eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
35.7هزار عکس
31.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه ... تعریف دقیق جرم "نقض حجاب و عفاف" می تواند دامنه آزادی عمل شهروندان را مشخص نموده و نظم و انتظام اجتماعی را تضمین نماید. ثانیا ذکر عنوان "کشف حجاب" یا "برهنگی بخشی از بدن" جامع و مانع نیست و تمامی عناصر سه گانه جرم در این عناوین به عنوان تعریف نمی‌گنجد. بدین صورت که صرفاً به عنصر مادی اشاره دارد و عنصر معنوی در آن دیده نشده است و بحث مسئولیت کیفری و شرایط آن ذکر نشده به طوری که عامدانه یا غیر عامدانه بودن جرم از دل عنوان یا تعریف مذکور، بر نمی آید. البته مسأله ای که در جای خود باید به ان پرداخت این است که دادن عنوان جرم به برخی فعل ها یا ترک فعل ها در این موضوع که مستلزم اقدامات تأمینی و تربیتی اصلاحی ٬ درمانی باشد؛ محل تأمل است. ۲- هنجارهای اجتماعی هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱) هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد. مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹) نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬ جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است. "بند ب" از ماده یک لایحه در صورت " بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد. پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد: «... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند». آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟ در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که در این گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست. در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است. تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد، فرایند طولانی است و به آثار سو‌ء آن؛ در این بخش توجهی نشده است. تدوین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثرگذار آن می تواند مفید باشد. ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد؛ زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود.❌ در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است. امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند. علی اصغر مجتهدزاده مستشار بازنشسته دیوانعالی کشور ۵خرداد ۱۴۰۲ @Tablighgharb ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 اینکه از استقبال پرشور مردم تبریز از رئیس جمهور عصبانی هستید قابل درک است:) 🔹‌ اما اینکه طرح‌های مهم و راهبردی‌ای که افتتاح شد را هم بایکوت میکنید نشانه پست فطرتی شما است ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقا چرا می خواین مردم رو به زور ببرید بهشت؟ 🎙️ استاد ازغدی پاسخ می دهد ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 رذالت جماعت 🔹 استوری برخی از سلبریتی ها در کمترین زمان ممکن در واکنش به مرگ فیروز نادری، چهره ای که دشمن جمهوری اسلامی ایران و منکر خدا بود ! 🔺 همین سلبریتی ها برای شهادت هموطنان کلا لال بودند 🤐 این عده حقیر پست فطرت سریع به نفع قاتلان و برعندازان موضع گیری می کنند؛ ولی برای شهدا کر و لال هستند؛ اما در واکنش به مرگ یک ملحد برانداز در کمترین زمان داغدار!!! __________________ 🔴 فرعون میگفت خدا وجود نداره و انا ربکم الاعلی ! 🔹خدا هم طوری فرعون رو از بین بُرد که عبرت دیگران شد. 🔹حالا این بدبخت که عمری در ناسا آمریکا بود و به جای اینکه از عظمت جهان به خدا باوری برسد، آخرش علنی خدا رو منکر شد! 