرم های آمریکایی صهیونیستی اینستاگرام و واتس اپ، فرش قرمز پهن کرده و به دنبال قانونی کردن فعالیت و اعطای مجوز به این جنگ افزارها است تا ارتباطات مردم در جمهوری اسلامی به دست آمریکایی ها و صهیونیست ها باشد!
♨️ هر چند مسئولین و دغدغه مندان انقلاب، اجازه نخواهند داد چنین اتفاقی بیفتد؛ اما وجود افرادی با چنین تفکراتی در برخی از مراکز کشور بسیار خطرناک است.
#جنگ_شناختی | #جنگ_رسانه
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتقادات مستقیم، رودرو و صریح آیت الله اراکی از عملکرد ابوالحسن فیروزآبادی در فضای مجازی
🔸 سازماندهی نیروها کار شماست،
پهنای باند بدید، فضا برایشان بسازید،
متشکلشان کنید...
🔹 ما همه چیز داریم، محتوا داریم، نیرو داریم، این کار شماست که نیروها را سازماندهی کنید.
🔸به نظرمی آید یک پالایش در شورای عالی فضای مجازی لازم باشد.داد همه در آمده است.
🔹وقتی مدیری که مسئول است چندسال کاری نمی کند خب عوض شود تا مسیر کارجهادی هموار شود.
🔸خداوکیل خروجی برخی افراد در شورای عالی فضای مجازی تا الان چه بوده است؟ فضای مجازی بی صاحب قتلگاه جوان و نوجوانان ما که هیچ، قتلگاه کودکان ما شده است...
#امام_زمان عجّلاللهتعالیفرجه
#لبیک_یا_خامنه_ای
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
#نهج_البلاغه | #حکمت ۲۷۱
🏷️ قضاوت امام علیه السلام درباره سرقت از #بیت_المال
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• رُوِيَ أَنَّهُ عليهالسلام رُفِعَ إِلَيْهِ رَجُلاَنِ سَرَقَا مِنْ مَالِ اَللَّهِ أَحَدُهُمَا عَبْدٌ مِنْ مَالِ اَللَّهِ وَ اَلْآخَرُ مِنْ عُرُوضِ اَلنَّاسِ فَقَالَ عليهالسلام
أَمَّا هَذَا فَهُوَ مِنْ مَالِ اَللَّهِ وَ لاَ حَدَّ عَلَيْهِ مَالُ اَللَّهِ أَكَلَ بَعْضُهُ بَعْضاً وَ أَمَّا اَلْآخَرُ فَعَلَيْهِ اَلْحَدُّ اَلشَّدِيدُ فَقَطَعَ يَدَهُ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: (دو نفر دزد را خدمت امام آوردند كه از بيت المال دزدى كرده بودند، يكى بردۀ مردم، و ديگرى بردهاى جزو بيت المال بود، امام فرمود)
بردهاى كه از بيت المال است حدّى بر او نيست؛ زيرا مال خدا مقدارى از مال خدا را خورده است؛ امّا ديگرى بايد حدّ دزدى با شدّت بر او اجرا گردد (سپس دست او را بُريد).
🇯 🇴 🇮 🇳
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: روايت شده كه دو مرد را نزد امام عليه السّلام آوردند كه از مال خدا (بيت المال) دزدى كرده بودند: يكى از آنها بنده و غلام و مالِ بيت المال بود، و ديگرى غلام يكى از مردم؛ پس آن حضرت (دربارۀ اينكه كسيرا كه از بيت المال دزدى كند بايد دست بريد) فرمود:
امّا بر اين غلام كه از آنِ بيت المال است حدّى نيست (دستش را نبايد بريد، زيرا) برخى از بيت المال برخى ديگر را خورده (و اگر دستش بريده شود زيان افزون گردد، چنانكه محقّق حلّى «رحمه اللّه» در كتاب شرائع الإسلام فرموده)
و امّا بر ديگرى حدّ جارى است، پس دست او را بريد.
📖 (ابن ميثم «عليه الرّحمة» در اينجا مىنويسد: باين جهت دست او را بريده كه از بيت المال كه در بسته بوده دزدى كرده و دزدى او بحدّ نصاب يعنى بمقدار چهار يك درهم طلا بوده كه دست بريدن واجب گشته و او را از بيت المال نصيب و بهرهاى هم نبوده، و اگر بهرهاى داشت و دزديش بيش از بهرهاش باشد و افزونى آن بمقدار نصاب رسد دست او بريده ميشود، و اگر دزديش بيش از بهرهاش نباشد دست او بريده نمىشود).
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
📖 همان گونه كه در ترجمۀ اين كلام شريف آمد به گفتۀ سيّد رضى رحمه الله، اين سخن را امام عليه السلام هنگامى فرمود كه «دو نفر را كه از بيتالمال سرقت كرده بودند نزد آن حضرت آوردند؛ يكى غلامى بود مربوط به بيتالمال و ديگرى غلامى متعلق به مردم»؛ (رُوِيَ أَنَّهُ عليه السلام رُفِعَ إِلَيْهِ رَجُلانِ سَرَقَا مِنْ مَالِ اللَّهِ أَحَدُهُمَا عَبْدٌ مِنْ مَالِ اللَّهِ وَ الآْخَرُ مِنْ عُرُوضِ النَّاسِ)
💡«عروض» - به گفتۀ لسان العرب - جمع عَرض به معناى متاع است؛ بنابراين «عُرُوضُ النّاس» يعنى غلامى كه از امتعه و دارايى مردم محسوب مىشده نه بيتالمال؛ ولى در بيشتر نسخ به جاى «عروض»، «عُرض» به معناى تودۀ مردم يا ساير مردم آمده است.
امام عليه السلام در اينجا حكم حكيمانهاى صادر كرد و فرمود: «اما اين يكى (كه بردۀ بيتالمال است) خود از مالاللّٰه به شمار مىآيد و حدى بر او جارى نخواهد شد»؛ (فقال عليه السلام: أمَّا هٰذَا فَهُوَ مِنْ مَالِ اللّٰهِ وَ لَا حَدَّ عَلَيْهِ) . سپس به عنوان دليل افزود: «بخشى از مالاللّٰه بخش ديگرى را خورده»؛ (مَالُ اللّٰهِ أَكَلَ بَعْضُهُ بَعْضاً)
اشاره به اينكه او فىالجمله حق داشته است كه از بيتالمال چيزى بردارد، چراكه نفقۀ او بر بيتالمال است؛ بنابراين اجراى حد در مورد او دليلى ندارد.
اما نفر دوم بايد مشمول حد شديد باشد (كه در اينجا منظور حدّ سرقت است و به دنبال آن امام عليه السلام دستور داد) دست او را قطع كردند»؛ (وَ أَمَّا الْآخَرُ فَعَلَيْهِ الْحَدُّ الشَّدِيدُ فَقَطَعَ يَدَهُ) . اين حكم در كتاب حدود در ميان فقهاى شيعه مسلم است كه اگر بردهاى جزء غنائم جنگى باشد و چيزى از غنيمت را سرقت كند مشمول حكم قطع دست نمىشود.
مرحوم صاحب جواهر بعد از ذكر اين حكم كه در متن شرايع آمده مىگويد: «بِلا خِلافٍ أجِدُهُ فيهِ»؛ (هيچ اختلافى در اين حكم در ميان فقهاى اصحاب نيافتم) و بعد به حديث بالا استدلال مىكند، سپس دليل ديگرى را كه در متن شرايع آمده ذكر مىكند كه اگر چنين بَردهاى قطع دست شود نه تنها به نفع بيت المال نيست؛ بلكه ضرر بيشترى به بيتالمال مىخورد و مىدانيم يكى از فلسفههاى اجراى اين حد، دفع ضرر است و ضرر را نبايد با ضرر دفع كرد؛ البته اين نكتۀ جالبى است، خواه به عنوان علت پذيرفته شود و يا به عنوان حكمت و يا مؤيد. در پايان مىافزايد: حاكم شرع او را تأديب مىكند بهگونهاى كه بار ديگر بر اين كار جرأت نكند.
اين نكته نيز حائز اهميت است كه نفر دوم كه دستور قطع دست او داده شد در يك مورد از اجراى حد معاف مىشود و آن اين است كه از كسانى باشد كه سهمى در بيت المال داشته باشند در اين صورت اگر بيش از سهم خود به مقدار نصاب دزدى نكند قطع دست نمىشود.
#نهج_البلاغه_بخوانیم
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
⭐ #سخن_نگاشت | چشمِ دل باز کن که جان بینی
🔻 رهبر انقلاب: اینکه شما میبینید و میشنوید بعضی از این شهدای ما عاشقانه آرزوی شهادت میکردند، خدای متعال یک نوری به دل آنها انداخته بود؛ با این نور یک حقیقتی را میدیدند، این بود که عاشق شهادت بودند. ۱۴۰۱/۸/۸
🌷 #فرهنگ_شهادت
💻 Farsi.Khamenei.ir