🔹دو سه روز بعد این حرفش، در خانه اش به طور ناگهانی ضربان قلبش شدت میگیره و از حال میره و سرش به دیوار میخوره و به خاطر جابجایی مهره گردن، قطع نخاع میشه و از گردن به پایین فلج میشه و بعد از دو هفته میمیره! 🔹خدا هم طوری اون رو از بین برد که مایه عبرت شد... ✍️ حجت احسان بخش ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 آیا می‌دانستید حکم قانونی داریم که کشف حجاب کننده حکم حبس و شلاق بخوره ؟! 🔹 نمیخواد لایحه برای حجاب بدید، همین چندتا قانون های فعلی رو که داره خاک میخوره رو اجرا کنید : 🔻ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی: هر کَس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴)‌ ضربه شلاق محکوم میگردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نمی‌باشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد ... تبصره: [جزای نقدی اصلاحی ۱۳۹۹/۱۱/۰۸]- زنانی که بدون در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از ۲/۰۰۰/۰۰۰ تا ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد. 🔻 ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی: افراد زیر به حبس از یک تا ده سال محکوم میشوند و در مورد بند «‌الف» علاوه بر مجازات مقرر، محل مربوطه به طور موقت با نظر‌دادگاه بسته خواهد شد: ‌الف – کسی که مرکز فساد یا فحشا دایر یا اداره کند. ب – کسی که مردم را به فساد یا فحشا تشویق نموده یا موجبات آن را فراهم نماید. تبصره – هر گاه بر عمل فوق عنوان قوّادی صدق نماید علاوه بر مجازات مذکور به حد قوادی نیز محکوم میگردد. مجازات قوادی برای زن قواد ۷۵ ضربه شلاق است. اگر قوادی منجر به تحقق زنا یا لواط نگردد مرتکب به ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق و بیش از ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم می شود. اگر قوادی در رساندن دو یا چند نابالغ برای زنا یا لواط باشد مرتکب به ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق و حبس بیش از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شود. 📃 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مصوب سال ۱۳۹۴ ✍ رهبر انقلاب بارها گفته اند که کشور از لحاظ قانون هیچ کم ندارد، مهم اجرای تصمیمات و قانون است. همین ماده قانونی ها را و قانون حمایت از آمرین به معروف را اجرا کنید بس است؛ نیاز به لایحه ضعیف موسوم به حجاب و عفاف نیست که با جریمه نقدی و پیامک، برای بی حجابی که هم و هم حرام_سیاسی مرتکب شده است، همانند کسی که کمربند ایمنی را نبسته حکم جاری کنید! و بی حجابی و برهنگی تخلف نامیده شده نه جرم، تعیین مجازات ها توسط پلیس است. موضوع هم صرفاً هنجار شکنی معرفی شده نه حرام شرعی و حرام سیاسی و ... | @Moohem ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔰 مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان❗️ 🔹 انتظار ما این بود که با لایحه عفاف و حجاب، مماشات غیر قابل قبول و تساهل و تسامح بی جای چند ماه گذشته و همچنین کم کاری سال های گذشته در زمینه حجاب و عفاف، برطرف شود. ⚠️ محتوای نسخه نهایی لایحه عفاف و که دوباره به مجلس فرستاده شد، به گونه ای است که نه تنها عوارض کم کاری های گذشته را برطرف نمی کند، بلکه خودش به نوعی منجر به بدحجابی، کشف حجاب و می شود و معضلات جدیدتری ایجاد می کند❗️ امیدوار بود آدمى به خیر کسان مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ باز هم دختران باران... 🌸 حرمت برای ِعشق تـو بایـد زیـاد کـرد، حتـّے زِ جان گذشت و بهـ راهت جهاد کرد . . ؛ . کاری از دختران باران کهـ در این وادی ِسکوت عقب ننشستند، و همواره درحال جهادند! درود بر مردان و زنان مجاهد در راھ خدا .. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
♻️ هم زمان می دهند و هم زمین❗️ 🔻 دشمن به خوبی متوجه شده است که با زمین زدن حجاب و عفاف می تواند به جمهوری اسلامی ضربه بزند و آن را از درون نابود کند. 🔻 واژه رهبر انقلاب در مورد کشف حجاب، هم بسیار دقیق بیان شد و هم اینکه چراغ راهی پیش پای مسئولین گذاشت. 🔻با وجود اینکه دشمن از هر لحظه برای زمین زدن عَلَم و عفاف در ایران و فتح این سنگر استفاده می کند، متأسفانه هنوز برخی از مسئولین ما به ابعاد این قضیه، واقف نیستند و یا سردرگم هستند. لذا با تساهل و تسامح و این دست و آن دست کردن، هم در حال تلف کردن زمان و هم به نوعی در حال دادن زمین به دشمن و هنجارشکنان هستند! ⚠️ آیا اگر همین الآن، دشمن وارد خاک کشورمان شود، اینگونه عمل می کنیم؟! مگر برای حفظ و عفاف، هزاران شهید ندادیم؟ مگر این همه سال، فشار تحمل نکردیم که حجاب، حیا و عفت از جمهوری اسلامی گرفته نشود؟! چرا با این دست و آن دست کردن، به دشمن و هنجارشکنان داخلی هم زمان می دهیم و هم زمین⁉️ @talangorasemani ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔴 دوباره کوه، موش زائید❗️ ⚠️ انحراف محتوای نسخه جدید طرح عفاف و از محکمات مبانی امام ره و رهبری وقتی مسئولان کشور، خودشان اولین مجروحان هستند چه انتظاری دارید!؟ 😔 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
💠 عدم رعایت حجاب، تذکر؛ نداشتن چراغ راهنما، جریمه!!! 🔰 در ماده ۱، الف نسخه جدید لایحه عفاف و حجاب (اینجا) آمده است که : " مأمورین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که ضابط قوه قضائی محسوب می‌شوند مکلفند نسبت به اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله می‌نمایند در مرتبه اول و از طرق مقتضی یا با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند نظیر ارسال پیامک تذکر دهند " 👈 این یعنی اینکه اگر کسی کشف حجاب کند، در مرحله اول تا زمانیکه توسط دوربین یا مأمورین پلیس مشاهده نشود، هر چقدر که دلش می خواهد می تواند در جامعه ایجاد کند. تازه اگر او را پیدا کردند، به او تذکر می دهند و یا برایش پیامک تذکر می فرستند! 1️⃣ چرا در تخلفات راهنمایی و رانندگی، در مرحله اول به تذکر بسنده نمی کنیم؟ یعنی ارزش حجاب و حکم خدا از نداشتن چراغ راهنما کمتر است⁉️ 2️⃣ تدوین کنندگان این لایحه چگونه به خود اجازه داده اند که اینچنین راه هنجارشکنی را برای ولنگاران باز کنند؟ فهم آنها از و این همه مطالبات جبهه انقلاب همین اندازه است؟ @talangorasemani ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
📱 آهنگ پیشواز | 🎶 به نظر میاد آهنگ پیشواز یک راه بسیار کم هزینه برای ترویج حجابه... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
💠 امام خامنه‌ای (حفظه الله): امربه‌معروف یعنی همه‌ی مؤمنان در هر نقطه‌ای از عالم که هستند، موظّف‌اند جامعه را به‌سمت نیکی، به‌سمت معروف، به‌سمت همه‌ی کارهای نیکو حرکت دهند؛ و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها، از پستی‌ها، از پلشتی‌ها دور بدارند. 🗓️ ۱۳۹۴/۱/۱ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
رابطه و جوانی ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
اگه مراقب نباشیم رسانه‌ها جای قهرمان‌هایمان را عوض می‌کنند
⛔️ آقایان ظریف و عراقچی حاضر به حضور در این برنامه نشدند! 📺 برنامه زنده جــــــهان آرا از ترکمانچای تا برجام... چرا ظریف از ترکمانچای دفاع و تعبیر "سازش" را تقدیس کرد؟ 👤 با حضور حجت الاسلام نبویان ، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم و دبیر کمیسیون برجام در مجلس نهم 🗓 شنبه ٢٠خرداد،ساعت ٢٢،شبکه افق ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پشت پرده عجیب از تلاش‌ها در راستای گسترش بی‌حجابی‌ها در ایران 💥 مدل‌سازی برای حمله به ایران 🚨 هشدار ۲۱ سال قبل حضرت آقا در باره نقشه نظام سلطه علیه ملت ایران | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
، عبرتی تلخ ‼️ مراقب آندلسیزه شدن جمهوری اسلامی باشیم ... 🎤 برشی از سخنرانی حجت الاسلام راجی به مناسبت روز فتح آندلس به دست مسلمانان | و هرزگی ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شراب و زیباترین دختران، در خدمت شیاطین!!! 🤬 خدا لعنت کند برّاق بن عمار هایی که زمینه برهنگی و فساد و فحشا را در کشور امام زمان علیه السلام فراهم میکنند ... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
👆داستان اندلس... عبرتی تلخ برای همه مسلمانان ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۴۷ 🏷️ ضرورت آگاهی به احکام در تجارت ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام مَنِ اِتَّجَرَ بِغَيْرِ فِقْهٍ فَقَدِ اِرْتَطَمَ فِي اَلرِّبَا ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: كسى كه بدون آموزش فقه اسلامى تجارت كند، به ربا خوارى آلوده شود. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در زيان نادانى به احكام دين) فرموده است: كسيكه بدون دانستن احكام دين داد و ستد كند در ربا (بهره دادن و گرفتن در وام كه حرام و موجب كيفر الهىّ‌ است) فرو رود (گرفتار شود). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين‌جا به تجّار هشدار مى‌دهد كه فقه اسلامى را مخصوصاً در مسائل مربوط به ربا فرا گيرند تا گرفتار رباخوارى نشوند. مى‌فرمايد: «كسى كه بدون آگاهى (از احكام اسلام) به تجارت بپردازد در رباخوارى غوطه‌ور مى‌شود»؛ (مَنِ‌ اتَّجَرَ بِغَيْرِ فِقْهٍ‌ فَقَدِ ارْتَطَمَ‌ فِي الرِّبَا). 💡 «اتجر» و «تَجَرَ» هر دو به معناى تجارت كردن و خريد و فروش نمودن است. 💡 «ارتطم» از مادۀ «رطم» (بر وزن ختم) به معناى فرو رفتن در چيزى است كه امكان بيرون آمدن از آن نيست و معمولاً تشبيه به گل‌ولاى عميق و باتلاق مى‌كنند كه وقتى كسى در آن بيفتد قادر به خروج‌نمى‌باشد. 📗 در لسان‌العرب، ارتطام را به معناى فرو رفتن در چيزى دانسته است كه اگر هم كسى بتواند از آن بيرون بيايد با اندوه و غم سنگينى خواهد بود. روشن است كه ورود در هر كارى بدون آگاهى از مسائل مربوط به آن، مشكل‌آفرين است به‌خصوص ورود در تجارت با عدم آگاهى از فقه اسلامى انسان را گرفتار معاملات حرام و اعمال نامشروع مى‌كند و دليل آن اين است كه فقه اسلامى در امر تجارت و خريد و فروش دستورات دقيقى دارد كه بخشى از مهمترين آن دستورات مربوط به رباست. در فقه اسلامى دو نوع ربا داريم: - يكى رباى معاملى و آن خريد و فروش جنسى در مقابل جنس مشابه آن با تفاضل است. 🌾 مثلاً خريدن يك تن گندم نامرغوب در مقابل نيم تن گندم مرغوب. اين كار، ربا و حرام است. همچنين در مورد اشياء ديگر. در اين‌كه چه چيزهايى با يكديگر همجنس مى‌باشند در ميان فقها گفتگوهاى زيادى است تا آن‌جا كه حتى گروهى كره و روغن را با شير يك جنس مى‌دانند و خريد و فروش آن‌ها را با تفاضل، ربا مى‌شمارند و شرح اين اجناس و بحث‌هاى مربوط به آن‌ها در كتب فقهى به‌صورت گسترده آمده است. - نوع دوم، رباى قرضى است و آن اين‌كه انسان چيزى به ديگرى وام بدهد و در مقابل آن اضافه‌اى بگيرد و جالب اين كه اين اضافه ممكن است از قبيل همان جنس باشد مانند دادن يك ميليون پول نقد به كسى در برابر گرفتن يك ميليون و نيم، بعد از گذشتن يك سال، و يا از غير آن جنس باشد و حتى اگر كسى چيزى را به ديگرى وام بدهد و بگويد براى پدرم فلان سورۀ قرآن را نيز بخوان، اين را هم نوعى ربا مى‌دانند و يا خدمات ديگر كه ارزشى دارد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────